[ Zarko Silic @ 21.07.2014. 23:33 ] @



Citat:
U tradicionalnoj akciji Ispravno vozilo - bezbedno vozilo koju je Auto moto savez Srbije organizovao sa Upravom saobraćajne policije MUP Srbije i Asocijacijom tehničkih pregleda, od 23. do 28. juna ove godine besplatno je pregledano više od 5.000 vozila širom Srbije.

Prema preliminarnim rezultatima akcije, ove godine imamo neznatno poboljšanje jer je procenat ispravnih vozila 66 odsto u odnosu na 34 odsto automobila kod kojih je zabeležena neka neispravnost. Nakon analize strukture neispravnosti, pokazalo se da u masi neispravnih vozila čak 37 odsto ima neispravan kočni sistem, 17 odsto vozila ima neispravan sistem za upravljanje, a 26 odsto neispravne sisteme za osvetljavanje.

U poređenju sa prethodnim akcijama, primećuje se stagnacija.

Kao što je već uobičajeno, za besplatnu proveru tehničke ispravnosti najviše su bili zainteresovani vozači starijih automobila koji već pretpostavljaju da postoji neka potencijalna ili već dijagnostikovana neispravnost na njihovom vozilu.
[ KrkaCiC @ 22.07.2014. 00:32 ] @
Klasika,ja mislio da su kocnice u losijem stanju na izabranim primercima

A sto se tice osvetljenja mislim da bi se to stvarno trebalo proveravati. Opasno me nervira kad vidim nekog debila da ima jedno dugo i jedno kratko svetlo,ili kad vozim iza nekog a ono umesto pozicije svetli rikverc svetlo

A tek ove sa fensi kineskim svetlima. Grrrrrrr
[ Zarko Silic @ 22.07.2014. 00:56 ] @
Ne znam kavih i kojih 5000 automobila je ucestvovalo u ovoj statistici, ali ako su stvarno ovakvi rezultati, situacija na srpskim putevima uopste nije tako losa.

Bojim se da to nije tacno.

Na osnovu mojih ispitivanja, obzirom da sam profesionalno vezan za nekoiko tehnickih pregleda, rekao bih da ni malo nije ruzicasto kako ova AMSS statistika pokazuje.

Citat:
Opasno me nervira kad vidim nekog debila da ima jedno dugo i jedno kratko svetlo,


Svetla se na vecini (velikoj vecini) tehnickih pregleda uopste ne proveravaju. Dobar rezultat bio bi da su samo 10% ispravnih i pravilno podeasenih. Ne znam kako su u AMSS testirali ali nesto opasno ne lici na istinu. 26% samo neispravnih, prakticno znaci da je svaki cetvrti neisprtavan. Koliko je ovo tacno moze svako od nas da se uveri samo ako se tokom noci provoza dvadesetak kilometara i da prebroji one ispravne.

Dozvoljena tolerancija izmedju kocione sile levog i desnog tocka je 30%. Da li je potrebno posebno komentarisati ovaj podatak? Prakticno, dozvoljava se registracija vozila sa neispravnim kocnicama.

Pretpostavljam da je i sa ostalim parametrima isti slucaj. Samo 6% neispravnih po pitanju izduvnih gasova? Sta to znaci? To je bolji podatak od onih na tehnickim pregledima u Francuskoj.
Zar je moguce da vozila u Srbiji imaju bolje sagorevanje?

Da li su ovi procenti udela kvarova nezavisni sami za sebe, ili su u medjusobnom preplitanju, AMSS ne daje informaciju, a ne bi bilo lose da to saznamo. Mozda bi tada slika bila jasnija.
[ KrkaCiC @ 22.07.2014. 02:07 ] @
Nova vlast,nove face po agencijama pa mora da izgleda da bar nesto ide na bolje

Sto se tice tehnickog i kocnica razumem te potpuno. Mada,ja sam pre par dana radio tehnicki samo "sa saobracajnom",dakle auto nije ni usao u garazu,ali to je zbog LPG uredjaja. Kocnice volim zbog sebe da imam dobre,a ne zbog tehnickog. Inace znam lika na tehnickom i skoro sam proveravao kocnice,za godine ovog auta su extra i naravno da zadovoljavaju ispravnost. Znam da neki ljudi pred tehnicki srede kocnice onako da zadovolje tog dana,a posle tek za 12 meseci opet sredjivanje

Mislim da je veci problem kod ovih sto voze do 10 godina stare automobile,pogotovo kod onih koji su se ispruzili malo vise nego sto mogu pri kupovini i sad se nema para za odrzavanje,pogotovo ne za kocioni sistem A sami automobili su teski,dobro idu i vozi se zesce

Inace ovaj pregled AMSS valjda radi sa dobrovoljcima,tako da je verovatno vecina njihj usla u garazu misleci da ima ispravno vozilo
[ pctel @ 22.07.2014. 09:26 ] @
Citat:
KrkaCiC: Mada,ja sam pre par dana radio tehnicki samo "sa saobracajnom",dakle auto nije ni usao u garazu,ali to je zbog LPG uredjaja.

Da li ovakve treba prijavljivati policiji? Na javnom forumu opisao krivicno delo koje je pocinio. Obavesticu administratore, mislim da ce ga biti moguce uhvatiti.
[ vladd @ 22.07.2014. 14:29 ] @
Taj AMSJ je NEISPRAVAN po svim parametrima...kao institucija...

O testu vozila i da ne govorim.

Zare je u pravu, test je budalesija, da se prikaze da nesto kao "rade i brinu" o nekakvoj "bezbednosti"..nema veze ni sa mozgom ni sa realnoscu.

Mislim da ne postoji 20% ispravnih vozila po zadatim kriterijumima, mozda ih ima nesto vise od 20% po bezbednosnim kriterijumima, ali po karakteristikama vozila i saobracaja, nema ih ni 5% potpuno ispravnih.

Pobrkali su tehnicku ispravnost, sa formalnom ispravnoscu, pa jos spomenutu zakonom..automobil bez jedne sijalice je tehnicki ispravan ukoliko mu je sve ostalo tehnicki ispravno, sijalica je imaginarna "bezbednost"..a realan i moguc usputni kvar, cesto bez indikacije korisniku.

Onako kako ONI zamisljaju i testiraju tehnicku ispravnost, to je takodje smejurija, i vise administrativna zabava, tek da vlasnik vozila(inace osudjen na robiju dozivotnih troskova) ima jos jednu zackoljicu da plati..zato se i desavaju "prolasci" kroz "tehnicki" pregled na nevidjeno..sto i nije..sustina je ispunjena, a i da je vidjen, nista previse novo o "tehnici" se ne bi znalo...
[ Java Beograd @ 22.07.2014. 14:40 ] @
Ja uredno i redovno teram auto na tehnički. Nikad nisam platio / potplatio da me puste. Nemam neki svoj omiljeni tehnički pregled, osim što u poslednje tri godine idem u jedan koji mi je baš baš u komšiluku, a rade i registraciju - sve na rate.

Elem, ne sećam se kad je neko poslednji put pogledao svetla i žmigavce - makar reda radi. Takođe ni izduvne gasove. Čini mi se da ni trap ne kontrolišu onako kako su nekad kontrolisali. Poslednjih godina sve se svodi samo na kočnice.
[ veselinovic @ 22.07.2014. 16:05 ] @
Statistika koja nicemu ( osim marketinski) ne sluzi.
26% ima neispravne uredjaja za osvjetljenje.
Ali koliko od tih otpada na naispravnu sijalicu za reg teblicu a koliko na neispravne i nepodesene farove?
Kod kocnica isto, koliko njih ima neispravnu radnu ( noznu) a koliko losu rucnu kocnicu?
Takodje ne pise, ili ja nisam vidio, koliko od pregledanih vozila je neispravno i kako.
Postoji podatak da od neispravnih ima x procenata neisprave izduvne gasove i slicno.
[ Zarko Silic @ 22.07.2014. 17:00 ] @
Citat:
pctel:
Citat:
KrkaCiC: Mada,ja sam pre par dana radio tehnicki samo "sa saobracajnom",dakle auto nije ni usao u garazu,ali to je zbog LPG uredjaja.

Da li ovakve treba prijavljivati policiji? Na javnom forumu opisao krivicno delo koje je pocinio. Obavesticu administratore, mislim da ce ga biti moguce uhvatiti.



Nije krivicno delo. Rec je o prekrsaju

i to vrlo popularnom prekrsaju u poslednje vreme.
[ Zarko Silic @ 22.07.2014. 17:30 ] @
Nesto mi je palo na pamet.

Vrlo lako je moguce da se zbog prirode testa (besplatno) pojavilo 5000 vozila za koje su vlasnici mislili da su ima autombili ispravni, ili kojima je bar stalo do toga da im automobili budu 100% ispravni i da je ovakav rezultat posledica tako odabranog uzorka. U protivnom, ne pronalazim drugi razlog za tako dobro stanja autoparka u Srbiji.
[ KrkaCiC @ 22.07.2014. 22:34 ] @
@Zare
Citat:
KrkaCiC:
Inace ovaj pregled AMSS valjda radi sa dobrovoljcima,tako da je verovatno vecina njihj usla u garazu misleci da ima ispravno vozilo


Dakle slazemo se

Citat:
pctel: Da li ovakve treba prijavljivati policiji? Na javnom forumu opisao krivicno delo koje je pocinio. Obavesticu administratore, mislim da ce ga biti moguce uhvatiti.


E sad,kao to niko ne radi,ne zezaj
Inace,plin je ugradjen u ovlascenom servisu,sve po protokolu,placen je oko 300e za vrlo matoro vozilo za monopoint sistem ubrizgavanja,placeno za atest sve samo da indijanci dodju i uslikaju i daju potvrdu. Ali,oni uvek dodju i radeneka druga vozila i cao gotova smena (pre oko 5-6 godina je to bilo) i tako je i ostalo,upisan benzin samo a na plin se vozi.
I smem da se kladim da imam bolje odradjen sistem i ispravniji nego neko ko ima atest
[ pri3rak @ 23.07.2014. 12:57 ] @
Ako neko danas zeli da mu se uradi posten tehnicki morace da ronda za istim. Kod vecine po defaultu se gledaju kocnice i ovlas pregleda signalizacija po principu radi/ne radi ... Proveravanje trapa, upravljackog sistema, gasova, kratkih/dugih svetala je izgleda ozbiljno zamorno i kod vecine se ne praktikuje ...

Statisktika im je gola budalastina, cim se malo vise proseta po zemlji vide se full trulexi sa izduvnim granama na krovu koji se cuju kao tenk u desantu ...
[ Zarko Silic @ 23.07.2014. 21:49 ] @
Prema njihovoj statistici od 5000 pregledanih vozila samo 102 imaju neispravne izduvne gasove, ili u prevodu 2%.

Prosle godine sam procitao da se na francuskim putevima krece 10% vozila koja ne ispunjavaju EURO 3 normu, pa iz ovoga proizilazi da su u Srbiji 5 puta ispravniji automobili nego sto su to u Francuskoj.

Sa podatkom od 2% tesko da bi se mogla pohvaliti i ekoloska Kalifornija.


... ili je i ovde mozda na sceni nekakav aflatoksin?
[ Cezar Corolla @ 23.07.2014. 21:54 ] @
Citat:
Zarko Silic:



Citat:
U tradicionalnoj akciji Ispravno vozilo - bezbedno vozilo koju je Auto moto savez Srbije organizovao sa Upravom saobraćajne policije MUP Srbije i Asocijacijom tehničkih pregleda, od 23. do 28. juna ove godine besplatno je pregledano više od 5.000 vozila širom Srbije.

Prema preliminarnim rezultatima akcije, ove godine imamo neznatno poboljšanje jer je procenat ispravnih vozila 66 odsto u odnosu na 34 odsto automobila kod kojih je zabeležena neka neispravnost. Nakon analize strukture neispravnosti, pokazalo se da u masi neispravnih vozila čak 37 odsto ima neispravan kočni sistem, 17 odsto vozila ima neispravan sistem za upravljanje, a 26 odsto neispravne sisteme za osvetljavanje.

U poređenju sa prethodnim akcijama, primećuje se stagnacija.

Kao što je već uobičajeno, za besplatnu proveru tehničke ispravnosti najviše su bili zainteresovani vozači starijih automobila koji već pretpostavljaju da postoji neka potencijalna ili već dijagnostikovana neispravnost na njihovom vozilu.


30% razlike izmedju leve i desne kocnice je dovoljno da se gine, a to prolazi tehnicki pregled.
Neispravan sistem za upravljanje je presiroka prica i vise od pola toga ne utice na bezbednost saobracaja. Koji tehnicke pregled ima proveru amortizera?
Neispravan sistem za osvetljavanje je i jedna sijalica, a to ne utice na bezbednost saobracaja u prevelikoj meri.

Nemamo, niti cemo ikada imati sistem za proveru prolupanosti glave koja uzme volan u ruke, a to je najgori faktor bezbednosti saobracaja.

E to je nesto sto nas balkance cini opasnima i zato se najcesce gine. Ili neizzviljeni bahati balkanac za volanom ili budala koja misli da moze da vozi preko 10 sati bez prekida.

U ovim sluajevima ni 100% ispravnost vozila ne donosi ama bas nista.

Pijan, lud i neispavan su najgore zlo na nasim putevima, iako svi zatvaramo oci pred tim.
[ pctel @ 24.07.2014. 15:32 ] @
Citat:
Zarko Silic: Prosle godine sam procitao da se na francuskim putevima krece 10% vozila koja ne ispunjavaju EURO 3 normu, pa iz ovoga proizilazi da su u Srbiji 5 puta ispravniji automobili nego sto su to u Francuskoj.

Pa poredis babe i zabe - u Francuskoj se gleda koliko automobila ne ispunjava EURO3 normu, a u Srbiji EURO1 normu.
[ Zarko Silic @ 25.07.2014. 13:18 ] @
Pre ce biti da su u Srbiji poceli sa primenom GOST-a.

[ AstralPro @ 25.07.2014. 21:42 ] @
Citat:
pctel:
Citat:
KrkaCiC: Mada,ja sam pre par dana radio tehnicki samo "sa saobracajnom",dakle auto nije ni usao u garazu,ali to je zbog LPG uredjaja.

Da li ovakve treba prijavljivati policiji? Na javnom forumu opisao krivicno delo koje je pocinio. Obavesticu administratore, mislim da ce ga biti moguce uhvatiti.


Hahaha :D
[ shadow-bg @ 25.07.2014. 22:50 ] @
A ja sam zapazio da na putevima ima osetno manje starijih vozila, tako da verujem da je to utice na povecanje tehnicki ispravnih vozila.

A ja zadnjih 15 godina prolazim tehnicki tako sto "podmazem" likove na tehnickom. Zasto? Zbog kocnica. Vracali me redovno sa tehnickog da mi ne valjaju kocnice. A kocnice sve 4 nove, auto odlicno koci. Tad sam vozio juga. Novi diskovi, nove plocice, nove dobosi, novi paknovi, nov cilindar, servo nisam imao jer je jugo45, nove gume. Gore gume kad zakocim naglo, ukopava. Odem na tehnicki, slabe. Promenim 4 majstora, ne vredi. Promenim 3 tehnicka pregleda, ni na jednom ne mogu da prodjem test kocenja. Zanimljivo da od tehnickog do tehnickog vrednosti su bile varirale po 40%. Tad sam odustao od tehnickog pregleda na cisto. Posle sam kupio NOV fiat bravo. Auto odlicno kocio, ja samouvereno resim da ovog puta odem regularno na tehnicki. Opet padnem na kocnicama. Promenim tehnicki, opet isto. Odem u ovlascen FIAT servis, razmontirali sve, sve novo, nema sta da se radi. Odem na treci tehnicki, opet ne prodjem. Onda sam opet odustao i "podmazao". Izmedju ostalog, pored FIAT-a vozim jos jedan auto, Opel Kadett GSI. Sa njim nema sanse da prodjem tehnicki, vracaju me zbog presirokih guma, vracaju me sto su gume van gabarita vozila (krila i rubovi su prosireni da bi stale sire gume sa izbacenim felnama), zato sto je spusten, itd itd...i zato sto ne mogu da mu izmere kocnice. Njegov fabricki kocioni sistem sam zamenio drugim, napred ima diskove,plocice, kljesta, servo, cilindar od duplo tezeg auta (Opel omega 2.5), a nazad od takodje tezeg auta, ceo zadnji most od takodje tezeg auta (Opel Vektra), koji staro ima samo most (da bih imao diskove pozadi) i kociona kljesta (skroz remontovana sa novim delovima). I kad nabodu kocnicu, auto iskoci sa valjaka. Tad je jednom bio na tehnickom i vise nikad.
[ Ivan Dimkovic @ 25.07.2014. 23:15 ] @
Citat:

Njegov fabricki kocioni sistem sam zamenio drugim


Imas ti srece sto mozes da "podmazes" za ovako nesto.

Da nema toga, za zamenu kocionog sistema bi inace morao da "nadjes" dokumentaciju koja pokazuje da je kocioni sistem ne samo ugradjen kako treba vec i da je adekvatan za auto, citaj: da sam platis komplet testiranje (koje je daleko komplikovanije od merenja kocione snage na tehnickom) osim ako nije u pitanju neki sportski kocioni sistem a-la Brembo GT za koga je uvoznik odlucio da pukne fine pare za atest bas za tvoj model auta.

Cak i ako je u pitanju kocioni sistem sa istog auta samo sa jacim motorom, to ne znaci da je atestiran za tvoj model (osim ako ne postoji u ponudi proizvodjaca kao neki "sport" upgrade) - ako nije, to znaci da privatno lice koje radi unapredjivanje mora da iskesira atest.
[ shadow-bg @ 26.07.2014. 08:43 ] @
Imam srece, to je tacno. U suprotnom ne bih mogao da stavim ni sire gume od fabricki deklarisanih, a kamoli nesto vise.

Ovde i ako "nadjes" tu dokumentaciju ili uvoznik ima atest, mozes sa time da obrises sedalni deo kad dodjes na tehnicki. To mozda u nekoj drugoj drzavi. Ovde se za prepravke ide na Masinski fakultet, gde ih ne interesuju nikakvi papiri, nego je bitno iskljucivo njihovo strucno misljenje. A njihovo strucno misljenje zavisi od osobe do osobe, ili od doba dela dana (citaj raspolozenja). A to znam jer sam preko 20 puta bio tamo. Neke od modifikacija su oni licno radili. Balansiranje radilice nakon olaksavanja na primer.
[ veselinovic @ 26.07.2014. 11:12 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Pre ce biti da su u Srbiji poceli sa primenom GOST-a.



Zarko grijesis. To sa GOSTom je teska predrasuda.
Vec 4 godine radimo za Ruse po projektima koji su uradjeni prema GOST standardima i mogu ti reci
da smo mi tehnicko-tehnoloski iza njih mnogo. GOST je vrlo detaljan i nedvosmislen,
a uglavnom je ( sto se tice elektrotehnike i masinstva - ostale oblasti mi nisu tako poznate) potpuno u skladu sa DIN-om.

[ Zarko Silic @ 26.07.2014. 15:07 ] @
Znam ja jako dobro sta je GOST

Malo sam se nasalio, ali nije daleko od istine kada je u pitanju ispravnost masinskog parka i svega onoga sta se u Rusiji moze legalno registrovati.

Jako je to daleko od standarda koji propisuje EU. Ne toliko u smislu onoga sta se propisuje vec u smislu onoga koliko se od toga propisanog sprovodi i primenjuje.
[ vladd @ 27.07.2014. 16:00 ] @
Niti Nemacka postuje DIN, niti Evropa postuje evropske standarde, posto je profit imperativ.

Inace je losa sala sa ruskim standardom, posto on pokriva i vojne aplikacije, tako da je izuzetno strog, za razliku od "zapadnjaka" koji imaju odvojeni "mil-std"..od komercijalnog tresa..

Davno nisam video proizvod u EU sa svim onim slatkim i lepim znakicima standarda...samo "Made in PRC"..