[ codeNO @ 02.09.2014. 00:23 ] @
U kolima nemam merac spoljasnje temperature, a nasao pogodno mesto za mali digitalni merac da stavim u kola. Pa me interesuje da li neko zna gde je najbolje postaviti sondu od meraca kako bi sto bolje tj preciznije davao temperaturu. Gde se inace fabricki ta sonda postavlja kod kola koja vec imaju to ugradjeno?

Ako je stavim kod A stuba, izmedju platike i metalne konstrukcije?
Ako je stavim kod pozarnog zida i unutrasnjosti, da li se greje od motora?
Ako je stavim izmedju krova i "neba" - ugrejan krov ce da poveca temperaturu
??
[ veselinovic @ 02.09.2014. 06:15 ] @
U prednji branik, sto blize asfaltu.
Zasticena od direktnog uticaja vjetra i od toplote iz hladnjaka.
[ peromalosutra @ 02.09.2014. 07:49 ] @
Moze i u retrovizor.
[ Java Beograd @ 02.09.2014. 08:29 ] @
Mnogi proizvođači sondu smeštaju sa donje strane retrovizora (vozača ili suvozača, svejedno)

1. To je najdalje od samog automobila (karoserije), koja znatno utiče svojom toplotom
2. Zaštićeno od direktnog sunca
3. Dovoljno daleko od asfalta, čija vrelina leti daje sasvim pogrešne rezultate.
[ bakara @ 02.09.2014. 09:39 ] @
Definitivno proizvodjaci smestaju senzor temperature u retrovizor (obicno desni) sa donje strane.
[ deki111 @ 02.09.2014. 10:18 ] @
Kod nemačkih automobila je obično ispod ili oko prednjeg branika:



[ Predrag Supurovic @ 02.09.2014. 11:22 ] @
Gde god da ga stavis nece biti tacan :) Uvek ce nesto da utice na njega.
[ Java Beograd @ 02.09.2014. 12:12 ] @
Uvek nešto uitče na nešto. Ni jedan kućni termometar ne može da se podudara se onim zvaničnim, meteorološkim: u beloj kućici, 2 m iznat travnatog tla, i td i td.

Ipak, poenta je da se namesti tako da toplota asfalta i motora što manje utiču na sondu. Uostalom, nije ni potrebno neznamnija koliko precizno merenje.
[ veselinovic @ 02.09.2014. 15:51 ] @
Licno mislim da je potpuno nepotreban podatak o vanskoj temperaturi, osim
zimi zbog opasnosti od poledice.
Bitan podatak je temperatura asfalta, ali nju je tesko izmjeriti.
E zbog toga je bitno mjeriti temperaturu sto blize asfaltu.
[ codeNO @ 02.09.2014. 19:36 ] @
Probacu varijantu sa branikom i ispred hladnjaka, jer da ubacim u retrovizor.... ne bih tu pokusavao,,,,a opet retrovizor je crn i mali tako da opet ce sigurno da dize temperaturu za koji stepen il dva nego sto bi mozda u braniku. Hvala svima na savetima, zaista dobre ideje
[ bakara @ 02.09.2014. 20:40 ] @
Nisu to nase ideje vec proizvodjaca automobila

Na prednjem braniku daje dobru temperaturu ali dok auto stoji u mestu ta temp. hoce da poraste od toplote auta, na retrovizoru takvih problema nema.
u sustina ta sonda treba da meri temperaturu vazduha i treba da bude sto isturenija, istovremeno ne izlozena suncu.
[ gti2 @ 02.09.2014. 20:56 ] @
Citat:
codeNO:
Probacu varijantu sa branikom i ispred hladnjaka, jer da ubacim u retrovizor.... ne bih tu pokusavao,,,,a opet retrovizor je crn i mali tako da opet ce sigurno da dize temperaturu za koji stepen il dva nego sto bi mozda u braniku. Hvala svima na savetima, zaista dobre ideje


Tacnije,kabel od senzora prolazi kroz retrovizor.Senzor je izbacen napolje kroz donji deo retrovizora (Clio ima takvu izvedbu).

[ codeNO @ 02.09.2014. 21:02 ] @
Skapirao sam to ali treba da provlacim kabal kroz mnogo rupa da bih dosao dotle, nekako mi se cini jednostavnija varijanta sa branikom...mada probacu pa ako ide lako provlacenje kabla do retrovizora, necu ga vaditi
[ gti2 @ 02.09.2014. 21:23 ] @
Ja sam senzor sproveo u deo izmedju branika i unutrasnjeg blatobrana.Evo i rezultata merenja nakon visesatnog stajanja auta.Za taj dan najavljeno 39oC
[ codeNO @ 03.09.2014. 01:54 ] @
Hmmm...ovaj mi se vise svidja model nego ovaj sto imam ja....gde da ga nabavim
[ gti2 @ 03.09.2014. 05:34 ] @
Kupljen je na DX-u prosle godine.Ima prekidac za izbor boje osvetljenja (plavo ili narandzasto).
Evo pa juri najnizu cenu :)
http://www.dx.com/p/3-8-lcd-di...asuring-bar-for-vehicles-35152
[ Java Beograd @ 03.09.2014. 08:14 ] @
Citat:
veselinovic:Bitan podatak je temperatura asfalta ...
Svakako, ako je u pitanju profi auto-moto sport. Ja lično marim za podatak da se asftalt u Aprilu na suncu zagrejao na 35 ili 45 ili možda 50 k'o za lanjski sneg
[ peromalosutra @ 03.09.2014. 08:17 ] @
Ja sam u proslom autu stavio bas taj, narocito je zgodan pokazivac napona na instalaciji, dobro mi je dosao kada sam imao problema sa alternatorom.

Inace, kada je napon punjenja nezadovoljavajuci (mislim manji od 12.5V), uredjaj pocne da pisti. :)
[ gti2 @ 03.09.2014. 08:30 ] @
Da,pisti na nizak i previsok napon.
[ Predrag Supurovic @ 03.09.2014. 08:32 ] @
Kako uračunati pothlađivanje u toku vožnje kada je senzor isturen kao na primer na ogledalu na vratima?
[ Java Beograd @ 03.09.2014. 08:46 ] @
Kako misliš "pothlađivanje" ?
[ sonus70 @ 03.09.2014. 16:23 ] @
Meni se na Pežou 307 dešavalo da daje ok temperaturu dok god se ide ne brže od 140 km/h. A preko te brzine je leti, kad je spoljna temperatura preko 30°C znao da spusti pokazivanje na 16-20°C. Možda je na to mislio?
[ codeNO @ 04.09.2014. 01:30 ] @
To i sam i ja razmisljao kada su predlozili retrovizor ko izbor, a opet na pri 140 me bas briga da gledam tada kolika je temp..sve zavisi koliko brzo podigne temp kada se uspori
[ Java Beograd @ 04.09.2014. 07:30 ] @
Vidi, čovek ima subjektivni osećaj temperature. Kad duva vetar ili duva ventilator, čoveku malo 'ladnije, jer se košava zavlači ispod kaputa tj. znoj isparava sa tela.

Teoretski, eventualno, ako je temperaturna sonda mokra / vlažna moguće je da pokazuje nešto manju temperaturu, opet usled isparavanja tj. sušenja - ali samo dok se ne osuši. Kasnije - ne. Sonda nema subjektivni osećaj temperature Njojzi je svejedno da li vazduh od 30 oC miruje ili duva. 30 oC = 30 oC Nikako ne mož' drugačije.
[ anon115774 @ 04.09.2014. 09:40 ] @
Citat:
codeNO:
To i sam i ja razmisljao kada su predlozili retrovizor ko izbor, a opet na pri 140 me bas briga da gledam tada kolika je temp..sve zavisi koliko brzo podigne temp kada se uspori


Ja sam ovakve situacije imao sa francuskim i japanskim autom. Od kako sam presao na nemacki auto takvih problema nema. I nema onih budalastina da, kada se auto ugreje na suncu, prikazuje +60 i slicno.

Verovatno to ima veze sa tim gde se nalazi...
[ codeNO @ 05.09.2014. 01:19 ] @
Onda definitivno branik

Elem, promena plana, nasao sam onaj sto ima @gti2 za koji dolar jeftinije, naruceno i cekam
[ deki111 @ 05.09.2014. 08:01 ] @
Iskopiraj ceo ovaj link:

http://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G17_(Außentemperatur)#Einbauort

(jer ne mogu pravilno da ga postavim zbog slova "ß") i pogledaj kakvo je rešenje kod T4.

[ Black_eyed @ 05.09.2014. 13:39 ] @
Citat:
Java Beograd:
Vidi, čovek ima subjektivni osećaj temperature. Kad duva vetar ili duva ventilator, čoveku malo 'ladnije, jer se košava zavlači ispod kaputa tj. znoj isparava sa tela.

Teoretski, eventualno, ako je temperaturna sonda mokra / vlažna moguće je da pokazuje nešto manju temperaturu, opet usled isparavanja tj. sušenja - ali samo dok se ne osuši. Kasnije - ne. Sonda nema subjektivni osećaj temperature Njojzi je svejedno da li vazduh od 30 oC miruje ili duva. 30 oC = 30 oC Nikako ne mož' drugačije.


Ovo ljudi masovno ne kapiraju, ne razumem zašto, valjda nije intuitivno pa im to pravi problem...
[ Java Beograd @ 05.09.2014. 14:06 ] @
Kao moja keva koja misli da kad upali ventilator u zatvorenoj sobi misli da će vazduh u sobi da se ohladi.
[ bakara @ 05.09.2014. 15:04 ] @
Svakako gde god da se postavi senzor treba napraviti da on meri samo temp. vazduha i da bude izolovan od temp. motora - hladnjaka i sunca.
Meni se cini da je najzgodnija pozicija sa donje strane retrovizora, tu prakticno izbegavas sve spoljnje uticaje.