[ codename6 @ 23.10.2014. 18:40 ] @
zdravo,
zanima me, ako imam na autu 3 gume 205/55/16 zimske gume, da li se moze staviti cetvrtka guma 225/45/17 ljetna? Interesuje me da li 17" mogu koristiti kao rezervnu pa je staviti ako mi pukne 16-ka?
[ mozdasamjaamozdainisam @ 23.10.2014. 20:08 ] @
Kao rezervna moze, do sledeceg dana da se zameni. Ali kao stalna ni slucajno :)
[ AstralPro @ 23.10.2014. 21:06 ] @
Moze sto da ne , i sto brze vozi.
[ Darko Nedeljković @ 24.10.2014. 09:26 ] @
Ja sam nesto slicno jednom uradio, a posle sam morao menjati kuglicne lezajeve jer ih je zakrivljenje ose vozila ostetilo, pa su oba tocka imala po malo lufta. Tako nesto ako mora, onda samo do prvog vulkanizera, a ne kao ja 150km.
[ Lavlja_Jazbina @ 24.10.2014. 09:45 ] @
Citat:
3 gume 205/55/16 zimske gume, da li se moze staviti cetvrtka guma 225/45/17 ljetna?

Mozes ti obuci na jednu nogu patku a na drugu cipelu.Iste posledice ce imati auto.Njemu lager,spone,amortizer a tebi kicma,bol u peti,zuljevi..
[ codeNO @ 24.10.2014. 11:46 ] @
Spoljasnje dimenzije se poklapaju, tako da mozes koristiti kao rezervnu a ne kao stalnu gumu zbog nizeg profila u odnosu na ostale gume



[ vladd @ 24.10.2014. 19:14 ] @
Moze da se miksuje, ALI samo jedna dimenzija po osovini. Obimi su gotovo isti, ali pozicija prema tlu i nagibi trapa nisu.

Znaci PRIDE, stelovanje trapa za svaku osovinu, prema sirini gume. Sto je besmisleno i skupo. Pa se ne radi, inace se cepaju skupe i relativno skupe gume.

Kao ispomoc, rezerva, moze da posluzi, mada je bolje nositi manju gumu za rezervu(od opcija), ili "copavac", najbolje je imati dobar sprej za krpljenje gume, zbog dodatne tezine.
[ Darko Nedeljković @ 24.10.2014. 19:38 ] @
Citat:
najbolje je imati dobar sprej za krpljenje gume, zbog dodatne tezine.

Ja sam jednom kupio taj sprej i nikad vise. Kupio sam ga na pumpi, kostao kao 10 intervencija vulkanizera. I, jednog dana stvarno se probusi guma. Ja uzmem sprej a ono - malo ssss i ne radi! Morao sam da zovem prijatelja da sedne u kola, nadje mi negde rezervni tocak i doveze do mene, sve ukupno 50km, srecom pa nije dalje. Od tad bez rezervnog tocka ne vozim ni do prodavnice.
[ Lavlja_Jazbina @ 24.10.2014. 19:50 ] @
Citat:
malo ssss i ne radi!

Darko,to si naravno uradio bez da podignes auto?
Nije losa igla sa smolom (za rupu od eksera).
[ vladd @ 25.10.2014. 08:35 ] @
Desava se da sprej izda, sustinski je jeftino i lako resenje, a "izdaja" je teska

Zato sam koristio dva spreja, kada nisam imao adekvatni rezervni tocak.

Nema veze kolika je cena u odnosu na "vulkanizerske usluge", posto doticne usluge krplenja guma izbegavam, i cak pazljivo biram vulkaizere, koji bar malo nesto znaju o gumama, ili hoce da poslusaju musteriju kako "pametuje".

Tako da mi vulkanizer ne znaci puno, cak i da mi guma pukne pored lokala, gledao bih da imam "licno" resenje problema.


Sprej je nesto nepouzdaniji nego rezervni tocak(osim ako nije copavac sa punom gumom), posto se neispravnost konstatuje tek pri problemu, kada je najgori trenutak.... Neispravni rezervni tocak se moze proveriti dodirom. Ali se i to retko proverava pre voznje...
[ Darko Nedeljković @ 25.10.2014. 09:32 ] @
Citat:
vladd: Sprej je nesto nepouzdaniji nego rezervni tocak(osim ako nije copavac sa punom gumom), posto se neispravnost konstatuje tek pri problemu, kada je najgori trenutak.... Neispravni rezervni tocak se moze proveriti dodirom. Ali se i to retko proverava pre voznje...

Pa to, nikako ne mozes znati da li ce prokletinja radi ili ne radi pre nego sto zapadnes u nevolju. Rezervni tocak praktikujem da proverim kad proveravam pritisak i u ostala 4 tocka, kad se desi da imam vremena na pumpi, znaci 3-4 puta godisnje, ko ne proverava par godina onda jasno, moze proci isto kao ja sa sprejom, pod uslovom da ne nosi pumpu.

Inace, ja praktikujem da imam 8 komplet tockova, 4 letnja i 4 zimska. Sad kad skinem letnje, 3 idu u garazu, a 1 u prtljaznik, dok iz garaze vadim 3 zimska + jedan iz prtljaznika. Tako sam prilicno siguran da tocak koji je celo leto perfektno sluzio na automobilu nece tek tako sam od sebe da se izduva do proleca u prtljazniku, proveri se jos jednom na pola zime i to je to.
[ vladd @ 25.10.2014. 12:32 ] @
Ne mozes da proveris..u tome je car avanture...

Imao sam situacija i sa losom rezervnom gumom,, koju nisam ni konstatovao dok nije zatrebalo. Takodje, imao sam DVA spreja, i to ispravna, za krpljenje gume, ali, sticajem okolnosti(probusim gumu na -5) polomim plasticni ventil na jednom spreju..otkinem ga sa boce. Sreca pa je drugi bio pri ruci..

Uglavnom su sprejevi ispravni. Za put, obavezno dizalica, hidraulicna(koneska za 2000din, 2 tone), provera gde je "kljuc" za sigurnosni sraf, dodatna jaka cevka, za slucaj vece sile pri odvrtanju, mali kompresor i sprej.

I ono sto se najcesce desava, a sto me uglavnom istera iz takta i sluzi za naknadna zezanja..tako OPREMLJEN, uglavnom sluzim kao "drug na drumu"...dok se opustene zamlate i ne bave problemom busenja gume