[ notebookFun @ 22.06.2014. 18:18 ] @
| Imam problema sa Renault CLIO II 1.2 2001god.
Pale mi se lampice STOP i RUCNE prilikom voznje. Obicno se pale u 4 i petoj, nekad i u trecoj brzini (blinkaju, ne bas stalno) kada se predje 2000 obrtaja. Sta bi moglo biti? Negdje na stranom forumu sam procitao da ulje od kocnica kad je pri kraju moze stvarat taj problem... |
[ pajapop @ 22.06.2014. 18:26 ] @
Proveri nivo ulja u kocionoj posudi kod ili iznad glavnog kocionog cilindra. Signalna lampica za rucnu i nizak nivo ulja je uglavnom zajednicka na vecini vozila (verovatno je i kod tebe tako). NIvo ulja se i kad je "sve normalno" postepeno smanjuje jer se plocice i paknovi vremenom trose, pa tako povremeno treba i dolivati ulje. Jedino, kad se ulje dolije, i primeti se povono paljenje u nekom kratkom roku, tad treba pomisliti na curenje kocione tecnosti, i treba prekontrolisati kocione cilindre, cevi i creva...Ako je nivo ulja u redu, treba proveriti stanje plocica, a ako je i to u redu, treba proveriti instalaciju masenog provodnika na prekidacu palice rucne kocnice, Mozda negde "landara" i dodiruje masu pa se lampica aktivira...
[ notebookFun @ 22.06.2014. 18:37 ] @
Nisam bas strucan oko auta pa me interesuje gdje se nalazi to kociono ulje i da li ga ja mogu provjerit ili mora auto mehanicar? Koliko kosta to ulje, okvirna cijena?
Kada je auto u stanju mirovanja i povucem rucnu ne pali se STOP svjetlo vec samo svjetlo od rucne, tako da mislim da su kod mene odvojene.
[ pajapop @ 22.06.2014. 18:50 ] @
Napisao sam ti...posuda kocione tecnosti se nalazi (u zavisnosti od konstrukcije) na glavnom kocionom cilindru ili u njegovoj neposrednoj blizini, u motornom prostoru. To je jedna mala posuda od plastike (bela), mnogo manja od posude za pranje soferke ili prelivne posude hladnjaka. Na njoj postoji oznaka MAX i MIN, za nivo ulja. Nivo ulja treba biti izmedju te dve, mada ja uvek drzim na maksimumu, pa savetujem i tebi. Ako ti je nizak nivo ulja onda blinka zbog toga jer u posudi postoji plovak koji je deo strujnog kola za siglanu lampicu itd, itd...ako je nivo ulja dobar, onda je neki drugi razlog koji sam navodio...E sad taj znak STOP, kod tebe ja ne znam sta znaci, mozda ce se neko drugi javiti ko zna, ili pogledaj u tehnickom uputstvu, ali moguce je za signalizaciju stanja plocica. Ako si prosao vise od 30000km, od zadnje zamene plocica i u medjuvremenu malo ostrije kocio, onda je najverovatnije i to...
[ notebookFun @ 22.06.2014. 19:13 ] @
Kupio sam auto prije 18 mjeseci, tada je na satu bilo oko 138500km predjenih, sad na satu stoji oko 150000km. Kada sam ga kupio svje je bilo u top stanju kao novo. Kocnice mi rade super, ja rijetko da kocim naglo, nisam osjetio probleme sa kocnicama nikad. Jedino imam problem sto mi rucna poslije nekog vremena hvata skroz na vrhu kao da ne radi dobro...
Zamolio bih nekog da mi tacno objasni gdje se nalazi ta bocica za ulje i da li za svako auto ide isto ulje dot4?
[ pajapop @ 22.06.2014. 20:58 ] @
Rucna hvata visoko jer se ili sajla isteglila, ili su se paknovi istrosili. Pre ce biti ovo drugo, jer ocigledno nisi menjao plocice i paknove od kako si ga uzeo, a ne znas kad je raniji vlasnik to zadnji put menjao. Kad je sve u redu, sajla rucne treba da je tako zategnuta da slobodni hod iznosi oko 5-6 zubaca. To sto auto koci dobro ne znaci da plocice i paknovi ne treba da se menjaju ako im je vreme za zamenu. Malo sam guglao, pokusao sam da nadjem sliku tvog motora, ima puno modela, i svi su po malo razliciti, ne bi bilo lose da sam nadjes svoj motor i postavis sliku motornog prostora na forum, pa ce mo naci tu famoznu posudu... Na primer kod ovog modela, to je ovo
[ deki111 @ 22.06.2014. 21:09 ] @
Prvo proveri nivo kočione tečnosti kao što ti je pajapop i napisao. Ta posuda se nalazi sa leve strane u pravcu vožnje u motornom prostoru. Kočiona tečnost bi u u tvom kliu trebala da bude DOT 4 i ona se menja po intervalu zamene. Najbolje bi bilo da odeš do nekog mehaničara da ti to sredi. Ako sam našao dobru sliku na netu, rezervoar za kočione ulje sam ti obeležio:
[ etjen @ 22.06.2014. 21:39 ] @
zaista bi u polaganje vozačkog trebalo uvesti i neke osnovne pojmove održavanja vozila.
Iskreno, da neko ne zna gde je posuda kočione tečnosti (na Cliu II) i uopšte šta je to, je potpuni promašaj.
Ako imaš dozvolu onda bi i trebalo da znaš neke osnovne stvari, ili za svaku sitnicu pravac servis.
[ Nocni @ 22.06.2014. 22:22 ] @
Pogresno je savjetovano da kocionu tecnost treba dosuti do maksimuma...
Ako je ispod minimuma treba dosuti samo malo da predje liniju minimuma, posebno kad se ne zna kada su mijenjane plocice...
Kada se mijenjaju plocice i klipovi vrate kociona tecnost u posudi tada ide gore i sama ce doci blizu maksimuma... ako je prije zamjene dosuta na maksimum onda ce prilikom zamjene izaci van ili ce morati da se izvlaci spricom...
Tada kada ti lampica blinka provjeri da li ti rade štop svijetla... moze tako da ispiše stop i da blinka kad je pokvaren štop šalter...
[ notebookFun @ 22.06.2014. 22:40 ] @
Citat: etjen:
zaista bi u polaganje vozačkog trebalo uvesti i neke osnovne pojmove održavanja vozila.
Iskreno, da neko ne zna gde je posuda kočione tečnosti (na Cliu II) i uopšte šta je to, je potpuni promašaj.
Ako imaš dozvolu onda bi i trebalo da znaš neke osnovne stvari, ili za svaku sitnicu pravac servis.
A sta da vozim LEXUS ili Ferari i tad bi trebao znati gdje se nalazi? Zasto se koristi tehnicki pregled priliko registracije vec da oni provjere ispravnost vozila a ne ja.
Citat: Pogresno je savjetovano da kocionu tecnost treba dosuti do maksimuma...
Ako je ispod minimuma treba dosuti samo malo da predje liniju minimuma, posebno kad se ne zna kada su mijenjane plocice...
Kada se mijenjaju plocice i klipovi vrate kociona tecnost u posudi tada ide gore i sama ce doci blizu maksimuma... ako je prije zamjene dosuta na maksimum onda ce prilikom zamjene izaci van ili ce morati da se izvlaci spricom...
Provjericu, mada mislim da nijeje to, palilo bi se uvijek a ne samo u 4 i 5 brzini preko 2000obrtaja.
[ pajapop @ 22.06.2014. 22:49 ] @
Pa kad je tako, sto trazis pomoc od nas...Idi na tehnicki...A osnovna stvar je da kad neko upravlja vozilom koje moze da nanese stetu i sebi i drugima, je da taj zna ipak neke osnovne stvari...Obaveza svakog vozaca je da izvrsi vizuelnu kontrolu svih delova vozila, kao i delova koji uticu na bezbednost vozila. Nekada, u vozackoj skoli, bio je predmet motoristika, u kojoj su ste sticala osnovna znanja o funkcionisanju vozila i svih propratnih sistema...A pa sta ako se dolije do maksimuma. Tako ce najbolje pratiti da li ima curenje tecnosti, a on ce sigurno i ici kod majstora za dalje intervencije, pa nek tada on brine o visku tecnosti...A sto se tice 4. i 5. brzine, pa tad se i vozi brzo, strucanja su veca, pa je i normalno da je uranjanje plovka vece zbog manjka tecnosti u posudi.
[ notebookFun @ 22.06.2014. 22:54 ] @
Na ovom sam forumu veoma dugo i prvenstveno sam dosao da se informisem kako me neko od mehanicara ne bi gledapao po dzepu.
[ notebookFun @ 22.06.2014. 23:13 ] @
Je l' DOT4 ulje ide u CLIO II 1.2 2001 god? Da li to treba da pise na posudi od ulja?
[ notebookFun @ 23.06.2014. 14:01 ] @
Provjerio sam ulje i bilo je malo ispod min, dopunio sam ulje ali ne do max vec na pola... Je l' u Renault CLIO II ide DOT4, ja sam to uzeo ulje, nadam se da nisam pogrijesio?
[ Zarko Silic @ 23.06.2014. 14:18 ] @
U vecinu evropskih automobila ide DOT4.
Ide i u taj tvoj
[ inobradovic @ 23.06.2014. 15:34 ] @
Citat: notebookFun:
Provjerio sam ulje i bilo je malo ispod min, dopunio sam ulje ali ne do max vec na pola... Je l' u Renault CLIO II ide DOT4, ja sam to uzeo ulje, nadam se da nisam pogrijesio?
i sad kad si dolio jeli sve ok ili isto ?
[ notebookFun @ 24.06.2014. 18:58 ] @
Presao sam nekih 50-ak km i nije se pojavljivalo, mislim da je sad sve OK.
[ deki111 @ 24.06.2014. 19:23 ] @
Poseti nekog mehaničara da ti pregleda kočioni sistem, odnosno da nađe razlog gubitka kočione tečnosti. Moguće je da su se samo potrošili diskovi i pločice pa se spustio nivo, a možda i negde gubi ulje.
[ notebookFun @ 25.06.2014. 09:52 ] @
Praticu sam nivo ulja, ako se bude trosilo onda cu odvest auto kod mehanicara.
[ vladd @ 26.06.2014. 15:35 ] @
Ako su se potrosile plocice, neces imati sta da "pratis", posto ce se javiti struganje diskova, pre primetne promene nivoa kocione tecnosti.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|