[ član @ 08.10.2014. 11:44 ] @
Da li zna neko zasto je (najcesce) cena povratne avionske karte niza od cene karte u jednom pravcu (ako nije u pitanju low-cost)?

Evo npr. pogledao sam Lufthansin let za 01.12 BEG-MUC kosta 226€, a povratna BEG-MUC kosta 128€ (povratak 08.12).

Kapiram da hoce da imaju obezbedjenog putnika i za nazad, ali zar im se ne isplati vise da kartu u jednom pravcu prodaju po ceni istoj kao i povratnu (eventualno po nekoj neznatno nizoj ceni) pa da im ostane jedno slobodno mesto vise za kontra smer? Ako nekome treba let samo u jednom pravcu, verujem da ce svakako da kupi pre povratnu kartu i da ostavi da propadne let za nazad (cak, ako se ne varam, moze i aerodromska taksa da refundira ako se ne iskorist let) nego da plati duplo vise samo za jedan pravac.

ima li neko logicno objasnjenje?

[Ovu poruku je menjao član dana 09.10.2014. u 11:28 GMT+1]
[ Java Beograd @ 08.10.2014. 12:05 ] @
Nema logičnog objašnjenja. Ako ti je stvarno jeftinije, onda ti kupi povratnu, pa mojne da se povratiš, i eto tebi uštede.

Ipak, mislim da grešiš. Cena leta zavisi od mnogo faktora: prevoznika, datuma, klase, da li jeste ili nije uračunata aerodromska taksa i slično.
[ anon70939 @ 08.10.2014. 14:08 ] @
ja gledao wizzair i jos par low cost kompanija, i odlazni letovi su dzabaleska. Recimo do Zeneve 20-30E. Ali zato povratni koji bi bili posle 5-10 dana od odlaznog, su visestruko skuplji.
Nisam uspeo da ubodem ni jedan termin gde bih mogao da odem i da se vratim za po recimo 30E
[ član @ 08.10.2014. 15:42 ] @
Citat:
CoyoteKG: ja gledao wizzair i jos par low cost kompanija, i odlazni letovi su dzabaleska. Recimo do Zeneve 20-30E. Ali zato povratni koji bi bili posle 5-10 dana od odlaznog, su visestruko skuplji.

dobro, to je vec sad neka druga prica vezana za low-cost letove, oni imaju cene karata za svaki pravac i za njih ne vazi ovo da je povratna karta (mislim na kartu za tamo i nazad) jeftinija... kao sto si, uostalom, i sam napisao (tamo 30€, a tamo i nazad, npr. 150€), ali kod kompanija koje nisu lowcost ovaj odnos cena je obrnut kada se poredi jedan pravac i oba pravca.

Citat:
Java Beograd:Ipak, mislim da grešiš. Cena leta zavisi od mnogo faktora: prevoznika, datuma, klase, da li jeste ili nije uračunata aerodromska taksa i slično.

otvori bilo koji pretrazivac letova pa proveri i sam!
Ovo sto sam naveo kao primer je let kod iste kompanije, na istoj liniji, u istoj klasi, istog datuma, sa svim uracunatim taksama u oba slucaja.
[ Dexic @ 08.10.2014. 16:29 ] @
Ovo je pocelo kad i ludilo od obezbedjenja posle sep11.01. Nesto mi kaze da je zbog toga, ali cisto nagadjam!
[ noreniou @ 08.10.2014. 16:43 ] @
Sistem je takav da su sa jedne strane osobe koje mogu da planiraju putovanje par meseci unapred i one mogu da uzmu relativno povoljnu povratnu kartu, dok su sa druge strane poslovni/biznis putnici (tipa iskrsne neki sastanak na koji treba da se ode za par dana) koje avio kompanije relativno oderu za prevoz bilo za povratni ili let u jednom pravcu.

Avio prevoznik ima odredjeni broj sedista u avionu, te kako se let puni (za razliku od prevoza busem gde je npr. na relaciji bg- muc za 1.12 cena fixna kupio danas kartu ili dan pre puta) tako cena ide gore - te tako i povratna ima da ode preko 220e na 10ak dana pre puta.
[ DaliborP @ 08.10.2014. 17:09 ] @
Koliko znam, to je uvek vazilo za velike kompanije. Mislim da su karte u jednom pravcu vecinom zanimljive biznis putnicima, pa samim tim i skuplje.
[ žutokljunac @ 08.10.2014. 17:24 ] @
Nisu uvek skuplje. Dosta puta su i jeftinije. Tipa, rt 400€, ow 300€

Kod avio kompanija nema baš puno pravila. Cena im se formira u realnom vremenu, u zavisnosti od popunjenosti aviona, konkurencije, sezone, itd. Tako se može desiti ( a meni se dešavalo godinama ), da kupim povratnu kartu dva meseca unapred za 400€, i da ista cena bude i 5 dana pred put. Ili da, rt bude 500€, a ow 300€, pa posle par meseci kod istog avio prevoznika, na istoj relaciji, rt400€, ow 340€. Nema pravila, već zavisi od dosta faktora koji se dešavaju u realnom vremenu. Popunjenost aviona, sezona, konkurencija, povezanost sa drugim linijama...

Mislim da sada avio kompanije imaju timove ljudi koji u realnom vremenu formiraju cene. Nešto kao brokeri.
[ Shadowed @ 08.10.2014. 18:27 ] @
Citat:
DaliborP:
Koliko znam, to je uvek vazilo za velike kompanije. Mislim da su karte u jednom pravcu vecinom zanimljive biznis putnicima, pa samim tim i skuplje.


Pa nije ni taj biznis putnik sis'o vesla. Kupice i on povratnu pa nece iskoristiti povratak.
[ Java Beograd @ 08.10.2014. 18:41 ] @
^ To sam i ja teo da kažem. Svako može da kupi povratnu kartu, ne povrati se, i uštedi. I kad se bude vraćao, opet umesto karte u jednom pravcu, kupi povratnu, i opet uštedi.
[ mmix @ 08.10.2014. 22:35 ] @
Situacija nije bas tako jednostavna, nepojavljivanje na povratnom letu se posle 9/11 prijavljuje lokalnim obavestajcima. Kao i ponistavanje povratnog dela karte. Postavlja se pitanje gde si i sta radis i zasto radis to sto radis


Pazi, cela aviotransportna industrija je jedna velika mutljavina. TO je jedina industrija kojoj je dozvoljena legalna prevara, nesto za sta se u drugim industrijama ide u zatvor, a to je overbooking ili ti prodaja vise mesta u avionu nego sto ih ima. Da prodajes jabuke i da imas 10 a prodas 12, pocinio bi krivicno delo prevare, ali ne i u avio industriji

[ žutokljunac @ 08.10.2014. 23:21 ] @
Citat:
mmix:
Pazi, cela aviotransportna industrija je jedna velika mutljavina. TO je jedina industrija kojoj je dozvoljena legalna prevara, nesto za sta se u drugim industrijama ide u zatvor, a to je overbooking ili ti prodaja vise mesta u avionu nego sto ih ima. Da prodajes jabuke i da imas 10 a prodas 12, pocinio bi krivicno delo prevare, ali ne i u avio industriji :)


Ne bih se složio da je tako. Evo baš gledam najjeftiniju varijantu za Milano, i bus je 95€, dok je Air Srbija 109€ ( sa svim taksama ). Pre bih rekao da je avio industrija igra velikih, koji jedni drugima obaraju cene radi preuzimanja i konkurencije. Meni je npr. berza i veći deo bankarskog sektora savremenog kapitalizma, jedna velika prevara.
[ mmix @ 08.10.2014. 23:57 ] @
Samo zato sto ne razumes kako nesto funkcionise, ne znaci da je prevara. Berza nije mesto za diletante, ko u tu pricu udje bez adekvatne teorijske i prakticne podloge jednostavno moli da izgubi svoj novac. Aviotransport je potpuno druga prica, to je efektivno deo tercijarnog (servisnog) sektora ali sektora koji je mahom politicki instruisan i kome se gleda kroz prste za stvari koje se drugima ne tolerisu.
[ DaliborP @ 09.10.2014. 00:09 ] @
Citat:
Shadowed:
Pa nije ni taj biznis putnik sis'o vesla. Kupice i on povratnu pa nece iskoristiti povratak.

Pa sta znam, ja kad putujem poslom uopste ne kupujem karte niti biram. A vidim da redovno kostaju mnogo vise nego sto bi bila neka prosecna cena, sto ce reci da nije uvek presudna cena. Bolje reci nikad. Pretpostavljam da je tako i kod drugih kompanija.

A sto se tice detaljnijeg objasnjenja, malo sam trazio i evo nesto sa neta gde ljudi daju vise primera.
http://www.reddit.com/r/explai..._flights_often_more_expensive/
[ žutokljunac @ 09.10.2014. 06:15 ] @
Citat:
mmix:
Samo zato sto ne razumes kako nesto funkcionise, ne znaci da je prevara. Berza nije mesto za diletante, ko u tu pricu udje bez adekvatne teorijske i prakticne podloge jednostavno moli da izgubi svoj novac. Aviotransport je potpuno druga prica, to je efektivno deo tercijarnog (servisnog) sektora ali sektora koji je mahom politicki instruisan i kome se gleda kroz prste za stvari koje se drugima ne tolerisu.



Miksi, tebe uz Dimkovića i još par ljudi ovde, smatram jako pametnim čovekom. Upravo to što si napisao, samo obrni. Što se tiče berze, evo ti američki dolar. On je u poslednjih 75 dana, sa 0.730 skočio na neverovatnih 0.792 Imaš li uopšte predstavu koliki je to novac. Na celokupnu emitovanu dolarsku masu + na sva plaćanja, ugovore, kliring i sve živo u oblasti finansija, bankarstva, ekonomije ( a veći deo sveta je dolarska zona ).
Nije valjda da ti je potrebno nešto objašnjavati. I ti meni govoriš kako je avio industrija politički instruisana, kako se tamo mulja, a ne vidiš ostale finansije. Pa pola današnje globalne ekonomije funkcioniše po ucenjivačkim i političkim principima.
[ Java Beograd @ 09.10.2014. 07:42 ] @
Citat:
mmix:Situacija nije bas tako jednostavna, nepojavljivanje na povratnom letu se posle 9/11 prijavljuje lokalnim obavestajcima. Kao i ponistavanje povratnog dela karte. Postavlja se pitanje gde si i sta radis i zasto radis to sto radis ;)
Ne znam kako je u USA, ali ovaj scenario bi bio sasvim zamisliv u Staljinovom SSSR-u. U savremenoj zapadnoj Evropi - ni u ludilu ! Mislim, eto, napio sam se u lokalnom pabu i zakasnio da krenem na aerodrom, WTF ?! Kad bi se obaveštajci bavili ko je kad kako i zašto zakasnio na voz i avion, mnooooooogo bi trebalo obaveštajaca !
Karta je moja, ja sam je platio, i ako hoću mogu i da ne pojavim ni na odlasku !
[ _owl_ @ 09.10.2014. 08:02 ] @
Citat:
Java Beograd: Ne znam kako je u USA, ali ovaj scenario bi bio sasvim zamisliv u Staljinovom SSSR-u. U savremenoj zapadnoj Evropi - ni u ludilu ! Mislim, eto, napio sam se u lokalnom pabu i zakasnio da krenem na aerodrom, WTF ?! Kad bi se obaveštajci bavili ko je kad kako i zašto zakasnio na voz i avion, mnooooooogo bi trebalo obaveštajaca !
Karta je moja, ja sam je platio, i ako hoću mogu i da ne pojavim ni na odlasku !

Stvarno misliš da je u proseku potrebno mnogo napora/vremena da se utvrdi zašto je neko preskočio let? A nešto mi se čini da takve provere mogu biti ludilo samo u državama kojima je teško da ih sprovedu.
[ Dexic @ 09.10.2014. 08:38 ] @
Citat:
mmix:
Pazi, cela aviotransportna industrija je jedna velika mutljavina. TO je jedina industrija kojoj je dozvoljena legalna prevara, nesto za sta se u drugim industrijama ide u zatvor, a to je overbooking ili ti prodaja vise mesta u avionu nego sto ih ima. Da prodajes jabuke i da imas 10 a prodas 12, pocinio bi krivicno delo prevare, ali ne i u avio industriji :)

Mmmm, ne :)
Ti imas pravo da overbookujes nesto, samo sto ces ISPASTATI ako to uradis, i pojavi se se previse putnika.
Npr. i Tesco stalno "prodaje" robu koja ne postoji.. tj. za koju nemaju zalihe, a kazu da je na lageru! I onda kad ti dodje na adresu, ti vidis da su oni zamenili to nekom "adekvatnom" drugom robom (koja cesto nema nikakve veze sa prvom :D). Mozes da se zalis, uvazice bez cimanja, vratiti novac... ali toliko njih se ne zali, da se njima isplati sto su ipak prodali neku glupost koja ti ne treba (sto inace i rade).

U slucaju aviokompanije, oni imaju konkretan trosak ako stvarno se proda previse - ne samo da treba da ti daju besplatnu kartu, vec i naknadu :)
Znam Amere koji nikad nisu platili kartu, a provozali su se Amerikom uz duz i popreko avioprevozom. Rade u agencijama, mogu da vide sta je vec prepunjeno, i uzmu ZADNJA overbooking sedista. Uvek nece dovoljno ljudi da odustane od leta, bez naknade u takvim letovima, i oni dobiju em nov let, em naknadu za potroseno vreme;)

Koja je razlika u gornja dva slucaja? Sta je bolje? Po meni ovo drugo. U prvom slucaju gubim vreme u najboljem slucaju (uglavnom bacim novac), u drugom cak i zaradim.


Citat:
mmix:
Samo zato sto ne razumes kako nesto funkcionise, ne znaci da je prevara. Berza nije mesto za diletante, ko u tu pricu udje bez adekvatne teorijske i prakticne podloge jednostavno moli da izgubi svoj novac.

A proximity servers do NY berze?:) To nije prevara?:)
[ član @ 09.10.2014. 09:15 ] @
Citat:
mmix:TO je jedina industrija kojoj je dozvoljena legalna prevara, nesto za sta se u drugim industrijama ide u zatvor, a to je overbooking ili ti prodaja vise mesta u avionu nego sto ih ima.

ako se u takvim slucajevim sedi kod stujuardese u krilu ne bi imao nista protiv da se i meni desi takva situacija :)
osim ako nije JAT u pitanju, onda jedino da caleta posljem na let... suvise su im matore stjuardese za moj ukus! :)

Citat:
DaliborP:A sto se tice detaljnijeg objasnjenja, malo sam trazio i evo nesto sa neta gde ljudi daju vise primera.
http://www.reddit.com/r/explai..._flights_often_more_expensive/

nisam sve citao, ali u tih par primera koje jesam, nisam nasao logicno objasnjenje.
ako si naisao na neki smislen/zanimljiv odgovor, postavi ovde.

ovaj jedan sto kaze: neke zemlje ne daju vizu ako nemas povratnu kartu! pa to je samo jos jedan razlog vise da povratna karta bude skuplja nego karta u jednom pravcu!

onda neko pominje fleksibilnost koju imas sa kartom u jednom pravcu jer mozes da se vratis kad hoces... pa istu tu fleksibilnost imas i sa duplo jeftinojom povratnom u slucaju kad ne iskoristis povratak. :)


a kaze neko i ovo:
Citat:
Booking two round-trips and cancelling half of each is possible but, as you note, against the terms of carriage. They can and do penalize people for missing the flight (by cancelling the other reservation)...they just don't do it all the time.

bas cu pogledati u uslovima putovanja da li stoji tako neka stavka, ali cisto sumljam...


[ Java Beograd @ 09.10.2014. 09:50 ] @
Citat:
_owl_:
Citat:
Java Beograd: Ne znam kako je u USA, ali ovaj scenario bi bio sasvim zamisliv u Staljinovom SSSR-u. U savremenoj zapadnoj Evropi - ni u ludilu ! Mislim, eto, napio sam se u lokalnom pabu i zakasnio da krenem na aerodrom, WTF ?! Kad bi se obaveštajci bavili ko je kad kako i zašto zakasnio na voz i avion, mnooooooogo bi trebalo obaveštajaca !
Karta je moja, ja sam je platio, i ako hoću mogu i da ne pojavim ni na odlasku !

Stvarno misliš da je u proseku potrebno mnogo napora/vremena da se utvrdi zašto je neko preskočio let? A nešto mi se čini da takve provere mogu biti ludilo samo u državama kojima je teško da ih sprovedu.
Ma nije potrebno ni malo napora, za iole veštije obaveštajce.

Ali radi se o sasvim trivijalnoj stvari koja se dešava svaki dan hiljada i hiljada puta: da neko ne dođe na voz ili avion. Namerno dodajem i voz, jer su vozne karte za brze vozove takođe skupe, a princip je isti. Nema tu nikakvog kršenja ni zakona ni pravila: zakasniti na avion. I šta, sad to će agenti CIA, FBI, DEA, MI5, MI6, KGB i Mosad da prate ?!

Alo bre ljudi dozovite se pameti: ne može biti kažnjivo zakasniti na let. Šta vam je ?!

Kupim povratnu i zakasnim na povratni let ! Ko mi šta može ?! Kažem "zakasnim" pod uslovom da nekom kao moram da se pravdam, šatro policijska tortura. I još, ako se ovde govori o građanima trećeg sveta, možda postoji problematika isticanja trajanja vize, ali ni nemora.

Šta teoretski sme neko nekom Britancu koji je kupio povratnu za Ibicu i nije se pojavio da povrtanom letu ?! Hoće li MI6 da ga privede i podvrgne policijskom isleđivanju zašto se nije ukrcao ?!
[ _owl_ @ 09.10.2014. 10:20 ] @
Šta teoretski CIA/MI*/FSB mogu da urade nekom svom državljaninu koji je kupio povratnu kartu za Tursku/Pakistan/Indiju/neku africku zemlju i nije se vratio ...
I zašto bi se ove provere odvijale izolovano od nekih drugih (spisak sumnjivih osoba, spisak kasnijih letova), pa danas je bar tehnologija dovoljno napredovala da se u stilu velikog brata može sve pratiti i iz gomile naoko nebitnih podataka izvući i poneka informacija.
[ član @ 09.10.2014. 10:25 ] @
krenula paranoja i teorije zavere... ocekujem da se i vladd prikljuci diskusiji :)
[ mr. ako @ 10.10.2014. 04:29 ] @
Citat:
Java Beograd: Ma nije potrebno ni malo napora, za iole veštije obaveštajce.

Alo bre ljudi dozovite se pameti: ne može biti kažnjivo zakasniti na let. Šta vam je ?!

Kupim povratnu i zakasnim na povratni let ! Ko mi šta može ?! Kažem "zakasnim" pod uslovom da nekom kao moram da se pravdam, šatro policijska tortura. I još, ako se ovde govori o građanima trećeg sveta, možda postoji problematika isticanja trajanja vize, ali ni nemora.

Šta teoretski sme neko nekom Britancu koji je kupio povratnu za Ibicu i nije se pojavio da povrtanom letu ?! Hoće li MI6 da ga privede i podvrgne policijskom isleđivanju zašto se nije ukrcao ?!

Nece niko da te kazni sto si zakasnio na let, niti je to cilj. Niti to radi gomila obavestajaca, vec ce sistem automatski da te obelezi kao potencijalnu opasnost jer se uklapas u neki pattern ljudi/terorista/krimosa koji bi tako nesto uradili i uparice taj podatak o propustenom letu sa svim ostalim podacima koje ima o tebi - i izbaciti konacnu procenu i nivo "opasnosti" tebe kao takovog, a one sa najvisim score-om proslediti zivom obavestajcu koji ce odluciti da li si im zanimljiv za dalju obradu ili ne, da li si potencijalni terorista ili je u pitanju false-positive.

Taj Britanac na Ibici nece biti priveden niti ispitivan, ali ce se onog sekunda kada zakasni na let pojaviti u sistemu i biti procesiran od strane sistema za par sekundi i dobiti ocenu rizika koju nosi. No, primer nije dobar, jer njih ne brine sta ce raditi pijani Britanac u tudjoj zemlji, vec ih najvise brine onaj sto je sleteo u Britaniju (sa Bliskog Istoka recimo) i nije se vratio na let kad je trebalo...

[ mr. ako @ 10.10.2014. 06:01 ] @
Citat:
mmix:
Samo zato sto ne razumes kako nesto funkcionise, ne znaci da je prevara. Berza nije mesto za diletante, ko u tu pricu udje bez adekvatne teorijske i prakticne podloge jednostavno moli da izgubi svoj novac.

Meni je daleko zanimljiviji neko ko misli da razume kako funkcionise berza, dok je zapravo sistem kompleksan da ga vise retko ko zapravo razume, ali je sistem vrlo podlozan manipulaciji pa to koriste oni malobrojni koji znaju kada ce se i kakva manipulacija desiti, pored onih koji takvu manipulaciju mogu da izvedu. :)
Bas danas slusam nekog kanadskog clana odbora Centralne Banke Kanade, kako kaze da zapravo niko i ne zna da li je citav sistem dobar, vec svakih 30ak godina menjaju i revidiraju pravila igre. :)


Inace, evo slikovito objasnjenje koliko je bitno poznavanje berze sa "adekvatnom teorijskom i prakticnom podlogom". :D





http://www.artmarcovici.com/rat-traders




http://youtu.be/Ta5i8L0Gkt8



Najuspesniji svetski traderi:





^ Ovakvi pacovski traderi su uspesniji od vecine ovih sto znaju "adekvatne teorijske i prakticne podloge" i nisu diletanti. :D



http://youtu.be/rgViYOGQnTs
[ dule_ns @ 10.10.2014. 08:55 ] @
Citat:
mr. ako:
Citat:
Java Beograd: Ma nije potrebno ni malo napora, za iole veštije obaveštajce.

Alo bre ljudi dozovite se pameti: ne može biti kažnjivo zakasniti na let. Šta vam je ?!

Kupim povratnu i zakasnim na povratni let ! Ko mi šta može ?! Kažem "zakasnim" pod uslovom da nekom kao moram da se pravdam, šatro policijska tortura. I još, ako se ovde govori o građanima trećeg sveta, možda postoji problematika isticanja trajanja vize, ali ni nemora.

Šta teoretski sme neko nekom Britancu koji je kupio povratnu za Ibicu i nije se pojavio da povrtanom letu ?! Hoće li MI6 da ga privede i podvrgne policijskom isleđivanju zašto se nije ukrcao ?!

Nece niko da te kazni sto si zakasnio na let, niti je to cilj. Niti to radi gomila obavestajaca, vec ce sistem automatski da te obelezi kao potencijalnu opasnost jer se uklapas u neki pattern ljudi/terorista/krimosa koji bi tako nesto uradili i uparice taj podatak o propustenom letu sa svim ostalim podacima koje ima o tebi - i izbaciti konacnu procenu i nivo "opasnosti" tebe kao takovog, a one sa najvisim score-om proslediti zivom obavestajcu koji ce odluciti da li si im zanimljiv za dalju obradu ili ne, da li si potencijalni terorista ili je u pitanju false-positive.

Taj Britanac na Ibici nece biti priveden niti ispitivan, ali ce se onog sekunda kada zakasni na let pojaviti u sistemu i biti procesiran od strane sistema za par sekundi i dobiti ocenu rizika koju nosi. No, primer nije dobar, jer njih ne brine sta ce raditi pijani Britanac u tudjoj zemlji, vec ih najvise brine onaj sto je sleteo u Britaniju (sa Bliskog Istoka recimo) i nije se vratio na let kad je trebalo...



Zanima me kako su onda sa aspekta bezbednosti poželjniji oni koji kupuju kartu u jednom pravcu u odnosu na one koji kupe povratnu kartu pa ne uvate povratni let?
[ Java Beograd @ 10.10.2014. 09:21 ] @
Aaaa, nisi skapirao.
Čim kupiš kartu u jednom pravcu, automatski su za tebe zadužena dva agenta. Sumnjiv si samo tako, jer kad kupiš povratnu kartu, ti bar implicitno kažeš "vratiću se", a ako kupiš kartu u jednom pravcu, ti implicitno kažeš "idem da se samoubijem tako što ću da se samoraznesem sa 200 kila TNT u nekom metrou gde je oko mene bar 2.000 ljudi,žena, dece i staraca"
Patern ponašanja je krajnje sumnjiv - jasno je da pripadaš kriminalno-terorističkom miljeu, i veoma je upitno da li će ti ikad ijedna druga avio kompanija prodati kartu. Naravno, na vizu sa SAD i UK zaboravi.
Bivaš "procesuiran od strane sistema", i to po povlašćenom postupku višeg prioriteta, s tim da ocena rizika (na skali od 1 do 10) po difoltu ne može biti manja od 6.
[ član @ 13.09.2018. 09:38 ] @
nema mnogo veze sa naslovom, ali je slicna tematika pa da ne pokrecem novu temu... mada mislim da je bila bas o tome cak i cela tema ili diskusija u okviru druge neke teme koju sada ne mogu da pronadjem, uglavnom, radi se o sledecem:
treba mi avionska karta u jednom pravcu, nadjem kod wizzair-a bas povoljno, za 29e, popunim sve podatke, hocu da platim, ne prolazi mi kreditna kartica, pokusam par puta, uvek odbije transakciju. ulogujem se na sajt banke... sve OK. vratim se na wizz, opet nece. rek'o OK, kupicu sutra/prekosutra, i tako je let tek za 2 meseca. otvorim sutradan cena 60e, ok... sacekam jos neki dan, cena 70e. pri tom, ne radi se ni o kakvom "atraktinvom datumu" da je neki praznik, da moze da se spoji sa vikendom ili sta sl. pa da je zbog toga skoro rasprodato i da je tako iznenadno poskupelo, a i cene svih drugih letova (ima 2x nedeljno na toj liniji) nedelju/dve pre ili kasnije su na tom nekom prvobitnom nivou od 30-50e, cak i za neke letove na istoj liniji u sledece 2-3 nedelje, dakle rel. skoro pred let kada cene obicno rastu za pojedine mogu da se kupe isto ispod 50e.
mozda cu sada zvucati kao neki paranoik poput pojedinaca sa ovog sajt, ali da li postoji sansa da sam mozda ja sam izazvao taj skok cene svojim neuspelim kupovinama? :) jel imao neko slicna iskustva?
[ DaliborP @ 13.09.2018. 09:45 ] @
Sigurno da ima mnogo faktora koji uticu na cenu, ali obicno je glavni razlog popunjenost aviona. Kako se prodaju karte i popunjava avion, let sa odredjenim brojem prodatih karata postaje isplativ za kompaniju, tako da cena preostalih avio karata postaje sve skuplja. Nisi ti doprineo ceni, ali drugi jesu.

Postoje druge firme koje prate tvoje aktivnosti na sajtu i na osnovu toga koriguju cene samo za tebe, npr Amazon to radi, mozes naci primere online. Npr bila je situacija da su ljudima koji dolaze sa IOS devices cene artikala uvek bile vece za par procenata, Amazon misli da imaju vise para za bacanje :-)
[ Java Beograd @ 13.09.2018. 10:00 ] @
Citat:
član:... nadjem kod wizzair-a bas povoljno, za 29e...

Ja sam imao sledeće dogodovštine:
- Cena niska pa kroz neko vreme skoči pa se opet spusti. Sve za isti let.
- I desi se da ja kupim jednu kartu, po nižoj ceni, i onda se izvesna osoba predomisli, pa 'oće i ona na put, pa kupim još jednu kartu, za isti let, ali sada skuplje. Jbg.
- I desi se da se let pomeri za više od 2 sata, i Wizz air nudi da besplatno vratim kartu.
- Meni vreme nije igralo ulogu. Let za Bgd iz Holandije umesto u 16:00 prebačen za posle 18 sati, baš me briga, svejedno mi.
- Ali ja vratim onu skuplju, i vrate mi pare, i odmah kupim ponovo za isti let, ali po nižoj ceni, koja je bila trenutno aktuelna !



Kako formiraju cene, kad i zašto poskupljuje / pojeftinjuje - stvarno nemam pojma !
[ bananaphone @ 13.09.2018. 10:21 ] @
@Java - wizz je posebna prica. Obicno imas situaciju da daju recimo u jednom smeru kartu za 10e a onda posto obicno ljudi kupuju povratne - u drugom smeru bude 60e. Znam za zenu koja kupuje karte samo u jednom smeru, za 10e, saceka par nedelja onda obrnu smerove, bude 10e iz suprotnog smera - i vozika se izmedju Srbije i NL za cenu 20e povratne karte.
[ Burgos @ 13.09.2018. 10:29 ] @
Citat:
član:
nema mnogo veze sa naslovom, ali je slicna tematika pa da ne pokrecem novu temu... mada mislim da je bila bas o tome cak i cela tema ili diskusija u okviru druge neke teme koju sada ne mogu da pronadjem, uglavnom, radi se o sledecem:
treba mi avionska karta u jednom pravcu, nadjem kod wizzair-a bas povoljno, za 29e, popunim sve podatke, hocu da platim, ne prolazi mi kreditna kartica, pokusam par puta, uvek odbije transakciju. ulogujem se na sajt banke... sve OK. vratim se na wizz, opet nece. rek'o OK, kupicu sutra/prekosutra, i tako je let tek za 2 meseca. otvorim sutradan cena 60e, ok... sacekam jos neki dan, cena 70e. pri tom, ne radi se ni o kakvom "atraktinvom datumu" da je neki praznik, da moze da se spoji sa vikendom ili sta sl. pa da je zbog toga skoro rasprodato i da je tako iznenadno poskupelo, a i cene svih drugih letova (ima 2x nedeljno na toj liniji) nedelju/dve pre ili kasnije su na tom nekom prvobitnom nivou od 30-50e, cak i za neke letove na istoj liniji u sledece 2-3 nedelje, dakle rel. skoro pred let kada cene obicno rastu za pojedine mogu da se kupe isto ispod 50e.
mozda cu sada zvucati kao neki paranoik poput pojedinaca sa ovog sajt, ali da li postoji sansa da sam mozda ja sam izazvao taj skok cene svojim neuspelim kupovinama? :) jel imao neko slicna iskustva?


Ja sam imao potpuno isto iskustvo sa AirSerbiom pre par meseci. Nikakav specijalan datum, dva meseca pre leta, a cena nakon neuspele kupovine skočila za trideset posto i sutradan za još deset posto. Nazvao sam Kol Centar, našli su moje informacije i obavio sam kupovinu preko telefona po originalnoj ceni.
[ anon70939 @ 13.09.2018. 10:35 ] @
Meni je Udemy smesan po tome. Kursevi po 100-200$, non stop na akciji za desetak $. I pogledam variraju cene u svakom trenutku. I skontam slucajno u prepisci sa kumom da njemu prikazuje drugu cenu u isto vreme kad sam i ja gledao. Njemu desetak $, meni sa popustom 70$.

Tako da kad kupujem neki kurs bockam sa kompa na komp (odnoso sad inkognito tab) dok ne nadjem povoljnu cenu pa kupim. Zbog tog bezobrazluka razmisljam da se mesecno pretplatim na linuxacademy i placam puno skuplje.
[ Java Beograd @ 13.09.2018. 10:49 ] @
Citat:
bananaphone:
@Java - wizz je posebna prica. Obicno imas situaciju da daju recimo u jednom smeru kartu za 10e a onda posto obicno ljudi kupuju povratne - u drugom smeru bude 60e. Znam za zenu koja kupuje karte samo u jednom smeru, za 10e, saceka par nedelja onda obrnu smerove, bude 10e iz suprotnog smera - i vozika se izmedju Srbije i NL za cenu 20e povratne karte.

Uvek je u maju / junu tj. početkom letnjih ferija jeftino za Holandiju a skupo za Srbiju. Krajem ferija, tj. kraj avgusta, septembar, jeftino je iz Holandije skupo iz Srbije.
[ bananaphone @ 13.09.2018. 10:56 ] @
Citat:
Java Beograd: Uvek je u maju / junu tj. početkom letnjih ferija jeftino za Holandiju a skupo za Srbiju. Krajem ferija, tj. kraj avgusta, septembar, jeftino je iz Holandije skupo iz Srbije.


Ali obrcu popuste random, recimo kupujes povratnu kartu za NL iz Bgd-a 1.2.2019, i povratak 15.2.2019, i prvi smer ti je 10e, a povratak 60e. Kupis samo smer 1.2.2019 za 10e. Pratis cene, i posle mesec dana 1.2.2019 - bude 60e, a 15.2.2019 bude 10e, tad kupis povratnu kartu za 15.2.2019.

Ja nisam verovao, ali zaista je tako.
[ mjanjic @ 13.09.2018. 13:17 ] @
Citat:
CoyoteKG:
Meni je Udemy smesan po tome. Kursevi po 100-200$, non stop na akciji za desetak $. I pogledam variraju cene u svakom trenutku. I skontam slucajno u prepisci sa kumom da njemu prikazuje drugu cenu u isto vreme kad sam i ja gledao. Njemu desetak $, meni sa popustom 70$.

Pa meni stalno prikazuje nenormalno niske cene, ali skinem tutorijale sa freetutorials sajta (doduše, tamo nema baš sve)... problem mi je cimanje da budem stalno ulogovan, više volim da video imam kod sebe, pogledam valja li ili ne, i ako mi ne odgovara obrišem.
[ component @ 13.09.2018. 13:41 ] @
Ako nekog interesuje kako se određuje cena avionske karte može da pogleda veoma lepo objašnjeno:
[ vladd @ 13.09.2018. 14:23 ] @
Citat:
član:
krenula paranoja i teorije zavere... ocekujem da se i vladd prikljuci diskusiji

Nema diskusije kada su diskutanti skromne pameti. Skromna pamet osvane cim se nakuckaju ustaljeni termini kojima se ne zna znacenje...a takozvana diskusija predje u bekeljenje..
Pitanje je samo ko koliko zna i prepoznaje razna zbivanja oko sebe, a ne da na svaku neobavestenost, ili floskulu, dize dreku po internetu

[ član @ 13.09.2018. 14:56 ] @


haha, 47 meseci sam morao da sacekam da prokomentarises! :)
iskren da budem, pojma nemam zasto sam te tada pomenuo, veovatno smo pre toga ucestvovali u nekim diskusijama gde si zatupao neke teorije zavere.

da se vratim na danasnju temu, vratio wizz cenu na 60e, mada su i dalje svi letovi u novembru dosta jeftiniji od tog datuma kada meni odgovara. nadam se da ce u narednom periodu uskladiti cenu sa ostalim letovima, mada u poredjenu sa npr. Lufthansom je i 60e prilicno povoljno.

[ vladd @ 13.09.2018. 23:48 ] @
Bejah tolerantniji pa se zagubio post, ali sada je ocito glupost u Srbijici pandemija, pa je dijagnostikovanje neophodno
[ član @ 20.09.2018. 06:05 ] @
kupio sam kartu, vratili madzari cenu skoro na prvobitnu. :)
mada, njihovi kriterijumi za odredjivanje cena mi i dalje nisu bas najjasniji...

[ Ivan Dimkovic @ 20.09.2018. 08:53 ] @
Mozda je neko otkazao kupovinu pa su se ponovo pojavile karte u nizoj tarifnoj klasi.

A mozda rade i neko vanredno snizenje dodavanjem jos jeftinijih mesta na letu.
[ Inicijator @ 21.09.2018. 22:30 ] @
Citat:
DaliborP:Postoje druge firme koje prate tvoje aktivnosti na sajtu i na osnovu toga koriguju cene samo za tebe, npr Amazon to radi, mozes naci primere online. Npr bila je situacija da su ljudima koji dolaze sa IOS devices cene artikala uvek bile vece za par procenata, Amazon misli da imaju vise para za bacanje :-)


Ja nisam na ličnom primeru to iskusio, ali sam baš negde pročitao preporuku da se koristi pretraživanje u "privatnom" prozoru kada se pretražuju cene karata, zato što i avio kompanije prate aktivnosti na sajtu i kada osoba uporno pretražuje isti let cena počinje da raste.