Citat:
Jedina "kazna" od strane mene je bila ta sto vise nisam koristio tog autoprevoznika (Drum prevoz, tako nesto).
Evo, za kratko vreme sam proverio ove vase price tako sto sam otisao nekoliko puta od Beograda do Herceg Novog i nazad...
Razdaljina je 533 km. Od prevoznika sam isprobao Drum Podgorica, Lens Beograd, Adriatic travel/Strela Ub i Bozur Podgorica.
Po redu voznje trebalo bi da putovanje traje izmedu 11 i 13 sati.
U praksi putovanje traje izmedju 14 i 17 sati.
Podaci po prevozniku:
Drum, krenuo u 21h, stigao u 11h.
Lens, krenuo u 22.30h, stigao u 12.30h
Adriatic travel krenuo u 20h, stigao u 11h
Bozur krenuo u 21.20h, stigao u 12.50h
Prosecno vreme putovanja za ova 4 prevoznika iznosilo je 14 sati i 30 minuta. Nisekspres ne saobraca na liniji koja meni odgovara/u vreme kada ja mogu da putujem, tako da nisam bio u prilici da isprobam, ali sam sa Adriatic travel imao priliku da sedim odmah iza vozaca koji je sa zadovoljstvom komentarisao zasto na svakoj od deonica ne moze da se vozi brze, valjda mu je to pomagalo da ostane budan.
Evo i statistike po deonicama, sa objasnjenjem:
Herceg Novi - Tivat 20km, 45 minuta. Vozila se krecu u koloni nekom umerenom brzinom gotovo ujednaceno iz oba pravca i nema se gde tu preticati. Trajekt je odmah spreman, nije ga trebalo cekati i on ide kako ide, to isto ne zavisi od prevoznika.
Ako je ispred trajekta guzva, moze da bude i duze, ali ja kad god sam bio nije bilo guzve, taman ljudi stizu da kupe kartu i popenju se na trajekt bez pravljenja kolone ispred.
Tivat - Budva 25km, 45 minuta. Dosta vozila tu ima u oba smera i dosta krivina, nisam primetio da neko nesto narocito pretice. Na toj deonici je inace jedan od autobusa sipao gorivo, pa ga je prosao Nis ekspres za kojim smo nadalje isli u koloni kao i svaki drugi put, nije se pokazalo da zna da leti ili na neki drugi nacin da brze stigne.
Budva - Sutomore 29km, 60 minuta. I iz drugog smera prilaz Budvi nista manje opterecen. Vreme obuhvata razdaljinu od autopbuske stanice do autobuske stanice, sto znaci i kruzenje ulicama kroz koje je predvidjeno da se autobusi krecu pored parkiranih automobila.
Sutomore - Podgorica 57km 60 minuta. Ovde se ide maksimalno brzo i ni ViaMichelin ne kaze da to moze brze, vec racunajuci ulazak na autobusku stanicu i izlazak sa prethodne tacno toliko. Ovde ako Nisekspres moze da oplete 200 km/h moze da stigne za pola sata :-) posto ne moze, onda ne moze ni da ostvari neku ustedu vremena.
Podgorica - granica 119 km 180 minuta racunajuci odmor koji je bio 20-30 minuta. Put je toliko uzan da je nemoguce mimoilazenje dva veca vozila u krivini, vec kada sa obe strane naidje autobus/kamion, onda jedan stane ispred krivine pa saceka da drugi prodje. Vozac mi je pomenuo kako je u svojim mladjim danima tu imao manji udes kada su i on i kamiondzija sa druge strane hteli da prodju prvi - obojica su ostali bez retrovizora i sa pomalo izgrebanim izlozenim stranama vozila. POred krivina, ista je situacija i sa tunelima - ne znam da li ih je gradio tito ili kralj, ali nisu po standardima saobracaja 21. veka - u njima ne mogu da se mimoidju dva vozila visine modernih kamiona i autobusa (ne dvospratnih nego obicnih). Takodje, na dvocifrenom/trocifrenom broju mesta stena strci iznad puta, sto kad vozis auto uopste ne primecujes, jednostavno prodjes ispod, a kad vozis visoko vozilo onda moras da vozis sredinom puta, a to mozes samo ako u susret ne ide drugo vozilo. Ako ide, onda stanes pa sacekas, a iskusan vozac planira unapred trenutak pa uspori i prodje bez potpunog zaustavljanja. Trebalo bi da su vozaci kamiona i autobusa svi odlicni i iskusni vozaci, pa ipak ovaj vozac mi je pokazao na ostatke boje i stakla koji su ostali tamo gde je vozac smatrao da ce se stena pomeriti kad on naidje :-)
granicne formalnosti plus voznja od jedne do druge strane 2km, 105 minuta. Ovo je prosek vrednosti izmedju 45 i 180 minuta. Prakticno kad nikog nije bilo ispred nas, da se ispregledaju pasosi putnicima 2 puta sa odnosenjem na salter i skeniranjem istih potrajalo je 45 minuta, vozac kaze da od toga nikad nije bilo brze.
granica - nova varos 47 km 65 minuta. Put isti kao onaj od podgorice do granice, isti tuneli, iste uzane krivine, ista ispupcenja iznad puta.
nova varos - uzice 57km 110 minuta, racunajuci odmor od 20-30 minuta. Ovaj deo puta sam prespavao, pa ne znam kakav je i da li je tu moglo brze.
uzice - cacak 55km 65 minuta, pocetak ibarske magistrale... uzimajuci u obzir da viamichelin predvidja da automobilu treba 56 minuta, ovo je sasvim ok rezultat za autobus.
cacak - lajkovac 77 km 95 minuta. Standardno, ibarska... mislim da bih ja tu poterao malo brze, primetio sam da je vozac postao manje komunikativan, znaci da mu se spava, pa je smanjio brzinu tako da nas je nekoliko automobila prestiglo. Moglo se ovde ustedeti barem 10 minuta.
lajkovac - beograd 79 km 110 minuta. Mislim da bi u normalnim uslovima za ovo bilo dovoljno 90 minuta, ali malo guzve na ulazu, malo sto putnicima treba stati na 3-4 razlicita mesta, nakupi se nekako.
Nije sporno, moze se ustedeti ceo sat od Herceg Novog do Beograda, mozda eventualno dva ako se pogodi da nema guzve i ako juris kao nezdrav, ali sklon sam misljenju da ne moze 5 i po sati, koliko tvrdite da je ustedeo taj Nisekspres. Vozac ovog Adriatic travela je uputio interesantan izazov - svakom ko ga autobusom na toj relaciji provoza za manje od 12 sati u sezoni platice duplu cenu karte, a ako u tome ne uspe onda ovaj njemu da plati samo jednu kartu + besplatan prevoz :-)
Sto se mene tice - pridruzujem se pod istim uslovima, pa ako imate kladionicarske sklonosti, eto prilike da zaradite, spremite lovu i birajte autobus u koji cete da nas ubacite :-)
Citat:
A opet, nije da su stogli za 5 sati do CG...
Razumem ja i decije lazi kad je strasno kul kad pricas da te neko vozio 130/200/300 km/h, i propagandu crnogorskog turizma kada kazu da je to samo nekoliko casova voznje i lazi vozaca gde napisu da se stize 3 sata ranije nego sto to realno bude, ali ti ga bas pretera....