|
[ sava84 @ 21.05.2014. 21:28 ] @
| Pozdrav, muci me par stvari na navedenom autu, pa reko da cujem neki pametan savjet :) Problemi su krenuli prije par mjeseci, upalila se lampica od plocica, kontam taman im je vrijeme, idem na mijenjanje. Ja sam drugi vlasnik i automobil je presao malo preko 90000 km. U servisu mi kazu da su i diskovi za zamjenu i ja i to odradim. Ugradjeni su mi prije 2 sedmice diskovi i plocice marke ABS (volio bi cuti iskustva za ovu marku ako neko zna) i to me kostalo oko 110 E. Medjutim, par dana nakon toga, meni opet pocinje da svijetli lampica kocnica. Imate li ikakvu ideju sto se sada to javlja ako su odradili kocnice? Auto cijelo vrijeme koci odlicno, sa tim nemam problema.
Problem br 2 :) isto unazad par mjeseci sam primjetio da malo teze pali (vergla ok, ali mu malo uze treba da sastavi) nista strasno, ali duze malo nego ranije i desi se nekada da mi se neposredno nakon paljenja ugasi. E sada, jos prosle godine kad sam ga uzimao, u ovlastenom servisu su mi rekli da je akumulator pri kraju, da ce uskoro treati zamjena (sad sam mjerio unimerom, na ugasenom autu dobijem napon 12.38V). U ovom mom servisu sto su mi radili kocnice, su mi rekli da su u pitanju vjerovatno svjecice, a danas slucajno navratim u ovlasteni servis, odrade dijagnostiku i rekose da je senzor bregaste otisao (majstor rece da on postepeno odlazi, prvo problemi sa paljenjem i na kraju nece da upali nikako). Malo sam citao, a i tata je imao sa senzorom problem na Civic-u da kad je on u pitanju, auto mu se u voznji cudno ponasalo, gubilo snagu i kod njega se gasio kad je zagrijan (njemu su u Hondinom servisu rekli da struja mora da bude ok, dabi dijagnostika tacno pokazala da li je senzor ok, jer mjeri napon na njemu). E sad meni na osnovu toga bas i ne lici da je senzor, jer je u voznji auto skroz ok, pa reko da cujem imate li mi vi nesto preporuciti da radim, jer ne znam od cega krenuti. Mozda prvo od akumulatora? Da napomenem jos da je ugradjen sekvent plin, pali na benzin, i podesen je kad postigne odredjenu temp da prebaci na plin. Auto dobro vuce, ide ok, samo me te 2 stvari zezaju. Unaprijed vam zahvaljujem na pomoci. |
[ bakara @ 21.05.2014. 21:32 ] @
Na plocicama majstor verovatno nije dobro spojio kablic za senzor potrosenosti.
A ovo za paljenje, su mozda i zaprljane dizne s` obzirom da vozis na plin.
[ sava84 @ 21.05.2014. 21:37 ] @
Nisam znao za taj kablic, svakako ga prekosutra moram kod njih voziti. Zanima me ima li logike ova prica da je otisao senzor bregaste? Ima li on nekakve veze sa paljenjem auta? Nisam bas neki poznavalac problematike, pa reko da pitam.
[ pajapop @ 21.05.2014. 23:21 ] @
Svakako da ima logike... Samo na savremenim automobilima pored senzora bregaste postoji i senzor radilice, pa treba tacno utvrditi sta je u pitanju. Sve je i slicno i po malo razlicito... Senzor radilice ocitava trenutni polozaj kolenastog vratila, a time kompjuter dobija informaciju kojom kontrolise vreme paljenja, kao i funkcionisanje sistema za ubrizgavanje goriva. Ovaj signal takodje "govori" kompjuteru kojom brzinom motor radi (obrtaji u minuti), tako da se vreme paljenja ubrza ili uspori, vec prema potrebi. Elektronika na osnovu tih podataka ,daje impuls bobinama , elektronskim diznama i sl. Ukoliko signal sa ovog senzora ne postoji, motor nece biti funkcionalan. , automobil neće upaliti ili će se gasiti i slično. Zaprljani i osteceni konektori senzora daju iste simptome. Senzor bregaste služi za korekciju paljenja pri nekim ekstremnim situacijama . Podatke šalje elektronici automobila koja ih obrađuje i podešava rad automobila potrebama u voznji. Sto se tice prvog problema...tu nesto nije dobro namesteno, spala zica i slicno...
[ Nocni @ 22.05.2014. 10:50 ] @
Ja bih rekao da ti imas 2 kvara. Jedan je to sto se desava posle paljenja da se ugasi posle 2 sekunda i to ti je vjerovatno problem sa ocitavanjem čipa iz ključa, kad ga ne očita tako se ugasi a trebalo bi i lampica na kojoj je nacrtano auto i ključ tada da ostane da trepće... rjesava se na vise nacina u zavisnosti da li je problem u samom kljucu, čitaču ili u tabli u kojoj je integrisan imobilajzer...
Drugi problem je to što daje grešku senzora bregaste i što otežano pali...
Praksa je pokazala da u većini slučajeva na tim škodama sa 3 cilindra ne bude do senzora bregaste nego do instalacije od njega do ecu-a...
Hoće na njima da se desava i da se istegne lanac pa za neki milimetar promasi tacku paljenja što manifestuje takođe greškom senzora bregaste...
Treba vidjeti koji je broj greške... ako je comp vidio da je senzor bio otkacen onda je vjerovatno problem sa instalacijom a ako nisu usaglaseni bregasta i radilica onda je moguć problem sa lancem...
Najgore je sto nasi majstori pokusaju da obrisu gresku a da nisu ni odstampali koja je greska bila... onda se skidaju konektori sa senzora da wd-om rijese problem sto izaziva nove lazne greske itd...
Tu je potrebno profesionalac da uradi dijagnostiku a u ovlascenkm servisu vecinom to nece ueaditi kako treba, cast izuzetcima...
[ vladd @ 22.05.2014. 12:31 ] @
Meni je samo nejasan obicaj, ili jaka zelja, da se ignorisu i ne pamte ocitane greske. Korisnici jedva cekaju da ih majstor "obrise" i da ih "nista ne kosta", eventualna popravka.
I to srecem vise nego masovno, pozale mi se poznanici i prijatelji da su imali gresku, a na pitanje "koju", dobijam odgovor "neku".
Kada im se pojavi za par dana opet, trce da brisu, samo da je ne gledaju:).
Kocnice su odradjene standardno aljkavo, za balkanske servise, po principu, sto manje zadrzavanja na kanalu, "zvao kum majstora da pogleda nesto":...:)
Od ozbiljnog posla, napravise "sklapanje puske" vadi stare, gurni nove, daj klincu iz servisa da "provoza malo", da plocice "legnu", i zovi musteriju da se ispostavi racun..
Drugi deo kvara bi zaista zahtevao malo vise pregleda, od vakuuma, struje, stanja konektora i instalacije, da bi se konstatovala tacna dijagnoza.
Koliko vidim, nista nije "probano", pogledano i ispitano, i zabavnije je iz fotelje bacati pasulj, mozda se pokaze kvar.
I "struja" i senzori se mogu testirati i proveriti, ali svakako pod haubom, a ne ispred kristalne kugle..tarota..
Paljenje pa gasenje moze da bude i do visokonaponskih kablova, i do bobine, senzora bregaste, senzora radilice..senzora temperature motora...
Ili do samog ECU-a..ali to je najudaljeniji kvar.
Spisak BROJKI koje oznacavaju greske, po mogucstvu SVIH, posto vise gresaka bolje lociraju kvar, bi bila kao prva obaveza.
Ako nema gresaka, onda proveriti vakuume i obratiti paznju da li se motor podjednako ponasa i po vlaznom il o suvom vremenu, sto moze da otkloni ili obnovi sumnju na visok napon.
Akumulator bi trebalo da je dobar, ili ga odneti na proveru, pa zameniti. Napon na njemu i jeste i nije vazan, zavisno kako se "procita", cini mi se da je nesto nizi, ali KAPACITET je mnogo znacajniji i mogucnost da accu isporuci dovoljno struje..
[ sava84 @ 22.05.2014. 15:01 ] @
Hvala na ovolikom odzivu ovako, jutros se stanje pogorsalo iznenada, na svakom semaforu je bila borba da se ne ugasi, ne prima gas kako treba, isto se ponasa i na benzin i na plin. Ja nakon procitanih savjeta krenem redom. Mislio sam da mijenjam svjecice, akumulator, da ocistim dizne i da promijenim filter plina (ima on alarm za zamjenu, nije se jos oglasio, ali uskoro ce). Jedva dodjem do servisa (onog sto su mi mijenjali kocnice) srede mi senzor sto se palio od plocica i zamijene svjecice. Nakon toga auto kao nov (za sada). Dijagnostika u redu, nema vise greske na senzoru, pali cim dirnem kljuc i motor fino radi. U voznji je isto ok, i na benzin i na plin. Izgleda da su mi svjecice sve to napravile. Kazu da akumulator ne diram, jer moze jos dosta da posluzi i da malo pratim stanje. Uglavnom sad je sve super. Sreca da sam krenuo od svjecica a ne od akumulatora
[ pajapop @ 22.05.2014. 16:39 ] @
Ja vozim auto koji nema kompjutersku regulaciju...i prezadovoljan sam. Ali, znam, da cu kad tad, morati da uzmem nesto, bilo sta, a to ce imati komjuter i evo, vec se... "jezim". KOmpjuterksa regulacija je divna stvar, savremena, mnogo regulise efektivni rad motora, potrosnju, zagadjivanje okoline i sl. Kompjuterska dijagnostika,je super stvar, omogucava da se lako pronadje problem u mnostvu novih sistema i sklopova. Ali tu se javlja sad problem...vise je nego ocigledno, da se mnogo luta u pronalazenju pravog uzroka problema. Zasto je to tako, kad bi softver trebao da ti kaze sta nije u redu? El` je u ovom primeru pokazivan senzor bregaste, a ono ispadose svecice...Sreca sto je taj majstor krenuo od njih, a ne da se dovati tog senzora, pa ko zna dokle bi se doguralo...Ocigledno za pravilnu dijagnostiku treba da je celokupna instalacija ispravna (sto je malo verovatno), pa da softvre bude originalan (a ne neki kineski divljak), pa da taj majstor ipak nesto zna i o teoriji i principu rada celog motora, i puno toga treba...
[ sava84 @ 22.05.2014. 20:02 ] @
A najsmjesnije od svega je sto je ,,SEF OVLASTENOG SERVISA SKODE,, sa tolikom samouvjerenoscu rekao da je senzor otisao, a na moje pominjanje svjecica se samo smijao cijelo vrijeme i rekao da nema sanse da su one. Znaci da sam njega slusao prosao bi jako lose. Pohvala za mog lokalnog majstora ipak, jos prije mjesec dana rekao da mu lici da ce svjecice otici brzo.
[ Lavlja_Jazbina @ 22.05.2014. 20:08 ] @
Polako,odvozaj par dana pa se javi kakvo je stanje.
[ vladd @ 22.05.2014. 20:14 ] @
Nije tako dramaticno, ali se mora obratiti paznja na SVE, pregledati sta treba i kvar se lako i brzo otklanja.
Problem su jedino zardjale tacke mase, losa instalacija, ali redovno odrzavanje eliminise preventivno dobar deo problema.
Samo ne treba biti nestrpljiv, i ne treba zanemarivati detalje.
P.S.
Problemi na visokom naponu, od bobine do secica, mogu da zalude ECU, posto generisu izuzetno nepovoljan sum.
[ Java Beograd @ 22.05.2014. 20:41 ] @
Citat: sava84:
A najsmjesnije od svega je sto je ,,SEF OVLASTENOG SERVISA SKODE,, sa tolikom samouvjerenoscu rekao da je senzor otisao, a na moje pominjanje svjecica se samo smijao cijelo vrijeme i rekao da nema sanse da su one. Znaci da sam njega slusao prosao bi jako lose. Pohvala za mog lokalnog majstora ipak, jos prije mjesec dana rekao da mu lici da ce svjecice otici brzo.
Bila je jednom reportaža u starom zagrebačkom časopisu SAM (imam skenirane brojeve, pa ponekad nešto čitam). Novinari su namerno slomili na jednoj svećici elektrodu - masu i zavrnuli je. Motor radi, ali jedva, na tri cilindra. I krenuli od majstora do majstora. Ne sećam se baš tačno, ali bio je neki katastrofalno veliki procenat onih koji se nisu ni setili da pogledju svećice, a kaže, bilo je i onih koji su odvrnuli svećice, nisu primetili ništa neobično (!) i zavrnuli svećice.
[ vladd @ 23.05.2014. 12:44 ] @
Kod tih benzinaca sa visokim naponom ima nekoliko problema.
Svecice su najprostiji, da se tako izrazim, nema opcija vec zamena. Medjutim, dosta dug vek treba da im bude, ali se desava da probijaju izolacije iz raznih razloga, ili satru unutrasnji otpornik. To je retkost, ako se na vreme menjaju sa adekvatnim i kvalitetnim.
Nezgodan problem su sami kablvi, koji su naizgled odlicni, i izolacija i jeste perfektna, ali spojevi kabla sa lulama su izuzetno aljkavo uradjeni i skloni eroziji. Pa se ocekuje i pocesta zamena kablova, koji nisu bas jeftini.
[ Nocni @ 24.05.2014. 00:48 ] @
^Ova skoda nema kablove.
Loše svjecice su pokazatelj loše održavanog auta...
Mislim da će ipak tu biti još problema... nije zbog svjecica postojala greška senzora bregaste...
[ Lavlja_Jazbina @ 24.05.2014. 09:11 ] @
Citat: ^Ova skoda nema kablove.
Da li ta bobina moze da prouzrokuje teze paljenje ,na sta se pokretac teme zali?
[ vladd @ 24.05.2014. 12:07 ] @
Nocni je apsolutno u pravu, ali ja volim da generalizujem pricu, ljudi kada su u potrazi za resenjem problema citaju razna iskustva.
Tri nezavisne bobine nakacene na svecice. Svaka moze da pravi problem, nezavisno od drugih i da otezava paljenje.
Zamena(praksa je pokazala na otprilike oko 90kkm, najcesce, mada sam ubedjen da uz negu i proveru svecica mogu i duze da traju) je jedina solucija.
[ pajapop @ 24.05.2014. 14:17 ] @
Moj kolega je proslo leto kupio Fabiju "iz uvoza"...Ubrzo jedna bobina je pravila problem, nije mogao da upali auto, posle je promenio sve (mislim da je bilo 30 EVRA po komadu i sumljivog kvaliteta)...ubrzo zatim, kad se vracao sa odmora "zakuca" mu motor...slep,...generalka...1200evra. (a, kao bio je uradjen veliki servis) i sl.
[ Nocni @ 24.05.2014. 15:50 ] @
Veliki servis se ne radi ali svakako treba pregledati lanac i lančanike posle veće kilometraže ili odmah po kupovini i po potrebi reagovati...
Nisu ti sklopovi ni blizu kvaliteta kao kod japanskih motora... npr toyota yaris koja je u klasi sa tom škodom... nisam nikad čuo da je neko mijenjao lanac čak i posle enormnih kilometraža kad su auta bila rentakar itd...
[ sava84 @ 24.05.2014. 16:04 ] @
Citat: Nocni:
^Ova skoda nema kablove.
Loše svjecice su pokazatelj loše održavanog auta...
Mislim da će ipak tu biti još problema... nije zbog svjecica postojala greška senzora bregaste...
Automobil je kod mene oko jednu i po godinu i presao sam od tada 16000 sa njim (inace moj prvi automobil). Sto se odrzavanja tice, mijenjao sam sve sto sam znao da se treba mijenjati, volim to drzati uredno sve. Za svjecice mi niko nije rekao kad se mijenjaju pa sam ih zato zaboravio (tu me cudi kako ih prvi vlasnik koji je u garanciji presao 75000 nije promijenio), da sam znao da se mijenjaju na 50-60000 naravno da bi vec bile zamijenjene. Jednom godisnje radim promjenu ulja i svih filtera, ukljucujuci i filtere plina a prije desetak dana sam odradio komplet prednje kocnice. Ljetnje gume sam sve 4 uzeo prosle godine,a ovu zimu cu da uzmem nove zimske.I stare su ok, ali im je dot iz 2008 pa necu da se zezam. Iduci mjesec cu da dopunim klimu i ocistim je. Mislim da i nema puno vise da se odrzava automobil koji je star 6 godina sa 90000 na satu. Lanac su pregledali i u redu je, kazu ne treba nista. Obicno pred more odvezem auto na pregled, tako sam i proslu godinu radio jer ne zelim da ostanem na putu bas. Ako sam propustio nesto navedite mi. Inace ovih dana ga bas dosta vozam i sve je u najboljem redu.
[ pajapop @ 24.05.2014. 19:51 ] @
Treba da se potrudis da nabavis tehnicku knjigu odrzavanja tog automobila, gde je navedena celokupna specifikacija i vremenski intervali zamene pojedinih delova i servis kad sta se radi. Mozda skines sa interneta ili uservisu kupis, ili od nekog ko to ima da iskopiras. Ali treba imati u vidu, da sve to treba uzeti sa velikom "rezervom" jer je ovo... Srbija. Kvalitet delova koji se kod nas kupuje, cesto i za velike pare, sigurno nije kao u zemljama "na zapadu", gde postoji prava zastita kupca, i kad se tamo nesto kupi,... zna se sta se kupilo. Ovde se cesto kupuju falsifikati, "divljaci", skartovi i sl. a kao originali...? Zato vremenski rok zamene svih delova treba znatno skratiti. Na primer, svecice menjati na 15-20000km, ulje na 5000, zupcasti kais na 40000 i sl.
[ Lavlja_Jazbina @ 24.05.2014. 22:44 ] @
Citat: zupcasti kais na 40000 i sl.
Da li si nekada cuo da je nekome pukao ili prezupcio auto od tih delova koji su kupljeni kao aftermarket i
korisceni za veliki servis?
[ ZZ Top @ 25.05.2014. 03:00 ] @
Imam slicnih problema - isto Fabia 1.4 16V 2010 godiste, TNG Zavoli prvi vlasnik.
Naime pocelo je od pretprosle godine sa problemima sa paljenjem. Naime problem je poceo da se pojavljuje u leto i to kada palim auto prvi put u danu ili ako auto ostavim na suncu duze od tri sata, u ostalim slucajevima je palio iz prve. Ja sam kvar prijavio odmah ali dijagnostika nije pokazivala gresku, pa su u servisu dali savet da pricekam malo pa da dovezem auto opet ili da ostavim kola kod njih da ih oni testiraju. Auto ostao kod njih, oni opet nisu mogli da ustanove kvar i ja uzmem kameru i snimim situaciju. Nakon toga u ovlascenom servisu su mi zamenili prvo svecice - kao reseno (medjutim nije bilo), pa onda pumpu za gorivo i problem je nestao. Posle godinu dana opet ista prica, posto mi je auto van garancije (kad sam ja kupovao bila je 2 god, a sada je 4) nije mi se ponovo davalo 100+ evra u ovlascenom servisu, pa sam kola odvezao kod majstora za VW koga svi u gradu hvale da je na mestu. On je preporucio ciscenje dizni i jos nekog dela (zaista se ne razumem u tematiku) i to je kostalo nekih 3000 din i zaista problemi su nestali. Medjutim od pre 20tak dana sam ponovo poceo da imam probleme - sto bi kompjuterasi rekli "na random", stim sto je sada kvar nesto malo drugaciji nego ranije, naime ranije kada konacno upali auto je imao problem sa primanjem gasa par sekundi, a sada je situacija slicna kao kad ode alnaser pa vergla neko vreme dok se ne upali, a posle toga radi normalno. Takodje, svi mi pricaju da to nije kvar ali ja sam ubedjen da jeste je da mi se benzin trosi iako je auto na TNGu, - recimo vozim auto-putem i samo mi se upali rezerva za benzin - svi mi pricaju da je to plovak, ali ja nesto nisam siguran da je to bas tako - nemam board kompjuter pa nisam bas nacisto sa tim problemom, ali sam planirao da istrosim benzin do kraja i sipam neki minimalac od recimo 3l pa da pisem koliko paljenja ce da izdrzi tih 3l.
Inace auto odrzavan u fulu, kako nalaze servisna knjiga za auto i TNG uredjaj.
[ pajapop @ 25.05.2014. 09:23 ] @
Nemoguce je da se istovremeno trosi i benzin i Gas. Kad bi do toga doslo (a moguca je situacija usled popustanja ventila), doslo bi do takvog neravnomernog rada i haosa u motoru da se ne moze ne primetiti, i ne bi mogao da se vozi. Odmah bi stao i ugasio motor...MOguce je da ti se probusio plovak, da je pun goriva i da je sad tezak sam po sebi i brze potanja kako se inace gorivo smanjuje. Ali...probaj da malo vozis na benzin i proveris inace koliko trosi, ako je vise nego uobicajeno, onda se mozes pozabaviti tom povecanom potrosnjom, koja je i inace veca kod startovanja i zagrevanja motora. Taj sestem Zavoli, kako je kod tebe namesteno, da ga prebacujes rucno, ili se sam prebacuje nakon postizanja odredjenog broja obrtaja motora? ako se sam prebacuje nakon odredjenog broja obrtaja, a na benzin radi pri malom obrtaju, moguce je da imas problem sa povecanom potrosnjom u tom rezimu voznje, i sad tu treba traziti uzrok tome... Moguce je i neko curenje goriva, ali to bi morao primetiti, proveri rezervoar, cevovode i motorni prostor. Ako osetis miris benzina imas curenje...
[ ZZ Top @ 26.05.2014. 20:58 ] @
Zahvaljujem na savetu. TNG sklop je sekvent, dakle radi automatski, ali nemam neke opcije koje bih voleo da imam - tipa "hot start". Lik koji je to ugradio za ovlascenog distributera i kod koga odrzavam mi ne uliva poverenje i on kaze da moja centrala ne moze da se nadogradi sa softverom koji bi mogao da se dosteluje i instalira hot start. E sad ja sam dobio neke preporuke za neke majstore koji se time bave, posto smatram da je stvar vrlo pipava, ne bih se zezao dok ne budem 100% siguran da je neko od tih likova ok. Pravo da ti kazem, kad vidim te kvazi majstore i njihove radnje, dosta puta mi padne na pamet da narucim interfajs sa Alija, iscitam manual, uradim bekap i sam to apdejtujem i dostelujem.
Elem sad, povodom novonastalog kvara sa paljenjem, sam kontao da kupim neki od onih aditiva za ciscenje motora i da malo provozam kola na benzin kako bih nabio eventualni mulj u dizne pre nego sto uradim ciscenje dizni po drugi put. Ima li ovo smisla?
[ pajapop @ 26.05.2014. 21:54 ] @
Citat: ZZ Top:
Ja sam kvar prijavio odmah ali dijagnostika nije pokazivala gresku, pa su u servisu dali savet da pricekam malo pa da dovezem auto opet ili da ostavim kola kod njih da ih oni testiraju. Auto ostao kod njih, oni opet nisu mogli da ustanove kvar
Prvo...ja ipak mislim da imas neki problem sa sistemom paljenja, verovatno neka sitnica, koju majstori ne mogu da dijagnostikuju, a razlog tome je po mom misljenju, njihova totalna nestrucnost i neodgovornost prema korisnicima njihovih usluga. Evo o cemu se radi...(naravno to je moje misljenje, ne moram da sam u pravu, a Vi razmislite). Kako kompjuter donosi odluke i vrsi proracune?... Pomocu uredjaja sa memorijskim programom...nazovimo ga PROM. PROM signalizira kompjuteru kako da kontrolise razlicite funkcije motora na bazi kompleksnog spleta okolnosti. U stvari, napravljen je program koji kompjuter treba da prati, tako da u svakom trenutku "zna" sta treba da uradi. KOmpjuterski PROM uredjaj programira proizvodjac vozila za konkretnu namenu. Parametri kao sto su: velicina motora, sistem za gorivo, prenosni odnos transmisije, tip i model vozila, uslovi primene vozila u odnosu na nadmorsku visinu i sl. zavise od toga kako je PROM uredjaj programiran. E sad...postoji na stotine razlicitih PROM uredjaja i svaki nosi svoj broj. Ukoliko bi ikad morao da se menja kompjuter u kolima, morao bi da se zameni sa kompjuterom sa odgovarajucim pravim PROM uredjajem jer samo on odgovara tom tipu vozila. Svaki drugi bi bio pogresan i perfomanse vozila bi bile slabije. I sta sad to znaci...Logicni zakljucek je da kad se radi dijagnostika, da se radi sa uredjajem i programom koji je kompatibilan sa uredjajem koji je u vasem voziilu. I koliko modela, tipova i razlicitih godista Fabije ima??? To znaci da za svaku promenu modela i tipa treba imati i odgovarajucu dijagnostiku. Zato i ima probl;ema u neocitavanju gresaka ili u pokazivanju razlicitih brojeva gresaka sa reazlicitim snacenjem, jer ne moze isti dijagnosticki uredjaj na svako vozilo da se stavlja, pa makr to bio isti tip vozila. A to bi sad bio veliki trosak za servisere...ko ce sad da stalno prati promene u konstrukciji, perfomansama i da nabavlja programe za svaki model koji sigurno nisu jeftini...Zato ono...klasika...promeni prvo svecice...pa bobinu...ajd sad malo senzor ovoga i onoga...pa i corava koka pogodi neko zrno...
[ ZZ Top @ 27.05.2014. 14:22 ] @
Tu ste 100% upravu. Taj ovlasceni servis u Cacku je katastrofa. Dosta se toga tu radi da bi se napakovali radni sati majstora, ali pazite ovu situaciju;
u prvoj godini voznje, udari me neko na parkingu (najverovatnije kukom) i osteti mi branik far i za dlaku haubu, auto u sasvim voznom stanju, ja se lepo pozovem na kasko u ovlascenom servisu i sledi ovakva prica:
Gde si osiguran, ko ti je procenitelj stete? A ok, to je nas covek, bez brige!? (ja u soku sta sad to znaci). Bio vikend, ja u ponedeljak dolazim po auto, ukupna steta preko 2000 evra i dva lista delova, to su mi dali da potpisem i rekli oni ce to dostaviti osiguranju... U radnu knjigu nisu upisali nista.
Ili drugi slucaj - isto u prvoj godini, bilo leto neke bas prejake temperature i meni crkne sijalica, zaustavi me policija i obavesti - u gepeku sam imao naravno zamensku ali ja rekoh policajcu posto su nova kola da zovnem servis da pitam mogu li ja to sam da zamenim. Oni u servisu kazu dovezi auto kod nas - policajac kaze ok, nema problema. Ja odem kod njih i oni napakuju 24 minuta na radni nalog, tako da je ukupna cena sa sijalicom (moja rezervna je bila Osram, a njihova Wurth) nesto preko 760 dinara. Meni to bi cudno da im je trebalo bas toliko vremena sve da je bilo potrebno da se skida i ceo far kao kod sestrinog automobila i na netu nadjem online ETKA program i tu imam sta da vidim - zamena se vrsi tako sto se skine neka zastitna guma, pomeri neka zatezna zica, odvrne sijalica iz lezista i raskaci sa kabla. Nedugo posle toga, jedno 10 dana, crkne i druga sijalica i tu sam sam zamenio - pa mnogo je reci za dva minuta.
Od tada nisam vise imao zrno poverenja, ali sam morao da odrzavam kod njih zbog garancije - i tu je bilo nekog zavlacenja zato sto nisam citao sitna slova na 15. strani u radnoj knjizici, pa sam malo duze ostao kod njih.
Sadasnji majstori. posle par sitnih intervencija i dva mala servisa ulivaju poverenje i po ceni i po radu. Kod njih takodje na dijagnostici problem oko paljenja nije postojao i oni su preporucili ciscenje dizni, samo su rekli da ce se problem ponoviti, te da ce trebati nekoliko asistencija kod tog majstora da bi se kvar otklonio. (To ciscenje dizni im radi neki drugi servis.) To rade dva servisera u Cacku koji su oba katastrofa po njihovoj prici - u smislu da losi majstori predju da to rade, medjutim to je daleko povoljnije nego zamena one pumpe za gorivo koju su radili u ovlascenom servisu. Mada je i taj lik sto radi ciscenje rekao da tu postoje gremlini i da se nece problem resiti iz prvog puta.
Izvinjavam se za off topic.
[ pajapop @ 27.05.2014. 15:36 ] @
Citat: ZZ Top: Kod njih takodje na dijagnostici problem oko paljenja nije postojao i oni su preporucili ciscenje dizni, samo su rekli da ce se problem ponoviti, te da ce trebati nekoliko asistencija kod tog majstora da bi se kvar otklonio. ....medjutim to je daleko povoljnije nego zamena one pumpe za gorivo koju su radili u ovlascenom servisu. Mada je i taj lik sto radi ciscenje rekao da tu postoje gremlini i da se nece problem resiti iz prvog puta.
Ovo...ide u prilog mojoj prici..Kad se sto sta zameni, pogodice se i ono sta treba.A sto se tice radnih sati, to tek nema veze...i sam sam nekad ucio za majstora...a evo moj primer povodom toga, polomi mi se desni retrovizor, kod suvozaca, i u ovlascenom servisu mi zamene, sacekam malo, kad ja posle na racunu citam i ne verujem...zamena retrovizora 8 radnih sati... Al` dobro, imalo se...POsle nekog vremena, razbijem isto staklo, i van garancije je auto, kupim polovan retrovizor i sam ga namestim za manje od pola sata,(kao nestrucno). Pa sad ti gledaj sta oni naplacuju. Od ovlascenih servisa, sto dalje, samo dok je u garanciji...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|