[ Zlatni_bg @ 26.09.2014. 18:13 ] @
Pozdrav,

U nekom narednom periodu razmisljam o kupovini novog automobila, stari Pezo 205 polako prestaje da zadovoljava potrebe, pa s vremena na vreme bacim pogled na neke modele, citam malo o njima, informisem se, bez neke zurbe. Gledam neki iole sportski/mladalacki automobil, limuzinu ili hecbek, razmisljao sam cak i o novim modelima poput Kruza, mada je opet auto svez, nema puno informacija o njemu, a i cena sa nekim dizel motorom nije bas popularna... Elem, da skratimo pricu, pre malo duzeg perioda sam gledao i Fiat Stilo, po izgledu i performansama se i dalje drzi, mada mi se cini da polako zastareva. Bacio sam oko na Alfu, koja ima slicne motore kao Fiat, po potrosnji i pouzdanosti vidim da su mjet-ovi skroz OK motori.

Gledam 159ke 1.9 uglavnom, one od 150KS (ipak nije lagan auto, koliko znam ima preko tonu i po), za oko zapada samo tako, mozda i najlepsi u toj klasi automobila. Cene razlicite, od 5k do 10k evra, godista izmedju 2006. i 2009-2010. Ono sto sam do sad saznao da im je boljka usisna grana, ima neki deo koji kada ode mora da se menja cela, kosta oko 900 evra. Interesuje me da li i dalje postoji boljka oko trapova kao kod starijih alfi, tipa kad trapovi postanu losi da polako odlazi i svaki deo auta s njim. Takodje, interesuje me koji su ostali cesti kvarovi, kakve su kod nas u ponudi ako neko zna, svaki savet je dobrodosao. Cene servisa vidim da su oko 100e za mali i oko 300-350e za veliki, sto zvuci ok. Od belih i plavih znam da treba da se bezi, uglavnom su bili pandurski.

Sve u svemu, voleo bih da cujem vase utiske i misljenja o automobilu, da li znate nekoga ko je poseduje, ili je vi posedujete. Ne bih uzimao ove od 5k evra, realnije mi zvuci 7-8, a interesuje me i koliko moze da me oplete po novcaniku u narednih recimo 4-5 godina ako naletim na neki srednje ocuvan model.
[ KrkaCiC @ 26.09.2014. 18:43 ] @
Svaka cast na izboru,i moj favorit bi bio da planiram kupovinu

Generalno,nisi ni trebao da pitas za Alfu na ovom forumu,jer ima 2 strane
Sve u svemu,ta alfa je nova kostala oko 23-27 hiljada,i jasno je da na njoj intervencije nisu jeftine. To sto se tice trapa kod Alfe vazi i za 80% drugih automobila,jer mislim da ne postoji auto koji voli ivicnjake a da pritom nije terenac.

Gledaj ako mozes da nadjes neku koja je ovde kupljena nova i naravno da je imala samo jednog vlasnika,ne klinca nekog vec nekog ko ce delovati iole ozbiljno. Alfe se ne kupuju da bi se njima vozila deca u vrtic ili da samo sluzi od A do B,i zato dobro obrati paznju. Mislim da je najbolje da pogledas na alfa forumu,mozda naletis tamo na nekog ko prodaje neku dobru 159

Samo pogledaj ovo
[ Lavlja_Jazbina @ 26.09.2014. 19:04 ] @
Mislim da ces se posle nekog vremena i kupovine,secati postavljene teme i proklinjati dan kada si odlucio da kupis taj auto.

Bolje da te bacim u moj kupinjak,bocne par strsljena,nego ova kupovina.Ovo moje bi bilo i zdravije.:).
[ Zlatni_bg @ 26.09.2014. 19:12 ] @
Vise volim argumentovanu pricu nego branje kupina :)
[ inobradovic @ 26.09.2014. 19:23 ] @
imao sam kromu i alfu 156 oba dizel 1,9 oba sa 150 konja 6 brzina, vozio sam ih po 10oookm nisam imao nikakvih problema,
kromu sam uzeo sa 190km alfu sa 220km, odlicni su ili oba sam testirao preko 200km na sat, normalni potrosaci oko 7l pri 140-150.
[ KrkaCiC @ 26.09.2014. 19:44 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Mislim da ces se posle nekog vremena i kupovine,secati postavljene teme i proklinjati dan kada si odlucio da kupis taj auto.

Bolje da te bacim u moj kupinjak,bocne par strsljena,nego ova kupovina.Ovo moje bi bilo i zdravije..


Kazem ti ja,2 strane su ovde
Laf je vagenovac

Ako ti nesto znaci,drugarov cale je kupio novu 147 2.0TS i posle 8 godina je prodao sa nesto preko 300kkm na satu,nesto oko 2000 je bila cena,zaboravio sam,doduse prodao je radniku firme ciji je vlasnik,a ta njegova je bila x puta u boljem stanju nego ove na oglasima sa 120kkm

Samo nadji dobar primerak i ne brini,skupo odrzavanje kao i svaki auto u toj klasi i to je to
[ Lavlja_Jazbina @ 26.09.2014. 19:50 ] @
Citat:
Vise volim argumentovanu pricu nego branje kupina

Nemam nista protiv posta iznad,ali to nije informacija koja tebi treba nije voznja auta od 10kkm,zato sto si rekao 4-5 godina u posedu.
Ispod haube je snazan motor koji za brdo i ne zna.Drugar koji to prodaje (mulja) je modele koje je prodavao dovodio iz stanje klinicke smrti u stanje sa losim pejsmejkerom.
Taj auto se kupuje od prvog vlasnika (ali stvarno prvog) i to po principu izmedju sebe.Od 6 komaada koje je posedovao (prerodavao) svi primerci su imali razvaljen trap
i musav motor oko dekla.Lampice u kabini sus bile polu ispravne i samo je jedna sa kozom imala pristojan interijer.Ja ti ne bi preporucio ispod 2009 ni slucajno.
Za ostalo videces i sam.Moj kupinjak je becki hor decaka,a ti.....razmisli..

EVo ti jedna od mojih tabela,cisto kao info.





edit.
KrkaCiC..kao osisca si iz kupinjaka,dok pisem ti nadleces..
[ botr @ 26.09.2014. 20:54 ] @
Koliko sam upoznat, usisna grana kosta oko 400 evra. Postoji i privremeno, mada je kod nekih trajno, resenje, da se skinu klapne sa usisne grane, i to funkcionise sasvim normalno.

Citat:
da li i dalje postoji boljka oko trapova kao kod starijih alfi, tipa kad trapovi postanu losi da polako odlazi i svaki deo auta s njim.


Ne razumem sta si ovim hteo da kazes?!

Trapovi na 159 bi trebali da budu bolji nego na 156, ali su i skuplji u svakoj varijanti, novoj ili repariranoj, normalno, sto je mladji i skuplji auto, i delovi su skuplji. Cena redovnog servisa je medju najnizima, ako ne i najniza, u toj klasi motora, 1.8-2.0.

Ove jeftine ne vrede ni toliko koliko se trazi za njih. Gledaj malo skuplje primerke. Za 7-8k moze da se nadje lep primerak. Postoji jedan prodavac koji prodaje izuzetne Alfe, za nase prilike, uglavnom do 5-6 god starosti. Ne bih da reklamiram, ako te interesuje, pusti mi privatnu poruku.
[ glackop @ 27.09.2014. 00:13 ] @
Moj brat rodjeni ima 159 JTDM,i ima je vec dve godine,i nova je kostala 36.000.eura,i uopste nije tacno to sto se prica za njih.Radio je samo usisnu granu tj skinuo leptire,a nova grana kosta 300.e,vadjenjem se malte ne nista ne gubi,i menjao remenicu PK kaisa na radilici koja kosta 5.500.din,I ako zelis da nemas problema zaboravi one jeftine 159-tke.Jer ces ih u suprotnom kroz vreme zamrzeti.
[ Flo33 @ 19.10.2014. 20:05 ] @
Imao je godinu dana, i oko 30.000km. Kupio od prvog vlasnika, odnosno vlasnice, uvoz iz Holandije, najviša moguća oprema. Da ne dužim previše, pitaj šta te konkretno zanima, a ja ću ti dati po mom mišljenju pozitivne, i negativne strane.

Pozitivno:

-Izgled. Zaista lep auto, moj je bio karavan, još lepši utisak, ozbiljniji od limuzine

-Potrošnja. Prosečna za taj motor, (doduše ja sam imao 8v 130ks (mislim)) i težinu auta. Nikada nije štucnuo na slabiji dizel

-Performanse. Nemoj da te zavara ako nađeš dobar 8v, nije preslab, može povući napunjen, i sa klimom.

-Vozljivost. Sasvim solidna za porodični karavan, iznad proseka. Ne znam da li su koristili model sa drugačijim vešanjem, sportskim, na testu, ne bi rekao da je upravljiviji od BMW-a

Negativno:

Iako sam ljubitelj AR i istorije tog brenda, na žalost dosta toga.

-Ergonomija. Ako nisi patuljak od 165cm i 60kg imaćeš problema sa sedištem, položajem nogu..

-Neverovatno, ali istinito, srednja osa sedišta i volana nije u pravoj liniji, i užasno je zamorno na dužem putu, jer te tih 5˚ubije u leđa. Jako veliki problem

-Malo, ali neverovatno malo mesta u unutrašnjosti, obzirom na veličinu auta. Napred, kao što sam već rekao, nazad putnici nema šanse da stave kolena, osim ako se ti ne zabodeš na volan. Uglavnom, jedino iole pristojno sedenje je suvozačko mesto.

-Gepek. Jako mali, i loše ogranizovan, čak i na karavanskoj izvedbi.

-Pogled u nazad. Senzori su tvoje oči, jer drugih pogleda ćeš slabo imati zbog slabe preglednosti unazad.


Od kvarova koji se često dešavaju, i potvrđeno od majstora ovde u Slo, takođe i od Deše (BG), nisam imao problem sa usisom, ali jesam sa ventilom servo posude, koji je loše urađen, i servo se čuo katastrofa. Mislim da je bio 60e. Kočiona klješta. Ne znam zašto, ali na mnogo primeraka po rečima servisa blokiraju i moraju se raparirati. Ništa drugo nisam imao problema mada moraš uzeti u obzir da je moja bila stara 2godine, i 80.000km. A, da, izluđivalo me što su sijalice crkavale na mesečnom nivou, a instalacija sve ok, ne pušta vlagu, ništa nije u kvaru apsolutno, one crkavaju.

Nazadnje, kako pozitivna, tako i negativna strana je cena. Jeftino ćeš platiti, jjoš jeftinije prodati. I trebaćeš vremena dok ga uopšte prodaš.

Takođe preporučujem da pogledaš na forumima gde se okuljaju alfisti, desi se nekada da neko prodaje auto, a lako ćeš proveriti sve popravke po temama koje je postavljao vlasnik, sa pitanjima kako da popravi to-i-to :)

Srećno
[ botr @ 20.10.2014. 08:18 ] @
8V ima 120 ks i nema varijabilni usis, tako da nisi ni mogao da imas problem sa usisnom granom.

Prostora ima malo, ali opet vise nego u 156. Ne bih se slozio da ne moze da se sedi kako treba. To je sportski auto, nije pravljen da sedis zavaljen kao u fotelji, vec uspravno, sportski, definitivno nije najudobniji polozaj za duza putovanja, ali sta je tu je. Ja u 156 imam mesta i napred i pozadi, kad namestim vozacevo mesto da mi bude ok, i sasvim komotno sedim "iza" sebe, a visok sam oko 190.

PS

Ne verujem da je VOX pristrasan, pa da na testu pobedi italijanski automobil.
[ botr @ 24.10.2014. 19:18 ] @
Evo jedne sveze informacije :) Mjet motori imaju problem sa diznama, previse su osetljive na nase gorivo, posebno varijanta od 150ks. Nove kostaju 70k rsd po komadu, a remont je oko 250 evra po komadu. Polovne oko 100e komad.
[ Lavlja_Jazbina @ 24.10.2014. 19:24 ] @
Citat:
a remont je oko 250 evra po komadu.

Remont je od 70€ DO AUSTAUSCH 140€.Info ti je bas pogresan.
[ jnk @ 24.10.2014. 19:34 ] @
Posebno su osetljive kad predju 350+k km.
[ cika dacha @ 24.10.2014. 19:35 ] @
botr@ nase gorivo na crno ili nase gorivo npr NIS pumpe?
[ botr @ 24.10.2014. 20:55 ] @
Takva je informacija od prodavca delova. U ostale detalje ne zalazim.
[ vladd @ 25.10.2014. 08:48 ] @
Osetljive su na "dunavski" dizel, ali ne i na eurodizel sa pumpi.

Problem je sto je tesko naci auto kojem nije izvadjena dusa, tako da su i skupi delovi pristigli na tapet zamene.
[ Lavlja_Jazbina @ 25.10.2014. 09:41 ] @
Za to je kriv los standard a u debeloj meri i mentalitet.Jeste 200€ remont po dizni,ali u Sloveniji.Cena za skidanje glave je da otpadne glava sa ramena.

Ali tamo nema stap i kanap,a nas covek voli te lampice u kabini i ruski shell sa barze.
[ inobradovic @ 25.10.2014. 11:23 ] @
juce vidim 156 karavan noviji model pored 159 limuzine, gledam obe sive sa lepim felnam bas bas lepe,
kad sam malo bolje zagledao 159 limuzina duza je od 156 karavan, pa mislim da je i konfornija cim je duza mada ne mora da znaci ali rekao bih da jeste.

botr prodavci pamte ono sto im bude neobicno zato su zapamtili to u vezi alfe a sto su recimo prodali za neki drugi model 1000 stvari i ptodaju svaki dan to i ne pamte jer im je rutina.
[ vladd @ 25.10.2014. 12:36 ] @
Alfa je vozilo sa izrazenom, tradicionalnom, sportskom notom.

I kao takvo, zahteva specifican "kokpit"..redovno odrzavanje i drzanje u top stanju.

To je najveci RAZLOG nepopularnosti, iako je kvalitet, dizajn, koncepcija, nekoliko klasa iznad "popularnih" modela.

Alfa je "mlada", ne sale se bez razloga da se vlasnik "vencava" sa lepoticom, Alfom, ali odravanje je "mracna" strana veze
[ Flo33 @ 25.10.2014. 14:28 ] @
A koji auto ne zahteva redovno održavanje? Neki su se zaglavili u vremenu VW Bube i Golfa1 i opravdanje za sve je da auto zahteva odžavanje.

AR ne zahteva ni više ni manje od bilo kog modernog auta. Jedini problem AR je što je Fiat precenio auto, i startna cena je previsoka. U stvari, bila bi ok, da ne prodaju ''gimmicks'' za lepu svotu eura. Daju neki mekani aluminij na tablu, bespotrebno dugme 'start', i sto sitnica , a dele neke mehaničke delove sa fiatom. Pa ne ide sine da prodaješ Bravu za duplo manje para od alfe, a rokaš iste delove. A istina je živa da naši uvoznici lupaju uši za delove.

Primer: otišao mi senzor položaja radilice. Naravno niko živ nema. Delta može da naruči. Cena sitnica 120e, i još čekaš nedeljama da stigne. Gle, opel ima isti senzor. Apsolutno isti, paše 1/1. Cena manje od 30e. WTF??? V6 ima aluminjski karter. Cena sitnica, 600e. Čekaš 4 sedmice, kao da peške nose iz Milana.


Citat:
Prostora ima malo, ali opet vise nego u 156. Ne bih se slozio da ne moze da se sedi kako treba. To je sportski auto, nije pravljen da sedis zavaljen kao u fotelji, vec uspravno, sportski, definitivno nije najudobniji polozaj za duza putovanja, ali sta je tu je. Ja u 156 imam mesta i napred i pozadi, kad namestim vozacevo mesto da mi bude ok, i sasvim komotno sedim "iza" sebe, a visok sam oko 190.


Složio se ti, ne složio, za razliku od tebe, ja sam imao dobrih godinu dana taj auto, i prodao ga samo zbog položaja sedenja. Tj. najviše zbog toga. A 159 je sportski kao i 156, po izgledu. Ni S od nekadašnjeg cuore sportiva u AR nema tu. I to odgovorno kažem kao neko ko je imao, ili je blizak sa nekim ko je imao AR 75ta, 33 1.5ti, V6t alfe..

Neke sitne mane i kvarove niti ne uzimam u razmatranje, da me neko pita na osnovu mog iskustva da li da uzme taj auto, ili ne, ne znam šta bi mu rekao. Mislim da bi to bilo ovako nekako:

Ako uzimaš AR159 da ga voziš do 100.000km, pa prodaš, a ne zanima te izgubljen novac u međuvremenu, i hoćeš 'd' segment za kraće vožnje, i da se voziš sa ne 3 saputnika, i od prtljage da se nosi po laptop tašna, i imaš rezervni auto da ga voziš dok ti ne dođe deo za popravku, samo napred.

Jednostavno, 159 nije sazreo auto. Da računam da kupujem auto kao dugoročnu invensticiju, koja će dobar deo budžeta opteretiti, pre bi Fiata uzeo nego AR.

Ako je hir, i nije nuklearni udar po džepu, naravno.
[ botr @ 25.10.2014. 15:45 ] @
Citat:
inobradovic:
juce vidim 156 karavan noviji model pored 159 limuzine, gledam obe sive sa lepim felnam bas bas lepe,
kad sam malo bolje zagledao 159 limuzina duza je od 156 karavan, pa mislim da je i konfornija cim je duza mada ne mora da znaci ali rekao bih da jeste.

botr prodavci pamte ono sto im bude neobicno zato su zapamtili to u vezi alfe a sto su recimo prodali za neki drugi model 1000 stvari i ptodaju svaki dan to i ne pamte jer im je rutina.



Prodavac inace prodaje delove iskljucivo za AR i ostale italijane, tako da nije prica odatle, mada ova prica donekle ima smisla. Kao sto mi jedan rodjak rece, ne valja Alfa vidis da se kvari, samo zato sto mi je crklo kvacilo, posle skoro 200.000km.

Inace, relativno sam zadovoljan, auto je donekle bio zapusten od strane prethodnog vlasnika, neki delovi na izdisaju, ali opet nisam imao nekih preteranih ulaganja u auto za 3 godine. Delovi trapa su malo skuplji, i jos po neki, to je definitivno mana za polovnjaka starog 15-ak godina.

Da su neke stvari za nijansu bolje, bio bi to mnogo bolji auto. Karakteristicno za italijane, nikad ne zavrse posao do kraja, uvek nesto propuste.
[ inobradovic @ 27.10.2014. 18:33 ] @
da li su bolji 1.9 jtd ili 2.4 jtd ?
[ KrkaCiC @ 27.10.2014. 19:57 ] @
1.9 jtd ili 2.4 jtd nije tema za alfu 159 jer su na njoj noviji motori,tj jtdm ili mjet

Naravno bolji je 2.4 ali i skuplji mnogo i to na vise nacina
[ inobradovic @ 27.10.2014. 21:58 ] @
ajde malo objasnjenja, sta je bolje sta je skuplje i da li je bolje platiti skuplje jer je bolje . . .
[ Zarko Silic @ 27.10.2014. 22:15 ] @
Mozda bi se na postavljeno pitanje mogao dati precizniji odgovor kada bi se naslov teme preimenovao u:

"Generalno, sta mislite o prethodnim vlasnicima Alfa Romea 159"
[ KrkaCiC @ 27.10.2014. 23:19 ] @
Citat:
inobradovic:
ajde malo objasnjenja, sta je bolje sta je skuplje i da li je bolje platiti skuplje jer je bolje . . .


Naravno da je bolji 2.4 Ali,ako nekom ne smeta skoro x3 za registraciju,pa mnogo skuplje odrzavanje,veca potrosnja onda samo napred
Dakle jeste bolje,ali samo ako imas para na pretek
[ peromalosutra @ 28.10.2014. 07:04 ] @
Što se snage tiče, 1.9mjet je sasvim adekvatan, ja imam varijantu od 110KW (doduše u 156-ci koja je nešto lakša) i nemam nikakvih zamjerki.

2.4 ima 5 cilindara, jači je, kažu da je bolje izbalansiran. Sa druge strane, više troši, skuplja registracija i skuplje održavanje. Poslije nekog praga od (subjektivnih) 130KS, razlike u snazi motora (za normalnu vožnju, ne govorim o trkanju) su sve manje bitne, kad i taj 1.9 može da ide uz brdo sa 4 osobe i punim gepekom, a da ne osjeti da li je klima upaljena ili ne.

Takodje, nije sve u snazi motora, obrtni moment je dosta bitan, a 1.9mjet ima nesto iznad 300Nm, što opet nije malo.
[ Java Beograd @ 28.10.2014. 08:22 ] @
- U čemu se sastoji mnogo skuplje održavanje (?!) 2.4 u odnosu na 1.9 ? Šta pričate napamet ?

- Veća potrošnja ? Prema fabričkim podacima veća je za oko 10%. Zanemarljivo, imajući u vidu da "tvrda noga na gasu" i način vožnje odnose i preko 30%.

- Jedino se slažem da je registracija sramotno skuplja, što zapravo i nije čudo u ovoj lopovskoj državi.
[ peromalosutra @ 28.10.2014. 08:44 ] @
@Java Beograd

Nisam vozio svaku mogucu verziju motora o kojoj pricamo, a vjerujem da nisi ni ti. Informaciju o skupljem odrzavanju 2.4 u odnosu na 1.9 sam nasao na vise foruma, npr. evo sta kaze vlasnik 2.4:

Citat:
The downsides of the 2.4 are the extra running and servicing costs. Thinks like brake disks are bigger, therefore slightly more expensive. Personally, the fuel economy was the biggest downer. Going from a 55mpg car to a 30mpg car wasn't great - but as I kept reminding myself, I didn't buy it for the fuel economy!


Izvor: http://www.alfaowner.com/Forum...dilemma-1-9-2-0-or-2-4tdm.html

[ inobradovic @ 28.10.2014. 08:48 ] @
registracija nije odrzavanje, i razlika oko litar na 100km nije odrzavanje.
[ botr @ 28.10.2014. 09:18 ] @
2.4 mjet je dosta skuplji za odrzavanje. Samo set kvacila sa plivajucim je oko 1200 evra. Ne mesajte 1.9 i 2.4 jtd, sa mjet varijantama.
[ inobradovic @ 28.10.2014. 09:19 ] @
a koliko je set kvacila za 1.9 ?

gde si nasao tu informaciju za 2.4 ?
[ Java Beograd @ 28.10.2014. 09:26 ] @
Ne, ne pričamo da li ima i pošto je plivajući zamajac (?!?).

Ja sam potencirao da održavanje 2.4 mjet nije ništa skuplje od održavanja 1.9 mjet. Ili jeste nešto veće, ali nije vreno pomena. Jer to su dva ista motora, s tim da ovaj veći ima još jedan cilindar. Dakle, konstrukcija je ista. Isti filteri, isti kaiševi, isti španeri.
[ inobradovic @ 28.10.2014. 09:40 ] @
pa ja isto tako msilim daje 2.4 malo skuplji mozda za odrzavanje ali nista drasticno.
[ botr @ 28.10.2014. 11:11 ] @
Pa i kvacilo i zamajac spadaju u odrzavanje. Redovno, tipa ulje, filteri i kaisevi kosta priblizno isto, ali je zato sve ostalo skuplje. Od plocica i diskova pa na dalje.
[ Java Beograd @ 28.10.2014. 12:09 ] @
U čemu se razlikuju kočione pločice kod AR 159 1.9 mjet i kod AR 159 2.4 mjet ?
[ botr @ 28.10.2014. 13:15 ] @
2.4 ima 50ks vise, tezi je, logicno je da ima i bolje (vece) kocnice, pa je opet logicno da vece kocnice kostaju vise.
[ inobradovic @ 28.10.2014. 15:37 ] @
ja sam gledao razliku u ceni diskova razlika je oko 10 evra po disku, a kvacilo bez zamajca razlika oko 30 evra,
sto i nije neka razlika ako ce mo realno.
[ botr @ 28.10.2014. 15:54 ] @
Ali je zato samo zamajac 900 evra :)

Sto se tice diskova i plocica nije neka razlika, ali tamo, ovamo, skupi se.
[ inobradovic @ 28.10.2014. 17:19 ] @
po ovome sto se prica razlika u odrzavanju je smesna ,
ne menjas svake godine diskove i plocice i lamelu , bitno da je ne pravi neke druge probleme sto se kaze nema decje bolesti.
[ jnk @ 29.10.2014. 12:05 ] @
Ne menja se svaki dan al se po pravilu menja kod onih sto se prodaju iz uvoza a koji su preli 120 do 150k km na satu.
[ Zlatni_bg @ 06.11.2014. 02:53 ] @
Au, al ste se raspisali :)

Mislim da je Zarko skoro potpuno upravu kada kaze da bi dobar naziv bio i "sta mislite o prethodnim vlasnicima AR159", novih 159 naravno nema, a ove sto imaju... ne znam, uvek sam skeptican oko polovnjaka, opet ne znas sta mu je neko radio, i idem logikom da na cenu koju platim u startu imam jos u rezervi 30-40% te cene da bi auto bio u "veoma dobrom stanju", da ga tako nazovem. Znaci, ako se odlucim za model od 7-8k evra, odmah planiram da u dzepu imam jos minimum 3-4k koje sam spreman da dam i racunam ih u startnu cenu kupovine automobila. Mnogi ce reci "pa za te pare moze nov auto da se uzme", jeste, ali sve ovo sto reklamiraju "od 9.999e" je neka najosnovnija oprema i dok se probere oprema sa klimom, ozvucenjem i jos nekim najnormalnijim stvarima danas, dizel motorom (benzinca ne planiram vise da imam, dosta mi je "sirove snage"), cena ode lagano na 15k+, a tu pricamo o nekim automobilima poput Corse, Pola, Clia, nikako vecim, pa cak i 500L mislim da sa normalnom opremom i dizel motorom izadje preko 15k. A izgled svih njih, klasa, prostranost i sve ostalo ne moze ni da se dovodi u diskusiju sa 159.

Informisan sam nesto malo o njoj, ne zuri mi se nikako sa uzimanjem polovnjaka, mada gledam cesto ponudu i ima zanimljivih modela. E sad, zabunu mi prave mnogi kada kazu da je mnogo bolja opcija uzeti nekog B5/5.5 Passata, golfa 5, i slicno za te pare, kazu da je i odrzavanje mnogo jeftinije, a nemam bas kako sve to lako da proverim, sve se svodi na rekla-kazala. Ukoliko neko moze, da li bi mogao da mi da neka poredjenja menjanja tih standardnih delova kod tih vozila, recimo Golf 5 i AR159. Kakav je odnos cena remonta/nove turbine, kvacila, kocnica, redovnih servisa... znam da dosta vas ovde ima puno znanja o tim vozilima, pa bih voleo da me posavetujete o tom cenovnom rangu oko 8k evra i automobilima 2007-2010 god, kada poredimo te neke vidjenije na nasim putevima, kakve su cene delova?

Kazem opet, u startu sam spreman da odvojim nekih 8k za automobil, jos 3-4k da se sredi sve sto treba/mora na njemu, ali samim tim i da dobijem neku sigurnost da nece za narednih par meseci ili godinu-dve morati da se odvoji jos 2-3k za razne senzore i neke stvari (znam, uvek moze nepredvidjeno, ali bar da bude neka normalna cena...)

Sto se motora tice, 2.4jtdm mi ne dolazi u obzir mada diskusija naravno moze da se vodi o njemu, jednostavno je preskupa i registracija, potrosnja mu nije jaca strana (pisali ste 10% ali ono sto sam ja procitao i cuo bas i ne pobija to), jednostavno ne mogu da zamislim da bilo koji automobil u Beogradu (odnos kilometraze mi je 1:4 za gradsku po Beogradu) od 2400ccm i skoro tonu i po ima potrosnju ispod 11-12l. Najzanimljiviji mi je 1.9 sa 150ks, potrebe za preko 150ks nemam, bitno mi je da na auto putu mogu uz optimalnu potrosnju da vozim ~150 i po gradu da nemam neku preveliku potrosnju, jednostavno mi je to bitnije od toga da imam auto sa 200ks sa kojima ne znam ni sta bih radio.

[ Flo33 @ 07.11.2014. 16:15 ] @
Citat:
o nekim automobilima poput Corse, Pola, Clia, nikako vecim, pa cak i 500L mislim da sa normalnom opremom i dizel motorom izadje preko 15k. A izgled svih njih, klasa, prostranost i sve ostalo ne moze ni da se dovodi u diskusiju sa 159.


Ja nema šanse da bi sa Pola otišao nazad na 159 ako nije razlika u godištima manja od 2 godine, i ako 159 ima više od 100k km. U stvari, jedino što bi uzeo iz AR je jtdm.

Mene zanima jesi li ti seo duže od pola sata u 159? To nije prostran auto, ne zavaravaj se. Jako, jako loše je raspoređen prostor unutra, i u prtljažniku.

Lepo mi je bilo za oči da je gledam, al kičma i kolena su odlučila :)

[ KrkaCiC @ 07.11.2014. 16:23 ] @
Citat:
Flo33
Lepo mi je bilo za oči da je gledam, al kičma i kolena su odlučila


Kao stariji tip kad vidi mladju ribu

[ Flo33 @ 07.11.2014. 19:21 ] @
Tako nekako :)
[ inobradovic @ 08.11.2014. 13:21 ] @
slazem se da je 1.9 odlican i bez nekih posebnih potreba ne treba 2.4 ali ne zelim da plasimo ljude koji bi kupili 2.4 i imaju potrebe za tim da je to los ili preskup motor.

svako gleda i tip karoserije i tip motora prema svojim potrebama.


ja sam zamalo kupio 159 bila je sve super samo imala je motor 3.2 benz koji meni nije odgovarao u prvom mahu, i dok sam se ja preracunao ovo ono ona se prodala.
generalno po mom ukusu kod 159 mi se ne svidja izgled volana i onaj aluminijum na centralnoj konzoli, to se naravno moze zameniti, karoseriski mi je prelepa.
[ inobradovic @ 29.12.2014. 21:34 ] @
imam u ponudi jednu 159 2,4 dizel 4x4 treba joj odraditi lamelu i neke sitnice, naravno cena je malo niza zbog toga,
nisam isao da je pogledam,razmisljam da li je to bas to dobra kupovina.

da li ima lanac ili zupcasti ? sta jos uopsteno mislite o alfi 159 2,4dizel 4x4 ?

[ deki111 @ 29.12.2014. 22:36 ] @
Ima zupčasti kaiš.
Kako misliš da probaš kvatro pogon sa neispravnom lamelom? Zavisi od cene da li se isplati rizik.
[ botr @ 30.12.2014. 08:09 ] @
To nije quattro, to je Q4.
[ Zarko Silic @ 30.12.2014. 08:23 ] @
U CH se, odakle je i inobradovic, vrlo cesto mogu sresti 4x4 pogoni. Skoro da su pojedinim delovima ove drzave cesci od dvopogonskih.
[ inobradovic @ 30.12.2014. 08:33 ] @
Citat:
botr:
To nije quattro, to je Q4.


kakva je ovde razlika ?


druga stvar sto me interesuje da li taj model pravi probleme sa diznama turbom menjacem diferincijalem elektronikom, tako tim skupim stvarima to da li ima neke kvarove po kojima su poznate, redovno odrzavanje me ne brine.
[ KrkaCiC @ 30.12.2014. 15:12 ] @
Citat:
inobradovic: kakva je ovde razlika ?


Ista kao i izmedju mjtd i tdci

Oba su 4x4 ali druga konstrukcija,drugi proizvodjac...
[ Java Beograd @ 12.07.2017. 08:00 ] @
Zađaba si ti ovo prepisivao. Onaj koji je pisao izvorni tekst se žešće nalupetao.
[ xspeed @ 12.07.2017. 19:28 ] @
Vozim 5 godina alfu 159JTDM karavan od 150 ks menjao sam egr i fap filter iskljucio ali to je problem do naseg goriva a ne do kola.Ne znam sta bi kupio posle za te pare a da to sve imam meni su kola ok.