[ Horvat I @ 22.09.2014. 18:40 ] @
Pošto ne nađoh ništa slično Na koji način sprečavate magljenje autostakala, pošto već sad treba dosta vremena da se osuše
[ Lavlja_Jazbina @ 22.09.2014. 18:47 ] @
Imas u auto kozmetici sretsvo protiv maljenja.Kucna radinost utrljati limum ili u manju posudu staviti deterdzenta za sudove i to utrljati

na staklo,pa posle suvom krpom obrisati.Isto neko koristi alkoholno sirce.

http://www.elitemadzone.org/t2...ako-da-resim-zamagljena-stakla
[ Java Beograd @ 22.09.2014. 19:30 ] @
1. Najbitnije je da u unutrašnjosti auta ne buda vlage. Dakle, koliko god možeš, obrati pažnju da budu suve patnostnice, da nemaš neke mokre krpe u gepeku i slično. Vidi, možda ima vlage u sistemu za ventilaciju tj. grejanje. Auto sa suvom unutrašnjošču se manje magli. Naravno, ovo nije uvek moguće: napolju kiša, uđe se sa mokrim cipelama. Ali, kažem, u principu se trudi da auto bude suv, jer ako je vlaga iznutra - nikakva kozmetika ti neće pomoći.

2. Bitno je da stakla budu čista iznutra. Što čistija.

Ako ova dva uslova ispuniš, a i dalje se magli, onda ideš na plan B. Dakle, neka autokozmetika, ili narodni saveti: limun, sapun, ovoono ...
[ X Files @ 22.09.2014. 19:42 ] @
^
Ovo pod 1 se dešava kada ideš negde na duži put (letovanje ili zimovanje). Ljudi vole taj ritual da auto bude tip-top pred put. E sad, ako su u perionici oprali platnene patosnice, eto iznenađenja u vidu magljenja i nerviranja.


Svakako, instant rešenje je otvoriti malo stakla, duvanje (grejanje) usmeriti na vetrobran i na maksimalu. Ovo je priručno rešenje, kojim se najkraćim načinom postiže da se može bezbedno voziti.



[ KrkaCiC @ 22.09.2014. 20:36 ] @
Ja imam taj problem sa magljenjem,najvise mi se magli soferka. Probao sam i limunom da je celu prodjem,i to sam uradio vise puta ali uzalud.
Ne magli mi preko leta i kad je toplo,ali cim bude kisno tj vlazno vreme magli dosta. Prvo sam kupio neku antimaglen krpu,ali ona pomaze samo kad se stakla zamagle kad je u autu toplije u odnosu na spolja.

Moj problem je sto mi mali hladnjak ima neku rupicu i onda kad ukljucim grejanje auto odmah zamagli.

Resenje je neki sprej za maglu,oko 250 din kosta,traje dugo. Naprskam i obrisem i iz momenta je staklo extra
[ etjen @ 22.09.2014. 21:09 ] @
prvo i osnovno (trebalo bi svi da znaju, ali ljudi iz nekog razloga ne znaju, video sam lično više puta)

uključiti uvlačenje vazduha od spolja, nikako ne stavljati dugme na recirkulaciju vazduha kabine

Ako je uključeno uvlačenje vazduha od spolja, onda ne bi smela stakla da se magle skoro nikada a ako se i zamagle, puštanjem ventilacije
se moraju odmagliti u roku od par sekundi (naravno ako je sve ispravno)

Kod starijih vozila je normalno da se stakla magle više nego kod novijih jer je ventilacija zapušenija i prljavija,
ali, u osnovi, maglenje se rešava puštanjem ventilacije (grejanja) u roku od minut.
Ako se ne reši u roku od minut(dva), nešto ne valja.
[ smsoft @ 22.09.2014. 21:33 ] @
Citat:
etjen: prvo i osnovno (trebalo bi svi da znaju, ali ljudi iz nekog razloga ne znaju, video sam lično više puta)

uključiti uvlačenje vazduha od spolja, nikako ne stavljati dugme na recirkulaciju vazduha kabine

Ako je uključeno uvlačenje vazduha od spolja, onda ne bi smela stakla da se magle skoro nikada a ako se i zamagle, puštanjem ventilacije
se moraju odmagliti u roku od par sekundi (naravno ako je sve ispravno)

Kod starijih vozila je normalno da se stakla magle više nego kod novijih jer je ventilacija zapušenija i prljavija,
ali, u osnovi, maglenje se rešava puštanjem ventilacije (grejanja) u roku od minut.
Ako se ne reši u roku od minut(dva), nešto ne valja.


Bravo za odgovor! Meni se to u Astri redovno desava, kada se ukljuci dugmence mali motor zatvori ulaz vazduha spolja, a kad zelim da iskljucim, motorcic blokira.
Onda ja to zaboravim do prve kise, a gotovo je nemoguce voziti. Sad sam resio da postavim kako treba, skinem buksnu sa motora i resim problem za uvek!
[ bakara @ 22.09.2014. 21:33 ] @
Najbolji lek protiv maglenja stakla je ukljuciti klimu.
[ cozmo_im @ 23.09.2014. 07:51 ] @
I bez klime je dovoljno samo staviti na uvlacenje vazduha spolja. Nikad nisam imao problem s magljenjem - osim kad ostane ukljucena recirkulacija. Cim stavim da uvlaci vazduh spolja i ukljucim duvalicu, za 2 minuta se sve odmagli.
[ Lavlja_Jazbina @ 23.09.2014. 09:34 ] @
Sve je to delimicno tacno sto pricate,ali delimicno.Odmaglite prednju soferku,ok.Sta je sa bocnim staklima i staklima iza ?
Odmagljivanje u autu koji se prvi put ulazi i autu koji je imao grejanje i vozio se nisu ista,posebno zimi !!
Isto je bitan faktor ako je neko usao u vozilo sa mokrom garderobom (pokisao).

Naravno da sredstvo za odmagljivanje je potrebno,posebno u karavan vozilima.

Najbitnije je da se stakla cesce ciste alkoholom ili sretsvima koji ga sadrze.Cista stakla su bar 50% korak do lakseg (brzeg) odmagljivanja.
[ Zarko Silic @ 23.09.2014. 17:11 ] @
Ako je nekome mrsko da brise stakla, resenje problema treba da potrazi u prodavnicama ronilacke opreme. Tamo se moze kupiti najkvalitetnije anti fogging sredstvo.

Imaju ga SeacSub i Mares sigurno


P.S.

Samo da dodam, da postoje bioloska i ona "nebioloska". Za automobilaska stakla je nebitno koja se uzmu.

[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 23.09.2014. u 18:21 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 23.09.2014. 18:35 ] @
Interesantan info.Ja recimo sa ovim preparatom nisam zadovoljan.Nekako zamrlja staklo.

[ KrkaCiC @ 23.09.2014. 19:04 ] @
Ja koristim K2 FOX i vrlo sam zadovoljan,uopste ne razmazuje,a s obzirom da imam antifriz po staklu extra je
[ Horvat I @ 23.09.2014. 19:36 ] @
Hvala za savete, ovo za ventilaciju logično je da je hladan pa zagrejan vazduh suv pa upija vlagu, al i pored tog čak i kad sam sam u matizu treba 5-6km da se osuše sva stakla.
Veći je problem u službenom hundaiju! Ako nas je 6oro nemoguće čak i šoferku održat suvom a kamoli ostala stakla.
Sećam se da je nekadašnja jelenska koža imala nešto za sprečavanje magljenja
[ AstralPro @ 23.09.2014. 21:03 ] @
Da li je normalno da se dizel motor zagreje tj dostigne radnu temp tek posle pola sata voznje?
[ deki111 @ 23.09.2014. 21:21 ] @
Nije.
[ etjen @ 23.09.2014. 21:37 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:


Naravno da sredstvo za odmagljivanje je potrebno,posebno u karavan vozilima.

Najbitnije je da se stakla cesce ciste alkoholom ili sretsvima koji ga sadrze.Cista stakla su bar 50% korak do lakseg (brzeg) odmagljivanja.


evo ja vozim karavana i apsolutno mi nije potrebno.
A pre ovog mog sam vozio starog karavana neko vreme i ni on nije imao nikakav problem sa maglenjem.

Da ne bude da sam kategoričan, znam da neka vozila imaju izraženiji problem sa maglenjem ali je to uglavnom posledica neke neispravnosti,
a, ponekad, i do same konstrukcije vozila.

I naravno kada je gomila mokrih ljudi u kolima, delimično magljenje je neizbežno ali ne verujem da je to čest slučaj bilo kome(da vozi gomilu mokrih ljudi).
[ Java Beograd @ 24.09.2014. 08:25 ] @
^ To je i moj slučaj. Auto se u 99% ne magli (Lanća Libra karavan). Ono malo što se zamagli šoferka, osuši se čim uključim ventilaciju. Pozadi se nikada ne magli.

Uz pomenuta pravila:
- suv auto iznutra
- čista stakla
- ventilacija od spolja

Ali kad napulju pljušti kiša, u kolima četvoro i svi mokri (i svi dišu !) - pa naravno da će da zamagli. I tu takoreći nema leka. Zadnju šoferku mogu da osušim grejačima, ali bočna stakla nikako. Ipak, ovo su retke situacije.
[ Lavlja_Jazbina @ 24.09.2014. 08:31 ] @
etjen...Kako ti nije potrebno.Pricas gluposti,kada moram da ti tako kazem.
Topao auto koji ces ostaviti zimi,pritom napolju pada sneg.Kakva ce stakla biti,nezamagljena ako udjes za 30 min posle?
Ajde bar malo razmisli, pa mi kazi nikad, ako si toliko kategorican.
[ bladebg @ 24.09.2014. 21:42 ] @
ja imam isto problem na pezou 206 sa zamagljivanjem stakala,kad je kisa,zatvoreni prozori iako stavim vazduh spolja,stakla budu zamagljena i to da jedva vozim. Tad mi pomaze jedino klima koja za par sekundi odmagli sve,ali cim je ugasim opet kroz par sekundi se i zamagli i nije mi to neko resenje pogotovo za hladnija vremena...a voleo bih da cujem koje preparate preporucujete?
[ Zarko Silic @ 25.09.2014. 00:16 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
etjen...Kako ti nije potrebno.Pricas gluposti,kada moram da ti tako kazem.
Topao auto koji ces ostaviti zimi,pritom napolju pada sneg.Kakva ce stakla biti,nezamagljena ako udjes za 30 min posle?
Ajde bar malo razmisli, pa mi kazi nikad, ako si toliko kategorican.


tema je zamagljivanje sa unutrasnje strane, koliko se iz postavljenog pitaja moze zakljuciti.

Primer koji si ti naveo nema veze sa postavljenim pitanjem. Rec je o dve razlicite pojave koje se rasavaju na razlicite nacine.


Citat:
etjen:evo ja vozim karavana i apsolutno mi nije potrebno.
A pre ovog mog sam vozio starog karavana neko vreme i ni on nije imao nikakav problem sa maglenjem.



To je zato sto se kod automobila sa losim dihtovanjem stakla ne zamagluju jer se ponasaju kao da je prozor stalno otvoren.
[ Lavlja_Jazbina @ 25.09.2014. 05:14 ] @
Citat:
tema je zamagljivanje sa unutrasnje strane, koliko se iz postavljenog pitaja moze zakljuciti.

Primer koji si ti naveo nema veze sa postavljenim pitanjem. Rec je o dve razlicite pojave koje se rasavaju na razlicite nacine.

Kako nema? Pa tada se stakla magle iznutra.
Hajde drugaci da postavim pitanje.Da li je vazduh (temperatura)isti spolja i unutar kokpita.Ako nije (veca je unutar kabine)naravno
da ce pri usisavanju vazduha spolja doci do temperaturne razlike (vazduh spolja hladniji) i staklo poceti da magli.
Brzom odmagljivanju doprinosi i razliciti uglovi luftera i snaga uduvavanja vazduha kod razlicitih modela automobila.
Licno,za soferku imam grejac a zimi cepa webasto pa me glava po ovom pitanju (problemu) ne boli.:).
[ Horvat I @ 25.09.2014. 10:27 ] @
Inače sam za početak (pre postavljanja teme) zezno sebe, znajić da je vizir kacige kad te uvati kiša najbolje iztrljati duvanom ali spolja!
E posle sam imao šta ribati.
[ Zarko Silic @ 25.09.2014. 13:06 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:Hajde drugaci da postavim pitanje.Da li je vazduh (temperatura)isti spolja i unutar kokpita.Ako nije (veca je unutar kabine)naravno
da ce pri usisavanju vazduha spolja doci do temperaturne razlike (vazduh spolja hladniji) i staklo poceti da magli.


A leti kada se ukljuci klima, vazduh je u kabini hladniji, a spoljni topliji, a magli bas sa spoljne strane gde je vazduh topliji?

Sta cemo sad?


Hocemoli ponovo prizvati Bakaru da nam saopsti kako se to uci u 6-om razredu osnovne skole kao sto je to i sa temom o prosecnoj brzini
[ Lavlja_Jazbina @ 25.09.2014. 17:12 ] @
Citat:
poenta ovo teme nije sta se prodaje po oglasima, nego sta ceka coveka kada kupi auto koji je kao sto pise u pocetku ali vi ne citate pazljivo,
lepo odrzavan i servisiran

Ali nema vlage.Nesto kao duga.off topik mali.Da li znas zasto se duga bas pojavljuje posle kise a nema je recimo u vrelom,suncanom danu.

To ti je odgovor i na tvoje pitanje.

p.s.Oglede iz poznavanje prirode i drustva sam radio mnogo pre 6 razreda,znas ono.Pokriveno lonce kljucale vode pa kapljice(isparenje) kondeza..

p.s edit.
2012 ispred Kolasina sam upao u neku sumicu a tada je bila spoljna temperatura 45c.da li znas sta se desilo.Panika,jer sam pomislio da mi je na passatu pukao hladnjak kabine.Sva stakla momentalno su se zamaglila.Da li znas zbog cega?Otvorio sam prozor i primeto da je spolja
hladan (dosta hladniji)vazduh.Pogledao sam na boru koji je pokazivao 24c.
Izvini,izgleda da si se ti vratio u 6 razred.Desava se.Sorry.

[Ovu poruku je menjao Lavlja_Jazbina dana 25.09.2014. u 18:56 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 25.09.2014. 18:17 ] @
Pises budalastine kao sto si pisao i sa racunanjem prosecne brzine ovde
http://www.elitemadzone.org/p3483885

Stepen zamagljivanja zavisi od relativne vlazniosti vazduha, atmosferskog pritiska i kontakne povrsinske temperature povrsine na kojoj se stvara kondenzat.



[ Java Beograd @ 25.09.2014. 18:20 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:Da li znas zasto se duga bas pojavljuje posle kise

Duga se ne pojavljuje posle kiše.
Duga se vidi kad gledaš kapi vode u vazduhu, a sunce ti je iza leđa.
[ Lavlja_Jazbina @ 25.09.2014. 18:57 ] @
Pricas svasta,a poenta je u kondezaciji vazduha.Samo da potrazim fotke,naravno,licne,od prosle nedelje.




Citat:
Duga se vidi kad gledaš kapi vode u vazduhu, a sunce ti je iza leđa.


I nije bilo iza ledja.

Zarko,samo procitaj sta si napisao po pitanju klime i magljenja pa zakljuci ko pise budalastine.

A vadjenje iz budzaka da bi nekog diskreditovao a iskreno,gubljenje je vremena tebi objasnjavati kada nisi u pravu.

Slobodno s medjusobno plusirajte jer si konacno shvatio kada se magle stakla.A trvrditi suprotno je totalna neistina

kao da niko drugi ne vozi auto. .

[Ovu poruku je menjao Lavlja_Jazbina dana 25.09.2014. u 20:07 GMT+1]
[ Java Beograd @ 25.09.2014. 19:05 ] @
I šta se vidi na ovoj slici ? Kapi vode u vazduhu, dok je sunce iza leđa.

Mislim, ako ja treba da ti objašnjavam šta si i kako slikao ...

Uzgred, "kondenzacija vazduha" ne postoji ni kao pojam ni kao fizička pojava.
[ Lavlja_Jazbina @ 25.09.2014. 19:14 ] @
Citat:
kondenzovanje • imenica U fizici: zgušnjavanje, veštačko pretvaranje vodene pare ili gasova u tečnost, ili prirodno (u atmosferi) pri hlađenju vazduha; kondenzovanje gasova je pretvaranje gasova u tečno stanje pod pritiskom i snižavanje temperature;
U hemiji: tip hemijske reakcije u kojoj se stvara novi veći molekul od dva ista ili različita molekula njihovim kondenzovanjem (lat.)


Drugo.Sa tobom vise nema sta da komentarisem od podjebavanja u temi sa samonosecim kablom i isti da kupim u Milanu-I to jos kao moderator.
Ti ako se deres u prevozu na Srpskom u Rimu govori o tebi dovoljno.

Ja imam autorsku fotografiju o KONDEZACIJI ,imam slikan preparat za magljenje koji koristim i jom mnogoooo autorskih fotografija.

Vi gospodo,lepo kameru u ruke pa pokazite kako vas auto ne magli pa se razmecite odvde sa ,pa da ne budem grub,neka ostane na ovome.

[ Lavlja_Jazbina @ 25.09.2014. 20:43 ] @
Citat:
Cekaj! Sad samo se zezas, jel' tako? Molim te kazi da jeste.

Sa cime.Da mi je sunce iza ledja.:).Bilo je ali ujutro,a slikao sam u 5pm.
Promasio si temu,Odin je u drugoj temi sa problemom masne soferke.;).Ne pratis fabulu.
[ Zarko Silic @ 25.09.2014. 20:54 ] @
Lavlja_Jazbina,

ako ne prestanes da lupetas brisacu ti postove bez upozorenja.

Nemam pravo da dozvolim toliku kolicinu gluposti na ESu

Nesto slicno ti je rekao i Milanovic, a sad i ja ponavljam.
[ endre85 @ 25.09.2014. 21:06 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Citat:
Cekaj! Sad samo se zezas, jel' tako? Molim te kazi da jeste.

Sa cime.Da mi je sunce iza ledja..Bilo je ali ujutro,a slikao sam u 5pm.
Promasio si temu,Odin je u drugoj temi sa problemom masne soferke..Ne pratis fabulu.


Prvo, sa onim slikama koje me podsecaju na troll science.

Drugo, potpuno si u pravu! Zestoko sam promasio temu... idem da sednem u cosak

edit: Post premesten

[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 25.09.2014. u 22:27 GMT+1]
[ endre85 @ 25.09.2014. 22:04 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina
...Stakla magle kada pada kisa,zbog cega?...


Po meni najjednostavniji odgovor je sledeci. Kada pada kisa vazduh je vec jako saturisan vlagom i dodatna vlaga koja potice od onih koji su autu mora da ode negde i ona se kondenzuje na staklima.

Zagrevanje kokpita pomaze jer topao vazduh moze primiti vise vlage. Otvaranje prozora pomaze jer em se temperature donekle izjednacava sa spoljasnjim em se menja vazduh u kokpitu.
[ Lavlja_Jazbina @ 25.09.2014. 22:17 ] @
Tako je.Problem je ovde sto se ovde tvrdi da nekome stakla uopste ne magle,a proces koji si ti opisao

imamo svi.Samo je stvar kako spreciti zamagljivanje.Sam covek proizvodi 5w toplotne energije.Kada je hladno dodatni

vazduh is usta se lepi na soferku i ona magli.Bez jakog,trenutnog izvora energije ( grejac stakla ) to magljenje se mora stvoriti

zato sto motoru treba poprilicno vremena da bi krenuo da duva toliko topao vazduh.Kao sto sam rekao,imam na zeninom autu

webasto gde za 10 min imam radnu temperaturu motora i toplu kabinu.Ali passat ima toliko male otvore na glavnoj tabli da je to magljenje

neizbezno duzi period.
[ KrkaCiC @ 25.09.2014. 22:51 ] @
Koji to auto imas sa webasto grejanjem?

Ne bih da ispadne da hvalim svoj auto,ali ja zimi na ispod nule za 10 min imam toplu kabinu takodje

A za magljenje sam vam napisao vec,samo K2 FOX,nezamenljiv je. Ima ga na skoro svakoj pumpi,ja nikad nisam bez njega u automobilu
[ Lavlja_Jazbina @ 25.09.2014. 22:55 ] @
Citat:
Ne bih da ispadne da hvalim svoj auto,ali ja zimi na ispod nule za 10 min imam toplu kabinu takodje

I radnu temperaturu motora,to ti ne verujem.U stvari top c 5 minuta cakce da se upali gorionik a 5 furnja.
[ ozocko @ 26.09.2014. 09:21 ] @
...top c 5 minuta cakce da se upali gorionik a 5 furnja...

nije bas sasvim ispravan - trebalo bi da upali ranije i da ne furnja (ako pod tim podrazumevas pojavu dima) uopste.
[ KrkaCiC @ 26.09.2014. 10:13 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Citat:
Ne bih da ispadne da hvalim svoj auto,ali ja zimi na ispod nule za 10 min imam toplu kabinu takodje

I radnu temperaturu motora,to ti ne verujem.U stvari top c 5 minuta cakce da se upali gorionik a 5 furnja.


Pazi,sto se tice radne temperature ne mogu tacno da tvrdim jer nemam merac na satu,vec samo kontrolnu lampicu u slucaju pregrevanja,ali ako automobil za par minuta od paljenja duva toplo onda je valjda jasna stvar

Jutros mi je trebalo max minut da duva toplo

Na velikim minusima je drugacije,jer palim na plin,pa na ispod -10 recimo prosle zime, i treba mu par minuta da samo sklopi "rad",da ne trese kao lud

Do KS-a mi treba oko 20 minuta i pri vecim minusima mi na par minuta od KS-a tek bude toplo da mogu da skinem jaknu opusteno
[ balle @ 26.09.2014. 13:17 ] @
Ako mogu da dodam...
Kako da sprečim maglenje na viziru kacige?
Hvala
[ Zarko Silic @ 26.09.2014. 22:43 ] @
Citat:
balle: Ako mogu da dodam...
Kako da sprečim maglenje na viziru kacige?
Hvala


http://www.elitemadzone.org/p3488171

Obzirom na blizinu lica i oka sa vizirom, trebas odabrati jedno od bioloskih sredstava bez etericnih aditiva. Moze se reci da je ronilacki antifog gotovo idealan. 100% je bolji i kvalitetniji od raznih sprejeva koji se nude u prodavnicama autokozmetike.
[ Lavlja_Jazbina @ 27.09.2014. 09:02 ] @
Citat:
ozocko:
...top c 5 minuta cakce da se upali gorionik a 5 furnja...

nije bas sasvim ispravan - trebalo bi da upali ranije i da ne furnja (ako pod tim podrazumevas pojavu dima) uopste.


Sve oko webasta je off topic u ovoj temi sem dima ,koji da uporedimo sa raylikom u temperature u kabini i magljenja.

Kako mislis da topao vazduh iz auspuha (koji je vreo ,5kw jacine web..)ne prouzrokuje dim.

Balle...javi kako si zadovoljn sa preparatom protiv magljenja,posebno ako u fullface kacigi nemas leziste za nos gde vazduh izbacujes

van kacige.
[ etjen @ 28.09.2014. 21:51 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
etjen...Kako ti nije potrebno.Pricas gluposti,kada moram da ti tako kazem.
Topao auto koji ces ostaviti zimi,pritom napolju pada sneg.Kakva ce stakla biti,nezamagljena ako udjes za 30 min posle?
Ajde bar malo razmisli, pa mi kazi nikad, ako si toliko kategorican.


pa biće magle, ali za minut kad uključim ventilaciju će se odmagliti.
Ja ne tvrdim bukvalno da se meni nikada stakla ne magle, ali nemam nikakav problem sa tim.
Kada je uključena ventilacija kako sam opisao, stakla se ne magle, pa ko hoće da veruje nek veruje a ko neće ne mora,
njegova stvar.