[ Java Beograd @ 27.06.2014. 08:55 ] @
Moj šurak vozi Ford Fusion (2003, benzinac, mislim da je 1.4 ili 1.6) i počeli su da se javljaju čudni simptomi "prokuvavanja" i "izbijanja vazduha iz rashladnog sistema".

Majstor je išao logično, i redom zamenjivao delove

- prvo posumnjao na loš čep prelivne posude - zamenjen
- sumnja na loš termostat - zamenjen
- sumnja na loš davač temperature - zamenjen
- sumnja na progoreli dihtung glave - zamenjen
- sumnja na napuklinu na glavi motora - zamenjena polovnom, repariranom

i sad kad su simptomi i dalje prisutni - nema šta drugo - sumnja na naprslinu na bloku motora i predlaže šuraku da se zameni ceo motor. Našao bi se neki polovni iz uvoza. Koštalo bi oko 550 € ukupno sa zamenom.
Majstor je OK, nije mufljuz. Sve do sada odrađene poslove ništa nije naplatio, jer kako kaže, neće da naplati kad nije ni popravio. Tako, predlog za zamenu bloka, tj. celog motora nije u pravcu "daljeg dranja mušterije" već u logičnom pravcu popravljanja.

E sad, ja se kao nešto malo razumem u auto tehniku, generalno, ali još nisam čuo da može da pukne blok motora. Jedino ono zimi, na velikom minusu, ako je slab antifriz ili nema anfitriza, ali to ovde nije slučaj. Takođe, ne poznajem te Fordove benzinske motore. Da li se blok proizvodio od livenog gvožđa (ono "pravoslavno") ili od aluminijuma, jer čujem da se sada i to radi ?

Ima li neko da napiše neki pametni komentar ?
[ deki111 @ 27.06.2014. 09:54 ] @
Glavu i blok motora je moguće ispitati na poroznost. Glavu je pre zamene majstor trebao da ispita jer sad ispada da je džabe menjao. Na starim golfovim dizel motorima pucale su hilzne ili košuljice cilindara. Ne bi me čudilo da je i ovde takav slučaj, mada za gore navedeni nisam čuo da je nekom pukao. Naprslina koja zna da pravi problem može biti debljine dlake, jedva vidljiva golim okom.

Slika je sa neta kako izgleda veća naprslina:

[ Lavlja_Jazbina @ 27.06.2014. 09:56 ] @
Citat:
ali još nisam čuo da može da pukne blok motora.

Ovo cu prevideti da si napisao ili izbrisi,kao i moj post da sam to napisao.

Prokuvavanje sa g12 su na 120 stepeni,mmm onda nije kuvanje nego je negde popustio kompresioni prostor,da je oko ulja bio bi zamucen antifriz.

Probaj bez termostata i vidi da li se creva naduavaju ili su tvrda.Sumnjam na nov termostat,sto ne bi cudilo po sadasnjoj ponudi po radnjama.

Prohodnost hladnjaka,vodena pumpa ?Isto sam opravdani skeptik kada je u pitanju masinska obrada.
[ Lavlja_Jazbina @ 27.06.2014. 09:59 ] @
Citat:
Glavu i blok motora je moguće ispitati na poroznost. Glavu je pre zamene majstor trebao da ispita jer sad ispada da je džabe menjao.


Deki,da li si na poledjini racuna citao garanciju hidro testa?60% garantuju.LOPOVI.
[ deki111 @ 27.06.2014. 11:04 ] @
Ne kuvaju delove preko 100°C. 60% je više od 0% koliko imaš kad se ne ispituje.
[ pajapop @ 27.06.2014. 20:02 ] @
Ukoliko nije doslo do zamrzavanja rashladne tecnosti, blok motora bi mogao da pukne ako bi doslo do pregrevanja iz nekog razloga (termostat, pumpa, ventilator i sl), a tada se nadje neko "pametan" da ga hladi hladnom vodom sa spoljne strane....Kako je ovde bio slucaj pregrevanja, bilo bi dobro da surak "prizna" sta je radio dok nije otisao do majstora...A mozda je prao motor dok je bio vruc, pa je to uzrok kasnijeg problema sa pregrevanjem. Treba uzeti dobru anamnezu slucaja...Sad mi pade na pamet...mozda je menjana rashladna tecnost i ispiran motor hladnom vodom na "vruce"...i eto moguceg pucanja...temperaturni sok...
[ Lavlja_Jazbina @ 27.06.2014. 20:18 ] @
Citat:
60% je više od 0% koliko imaš kad se ne ispituje.

Imam pare u dzepu.Te fore oko ispitivanja su sarene laze i ponovljen problem u vise slucajeva,provereno.