Nesto sto mi je palo na pamet tokom vikenda je ideja turizma mini busom mesec dana i obilazak raznih predela.
Za sada mi se iskristalisalo dve mogucnosti:
- mini bus kao prevozno sredstvo ljudi (8+1)
- mini bus kao prevozno sredstvo + smestaj (2 + lezaj + stvari)
Tehnicki me interesuje koliko je pametno i isplativo uzeti neki mini bus sa tipa 10 godina i 250kkm (npr. VW Transporter 2000, 1.9 TD, Bus, 9 Míst je 3.000e) ili treba gledati malo mladji/sveziji (tipa: Opel Vivaro 2006 1.9 DTI, Bus, 9 Míst za 5.500e sa 150kkm)? Koliko kosta sredjivanje takvog vozila da me ne izda na putu misleci na tome da se moze desiti da sam daleko od zemlje polaska?
Kakva je termicka izolacija u ovim vozilima? Na koliko stepeni spoljasnje temperature moze da se spava i prezivi u njemu? Racunam necu bas po najgoroj zimi ali moze se desiti da nocu bude 5-10 stepeni, verujem da ne bi bilo strasno sa vrecama unutra i dve osobe koje "nadisu" :)
Naravno treba razmisljati i o dodatnim stvarima tipa higijene, generisanja struje (solarno) i slicno ali to posle. :)
[ Zarko Silic @ 23.06.2014. 07:33 ] @
Takvi mini busevi kod nas prelaze od 100 do 200.000 km godisnje ako se koriste za prevoz putnika ili rentu.
Koliko je kilometara presao tako stari polovnjak koji nameravas kupiti iskljucivo zavisi od toga koliko dugo nije bio registrovan.
Ako je takav mini bus, na primer T5 koriscen kao porodicno vozilo, sto nije iskljuceno, onda su predjene kilometraze manje tako da je veoma vazno poznavati istoriju.
U principu ovakva vozila ne treba kupovati aku su starija od 2 godine ukoliko se ne poznaje njihova istorija.
[ deki111 @ 23.06.2014. 08:03 ] @
Zašto ne potražiš neki kamper koji je već fabrički prepravljen? Naprimer nešto ovako http://suchen.mobile.de/wohnwagen-inserat/fiat-ducato-14-i-d-td-münchen/192214169.html
ima povišen krov, grejanje, frižider, mini kuhinju, 4 mesta za spavanje. Sad počinje sezona odmora pa nije pravi trenutak za povoljnu kupovinu.
[ Branko Santo @ 23.06.2014. 09:01 ] @
@Zarko
To onda drasticno menja cenu za koju se moze kupiti nesto na 10k+ :(
Da li moze utrenirano oko (naravno ne moje) da prepozna koji je "porodicni" a koji "profesionalni"? Jel cena na trzistu priblizna?
Postoji li neki brend koji odudara dobrim odnosom kvalitet/izdrzljivost/cena? Ne mora to obavezno biti minibus ako je varijanta sa spavanjem u gepeku jer tada nisu bitna dodatna sedista.
@Deki111
Po pravilu su znacajno skuplja vozila koja su pravljena bas za tu namenu, mada kada razmislim pretpostavka je da su presli manje kilometara i bili vozeni "normalno" jer je veca verovatnoca da nisu bili u sluzbi firme.
Dodatno preferirao bih da to bude neupadljivo vozilo, kada imas "kucicu" na krovu svima je jasno sta se desava.
[ sasa022 @ 23.06.2014. 09:34 ] @
Ako imas dovoljno snazan auto / dzip , mozda je bolja ideja da ( za par hiljada € ) uzmes ekstra opremljenu kamp prikolicu ( za sve vremenske prilike tj. neprilike ).
Preko udruzenja auto-kampera na teritoriji EU mozes obezbediti posebne pakete osiguranja - asistencije u slucaju kvara/ havarije vozila.
[ Branko Santo @ 23.06.2014. 09:42 ] @
@Sasa022
Prikolica mi definitivno nije interesantna, veci prostor zauzima i izuzetno je vidljiva.
U principu zeleo bih ne samo da mogu da odem u kamp za kamp prikolice vec i da se parkiram na neki besplatni parking u nekom gradu (parking hipermarketa i sl.) i da obilazim grad bez troskova hotela.
[ Branko Santo @ 23.06.2014. 11:26 ] @
Zare, sta mislis mozda o adaptaciji Fiat Scudo (Peugeot Partner, Citroen Jumpy)? Zadnji prostor je 3 metra dugacak tako da ima i vise nego dosta mesta :)
Dodatno isti jos manje odskacu od okoline pa je i to benefit.
Hvala Jablane, upoznat sam sa mongolskim relijem ali nisam siguran da bih se odvazio na tako nesto :)
Ovo je u stvari deo neke ideje da sledece leto provedem sa zenom na putu posto oboje imamo poslove koje mozemo da radimo online tako da uz godisnji i malo neplacenog sigurno bismo mogli 3 meseca da se odvojimo od mesta stanovanja.
Dodatno poprilicno sam siguran da bi zivot u vozilu bio jako dobar nacin da se vidi koliko je coveku stvarno potrebno mesta i stvari.
Ovakav kombi ima odličnu termoizolaciju, neupadljiv je i ima dovoljno prostora.
[ sasa022 @ 23.06.2014. 12:59 ] @
@Branko Santo
Moguca je adaptacija.
A moguce je naci i vec modifikovana vozila.
Peugeot Partner je mali,Scudo/Jumpy su veci i tu imas prostora.
Uglavnom trazi auto sa jakim klima uredjajem da bi tokom leta mogao da obezbedis prijatan boravak dok si u vozilu.
Grejanje u hladnijem periodu nije problem - postoje "izuzetno jaki" Webasto uredjaji koji u veoma kratkom roku zagreju i slabo izolovanu kabinu.
@Deki111
Ovo je vrlo interesantno nisam pomislio da gledam neke sa hladnjacama.
@Sasa022
Pardon hteo sam da kazem Peugeot Expert posto su ta tri isti auto.
Hvala za savet za klimu definitivno nesto na sta treba obratiti paznju.
Kako funkcionise obicno ventiliranje zadnjeg dela? Vidim neki imaju na krovu neki otvor, da li ce se narusiti strukturna cvrstina ako pocnem da busim krov?
[ jablan @ 23.06.2014. 13:15 ] @
Citat:
Branko Santo:
Hvala Jablane, upoznat sam sa mongolskim relijem ali nisam siguran da bih se odvazio na tako nesto :)
Sorry, nisam mislio da te šaljem na reli, već da ti dam ideju, ovi naši momci su koristili izraubovan sanitet za to o čemu pričaš (putovanje - njih četvoro, spavanje po parkinzima itd).
[ Branko Santo @ 23.06.2014. 13:29 ] @
Hvala u svakom slucaju :) Definitivno da je moguce, stim sto ja razmisljam da bih se kretao u krugu gradova vecih pa bi akcija tipa bazen-tusiranje-brijanje bila laka za izvodjenje.
Ima tu puno detalja na koje treba obratiti paznju sigurno!
[ vladd @ 23.06.2014. 13:38 ] @
Sa "gradskim" furgonima je jedina opcija krstarenje u blizini gradova, ali za neku "divljinu" potrebna su vozila malo ozbiljnije konstrukcije, odnosno izdrzljivosti...
S tim, sto se treba obezbediti sa odredjenim alatima i priborom, da pucanje gume, ili jos gore spone, ne ispadne neresiv problem...pa jos van civilizacije...
[ Branko Santo @ 23.06.2014. 14:07 ] @
@Vladd
Vecina vremena bi bila provodjena u gradovima ili na autoputevima sa mogucim povremenim izletima do nekih kampova u prirodu ali svakako ne u neku totalnu divljinu.
[ Zarko Silic @ 23.06.2014. 14:23 ] @
Za koliko osoba ti treba vozilo?
Dve, ili vise?
To je jako bitno. Jer ako je u pitanju vise od 2 osobe onda to menja stvar u fundamentu.
Inace, ova gimnastika je u zemlji u kojoj zivis, veoma popularna. Česi su sad tu negde gde su Nemci bili pre 4 decenije
Problem je u tome sto su se druge stvari promenule pa sada ne mozes kampovati tako kako si zamislio.
Nisam siguran da je ovaj vid turizma bas tako povoljan kako se to na prvi pogled cini.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 23.06.2014. u 15:57 GMT+1]
[ Branko Santo @ 23.06.2014. 14:47 ] @
Dobro bar sam stigao Cehe ;)
Dve osobe, zena i ja.
Nasao sam ja raznih informacija, ima besplatnih parking, ima kampova sa nekim relativno jeftinim cenama a ima i couchsurfing gde mozes da zamolis nekog samo da parkiras kod njih, napunis vodu i baterije. :) Linkovi su mi kod kuce a sad sam na poslu tako da mogu da ih podelim kasnije.
Moja racunica je da moze spavanjem na besplatnom parkingu u kombiju da se ustedi u rangu 40-50e dnevno u poredjenju sa hotelom.
P.S. Spominjanje mini-bus varijante sa 8+1 je zbog mogucnosti multifunkcionalnog koriscenja gde je jedna opcija 2 osobe sa spavanjem u kombiju dok je druga 8+1 samo prevoz pa spavanje po kampovima/hostelima/hotelima
[ Zarko Silic @ 23.06.2014. 15:05 ] @
Pa to ti moras odluciti sta ti najvise odgovara.
U varijanti za 2 osobe, minibus nije potreban. Samo pravi nepotreban trosak; od putarine, trajekta pa na dalje.
Ako pak zelis da se bavis transportom ljudi i prtljaga onda su VAN ili minivan neprikladni.
Mislim da se minibus tipa T5 sa malom kilometrazom i nepotrosen ne moze kupiti za iznos novca koji spominjes. S druge strane, ma koliko da je dobar nikada nije dovoljno dobar da bi pruzio sigurnost i pouzdanost prilikom duze ture.
Treba dosta (previse) srece da se kupi nesto prihvatljivo a da istovremeno nije krs.
P.S.
Ne razumem zasto se orjentises prema cenama hotela? Postoji mnogo povoljnije (i lepse) resenje od hotela.
[ Branko Santo @ 23.06.2014. 15:14 ] @
Iako mozda izlazi malo iz teme spreman sam da cujem koje su to varijante :)
[ Darko Nedeljković @ 23.06.2014. 21:12 ] @
Ja sam bio u takvim planovima prosle godine i... putovanje je ispalo super! Mozda ti mogu znaciti neka iskustva iz prve ruke. Moj plan je bio jasan - ja i devojka smo trebali da posetimo 6 prilicno udaljene lokacija za 24 dana i izmedju pojedinih isprebacujemo ogromnu kolicinu stvari. Stacionirani smo u Beogradu, jedno od mesta je bio Taize (Francuska), drugo Glasgow (Skotska), trece Eldorf (Nemacka), cervrto Turku (Finska), peto Risan (Rusija) i sesto Kiev (Ukraina).
Prva ideja je bila identicna kao tvoja - kombi. Medjutim, kad smo se malo sabrali, ispostavilo se da bi to bile relativno velike pare ulupane u nesto sto se koristi tada, pa posle realno nece da treba godinu dana. I, uzeli smo obican karavan + frizider + 220V instalacija za frizider, laptop i telefone (to sam prepravio najobicniji UPS) + sator + krevet sa kompresorom za brzo naduvavanje dimenzija 160x200x20 cm. Sve to je izaslo par stotina evra. Koristili smo naizmenicno - jednu noc to, drugu noc hostel. Cena hostela je oko 20 EUR po osobi u proseku, zavisi od grada, da kazemo da varira od 10 do 40. Isli smo kroz Hrvatsku i Sloveniju prakticno bez stajanja, onda proveli jedan dan u Veneciji, pa se popeli na Alpe gde smo se oduševili jer je bio osmi jul, u Veneciji 40 stepeni, a na St. Bernard snezni nanosi preko 3 metra visine
[att_img]
Onda potom Taize i 3 dana odmora, tu smo za tri dana koriscenja kampa i sva tri obroka dnevno platili oko 30 EUR ukupno za oboje ako se dobro secam Zato je Taize moja redovna stanica uvek kada putujem u pravcu severo-zapada. Verovatno nisi nikad cuo za Taize i sta tamo ima, to je kamp subvencionisan od strane katolicke i protestantske crkve radi sirenja verske tolerancije. Mi pravoslavci smo isto dobro dosli, a ima i muslimana, budista i svih drugih, u toku leta obicno bude 5.000 - 10.000 ljudi iz svih krajeva sveta konstantno.
Onda nam je Pariz bio na putu, ali moja devojka ne voli Pariz, a ja sam kao pravi srpski muskarac koji o svemu odlucuje odlucio da - se tamo ne ide I tako, preko kanala brodom, jeftinije je mnogo nego vozom, pa kroz celu Englesku do Skotske, tu bili par dana, pa onda se vratili u London na par dana i tako onda sve sto je bilo po planu da ne nabrajam vec. Pre polaska smo auto napravili da radi na 3 vrste goriva, sto je kostalo 1.000 EUR, ali se do kraja putovanja otprilike toliko i ustedelo u odnosu na cenu benzina. E, da, sto se tehnicke spremnosti tice, uzeo sam auto star 11 godina sa 220k na kilometar-satu od coveka kojeg prvi put vidim, nakon sto sam pogledao auto 10 minuta, bez ikakvih konsultacija sa majstorom. To ce ti svi reci da uopste nije pametno, ali meni je neki unutrasnji glas rekao "to je to, uzimaj" i to se pokazalo kao tacno, auto je isao u proseku gotovo 500km dnevno, natovaren do krova, bez ikakvih znakova zamora.
E, sad, sto si pomenuo 8+1 i putovanje sa vecom ekipom, i ja sam mislio da bi to bilo lepo tako, ali ako probas da napunis najobicniji auto ljudima koji ce deliti troskove takvih avantura, vidis da to ne ide bas tako lako, tacnije ne ide nikako, vecina ti se predomisli 3 dana pred polazak.
Jos jedna stvar - ja i devojka smo u principu bili odusevljeni i smatrali da cemo svake godine ponoviti tako nesto slicno, ali vec ove godine nista, razmisljaj o tome pre nego sto ulupas mnogo hiljada evra u vozilo i opremu.
Pogledaj, mozda pokupis neku dobru foru kao ja sto sam. :) Putopis ima cetiri dela, vredi baciti pogled (ima gluposti ali i dobrih saveta). Sve ukupno, nije losa prica.
@Darko Nedeljkovic @Mr. Ako
Hvala oboma moracu ovo malo bolje da izucim pa se javim sa idejama :)
[ Java Beograd @ 24.06.2014. 07:19 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:E, sad, sto si pomenuo 8+1 i putovanje sa vecom ekipom, i ja sam mislio da bi to bilo lepo tako, ali ako probas da napunis najobicniji auto ljudima koji ce deliti troskove takvih avantura, vidis da to ne ide bas tako lako, tacnije ne ide nikako, vecina ti se predomisli 3 dana pred polazak.
Ne da ne ide nikako, već je zagarantovana, kovertirana i overena, 100% katastrofa u najavi, koja će da se desi punom snagom. Definitvno.
Možda, jedino, ako ste baš baš dobri dugogodišnji prijatelji, da krenete kao dva para, ali opet u dva posebna vozila, pa da zajedno putujete. Nikako drugačije. (A i ovako ima razmirica u najavi)
@ Darko Nedeljković
Bravo majstore ! čestitam i zavidim !
(Ja ove godine putujem do Rima)
[ ventura @ 24.06.2014. 08:51 ] @
@Branko Santo:
Mislim da bi bilo bolje da rentiraš neki pristojan camper na mesec dana, proputuješ, vidiš da li ti se to sviđa pa tek onda da se odlučiš na kupovinu.
Rentiranje kampera na mesec dana u Avgustu (verovatno peak period) košta 3500-4500 evra u zavisnosti od veličine, a ti da kupiš neku kršinu od kombija i da središ koštaće te 15.000 evra i plus ćeš stalno razmišljati da li će te ostaviti negde na putu... Ovako kao čovek rentiraš, odmoriš se, pa posle toga vidiš da li je to za tebe i da li da ulaziš u investiciju od par desetina hiljada evra.
[ Branko Santo @ 24.06.2014. 09:09 ] @
@Darko
Tvoj plan mi se svidja, posto ste imali da saltate neke stvari verujem da vam je to i otplatilo deo troskova. Generalno nemam problema sa spavanjem u satoru i to dozvoljava da vozilo koje se koristi bude znacajno manje i da se adaptira neki vec postojeci automobil.
Cestitam u svakom slucaju na poduhvatu upravo nesto na sta sam i mislio kada sam poceo da razmisljam o takvoj avanturi.
Sto se tice kampera i iznajmljivanja ima smisla naravno da se prvo takav "lajfstajl" isproba da se ne bi ulazilo u nepotreban trosak. Ono sto je deo problema sa kamperima a sto je i autor ovih clanaka napisao jeste da je kamper meta da li za ljude koji jednostavno ne vole kampere ili za nekog ko bi rado obio vase vozilo, sa adaptiranim vozilom drugacije namene moze se ici sto kazu ispod radara.
Definitivno je potrebno jos dosta mozganja i svakako da nisam nameravao ove godine da implementiram ideju vec da polako sve kockice sklopim i onda za sledece leto se pripremim :)
[ deki111 @ 24.06.2014. 09:17 ] @
Krovni šator:
[ vladd @ 24.06.2014. 11:05 ] @
Podsetime ovo spominjanje Ceha i Nemaca..na neko davno letovanje u kampu.
Tri porodice, kao egzemplari, mladi par nemaca, sa mercedesom, i satorom od bar 150 kvadrata, komplet kamp oprema, do kasicica za kafu i slatko.
Mladi par italijana, sa ogromnom lancijom, i malenim satorom za dvoje, ceo dan na plazi i u kafani..
I porodica iz ceske, sa omanjom kamp prikolicom, oko koje se nakupilo vise gajbi..vina..:)
Meni je nekako bilo i ostalo tipicno, bas tako, prema potrebama i mentalitetu....kamper je dobra ideja, ali ne mogu logicki da ga uklopim..
Pa stan u grckoj kosta 30-50kevra...dati i upola toliko za kamper mi je malo cudno(ne uklapa mi se ni u mentalitet ni u potrebe), plus sve ostalo sto sleduje uz stambeni prostor i transport kamioncetom...i boravak na nekoj lokaciji.. taksa npr...
[ Darko Nedeljković @ 24.06.2014. 11:41 ] @
Ne svidja mi se ideja sa satorom na krovu. To znaci da spavas tamo gde mozes da parkiras auto, a to cesto znaci samo na parking/pored puta, a to znaci da nema spavanja jer tu po celu noc drndaju kamioni i automobili. Javni nekategorisani putevi kao ovaj na snimku kojima mozes kolima u sumu po razvijenim zemljama su veoma retka pojava. Oni koji postoje su privatno vlasnistvo a to kao sto znamo nije kao kod nas da smes tako lako da gazis po privatnom vlasnistvu. Ono sto preostaje je da auto parkiras gde mozes, a sator poneses par stotina metara dalje u divljinu. Sad ti to mozda izgleda kao nepotrebno cimanje, ali vec drugo vece ti nosenje ne predstavlja nikakav problem, jer zvuk zrukacaca umesto automobila je vredan toga. Pametno je da salter bude zeleni, jer mozes ostati neprimecen u poredjenju sa nekim bojama kojih nema bas toliko u prirodi kao sto je crvena, plava, narandzasta i slicno. Ako planiras da ides u UK, tu imam nekoliko vaznih saveta, ali posto verovatno ne planiras, onda da ne opterecujem forum. Raj za kampovanje je Albanija i to mogu objasniti ako neko planira da ide u tom pravcu. Krevet na naduvavanje je mnogo dobra stvar, kampovao sam ja ranije i bez toga dok sam putovao motociklom, ali tu se sav uzuljas dok sa krevetom ne osecas nikakvu razliku u odnosu na svoju spavacu sobu, a cena mu je oko 50 EUR sa sve kompresorom na 12V.
Citat:
Branko Santo: @Darko
Tvoj plan mi se svidja, posto ste imali da saltate neke stvari verujem da vam je to i otplatilo deo troskova. Generalno nemam problema sa spavanjem u satoru i to dozvoljava da vozilo koje se koristi bude znacajno manje i da se adaptira neki vec postojeci automobil.
Da, za smestaj, hranu i gorivo smo potrosili 2400 EUR, sto je tacno onoliko koliko je trebalo platiti za transport tih stvari. E, sad, ugradnja pogona na alternativna goriva kostala je jos 1000 EUR, ali da to nismo radili, imali bi tacno za toliko vece troskove, pa je bila zgodna prilika da se to tada uradi, a to posle godinama pravi cistu ustedu. Sto se troskova goriva tice, Rusija je raj za putovanja, tamo smo prelazili 15x vise kilometara nego u UK za istu cenu, recimo za 10 EUR u UK dobijemo oko 5-6 litara benzina, sa cim mozemo da predjemo 80 km, a u Rusiji kupimo 50kg CNG sa se vozio 1200km.
[ Darko Nedeljković @ 24.06.2014. 12:39 ] @
Citat:
ventura: Rentiranje kampera na mesec dana u Avgustu (verovatno peak period) košta 3500-4500 evra u zavisnosti od veličine, a ti da kupiš neku kršinu od kombija i da središ koštaće te 15.000 evra i plus ćeš stalno razmišljati da li će te ostaviti negde na putu...
Ima i jeftinije, ja sam razmatrao ovaj da uzmem za ispod 2500 EUR za mesec: http://iznajmikamper.com/sr/3.html
Medjutim, kad sam razmislio da za toliko para mogu da kupim karavan star 10-ak godina + svu neophodnu opremu za kampovanje, kome jos ugradjujem alternativna goriva i ostvarujem dodatne ustede, meni je izbor izmedju te dve opcije bio jasan. Ali tvoj komentar je svakako na mestu - izbor izmedju kupovine i rentiranja trebalo bi da bude rentiranje, barem za prvu godinu ako ne prve dve.
Darko Nedeljković:.... Ono sto preostaje je da auto parkiras gde mozes, a sator poneses par stotina metara dalje u divljinu ...
Pazi, u mnogim zemljama je zabranjeno "slobodno" kampovanje, tj. kampovanje na mestima koja nisu uređena i predviđena za kampovanje. Tako, otpada varijanta "kampovanja u divljini".
Uzgred, mislim da nije pametno ostaviti vozilo pored puta (ili na parkingu) i otići par stotina metara dalje. Lopovima ne treba mnogo.
[ Branko Santo @ 24.06.2014. 14:25 ] @
Ne stizem da ucestvujem koliko bih zeleo ali da zacinim malo :)
Seat Alhambra kada se spuste sedista stoji poprilicno ravno i mogao bi se dusek neki preko toga nabaciti i prespavati neki dan? Ne mogu nikako da nadjem dubinu gepeka kada se spuste zadnja dva reda sedista ali verujem da bi moglo biti 2m kako bi stala osoba "normalne" visine.
[ Darko Nedeljković @ 24.06.2014. 15:29 ] @
Citat:
Java Beograd: Pazi, u mnogim zemljama je zabranjeno "slobodno" kampovanje, tj. kampovanje na mestima koja nisu uređena i predviđena za kampovanje. Tako, otpada varijanta "kampovanja u divljini".
Pa mozda otpada, a mozda i ne otpada. Ja sam totalni anarhista po tom pitanju, nije zbog para vec ako hocu da kampujem, hocu da kampujem u livadi/sumi, a ne u nekom logoru ogradjenom bodljikavom zicom. UK policajci su dolazili dva puta i obratili se u fazonu "znate, mi se mnogo izvinjavamo, ali ljudi su se zalili da tu kampujete, a to ovde nije dozvoljeno, pa ako vam nije problem da se premestite na neko mesto gde vas niko nece videti ili u neki registrovani kamp". I to je otprilike bilo naj "neprijateljskije" iskustvo prema kamperima, a kampovali smo u 20-ak drzava. Znaci, to sto je neko doneo zakon da je to zabranjeno, uradio je da bi posle mogao da te sankcionise ako pravis neku stetu i da bi mogao da te otera ako se neko ne plasi sto mu nepoznate i potencijalno opasne osobe kampuju nedaleko od kuce, ali to nikako ne znaci da iza svakog drveta u sumi stoji skriven policajac koji ceka da neko dodje da kampuje.
Citat:
Uzgred, mislim da nije pametno ostaviti vozilo pored puta (ili na parkingu) i otići par stotina metara dalje. Lopovima ne treba mnogo.
To isto vazi od licne percepcije, ja sam i motocikl ostavljao tako, pa nikad nikakvih problema. Mnogo puta je motocikl ostajao natovaren stvarima i kamp opremom i nikad nista nije bilo ukradeno. Sto se samog automobila tice, ja sam strateski birao da bude stariji od 10 godina i od japanskog proizvodjaca, to i kad hoces da prodas imas velike muke da nahvatas nekog ko bi to kupio, a sto se kradje tice - obicno i ne zakljucavam. Za licnu bezbednost su tek svi imali neke teorije kad odem u Albaniju, cim zaspim, neko ce da isece sator i ukrade mi bubreg, a ispostavilo se da je tamo najlepse i najsigurnije.... Ipak, to je sve moje licno shvatanje koje se do sada pokazalo kao tacno, mozda buduca iskustva budu drugacija, za onog ko zivi u strahu od lopova i/ili Dzeka Trboseka i/ili zatvorske kazne zbog kriminalnog kampovanja, za njega postoji razgranata mreza auto kamp placeva po evropi, mnogo vise nego sto ih ima u Srbiji, to bar nije problem.
[ Zarko Silic @ 25.06.2014. 01:11 ] @
3000 eura za iznajmljivanje kamp prikolice?
Jel to ja dobro vidim?
Ja toliko potrosim za 5 godina aktivnog turizma sa svim troskovima i sa po 3000 predjenih km po svakoj turi.
Citat:
vladd: Podsetime ovo spominjanje Ceha i Nemaca..na neko davno letovanje u kampu.
To su bili Poljaci. Ne Cesi. Cesi su danas u tom fazonu.
[ deki111 @ 25.06.2014. 01:35 ] @
Ima sasvim dovoljno mesta za spavanje dve odrasle osobe, ali moraš da uzmeš u obzir i prtljag.
Te varijante sa spavanjem u prtljazniku treba izbegavati. Od toga ne postoji nista gore.
[ mr. ako @ 25.06.2014. 05:04 ] @
Citat:
Branko Santo:
@Darko Nedeljkovic @Mr. Ako
Hvala oboma moracu ovo malo bolje da izucim pa se javim sa idejama :)
Izuci tekst dobro ako ces uzimati kamper, meni je pomoglo jer sam naucio dosta sitnih caka koje olaksavaju prvi put. :)
Citat:
Branko Santo:
Sto se tice kampera i iznajmljivanja ima smisla naravno da se prvo takav "lajfstajl" isproba da se ne bi ulazilo u nepotreban trosak. Ono sto je deo problema sa kamperima a sto je i autor ovih clanaka napisao jeste da je kamper meta da li za ljude koji jednostavno ne vole kampere ili za nekog ko bi rado obio vase vozilo, sa adaptiranim vozilom drugacije namene moze se ici sto kazu ispod radara.
Definitivno je potrebno jos dosta mozganja i svakako da nisam nameravao ove godine da implementiram ideju vec da polako sve kockice sklopim i onda za sledece leto se pripremim :)
Mi smo prosli CH uzduz i popreko i mali deo IT i FR sa slicnim kaperom, i komfor je bio osvezenje posle raznih kampovanja po satorima i spavanja "na zemlji", okopavanja rova kad padne kisa i sve sto ide uz to. Ovo je potpuno drugacije iskustvo, cesma, krevet, nema blata i prasine, WC. Valjda malo ide i sa godinama, kada ti vise stvari smeta i postanes dzangrizav za neke stvari koje su ti ranije bile podrazumevane da se desavaju na kampovanju u prirodi i prasini. :)
Uglavnom, nismo imali neprijatnosti, niti kradje, obijanja, ali ne kazem da kamper nije upadljiv. Kad smo isli negde na duze, poneli bi ranceve sa laptopovima i ostalim vrednijim stvarima, tako da nisu imali sta mnogo da se ovajde lopovi. :)
[ Branko Santo @ 25.06.2014. 05:15 ] @
Zare mislim da bi valjalo da objasnis svoj princip turizma. Ja eto pokusavam da osmislim nacin za dugorocni jeftini turizam sa puno kretanja dok ti tvrdis da imas resenje koje nikako da podelis sa nama :)
Unapred zahvalan! :D
[ inobradovic @ 25.06.2014. 09:43 ] @
cuo sam pricu, nisam proverio, da je covek kupio dvosed i ubacio u sarana da bi deca lakse podnela put i spavala,
ako je dvosed stvarno stao u sarana i ti onda mozes da spavas na dvosedu.
[ Branko Santo @ 28.06.2014. 09:01 ] @
Hvala na svim informacijama do sada drugari :)
Nisam odustao i citam dosta po internetu o doticnoj temi i jedan od primera kako moze Ford Transit Connect da se preuredi (za jednu osobu) se istice zato sto retko ko radi tako nesto sa malim pickup vozilima.
Nekako u ovom trenutku mislim da bi neki MPV tipa Sharan/Alhambra/Galaxy bio ok za 2-3 dana ali ne za nesto duze dok bi nesto tipa Fiat Scudo mogao da se sredi i da se koristi nekoliko nedelja ako ne i meseci. Za sada kampere ne razmatram jer su troskovi veliki za iznajmljivanje ili kupovinu kao i samu voznju zbog potrosnje goriva a i "stealth" faktor se gubi.
Htedoh da dodam i ovaj link za par penzionera koji su preradili novi Fiat Ducato za ukupan trosak od 22.000 funti.
Jako puno detaljnih i dobrih informacija i svaki deo objasnjen sta su radili.
Ono sto su pomenuli jeste i ono sto je naglaseno u temi, da su svi polovni kombiji izraubovani toliko da su neupotrebljivi ili malo korisceni a cena u poredjenju sa novim je skoro ista.
[ Nemanja @ 30.06.2014. 18:23 ] @
Za te pare imaju da letuju do kraja zivota... sta oni misle, da ce ziveti kao kornjace?
[ Branko Santo @ 30.06.2014. 18:49 ] @
Ne bih se slozio, to mozda kada bi isli da letuju 10 dana negde :)
Ako zelis 3 meseca da ides na letovanje i da se kreces to te ne bi izaslo ispod 2k eura mesecno. Dobro mozda kod Zareta, ali ne kod vecine ljudi.
[ Nemanja @ 30.06.2014. 19:19 ] @
Ne znam kako je penzionerima jednostavnije da borave u limenoj kutijici i da se non stop seljakaju, nego necemu ovakvom :
Branko Santo:
Zare mislim da bi valjalo da objasnis svoj princip turizma. Ja eto pokusavam da osmislim nacin za dugorocni jeftini turizam sa puno kretanja dok ti tvrdis da imas resenje koje nikako da podelis sa nama
Unapred zahvalan!
Malo je skatlivo pitanje sta za nekog znaci pojam turizam obzirom da se vecim svojim delom bazira na percepciji.
Da li je turizam rostiljanje na plazi, ili je turizam sasvim nesto drugo?
Zbog toga izbegavam odgovarati na takva pitanja.
Pre pocetka razmatranja na koji nacin treba ispuniti slobodno vreme ili organizovati sebi turisticku turu, treba se postaviti i dobro proceniti sta zelite. Ako je u pitanju samo rostiljanje onda je besmisleno diskutovati o bilo kakvom drugom prevozu osim aviona.
Ako se odlucite za aktivniji oblik turizma onda tu postoji vec nekoliko opcija. Jedna od njih je ova kucica na tockovima. Licno mislim da je i ova opcija prilicno pasivna i da ne pruza maximum; Bar ako se turizam posmatra iz ugla aktivnosti.
Znatno vise moze da se vidi i dozivi, recimo motociklom. Problem je takodje percepcija. Nekome ne odgovara.
Ono sto bi bilo najprihvatljivije jeste cikloturizam koji je najbolji kompromis dozivljenog-vidjenog-utrosenog napora-cene kostanja-mogucnosti za se za relativno kratko vreme predje solidna kilometraza. Ne tolika kao sa kamperom, ali dovoljna za dobar, mozda maksimalan, osecaj.
U tom slucaju dovoljan je o obican automobil, privatni smestaj, intimnija atmosfera i sve ono sto uz to ide:
Sve to moze da se za dve osobe uklopi u max 500 eura.
P.S.
Automobil ne mora biti specijalan, ali bar da ima tapacirung na vratima i diskove pozadi
[ Drivee @ 01.07.2014. 03:59 ] @
Branko,
Kombi iliti bus kako ti kazes kada stigne ovde na satu mu pise recimo 200000 ili 250000 ali u stvarnom je on vec presao 1000000 km. I jako sam ozbiljan sto se toga tice. Jedino u nekim slucajevima, da imas nekog preko pa da ti garantuje za kilometrazu. to su retkosti. Dacu ti primer. Kupim auto star 4 godine iz Danske. Auto kupim kod nas na auto placu. Presao je 170000 i izgleda odlicno. Kada je kupovina zavrsena, radnik na autoplacu mi daje i servisnu knjigu gde vidim da je uradjen veliki servis prosle godine na 500000!!!! Servisna ispisana.
Svakako, nemoj nikada kilometrazu ni gledati vec stanje, a sve se da uraditi i popraviti.
Izlolacija u tim busevima je nikakva. Znaci nema je ali svako vebasto odradi posao. Tako da nemoj da se brines o toploti. Uglavnom vebasto je deo opreme takovog vozila.
Ja sam imao nekada plan da uzmem nekog starog Duakta ili Boxera i prepravim ga u kamper. Ima ih dosta sa onom kutijijom koja izgleda kao hladnjaca. Veliko i vec ti je napola uradjeno.
[ Branko Santo @ 01.07.2014. 06:41 ] @
@Nemanja
U pravu si da moze da se kupi apartmancic u Spaniji za sitne pare isto tako moze za tipa 250-350e nedeljno i da se iznajmi. Ali u situaciji posedovanja aparatmana gubi se faktor kretanja.
@Zare
Secam se od ranije tvojih slika sa biciklima u gepeku i da si spominjao razne lance i za bicikle :) Kada kazes privatni smestaj mislis na prijatelje ili iznajmljivanje sobe preko kombinacije?
Ja upravo i mislim da bi odmor trebao da bude aktivan a ne lezanje na plazi i sto ti kazes rostiljanje, bicikli su odlicni za kretanje po gradu a i obilazak nekog okolisa. Moze se naravno odabrati i destinacija van grada koja pruza upustanje u prirodne lepote bez guzve jednog velegrada. Nosenje bicikala kamperom ili pickupom ne verujem da bi bio problem :)
@Drivee
Slazem se i Zare je to upravo i naglasio na pocetku teme da je lutrija kupovati bilo sta starije od 2 godine jer postoji opasnost da su "obrnuli" brojac :)
Za sada su mi razne opcije u glavi od testiranja Alhambre do Scuda sa dusekom i improvizovanim krevetom, adaptacija Ducata bi sigurno bila prevelik zalogaj za mene a bogme i skup tako da za sada otpada. Ali eto postoji primer ljudi koji su to uradili sto znaci da je moguce :)
[ Drivee @ 01.07.2014. 07:00 ] @
Pa vidi, prvo kupis neki kombi. neki stariji dizel moze da se nadje za 2000 eura. I onda polako, za par godina ces ga srediti. Ako su ti sam, pa dusek na duvanje je dovoljan uz malo kamp opreme za prvo leto. Kasnije samo lagano...
[ pctel @ 01.07.2014. 13:33 ] @
Citat:
Nemanja:
Ne znam kako je penzionerima jednostavnije da borave u limenoj kutijici i da se non stop seljakaju, nego necemu ovakvom :
Vikendica ti je nesto najgore sto covek sebi moze da uradi (pricam iz licnog iskustva). Prve godine je super, druge provodis vreme tamo ali nisi bas raspamecen od srece, vec trece psujes sebi budali sve po spisku sto si pare ulupao u to, umesto sto si za te pare mogao da proputujes pola sveta. Od cetvrte pa na dalje tamo ides jedino da prefarbas stolariju (ako su vec pojeli insekti onda da zamenis), ocistis prasinu, okrecis zidove, ocistis nered nastao krecenjem, zamenis popucale cevi, ocistis dimnjak, pokosis travu, zamenis osteceni crep na krovu... Rezultat - rintas 20 dana odmora godisnje kao magarac, potrosis para vise nego da si uplatio all inclusive letovanje, a kad te prijatelji pitaju gde si proveo odmor kazes "u vikendici, isto kao i prethodnih 20 godina". I koliko god da sve to lepo sredis, sledece godine kada dodjes sve to izgleda kao kuca Adamsovih - spolja se probijas kroz zbunje da dodjes do ulaznih vrata, a kada udjes probijas se kroz paukove mreze.
Kad trezveno razmislim, skakao bih od srece kad bi mi neko nekim zakonom oduzeo tu vikendicu :-)
A ne prodaje mi se, jer cak i ako uspem da pronadjem neku budalu koja bi kupila vikendicu, opet mi nece dati ni 30% para koliko je moju porodicu kostala do sada. Osim toga, vikendica se vodi na oca, on je ziv i zdrav i ne monogo star, a ja samo drzim palceve da meni ne ostane jednoga dana u nasledstvo.
Citat:
Znatno vise moze da se vidi i dozivi, recimo motociklom. Problem je takodje percepcija. Nekome ne odgovara.
Pa ne znam bas... proputovao sam ove okolne drzave motociklom ali sam sklon misljenju da automobilom moze daleko vise da se vidi... Na motociklu te jedan pogresan pogled deli od smrti, ako zevas van puta a naletis na baricu ulja, kamen ili neku sitnu zivotinju... ljudi nepaznjom zanesu i automobil na 4 tocka pa slete sa puta, a motocikl je 100x rizicniji.
[ Branko Santo @ 01.07.2014. 14:07 ] @
@pctel
Vrlo trezveno razmisljanje, nisam pomislio na to i slazem se :)
Motor nije opcija, ja ne umem valjano ni na biciklu da sedim a kamoli na necem sto ide brze od 10km/h :D
[ Nemanja @ 01.07.2014. 15:36 ] @
Nisam ni ja mislio da bi kupovao vikendicu, ja cak i ne volim da planiram odmor mnogo vise od par nedelja unapred, nego kada bi vec ulupavao pare u nesto pre bih uzeo vikendicu nego pokretnu kantu. A za vikendice na turistickim lokacijama uvek mozes dobiti neki time-sharing i sl. Jeste sve to smor, ali manje nego nego da si dobrovoljno u 3 m2. Posto to je samo bio moj pogled, da ne ulazimo vise u diskusiju jer se pokretac teme vec odlucio za ovaj vid turizma.
Branko Santo: @Zare
Secam se od ranije tvojih slika sa biciklima u gepeku i da si spominjao razne lance i za bicikle Kada kazes privatni smestaj mislis na prijatelje ili iznajmljivanje sobe preko kombinacije?
Ja upravo i mislim da bi odmor trebao da bude aktivan a ne lezanje na plazi i sto ti kazes rostiljanje, bicikli su odlicni za kretanje po gradu a i obilazak nekog okolisa. Moze se naravno odabrati i destinacija van grada koja pruza upustanje u prirodne lepote bez guzve jednog velegrada. Nosenje bicikala kamperom ili pickupom ne verujem da bi bio problem
Ne znam kako ti zamisljas turizam, ali ti mozda mogu malo pomoci ako napisem kako ga ja zamisljam (i ne samo zamisljam).
Za jedno letovanje odredis jednu, ili vise destinacija. Ne mora biti prcizno, moze i orjentaciono.
Za svaku destinaciju odredis od 5 do 7 dana. Nikako vise. Manje moze. Malo je skuplje, ali je mnogo bolje.
Pronadjes privatni smestaj. Mesta uvek ima cak i kada kazu da je sve poponjeno, ali najbolje je van sezone. Septembar. Prijatelje ne opterecujes sobom duze od 2 sata. Znaci boravak organizujes kod neprijatelja
Odes i parkiras automobi i ne pomeras ga ni milimetar
Biciklovima obidjete sve. Bukvalno sve. Napravis oko 500 km biciklom i to u rezimu: vozis, plivas, vozis. Plaze zaobidjes u najsirem luku.
Kada dosadi, a dosadi, promenis destinaciju i tako sve dok imas vremena.
Za jedno leto (mesec dana) mozes obici i preci preko 3000 km. Neces ni sa kamperom preci vise, ali ce zato biti mnogo skuplje i komplikovanije.
Zasto bas bicikl?
Zato sto je to najbolji odnos izmedju predjenog puta, vremena provedenog u voznji, svega sto moze da se vidi, energije koju mozes da pokupis, kolicine kalorija koju ces potrositi i na kraju cene kostanja.
Automobil je i prebrz da bi dozivljaj bio potpun i nedostupan za mnoga mesta. Motocikli je samo prebrz, a na mnogim mestima u uze jezgro grada motociklom nije dozvoljeno uci. Peske je presporo i veoma naporno. Mnogo se ne moze preci peske.
Zasto NE kamp prikolica:
Moras stati tamo gde i drugi stoje a stalno neko vice ili drnda. Nema mirnog spavanja.
Taman se ponadas da je noc mirna, naidje gadzov da zapisava tockove. Sve se cuje kako lisce suska.
Neretko i neki macak skoci na haubu.
Moras da zatvoris prozor a paklena vrucina. Ako otvoris, buka i komarci.
I na kraju, kada se sve to smiri oko 4 h ujutro, taman sto zaspis padne sisarka sa drveta na krov
E,
tada kampkucici redjas sve po spisku.
[ Branko Santo @ 03.07.2014. 04:59 ] @
Hvala Zare, pravi odgovor onako iz iskustva :)
Svakako bitan aspekat!
[ Zarko Silic @ 03.07.2014. 16:42 ] @
E da,
zaboravih najvaznije.
Kada biras destinaciju onda gledas da na tom mestu suncobran bude nepoznata imenica. Da je borova suma blizu i da se granje nadima bar 15m nad obalom kako ne bi izigoreo na suncu dok ulazis i izlazis iz vode, a postoje takva mesta; samo se malo treba potruditi.
Bicikli je odlicno sredstvo kojim ces stvoriti uslove da 100m levo i 100m desno, kada ulazis, ili izlazis iz vode, ne bude nikoga.
Nikada mi nece biti jasni likovi koji silne pare potrose na razne Egipte i slicne destinacije koje sa turizmom, a pre svega sa prijatno provedenim godisnjim odmorom, nemaju nista zajednicko.