[ CakNoris @ 10.10.2014. 10:10 ] @
Razni mega projekti se najavljuju u Beogradu.
Mnogi od njih su toliko skupi da se može reći da su potpuno nerezonski (unutrašnji prsten oko Beograda koji bi išao tunelom, spajanje Mosta na adi sa auto putem kod Bežanije, Beograd na vodi,...).

Ono što me svakodnevno muči, začuđuje i pomalo nervira je što niko čak ni da najavi izlaze i prelaze sa auto puta u Beogradu u delu od Mostarske petlje do Plavog mosta.
Svakodnevne kolone, čekanje, česti potpuni zastoji izgleda da ne dotiču političare i ostale koji odlučuju o ovakvim projektima.
Autokomanda je u špicu toliko katastrofa se često dešava da od isključenja do auto-puta do ustaničke putuje i po 25min.

Zar je toliko teško i skupo napraviti još neki izlaz i prelaz sa auto puta sličan prstenovima kod arene?

Svestan sam da to nije jeftino i da bi bilo potrebno izgraditi/proširiti puteve, moguće i sruštiti neke objekte, ali koliko se para na benzin potroši i smoga napravi preko 100.000 automobila koji tuda prođu svakodnevno, mislim da se itekako isplati.
Takođe, ovi izlazi su daleko jeftiniji od izgradnje pomenutih projekata.

Mapa deonice
[ jablan @ 10.10.2014. 11:23 ] @
Pa nije valjda poenta samo sići sa autoputa, treba negde i ući. Izlazi sa autoputa u tom delu uopšte nisu toliko retki. Jednostavno, previše je automobila u starom delu grada i tu nikakvi dodatni izlazi sa autoputa neće pomoći.

Rešenje je poboljšanje gradskog prevoza, izgradnja nekog oblika metroa itd.
[ CakNoris @ 10.10.2014. 12:26 ] @
Ne slažem se da izlazi nisu rešenje i da su dovoljno česti.
Na NBG ih ima više za manji broj automobila.

Inače, ko što sam napisao, nisu u pitanju samo izlazi već i prelazi.
Kad bi se na to dodalo i proširenje ulica pored isključenja onda bi to bio pun pogodak.

A izračunaj koliko košta metro i da li Srbija može da ga plati pa uporedi tu cenu sa dva kružna toka preko auto-puta uz proširivanje još nekoliko ulica u blizini njih.

Primera radi:
- da se izgradi još jedan most preko auto-puta odmah do postojećeg Dušanovačkog i da se proširi izlaz sa auto-puta i prva ulica Husova koštalo bi od prilike desetak miliona EUR sve zajedno sa rušenjem objekata koji se nalaze u Husovoj i plaćanjem smeštaja ljudima koji tamo žive.

- da se izgradi kruzni tok kao kod Kombank arene između Deligradske i Gučevske bi bilo nešto skuplje, ali bi znatno rasteretilo Autokomandu. Ako bi samo 15% rasteretilo Autokomandu to bi bilo veoma značajno.

Verovatno ima boljih predloga, ali sigurno je da Autokomanda ne može da izdrži dalje povećanje broja vozila, jer ih već sada ima 10 puta više od broja za koji je projektovana (10.000 vozila).
[ Sceka @ 10.10.2014. 12:38 ] @
[quote]CakNoris:..- da se izgradi još jedan most preko auto-puta odmah do postojećeg Dušanovačkog i da se proširi izlaz sa auto-puta i prva ulica Husova koštalo bi od prilike desetak miliona EUR sve zajedno sa rušenjem objekata koji se nalaze u Husovoj i plaćanjem smeštaja ljudima koji tamo žive.
...quote]
Zasto bi se gradio most odmah do postojeceg, gde je tu logika?

Kako si izracunao da bi to kostalo desetak miliona € ?

Koliko bi to trajalo, ko bi izvodio radove, koliku bi to pometnju napravilo u saobracaju dok se radi...?


Pozdrav!
[ SlobaBgd @ 10.10.2014. 12:49 ] @
A da mi lepo porušimo sve što smeta vozačima automobila, i da napravimo novu infrastrukturu po njihovoj meri? Nego, hoće li te egzibicije da plaćaju samo vozači ili i oni koji nemaju kola?
[ jablan @ 10.10.2014. 13:38 ] @
Citat:
CakNoris: A izračunaj koliko košta metro i da li Srbija može da ga plati pa uporedi tu cenu sa dva kružna toka preko auto-puta uz proširivanje još nekoliko ulica u blizini njih.

Nema smisla upoređivati ove dve stvari, jer je metro sistemsko rešenje, a dva kružna toka (odakle? gde?) rešavaju lokalne probleme, i to samo do određene mere. Uostalom, začetak metroa već postoji i zove se voz. Ni postojeća železnička infrastruktura kroz Beograd nije dovoljno iskorišćena. Drumska infrastruktura je, sa druge strane, prebukirana.

I ako povećaš protok pojedinih pravaca za automobile, šta si uradio? Već postoji ogroman problem sa automobilima, čak i na Novom Beogradu - jednostavno ih je previše. Ulice su zakrčene, parkinzi su zakrčeni, trotoari su zakrčeni. Povećavanjem protoka za automobile činiš sebi medveđu uslugu.

Saobraćajna politika Beograda treba da se kreće u pravcu stimulacije javnog prevoza i drugih alternativa (bicikl). Neki vid metroa će morati kad-tad da se napravi.
[ jnk @ 10.10.2014. 13:43 ] @
Stvarno Čače, sve što si izneo treba uraditi suprotno.
[ CakNoris @ 10.10.2014. 15:02 ] @
@SlobaBgd
Probleme koje imaju vozaci imaju i putnici gradskog saobracaja tako da to nema veze sa tim da li neko ima ili nema kola.
Ukoliko razmislis, doci ces do zakljucka da je njima jos gore jer autobusi sporije prolaze kroz zastoje.

@Sceka
Most odmah do postojeceg bi se gradio da bi se povecala propustna moc. Veoma logicno i jednostavno. Primer bi ti bio most kod Beske na Auto-putu.
Cifra koju sam "izracunao" nije strucna i krajnje je okvirna. Naravno da bi neko preduzece koje se bavi ovim proracunima trebala da uradi detaljnu kalkulaciju.
Radove bi izvodio onaj ko pobedi na tenderu (Energoprojekt, Ratko Mitrovic, Niskogradnja,...), a guzve u saobracaju bi svakako bile povecane godinu dana, ali to je neizbezno za sve vece infrastrukturne projekte.

@Jablan
IMHO, ima smisla uporedjivati, jer je metro toliko skup da ne bismo mogli da ga isplatimo ni za 40 godina, a tada bi vec bio zreo za renoviranje.

Veci deo Beograda juzno od Save ima problem sa uskim ulicama ili barem uskim grlima na odredjenim deonicama. Pre ili kasnije, morace da se prosiruju vaznije ulice i ruse objekti koji su na uskim grlima.

Zeleznica je super stvar i nije u suprotnosti sa ovim predlogom.

Kako to mislis da povecanje protoka nije dobro? Usput, izgradnjom prelaza preko autoputa bi i pesaci profitirali.
Nije dobro sto se gradi neplanski intezivno vec 15ak godina, ali to je vec drugi problem.
Biciklisticke staze po sirem centru Beograda, nazalost, nisu moguce (sem pored reka) zbog vec uskih ulica. Nije moguce odvojiti dodatni metar kad na mnogim mestima nema mesta ni za pesake.
Sto se metroa tice, kad bi postojeci pravci do Rakovice i Pancevca dobro radili, sto nije u suprotnosti sa mojim predlogom, to bi bio odlican pocetak.

@jnk
Da li mozda imas neki argument? Citanje misli mi slabo ide.
[ BluesRocker @ 10.10.2014. 15:24 ] @
Citat:
jablan:
I ako povećaš protok pojedinih pravaca za automobile, šta si uradio? Već postoji ogroman problem sa automobilima, čak i na Novom Beogradu - jednostavno ih je previše. Ulice su zakrčene, parkinzi su zakrčeni, trotoari su zakrčeni. Povećavanjem protoka za automobile činiš sebi medveđu uslugu.

Po NBG gde god prolaze autobusi ostaje oranje. Da li zbog močvarnog tla ili lošeg asfalta, ne znam. Od autobusa više štete nego koristi. Naravno da autobusi treba da idu, ali je činjenica da automobili čine manje štete, pogotovo oni sa ispravnim katalizatorom ili automobili na gas.
[ Shadowed @ 10.10.2014. 15:27 ] @
Ako uradis put valjano nece ostati udubljenja.
[ balle @ 10.10.2014. 17:40 ] @
CakNoris je u pravu. Ko ne živi u ovom delu grada i ne zna za ove probleme.
Izlaz kod Dušanovačke pijace, velika gužva, male ulice ne mogu da prime toliko vozila.
Nema izlaza za Šid za nekoga ko dolazi iz B.Jerkovića ili Kumodraške.
Čini mi se da su pričali da treba da otvore izlaz za Mokrulušku, posle Dušanovačkog mosta...
[ Lavlja_Jazbina @ 10.10.2014. 17:54 ] @
To su samo bacene pare.Sta bi sa obilaznicom?Jel funkcionise?Izgleda ne po paklu u 5 pm.Ako nisi motociklom,zaboravi gde si krenuo.
[ etjen @ 10.10.2014. 22:16 ] @
apsolutno se slažem sa Čakom za nevedene deonice, ali nažalost one nisu jedine.
Mnogo ima tih čepova po gradu, iako je istina da su navedene među najvećim.

Slažem se da je bolje makar nešto uraditi nego bulazniti o metrou i obilaznicama unazad i unapred x godina.

Dajte makar nešto.
[ branko tod @ 11.10.2014. 08:30 ] @
čak noris

Stanujem dve ulice iznad Južnog bulevaea i u proseku od sketanja sa auto puta do kuće ne prođe
više od sedam minuta.
Problem je na Auto komandi gde postoje tri nerešena ulaza prema centu grada, i prema delu oko
Bulevara i Zvezdari. Mamutski most na Adi se svodi na Teodora Drajzera, pa onda na Ljutice
Bogdana i na Auto komandu. Drastično povećan broj kola iz novih delova Banjice, Jainaca i
Miljakovca je upućeno na Avalski put. U Vojvode Stepe je gužva od Trošarine. Znači da problem
gužvi treba rešavati mnogo dalje od Auto komande. Pogledaj Bulevar od Franša do Slavije. Tu
je jezivo, jer je to jedini prolaz prema centralnim delovima. U tom delu od Auto komande do
Šumica bez MEGA rušenja nema mogućnosti da se naprave dovoljno širokr i ozbiljne saobrajnice.
Mislim da je tunel najbliži realnosti.

[ vladd @ 11.10.2014. 09:04 ] @
Citat:
Na NBG ih ima više za manji broj automobila.


Sta dalje komentarisati Cace Norise.

Reci mi koliko stanovnika ima OKO auto pura na novom beogradu, znaci samo blokovi OKO auto puta, pa se onda samokoriguj.

Jedan soliter, tipa "televizorki", ima vise stanovnika nego ceo blok oko vozdovacke pijace.

Svaki blok ima 3-8000 ljudi, ne racunajuci Bezanijsku kosu, sa 26000 ljudi

Pa prelistaj malo gradove po Srbiji..sa 26000(Bezanijska kosa) ili 270000 stanovnika, koliko ima Novi Beograd

Ili 8000(stari blok "paviljoni")..recimo prema varosicama tipa Titel-a

Problem je sto su "mali" izlazi na potezu od mostara do autokomande, i dalje do plavog mosta prakticno pomocni, a na njih se naslonilo drustvance iz divljih gradnji.

Ne samo da bi prosirenje skupo kostlao grad, nego sam siguran da bi najvise zapistali doticni "divljaci" i pristali na "vise potrosenog goriva", nego na rusenja ili placanje dazbina ili prerade za objekte.

Zato je situacija takva kakva je, trpi protok saobracaja, dok se ni stanovnici ni grad ne izlazu trosku.
[ kamicak @ 11.10.2014. 10:26 ] @
Rešenje je vrlo jednostavno i zna ga svako ko je malo izašao iz Nebeske Srbije.
Bio sam neki dan u jednoj selendri u Mađarskoj, i kad sam došao do centra video sam parking sa 1000 biciklova, uredno parkiranih,
onaj ko je bio u Beču,Gracu, Budimpešti ili u bilo kom gradu u Nemačkoj da ne spominjem Holandiju, verovatno je primetio koje je najmasovnije prevozno sredstvo u urbanim džunglama.
Nemojte se zavaravati, koliko god se zgražavali na pomisao da vaš auto zamenite nečim na dva točka, doćiće vreme i kod nas da ekonomičnije i racionalnije pristupamo životu, možda će do tada proći dosta godina i možda će dosta mostova i prelaza da se naprave, ali povratka nema, inače će vam proći život u limenoj kanti zaglavljnoj negde u centru grada, kao i do sada,
zato što pre kupite neki bajs, ne mora baš sa aluminiskim ramom, samo da se kotrlja........
pozdrav
[ jnk @ 11.10.2014. 10:40 ] @
Nbg strana - Sava centar, arena 1 i 2, omladinskih brigada, studentski grad, bezanijska kosa, zmaj, ukupno 7 izlaza.

Bg strana mostar, steco, autokomanda, dusanovac, plavi most, lasta i ima bar jos jedan dakle takodje bar 7 izlaza a opet je razlika pri iskljucivanju neuporediva sto znaci da problem nije u broju iskljucenja vec u kapacitetu saobracajnica u koje se iskljucenja ulivaju. Na nbg je to bilo mnogo lakse resiti jer se radilo ispocetka pa je moglo da se isplanira dok u starom delu bga problem divlje i neplanske gradnje traje vekovima pa bi neko sistemsko resavanje bilo preskupo a i realizacija bi bila upitna.

Zato je jedino pravo i pragmaticno resenje isprobano u svim normalnim metropolama razvijanje javnog prevoza a tu najpre mislim na metro. Problem je sto ne moze da se uradi u jednom mandatu i nijedan politicar tu nije video svoj interes kad je teoretski mozda i bilo finansijskih mogucnosti za bar jednu liniju.

Zato kome je sudjeno da autoputem kroz bg u spicu ide na posao neka se ne nada da ce se situacija nesto znacajnije popraviti u narednih 10 godina. Eventualno da se prebacite na skuter pa vozite izmedju kolona.
[ CakNoris @ 12.10.2014. 17:23 ] @
@JNK
Broj izlaza nikako nije isti.
U prvih 8km od mosta:
- NBG strana 11 izlaza
- BG strana 7 izlaza

U prvih 6km od mosta:
- NBG strana 8 izlaza
- BG strana 6 izlaza

U prvih 4km od mosta:
- NBG strana 6 izlaza
- BG strana 4 izlaza

Pritom prelazi preko auto-puta za automobile su na NBG strani daleko većeg propusta (imaju više kolovoznih traki).

Evo liste izlaza na NBG strani:
1. SC1 (ulica Vladimira Popovića između SC i Save)
2. SC1 - SC2 -> 0.417km
3. SC1 - Arena 1 -> 1.2km
4. SC1 - Arena 2 -> 1.6km
5. SC1 - Omladinskih brigada (Genex) -> 2.6km
6. SC1 - Tošin bunar (Bežanija) -> 3.6km
7. SC1 - Partizanske avijacije (Bežanijska kosa) -> 4.4km
8. SC1 - Rodić -> 5.8km
9. SC1 - BS Zmaj -> 6.1km
10. SC1 - Lakat krivina/Kvantaš/Tempo/ -> 6.5km
11. SC1 - Ikarbus -> 7.9km
12. SC1 - Neimenovano skladište 1
13. SC1 - Neimenovano skladište 2
14. SC1 - Neimenovani zaseok 1
15. SC1 - Soko salaš -> 12.8km
15. SC1 - Aerodrom NT Beograd -> 13.3km
16. SC1 - Batajnica/Novi Sad -> 15.3km
17. SC1 - Dobanovci -> 19.1km

Evo liste izlaza na BG strani:
1. Mostar
2. Mostar - Hitna pomoć -> 0.8 km
3. Mostar - Autokomanda -> 1.8 km
4. Mostar - Dušanovac -> 3.1 km
5. Mostar - Plavi most -> 4.6 km
6. Mostar - Leto -> 5.5 km
7. Mostar - Lasta -> 6.7 km
8. Mostar - Bubanj -> 12.8 km

@vladd
Što se tiče broja automobila, uporedi Zvezdara+Voždovac+Vračar+Savski venac sa NBG, pa onda reci sa koje strane se nalazi više automobila, mada nije poenta u tome u opšte.

Ti, dalje, meriš samo zgrade u neposrednoj blizini auto-puta, tako da u startu imaš lošu logiku.
Auto-put koriste i ljudi koji stanuju više km od auto-puta.
Npr. da bi išao od Zvezdare, Voždovca, Vračara i delimično iz Rakovice i Savskog venca do NBG, često je najbrže ići auto-putem.

"Društvance u divljoj gradnji", nebitno da li tu ima i legalnih ili ne, će pre ili kasnije morati da bude raseljeno da bi grad mogao bolje da funcioniše.
Što se pre počne sa planiranjem izmeštanja i kontrole izgradnje u delu oko izlaza sa auto-puta, biće lakše da se prošire putevi koji se nastavljaju na izlaze sa auto-puta.

Normalno je da bi tu bilo i onih kojima se ne sviđa izmeštanje, pogotovo onih koji žive od brisanja stakala u Husovoj ulici (Marinkova bara), ali to ne znači da zbog toga taj deo grada treba da se zapusti potpuno.
Pogotovo što bi npr. Dušanovac i Marinkova bara izgradnjom dodatnog izlaza i prelaza preko auto-puta većeg kapaciteta tada imali veoma poželjnu lokaciju.
Kad bi se se oslobodio prostor od nekoliko hektara (1.76-8) u kome živi malo ljudi, onda bi taj prostor mogao da se proda po visokoj ceni za izgradnju stambenog ili poslovnog bloka tik uz auto-put.

@kamicak
Kako ti misliš da zaživi biciklizam u brdovitom gradu sa uskim ulicama?
Amsterdam, Berlin i cela Mađarska su skoro potpuno ravne oblasti u kojima se planski gradilo i tu ima smisla koristiti bicikle.

@branko tod
Neki put od autokomande do raskrsnice Južnog bulevara i Maksima Gorkog treba i manje od 3 minuta, ali nažalost neretko se u periodu od 16.30-18.30 dešava da se putuje po 20 i više minuta da bi se prešlo 1300m.
U tim slučajevima, 15ak minuta treba samo do Južnog bulevara (540m). Da idem lagano peške prešao bih to za manje od 5 min.

Tunel je odlično rešenje, ali siromašna i korumpirana Srbija ne može efikasno da gradi auto-put po ravnoj Vojvodini, a kamoli tunele u Beogradu.

Preusmeravanje dela saobraćaja iz Kumodraške, Vojvode stepe i Bulevara oslobođenja na novi prelaz preko auto-puta je, po meni, jedino pravo rešenje za smanjenje gužve na Autokomandi.
[ Lavlja_Jazbina @ 12.10.2014. 17:37 ] @
Mislim da predlog za ikljucenje sa auto puta (povecati) je iluzoran,posebno Dusanovac.Infrastruktura je takva kakva je i bez ogromnog rusenja je neizvodljivo.
Evo jednog testa sto se tice rasterecenja a to je novi most Mihajlo Pupin.Ministarka kaze do kraja godine.Da vidimo 29.novembar kod Pancevca i Baniju,uopste ka centru koliko ce biti rastereceno.
[ CakNoris @ 12.10.2014. 19:11 ] @
@Lavlja_Jazbina
Sta je to ogromno rusenje po tebi?
Za osetno ubrzanje izlaza Dusanovac potrebno je rusenje oko 25 veoma malih objekata (nema zgrada, stavise mislim da nema ni jedan objekat sa vise od dva nivoa).

Grad je gradjen tako da su cak i veoma vazne ulice veoma uske.
Normalno je one moraju da se prosire i da je neophodno da bude i rusenja.
Sta je tu toliko lose?
Ima mnogo primera sirom sveta da su ruseni objekti da bi se napravilo nesto od cega ce da imaju koristi desetine hiljada ljudi svakodnevno.
[ Lavlja_Jazbina @ 12.10.2014. 19:19 ] @
Pa evo ,primer cigana (za rusenje) za iskljucenje dusanovac.Mislim da je ukinuto skretanje ono kod MR-a.Sta tu uraditi? I da je dupla traka ides na most.Ka Brace Jerkovic i Vojvode Stepe u istoj liniji da ne pricam.
Iskljucenje za Medak sa auto puta ide dobro do racvanja za plavi most,a i doci do raskrsnice neki put je umetnost ( da izuzmem prosjaka u kolicima koji dodatno ometa,ne kazem sto je tu jer mora nego za kompletnu situaciju).
Iskljucenje sa auto putaza plavi most i sam znas da od znaka stop je mucno se ukljuciti bilo gde.
Sto se tice novog mosta,jes da je bio 400 miliona ali ja od ade ciganlije do novog beograda (buvljaka) sam za 10 min.Za mene,ako su pravili za mene,fala im.:).
[ Sceka @ 12.10.2014. 19:23 ] @
Citat:
CakNoris
... delimično iz Rakovice i Savskog venca do NBG, često je najbrže ići auto-putem.
...

Zasto bi neko ko zivi u Rakovici koristio auto put za odlazak na Novi Beograd kad postoji Most na Adi? Mostom na Adi je skraceno odlazenje na N.B. drasticno svima na potezu od mostara pa "desno" (gledano na mapi). Niko sa Banovog Brda, Rakovice, Zeleznika, Sremcice, Obrenovca... na Novi Beograd vise ne ide koristeci mostarsku petlju. Ibarska Magistrala, ni do grada vise ne dolaze kamioni koji idu za Novi Sad, Zagreb, Nis, sve se to odvaja/rasoredjuje jos kod "petlje" Orlovaca a pre Petlovog Brda.

Znaci, nije cesto brze nego se uopste ne ide.

--- -- -

A sto se tice teme - pa nabrojao si sasvim dovoljno izlazaka sa auto puta. Da ima vise jos veci kolaps bi bio u spicevima.

Kad bude gotova obilaznica oko Beograda i zazive svi projektovani prstenovi i definitivno se izmesti kamionski tranzit onda taj deo auto puta o kome govori tema moze da se modifikuje na mozda bolji nacin...


Pozdrav!
[ vladd @ 12.10.2014. 19:41 ] @
Citat:
Npr. da bi išao od Zvezdare, Voždovca, Vračara i delimično iz Rakovice i Savskog venca do NBG, često je najbrže ići auto-putem.


Sve te opstine su slabo poredive sa NBGD--om, i po broju stanovnika i po broju automobila po jedinici povrsine.
Ne postoje ceste zgrade u gradu koje imaju hiljadu i kusur stanara.
Parkinzi od nekoliko stotina mesta su puni, a pristupne ulice poprilicno uske.

Sto se tice potreba za auto putem, rakovica je poprilino rasterecena novim mostom, nema potrebe zalaziti na auto put.

OStali, centralni delovi, imaju jako mali procenat gradjanstva uz auto put, a sa drugih lokacija postoje alternativni pravci narocito vazno za Vracar, i Zvezdaru. Sitno naselje zvezdarsko, od malih kucica nije tako brojno.

Ozbiljan problem su Konjarnik, Sumice i Brace jerkovic, izlaz kod plavog mosta ili autokomande je problematican, ali to se ne resava dodavanjem medju- izlaza, vec malo drugacije, nepovoljno po neke gradjane..

Problem je miks malih zgrada i tesnih ulica sa velikim zgradama u zaledju...
[ CakNoris @ 12.10.2014. 19:52 ] @
@Lavlja_Jazbina
Kada su renovirali auto-put zatvorili su isključenje Prešernova koje je bilo jedva malo lošije od isključenja Dušanovac.

Isključenje je moglo malo da se prilagodi, umesto da se zatvori.
Jasno je da je zatvaranje izlaza jeftinije pa je izbor bio uštedeti.
Od tada je gužva naravno povećana, pa u špicu za izlazak sa auto-puta kod Dušanovca mora da se čeka po 5 semafora (raskrsnica Husove i Miška Jovanovića).

Nije mi jasno šta si mislio pod:
Citat:
I da je dupla traka ides na most.Ka Brace Jerkovic i Vojvode Stepe u istoj liniji da ne pricam.


@Sceka
Nisam siguran za Rakovicu, zato sam i napisao delimično.
Onaj ko ide iz Rakovice u deo NBG istočno od auto-puta, možda mu se više isplati da ide na auto-put, mada možda i grešim pošto se ne sećam kada sam išao od Rakovice na NBG.

Istina je da veći broj ulaza na auto-put usporava saobraćaj, ali to ne znači da zbog toga treba da se odustane od proširenja izlaza i prelaza preko auto-puta.
Svakako je najgore na Autokomandi i zato ona mora da se rastereti.

Obilaznica oko Beograda će nešto malo pomoći ubrzanju saobraćaja, ali pitanje koliko će u opšte da se oseti, obzirom da se već nekoliko godina sav kaminonski tranzit preusmerava na nedovršenu obilaznicu.
Gužvu više ne prave kamioni!
Obilaznica je svakako jedan od prioriteta grada i ne razumem zašto se uopšte ne radi na njoj (sem što odu da se slikaju pred izbore).



[ Lavlja_Jazbina @ 12.10.2014. 20:16 ] @
Mislio sam da od iskljucenja sa auto puta na Dusanovcu ako napravis neko prosirenje (vijadukt) za levo ka Ustanickoj,ostaje ti desno pored onih stovarista ka Vojvode Stepi i Jerkovicu.
To je po meni ne izvodljivo,jeste ali kao da nije.Uvek pored nekog iskljucenja imas usko grlo koje pravi zastoj na tom,lepo uredjenom delu.
Problem su i navike.Petak,kolaps.Onda vikendasi ( bas ne volim taj epitet) i guzve nedeljom uvece.O kisi kada pada,tu nema mesta komentaru,a sve dobre namere i ideje padaju u vodu kada su ove 3 opcije u pitanju.
[ CakNoris @ 12.10.2014. 20:21 ] @
@vladd
Tema nije takmičenje o broju automobila, pa ne bih da dalje o tome razgovaramo iako ostajem pri svom mišljenju.

Ponavljam, ne idu auto-putem samo oni koji stanuju do 500m od auto-puta.
Takođe, zavisi i u koj deo NBG se ide.
Ako se ide na zapadni deo NBG sa Zvezdare ili Vračara, više se isplati ići preko auto-puta nego preko slavije na Stari savski most ili preko Bulevara i Brankovog mosta.

Btw. Zvezdara nikako nije sitno naselje sa kućicama. Prođi malo, možda se začudiš da i tamo ima zgrada.
Nekako stičem utisak da ti ne priznaješ naselja u kojima ne preovlađuju zgrade sa 8+ spratova.
NBG je ima manje od 10% veću naseljenost od Zvezdare.

Evo malo i zvanične statistike o broju ljudi po centralnim opštinama:
- Vračar - 55,463 stanovnika (19,000/km2 gustina naseljenosti),
- Stari grad - 48,061 stanovnika(6,900/km2 gustina naseljenosti),
- Savski venac - 38,660 (2,400/km2 gustina naseljenosti),
- Voždovac - 157,152 (1,100/km2 gustina naseljenosti),
- Zvezdara - 148,014 (4,800/km2 gustina naseljenosti),
- Novi Beograd - 212,104 (5,200/km2 gustina naseljenosti).

Vladd, čini mi se da živiš na NBG koji se veoma izgradio u poslednjih 20god i da te zabole ona stvar za ostale delove grada koji su infrastukturno veoma zapostavljeni.
Da li bi se bunio da ne postoje pristenovi kod Arene?


[Ovu poruku je menjao CakNoris dana 12.10.2014. u 21:39 GMT+1]
[ CakNoris @ 12.10.2014. 20:33 ] @
@Lavlja_Jazbina
Proširivanje ulice Miška Jovanovića prema Zaplanjskoj (Medak i Jerković) je poželjno, ali nije neophodno za ubrazavanje prelaženja preko auto-puta.

Bolje povezivanje Dušanovačkog mosta sa Trošarinom ili centralnim delom bulevara Vojvode Stepe je po meni važnije i može da se odradi npr. ovako:
- Proširenje izlaska sa auto-puta kod Dušanovca + Proširenje prvih 50-100m u Ljubićkoj + Kumodraška da ostane kakva jeste i ona ima direktnu vezu sa Trošarinom preko Zlarinske
- Presecanje puta od Miška Jovanovića do Vitanovačke koja izlazi kod Voždovačke crkve u Vojvode Stepe.


[ Lavlja_Jazbina @ 12.10.2014. 20:35 ] @
Citat:
Ako se ide zapadni deo NBG sa Zvezdare ili Vračara, više se isplati ići preko auto-puta nego preko slavije na Stari savski most ili preko Bulevara i Brankovog mosta.

Za tu relaciju je metro zakon,da ga ima.
[ iz zadnje klupe @ 12.10.2014. 20:53 ] @
Postoji projekat spajanja Grcica milenka direktno sa ulicom Brace jerkovic, mostom. Zatim se i Brace jerkovic prosiruje, a ima mesta. I bolje resenje jer dobijamo dve arterije.
[ Lavlja_Jazbina @ 12.10.2014. 21:30 ] @
Taj je projekat star kao metuzalem.Od Grcica Milenka je trebao da ide ka Zvezdari,a od zavrsetka J.Bulevara ( rusenje Obilicevog stadiona ) pa sve do bulevara.
Mislim da je I jedan krak isao ka Sumicama.
[ CakNoris @ 12.10.2014. 22:10 ] @
To o čemu priča iz zadnje klupe se zove UMP - Unutrašnji magistralni poluprsten u Beogradu. http://www.ekapija.com/website/sr/page/60397

Od saobraćajnice T6 blizu sadašnje Kvantaške pijace Unutrašnji magistralni poluprsten ide paralelno postojećem autoputu, prolazi pored novih naselja na Bežanijskoj kosi i ide do denivelisane raskrisnice sa Tošinim bunarom, zatim prolazi pored blokova 37 i 38, 28 i 24 gde seče Ulicu Omladinskih brigada i Španskih boraca i paralelno sa železničkom prugom stiže do sadašnjeg otvorenog tržnog centra gde skreće ka Brodogradilištu. Dugo planirani most preko Ade Ciganlije je projektom UMPeSO pomeren do samog špica. Trasa UMP-a nas dalje vodi pored hipodroma do Topčidera gde ulazi u brdo ispod Dedinja. Tunel izlazi u Ulici Ljutice Bogdana kod stadiona FK Partizan. Na Autokomandi nalazi se denivelisana petlja. UMP nas dalje vodi dolinom Mokroluškog potoka ka Šumicama gde prelazeći autoput seče Ustaničku ulicu i tu ponovo ulazi u tunel. Kod raskrsnice sa Ulicom Gospodara Vučića UMP je ponovo na površini gde njegova trasa prelazi preko Južnog bulevara. UMP se nastavlja trasom na poziciji Ulice Grčića Milenka i ponovoulazi u tunel ispod Ulice Vojislava Ilića i Bulevara kralja Aleksandra. Nastavak trase ide ka raskrsnici sa Ulicom Baje Sekulića i pored Novog groblja dolazi do zone Bogoslovije, prelazi preko Ruzveltove ulice i uključuje se na Pančevački most. Ukupna dužina UMP-a iznosi preko 17 km od čega je u tunelima oko tri a na objektima oko 5,5 km.

Ključne takčke projekta su:
- Petlja u bloku 70
- Most preko save, kod Ade ciganlije
- Petlja u Točideru
- Tunel na dedinju
- Petlja na trgu oslobođenja (Autokomanda)
- Trasa u Grčića Milenka

Trenutno, koliko je meni poznato, se ništa ne radi na kopanju tunela i premošćavanju auto-puta, ali je najavljena rekonstukcija petlje na Trgu oslobođenja.

[Ovu poruku je menjao CakNoris dana 12.10.2014. u 23:32 GMT+1]
[ vladd @ 12.10.2014. 22:50 ] @
Nije nikakvo takmicenje u broju automobila, nego ispravljanje krivih cinjenica.

Ti prstenovi su planirani 70-ih godina, da bi sekoliko toliko rasteretio saobracaj kroz centar, sto bi trajalo do 2012 godine..da se krenulo u realizaciju na vreme.

Animoziteti i razni politicki uticaji dve mocne struje arhitekata, osionost i sujeta, su stopirali svaku pametnu opciju...pa su clanovi i klanovi CK uzivali u neradu tri decenije..

A sada je sve kasno, bez radikalizacije projekata, i prilagodjavanja divljoj gradnji ili formiranje nove urbanizacije, i rusenje socijalnih relikata, nema nade u regulisanje saobracaja.