[ Java Beograd @ 27.06.2014. 08:55 ] @
Moj šurak vozi Ford Fusion (2003, benzinac, mislim da je 1.4 ili 1.6) i počeli su da se javljaju čudni simptomi "prokuvavanja" i "izbijanja vazduha iz rashladnog sistema". Majstor je išao logično, i redom zamenjivao delove - prvo posumnjao na loš čep prelivne posude - zamenjen - sumnja na loš termostat - zamenjen - sumnja na loš davač temperature - zamenjen - sumnja na progoreli dihtung glave - zamenjen - sumnja na napuklinu na glavi motora - zamenjena polovnom, repariranom i sad kad su simptomi i dalje prisutni - nema šta drugo - sumnja na naprslinu na bloku motora i predlaže šuraku da se zameni ceo motor. Našao bi se neki polovni iz uvoza. Koštalo bi oko 550 € ukupno sa zamenom. Majstor je OK, nije mufljuz. Sve do sada odrađene poslove ništa nije naplatio, jer kako kaže, neće da naplati kad nije ni popravio. Tako, predlog za zamenu bloka, tj. celog motora nije u pravcu "daljeg dranja mušterije" već u logičnom pravcu popravljanja. E sad, ja se kao nešto malo razumem u auto tehniku, generalno, ali još nisam čuo da može da pukne blok motora. Jedino ono zimi, na velikom minusu, ako je slab antifriz ili nema anfitriza, ali to ovde nije slučaj. Takođe, ne poznajem te Fordove benzinske motore. Da li se blok proizvodio od livenog gvožđa (ono "pravoslavno") ili od aluminijuma, jer čujem da se sada i to radi ? Ima li neko da napiše neki pametni komentar ? |