[ AMER89 @ 18.05.2014. 13:11 ] @
Pozdrav

Imam Polo (6R) 2010.g.

Gumeni poklopac koji zaptiva unutrašnjost fara je spao i unutar fara je ušlo prašine, tako da
taj far izgleda kao da je stariji od ovog drugog.

Pitanje glasi, kako i čime očistiti far, naročito sjenilo koje izgleda par nijansi tamnije u odnosu na drugi far
Prvenstveno me interesuje ako neko zna kako skinuti taj far ?

Naravno da sam u međuvremenu nabavio poklopac.

[ codeNO @ 18.05.2014. 13:51 ] @
Mora da se skida providna plastika. Drugi odgovor neces dobiti. Postoje ljudi koji to rade, odakle si?
[ AMER89 @ 18.05.2014. 15:13 ] @
Neznam koliko je sjenilo osjetljivo, kontam usut vode unutra malo
promućkati da voda upije prašinu, izlit vodu i dobro osušiti.

Inaće sam iz Bosne
[ pajapop @ 18.05.2014. 16:03 ] @

Reflektor je po pravilu jako osetljiv na vlagu i ne treba se kvasiti. Prvo moras skinuti plastiku sa fara a sigurnio se drzi pomocu "zabica" kao na ovoj slici. Zatim finom krpom prebrisati socivo kao da glancas. Sad, neko bi preporucio neku finu polir pastu, verovatno niki majstori to i koriste...meni je pala na pamet obicna pasta za zube, jer u sustini i ona je vrlo fina polir pasta...a sigurno nece ostetiti reflektor
[ vladd @ 18.05.2014. 16:43 ] @
Ovo je resenje za zamucenje plastike, a prasina se pere deterdzentom za sudove, eventualno mekom cetkom, obazrivo, dobrim ispiranjem sa vodom, najbolje destilovanom(teze ispiranje, posto sapuni vise pene), i susenje, komprimovanim vazduhom, ili briskanje papirnim ubrusima, pazljivo i bez sitnih zaostalih komadica.

Neke firme koje ugradjuju ksenone imaju spravice za unutrasnje pranje farova bez skidanja, mada mislim da nije problem skinuti far i oprati ga detaljno..i popraviti eventualne sitnice i nedostatke..
[ codeNO @ 18.05.2014. 16:47 ] @
Nisu samo zabice....

na zalost, tehnologija je postala sofisticinarnija nego kada se vozio Golf 2...., u faru imas vise stavari nego tada...popravis jedno drugo pokvaris....nemoj se igrati sa vodom i muckanjem. Moras naci nekog ko zna da otvara farove ili se nauci na svom
[ Zarko Silic @ 18.05.2014. 18:05 ] @
Nije lako rastaviti farove novije generacije. Gotovo redovno se takva akcija zavrsava kupovinom novog fara.

Gledaj da to operes onako kako si zamislio sa sipanjem vode. Ako se prasina pod uticajem temperature zalepila, neces nista uspeti takvom metodom.

Postoji tezi nacin, jedino moguci kod takvih farofa, ali nisam siguran da se tako nesto isplati. Plastika se preciznim brusnim alatom prakticno presece a nakon pranja i brisanja ponovo zalepi. Nije lako to zalepiti, a ni lepak za takav posao nije jeftin.


Ovaj posao nije za amatere i mozda bi to trebalo prepustiti nekome sa vise iskustva.

[ codeNO @ 18.05.2014. 22:08 ] @
Postoje ljidi koji otvaraju farove i zive od tog rada. Ako budes dolazio za BG javices mi se. Pranje ne dolazi u obzir.
[ etjen @ 20.05.2014. 21:16 ] @
ne bi bilo loše neka slika, pa da znamo i od čega su oštećenja. Možda i nisu od prašine...
[ AMER89 @ 22.05.2014. 21:45 ] @
http://imageshack.com/a/img838/8196/gmakr.jpg
http://imageshack.com/a/img845/1917/qdi91.jpg

Slike lijevi i desni far, bio sam kod par autolimara, niko nema konkretno rješenje,
Skinuti prednju plastiku nije problem, kao ni vratit je na mjesto, ali je mala vjerovatnoća
da neće puštati vodu unutra.

[ Lavlja_Jazbina @ 22.05.2014. 21:47 ] @
Toliko lepkova ima na trzistu da cisto sumnjam da se za ovo ako se dobro odradi,ne moze ponovo dobro zalepiti

da dihtuje.
[ AMER89 @ 22.05.2014. 22:11 ] @
Jedan od majstora mi je rekao da je skidao te plastike (zagrijavanjem nekakvim fenom)
i da je imao polovičan uspjehSpominjao je nekakav silikon otporan na više temperature,
kao da bi stim silikonom to ponovo zalijepio, ali ne garantuje za uspjeh.
[ Lavlja_Jazbina @ 22.05.2014. 22:25 ] @
Ako lepak za sofer sajbne moze da je zalepi sto ne bi mogao i plastiku fara?
[ codeNO @ 22.05.2014. 22:40 ] @
Ipak ti veruj sta ti kazu prijatelji limari.....znaju oni sta rade...nema sanse da se zatvori far kad se jednom otvori







[Ovu poruku je menjao codeNO dana 23.05.2014. u 02:43 GMT+1]
[ Flo33 @ 22.05.2014. 22:46 ] @
Citat:
codeNO: Ipak ti veruje sta ti kazu prijatelji limari.....znaju oni sta rade...nema sanse da se zatvori far kad se jednom otvori

Ja sam na jednom vozilu imao problem jer mi je napukla plastika iza, kada su se menjali ksenoni. Lepljeno svime mogućim 5 puta. Kao što codeNO kaže, teško.. Mislim da će te na kraju najjeftinije izaći da kupiš odmah nove farove, ima sasvim dobrih aftermarket.. Da ne bi bacao pare na opravke, pa opet na kraju kupio farove.

Pozdrav
[ Lavlja_Jazbina @ 22.05.2014. 22:52 ] @
Zao mi je sto vas obojicu moram demantovati,ali to sto pricate nije tacno.
Drzi i na audiju a6 2008,kao i na X5 gde su stavljene angel eyes.Zamagljene farove iznutra ( Zarku nece biti pravo) sam juce video na G6
a obicno se desava zbog toga sto se pri zameni sijalice ne vrati zastitna guma .
[ Flo33 @ 22.05.2014. 23:06 ] @
Nisam napisao da je nemoguće, nego da je teško. Zavisi od mesta gde pušta, recimo meni nije prašina ulazila, nego vlaga. Znači da je bio baš mali propust, ali je bio. Lepljeno kod više majstora, vlaga nekako nađe put. Sad gledam, LED dnevnim svetlima su 249e. Znači da klasični neće biti više od 200e. I ne misliš i ne sekiraš se.

http://www.dectane-tuning.com/...-polo_785_polo-6r-09_1651_1651
[ codeNO @ 22.05.2014. 23:12 ] @
Izgleda niko nije citao moje postove iznad....


Jedno je providna plastika ispred drugo je crna plastika iza...iza je mnogo lakse da se uradi...zalemis plastiku na plastiku i nema problem. Napred se stavljaju posebne NE SILIKON nego posebne gume koje mogu da se nadju kao sto iste te gume koristi fabrika kada spaja far i providnu plastiku a na visokim temperaturama se razmeksavaju....To je jedino sto tvoji prijatelji limari znaju, ali ne znaju da vrate kako treba i sta treba....

Ovde mi je zabranjeno da reklamiram, ali postoje ljudi amateri....(amateri jer za ovaj posao ne postoji skola ni kurs ni fakultet da bi imao naziv, titulu ili kako se god vec kategorisu ljudi po znanju, koji rade ovaj posao 100% efikasno, tj repariraju sve vrste farova ostecenja i vracaju u prvobitno fabricko stanje. Sto je auto noviji to je far skuplji...ove reparacije zato i postoje tj ljudi koji se time bave da bi nekima ustedeli a oni unovcili svoje znanje.... ali eto LIMARI znaju bolje

PS...Flo...200e je nekome mesecna plata...ne nekima...vecini, ovde pricamo o nekoliko desetina evra za reparaciju
[ etjen @ 23.05.2014. 08:18 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Zao mi je sto vas obojicu moram demantovati,ali to sto pricate nije tacno.
Drzi i na audiju a6 2008,kao i na X5 gde su stavljene angel eyes.Zamagljene farove iznutra ( Zarku nece biti pravo) sam juce video na G6
a obicno se desava zbog toga sto se pri zameni sijalice ne vrati zastitna guma .


magljenje se dešava jer je pogrešna sijalica (uglavnom bez UV filtera) stavljena u far.

Ovo na datim slikama na polu je baš prljavština koja je dospela nekako unutra i mislim da je vrlo teško sam da uradi nešto a da ne otvori far. A kad ga i otvori,
ako nema iskustva, može još veći problem sebi da napravi...
[ Lavlja_Jazbina @ 23.05.2014. 09:28 ] @
Ne bih da se raspravljam nego da dodjemo do tacnog izvora ostecenosti fara.
Ta akcije ne kosta nekoliko desetina nego 80,koliko sam ja placao.UV sijalica nema veze kada auto ima sociva,ili gresim.
Mislis temperatura ili.. Voleo bih dobiti objasnjenje.Zaboravio sam da kazem da sam video godinu dana star superb sa kondezom
u faru,a na to i mislim.Kada si pomenuo UV za sijalicu da li si mislio na matiranje plastike?.
[ etjen @ 23.05.2014. 09:40 ] @
da, pojavljuje se magla iznutra, tj , far matira, ako se koristi sijalica bez UV filtera (tamo gde je predviđen)

Kondenz nema veze sa sijalicama, on se javlja kod lošeg kvaliteta fara. Moj drugar ga ima u novoj Kiji Sportage. Loš kvalitet i to je sve...
[ codeNO @ 23.05.2014. 13:05 ] @
Senilo matira od lose sijalice a ne prednja plastika...to na Superbu se desava i kod drugih i to uglavnom kada idu na pranje pod pritiskom ili se pere auto kada je vreo pa se kondezuje...taj slucaj retko...kondenz znaci da far nije dobro zatvoren. Far iznutra pozuti od stalne vlage posle nekog vremena. A far matira sa prednje strane od prasine i klimatskih uslova, zato najvise automobili iz Italije koji su bili blizu obala imaju matirane farove sa spoljne strane. Nekoliko desetina je nekome u glavi 20e a nekome 60e, a ima onih koji naplacuju vise a ima onih koji naplacuju manje
[ AMER89 @ 16.07.2014. 17:35 ] @
Problem riješen vrlo jednostavno, prva ideja najbolja ideja

Litar tople vode, deterdžent sa suđe, i far izgleda kao da je sad izišao iz Valeo tvornice

Pozdrav za Žarka, jer mi je on jedini potvrdio da bi ovo metoda mogla dati rezultat