[ ceca777 @ 08.10.2014. 18:23 ] @
Da li neko moze da mi pomogne,naime radi se o bojleru -Termorad od 80 litara- kupljen pre dve godine. Dok je bio u garanciji prvi grejac kako je i kupljen,trajao je sest meseci,sledeci koji je namesten isto u garantnom roku je trajao cetri meseca ,sledeci tri,pa jedan,i na kraju deset dana,to ti je da pocnes da vristis od muke!!!

Kamenac nije ni stigao da se napuni,jer iz prilozenog mozete da vidite koliko su grejaci trajali! Niko ne zna tacno da mi kaze koji grejac da kupim,bojler je prohromski,neko kaze nikako bakarni,a bakarni je bio prilikom kupovine,odnosno prvi grejac u bojleru,ono sto drzi grejac ne znam kako se zove,nema nikakvu oznaku odozdo.

Svi kazu da se sada rade ne kvalitetni grejaci koji kratko traju,pa bih volela da mi neko napise da li ima takve ili slicne probleme,i ako ima kako je to resio!!!!
[ Nebojsa Milanovic @ 08.10.2014. 18:25 ] @
Prohromski kazan je smrt za grejače, u tome je problem.
[ ceca777 @ 08.10.2014. 18:29 ] @
Pa sta da radim,kako to da resim???lHvala na javljanju!
[ ceca777 @ 08.10.2014. 18:54 ] @
Kako da znam koji je kvalitetan grejac,kazu da u prohormski kazan ne sme bakarni...
[ gilopile @ 08.10.2014. 19:50 ] @
Stvarno cudno. Menjao sam te grejace dosta puta i nema sanse da su toliko nekvalitetni da crknu za par meseci. Pre ce biti da traju par godina minimum. Ja imam u staroj kuci bojler star 40 godina i samo jednom je menjan grejac pre jedno 15-ak godina i evo radi za sve pare dan danas.

Mozda iz nekog razloga bojler ostane bez vode i grejac, naravno, crkne. Pokusaj kupiti grejac na nekom `levom mestu` od `levog proizvodjaca`, mozda se pokaze ok, ako je stvarno do njega. Malo verovatno da uvek nabasas na neki jako los kvalitet.
[ tihi2 @ 08.10.2014. 19:56 ] @
A kako izgleda taj grejač koji ne radi? Izgleda li kao nov ili se rascveta?
Imaš li račun za grejač? Garancija mora biti 2 godine.
[ ceca777 @ 08.10.2014. 20:16 ] @
Menjam grad kupovine,upravo se raspitujem da mi posalju,a grejac je nekada rasvetan,a nekada ne...izgleda kao da mu se nista nije dogodilo..
[ Darko Nedeljković @ 08.10.2014. 22:37 ] @
U prethodnom stanu sam se namenjao grejaca, otpvake godine po jedan. Kazan je bio neki obican gvozdeni, nije prohromski, tako da to nije problem. Odatle izvukao neke pouke koje bi ti mogle pomoci.

Pre pet godina otisao ja u radnju da kupim bojler i hocu prohromski... a prodavac se uhvatio za glavu - "zasto prohromski, pa to je smrt za grejace, pa ovde u okolini nikom ni u obicnom bojleru grejac ne moze da traje vise od 6 meseci, u obicnom ima da menjas na svakih mesec dana, servis ce da ti zameni u garanciji jednom-davput, a posle ce da odbije uz obrazlozenje da ti ne valja voda/struja"... Kazem ja njemu "samo ti meni nabavi prohromski i nista se ne brini, meni grejac nece nikad da crkne". On me gleda, sigurno misli "vidi budale", ali ja sam zacrtao da kazan mora biti prohromski i to je to, uopste nisam zainteresovan da slusam kojekakva ubedjivanja... Na kraju sam narucio najjeftiniji koji je u tom trenutku postojao, neki Rankom, cini mi se iz Panceva. Prodavac se opet uhvatio za glavu, kaze "ne njega, to je mala privreda, to nece da sastavi ni dve nedelje", ali opet ja teram po svom.

I evo, pet godina kasnije, grejac nije crkao, a mislim da ce sluziti jos triput toliko. E, sad ono glavno - pravila pri koriscenju bojlera kojih se strogo pridrzavam su sledeca:
1) Bojler treba da je non stop ukljucen, nista grejanje nocu kad je jeftinija struja, nista iskljucivanje kad se tusiram. Tako je voda uvek na istoj temperaturi i nema zamora materijala koji nastaje svakodnevnim skupljanjem-sirenjem zbog promena temperature toplo-hladno.
2) U bojleru ne sme biti vrela voda, koju prilikom tusiranja mesas pola-pola sa hladnom, vec termostat mora biti podesen na maksimalnu temperaturu vode koju koristis za tusiranje, a neko ako voli malo hladnije, on doda samo mozda 5% hladne vode. Tako se topla voda brze trosi, sto znaci da ne moze dvoje-troje da se tusira za redom bez da napravi pauzu izmedju od 15-20 minuta, a ako zivis u selu nema surenja prasica i cerupanja pilica direktno iz bojlera, nego sipas u lonas, pa na sporet da dogrejes :-) Jbg, hoces dugovecan grejac, moras neceg i da se odreknes...
3) Ako je grejac vec stradao, trazi zamenski sto manje snage. Znaci 2000W je gornja granica koju uopste gledas ako nema nista slabije, a ja sam svojevremeno kad sam se zlopatio uspeo da nadjem od 1000W i taj sluzi vec 10 godina.

Ovo ti je sve provereno na 5 mesta gde su muku mucili sa grejacima dok nisam naisao ja i postavio pravila za koriscenje bojlera. Nakon zapocinjanja strogog pridrzavanje gornja 3 pravila, mislim da za sve ove godine nikad nikom nije crkao grejac. Inace, ja nemam poverenja u te bakarne grejace, jednostavno secam se pre mnogo godina kada sam imao iste probleme kao ti sada da su sivi trajali 3x duze od bakarnih, ali svakako ni sivi nisu bili dugovecni dok nisam dovoljno prostudirao problematiku i definisao ova 3 pravila.
[ ivan_sim @ 09.10.2014. 00:09 ] @
Dobro poznat problem sa prohromskim bojlerima.
Unisti ga vrtlozna stuja.
Ja to resavam na ovaj nacin:
Kupis prohromski grejac bojleta ETA 2000w KOMPLET obavezno kompletan sa flansom.
Iz razloga da flansna i grejac budu od istog materijala.
Pri ugradnji u kazan bojlera ubaciti komad vodovodne cevi one obicne duzine bar 0.5m
Ubaci se onako sa strane da ostane u uspravan polozaj a da ne dodiruje grejac (zaglavi je uz cev za toplu vodu).
BITNO je da postoji galvanska veza izmedju flansne i kazana.
Znaci mora da ima zica koja povezuje flansnu i kazan i to sve da je vezano na uzemljenje.
Prvo se ubaca sonda regulacionog termostata.
Drzi temperaturu na "dvojku" tj oko 65C.
Odradi ovo ovako pa se javi...
[ gti2 @ 09.10.2014. 06:13 ] @
Licno imam DOM bojler sa prohromskim kazanom i radi vec dve godine bez problema.Grejac ne sme da bude bakarni nego gvozdeni ili prohromski.Galvanska veza je ostvarena koliko znam na svakom bojleru preko srafova ili flansne,zavisi od izvedbe.
[ ceca777 @ 09.10.2014. 07:30 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:
U prethodnom stanu sam se namenjao grejaca, otpvake godine po jedan. Kazan je bio neki obican gvozdeni, nije prohromski, tako da to nije problem. Odatle izvukao neke pouke koje bi ti mogle pomoci.

Pre pet godina otisao ja u radnju da kupim bojler i hocu prohromski... a prodavac se uhvatio za glavu - "zasto prohromski, pa to je smrt za grejace, pa ovde u okolini nikom ni u obicnom bojleru grejac ne moze da traje vise od 6 meseci, u obicnom ima da menjas na svakih mesec dana, servis ce da ti zameni u garanciji jednom-davput, a posle ce da odbije uz obrazlozenje da ti ne valja voda/struja"... Kazem ja njemu "samo ti meni nabavi prohromski i nista se ne brini, meni grejac nece nikad da crkne". On me gleda, sigurno misli "vidi budale", ali ja sam zacrtao da kazan mora biti prohromski i to je to, uopste nisam zainteresovan da slusam kojekakva ubedjivanja... Na kraju sam narucio najjeftiniji koji je u tom trenutku postojao, neki Rankom, cini mi se iz Panceva. Prodavac se opet uhvatio za glavu, kaze "ne njega, to je mala privreda, to nece da sastavi ni dve nedelje", ali opet ja teram po svom.

I evo, pet godina kasnije, grejac nije crkao, a mislim da ce sluziti jos triput toliko. E, sad ono glavno - pravila pri koriscenju bojlera kojih se strogo pridrzavam su sledeca:
1) Bojler treba da je non stop ukljucen, nista grejanje nocu kad je jeftinija struja, nista iskljucivanje kad se tusiram. Tako je voda uvek na istoj temperaturi i nema zamora materijala koji nastaje svakodnevnim skupljanjem-sirenjem zbog promena temperature toplo-hladno.
2) U bojleru ne sme biti vrela voda, koju prilikom tusiranja mesas pola-pola sa hladnom, vec termostat mora biti podesen na maksimalnu temperaturu vode koju koristis za tusiranje, a neko ako voli malo hladnije, on doda samo mozda 5% hladne vode. Tako se topla voda brze trosi, sto znaci da ne moze dvoje-troje da se tusira za redom bez da napravi pauzu izmedju od 15-20 minuta, a ako zivis u selu nema surenja prasica i cerupanja pilica direktno iz bojlera, nego sipas u lonas, pa na sporet da dogrejes :-) Jbg, hoces dugovecan grejac, moras neceg i da se odreknes...
3) Ako je grejac vec stradao, trazi zamenski sto manje snage. Znaci 2000W je gornja granica koju uopste gledas ako nema nista slabije, a ja sam svojevremeno kad sam se zlopatio uspeo da nadjem od 1000W i taj sluzi vec 10 godina.

Ovo ti je sve provereno na 5 mesta gde su muku mucili sa grejacima dok nisam naisao ja i postavio pravila za koriscenje bojlera. Nakon zapocinjanja strogog pridrzavanje gornja 3 pravila, mislim da za sve ove godine nikad nikom nije crkao grejac. Inace, ja nemam poverenja u te bakarne grejace, jednostavno secam se pre mnogo godina kada sam imao iste probleme kao ti sada da su sivi trajali 3x duze od bakarnih, ali svakako ni sivi nisu bili dugovecni dok nisam dovoljno prostudirao problematiku i definisao ova 3 pravila.


A sta da uradim ako nestane voda?Ovde kod mene se cesto to desava imamo manji pritisak (ne uvek) ali se plasim da mi bude stalno ukljucen.Sta da radim?Uvek sam ga prema potrebi ukljucivala i iskljucivala a bio je podesen na 2.Vas bojler koliko ima litra 80?Posto koristite grejac od 1000w.
[ Predrag Krstic @ 09.10.2014. 09:51 ] @
Samo totalni neznalica će ugraditi bakarni grejač u prohromski kazan, ta dva materijala se ne trpe. A taj proizvođač je ubacio bakarni jer očito ne daje garanciju na grejač već samo na bojler, a bakarni su duplo jeftiniji pa na tome štedi.
Kupi grejač za prohromski kazan (nije bakarne već sive/metalne boje) i sigurno rešavaš problem.
[ branko tod @ 09.10.2014. 11:18 ] @
ceca777

Po Beogradu ima prohromskih grejača. Sa njima mi bojler radi 2-3 godine
na maksimalnoj temperaturi i to samo noću. Vrlo mi je čudno da grejač
crkne a ne rascveta se. To je vrlo, vrlo retko u bojlerima
[ ceca777 @ 09.10.2014. 15:59 ] @
Ovaj poslednji nije se rascvetao,mozda sto je trajao deset dana,inace predhodni jesu pukli!!
[ ceca777 @ 09.10.2014. 16:09 ] @
Citat:
ivan_sim:
Dobro poznat problem sa prohromskim bojlerima.
Unisti ga vrtlozna stuja.
Ja to resavam na ovaj nacin:
Kupis prohromski grejac bojleta ETA 2000w KOMPLET obavezno kompletan sa flansom.
Iz razloga da flansna i grejac budu od istog materijala.
Pri ugradnji u kazan bojlera ubaciti komad vodovodne cevi one obicne duzine bar 0.5m
Ubaci se onako sa strane da ostane u uspravan polozaj a da ne dodiruje grejac (zaglavi je uz cev za toplu vodu).
BITNO je da postoji galvanska veza izmedju flansne i kazana.
Znaci mora da ima zica koja povezuje flansnu i kazan i to sve da je vezano na uzemljenje.
Prvo se ubaca sonda regulacionog termostata.
Drzi temperaturu na "dvojku" tj oko 65C.
Odradi ovo ovako pa se javi...


Nisam te bas razumela,i muskarci se slabo snalaze,a kamoli ja zensko...Vec imam flansu ona je od belog metala,mislim da je prohrom,i sta to znaci galvanska veza izmedju flansne i kazana...da li ta zica koja povezuje flansnu i kazan vec postoji na kazanu bojlera. Uvek je bio na dvojci ukljucen,ali kazu da je to jaka temperatura i da mora samo malo da se doda hladne vode prilikom tusiranja,a to znaci da u bojleru ne sme da bude vrela voda...Grejac sam narucila,a majstoru koji mi bude namestao grejac dat cu mu ovo da procita...Boze sto sam se namucila sa tim grejacima...A bojler skup i star samo dve godine...j...grejace...
[ ceca777 @ 09.10.2014. 17:51 ] @
Citat:
ivan_sim:
Dobro poznat problem sa prohromskim bojlerima.
Unisti ga vrtlozna stuja.
Ja to resavam na ovaj nacin:
Kupis prohromski grejac bojleta ETA 2000w KOMPLET obavezno kompletan sa flansom.
Iz razloga da flansna i grejac budu od istog materijala.
Pri ugradnji u kazan bojlera ubaciti komad vodovodne cevi one obicne duzine bar 0.5m
Ubaci se onako sa strane da ostane u uspravan polozaj a da ne dodiruje grejac (zaglavi je uz cev za toplu vodu).
BITNO je da postoji galvanska veza izmedju flansne i kazana.
Znaci mora da ima zica koja povezuje flansnu i kazan i to sve da je vezano na uzemljenje.
Prvo se ubaca sonda regulacionog termostata.
Drzi temperaturu na "dvojku" tj oko 65C.
Odradi ovo ovako pa se javi...



Kupila sam anodu uz grejac ali nikako ne moze da se ubaci u bojler,sa svih strana je pokusavano,ali ne moze,ili ovaj majstor nezna...
[ jovajovic100 @ 09.10.2014. 18:35 ] @
Neka je samo gurne u bojler.
[ Darko Nedeljković @ 10.10.2014. 17:31 ] @
Citat:
ceca777:
A sta da uradim ako nestane voda?Ovde kod mene se cesto to desava imamo manji pritisak (ne uvek) ali se plasim da mi bude stalno ukljucen.Sta da radim?Uvek sam ga prema potrebi ukljucivala i iskljucivala a bio je podesen na 2.Vas bojler koliko ima litra 80?Posto koristite grejac od 1000w.

Pa nista - ne treba iskljucivati bojler. I kod mene nestaje voda, to me uopste ne interesuje. Bojler je uvek pun vode i ne mozes ga isprazniti bez alata cak i da hoces namerno to da uradis. Gore je detaljno opisano sta i kako treba raditi.

Bojler moj sadasnji kao i onaj u prethodnom stanu su 80l. Prethodni je bio magnohrom, celicno kazan, 3kW fabricki grejac. Poslednji je ubacen 1kW sivi grejac i on onako kako sam opisao sluzi vec desetak godina. Drugi, moj sadasnji bojler ima fabricki grejac od 2kW.

Neki majstori su merili i objavili na internetu da je za grejanje 80 litara potpuno hladne vode grejacem od 2kW potrebno sat i po. Hladna voda ima temperturu oko 15C a topla oko 50C. Znaci, 35C razlike za 90 minuta, sto znaci da se 1C dobija na svakih dva i po minuta. U slucaju jednog kilovata to bi bilo 5 minuta. Znaci, dok se ja tusiram, recimo provedem 30 minuta u kupatilu za tusiranje, brisanje, brijanje, pranje zuba i slicno. Tusiranjem spustim temperaturu vode pretpostavljam na 35C ili, jer posto je telesna temperatura 36-37C, vodu hladniju od toga osecamo kao hladnu. Moj sadasnji bojler ima grejac od 2kW, znaci kao sto sam rekao njemu treba (50-35)x2.5=37.5 minuta. Posto on greje dok se ja izbrisem i obrijem prodje vec 15-ak minuta i sledeci treba da napravi pauzu od 15-ak minuta i tada mu je vec voda dostigla temperaturu izmedju 45 i 50 stepeni, pa moze da zapocne tusiranje dok bojler jos dogreva.

U slucaju grejaac od 1kW, vreme se naravno duplira, pa od trenutka kada neko dovode temperaturu vode do neprijatno hladne do dostizanja pune temperature od 50C treba 75 minuta. Tj. ako nakon zaustavljanja vode provedes u kupatilu jos 15 minuta, sledeci ima punu temperaturu nakon celog sata pauze. To deluje kao mnogo, ali obicno nije tako, jer ako prvi ne potrosi bas svu toplu vodu nego skine temperaturu vode na naprimer 42 stepena i tu se zaustavu, dok je on u kupatilu voda vec dostigne 45 stepeni, onda sledeci saceka jos 15 minuta i pocinje tusiranje kada temperatura bude 48 stepeni, onda on spusti temperaturu naprimer na 40C pa treci opet sa istim periodima ima vodu od 46 stepeni pa je koristi do 38, e vec cetvrti mora da ceka 10 minuta duze nego prethodni, naravno ako vas toliko ima i ako imate potrebu da koristite tus u isto doba dana :-)
[ Lavlja_Jazbina @ 10.10.2014. 18:31 ] @
Citat:
Kupila sam anodu uz grejac ali nikako ne moze da se ubaci u bojler

Kako ne moze.Ona se nalazi pored grejaca.


[ tihi2 @ 10.10.2014. 19:22 ] @
O načinu korišćenja bojlera i taktici može puno da se priča...

Ja nikada ne bih držao stalno upaljen bojler iz najmanje 3 razloga:
1. Bezbedost: ove godine u novinama je u Srbiji bilo 4 smrtna slučaja u kadi jer je bojler radio a neko se kupao (zadnja je studentkinja koja se u iznajmljenom stanu tuširala). Neko se kupao, grejač se rascvetao i eto 220V u kadi. Ovo se sprečava FID sklopkom ali kome je to ispravno u stanu? Ako je uopšte ima.
2. Stres i trajnost grejača: najveći stres za svaki uređaj je paljenje i gašenje. Kome je sijalica pregorela kad je radila? Uglavnom pregori kad se pali. Isto je i za grejač. Što manje paljenja produžava vek grejaču.
3. Ekonomija: ako se voda dogreva po danu troši struju koja je 4 puta skuplja od noćne. Ako se troši više bojlera tople vode, bar je taj veći deo dana pokriven "noćnim" zagrevanjem.

Naravno da 1. argument nema cene.

Cecin problem je drugačiji: uvaljuju joj fušeraj, malu privredu i koješta. Isterati garanciju svaki put dok se ne opamete. Samo sačuvati fiskalni, 2 godine garancije je lep period.
[ gti2 @ 10.10.2014. 19:29 ] @
Koliko nauke i studija...Bojler k'o bojler...Ako je grejac kvalitetan,ne treba filozofirati.Kod mene stoji termostat na nesto malo preko "dvojke" i sve radi,zasto i ne bi?
Bojler obavezno iskljucivati pre ulaska u kadu.
[ gilopile @ 10.10.2014. 19:57 ] @
^
Bas tako. Jos da gledam i racunam kad cu ukljuciti bojler. Ja ga palim/gasim kad i kako stignem i nikada u zivotu nisam imao problem, a bojler u ovoj kuci star preko 40 godina. Da mi rikavaju grejaci na svaka mesec-dva dana, izbacio bih ga kroz prozor i grejao vodu na sporetu.
[ tihi2 @ 11.10.2014. 08:10 ] @
Svako brojilo ima izvod koji daje signal niže tarife (u stanovima pali lampicu kod osigurača) koji je lako iskoristiti da se preko sklopke (500din) automatski pali bojler kada počne niža tarifa i ugasi kada prestane niža tarifa.
Imam 3 bojlera od 80l na 3 etaže, na svaki dolazi po dve odrasle osobe i samo nekoliko puta godišnje imam potrebe da se bojler upali danju (obično kad deca skupe društo pa ono prespava).
Ne kažem da je ovo primenljivo kod svakog, ali da je komplikovano - nije.
Računao sam da me struja za sva 3 bojlera košta oko 80evra godišnje što je bez veze.
Čak i da je sve po skupoj struji to je 320evra - opet nije neka cifra.
Za jedan bojler na 4 osobe bojler mora da radi danju i ovo je neprimenljivo. Kad bi se zapravo računalo, jedan bojler koji radi ceo dan, za godinu dana potroši skupe struje koliko i sam košta.
Ako ima mesta, isplativije je imati još jedan bojler ili jedan veći (od 100 ili 120l) i ta investicija se isplati za godinu dana kroz uštedu u računu za struju.
Naravno, kome ova ušteda ne znači ništa - onda ništa.
Najveći potrošači su bojler, veš mašina i ringle i njih treba koristiti po nižoj tarifi. Naravno, ne biti ni rob uštede, nema smisla kuvati od 4 ujutru, ali uključiti veš mašinu da opere do 6 nije teško.
[ Darko Nedeljković @ 11.10.2014. 21:46 ] @
Citat:
tihi2:
1. Bezbedost: ove godine u novinama je u Srbiji bilo 4 smrtna slučaja u kadi jer je bojler radio a neko se kupao (zadnja je studentkinja koja se u iznajmljenom stanu tuširala). Neko se kupao, grejač se rascvetao i eto 220V u kadi. Ovo se sprečava FID sklopkom ali kome je to ispravno u stanu? Ako je uopšte ima.

Ta prica o bezbednosti je na nivou moje babe, koja je eto cula da je to opasno, a pojma nema zasto. Ali evo, ako se ti razumes u elektroinstalacije, pozivam te da prokomentarises sledece:

1. Ja kad sam se doselio u ovu kucu, celu godinu sam se tusirao sa ukljucenim bojlerom pod naponom bez ikakvog uzemljenja, dok sam naterao sebe da napravim uzemljenje. Pre toga su ljudi ziveli tu 50 godina bez uzemljenja, a i adnas ima zgrada u beogradu u kojima ne radi uzemljenje. Ako neko pogine dok se tusira, gotovo je sigurno da bi poginuo i dok uzima serpu sa sporeta naprimer, jer su kazan bojlera i ringla na istom potencijalu. Vec se raspravljalo o tome na ES, ima tema. Takodje, ako je rec o zgradi sa vise stanova, kazani svih bojlera i voda u njima su na istom potencijalu, bez obzira jesu li ukljuceni ili ne. Prvo, kapljice u tusu ne mogu da provedu struju, to su i Mithbustersi svojevremeno dokazivali. Struja ide linijom manjeg otpora, a otpor prema vodovodu je barem 1000 puta manji od otpora kroz kapljice tusa + ljudsko telo + odvodna cev + kanalizacija.
Drugo, voda je uzemljivac, ljudi zive u stanovima bez uzemljenja upravo tako sto je sporet vezan za bojler, pa ako pukne ringla struja nece ubiti nikoga upravo iz razloga sto se sporet uzemljio preko vode.
Trece, ako uzmemo kao tacno da je moguce poginuti prilikom tusiranja uz kombinaciju nekoliko nesrecnih okolnosti (metalna rucica tusa sa koje je spala farba pa se drzi direktno za metal + metalna kada sa koje je takodje spala farba pa se gazi direktno po metalu + slabo srce koje ne moze da izdrzi ni 20V) potpuno je nepotrebno da bojler bude ukljucen, jer ako se u toj kombinacijoi eventualno mozda moze poginuti u kadi, to se moze desiti i ako je bilo koji uredjaj u kuci propustio napon na kuciste, sa kojim je bojler na istom potencijalu. Znaci - ukoliko je neko toliki paranoik da smatra da ga voda iz njegovog grejaca moze ubiti, onda nije dovoljno da samo iskljuci bojler, vec mora preduzeti jos neke mere opreza, naprimer da zivi barem nekoliko stotina metara od ostalih stanova i kuca i da za bojler napravi posebno uzemljenje, koje nema dodirnih tacaka sa kompjuterom, friziderom, sporetom i slicnim uredjajima opasnim po zivot. Razdaljina od nekoliko stotina metara je potrebna jer je sva voda u jednom naselju na istom optencijalu, ne moze tvoja voda da kaze "ej ti strujo nisi nasa vec komsijina, ne mozes ovamo" :-)
Ukoliko sew razumes u elektroinstalacije probaj da nacrtas shemu instalacija vode i struje gde je sa jedne strane zida tvoj bojler, a sa druge komsijin i reci mi ima li razlike u bezbednosti ako je komsijin bojler ukljucen a tvoj iskljucen. Tek kad shvatis zasto nema, bice ti jasno zasto je obici ceo komsiluk i zamoliti da iskljuce bojlere pre nego sto krenwes ad se tusiras podjednako besmisleno kao i iskljuciti svoj bojler.

Citat:
2. Stres i trajnost grejača: najveći stres za svaki uređaj je paljenje i gašenje. Kome je sijalica pregorela kad je radila? Uglavnom pregori kad se pali. Isto je i za grejač. Što manje paljenja produžava vek grejaču.

Pa u principu mozemo mnogo da priacmo i o tome, ali prvo da konstatujemo neke cinjenice. Prvo, svaka obicna sijalica se upali i ugasi 100 puta u sekundi, jer upravo toliko puta struja promeni smer. Drugo, stedna sijalica moze da se ukljuci i iskljuci 10.000 - 50.000 puta u sekundi, pa opet je stedna trajnija od obicne. A sada mozemo da se vratimo na ovo sto si napisao i vidimo zasto je to tako - pa upravo zbog skupljanja-sirenja zbog razlike u temperaturi i zamora materijala do koga na taj nacin dolazi. Tako, vlakno obicne sijalice ako je iskljuceno ono je na temperaturi od 20C, a ako je ukljuceno na par hiljada stepeni. Ta razlika u temperaturi cini da sijalica pregori. Kod grejaca takodje, kad je iskljucen on je na temperaturi vode, a vec par sekundi nakon ukljucenja dostigne naprimer 60C. Ono sto hocu da kazem je da grejacu mnogo manje smeta da se za par sekundi zagreje sa 50C na 60C ma koliko puta dnevno, nego jednom-dvaput dnevno sa 15C na 60C. Isto kao sto sijalica ne pregoreva kad je ukljucujes i iskljucujes 100 puta u sekundi, jer nema velike temperaturne razlike, tako postoje i grejaci za neke specijalne namene koji se ukljucuju i iskljuci\uju na svakih par minuta i ne crknu nikad. Evo, ja mogu i da postavim mali izazov-opkladu - dodjemo kod tebe ili kod mene sedimo ceo dan i na svaka dva minuta ukljucujemo i iskljucujemo bojler. Prema tvojim shvatanjima, nakon nekoliko sati to bi trebalo sigurno da ubije grejac, a prema mojim to nikako ne moze da se desi. Pa ko ne bude u pravu, placa onom drugom desetostruku vrednost grejaca i zamene, moze?

Citat:
3. Ekonomija: ako se voda dogreva po danu troši struju koja je 4 puta skuplja od noćne. Ako se troši više bojlera tople vode, bar je taj veći deo dana pokriven "noćnim" zagrevanjem.
Ovaj argument stoji, jedino sto ja ne znam nikog ko tako koristi bojler. Nocna struja krece valjda od ponoci, pa ko nema tu automatiku koja upravo tada ukljuciva bojler onda je pravo mucenje da svako vece cekas ponoc i pamtis da treba da ukljucis, pa ako nekad zaboravis onda sutra nema tople vode kad ti je potrebna... Nego, nije to bas "500 dinara" - ko nije mislio o tome kada je uvodio struju u kucu/stan, tome sad treba jedno 500 evra da to sve prestemuje, provuce zicu od uklopnog sata do bojlera, popuni istemovano gipsom, pregletuje i prekreci sve prostorije kuda to prolazi. Svako zna za sebe kako to u njegovom slucaju izgleda i da li mu se isplati a ako ne mislim da se svakako ne isplati da to rucno radi i ima takvu vrstu obaveze radi nekoliko dinara dnevno. Ja sam tip osobe koji ni u prodavnici obicno nece da uzme kusur ako je manji od 20 dinara, pa onda za manje od toliko necu ni da se drndam sa ukljucivanjem bojlera tacno u ponoc.

Citat:
Jos da gledam i racunam kad cu ukljuciti bojler. Ja ga palim/gasim kad i kako stignem i nikada u zivotu nisam imao problem, a bojler u ovoj kuci star preko 40 godina. Da mi rikavaju grejaci na svaka mesec-dva dana, izbacio bih ga kroz prozor i grejao vodu na sporetu.

Pa ne mozes porediti bojler star preko 40 godina sa ovim danasnjim, ako imas takav onda slobodno zaboravis sve sto sam gore napisao za dogovecan rad grejaca, ukljucujes ga kad hoces, grejes vodu dok ne prokljuca i taj nece da crkne. A kad jednom crkne, onda sta je tu je, ili grejes vodu na sporetu ili nadjes ovo gore moje uputstvo i ako ga se pridrzavas onda svaki grejac iz male privrede moze da ti radi dvocifren broj godina.

[ nbjs @ 12.10.2014. 08:20 ] @
Citat:
ceca777:
Da li neko moze da mi pomogne,naime radi se o bojleru -Termorad od 80 litara- kupljen pre dve godine. Dok je bio u garanciji prvi grejac kako je i kupljen,trajao je sest meseci,sledeci koji je namesten isto u garantnom roku je trajao cetri meseca ,sledeci tri,pa jedan,i na kraju deset dana,to ti je da pocnes da vristis od muke!!!


potpuno isti problem sa prohromskim kazanom imao sam i ja. dok nisam ugradio grejač sa anodom.
dakle ne treba majstor da ti ugrađuje anodu, nego se promeni ceo komplet - grejač, anoda, flanšna (baš kao sa slike na prethodnoj strani).
jedino što se anoda troši, pa mora da se stavlja nova svake 2-3 godine. i tada se menja samo anoda.
[ vladd @ 12.10.2014. 09:22 ] @
Osnovno je da se ugradi elektroda, rzv "anoda', koja ce produziti vek grejacu. Kao drugo, bitan je kvalitet vode i kolicina minerala koji se nalaze u vodi kojom se napaja bojler.
Oblaganje grejaca kamencem, znatno skracuje vek grejaca.

@Darko

Nije bas sve korektno kako si naveo, sijalica se ne iskljucuje i ukljucuje 100Hz, vec se napaja naizmenicnom stujom u radnom rezimu. Grejanje vlakna je inertan proces. Pri ukljucenju inkadescentne sijalice protice velika struja koja brzo zagreva nit, i ako postoje neke nedoslednosti materijala, kontakata ili veza, desava se crkavanje.

Nesot drugacije je sa stedljivim sijalicama, gde je neophodna promenljiva struja, da ne bi doslo do talozenja florpscentnog materijala na jednoj strani.

Grejaci od pre 40-50 godina su drugacije, polurucno, radjeni. Zbog takve proizvodnje, da bi se umanjio skart, neki elementi tehnologije su radjeni sa visim stepenom sigurnosti, pa su zidovi bili deblji, vece rastojanje izmedju grejaca i zida, deblje izolacije.

PA se mogao dogoditi grejac, koji traje decenijama...sto nije ekonomski dobro...za fabriku. Sada, u masprodukciji automatskim masinama, tolerancije su manje, grejaci imaju projektovani vek, iz kojeg u malom procentu mogu da "izadju".
A problem su i trgovci, koji u nabavci osmatraju samo nisku cenu, bez da ih zanima licni renome ili kvalitet...

Pojava napona na kazanu, i stepen opasnosti je uvek prisutan, i zavisi od mnostva faktora. Bitna je korektna i profesionalno izvedena instalacija, takodje i tip cevi, plasticne su izolator, i najosnovnije, razlika potencijala izmedju povrsine ili predmeta koji se dodiruje i oslonca na kojem osoba stoji..ili se dodiruje.

Moze sve to "lebdeti" na potencijalu, i osoba i bojler, ali ako dodje do kontakta sa necim na potencijalu uzemljenja, moze doci do ozbiljnih udara.

Samo neko ko poznaje dobro detalje instalacije, moze da tvrdi da li je opasno i u kojoj zoni. Blanko formule NE POSTOJE, niti "srodni" primeri....

Svaka instalacija je prica za sebe, i svaka opasnost ima svoje elemente.

Zato se i mere otpori uzemljenja, zato se i rasporedjuju potrosaci po instalaciji, i zato se propisuju zastitne i bezbednosne mere.
[ tihi2 @ 12.10.2014. 22:11 ] @
@Darko,
ti koliko si siguran u bezbednost, zašto ne uđeš u kadu i zamoliš nekog da ti ubaci uključenu peglu ili fen? Nema nikakve razlike između rascvetanog grejača i grejača na pegli ili fenu. Valjda si dovoljno pametan da to ne probaš.

To što neko nema uzemljnje je njegov rizik i niko ne može da kaže da je to normalno.

Napisao sam kako se može zaštittii: FID sklopka baš zato služi, u deliću sekunde meri koliko je struje vraćeno kroz nulu i isključuje celu instalaciju. Može probiti struja i kod tebe ili komšije, rezultat je isti.

Kad te drma struja dok pereš ruke je jedna priča, ali kad te drmne struja u kadi - tu nema bežanja. Mišići se grče i priča je završena.

Kad bojler radi noću paliće grejač manje od 10 puta. Kad radi 24h paliće se možda i 100 puta. Zar tvrdiš da mu učestalo paljenje produžava vek?

Nekome 20din ne znači ništa, nekome ni hilljade. Mislim eura. Stvar je lična. Ja se zgrozim kad ovde na forumu pročitam da ljudi za 90m2 kupe i potroše 6-7t uglja ili 20m3 drva ili 5t peleta. Oni misle da nije mnogo. Meni je to katastrofalno mnogo.

To za poznavanje kao tvoja baba ... je bez veze. Ista tako mogu da kažem da se ti razumeš u ovo kao Marica u kriv džojstik ali to ne vodi nikuda. Trebaju argumenti a ne kvalifikacije i etikete.

I ko kaže da treba svi da isto mislimo? Neka ljudi čitaju i sami zaključe.

Ono za sijalicu... Istraživanja koja sam čitao kažu da vlakno pregori u 90% slučajeva kada na hladnu sijalicu dođe veliki napon (preko 200V). Postoji jednostavna elektronika koja pali sijalicu kad je napon 0V i tvrde da je vek sijalice povećan preko 5 puta. Naravno, i dalje se normalno pali sijalica ali ona zasija kada je napon 0V i to kašnjenje je 50-ti deo sekunde i ne može da se vidi.
[ Homer J. Simpson @ 13.10.2014. 11:11 ] @
Ja kad se tusiram u kadi ima mozda 5mm vode tako da bih slobodno mogao da ubacim i fen i peglu i nista se ne bi desilo.
Dok oni koji se banjaju u kadi imaju vece ali opet smesno male sanse da izginu
[ Darko Nedeljković @ 13.10.2014. 21:57 ] @
[quote]vladd: Moze sve to "lebdeti" na potencijalu, i osoba i bojler, ali ako dodje do kontakta sa necim na potencijalu uzemljenja, moze doci do ozbiljnih udara.[quote]
Ono sto ja hocu da kazem je da je bojler vec na potencijalu uzemljenja, kazan bojlera je metalnim srafovima vezan za beton, isti beton na kom stojis, a vodom je vezan za vodovod. Vidjao sam na starijim zgradama da uopste nisu ukopavane sonde ili trake za uzemljenje, vec je uzemljenje celog stana jednostavno vezano za kazan bojlera, sto znaci da bojler ne samo da nece da te ubije sopstvenom strujom, vec nece da te ubije ni strujom sa drugih uredjaja koje namerno dovedes na njega.

Citat:
Samo neko ko poznaje dobro detalje instalacije, moze da tvrdi da li je opasno i u kojoj zoni. Blanko formule NE POSTOJE, niti "srodni" primeri....

Pa elektro instalacije su moja struka, organizujem stvari mnogo opasnije od obicnog bojlera. E, sad, tu su ISO standardi koji kazu otprilike da kad krenes na seks sa devojkom moras da stavis kondom + ona da popije pilulu + da ga izvadis pre nego sto svrsis + da to radite samo u neplodne dane. Tako se i ja ponasam u svom poslu - radim kako je standard odredio da mora. Ali, zato u svojoj kuci zanemarujem ISO standard u smislu da mi je dovoljna 1-2 od navedenih zastita. Ti sad slobodno mozes da kazes da 2 zastite nisu ovoljne i da se i pored toga u milijardu slucajeva moze nekako desiti da par dobije bebu i sta ja sad na to da ti odgovorim... Tako i ovde - bojler necu nikad da iskljucujem jer ja kao elektrotehnicar smatram da za tim nema nikakve potrebe pored svih ostalih zastita, a onaj ko misli da treba neka slobodno trkne do trafo stanice i iskljuci celom kvartu struju, da ga preko iskljucenog bojlera ne bi slucajno ubila struja sa komsijinog usisivaca, koji sticajem okolnosti moze naci za potrebno da usisava bas dok se ti tusiras...

Citat:
ti koliko si siguran u bezbednost, zašto ne uđeš u kadu i zamoliš nekog da ti ubaci uključenu peglu ili fen? Nema nikakve razlike između rascvetanog grejača i grejača na pegli ili fenu. Valjda si dovoljno pametan da to ne probaš.

Tihi2, svi smo gledali taj film, ali moramo biti iskreni i priznati da to u realnosti ne izgleda ni blizu tako spektakularno kao na filmu. Mithbusters-i su se bavili tom temom i to mozes da pronadjes na youtube. Nauka kaze da je potrebno minimum 100 mA da ubije zdravog odraslog coveka kao sto sam ja, a mithbusters-i su izmerili da pegla bacena u kadu daje tek 20-ak mA. Cak i da sam toliko lud da se ispisam u kadu, povecacu struju tek za nekoliko mA, ali opet nedovoljno da me ubije. Rezultat ce biti da ce osecaj za mene biti veoma neprijatan, jer je sve preko 10mA neprijatno/bolno iskustvo i da cu iskociti iz kade i nalupati samare tome ko je to uradio, a ako je jaci od mene mozda cu se zadovoljiti time da mu samo ispsujem familiju. Mithbusters-i su uspeli da dodju do smrtonosne struje tako sto su u kadu sipali kilogram soli, ali to jelte nije tema...
Bilo kako bilo, ako zelis mozemo da napravimo takvu opkladu, za novac vrednosti recimo 1.000 EUR ja pristajem da dobrovoljno istrpim tih par sekundi bola, mozes da mi ubacis peglu ili fen u kadu. Naravno, ja prethodno stavim svoj deo opklade pored kade, pa ako ne bude kako ja kazem, ti zgrabi novac i bezi :-) U principu ne bi trebalo da se zaebavamo sa takvim stvarima, ali jbg, doveo si me pred svrsen cin da moram ili da ti ponudim takvu mogucnost, ili da kazem da pricam ljudima ono sto ni sam ne bih probao...

E, sad, izmedju pegle/fena/grejaca u bojleru i kadi je ogromna razlika, zato sto si u kadi non stop u kontaktu sa 100 litara vode kroz koju kruzi struja, a iz bojlera si svake sekunde u kontaktu sa recimo 0,2% te kolicine vode, ako je to tebi isto, onda sta da ti kazem. Meni je to ogromna razlika, tu govorimo o struju manjoj od 1mA koje ljudsko telo ne moze da oseti i koja je bezopasna cak i za ljude sa pejsmejkerom. Zato pristajem da se tusiram iz ukljucenog bojlera u kom se rascvetao grejac bez one klauzule od 1000 EUR. Taj eksperiment mozemo da probamo besplatno, nije mi prvi put, evo, trenutno sam na odmoru i tusirao se sinoc i osetim da iz njihovog bojlera pomalo bije struja. Naime, ja sam posle svih ovih godina razvio malo istancaniji osecaj za struju, pa tako osecam struju i tamo gde je niko drugi ne oseca, naprimer na kompjuterskom kucistu svuda gde uzemljenje nije bas po standardu. Kod koriscenja bojlera narocito osecaj postane izrazeniji ako imam neku ranicu na ruci ili telu, a prethodno sam juce malo ogrebao prst. I tako, aj prst pod vodu, a ono struja bije :-) Nisam hteo da kazem ljudima, posle bi me cimali da im tri dana proveravam
instalaciju sa kog uredjaja vuce struju i zasto i propao bi mi odmor :-)
Ovako, niko drugi ne oseac, ja precutao da sam ista osetio i svi srecni, svi zadovoljni :-)

Citat:
Napisao sam kako se može zaštittii: FID sklopka baš zato služi, u deliću sekunde meri koliko je struje vraćeno kroz nulu i isključuje celu instalaciju. Može probiti struja i kod tebe ili komšije, rezultat je isti.

Pa ja sad ne znam tacno koje je godine poceo da vazi taj standard da se mora koristiti FID sklopka, ali svakako su u pitanju kasne sedamdesete ili rane osamdesete. Mnogo dobra stvar, tu nema dileme, ali eto, po Beogradu imas mnogo zgrada gde su instalacije radjene 60-ih, a ne treba zaboraviti hiperinflaciju 90-ih kada je plata bila 30 maraka, pa niko nije kupovao normalan kabl od 2 marke metar, vec neki rumunski od pola marke metar, koji sam po sebi propusta po koji mA izmedju provodnika, konkretno faze i uzemljenja. Zatim kineska kompjuterska napajanja, koja po zamisli konstruktora to rade... Ono sto hocu da kazem je - da li iskljucivanje bojlera pomaze u takvim situacijama? Pomaze onoliko koliko i iskljucivanje sporeta, kompjutera i usisivaca + komsijinog bojlera, sporeta, kompjutera i usisivaca jer su svi ti uredjaji na istom potencijalu ako je bilo koji od njih neispravan.

Citat:
Kad bojler radi noću paliće grejač manje od 10 puta. Kad radi 24h paliće se možda i 100 puta. Zar tvrdiš da mu učestalo paljenje produžava vek?

Ne samo sto tvrdim, vec na nekoliko mesta tokom vise godina uspesno eksperimentalno dokazujem, bez ijedog izuzetka. "Tajna" je u tome sto bojleru ne smeta ni da ga milion puta ukljucis na npr. 45C a iskljucis na 50C, ali mu smeta da ga 1000 puta ukljucis na 15C a iskljucis na 90C. Ja nisam strucnjak za tehnologiju materijala, pa mozda ne objasnjavam potpuno pravilno, ali svodi se na to da se pri tolikim sirenjima i skupljanjima posle nekog vremena pojave mikro pukotine a nakon toga se grejac brzo rascveta. Anoda bi trebalo da te pukotine zakrpi novim atomima metala, ali ce se pukotine i dalje pojavljivati a anoda ce ih i dalje krpiti i tako dok se ne istrosi anoda ili grejac dodje do takvog stanja da ga je vise nemoguce krpiti. Nisam protiv toga, mozda cu i ja sledeci put staviti anodu, sto da ne, ali eto, za sada sam pronasao nacin kako da najjeftiniji prohromski bojler traje dvocifren broj godina bez anode, pa zasto da to korisno iskustvo ne podelim sa drugima...

Citat:
Ono za sijalicu... Istraživanja koja sam čitao kažu da vlakno pregori u 90% slučajeva kada na hladnu sijalicu dođe veliki napon (preko 200V). Postoji jednostavna elektronika koja pali sijalicu kad je napon 0V i tvrde da je vek sijalice povećan preko 5 puta. Naravno, i dalje se normalno pali sijalica ali ona zasija kada je napon 0V i to kašnjenje je 50-ti deo sekunde i ne može da se vidi.

Ja imam odlicna iskustva sa tiristorskim prekidacima sa podesavanjem jacine svetla, tu sijalica dobije napon koji uvek pocinje vrednoscu razlicitom od 0V ali ne dobija cele periode, sto je bukvalno kao da 100 puta u sekundi palis i gasis sijalicu, ali to svakako pomaze, jer vlakno dostigne radnu temperaturu tek pola sekunde kasnije, kada odvrnes tocak do kraja. Tih pola sekunde mnogo znaci kad se poredi sa situacijom da sa obicnim prekidacem vlakno dostigne punu temperaturu nakon mozda 0.05 sekundi.
Citat:
Homer J. Simpson: Ja kad se tusiram u kadi ima mozda 5mm vode tako da bih slobodno mogao da ubacim i fen i peglu i nista se ne bi desilo.
Dok oni koji se banjaju u kadi imaju vece ali opet smesno male sanse da izginu

Da, ja takodje i slazem se sa tim da za duboku vodu neka sansa postoji ali da je smesno mala, pa ako tihi2 odluci da rizikuje 1000 evra mozemo imati i videklip ovde :-)
[ dlalic @ 14.10.2014. 06:54 ] @
Ice bucket challenge je out.
Novi YT hit je Iron_in_the_bathtube challenge
[ tihi2 @ 14.10.2014. 17:22 ] @
Nije problem 1000evra već se brinem šta ću ako dobijem opkladu? Suviše jeftino da te izgubimo. Nije to uvek nekoliko sekundi već... mirno opušteno se banjaš u kadi, razmišljaš o ko zna čemu i odjednom počne da te nešto peče, pa dok utvrdiš da ti se nije učinilo, pa odakle je, pa šta da se radi, većina bi vrištala, pa dok se ukapira de se mora iskakati iz kade... efekat iznenađenja je čudo, a panika očekivana...
Ono za paljenje grejača na 45*C...
Svaki grejač u bojleru se pali na 15-20*C tj na temperaturi hladne vode jer je pozicija takva. Senzor temperature se nalazi u cevki od oko 30-40cm gurnut toliko od dna bojlera gde dolazi hladna voda koja ostaje dole i pokriva ceo grejač ili bar veći njegov deo, pre nego hladna voda stigne do senzora temperature da mu kaže da je temperatura pala i da se upali. Ako je temperatura bojlera na vrhu (gde je obično termometar) 60*C kada uđe hladna voda na dnu će biti 15*C. To se na dodir rukom lepo oseti ako se skine donja zaštita. Ovo ti mogu pokazati na rezervoaru od 1000l gde imam merače pri vrhu i pri dnu i to se lepo vidi.
Možda ovo ne važi za neke bojlere koji imaju senzor i grejač blizu (video sam neke italijanske koji nemaju cevku već se direktno urone u vodu) ali za klasične sa flanšnom tj ovalnim podnožjem za grejač važi.
FID sklopka isključuje trenutno sve 3 faze i u celoj kući nema struje. Struja može doći sa nule ali teško od komšije jer bi njega već spalila. I ako dođe iz mreže, a nije od nas, onda je vrlo male snage, možda može da se izmeri, ali se teško može osetiti.
[ Darko Nedeljković @ 14.10.2014. 23:34 ] @
Citat:
Nije problem 1000evra već se brinem šta ću ako dobijem opkladu? Suviše jeftino da te izgubimo.

Nista, da ne bi bilo izvlacenja na tu foru, imam resenje - uskoro ce svinjokolj, nabavi jednu svinju od 100kg, neku staru kadu i peglu, pa da vidimo. Svinje su generalno osetljivije od ljudi na strujne udare, a ja eto tvrdim da cak ni svinji nece biti nista. Za slucaj da sam negde pogresio u racunici (a nisam), pojescemo sunke i kobasice i to je to :-)

Citat:
FID sklopka isključuje trenutno sve 3 faze i u celoj kući nema struje. Struja može doći sa nule ali teško od komšije jer bi njega već spalila. I ako dođe iz mreže, a nije od nas, onda je vrlo male snage, možda može da se izmeri, ali se teško može osetiti.

Cesto imamo situaciju da je izmedju naseg i komsijskog bojlera samo jedan zid. Sad zamisli sledecu situaciju, realnu i uobicajenu u starim beogradskim zgradama - za uzemljenje ne postoji ni sonda ni traka ukopana u zemlju. Svi provodnici uzemljenja u zgradi povezani su i time su svi bojleri uvek na istom potencijalu. FID sklopke nema. Zasto mislis da iz sopstvenog bojlera preti opasnost, a iz ostalih u zgradi ne preti? Kod mene kad sam se doselio ovde su bile instalacije stare preko 50 godina i imao sam upravo takvu situaciju. Meni kad se pokvario sporet (spojio fazu i uzemljenje) dok nisam imao nikakvu sondu za uzemljenje i nisam imao FID sklopku, bojler je sve to uredno uzemljavao. Nije bas po standardu, ali sasvim uspesno je obarao napon na kazano na vrednost koju ljudi obicno ne mogu osetiti, a i ja sam osetio svega par puta, kad imam neku svezu ranicu. Proslo je par meseci dok sam ja video da mi se kabl od sporeta greje i kad ni jedna ringla niti rerna ne radi, kao i da mi je potrosnja struje za par stotina kWh veca nego sto treba da bude. Sve je to bojler uredno vukao prema gradskom vodovodu, bez da ikoga dovede u zivotnu opasnost. A bojler prohromski, nije emailirani pa da kazemo izolacija ovo-ono. Secam se da je bilo kad se pusti voda na cesmu i u nju uroni glinerica da je svetlela :-) To je daleko veca izlozenost od rascvetalog grejaca, jer kad grejac pukne imas recimo 1 centimetar kvadratni puknutog grejaca u kontaktu sa vodom, a kod mene je bio napon doveden na kazan gde je najmanje ceo metar kvadratni lima bio u kontaktu sa vodom. Gore pominjes da su 4 osobe poginule dok su se tusirale, ali nigde u tim novinskim clancima se ne pominje da li ih je ubila struaj iz svog ukljucenog bojlera, ili nekog drugog uredjaja preko iskljucenog bojlera, sto je po meni veca verovatnoca.
Evo, nadjoh da za onog decaka sto je poginuo 2011, da je bio uredno iskljucio bojler. Prekidac bio postavljen na nulu... Takodje, treba ljudima reci da hoteli i studentski domovi uglavnom nemaju mogucnost iskljucivanja bojlera... Ima i celih gradova kod kojih ta mogucnost ne postoji... bilo kako bilo ja ga nikad necu iskljucivati, a koga ne mrzi nek iskljucuje, nisam protiv.

Jedno je sigurno - ako ti elektricar koji je radio instalaciju kaze da moras da iskljucujes bojler dok se tusiras onda - menjaj elektricara!

[Ovu poruku je menjao Darko Nedeljković dana 15.10.2014. u 00:56 GMT+1]
[ Goran Mijailovic @ 15.10.2014. 10:04 ] @
@pctel nije bojler vukao struju u vodovod već je uzemljenje u starim zgradama vezano za metalne vodovodne cevi :)
[ vladd @ 15.10.2014. 17:31 ] @
Beton nije na potencijalu "zemlja", cak i kada je zakopan u zemlji.:)
[ tihi2 @ 16.10.2014. 22:48 ] @
FID sklopka i ne može da radi ako uzemljenje nije dobro. Odmah izbaci. Čak izbaci i kada procuri bojler.
Sve stare kuće starije od 70-tih su imale nulovano uzemljenje tj spojenu nulu i zemlju, i ja sam imao u prizemlju dok nisam prepravio. Pa živeli ljudi. Malo drma ali možda tako treba.
Ovo za svinju... nemoj da čuju ovi za prava životinja. Ima da robijaš tri puta više nego da si čoveka ubio.
Dal u kadi ili pored, crno joj se piše. Biće kobasica svakako.
[ test1234 @ 17.10.2014. 10:14 ] @
Gorenje proizvodi bojlere sa takozvanim suvim grejacem, ne direktno u vodu vec u rupu, slicnu kao za sondu termostata, se ubaci infra grejac. Znaci ne dolazi u dodir sa vodom i lako i jednostavno se menja, nema ispustanja vode prilikom zamene grejaca.
[ gti2 @ 27.06.2015. 20:39 ] @
Citat:
gti2:
Licno imam DOM bojler sa prohromskim kazanom i radi vec dve godine bez problema.Grejac ne sme da bude bakarni nego gvozdeni ili prohromski.Galvanska veza je ostvarena koliko znam na svakom bojleru preko srafova ili flansne,zavisi od izvedbe.


Da osvezim temu.Nedavno je topla voda pocela da se oseca na nesto poput sumpora pa sam odmah posumnjao na istrosenost anode i bio u pravu.Ono sto mi je interesantno je da je proizvodjac ipak stavio bakarni grejac u prohromski kazan i to radi sad vec skoro tri pune godine.Ovo citirano za grejac sam napisao poucen licnim iskustvom sa profesionalnim kazanom za kuvanje u kombinaciji sa bakarnim grejacima koji su se raspali posle nedelju dana (smesteni u prohromski kazan).Sve u svemu,stavio sam novu anodu,ocistio bojler pa cu da vidim koliko traje bakarni grejac u prohromskom kazanu.
Na slici se vidi stanje anode posle nepune 3 godine.

[ ceca777 @ 12.04.2016. 19:40 ] @
Pozdrav svima....

Nije me bilo dugo,jer u medjuvremenu je bojler procurio,tako da su mi stalno crkavali grejaci upravo zbog neispravnog bojlera. U medjuvremenu bojler sam poslala fabrici jer imam deset godina garancije i dobila sam nov bojler. Nov bojler sam dobila 21.01.2015. Da odgovorim za anodu,kupijla sam je,medjutim nikako majstor nije uspeo da ubaci grajac sa anodom u bojler,to se jos u tom periodu sa starim bojlerom desavalo. Unapred se zahvaljujem svima onima koji su pokusali da mi pomognu..

Danas 12.04.2016. nestala je struja,bojler je bio ukljucen,nestala struja,sklopka od glavnoih osiguraca je izbacila,jer je napon bio -10% ili +5,nisam sigurna,i grejac crko,napravio spoj. Tako da ja sada moram ponovo da kupujem grejac i da menjam,poludecu.. Mozda ovom informacijom mogu da pomognem nekome.

Kada namestim grejac,a to ne ce biti skoro bar za nekih 10-tak dana,obavesticu vas da li je to bilo u pitanju,jer majstor koga sam pozvala kaze da je zbog toga probio,ali ne moze da dodje tek za dsetak dana..... Javljacu se na dalje...Ako se ne javim i dok se ne javim...sala malo,znaci da je stvarno grejac bio u pitanju i da jos uvek bojler radi...Ako ste zaboravili radi se o prohromskom bojleru od 80l.
[ mugi junuzovic @ 15.04.2016. 09:39 ] @
Da li je grijač u tom bojleru, bakarni ili inox??
[ ceca777 @ 23.04.2016. 18:59 ] @
Grejac je prohromski sa bojlerom je stigao...
[ mugi junuzovic @ 25.04.2016. 09:06 ] @
Zna se desiti da ako Vam je neispravan sigurnosni ventil iscuri voda iz bojlera (kada nestane vode na vodovodnoj mreži). Pošto vode nema u bojleru a bojler je uključen grijač crkne. Možda je to bio razlog kod Vas
[ 006 @ 09.07.2018. 14:13 ] @
Sta je bolje za prohromski kazan, kako bi poredjali (po kvalitetu) sledece:

1. prohromska flansna i niklovan/hromiran grejac
2. niklovana/hromirana i flansna i grejac
3. pocinkovana i flansna i grejac
4. pocinkovana flansna i niklovan/hromiran grejac
5. prohromska flansna i grejac presvucen kalajem

Cene su od 850 do 2000 a prodavci ubedjuju da se pocinkovane flansne "pojedu". Od grejaca ima IEG, Srecko i Jovanovic...

I gde staviti anodu ako nema mesta na flansni?


EDIT: Stavio novu anodu i niklovani (takav je i bio) grejac na postojecu prohrom flansnu.


[Ovu poruku je menjao 006 dana 09.07.2018. u 19:27 GMT+1]
[ bordzija @ 29.09.2018. 01:32 ] @
Ja imam na inox kazanu starom skoro 40 godina flanšna je inox a grejač bakarni. Traju po 10 godina bez problema svaki. Zadnji koji sam ubacio je bakarni hromirani i evo radi okruglo 10 godina još je živ. Sledeći je inox definitivno.

Moja zapažanja: Nemam anodu ali imam gvozdene cevi u zidu :) Da imam pvc pitanje je koliko bi to kraće trajalo što se tiče grejača? Uzemljenje imam francusko hehe.

Kamenac čistim iz bojlera jednom u 10 godina kada rikne grejač, izvučem 2 lopate.
[ ceca777 @ 08.10.2019. 16:43 ] @
Javljam se nakon 5 godina. Problem o kom sam pisala da grejaci crkavaju nakon mesec dana je resen. Mozda uspem nekom i da pomognem. Meni niko nije. Da li ja nisam uspela dobro da objasnim,ili niko nije znao sta se desava i zasto grejac crkava na mesec dana. Naime,dobila sam dobrog majstora i resila problem. Jedini problem je bio ventil koji je proklizao i nije dobro propustao vodu,bilo je i nekog peska. Znaci pritisak za vodu je bio slab.tako da je bojler bio polu prazan. Promenila sam ventil na zidu i problem sam resila. Bojler vec godinu dana dana radi super a i grejaci koji sam tada postavila jos uvek traje. Nadam se da cu nekom uspeti da pomognem. Znaci,neophodan je dobar pritisak vode sa ventila iz zida da bi bojler mogao da se napuni do kraja.

Znaci Termoradov prohromski bojler je odlican a i grejaci nisu losi,samo je potrebno dobro znanje i dobar majstor. Pozdrav svima!!!
[ gti2 @ 08.10.2019. 19:22 ] @
Bojler ne moze da bude poluprazan jer je kraj (ili pocetak) izlazne cevi smesten u samom vrhu kazana.
[ Taradrina @ 17.11.2019. 10:21 ] @

Imam inox bojler iz "99g. koji mi je pravio Dragan iz Užica(radi i sada). Bojler je oko 250L,sa inox grejačem od 6kw, povezan u" zvezdu" preko sklopke, proizvođač elektrotermija Užice,Bela Zemlja .Potrebna mi je ta snaga zbog velikog broja potrošača(3 kuhinje, 5 kupatila, 10 osoba). Termostat je uvek na pola(kamenac se stvara na 67°), i nikada ne Isključujem bojler. Ima eksp.posudu od 10 bari i sigurnosni od 6 bari, ublaživač pritiska na 4,5 bara samo za bojler, a od 6 bari na glavnoj liniji(kod mene je pritisak vode i do 8-9 bari).Radi već 20-a god.sve bez problema.
Kod kćerke kupljen bojler inox 80L,i crkao grejač posle 1g.Serviser došao i ustanovio da nije ispravno povezan. Zamenio, povezao kako treba i radi sve već 3g(inox bio i inox ugradio).Termostat je sada na malo više od pola.
Možda nekom pomogne 😄.
Pozdrav svima