[ mastech @ 07.09.2014. 16:14 ] @
| Već duže vreme se interesujem za dizajn japanskih starijih vozila,i našao sam neke sličnosti sa američkim vozilima.
Evo jednog poredjenja:
Japanska Toyota celica 1990 ima ista zadnja sedišta kao toyota supra,mitsubishi eclipse iz te godine,a volvo 480 ima dva odvojena zadnja sedišta.
Naprimer američki Dodge stealth iz 1991 ima isti deo centralne konzole za erkondišn,kao Mitsubishi 3000gt,ako zapazite i spolja su vrlo slični automobili.
Ajde da tražimo slične automobile.
|
[ etjen @ 07.09.2014. 18:26 ] @
iz nekog razloga Lancia Thema (1988-..) je ista kao Saab 9000.
Uvek me kao klinca zanimalo da li samo ja to vidim :)
Saab 9000
Lancia Thema
[ Zarko Silic @ 07.09.2014. 21:32 ] @
Ne treba mesati dve stvari"
1. Slicnost automobila koji su nastali iz istog projekta poput ove Teme i Saaba (mislim da je Djudjaro glavni krivac) i
2. slicnost kao plod najobicnije kradje, na koju je mastech asocirao.
Za razliku od "onog" vremena, danas postoji mnogo modela razlicitih proizvodjaca baziranih na istoj platformi sa neznatnim razlikama, uglavom kozmeticke prirode.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 07.09.2014. u 22:46 GMT+1]
[ mastech @ 08.09.2014. 01:04 ] @
U tome i jeste poenta,danas je moćan internet i lako je naći i uporediti automobile carfolio.com,ali čar je u tome što su to stari automobili,a imaju sličnosti,čak su neki delvi verno prekopirani,u ta vremena kad neverujem da je postojao internet za multimediju,već za razmenu binarnih podataka.
Nigde nisam video vector car motors da je neko iskopirao,osim instrumenata,gde ima sličnost sa starim konceptom lančije i sa fiat temprom.
Delorean je kopirao vrata sa mercedesa 300sl jer je mercedes starije proizvodnje.
Ovu temu sam otvorio jer iz prostog razloga,ljudima trebaju svakojake informacije,ja radim sa plastikom,a vidim puno sličnosti,čak i delova automobila koji se ne vide,ležišta za releje,pcb ploče cajgera,način na koji se drže tapaciri na vratima automobila,mnogo toga.
[ sasa022 @ 08.09.2014. 03:31 ] @
Lako je porediti gotove modele.
Fazon je porediti stvari u fazi nastajanja.Fazon je znati sta smera konkurencija i biti za nijansu brzi i efikasniji.
Danas je sve hiperprodukcija,vreme razvoja i svi troskovi se svode na minimum.
Zato vecina stvari lice "ko jaje jajetu".Malo je individualnosti.
I nekada je postojala poslovno - tehnicka saradnja i postoji i danas samo je sve podignuto na jos visi nivo zbog usteda.
Postojale su iste platforme , postoje i danas u jos vecem obimu - opet radi ustede.
Isti dizajneri rade za par kompanija.
Postojala je i postoji industrijska spijunaza.
[ smihajlovic @ 08.09.2014. 10:00 ] @
Citat: etjen:
iz nekog razloga Lancia Thema (1988-..) je ista kao Saab 9000.
Uvek me kao klinca zanimalo da li samo ja to vidim :)
Da, i Fiat Croma iz tog perioda je ista kao Saab i Lancia.
Kia Pride - Mazda 121
Kia Sephia - Mazda 323
Subaru Justy - Suzuki Swift
Opel Agila - Suzuki Wagon
Opel Kadett = Daewoo Racer i Daewoo Cielo = Pontiac LeMans
Od manje poznatih brendova viđam u Beogradu:
Geo Prizm (Toyota Corolla)
Proton 416 (Mitsubishi Lancer)
[ ctrl alt del @ 08.09.2014. 14:13 ] @
Ne znam za Cielo i Racer, zar klon Kadeta nije Daewoo Nexia?
Reno 4 i Alfa Romeo R4
[ Zarko Silic @ 08.09.2014. 15:02 ] @
Gde iskopa Alfa Romeo R4?
Bilo ih je manje od Citroena SM.
Mozda je najzanivljiviji Volkswagen Taro, frankestajn medju Volkswagenima. Toyota sa VW znakom.
Malo ljudi zna da je tako nesto postojalo, ali jos manje misli ta je to uopste moguce
http://upload.wikimedia.org/wi...1991.jpg/1024px-VWTaro1991.jpg
[ codeNO @ 08.09.2014. 20:38 ] @
Citat: smihajlovic:
Od manje poznatih brendova viđam u Beogradu:
Geo Prizm (Toyota Corolla)
I Holden Nova
I Vauxhall Astra kao komplet kopija Opela... a sada i Buick to isto radi...kao i Holden
mislim da ovo treba da ide u smeru u kom je rekao Zare a ne kako su se proizodjaci dovijali kako da prodaju sto vise nekog modela. Ako mislite da se 70tih 80tih 90tih nije kopirao neki brend zarad veceg prilagodjenja trzistu ili samo za povecanje prodaje neki marke....Cuvena kost u grlu svima...SEAT. SEAT napravljen da bude necija kopija, FIAT modela (Florino, Pande...pa do sada VW modela i kradje veka A4 prethodne generacije kao Exceo). O Zastava modelima ne treba ni pricati.
Znaci poenta je kako je neki proizvodjac kopirao konkurenciju da bi sto bolje uspeo. Nekad je to radio LEXUS Mercedesu 80tih kako bi se sto bolje plasirao na Americko trziste, sada to isto rade Kinezi, nalepsi primer je JAC koji se prodaje u Evropi, kopija Lexusa i Hyndai-a. Takodje postoje i kopije Smarta, Americke "Zveri", slike mozete sami googlati, ne mogu da postignem sa ovoliko primera
A o Rusima tek treba posvetiti jednu stranu koliko su od 50-90tih kopirali i Amere i Evropljane... VAZ nema auto tih 60tih koji ne lice na Americke umanjene ladje, a oni koji su imali Samaru, pola delova moze da se koristi sa Golfa MK2.
O kopijama bez pristanka one druge strane treba govoriti, a ne kako Toyota u svojim modelima isti prekidac za el prozore provlaci kroz tri generacije svih mogucih modela u periodu od 15+ godina
Edit:
80tih je VW-u trebao model sa kojim bi konkurisao na Srednje-americkom i Juzno-americkom kontinentu jer Caddy tj Golf MK1 nije to vise mogao...nastala je tada saradnja sa Toyotom...sto i nije cudno jer Toyota je skoro svima davala neke modele za kopiju. Mislio sam da ce se saradnja nastaviti kroz Amoroc...ali nije
[ gti2 @ 08.09.2014. 21:04 ] @
Citat: ctrl alt del:
Ne znam za Cielo i Racer, zar klon Kadeta nije Daewoo Nexia?
Reno 4 i Alfa Romeo R4
Pontiac i Racer su pravi klonovi.
Nexia i Cielo su isti auto samo za druga trzista pa otuda dva razlicita imena (oni su restilizovani).
[ vilil1 @ 08.09.2014. 21:12 ] @
Ne mozes nazivati kradjom ili kopijom, ukoliko jedna kompanija proizvodi iste modele pod razlicitim imenima. GM poseduje Opel, Daewoo, Vauxhall, Holden, Buick... Ista firma. Fiat je bio veliki akcionar Seat-a i nije cudo da su tadasnji automobili kopije Fiata. Osim Ritma kojeg su maznuli. :) Danas je umesto Fiata, vlasnik WV pa se ne moze nazvati kradjom ako WV odluci da proizvodnju proslog A4 prepusti Seatu pod drugim imenom. Pa ni Zastava nista nije krala jer su od Fiata dobili zastarelu tehnologiju i poceli da prave automobile u saradnji sa Italijanima.
[ etjen @ 08.09.2014. 21:27 ] @
slažem se sa gore napisanim, zato mi i nije nikad nije bilo jasno zašto Lancia Thema liči na Saab 9000.
Bilo mi je jasno zašto liči na Cromu, ali na Saab, ne.
Doduše, sada mogu da vidim putem interneta (nije mi to palo na pamet da tražim do ove teme :)) da je u pitanju ista platforma,
ali u vreme dok info nisu bile toliko dostupne, to mi je bila misterija :)
Inače, trebalo bi preimenovati temu za sličnosti svih automobila a ne sportskih
[ mastech @ 08.09.2014. 21:57 ] @
Moja greška,jer sam uvideo sličnosti kod sportskih vozila.
[ mastech @ 13.09.2014. 22:31 ] @
Nissan silvia i maserati karif imaju sličnosti u obliku karoserije
[ Binary Mind @ 14.09.2014. 18:32 ] @
Ford Fiesta MKVI/MKVII i Mazda 2 su vrlo slični automobili. Isto tako Ford Fiesta MK IV i Mazda 121 iz tog vremena. Kod ovih starijih (MKIV i Mazda 121) je karoserija identična. Dacia Duster i Nissan Qashqai su vrlo slični (isti Reno-ov motor i Nissanov 4WD sistem kod modela sa 4 vuče)....
[ codeNO @ 15.09.2014. 00:55 ] @
Za Mazdu 121 i Ford Fiestu sto pricas....to je klasican rebadge...negde Fiesta u 121 negde 121 u Fiestu
[ peromalosutra @ 15.09.2014. 07:18 ] @
[ smihajlovic @ 15.09.2014. 18:15 ] @
Daewoo jeste firma koja je zvanicno postala deo Chevrolet familije (vlasnik im je General Motors):
Daewoo Lanos, Kalos - naslednik je Chevrolet Kalos/Aveo
Daewoo Lacetti - naslednik je Chevrolet Lacetti/Cruze (slican kao Opel Astra)
Ali sto Kinezi kradu dizajn:
Chery QQ = Daewoo/Chevrolet Matiz
Shuanghuan s-CEO = BMW x5
Great Wall Voleex C10 (made in Bulgaria) = Yaris
Laibao = Honda CRV
itd...
[ Binary Mind @ 15.09.2014. 19:37 ] @
Citat: codeNO:
Za Mazdu 121 i Ford Fiestu sto pricas....to je klasican rebadge...negde Fiesta u 121 negde 121 u Fiestu
Tako nekako. Radi se o potpuno istom automobilu. Onda se sećam trojke skoro identičnih MPVa iz sredine 1990-ih. VW Sharan, Seat Alhambara i Ford Galaxy. Seat i VW su bili identičnog izgleda dok se Ford neznatno razlikovao, ali je u suštini bio isti auto kao i VAG dvojka. Kasnije od 2000. druga generacija Galaxy-a već bila espace varijanta Ford Mondea, mada je opet bilo nekih sličnosti sa VW dvojkom (Sharan i Alhambara), ali ne toliko kao u vreme MK1 varijante Galaxya...
[ codeNO @ 15.09.2014. 23:33 ] @
Kad svo vec kod BMW-a...
....uups, KIA-e :)
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|