[ alexandarv @ 17.05.2014. 21:53 ] @
Imam kompleksno pitanje - koji je auto "novi" golf 2 - narodni auto. Da odmah eliminisem polemiku oko toga da li je golf 2 naj narodniji od svih narodnih automobila - pogledajte na ulici starije automobile preko 20 god - miks je sledeci 50% golf 2, 35% kadet svi ostali 15% (ovde sam preterao :-)

Mora da bude od ostalih automobila po svemu bolji, bolja limatija, bolji motor, jeftiniji delovi...
E sad da jos vise zakomlikujem, ne mislim na nov auto vec polovan. Mora da ga ima mnogo i da ce imati i onaj efekar slican efektu golfa 2 - ima mnogo polovnih delova, citavih motora, majstora koji mogu da ga jeftino servisiraju...

Polovnjak, ali po kojoj ceni - i to morate da odredite - koja je granica za polovni automobil, kada je najbolje kupiti auto - kada bude star 4, 6, 10, 15 godina? I po kojoj ceni. Koja je to granica u odnosu cena-godiste kada treba kupiti auto?

Neka bude hedzbek - da se ne rasplinemo na karavane i kombi vozila...

Da li takav auto uopste postoji ili je golf 2 greska auto industrije - vecan auto?
[ KrkaCiC @ 17.05.2014. 22:48 ] @
Nije golf 2 bas vecan auto,vecinom ljudi koji su ga kod nas uvozili 90-tih su imali takav sklop da se auto cuva,jer je tad vredeo bogatstvo,a i uvezeno je mnogo mnogo... golfova,i onda nije ni cudno sto su delovi za njega lako dostupni jer ga ima svuda,od gradova do najmanjih sela,pogotovu u selima brdskog tipa. Napravljen je slicno kao i zastava,nema nista skoro od opreme,tvrd,kilav,neudoban...
Krajem 90-tih su ga mnogo kupovali iz vise razloga: "komsija ga vozi vec 10 godina prezadovoljan" razlog,svi u selu ga imaju verovatno je dobar tako da cu i ja uzeti golfa.... da ne nabrajam dalje. U to vreme su se mogli naci za slican novac mnogo bolji automobili-limuzine,ali sa skupljim i komplikovanijim sklopovima,pa se iz tog razloga golf zadrzao-nema skoro nista skupo za odrzavanje,dizelas ide na sve sto lici na naftu
Za aljkave balkance je idealan
Da ne idem vise dalje pricom o nekadasnjem "narodnom" auto,jer narodan nije nikako s obzirom koliko je vredeo na nasem trzistu,a dobar G2 jos uvek ima solidnu cenu

Sto se tice trenutnog narodnog auta,smatram da je to punto,i to punto II. Moze se naci za ispod 2000,jeftin za odrzavanje,moze ga svaki malo bolji majstor sredjivati-nema nikakve specijalne zahvate kao opciju za servis,delovi dostupni skoro svuda.
[ inobradovic @ 18.05.2014. 10:12 ] @
punto star 10ak godina
[ vladd @ 18.05.2014. 10:20 ] @
Golf 2 je imao jos par socioloskih momenata, ili drustvenih..

Velika kolicina opljackanih delova iz TAS-a, kao i celih vozila se slila na crno trziste.
Pod dva, stancovanjem papirologije i "sredjivanjem" vlasnistva su se bavili specificni clanovi "sluzbe", pa je Golf imao i "poruku", da je vlasnik "snalazljiv u sistemu". Takvih saradnika je bilo vise nego standardnih vlasnika, da ne kazem "normalnih".

Treci element, koji nije spomenut je i proizvodnja G2 u JAR, koja je trajala do (mislim) 2006-e godine, sto je imalo odraza na planetarnu nabavljivost rezervnih delova. "Ziv" auto ima potpuni asortiman delova, u odnosu na ugasen model.

Uz navedene benefite, da je dizel radio na "masnu vodu", loz ulje, i najsladji, subvencionisani dizel, stvorio se izuzetno praktican ambijent koji je u ovim danima tesko ponovljiv.

Socijalna slika je izmenjena, srednja klasa je unistena, veliko je raslojavanje, osnazena je birokratija i naplata vazduha, pa "narodni" auto mora da se "bori" sa akcizama, taksama, relativno niskim standardom, i nezgodnim mentalitetom...

Na te izazove u najvecoj odgovara maleni Punto, ali taj nivo "odgovora" je i dalje nizak..nije dovoljno jeftino nista...

[ deki111 @ 18.05.2014. 11:13 ] @
Citat:
vladd
Treci element, koji nije spomenut je i proizvodnja G2 u JAR, koja je trajala do (mislim) 2006-e godine, sto je imalo odraza na planetarnu nabavljivost rezervnih delova. "Ziv" auto ima potpuni asortiman delova, u odnosu na ugasen model.

Mislim da grešiš u vezi sa proizvodnjom dvojke u JAR. Tamo se proizvodila jedinica:
http://www.worldcarfans.com/10...-citi-golf-mk1-limited-edition
[ bakara @ 18.05.2014. 11:19 ] @
Ja bih rekao da je trenutno narodni auto punto 2, ali rame uz rame je tu i clio 2.
Mislim da na beogradskim ulicama ubedljivo najvise ima fiata i renaulta, a i razlog je prost jeftini su i dobri.
[ vladd @ 18.05.2014. 21:17 ] @
@Deki111

Da u pravu si, moja greska, nisam se udubljivao u model(ionako su neke od preko 50 postojecih verzija), mada je dosta drugaciji od klasicnog MK1, ali je poenta bila da postoji, jos uvek, vrlo ziva produkcija delova, i to planetarno.
Pogresio sam i godinu, zvanicno je 2009-a, ali su neke versije city, i gol vec usle u proizvodnju, paralelno sa MK1
Nije ni bitno, bitno je da se proizvodnja "razvlacila" decenijama..

Uglavnom, VW nije napravio gresku u koju se Zastava uvaljala, da NE PRODA svoje proizvodne linije, za upotrebljiv i jeftin automobil, na trzistu koje ce biti zadovoljno...Mi smo imali opciju Egipta, ali i previse gluposti izmedju usiju...

Danas, masovnost i termin "narodnog" auto, zaista mogu samo da nose jeftini i upotrebljivi automobili, prosto "nismo u standardu" EU, da je za narodni, porodicni, auto srednje klase, nov, dovoljna GODISNJA plata..

Nama je najpovoljniji subvencionisani kredit ili polovnjak...baka vozila do crkve nedeljom, a zimi u garazi.., sa samo 158kkm, posle pet do deset godina godina..
[ miki069 @ 21.05.2014. 11:51 ] @
Jeftini delovi i održavanje za Golfa II?
To može da napiše samo onaj ko ga nije imao.

Fiat Punto je već druga stvar.
[ KrkaCiC @ 21.05.2014. 13:17 ] @
Citat:
miki069: Jeftini delovi i održavanje za Golfa II?
To može da napiše samo onaj ko ga nije imao.


A neko ko nije imao drugi auto sem golfa II moze napisati ovo

Jeftin je prvenstveno sto nema skupe sklopove,a i mala privreda je ucinila svoje. Ne znam koliko kosta recimo lezaj zadnjeg tocka za GII,meni za reno 11 kosta 2500 srednji kvalitet,a oni najgori su oko 1500. Za GII mislim da je kineski nesto smesno

Evo OVDE recimo,kobajagi SKF
[ vladd @ 21.05.2014. 18:08 ] @
Delovi uopste nisu znacajno jeftini, ali je moguce budzenje. I improvizacija.

Relativno, ali relativno niska cena je jedna prica, ali je mnogo slozenija prica sto je retko u pitanju samo "jedan" deo. Vec se, kao po pravilu, "otvara" posao, odnosno prosiruje kolicina aktivnosti i rezervnih delica.

Medjutim, ljudi vole da krpe, ili zapustaju, da se "kreditiraju" sa kupovinom delova i odrzavanjem vozila. Tako da ne postoji ni 0,1% golfova 2 koji su preko 90% ispravni.
U najlosijem stanju je trap, vise zadnji(amortizeri i gume u osloncima), manje prednji(vise lezista ramena i zglobovi), amortizeri se menjaju otprilike kada puknu, zatim menjaci(specijalno mehanizam menjaca) i oprema motora(kod benzinaca sistem goriva i struje, kod dizela najcesce odoka nastelovana VP pumpa, los vakuum, kilavi sistem grejaca, haoticna creva rashladnog sistema, zajedno za oba goriva je haos u elektroinstalaciji).
Sami motori su otporni na raubovanje, mogu da se voze dosta dugo sa losim stanjem i parametrima(kompresije, paljenja..)

Zilavi su za voznju u "krsevitom" stanju, sto im daje neke prednosti, narocito kod aljkavih vlasnika...kojih je nazalost poprilican procenat.

Ubedjen sam da bi svaki desethiljaditi, mozda prosao ozbiljan tehnicki pregled.

Poprilicno je nerentabilan, za odrzavanje u top stanju, i pored visokog asortimana delova.

Ostali modeli, popularni u godinama pre 90-e, su vecinom zavrsili karijeru kao oldtajmeri, ili sahranjeni losom paletom delova za popravku.

Pre 90 ih je bilo mnogo vise skoda, lada, pezoa nego golfova, naravno, zastava je imala neprikosnovenu brojnost, kao i solidan broj opela i citroena.
VW je imao jako losu paletu ruznih i neudobnih vozila, velikih gutaca goriva do pojave, Golfa 1. Mnogo lepsi, agilniji, nesto manje robusni ali udobniji, bili su gotovo svi drugi brendovi
Dizel motori su bili povoljniji, ko je tada smeo da koristi razna goriva, a da ga ne cinkari komsija, ali su bili znacajno skuplji(vise nego danas) od benzinskih varijanti.
Benzinci su bili samo bolji od Bube, i onih dva i vise puta jeftinijih, ali pored Lade 1600 ili Pezoa makar 204, nisu imali sta da traze.

90-ih je popularnost dobila posebnu dimenziju...
Ispovest po jednom pitanju, razjasnjava specificnu "popularnost" po drugom...narocito medju "snalazljivima" i "zestokim" momcima...

Citat:
...Početak propasti moje karijere dogodio se kada sam otkrio na koji način su vozila sa parkinga iz Vogošće preregistrovana kod nas. Pokrenuo sam akciju u celoj Srbiji. Sva vozila su bila oduzeta. Međutim, samo dva dana kasnije stigla je depeša da se sva vozila vrate. Tada sam saznao da je to, zapravo, bio posao Državne bezbednosti. Ako mogu oni, što ne bih mogao i ja, pomislio sam i počeo da registrujem vozila u Bosni i Hrvatskoj. Najčešće sam radio iz Trebinja. Onda me je DB nagazio, jer sam im brknuo u oko. Od 30.000 tako registrovanih automobila, izvukli su 33 moja...

Izvor:
http://www.vesti-online.com/Ve...bija/388727/Podvig-zbog-budale

To je bio auto "sa porukom"...
[ Zarko Silic @ 21.05.2014. 22:38 ] @
Uvek je narodni auto, bestbay auto i obrnuto.
[ vladd @ 22.05.2014. 12:00 ] @
U kom smislu "bestbaj". Sigurno ne u smislu "najvise nudi za najmanje novca". Sto je standardni, planetarni "best buy"

U Srbiji, ali i na Balkanu, narodni auto je po pravilu najjeftiniji, obavezno ispod 10k evra, i suvisni delovi su EGR, DPF, katalizator, ESP i slicne ekolosko-bezbednosne "novotarije".

Za "narod" je to samo "izvor problema" i troskova
[ Zarko Silic @ 22.05.2014. 14:05 ] @
Ne postoji planetarni besbaj automobil. Sustina samog izraza ne dozvoljava takvo postojanje.

Samo nacionalni ili narodni automobil moze biti i bestbaj automobil i obrnuto.

Ovo nije tehnicko vec logicko pitanje kao i mnoga druga pitanja na AZ, samo sto mnogi toga nisu svesni.
[ Lavlja_Jazbina @ 22.05.2014. 14:55 ] @
Citat:
Ne postoji planetarni besbaj automobil.

Cekaj,sve vreme pricas kako su golf-skoda brendovi koji se dizu do granice svemira sa 2,1l potrosnje sa brzinom od 80km/h
sto moze i 10 godina star auto( da ne dokazujem) a sada kazes da ne postoji planetarni bestbaj.Ja koliko znam to nisu nasi brendovi da bi bili
domaci.Bestbaj za bogatog kupca je leksus a ne golf.
Citat:
Samo nacionalni ili narodni automobil moze biti i bestbaj automobil i obrnuto.

Pa da,skoda nije tvoj narodni automobil a uporno tvrdis kako je najbolja kupovina (nacionalni).Gde je kvaka?
[ miki069 @ 22.05.2014. 22:49 ] @
Citat:
KrkaCiC:
Jeftin je prvenstveno sto nema skupe sklopove,a i mala privreda je ucinila svoje.


Baš jeftin.
Polovna letva volana je 40 evra + ruke majstotra.
Nova letva (zaliha iz Vogošće) je 100 evra + ruke.
Mala kineska privreda pravi neupotrevljive delove.

Golf II 1.3 benzin ima jedan najgorih karburatora u istoriji auto-industrije.
Majstor koji zna da ga našteluje traži 50 evra za ruke.
Ako se ne našteluje danas troši 6l/100km, a sutra 13l/100km. Benzina.

Oćeš cenu lajsne za Golfa II?

Prodao sam ja to g..vno i danas sam prezadovoljan sa Fiat Punto II sa 8 ventila.

Tačno je da drži cenu.
Kupio sam ga u januaru 2011. godine za 1.300 evra u extra stanju.
Prodao sam ga u januaru 2013. godine za 1.400 evra u još boljem stanju.
Samo sam bio više pod kolima nego u kolima.



[ AstralPro @ 22.05.2014. 22:57 ] @
Zastava 10 na plin je sad narodni auto. Ili neki punto do 2500 e
[ bakara @ 23.05.2014. 12:06 ] @
U skladu sa temom:

[ vladd @ 23.05.2014. 12:39 ] @
Prava slika, kompetentni sagovornik, ocena za desetku..:):)
[ inobradovic @ 23.05.2014. 13:27 ] @
bosanci su uvek bili poznati po inteligenciji, pa i ovaj put.
[ vladd @ 23.05.2014. 17:04 ] @
Ovo je uzagrena klinacka zelja. Upijao je samo hvale, dok ga jednom i ne "dobije" u vlasnistvo...

A onda slede glagoli sa J... i ko ga spomenu i ko ga nahvali

Narodni auto treba da je narodni i prilagodjen standardu i obicajima. Na narodnu nesrecu, 21-i vek je doneo i tehnoloski bum, ekologiju i ekonomiku, a ne samo karuce sa pogonom, po mogucstvu bez naknadnih troskova.

Sada je nabavka automobila samo kupovanje "karte" za pozoriste autokorisnika. A onda se svi umesani kace na korisnika sa sopstvenimm profitima i zahtevima..

Auto, koji izbegne najvise zahteva, postaje narodni. Sto manja cena, sto jeftiniji delovi, sto manje takse, sto manje rasipanje novca, za potrebu korisnika za odredjenim transportom.

U ove elemente G2 se jako tesko uklapa, posto je cena neracionalno visoka, i kao starudije, masovno su u zahtevnom stanju(sve su cesci "staracki" kvarovi), jedino takse jos nisu u neprijatnom obimu. A to je pitanje trenutka, odnosno bliske buducnosti i uklapanja u EU norme.
[ alexandarv @ 23.05.2014. 21:13 ] @
Postovi su jako interesantni. Ali da se ne utapamo previse u sporenje oko golf dvojke (dvica je zakon :-) tj bila zakon jedno vreme a sada treba da pronadjemo sta ce sledece da vlada drumovima... bar sto se tice sirih masa.

Do sada vodi fiat punto 2

Interesantno je da ima mnogo dacija logan vozila starih 7 do 10 godina sa cenom u rasponu od 2 do 3 hiljade eura. Velik broj ovih auta je kupljen u nasoj zemlji i ima ih puno koje prodaje prvi vlasnik. Sta mislite o daciji?
[ cika dacha @ 23.05.2014. 23:17 ] @
taj punto 2 i nije tako los! samo da ima samoventilirajuce diskove!
imas begove,klimu,servo,abs sto je sasvim dovoljno za sve potrebe!
meni se svidja sto je visok!
kod clio2 glava skoro da udara u plafon a kod punta ima mnogo vise mesta!
komsija je imao punta verziju van i kad je prodavao naravno da je uradio prepravku i vidim ja nabacio on novu zadnju klupu i vidim da nije kao kod ostalih puntica i pitam ga od kog je auta i zamislite od Golfa 2 je :-) odgovara u milimetar :-)

hm da pitam
mogu li se ti obicni diskovi zamenuti za samoventilirajuce iste velicine?!
[ BluesRocker @ 24.05.2014. 00:48 ] @
Citat:
alexandarv:Interesantno je da ima mnogo dacija logan vozila starih 7 do 10 godina sa cenom u rasponu od 2 do 3 hiljade eura. Velik broj ovih auta je kupljen u nasoj zemlji i ima ih puno koje prodaje prvi vlasnik. Sta mislite o daciji?

Najviše je zastupljen među taksistima i prilično su zadovoljni s njim. Pre svega, kabina je dosta prostrana i komotno može da se vozi 5-oro. Zatim, motor je izdržljiv, bez generalne prelazi 500k i više. Održavanje nije skupo, pogotovo kod neovlašćenih majstora. Gepek je veliki. Prilično je udoban za duža putovanja. Dosta je izdignut tako da je zgodan za vožnju po pitomijem terenu i ne moraš da paziš na bankine ili kad izlaziš iz podzemne garaže. Amortizeri su mekši i skoro da se ne oseti loš put.

Mana su mu rubovi koje bi trebalo zaštititi čim kupiš auto, inače hoće rđa da se tamo pojavi. Kvarovi su uglavnom isti koji se javljaju i na Renault-u, ništa značajno skupo. Preporuka za veliki servis je 60k ili 4 godine, ali kod neovlašćenih servisa to zadovoljstvo obično izađe oko 150€ sa rukama.
[ alexandarv @ 24.05.2014. 12:59 ] @
Citat:
Blues:
Zatim, motor je izdržljiv, bez generalne prelazi 500k i više.!



Na koji se to motor odnosi - predpostavljam na dizel? Koliko moze da izdrzi benzinac 1.4 (pise da je renault 1.4i)?
[ sasa022 @ 24.05.2014. 13:51 ] @
@alexandarv

Prelaze i benzinci bez vecih problema 300.000+ km taxi voznje.

1.5dCi u Loganu je malo modifikovan ( "izlecene neke decije bolesti" ) u odnosu na Clio II.
[ vladd @ 24.05.2014. 14:21 ] @
Taxi je profit, a vozilo radna mazga. I jedina opcija je rentabilnost

Porodicni, "narodni" auto ne mora da bude apsolutno racionalan, mora da ima malo imidza, mora da ima neku "istoriju", mora da ima neku prstupacnost servisu i lakocu posedovanja. Osim proste racunice.

Inace ne bi se niko osvrnuo na G2, osim sakupljaca sekundarne sirovine.
[ BluesRocker @ 24.05.2014. 15:36 ] @
Citat:
alexandarv:Na koji se to motor odnosi - predpostavljam na dizel? Koliko moze da izdrzi benzinac 1.4 (pise da je renault 1.4i)?

Oba slučaja za koja sam čuo su 1.4 MPI sa plinom, ali su i 1.5 DCI motori isto izdržljivi (ugrađuju ih i u mercedesa).
[ KrkaCiC @ 24.05.2014. 16:19 ] @
Cisto da pomenem,ukoliko ima nekakve veze,imam reno 1.4 88.godiste,presao 257000,od zamene do zamene (10000km) na meracu ulje spadne od max skoro do min,dakle malo iznad minimuma. Motor nije karburatorski,vec onaj noviji,valjda polu injection,i mislim da je taj u daciji naslednik ovog matorog
[ bakara @ 24.05.2014. 22:01 ] @
Citat:
cika dacha:
hm da pitam
mogu li se ti obicni diskovi zamenuti za samoventilirajuce iste velicine?!

Sta ce na puntu ventilirajuci diskovi...nije to neki auto za performanse, a i napravljen je da pre svega bude jeftin.
i to je u sustini ono sto je mene na puntu najvise i nerviralo....sve mu je jeftino i slabo napravljeno.

Clio 2 je takodje jeftin, ali dosta cvrsci auto, ali ni priblizno nije udoban i pregledan kao punto.


[ alexandarv @ 25.05.2014. 08:20 ] @
Kad smo kod dugotrajnosti motora, da li neko moze da napise koji motori na kojim automobilima posle 2004 godine mogu da izdrze koliko km bez generalne. Koji motor i model treba izbegavati, naravno od jeftinijih auta.
[ vladd @ 25.05.2014. 08:46 ] @
Tako uprosceno sazvakano, navodno "jasno", da bi se kristalizovao kriterijum, ne moze NIKO da izdefinise ili tabelarno prikaze, niti je "generalka" neki kriterijum.

Mehanicki su vrlo kvalitetno i precizno izradjeni svi, cisto zbog drugacije proizvodnje nego nekada, kada je i nastao termin "generalka" u smislu teskog kvara motora. I na kraju se i ne zna sta je tacno "generalka", posto su zamesatelstvo napravili i majstori i korisnici.

Savremeni agregati maltretiraju vlasnika na razne nacine, najvise preko opreme i prikljucaka samog motora, tako da je vlasnik dovoljno izmrcvaren dok ne dodje do "menjanja lezajeva radilice", koja sigurno moze da pregazi 150kkm, a ni nekoliko stotina hiljada km nije problem, kako je praksa pokazala.

Stari termin "generalke" bi morali da se dogovorimo sta tacno znaci, ali licno mislim da je podatak nebitan, zbog drugacije konfiguracije i izrade.
[ veselinovic @ 25.05.2014. 09:11 ] @
Potpuno tacno.
Generalka je vrlo komplikovan zahvat na motoru, koji mnogo kosta, a rezultat je cesto, neizvjesan.
Proizvodjaci automobila su to shvatili i prilagodili proizvodnju motora.
Ali, posto su proizvodjaci hostapleri napravili su par podsklopova za dobijanje ekstra profita.
Umjesto da rade generalku i servisi zarade 300E za, kako sam vec rekao, komplikovan i neizvjestan rad
mogu da mi prodaju plivajuci zamajac i zarade isto toliko. Nema rizika nema potrebe za majstorstvom.
A zamajac ko zamajac 10-tak kg gusa po cijeni od 2E/kg, par stotina grama gume i nesto malo celika.
A tehnologija izrade relativno primitivna, uglavnom prizemne tolerancije u izradi - nista specijalno.
Suma sumarum umjesto da kosta 100E max, kosta 500E min.
Slicno je i sa ostalim dijelovima.
Npr retrovizor ( pola kila plastike dva motora jedan grijac i komad ogledala) kosta skoro kao ves masina.
[ cika dacha @ 25.05.2014. 11:04 ] @
bakara@ pa ako jedan twingo od 60ks ili toyota jaris 1.0 sa 68ks ima te samoventilirajuce diskove a punto 2 jtd od 86ks nema, a em je jaci, em tezi, pa se posle par jacih kocenja oseti razlika vec javlja se potreba za boljim diskovima.
zato sam i pitao da li moze zamena da se izvrsi.

[ HoT_Steppa @ 25.05.2014. 12:49 ] @
Citat:
alexandarv:
Postovi su jako interesantni. Ali da se ne utapamo previse u sporenje oko golf dvojke (dvica je zakon :-) tj bila zakon jedno vreme a sada treba da pronadjemo sta ce sledece da vlada drumovima... bar sto se tice sirih masa.

Do sada vodi fiat punto 2

Interesantno je da ima mnogo dacija logan vozila starih 7 do 10 godina sa cenom u rasponu od 2 do 3 hiljade eura. Velik broj ovih auta je kupljen u nasoj zemlji i ima ih puno koje prodaje prvi vlasnik. Sta mislite o daciji?



Ova tema prevazilazi inteligenciju ovog foruma.

Inace, da ne bude da nisam odgovorio, novi narodni auto je Fiat, i to Punto 1.2b ili 1.3 mjt ili Stilo JTD.
[ bakara @ 25.05.2014. 12:58 ] @
Citat:
cika dacha:
bakara@ pa ako jedan twingo od 60ks ili toyota jaris 1.0 sa 68ks ima te samoventilirajuce diskove a punto 2 jtd od 86ks nema, a em je jaci, em tezi, pa se posle par jacih kocenja oseti razlika vec javlja se potreba za boljim diskovima.
zato sam i pitao da li moze zamena da se izvrsi.

Ne verujem da moze tek tako da se nabudzi bez menjanja i kocione celjusti.
I ne kazem ja da mu ne trebaju, vec da je to napravljeno da bude jeftin auto pa spram toga i jednostavni obicni diskovi nisu mana


[ cika dacha @ 25.05.2014. 13:21 ] @
bakara@ ma i da se zamene kljesta isto naravno ali mene zanima da li je to izvodljivo?!
[ alexandarv @ 25.05.2014. 13:30 ] @
Znam da je generalka corav posao posto je moj cale davno radio to na miniki i lose se pokazalo. Dakle, da preformulisem pitanje, koliko savremeni motori mogu da izguraju (dakle gro njih ne 1 u milijardu) pre nego postanu neupotrebljivi ili nepouzdani? Pitam da bi znao kada uzimam auto koja je max kilometraza koju ce da izgura bez kvarova koji se ne isplati popravljati? Npr zastava 10 benzinac presao 200.000 km, da li kupovati uopste?
[ BB308 @ 25.05.2014. 14:02 ] @
Citat:
cika dacha:
bakara@ ma i da se zamene kljesta isto naravno ali mene zanima da li je to izvodljivo?!

Ako mislis na ovaj 1.9 JTD od 85 ks sto se pravio od 2003-09 imaju Bosch, Valeo, Bendix, Ferodo, da se naruce ventilirajuci. Znaci da moze.Pozz.
[ cika dacha @ 25.05.2014. 14:13 ] @
^Hvala

isto da pitam jel ima mehanicke razlike u verziji sporting i obicnog punta 1.2 16v ?!
osim menjaca sa 5-6 brzina!
ili su razlike samo kozmeticke!
[ vladd @ 25.05.2014. 14:37 ] @
Citat:
alexandarv:
Znam da je generalka corav posao posto je moj cale davno radio to na miniki i lose se pokazalo. Dakle, da preformulisem pitanje, koliko savremeni motori mogu da izguraju (dakle gro njih ne 1 u milijardu) pre nego postanu neupotrebljivi ili nepouzdani? Pitam da bi znao kada uzimam auto koja je max kilometraza koju ce da izgura bez kvarova koji se ne isplati popravljati? Npr zastava 10 benzinac presao 200.000 km, da li kupovati uopste?



Lepo je dao primer Veselinovic, treba ga samo procitati.

Tu generalku kod "minija" od pre 40 god slobodno zaboravi.

TO se nece dogoditi savremenim motorima sa savremenim uljima, ALI, to nikako ne znaci da si OSLOBODJEN TROSKA, za popravke, za brizgaljke, senzore, zamajce, kvacila, kojekakve deklove, prikljucne agregate ili pumpe.
Vise ce se novca isporuciti, nego za "generalku za minija" od pre xx godina.

Istina, nece se uvek vaditi motor, ali ce biti potrebe za specijalnim alatima, specijalnim priborom i skupim delovima.

Generalka je prakticno izbacena kao dominantan problem, ali troskovi odrzavanja vozila koje je preslo 300kkm ili vise mogu biti ogromni, neisplatljivi, da je sama "generalka"(jezgra motora) zanemarljiva, nebitna...
[ alexandarv @ 25.05.2014. 17:16 ] @
Ovo je novina za mene... Odlicno objasnjeno. Imate li neki savet koja je kilometraza posle ne savetujete kupovinu benzinca a posle koje dizelasa? Da zanemarimo ljudski faktor - predposavimo redovno odrzavanje, ne nasilnu voznju...
[ bakara @ 25.05.2014. 17:23 ] @
Citat:
alexandarv: ...- predposavimo redovno odrzavanje, ne nasilnu voznju...

Onda predpostavi i neoriginalnu kilometrazu.
[ KrkaCiC @ 25.05.2014. 17:26 ] @
Citat:
alexandarv:
Ovo je novina za mene... Odlicno objasnjeno. Imate li neki savet koja je kilometraza posle ne savetujete kupovinu benzinca a posle koje dizelasa? Da zanemarimo ljudski faktor - predposavimo redovno odrzavanje, ne nasilnu voznju...


Pre cemo utvrditi sa koliko je likova Stanija provela noc nego tacnu kilometrazu nekog automobila

Inacemu opisu polovnjaka sve je i ovako i onako,ali kilometraza je uvek tacna,istinita,nije vracana... dopuniti po zelji
[ alexandarv @ 25.05.2014. 17:38 ] @
E sad, ja sam napisao da nista od momenta proizvodje nije menjano od delova ne racunajuci filtere, svecice, kablove, akumulator i gume... ono sto je potrosni materijal. Kada ce krenuti ozbiljniji kvarovi, npr turbina posle koliko km obico vrisne? Mislim da me razumete. Koja je to kilometraza i godina do koje bi ste Vi kupili auto?
[ pero_brzi @ 25.05.2014. 18:29 ] @
Na prostoru ex-Yu
posle Golfa2- to je sada AstraG-prosto jer se jedina proizvodila 10 godina od novijih modela automobila, i to samo po sebi nesto znaci- umalo da je nastavila u Kragujevcu 2008 da se proizvodi i onda bi definitivno to postala, ovako je samo najvise uvezenih automobila u kombinaciji sa najduzim periodom prodaje. To je nesto sto vecina vozaca odavde voli,
[ KrkaCiC @ 25.05.2014. 18:32 ] @
Mi tebe razumemo ali ti nas ne razumes
Recimo turbina crkava na oko 250kkm. Sta ti znaci taj podatak kad ne znas koliko je auto presao.
Recimo na satu stoji "standardnih" 172300 kmi ti pomislis da imas jos 80 000 do potencijalnog problema,a auto ima realno oko 400kkm i turbina je vec menjana i pemontovana nekoliko puta. Razumes?
Kupovina polovnjaka je macka u dzaku,cak i za nekog ko je strucan i dobro se razume u polovnjake. Problem su ti neki "sklopovi" koje mozes proveriti samo ako "udjes" u motor i ceo sistem,spolja nikako.
Mozes kupiti auto koji izgleda pristojno,i da vec posle mesec dana krenu glavobolje,a mozes kupiti i isti takav u losijem stanju ali da vozis dugo bez ijednog problema

Tako moj komsija kupuje automobile,ode na plac,sedne,proba,provoza po kraju i dogovara cenu ako mu odgovara auto.Ne vodi sa sobom nikakvog mehanicara,jednostavno proba i pazari
2 auta je kupio u zadnjih 5 godina,oba ga perfektno sluze,bez ijednog kvara,samo redovno odrzavanje,i to Reno je u pitanju Inace,benzince iskljucivo,nikako dizel
[ bakara @ 25.05.2014. 19:52 ] @
Citat:
pero_brzi: Na prostoru ex-Yu
posle Golfa2- to je sada AstraG-prosto jer se jedina proizvodila 10 godina od novijih modela automobila, i to samo po sebi nesto znaci- umalo da je nastavila u Kragujevcu 2008 da se proizvodi i onda bi definitivno to postala, ovako je samo najvise uvezenih automobila u kombinaciji sa najduzim periodom prodaje.

Druze pero za tvoju informaciju pomenuti Clio i punto su se prozvodili celu deceniju:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Punto
http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Clio

Dok je astra G koju pominjes proizvedena 6, a ne 10 godina (1998–2004)
[ Lavlja_Jazbina @ 25.05.2014. 20:06 ] @
Citat:
Dok je astra G koju pominjes proizvedena 6, a ne 10 godina (1998–2004)

(1998–2009)

Morao sam sebe ispraviti i dodati jos 3 godine.