[ Aleksandar-T @ 07.08.2014. 18:26 ] @
http://topalov.org/2014/08/nep...telenora-na-teritoriji-srbije/


U sustini, ja imam emailove kao dokaz, imam to jedino pismo kao dokaz, ostala komunikacija je isla preko telefona . Imam i pokvarene telefone. Odziv isto bi mogao dokazati kada bi mi ukljucili , sada iskljucene kartice . Ali nisam siguran da je to dovoljno za sud .

Misljenja ?
[ hotchimney @ 07.08.2014. 19:32 ] @
Nemoj ništa da im plaćaš.
Ako su te isključili onda su oni prihvatili raskid ugovora koji si tražio.
Zato od momenta isključenja nadalje ne mogu ništa da traže.

E-mail jeste dokaz ali pitanje je kako se dokazuje verodostojnost, da li je potreban vešzak i slično.
Sumnjam da će oni poricati sadržaj e-mail-a, tako da to možeš predložiti kao dokaz.
[ Aleksandar-T @ 07.08.2014. 19:43 ] @
Oni su me iskljucili zbog neplacanja troskova a ne zbog prihvatanja raskida ugovora .

Poslali su mi cak da pored tog duga imam i neke kamate koje se sada ne vide, vec ce biti vidljive kada platim te penale.

"ovo dugovanje ne obuhvata
stavku kamata. Kamata se zaracunava nakon uplate navedenog iznosa."
[ Marko_L @ 07.08.2014. 21:57 ] @
Malo je nejjasna situacija, jer se u tekstu prvo pominje Asterisk centrala i gašenje (zamena) ISDN-a, a kasnije u tekstu kartice i mobilni telefoni. Ne razumem u kakvoj je to vezi jedno sa drugim. Ako je ono prvo, onda Telenor i nema ništa sa tim, jer je njihovo da obezbede linije, a na implementatoru centrale da to podesi kako treba. Ako je ovo drugo, onda jeste odgovornost na Telenoru, ali treba proveriti i šta stoji u ugovoru po pitanju dogovorene usluge i šta se time garantuje. Ako je u pitanju neka intergracija fiksne i mobilne telefonije, to onda verovatno ide preko nekih kartica i/ili gejtveja, koji često umeju da budu usko grlo ako se ne podese kako treba, pa bi to prvo valjalo proveriti.

Što se tiče raskida ugovora, ukoliko je raskinut jednostrano, treba pročitati stavke koje se tiču ugovorne kazne, gde obično piše da se u slučaju jednostranog raskida ugovora, moraju platiti sve obaveze definisane ugovorm kao da se isti nije ni raskidao. I to plaćanje se ne može izbeći. Ako ne platiš ti, vrlo lako dobiju presudu i blokiraju ti račun i nema posla dok ne namiriš dugovanja.

E sad, koliko sam shvatio, ovde je najveći problem finansijski gubitak usled stajanja call centra, a tu je krivica često i na samim korisnicima, jer pokušavaju da organizuju ozbiljan call centar tako što sklope ugovor sa provajderom, kupe najjeftiniju opremu i misle da je to to. Stvar je u tome što provajderi telefonije nemaju iskustva sa organizacijom call centara, pa samim tim ne umeju da predlože adekvatno rešenje, već uvek tu ide u pravcu borbe za korisnike i samo daj da im se uvalja šta god i što više. A organizacija ozbiljnog call centra, pogotovo ako svaki zastoj izaziva gubitke, zahteva detaljno planiranje i pre nego što se sklopi bilo kakav dugoročni ugovor sa bilo kojim provajderom.
[ anon115774 @ 07.08.2014. 22:18 ] @
Citat:
Marko_L: Stvar je u tome što provajderi telefonije nemaju iskustva sa organizacijom call centara


O, kako me nasmeja :)

Za tvoju informaciju Telenorov call centar ima preko 200 ljudi.
[ Aleksandar-T @ 07.08.2014. 22:35 ] @
Marko_ ,
centralu i asterisk sam samo spomenuo cisto radi informacija, oni su nama isporucili 20 kartica i telefona . Telefoni nisu radili, a odziv, uspostava veze izmedju dve kartice je bila 15 sekundi. Bas sam se trudio da budem sto prostiji, zaista nikakve veze nas call centar niti centrala nema sa njihovim bugovima . Kartice smo testirali sa njihovim telefonima, bez njihovih telefona, kombinovano, uvek je bilo isto.
[ Marko_L @ 07.08.2014. 22:47 ] @
Citat:
O, kako me nasmeja :)

Za tvoju informaciju Telenorov call centar ima preko 200 ljudi.

Dobro, možda sam se malo neprecizno izrazio. Menadžeri koji rade sa korisnicima nemaju previše iskustva u organizaciji call centara. A taj njihov call centar gotovo sigurno nije organizovan samo iznutra, nego su unajmili nekoga sa strane da im to odradi, pogotovo što se tiče centrale i softverske podrške, jer koliko ja znam, Telenor to nema, niti se time bavi.
Citat:
Marko_ ,
centralu i asterisk sam samo spomenuo cisto radi informacija, prilicno je sve jasno, oni su nama isporucili 20 kartica i telefona . Telefoni nisu radili, a odziv, uspostava veze izmedju dve kartice je bila 15 sekundi. Bas sam se trudio da budem sto prostiji, zaista nikakve veze nas call centar niti centrala nema sa njihovim bugovima . Kartice smo testirali sa njihovim telefonima, bez njihovih telefona, kombinovano, uvek je bilo isto.

Pa tu onda nema mnogo mudrosti. Traži sastanak sa svojim menadžerom, i vidi da li oni uopšte priznaju da postoji problem sa uslugom (ili telefonima). Ako postoji, onda možda i možeš da razrešiš situaciju na svoju korist. Ako ti tvoj menažder odugovlači, podnesi zvaničan zahtev da želiš da promeniš menadžera, pa probaj sa novim menadžerom da se dogovoriš. Tužba jedino dolazi u obzir ako imaš dokaz da su ti dali neispravne telefone ili nešto slično i neće ništa da urade po tom pitanju... a tužba za neprofesionalnost, mislim da još niko nije dobio takvu presudu :) Koliko god to čudno zvučalo, neprofesionalizam nije kažnjiv.
[ Aleksandar-T @ 07.08.2014. 23:04 ] @
Sta da se dogovorim sa menadzerom konkretno ? Oni se pozivaju na pismo od 4 januara, ako bi priznali sve, duzni su mi preko 2000e. Ovako sam ja njima duzan 170.000+ neke kamate , na uslugu koju nisam ni koristio , jer nije ni postojala . Pitanje je, da li mogu da dokazem da usluga nije postojala, da sam morao da ne bi zatvorio firmu sklopiti ugovor sa MTS, da su ignorisali moje pozive na dogovor u vezi raskida ugovora ili cu morati da im platim jos 170.000+ kamate.



[ Marko_L @ 07.08.2014. 23:46 ] @
Nisu oni tebi dužni ništa, jer gotovo sigurno niste naveli takvu klauzulu u ugovoru, odnosno da su oni dužni da tebi nadoknade štetu u slučaju da kartice imaju spor odziv ili šta tako. Sa druge strane, ti si se potpisivanjem ugovora obavezao da ćeš im platiti tih 170.000 i kamate u slučaju raskida ugovora. Tako da su oni tu u boljem položaju i dogovor sa menadžerom bi trebao da ide u pravcu toga da se šteta minimizuje, odnosno da ti ne naplate tu ugovornu kaznu, nego da se ugovor nastavi, a da se pretplata zamrzne (ili spusti na minimum), kada si već napravio ugovor sa MTS-om. A onda kad to rešiš da vidiš šta ćeš. Neko sudsko rešenje je izvodljivo samo ako imaš dokaz da su telefoni neispravni i da oni taj kvar nisu otklonili u roku od 45 dana koliko je zakonski rok. A za usluge mislim da teško možeš nešto da uradiš, jer ti si realno dobio uslugu, a to što ti je to radilo sporije nego što treba... pa, osim ako brzina odziva nije garantovana nekim ugovorom, onda nemaš slučaj. Isto kao što nemaš slučaj protiv provajdera interneta ako tebi brzina padne ispod maksimalne.

Ono što si trebao da uradiš, jeste da kampuješ kod njh dok ti ne reše problem, a da svaku tu posetu nekako dokumentuješ, recimo tražiš da ti potpišu da si bio i šta su ti tom prilikom rekli. Onda bi se i oni drugačije ponašali jer postoji pisani trag o svemu. A ovako sad, prvo gledaj da minimizuješ štetu, pa onda sve ostalo.
[ pisac @ 08.08.2014. 12:52 ] @
Aleksandre pojasni koji je to "odziv" trajao 15 sekundi? Da li mislš na vreme od trenutka kada klijent pritisne taster na govornom automatu, do trenutka kada Telenorov telefon ne počne da zvoni?

Odziv u Telenorovoj 3G mreži je 2-3 sekunde, evo sad sam probao. Ako koristiš običan GSM umesto 3G onda je par sekundi više. Ja mislim da si ti imao problem sa nečim drugim, i da u Telenoru niko nije uspeo ni da ukapira kakav problem imaš.

Hajde odgovori na par pitanja pa da vidimo gde je bio problem:

1) Da li si probao odziv između mobilnih telefona (a ne između asteriska i telefona)?
2) Da li ste bili na 3G mreži ili na GSM mreži?
3) Kako je asterisk bio povezan sa Telenorom, preko običnih GSM gejtveja ili preko posebne iznajmljene linije?
4) Šta je još sem provajdera promenjeno kada ste prešli na MT:S?
[ Aleksandar-T @ 08.08.2014. 13:15 ] @
Pisac,

Odziv od trenutka kada se pozove korisnik do trenutka kada pocne drugome da zvoni.

Mi smo testirali suve pozive sa dva telefona, ne samo preko centrale ili asteriska.

Odmah smo ubacili par kartica u gateway pa preko astersika testirali, videli da nije dobro, posle testirali iskljucivo peko dva telefona da eliminisemo eventualni problem kod gatewaya ili centrale.

I ovde nije u pitanju standard, ja znam da kod drugih radi bolje, kod nas je bio neki bug, ili greska, testirali smo sa njihovih telefona, koje smo dobili preko ugovora, pa smo posle ubacili i nase telefone . Postojala je neka greska kod kartica , koje su bile umrezene, prvo smo mislili da je short code koji su nam uveli, ali greska je bila neka druga, da je postojala bilo kakva podrska i zelja, verovatno bi se pronasla brzo .
[ pisac @ 08.08.2014. 16:59 ] @
Jeste li testirali pozive sa fiksnih i drugih (van grupe) mobilnih telefona na te brojeve u grupi? Da li je i onda bilo kašnjenja?
[ Aleksandar-T @ 08.08.2014. 17:37 ] @
Dobro pitanje, moracu ti ostati duzan, dok ne vidim sa kolegom Slavkom, posto se ne secam, izgubili smo nedelje testirajuci sve opcije sa karticama koje smo dobili, cekajuci bilo kakvu pomoc.
[ Aleksandar-T @ 08.08.2014. 21:44 ] @
Testirali smo pozive sa mobilnih iz grupe na mobilne van grupe, tu je grupa od 7 brojeva imala odziv od 11-12 sekundi . ostalih 13 je imalo izmedju 11-15 sekundi .

Pozive van grupe prema pozivima iz grupe nismo testirali, posto nam to nije ni trebalo, skoncetrisali smo se na pozive u grupi, kao i pozive iz grupe prema mobilnim van grupe i tu smo radili silne varijacije i sa lokacijama, i sa razlicitim uredjajima i slicno .

Znas sta je tuga, asterisk centralu smo prilagodjavali mesecima, spucali velike pare, zaduzili se, jos ja kazem Slavku, hvala bogu, bar za opciju 20 grupi nemamo sta da mislimo , imamo gateway, bar jedan problem manje. tu nema sta da bude problem, proverena kompanija, i na kraju je ispalo da nam kompanija koja treba da nam pomogne, i da bude partner ustvari bude najveci problem .

[Ovu poruku je menjao Aleksandar-T dana 09.08.2014. u 11:07 GMT+1]
[ pisac @ 10.08.2014. 19:40 ] @
Po opisu deluje da je zaista problem do Telenora, i to neki problem u podešavanjima njihovih ruta. Odnosno, neko je na brzinu nešto zbudžio a onda posle niko drugi nije nategao ijednu vijugu da proba da reši problem. Nažalost, to je problem sa velikim kompanijama, potpuno se izgubi dodir sa finesama tehnologije i sve se gleda kroz krupni novac, nema mesta za pojedince sa entuzijazmom nego mašina žvaće i pretvara zaposlene u robote koji sav posao obavljaju mehanički i krajnje bezvoljno (samo do tačke budženja da to proradi koliko je minimalno neophodno "za većinu" kako bi šef smatrao radni nalog završenim). Mobtel je, po mom iskustvu, daleko bolje funkcinisao dok nije prodat Telenoru.

Međutim, daleko od toga da je MT:S bolji (čak naprotiv). Vi ste imali sreće sa MT:S-om jer za vaše konkretne potrebe i vaš konkretan slučaj ispalo je da bolje radi, ali sa MT:S-om ima raznoraznih problema baš po pitanju GSM gejtveja i svih tipova preusmerenja, jer oni ne kapiraju baš kako treba da podese mrežu već šalju nepotpunu (pogrešnu) signalizaciju. Recimo bolest MT:S-a je da u mnogim slučajevima preko gejtveja uopšte ne čuješ poruke o tome da je broj nedostupan nego čuješ svo vreme signalizaciju zvona. A kad je automatska sekretarica u pitanju čuješ zvono umesto govorne poruke, a onda se odjednom "neko" javi i ćuti a ti ne kapiraš zašto ćuti (tj. treba da ostaviš poruku). I tako, gomila gluposti je bila na MT:S mreži, ne znam da li se nešto promenilo u zadnjih godinu-dve ali čisto sumnjam jer su i oni velika kompanija tipa Telenor tako da i tamo nema mesta za finese i entuzijazam već se sve ošljari tek toliko dok ne proradi "za većinu".

P.S. Ako nije tajna, koliko ste ukupno pukli za asterisk centralu, i šta je imala od hardvera? Može i privatnomo porukom, ako nije zgodno ovde. Poz.
[ Aleksandar-T @ 24.09.2014. 18:34 ] @
U medjuvremenu mali update. Pokusao sam jos jednom da se zalim reklamacijama, lepo sam taksativno naveo sve, u vezi loseg odziva, lose podrske, zatim zelje da raskinem ugovor, pa izbegavanja i slicno...

Dobio sam odgovor da mi reklamacije nije uvazena, zato sto su oni 24.01. poslali pismo, u kome su trazili da im posaljem neispravne numeracije ?????

Pa to je preko 40 dana od moje prve zalbe. Ovo je sada vec komedija totalna .

Ovo je plan:

napravio sam novu zalbu za Ratel, dokumentovano sve
poslao sam isto sve na ambasadu Norveske, i pripremam englesku i norvesku verziju, pa cu poslati na sve moguce email adrese u centrali
Gledam da okupim nekoliko ljudi koji su isto osteceni i da zajedno podnesemo tuzbu


Ako jos neko ima predlog, dobro dosao je .
[ Java Beograd @ 25.09.2014. 07:26 ] @
Tek sam sad spazio ovu temu, pa evo da se uključim u diskusiju.

Znam, reći ćeš "Svi su generali posle bitke pametni", ali fakat je da si načinio fatalnu grešku na samom početku. Skapirao si da sistem ne valja - a ipak si potpisao ugovor. Trebalo je da znaš: u pravnim poslovima ništa se ne podrazumeva.

"... da smo smatrali da će se to uskoro rešiti jer svako ko se iole, makar i laički, razume u tematiku" E, pa, pogrešno ste smatrali. Niste smeli da smatrate. U celom poslu, Telenor je ispao moralna nula, obično vnogo, ali pred zakonom, oni su čisti. Ono šta su prezentovali to su i isporučili. Onako kako su pokazali da će da radi - tako i radi.

Dalje, frapirao me je deo tvog teksta:

Balkanizacija Telenora
Zato je svakako stigao račun, sa kamatama od 170.000 dinara. Žalili smo se nadležnim institucijama, ali niko nije hteo da pomogne.

Mislim, "žalio si se institucijama" ?! Izvini, ali brate, ali mnogo si naivan. Ko bre da "pomogne" ? Kako da pomogne ?! Žalba institucijama ?! Nisu hteli da pomognu ?!? Pa ti nisi socijalni slučaj kome treba pomoću "u hrani i lekovima" nego si prevredni subjekat, registrovana firma. Pa to se ne radi tako u poslovnom svetu. Nego se odmah unajmi advokat i pokrene parnica.

Ali to nije sve !
Ti i dalje ideš stranputicom, a tvoje obaveze prema Telenoru rastu, zajedno sa kamatom. Alo, čoveče, dozovi se pameti ! Šta očekuješ od Ambasade Norveške ?!? WTF ? Da njegova ekselencija Ambasador Kraljevine Norveške prošeta do poslovnice Telenora i da im kaže da ti ovi otpišu kamatu ?!? Gde ti živiš ?

I to još nije sve. I dalje grešiš:
"Gledam da okupim nekoliko ljudi koji su isto oštećeni i da zajedno podnesemo tužbu" Ovo je odlična ideja, ako želiš da se tvoja tužba reši posle 2040 godine. Stvarno si veverica. Nikakvo "okupljanje ljudi" i "zajednička tužba" ne donosi korist tebi. Ne može se u zajedničkoj tužbi tužiti pravno lice zato što jednom nezadovoljnom klijentu ne radi telefon, drugom je previsok račun, a na tvojoj centrali je spor odziv !?! Čak i ako teoretski nađeš advokata koji bi bio dovoljno lud da pokrene ovakvu parnicu, svaki će sudija ove slučajeve odmah da razdvoji.

Pošto pitaš za predlog, evo da ti odgovorim: čim pročitaš ove redove, nađi advokata po preporuci, zakaži sastanak, prezentuj mu slučaj, i podnesi tužbu za raskid ugovora nadležnom sudu. Mada, realno gledajući, sva dugovanja ćeš najverovatnije morati da platiš, makar do datuma podnošenja tužbe.

Okani se stranputice kojom ideš od samog početka, dozovi se pameti i pokreni parnicu. NIŠTA DRUGO TI NEĆE POMOĆI.
[ Java Beograd @ 25.09.2014. 08:09 ] @
I još nešto: malo je nejasno u tvom tekstu koje si račune platio, koje nisi. Imaj u vidu sledeće: dok se god ugovor ne raskine on je na snazi, a time su i njihova potraživanja prema tebi pravno važeća. Bolje plati one račune koje si dobijao nego da ti zaračunavaju kamate.

U Telenoru nisu naivni. Oni će svakako da angažuju privatnog izvršioca, koji će na "osnovu verodostojne izjave" da skine sa tvog računa (računa tvoje firme) iznos za sva potraživanja + kamata + naknada za angažovanje izvršioca.

Uzgred, "loša podrška" nije pravno validni argument za raskid potpisanog ugovora.
[ Aleksandar-T @ 25.09.2014. 09:46 ] @
"Skapirao si da sistem ne valja - a ipak si potpisao ugovor. Trebalo je da znaš: u pravnim poslovima ništa se ne podrazumeva. "

Prvo sam potpisao ugovor, tek posle sam saznao da ni telefoni a ni kartice nisu u redu. Nisu nam dali da testiramo, cak ni telefone .


" U celom poslu, Telenor je ispao moralna nula, obično vnogo, ali pred zakonom, oni su čisti."

Podrska je bila duza od 42 dana, tako da mislim i da pred zakonom nisu cisti, problem je najveci sto je podrska isla preko telefona, sada tu treba dokazivati da sam zvao podrsku i kada...




"Kako da pomogne ?! Žalba institucijama ?!"

Postoji unija poslodavaca, privredna komora, koja u normalnim zemljama pomaze u ovakvim situacijama, to ne mora nuzno da bude tuzba, vec neka vrsta dogovora, odnosno da se napravi kompromis izmedju dve firme .

Sto se tice tuzbe, tu je ideja da se ide odvojeno, ali sa jednim advokatom, gde bi nam troskovi bili manji. Odavno bi ih tuzio, treba da vidim kako da dokazem da sam ih zvao jos polovinom decembra.





"Uzgred, "loša podrška" nije pravno validni argument za raskid potpisanog ugovora. "

Nije ali postoje zakoni za zastitu potrosaca, zakoni za zamenu neispravne ili polusipavne robe, i zakonski rok koji obavezuje prodavca da zameni ili popravi kvar.
[ KrkaCiC @ 25.09.2014. 10:03 ] @
Citat:
Aleksandar-T
Nije ali postoje zakoni za zastitu potrosaca, zakoni za zamenu neispravne ili polusipavne robe, i zakonski rok koji obavezuje prodavca da zameni ili popravi kvar.


Lepo si rekao postoje sto ne znaci da ih neko primenjuje. Valjda ne verujes u deda mraza
Ovo je Srbija TM i zelim ti mnogo srece
[ Java Beograd @ 25.09.2014. 10:30 ] @
@Aleksandar-T
Možeš ti logikom i diskusijom da pobiješ sve moje navode. Ali slaba ti vajda što si ti na forumu ispao u pravu a ja u krivu.

Neću te više smarati mojim postovima, ali kao što rekoh, pazi na činjenice: po ugovoru si dužan, ugovor nije raskinut, ne ispunjavaš ugovorene obaveze. Dok se ti zamlaćuješ privrednom komorom, unijom poslodavaca, društvom potrošača i sličnim "dobrovoljnim pevačkim društvima", Telenor će te tužiti sudu i dobiće parnicu. Bićeš dužan da platiš i dug Telenoru, i kamate i sudske troškove, a i privatnog izvršitelja ako ne platiš na vreme. Nisi ni prvi ni jedini.