[ crnobrada @ 11.10.2014. 23:01 ] @
Imam dvojno drzavljanstvo: SRB i BiH-RS. u Srbiji sam vlasnik automobila (1986. god.) koji ne ispunjava EURO 3 standard sto je uslov za uvoz automobila u BiH. Molio bih da mi neko objasni da li je moguce automobil prevesti na BiH tablice? Odgovori koji sam dobijao do sad su razliciti:
1. NE zbog EURO 3 standarda
2. DA jer sam vlasnik i auto ne uvozim u BiH.
Pretpostavljam da treba prouciti BiH zakon ali evo neka bude suprotno. Da li se auto iz BiH ili iz neke druge zemlje moze prevesti na SRB tablice ako je u pitanju vlasnik koji toj u zemlji poseduje auto koje je registrovano?
[ pajapop @ 11.10.2014. 23:36 ] @

Evo...kod mene u firmi radi kolega koji je iz BIH - RS, i verovatno ima dvojno drzavljanstvo, cim radi "za stalno" i ima prijavu boravka u Beogradu. Ali vozi auto sa bosanskim tablama. U pitanju je Sevrolet Laceti. Sad se sprema da ga proda, jer mu je dosadila registraciju u Bosni, a ne moze da ga preregistruje na srpske table. Ja, sad ne znam koji standard zadovoljava taj Sevrolet, al ipak, je to "mlad" auto...al ne moze...
[ AstralPro @ 12.10.2014. 10:08 ] @
Moraces da prodas taj auto sa bosanskim tablama i da kupis na nasim ako mislis da vozis.
[ Braksi @ 12.10.2014. 11:33 ] @
ne mozes registrovati auto pre nego sto si ga uvezao, prema tome, kako ga ne mozes uvesti neces ga NIKAKO ni moci registrovati.
[ vladd @ 12.10.2014. 13:15 ] @
Za par godina, kao oldtajmera...sanse se uvecavaju...
[ aleksandarzz @ 12.10.2014. 14:14 ] @
Da bi mogao da uvezeš auto u Srbiju iz bilo koje zemlje on mora da ispunjava EURO3 standard. Budući da ga ovaj ne ispunjava, ne može se ni uvesti.
Mislim da su i naš i BiH zakon u uvozu isti/vrlo slični, tako da verujem da ne može ni obratno.
[ pajapop @ 12.10.2014. 17:10 ] @

Pa tesko da Sevrolet Laceti ne ispunjava Euro 3 standard. Mislim da je tu nesto drugo po sredi...to je politika uvoza, sve se vrti oko finansija...Koliko takvih bosanaca ima koji bi to mogli uraditi...sta sa domacim uvoznicima i uvoznickim lobijima...
[ crnobrada @ 12.10.2014. 19:36 ] @
Pretpostavljao sam da od toga nema nista ali ponadao sam se da ima neka "caka". Hvala na odgovorima. :)
[ Zarko Silic @ 12.10.2014. 20:48 ] @
Postoji caka, samo sto pravilnik ESa ne dopusta javno pisanje o tavim cakama.
[ Java Beograd @ 13.10.2014. 06:35 ] @
Polako ljudi. Dvojno državljanstvo nije jedino bitno. Bitno je gde je prebivalište (stalno). Dakle, crnobradi gde živiš, gde plaćaš porez ?
[ aleksandarzz @ 13.10.2014. 08:29 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Postoji caka, samo sto pravilnik ESa ne dopusta javno pisanje o tavim cakama.

Ne postoji caka.
Auto iz prvog posta koji ne ispunjava euro3 ne može nikako da se uveze u Srbiju.
Laceti koji je spominjan verovatno ispunjava euro3, pa mu nije potrebna nikakva caka, može normalno da se uveze u redovnom postupku.
[ aleksandarzz @ 13.10.2014. 08:31 ] @
Citat:
Java Beograd:
Polako ljudi. Dvojno državljanstvo nije jedino bitno. Bitno je gde je prebivalište (stalno). Dakle, crnobradi gde živiš, gde plaćaš porez ?

Sve to je potpuno nebitno. Bitno je samo da li roba koja se uvozi ispunjava uslove za uvoz.
[ KrkaCiC @ 13.10.2014. 10:27 ] @
Citat:
aleksandarzz:
Citat:
Zarko Silic:
Postoji caka, samo sto pravilnik ESa ne dopusta javno pisanje o tavim cakama.

Ne postoji caka.
Auto iz prvog posta koji ne ispunjava euro3 ne može nikako da se uveze u Srbiju.
Laceti koji je spominjan verovatno ispunjava euro3, pa mu nije potrebna nikakva caka, može normalno da se uveze u redovnom postupku.


Moze da se uveze i na drugaciji nacin
[ Nocni @ 14.10.2014. 10:59 ] @
@aleksandarzz,
Zašto si tako siguran da ne može da se uveze...
Postoji čak i zamjena školjke automobila zbog poplave pa je čak i oslobođeno bilo kakvih dažbina... prisustvovao sam carinjenju školjke iz 2012 godine koja je eto slučajno još uvijek na trapovima i na točkovima postavljena na šlep službu i tako dovedena na terminal... Po papirima porijeklo je iz amerike ali je prvo bila uvežena u Dansku...

Pitanje je da li se isplate cake za kamione i skupa vozila kad se carini neko jeftino vozilo... vjerovatno ne...
Ali caka za carinjenje vozila koja ne ispunjavaju euro norme, kao što su sva vozila iz amerike, je uvijek bilo i biće ih...
Može se izvršiti i tkz. prilagođavanje vozila euro normama zamjenom farova, štopova, izduva i raznh djelova sa potvrdom ovlašćenog servisa... Treba li napominjati da se kasnije posle dobijanja tablica mogu opet vratiti stari djelovi... U nekim opštinama mogu se postaviti i samo na papiru...

Ovo kako ti vidiš Zakon bi bilo u redu da npr živiš u Švajcarskoj...
[ Braksi @ 14.10.2014. 18:20 ] @
U Boga i u CG je sve moguce !
[ crnobrada @ 14.10.2014. 20:40 ] @
Imam obe licne karte i trenutno radim i placam porez u Srbiji. :) Ali zelim da vidim da li mogu da prevedem auto u BiH...
[ aleksandarzz @ 15.10.2014. 10:32 ] @
Citat:
Nocni:
@aleksandarzz,
Zašto si tako siguran da ne može da se uveze...
Postoji čak i zamjena školjke automobila zbog poplave pa je čak i oslobođeno bilo kakvih dažbina... prisustvovao sam carinjenju školjke iz 2012 godine koja je eto slučajno još uvijek na trapovima i na točkovima postavljena na šlep službu i tako dovedena na terminal... Po papirima porijeklo je iz amerike ali je prvo bila uvežena u Dansku...

Pitanje je da li se isplate cake za kamione i skupa vozila kad se carini neko jeftino vozilo... vjerovatno ne...
Ali caka za carinjenje vozila koja ne ispunjavaju euro norme, kao što su sva vozila iz amerike, je uvijek bilo i biće ih...
Može se izvršiti i tkz. prilagođavanje vozila euro normama zamjenom farova, štopova, izduva i raznh djelova sa potvrdom ovlašćenog servisa... Treba li napominjati da se kasnije posle dobijanja tablica mogu opet vratiti stari djelovi... U nekim opštinama mogu se postaviti i samo na papiru...

Ovo kako ti vidiš Zakon bi bilo u redu da npr živiš u Švajcarskoj...

Siguran sam da ne može jer se bavim tim poslom. Da bi mogao da uvezeš auto u Srbiju, on mora da bude proizveden tako da ispunjava euro3 standard, dodatna prilagodjavanja se ne prihvataju. Uredba o utvrdjivanju uslova za uvoz polovnih vozila kaže da se podrazumeva da sva vozila koja su prvi put registrovana u zemlji članici EU nakon 01.01.2002. ispunjavaju bar euro3 standard pa se i ne proverava ispunjenost tog uslova. Ta školjka (uslov za uvoz je isti kao i za auto) je registrovana u Danskoj nakon pomenutog datuma, a poreklo joj je nebitno.
Sad je za prvu registraciju neophodno i da auto prodje i homologacijski pregled, a tu već nisam siguran šta je dozvoljeno, a šta nije. Npr, hoćeš da uvezeš auto iz USA. Da bi mogao da se carini prvo moraš da ga registruješ u nekoj zemlji EU. Onda ga dovezeš ovde, platiš carinu i porez, uradiš homologaciju i dobiješ uverenje da auto ne ispanjava uslove za upotrebu u Srbiji. Onda imaš pravo da ga držiš u dvorištu kao ukras.
[ Nocni @ 15.10.2014. 11:23 ] @
Ovo je već bolje mnogo jer tvdriš da nisi siguran šta može a šta ne...
Homologaciju koju pominješ auto može proći ako na sebi ima odgovarajuće djelove koji se pregledom utvrđuju i upisuju se njihove oznake...
Farovi, štopovi, retrovizori, izduv, i još pedesetak djelova na sebi nemaju broj šasije te se mogu zamijeniti kako bi vozilo koje je porijeklom iz USA zadovoljilo norme Evropske unije...
Većinom su to vozila koja su matičnim porijeklom takođe iz EU... mercedesi, bmw, vw itd... samo su bila namijenjena za Američko tržište pa zbog toga ne ispunjavaju norme...

Znaš onaj vic kad su carinici išli kolegi na čestitku za useljenje u kuću pa kažu "da mu kupimo tv od 60 inča"? ... malo je reče drugi... "da mu kupimo novi namještaj"?... a malo je - reče treći...
- A da ga pustimo da radi jednu smjenu sam?.. Ma kakvi mnogo mu je too - povikaše svi u glas...