|
[ bakara @ 12.11.2014. 18:02 ] @
| Citat: Beograd -- Naplatu putarine u Srbiji za šest do osam meseci mogle bi da zamene vinjete, a razmatra se mogućnost da osim na autoputevima važe i na putevima prvog reda.
To je za Blic najavila ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.
"Vinjete bi pre svega služile da se smanje nepodnošljive gužve na naplatnim rampama i da omoguće bolju kontrolu trošenja novca za održavanje puteva. Zato razmatramo da vinjete uvedemo i na puteve prvog reda, a ne samo na autoputeve", rekla je ona.
Glavni Koordinator Komiteta za bezbednost saobraćaja Milan Božović kaže da je vinjeta pogodnija za one koji često koriste autoput. "Osim toga, smanjile bi se gužve na naplatnim rampama i tako uticale na povećanje nivoa bezbednosti saobraćaja. Zamislite vozača koji putuje 1.500 kilometara, a onda pet sati čeka da prođe kroz Srbiju. da li treba za svakog od njih da strepimo da li će zaspati za volanom", kaže Božović. Božović pretpostavlja i da uvođenje vinjeta ne bi nužno značilo ukidanje naplatnih rampi jer bi one mogle kontrolisati da li vozila imaju važeće vinjete. "Na primer, rampa bi se odmah podigla vozilu koje ima vinjetu, a onemogućila bi prolaz onima koja nemaju", kaže on.
Kako je navela, njihova cena bila bi slična onoj u Sloveniji i Mađarskoj.
"Trenutno radimo opsežnu analizu koja bi trebalo da bude gotova u decembru, što znači da bi vinjete mogle da zažive u Srbiji za šest do osam meseci", rekla je Mihajlovićeva.
Ministarka je objasnila i da bi uvođenje vinjeta, nalepnica kojima se plaća korišćenje puteva, značilo i veća ulaganja u putnu infrastrukturu.
"Država od putarina godišnje prihoduje 150 miliona evra godišnje, a sa vinjetama bi ta cifra išla i do 300 miliona, što znači veća ulaganja i bolje puteve", kaže Mihajlović.
Kako navodi list, prema sadašnjim procenama, cena godišnje vinjete za automobile u Srbiji iznosila bi 65 evra. Vozači kamiona plaćali bi taksu po pređenom kilometru, a satelit bi pratio njihovo kretanje. Ako se budu sledili primeri iz okruženja, građani će vinjete moći da kupe na skoro svakoj trafici i benzinskoj pumpi.
U zavisnosti od toga da li idu na duži ili kraći put, vozači u evropskim zemljama biraju između dnevne, nedeljne, mesečne i godišnje vinejte. Tako, recimo, nedeljna vinjeta za vozače automobila u Mađarskoj košta devet evra.
Kako sam ja izmedju redova razumeo ovaj tekst, ocekuje nas realno poskupljenje putarina, jer cemo prilikom registracija hteli ili ne morati da platimo i tih 65€ godisnje da bi koristili magistralne puteve. |
[ Tyler Durden @ 12.11.2014. 18:10 ] @
Kakva gomila bulšita :-)
Siguran sam da oni baš strepe hoće li neko zaspati za volanom (pri tom ne znam kakve to veze ima sa vinjetama?!?!). A o ulaganju tih para u poboljšanje puteva stvarno ne mogu ni da komentarišem. To je priča za 10% onih najvećih debila koji još mogu tako nešto da povjeruju.
A najjače od svega je naplaćivanje korišćenja magistralnih puteva!
Šta reći, koju posluku porati?!
Jaoooo, pa ovaj narod je definitivno mnogo karmički skrivio kad ima ovakve političare bandite.
[ vladd @ 12.11.2014. 18:16 ] @
Rane zorom, nocu ne spavaju, "vredno rade" i samo smisljaju kako da pljacnu i organizuju neku pausalnu naplatu UNAPRED.
Kao da predosecaju tuzan kraj price o boravku nesposobnih na vlasti.
Jedino ne vidim zasto i vinjetu da placamo "pri registraciji".
Zasto bih im placali i putarinu, ako se ne koristi, kada vec placamo "za puteve" pri registraciji o iz litre goriva "odvaja" se par dinara "za puteve".
Nego, OBICNA birokratska dosetka da se muzne neka kinta UNAPRED i BLANKO..samo za "mogucnost" koriscenja necega..
[ Flo33 @ 12.11.2014. 18:17 ] @
Političari su deo naroda, tako da niko nije skrivio ništa, stanje je realno.
Takse za korišćejne puteva nisu izmislili srpski političari, samo su prepisali EU zakone. Nadam se da će prepisati i onaj deo gde ko ima kasko ne plaća obavezno osiguranje, da ne postoji porez za upotrebu automobila, nalepnice za šajbu, i slične umotvorine.
U Sloveniji platim kasko i cestninu, odnosno taksu za upotrebu puteva, lupe mi pečat u saobraćajnu i teraj dalje..
[ test1234 @ 12.11.2014. 18:23 ] @
E sad, mene interesujne u sta spada deonica od Zmaja do Bubanj potoka. Jel to gradska saobracajnica ili sta?
[ anon70939 @ 12.11.2014. 19:42 ] @
cek.
koliko se secam, u CH nisi obavezan da kupis vinjetu, ali ne mozes da koristis autoput.
Tako da verovatno ni mi necemo morati da placamo tih 65E godisnje, ali necemo moci na autoput.
Odnosno moci cemo da kupujemo te vinjete od par dana?
[ bakara @ 12.11.2014. 19:54 ] @
Citat: test1234:
E sad, mene interesujne u sta spada deonica od Zmaja do Bubanj potoka. Jel to gradska saobracajnica ili sta?
Tebe u stvari zanima dal ce da se placa
Pa ako planiraju da naplate Ibarsku magistralu nema razloga da ne naplate deo auto puta kroz Beograd, sad je zgodna prilika.
[ Java Beograd @ 12.11.2014. 19:56 ] @
Vinjete jesu zlo, ali kad pomisliš koliko se miliona evra regularno ukrade sa prosečne naplatne rampe (direktno u džep kasira), onda OK, neka bar para ode na pravi žiro račun.
[ cika dacha @ 12.11.2014. 20:43 ] @
nadam se da se uvesti vinjete kao sto su rekli u 2015god!
Pozdravljam im nameru!
[ ventura @ 12.11.2014. 21:08 ] @
Zar nemaju Slovenci drastično manju naplatu otkako su uveli vinjete? Tj. da se od naplate putarine daleko više prihodovalo.
[ RonJ @ 12.11.2014. 21:21 ] @
Nisu sporne vinjete za autoput nego oni planiraju i vinjete za magistralne puteve,samo neki primeri BackaPalanka-Novi Sad, Novi Sad-Zrenjanin,Beograd-Zrenjanin,Zrenjanin-Vrsac.
Ispada da vinjetu neces placati samo ako se vozis u gradu ,cim mrdnes iz grada ili ces ici preko njiva ili placati vinjetu
[ Braksi @ 12.11.2014. 22:32 ] @
pre Vinjete u SLO za prelazak od Sezane do Bregane (Trst-ljubljana-zagreb) ja sam placao oko 8 evra.
Kad su SLO uveli vinjetu 7 dana ona kosta 15 evra. Meni se cini da su oni na dobitku. u mom slucaju ne, jer ja skoknem do Srbije na kratko i ustedeo sam 1 evro, ali zato kad je sezona gomila ce morati dvaput da uzme, jer koji Svabov npr. silazi na Jadran za sedam dana ?!
Medjutim, godisnje vinjete, a to se tice lokalaca su zaista bagatela. Evo npr Austrija, za nekih 80 evra imas sve auto puteve osim par mostova i tunela, dva u Tyrolu i jedan u centralnoj Austriji, dakle potezi Villach-Graz-Bec-Linc- Salzburg bez dodataka.
Ili CH 40 franaka !!! za godisnju vinjetu (14 meseci). To je stvarno smesno, jedino je prc za nas posetioce sto ima samo godisnja vinjeta.
ZAKLJUCAK: vigneta je namenjena da rastereti troskove domacinu, a poveca gostima.
[ ilija1 @ 12.11.2014. 23:07 ] @
[ BluesRocker @ 13.11.2014. 00:31 ] @
Citat: Braksi:ZAKLJUCAK: vigneta je namenjena da rastereti troskove domacinu, a poveca gostima.
Vinjeta je jeftinija za domaća preduzeća, ali i za strane vozače koji često prolaze kroz Srbiju. Ali je zato skuplja za obične ljude koji nekoliko puta godišnje negde dalje putuju. Ako ne bude obavezna, oni će radije da zaobilaze autoput sporednim putevima, pa će od njih biti samo još manji prihod, a oni što idu često će manje da plaćaju pa će i od njih biti manji prihod. A, ako uvedu da su vinjete obavezne pri registraciji, to se neće svideti većini vozača jer pored vinjete imaju trošak kupovine i održavanja auta, kupovine zimskih i letnjih guma i montaže i demontaže, zamene sijalica koje su stalno upaljene u našim polarnim noćima, prve pomoći kojoj je istekao rok trajanja, lanaca za sneg, vazelina da ih mnogo ne boli, ...
[ anon70939 @ 13.11.2014. 00:50 ] @
ja sam u svakom slucaju zaobilazio autoput.
nije mi bilo isplativo da dajem 700 din do BG-a i nazad
[ X Files @ 13.11.2014. 06:23 ] @
Srbija je zemlja sa razgranatom mrežom kvalitetnih puteva. Ljudi marljivo rade u renomiranim svetskim firmama. Na posao dolaze vozeći brze moderne automobile, putujući satima kroz bespuća. Vreme je novac! Ne mogu se više ovako olako gubiti dragocene sekunde na naplatnim rampama. Neophodno je uvesti malo reda u sve to. Iebeš elektronsku naplatu i slobodne trake koje i sada postoje kao rešenje za profi korisnike. Svi su profi.
[ fanfon @ 13.11.2014. 06:26 ] @
Posle uvodjenja taksi za ugradnju uredjaja za auto gas bilo je samo pitanje vremena kad ce i putarina doci na red. Imaju tim od nekoliko desetina ljudi koji ceslja sve moguce zakone i dize sve sto moze da se naplati do krajnjih granica.
[ ventura @ 13.11.2014. 08:27 ] @
Citat: BluesRocker:
A, ako uvedu da su vinjete obavezne pri registraciji, to se neće svideti većini vozača jer pored vinjete imaju trošak kupovine i održavanja auta, kupovine zimskih i letnjih guma i montaže i demontaže, zamene sijalica koje su stalno upaljene u našim polarnim noćima, prve pomoći kojoj je istekao rok trajanja, lanaca za sneg, vazelina da ih mnogo ne boli, ...
Najbolje je da pustimo da svako radi šta hoće i da vozi kakvu god šklopociju koju može da nabavi, pa sutra kad ti pregazi dete na pešačkom jer nema ispravne kočnice ni gume (pošto ga nisi naterao da prođe tehnički) ti ćeš reći jbiga, nema veze, napraviću novo...
Kao što su propisi za vožnju aviona veoma striktni i obavezuju te da avion održavaš po tačno određenom planu inače ti zabrane da letiš, jer ne žele da padneš nekome na glavu, tako postoje i za automobil, doduše u daleko blažoj formi, jer ne žele da pokosiš nečije dete na pešačkom pošto ti vera brani da menjaš pločice i gume na vreme jer je to sve jedna velika zavera zapadnjačkog lobija da te nateraju da bez veze bacaš pare...
[ mrkii @ 13.11.2014. 08:55 ] @
Nemam i ne vozim automobil.
Ali, ako ovo uvedu i za magistralne puteve zaista bi bio kretenizam.
I kazu da ce povecati prihodi. Verujem da je tako, ali od koga ce da uzmu te nove pare? Pa opet od nas.
A kako ce da se uzmu te pare? Tako sto ce onaj ko i ne koristi i ne aka toliko puteve placati vise nego do sada, a oni koji ih akaju placace manje nego do sada. Srpska pravda jos jednom na delu.
[ Java Beograd @ 13.11.2014. 09:02 ] @
Citat: ventura:Najbolje je da pustimo da svako radi šta hoće i da vozi kakvu god šklopociju koju može da nabavi, pa sutra kad ti pregazi dete na pešačkom jer nema ispravne kočnice ni gume (pošto ga nisi naterao da prođe tehnički) ti ćeš reći jbiga, nema veze, napraviću novo... Kad makar malo pogledaš statistiku pregaženih na pešačkom vidiš da su počinioci najčeće BMW, Audi, Đipovi i slični. Naravno, može se pogledati i statistika vozača koji čine teške saobraćajne prestupe, pa će ti biti jasno da Jugić ili Kec iz 80-tih nema nikakve veze sa poginulima u saobraćaju.
[ botr @ 13.11.2014. 09:26 ] @
Cista pljacka, posebno ovaj deo koji se odnosi na magistralne puteve.
[ superbaka @ 13.11.2014. 09:41 ] @
kao sto sam i ranije pisao, niti akcize za alkohol, cigarete, gorivo itd idu u fondove za zdravsrtvo i ekologiju, niti ce ova taksa da ide za odrzavanje puteva... sve su to izgovori da se novac trpa u jednu kasu, iz koje ce se uzimati po potrebi, a kako i zasta se uzima, na to ne treba trositi reci... kad bi akcize i takse isle direktno u fondove, mozda bi i mogli da osetimo neku korist i nadjemo opravdanje, a ovako... samo jos jedan novcani dodatak za odrzavanje kancera zvanog Drzavni aparat...
[ ventura @ 13.11.2014. 09:58 ] @
Citat: Java Beograd: Kad makar malo pogledaš statistiku pregaženih na pešačkom vidiš da su počinioci najčeće BMW, Audi, Đipovi i slični. Naravno, može se pogledati i statistika vozača koji čine teške saobraćajne prestupe, pa će ti biti jasno da Jugić ili Kec iz 80-tih nema nikakve veze sa poginulima u saobraćaju.
Nisam gledao tu statistiku, ali sigurno je da među tim bmw i audijima imaš gomilu kradenih koji ni prošli pored servisa nisu.. Tako da su u pitanju veće i opasnije kante nego ti jugići i čekevi (koje btw se ni nesećam kad sam poslednji put video na ulici)...
[ 7.scena @ 13.11.2014. 10:20 ] @
Haha pa nama su autoput"evi" inace "puni" automobila. Ako duplo povecaju putarinu, bez obzira na sistem placanja, autoputevi ce biti avetinjski prazni. Kao recimo raspali autoput Novi Sad - Subotica, na prste jedne ruke izbrojis autmobile sa kojima se mimoidjes. A lokalni putevi ce procvetati, al od rupa.
Ako se vec kunu u majku Nemacku, poistovecuju Vladu Srbije sa Bajern Minhenom, onda neka kopiraju nemacki sistem upotrebe autoputeva.
Nemam nista protiv sistema vinjeti, ali ovde nisu vinjete poenta, vec povecanje cene putarine nekoliko puta za citav jedan i po autput. Madjarska u odnosu na Srbiju ima svemirski intergalakticki sistem autoputeva koji mi nikada necemo doziveti. Ako cene budu iste kao u Madjarskoj mogu da zaborave na to povecanje prihoda dva puta, sem ako racunicu nisu napravili na bazi dranja vozaca u tranzitu.
Iz porodicnog primera penzionera, na pet godisnjih putovanja na plac potrosi se 10 evra na autoput putarine.
Ako se umesto toga uzme godisnja vinjeta to je povecanje cene usluge 6,5 puta.
Ako se uzme nedeljna vinjeta koja kosta 9 evra kao u Madjarskoj to je povecanje cene usluge 4.5 puta (ali ostaje se duze od 7 dana, pa ovo otpada).
Ako se ostane na placu duze od 7 dana, onda je povecanje cene usluge oko 20-30 puta.
Dakle nema nikakve racunice kupovati vinjetu za one koji retko koriste autoput. Lokalni putevi ce postati preoptereceni, pa ce mali broj ljudi iskljucivo zbog komoditeta pristati na nekoliko puta visu cenu za kratke relacije.
Sigurno ima primera ljudi koji svakodnevno koriste autoput, pa je racunica povoljna, ali oni su manjina koja se meri promilima.
[ 2012 @ 13.11.2014. 19:48 ] @
Ne znam kako je u Sloveniji, ali koliko znam vinjete se odnose na sve puteve osim lokalnih. Po meni je vinjeta dobra stvar ako cesce putujete.
Zamislimo da neko mora jednom nedeljno da ide od Beograda do Nisa. To je bar 40 puta godisnje cena u jednom pravcu je 6.5 eura x 2 (da se vratiti)= 13 eura x 40= 520 eura, sada to izlazi 65 eura. Neka je i Novi Sad u pitanju. Ako cesto idete vinjeta je isplatljivija.
[ bakara @ 13.11.2014. 20:28 ] @
Citat: 2012: Neka je i Novi Sad u pitanju. Ako cesto idete vinjeta je isplatljivija.
Do NS mozes i starim putem...
A sta ce oni koji ne idu cesto?
[ Braksi @ 13.11.2014. 21:41 ] @
Jeebote, Sorabi protiv sveta.
Vigneta je samo nacin da se vise naplati strangerima od domacina.
[ test1234 @ 13.11.2014. 23:13 ] @
Sve mi se čini da će to biti kao sa Bus-Plus-om. Ima da ga izbegavamo na sve moguće nacine. Obrni okreni teško da ce uzeti neke vece pade nego na putarini.
[ 2012 @ 13.11.2014. 23:53 ] @
Citat: bakara:
Citat: 2012: Neka je i Novi Sad u pitanju. Ako cesto idete vinjeta je isplatljivija.
Do NS mozes i starim putem...
A sta ce oni koji ne idu cesto?
Zasto li su blesavi ljudi gradili jos jedan put kad su vec imali put. Mani to, imali put, a blesavi gradili auto-put. Kakve veze ima da li ima stari put? Valjda je normalno de se tezi necim boljim.
Oni koji ne idu cesto vadi ce povremene vinjete zavisno od potreba.Sistem se postavlja i prilagodjuje onima koji mogu i podsticu se i ostali da sto vise koriste auto-put.
[ BluesRocker @ 14.11.2014. 00:25 ] @
Citat: ventura:Najbolje je da pustimo da svako radi šta hoće i da vozi kakvu god šklopociju koju može da nabavi, pa sutra kad ti pregazi dete na pešačkom jer nema ispravne kočnice ni gume (pošto ga nisi naterao da prođe tehnički) ti ćeš reći jbiga, nema veze, napraviću novo...
Kao što su propisi za vožnju aviona veoma striktni i obavezuju te da avion održavaš po tačno određenom planu inače ti zabrane da letiš, jer ne žele da padneš nekome na glavu, tako postoje i za automobil, doduše u daleko blažoj formi, jer ne žele da pokosiš nečije dete na pešačkom pošto ti vera brani da menjaš pločice i gume na vreme jer je to sve jedna velika zavera zapadnjačkog lobija da te nateraju da bez veze bacaš pare...
Malo kasnim sa odgovorom. Ono što sam nabrojao, osim održavanja auta, nije obavezno na primer u Kanadi, gde svako ima grtalicu u dvorištu - ni zimske gume, ni svetla danju, ni prva pomoć i ostali rekviziti za plaćanje kazni (nešto će uvek da ti nađu da ti fali).
Što se tiče nesreća, mislim da ih jednako prave i vozači "besnih" kola i šklopocija. Po gradu više luduju vozači boljih kola, ali po magistralama često čitam da je auto iznenada skrenuo u suprotnu traku (da li je vozaču pozlilo, ili je zaspao, ili mu je otkazalo nešto na trapu?). Trebalo bi više da se obraća pažnje na takve stvari na tehničkom pregledu.
[ Lavlja_Jazbina @ 14.11.2014. 07:20 ] @
Citat: Oni koji ne idu cesto vadi ce povremene vinjete zavisno od potreba.
Kakvo je ovo razmisljanje ? Meni licno ,recimo da uzmem primer naplatne rampe ka Mladenovcu,u jednom pravcu je 90 RSD X2.Znaci 180 rsd.
Zasto bi platio 9€ za 7 dana ? Koliko je to poskupljenje i prisila , i to za jedno vozilo u porodici ?!!! Klasicna pljacka,predlog prasice koja nema mozga !
[ Marko83 @ 14.11.2014. 07:54 ] @
Citat: Java Beograd: Kad makar malo pogledaš statistiku pregaženih na pešačkom vidiš da su počinioci najčeće BMW, Audi, Đipovi i slični. Naravno, može se pogledati i statistika vozača koji čine teške saobraćajne prestupe, pa će ti biti jasno da Jugić ili Kec iz 80-tih nema nikakve veze sa poginulima u saobraćaju.
Objašnjavaš čoveku koji se javno hvali da vozi više od 150km/h po magli jer on ima tehničke mogućnosti za to :D
Gubiš vreme
[ Braksi @ 14.11.2014. 08:06 ] @
Citat: Lavlja_Jazbina:
Citat: Oni koji ne idu cesto vadi ce povremene vinjete zavisno od potreba.
Kakvo je ovo razmisljanje ? Meni licno ,recimo da uzmem primer naplatne rampe ka Mladenovcu,u jednom pravcu je 90 RSD X2.Znaci 180 rsd.
Zasto bi platio 9€ za 7 dana ? Koliko je to poskupljenje i prisila , i to za jedno vozilo u porodici ?!!! Klasicna pljacka,predlog prasice koja nema mozga !
aman.
Iz Mladenovca ides jednom godisnje za Beograd ?
Bravo, cestitam. Predlazem ti da otkazes i to jedno putovanje i mirna Backa.
[ bakara @ 14.11.2014. 08:31 ] @
Pa ako ide vise od jednom godisnje racunica je jos gora.
Sta se desava ako ide 30 puta godisnje?
[ Braksi @ 14.11.2014. 08:51 ] @
Uzme godisnju vinjetu.
Uglavnom poenta je da se smanje troskovi ogromnom broju korisnika kojima je posao da putuju i sto se ugradjuje u cenu, a neke poslove i gasi jer nemogu preci prag profitabilnosti.
[ mrkii @ 14.11.2014. 10:57 ] @
Citat: Braksi:
Uglavnom poenta je da se smanje troskovi ogromnom broju korisnika kojima je posao da putuju i sto se ugradjuje u cenu, a neke poslove i gasi jer nemogu preci prag profitabilnosti.
O boze!
Dakle, poenta je uzeti manje od onog ko najvise trosi puteve i svaliti na onoga ko ne trosi puteve.
I to da bi onaj ko trosi puteve kasnije smanjio cenu onima koji ne trose puteve, a koji su njemu smanjili troskove jer su placali ono sto on koristi.
Logika samo takva.
Valjda se preduzetnici stimulisu i olaksava im se biznis na druge nacine, a ne da se raji namece da plati ono sto preduzetnici trose.
[ 3way @ 14.11.2014. 11:00 ] @
Citat: Kad makar malo pogledaš statistiku pregaženih na pešačkom vidiš da su počinioci najčeće BMW, Audi, Đipovi i slični. Naravno, može se pogledati i statistika vozača koji čine teške saobraćajne prestupe, pa će ti biti jasno da Jugić ili Kec iz 80-tih nema nikakve veze sa poginulima u saobraćaju.
Gde moze da se vidi ta statistika?
[ djordjeno @ 14.11.2014. 11:34 ] @
Treba imati u vidu i jednu stvar koja je da tako kazem bocni efekat uvodjenja vinjeta.
Na primeru Slovenije se pokazalo da se sa uvodjenjem vinjeta broj saobracajnih nesreca prepolovio. Zasto?
Pa kad imas vinjetu neces vise ici magistralnim putevima odnosno sporednim na kojima je neuporedivo vise nesreca nego na autoputu.
Tj neces vise kalkulisati da ne ides autoputem jer nemam vinjetu itd. (Sto je cest slucaj i u Sloveniji a kamoli u Srbiji)
Npr neki koji letuju u CG cak izbegavaju trajekt u zalivu i idu okolo da bi ustedeli 4-5evra. A plate pivo u diskoteci 5e. Apsurd.
E sad pokrivenost Slovenije autoputem i Srbije je nesto sto nije isto.
Stoga u je pitanje koliko bi taj sporedni efekat bio jak u Srbiji.
Sa zavrsenim tzv koridorom 11 i delom od Nisa do Bugarske i do Makedonije svakako da ce biti isplativa.
[ Braksi @ 14.11.2014. 20:21 ] @
Citat: mrkii:
Citat: Braksi:
Uglavnom poenta je da se smanje troskovi ogromnom broju korisnika kojima je posao da putuju i sto se ugradjuje u cenu, a neke poslove i gasi jer nemogu preci prag profitabilnosti.
O boze!
Dakle, poenta je uzeti manje od onog ko najvise trosi puteve i svaliti na onoga ko ne trosi puteve.
I to da bi onaj ko trosi puteve kasnije smanjio cenu onima koji ne trose puteve, a koji su njemu smanjili troskove jer su placali ono sto on koristi.
Logika samo takva.
Valjda se preduzetnici stimulisu i olaksava im se biznis na druge nacine, a ne da se raji namece da plati ono sto preduzetnici trose.
da, sta ti nije jasno ?! Pa onaj ko vise uzima uvek dobija skonto.
[ Lavlja_Jazbina @ 14.11.2014. 20:42 ] @
Citat: aman.
Iz Mladenovca ides jednom godisnje za Beograd ?
Bravo, cestitam. Predlazem ti da otkazes i to jedno putovanje i mirna Backa.
Vidim da nisi bas bistar decko,a sleduje ti i povratak u ove krajeve.
Citat: naplatne rampe ka Mladenovcu
Pise ti 2x,ovaj mesec idem 3 x do sela i za to bi platio po novom 9€ x 3 za mesec dana.
Ali !!!!.Ako je odliv mozgova iz Srbije ,takvih kao ti,pozdravljam.Bice nam lakse.
Sada se isplaci kod mame i trazi savet.Uostalom,kipi ti mlekce.trk u kujnu.
[ Braksi @ 14.11.2014. 21:08 ] @
Uzeces godisnju vinjetu i bice sve u redu.
I promeni nick u Govedji Um !
[ Lavlja_Jazbina @ 14.11.2014. 21:29 ] @
Pa necu godisnju.Ako me do sada kosta 180 x 3 = 540 rsd mesecno zasto bi uzimao godisnju.Ne idem stalno tim tempom.
Onda neka kazu kolko milona % je povecana putarima a ne ovako.
E kada bi mogao da se promeni nik,i ja bi tebi predlozio da promenis u Italo tele.
Cuti i kuckaj iz te kutijice od stana,i daj boze da ti crnci nisu cimeri. .Samo opusteno i ne masi temu. Vi...nje..ta.
[ Braksi @ 14.11.2014. 21:30 ] @
Srbi su neuporedivo pamertniji od Svajcaraca i Austrijanaca.
[ Lavlja_Jazbina @ 14.11.2014. 21:45 ] @
Valjda.nego cim udjes i u Rumuniju odma te opale sa vinjetom.Sl podrazumevano.Moze vinjeta gde se ide 200,za rupe kakve su kod nas i ovo je mnogo.
Ali kod nas mora placanje na placanje.3k rsd sam platio njesra za elektronsko placanje i to samo zbog letnjih guzvi.Za tu vrednost aparata mogao sam samo u tom
pravcu o kome pricam putovati bezmalo 17x u oba smera.
Da iskoristim dok ih nema,nedelja Valjevo,ponedeljak ako ACCu kaze da nema kise,KG.
[ Braksi @ 14.11.2014. 22:04 ] @
Srbi su neuporedivo pametniji od Svajcaraca i Austrijanaca !
[ 2012 @ 15.11.2014. 01:13 ] @
Citat: Lavlja_Jazbina:
Pa necu godisnju.Ako me do sada kosta 180 x 3 = 540 rsd mesecno zasto bi uzimao godisnju.Ne idem stalno tim tempom.
540 x 12 = 6480 to je skoro 65 eura. Inace sistem se ne pravi kako bi odgovarao nekom "zadnjem u redu". Odbi 15% na vrhu i odbi 15% na dnu, ako vinjeta vrsi posao i donosi povoljnosti ili ne pravi negativnosti za 70% populacije koja putuje kolima onda je potpuno prihvatljiva. A to da li ce tebi biti 100 dinara skuplje mesecno, apsolutno je nebitno za sistem.
[ Braksi @ 15.11.2014. 08:45 ] @
Mislis da on to moze da razume ?
Srbin ima pamet vuka o tome je pisao jos Cajkanovic. Njemu se savrseno j. kako je drugome dok je njemu dobro, ide sam, gleda gde sta moze. Vukovi se sabiraju i slozni su samo kad naidje teska muka.
[ Darko Nedeljković @ 15.11.2014. 10:19 ] @
Siurno je da svaka promena nekom odgovara, a nekom ne. Ukoliko ima mnogo tih kojima ne odgovara, organizujte se, skupite naprimer 100.000 potpisa protiv vinjeta i gotovo sigurno cete onemoguciti tu promenu. Sa druge strane, ako je 99% stanovnistva u grupi kojima odgovara ili kojima je svejedno, onda tih manje od 1% mogu mirno da prihvate da se ovoga puta zalomilo na njihovu stetu, ali sledeca neka promena ce mozda biti u njihovu korist. Inace, Mladenova-Beograd moze da se putuje i starim putem. Ja sam prosao 20-ak zemalja evrope a da nigde nisam kupio vinjetu (ukljucujuci i gore navedenu Sloveniju), tako da mi kuknjava o problemu da se iz Mladenovca stigne do Beograda deluje prilicno smesno.
[ mrkii @ 15.11.2014. 10:19 ] @
Citat: 2012:
Citat: Lavlja_Jazbina:
Pa necu godisnju.Ako me do sada kosta 180 x 3 = 540 rsd mesecno zasto bi uzimao godisnju.Ne idem stalno tim tempom.
540 x 12 = 6480 to je skoro 65 eura. Inace sistem se ne pravi kako bi odgovarao nekom "zadnjem u redu". Odbi 15% na vrhu i odbi 15% na dnu, ako vinjeta vrsi posao i donosi povoljnosti ili ne pravi negativnosti za 70% populacije koja putuje kolima onda je potpuno prihvatljiva. A to da li ce tebi biti 100 dinara skuplje mesecno, apsolutno je nebitno za sistem.
Prvo, odakle ti ove brojke? Odgovaraju ti, pa aj neka bude toliko?
Po meni verovatnije je da 70% naroda bude pogodjeno u negativnom smislu, a ne samo 15%. Pa iz mog okruzenja ne znam nikoga ko se toliko cesto svrca kolima da placa 65 evra putarinu godisnje, odnosno da toliko plati autoput ka Beogradu ili Leskovcu (iz Nisa). Nemamo mi deset auto puteva pa non stop spartamo njima.
Drugo, samo jedan procenat ljudi da bude ostecen a jedan procenat nepravedno privilegovan, to nije dobro. Svaki sistem treba da bude maksimalno pravedan. A ovaj je, sa Marsa se vidi, nepravedan.
Trece, kazes da vinjeta vrsi posao? Koji je to posao, da se uzme vise para kao sto kazu, i to je kazu suuuuper, uzece 300 miliona umesto 150? Pa od nas ce da uzmu tih 150 miliona vise, nece od Marsovaca, i onda ce te pare da sjebu za ko zna sta. I sto je najgore, uzece ih od ljudi koji ne koriste puteve, a korist ce da imaju upravo oni koji puteve najvise akaju. LUDILO!
[ Braksi @ 15.11.2014. 11:12 ] @
po meni, kao i u svemu najpametniji su CH.
Oni su uveli jednu vinjetu i to godisnju kosta 40 CHR sto je sica od nekih 32 evra. Zemlja je jako mala i gde god maknes koristices autoput. Mada ne bi me cudilo da i tamo ima zaguljenih skrtaca koji ce ici okolo.
Mislim da bi tako trebalo i kod nas da se uvede.
Uzgred ionako nam drpaju lovu na svakom koraku, ovo bar vredi. Brzina + bezbednost + komfor da stignes od A do B.
[ KrkaCiC @ 15.11.2014. 11:40 ] @
Jel vinjeta znaci da ce radnici na nap;atnim rampama ostati bez posla?
[ Braksi @ 15.11.2014. 11:46 ] @
pa ne mora da znaci jer vinjeta ughlavnom pokriva putnicka vozila, a kamioni i dalje placaju posebno po KM.
[ mrkii @ 15.11.2014. 12:02 ] @
Citat: Braksi:
po meni, kao i u svemu najpametniji su CH.
Oni su uveli jednu vinjetu i to godisnju kosta 40 CHR sto je sica od nekih 32 evra. Zemlja je jako mala i gde god maknes koristices autoput. Mada ne bi me cudilo da i tamo ima zaguljenih skrtaca koji ce ici okolo.
Mislim da bi tako trebalo i kod nas da se uvede.
Uzgred ionako nam drpaju lovu na svakom koraku, ovo bar vredi. Brzina + bezbednost + komfor da stignes od A do B.
Braksi, dajes lose poredjenje. Kazes da je Svica mala i da ima brdo autoputeva i poredis sa Srbijom koja ima jedan "auto put". I to kakve puteve ima Svajcarska i kakve plate, placaju 32 evra, a mi da placamo 65 evra uz nase plate i puteve. Dao si primer koji kaze da ne treba uvesti vinjete.
Citat: ovo bar vredi. Brzina + bezbednost + komfor
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Salis se, zar ne?
[ Braksi @ 15.11.2014. 12:22 ] @
autoput je svakako bolji nego lokalni cak i u Srbiji.
Autoputevi ne izgledaju bog zna kako ni u Austriji.
[ Joker @ 15.11.2014. 12:56 ] @
Naplata putarine (ili posedovanje vinjete) ne može da se zahteva na putu koji nema besplatnu alternativu, tako da će svako imati izbor, ako hoće brže ide autoputem, ako hoće besplatno ide besplatnim alternativnim putem.
[ Braksi @ 15.11.2014. 14:20 ] @
Po kojim to pravilima ?
Uzmimo npr autoput Bologna-Firenze, to je autoput kroz Apenine 100km i to ne uvek (2+zaustavna) zbog tezine terena. Taj put ne samo da nema alternativu vec je i nesto malo skuplji, a to je deo puta A1 (Milano-Napulj) gde su spusta cela severna Italija za Rim, jug i dalje.
Ili recimo tunel Landeck (19km) u zapadnoj Austriji. Ima lokalni put, ali je mahom zatvoren zbog lavina i dr, a Tunel je oko 8 evra i teoretski tu prolazi i dobar deo CH za istok i dalje.
Ili, koja ti je alternativa u januaru recimo za Tunel Monblan ili Frejus ?!?
[ llux @ 15.11.2014. 14:52 ] @
Na svakoj vesti gde su se pominjali putari ili putarine, bila je uka i buka u komentarima:
"Lopovi!"
"Uvedite vinjete kao u normalnim zemljama"
"Nece da ih uvedu jer tako ne mogu da kradu"
I slicno.
A sada, kada se to predlaze, komentari su potpuno suprotni.
[ Lavlja_Jazbina @ 15.11.2014. 15:24 ] @
Braksi da li se pravis da si bolid ili to jesi a ne primecujes.Sta lupetas.Dramis neki standard.
Nije stvar da je platim nego necu da mi neko servira budalastine o 150m€ kako ce nesto resiti.Sta su do sada resili ? Da ima rupa jel to ?
Majmunica nema pojma o nicemu a servira stalno neke namete i konstanto preti.
Da li ovde u porodici je samo jedan auto u upotrebi.Sta,uslovljava me sa godisnjom vinetom zato sto cu morati da platim pored auto puta,
Zrenjaninac i Ibarsku.Pa mogu slobodno da pocnu da smisljaju plan za taksu na toalet papir,naravno,cena po debljini.
Citat: DARKO..Inace, Mladenova-Beograd moze da se putuje i starim putem.
Tebra,da li si ti isao tim putem preko Ralje.Tamo idem samo motorom.Dovoljan je jedan autobus da mi produzi vreme putovanja do cilja i za 1-1.5h.
I ne idem do Mladenovca nego jos 70 km od njega.
Da,zaboravio sam da pomenem da je ultra glupo da se ne naplacuje i mostarina ili nadvoznjak,pa se moze sakupiti i preko te zacrtane cifre.
Srpska posla 2.Vinjeta ce udariti i onoga ko nema auto.Cena karte ce imati osnovu za povecanje a u paket aranzmanu idu,kurirska sluzba.
U stvari,svaki vid drumskog prevoza,jer jelte ima osnova zbog troska.
Uostalom sta jedna vinjeta,daj 5.
[ Braksi @ 15.11.2014. 15:45 ] @
ne znam Jazbino kojiq ce ti internet, m ? Zamisli par hiljada godisnje ti ode, a moze i bez njega.
[ Darko Nedeljković @ 15.11.2014. 15:58 ] @
Citat: Braksi:
Po kojim to pravilima ?
Uzmimo npr autoput Bologna-Firenze, to je autoput kroz Apenine 100km i to ne uvek (2+zaustavna) zbog tezine terena. Taj put ne samo da nema alternativu vec je i nesto malo skuplji, a to je deo puta A1 (Milano-Napulj) gde su spusta cela severna Italija za Rim, jug i dalje.
Ispravi me ako gresim, ali mislim da Italija uopste nema vinjete vec putarine isto kao kod nas.
Citat: Tebra,da li si ti isao tim putem preko Ralje.Tamo idem samo motorom.Dovoljan je jedan autobus da mi produzi vreme putovanja do cilja i za 1-1.5h.
I ne idem do Mladenovca nego jos 70 km od njega.
Jesam, naravno. Prekrasan put za voznju ako ne zuris nigde - zelenilo, priroda, divota jedna. A ako zurim, bilo zbog posla ili negde treba da stignem brzo iz drugih razloga, onda platim koliko treba i ne kukam. Sta, krivine ti tamo i ima poneka rupa? Pa sta ces, krivine i rupe su i onom iz npr. Kosjerica, a najblizi auto put mu je 200 km od kuce, pa vozi kako moze i ne kuka. I da, treba mu isto 2 sata za 60km, brze ne moze. Tako ti je to, zivot nekom majka, nekom maceha.
[ Braksi @ 15.11.2014. 17:12 ] @
da, italijanski autoputevi su oko 6 eurocenti/km prosecno.
[ Lavlja_Jazbina @ 15.11.2014. 17:18 ] @
Sve sam sarkazam i paradoks.Jbg,ovaj zivi u italiji a ne zna da se placa putarina, Srbin iz Srbije ga ispravlja, Srbin iz Italije Srbinu koji zivi u Srbiji bolje
resava problematiku naplate putarine.
Najlepse sam se vozio,na nesrecu svih nas,prvi dan bobardovanja.Sada bi po pitanju ove vinjete stavio 1k€ pa bar znam
da nema guzve,nesto slicno kao ovo elektronsko njesra po pitanju cene zbog letnjeg haosa.
Sto se tice prirode,imam je od Topole,preko Vince (moze pauza za kupovinu ovoga sa slike)satornje.slika2,Blaznave,Ramace ecc.
Za to mi inije zao i da se placa. .
[ Joker @ 15.11.2014. 18:11 ] @
@Braksi
ima alternativu koja se ne plaća
[ Darko Nedeljković @ 15.11.2014. 20:40 ] @
Ima alternativu gore preko planine, licno sam isao i to mi je mozda i najlepse putovanje u zivotu. U julu je pored puta bilo 2m snega, pa se pitam da li je tamo zimi uopste moguce voziti, ali mora da jeste, jer se okolo nalazi par prelepih ski centara.
[ Braksi @ 15.11.2014. 20:41 ] @
kad si rekao o alternativnim pravcima pp sam da mislis o RAZUMNIM alternativama.
Ja sam prelazio Apenine lokalnim putem iz znatizelje i ponovo bih pre isao iz Indije za Kinu preko Nepala nego preko Apenina.
Razumna alternativa je npr idem za BG preko Banstola ili za SU preko Srbobrana i Topole (mada pomoz bog osovinama), a ne ovo.
[ Darko Nedeljković @ 15.11.2014. 20:44 ] @
Citat: Lavlja_Jazbina: Sto se tice prirode,imam je od Topole,preko Vince (moze pauza za kupovinu ovoga sa slike)satornje.slika2,Blaznave,Ramace ecc.
Za to mi inije zao i da se placa. .
Da, tu negde u tom reonu sam svojevremeno nasao neku kafanu gde je pasulj sa kobasicom + hleb + salata + koka kola sve zajedno bilo oko 150 dinara
[ Joker @ 16.11.2014. 09:33 ] @
@Braksi
Aha, sad razumem, ti si pod alternativnim putem mislio da ti odvoje jednu traku na autoputu koja se ne plaća. Napisao si da taj put nema alternativu, naravno da ima, e sad naravno da ti putevi nisu kao što je autoput, ali je bitno da imaš izbor, tj. da nisi primoran da ideš autoputem koji se plaća.
[ Braksi @ 16.11.2014. 09:47 ] @
Mislim da bi ti kao Subotican trebao da budes najvise zainteresovan za vinjete.
[ tdusko @ 16.11.2014. 10:07 ] @
Jel zna neko detalje tih EU propisa o alternativnim putevima? Mislim, ustanovili smo da svaki put ima alternativu, ali ima li tu jos nekih ogranicenja tipa koliko sme prosecno putovanje da se produzi i sl.?
Gledam sad na mapi i pitam se koji se alternativni put nudi za recimo deonicu Zrenjanin - Cacak ako uvedu vinjete kao sto se prica za autoput, Ibarsku, Pancevacki i Zrenjaninski put? Koliko bi to putovanje trajalo?
[ Braksi @ 16.11.2014. 10:30 ] @
ne bih rekao da tu ima nekih specijalnih regulativa.
[ 7.scena @ 16.11.2014. 10:35 ] @
Dusko pa uvek mozes iz Zrenjanina preko Rumunije do Cacka :).
Ocigledno je da je ovo samo probni balon vlasti. Opipavaju puls javnosti i polako navikavaju narod na ono sto se sprema. Jedno je sigurno, nema sansi da uvedu putarinu za Ibarsku. Ali ovako konstruisana vest je dobra, da sutra kada implementiraju novi zakon kazu, eto ucinili smo vam uslugu i necemo da vam naplacujemo ibarsku jer smo milosrdni i mislimo na svoj narod :D.
Ja jos uvek ne vidim problem u vinjetama kao sistemu naplate, ali vidim problem u predlozenim cenama. Cilj novog sistema je duplo povecanje prihoda od putarine. Cilj je da implementiraju madjarske cene na srpske autoput"eve". Imajuci u vidu da madjarska ima razgranatu mrezu autoputeva bar 2-3x duzu i nekoliko puta kvalitetniju od naseg jednog i po autoputa, cena je bezobrazluk.
Za one koji se raduju sto ce masa radnika na naplatnim rampama dobiti otkaz, hahaha, dobice ali... Prvo isutirace one koji nisu u aktuelnoj partiji, a zaposlice jos vise jer neko mora da kontrolise da li vi imate vinjete. A onda ide najbolja stvar na svetu za srpsku vlast, JAVNE NABAVKE. Sreca radost, treba nabaviti ogromnu kolicinu skupe opreme za izdavanje vinjeta i nagledanje autoputeva, odnosno proveru da li vozila imaju placene vinjete.
Madjari su to resili sa specijanim vozilima koja su opremljena kvalitetnim kamerama koje citaju registracione tablice, pa racunaj jedno 500 takvih vozila, pa oprema za nadozor, wireless komunikaciju, serveri, komandni centar, gorivo za ta vozila, odrzavanje, po dva zaposlena u svakom automobilu, dupla dnevnica :), itd.
A onda sistem za prinudnu naplatu, koji mora biti vanzakonski kao onaj od parking servisa, itd.
[ Darko Nedeljković @ 16.11.2014. 10:41 ] @
Sklon sam misljenju da ce vinjete morati da se koriste za autoputeve i puteve rezervisane za saobracaj motornih vozilila, tako da Zrenjanin-Cacak i dalje ne bi trebalo da se naplacuje sadasnjim putem. Ali, videcemo, nije iskljuceno da je to neko zamislio drugacije.
[ Braksi @ 16.11.2014. 10:52 ] @
Ne mogu se svi zadovoljiti.
Evo npr Italija. Italija stvarno ima fenomenalne autoputeve, ali su veoma skupi. Italija cak vise naplacuje putarine na severu jer tu dolazi vise turista. Recimo Put A22 od Brenera do Verone kosta 73milesima dok Rim Napulj kosta 67 po km, a put prema Austriji (Tarvisio Villach) cak 81 !
Naravno cela Austrija i Nemacka se spusta ovim putevima, ali sta cemo sa lokalcima ?
U Italiji stalno pickaju autoputeve i imaju trista sluzbi da bi opravdali cenu, ali dobro ne mora bas toliko. Sto se tice Nemacke ne znam kako im se isplati da bas nista ne naplacuju, ali hvala im veoma. Austrija i CH su najbolji, mada mislim da bi za nas kao tranzitnu zemlju najbolje bio Austijski sistem.
Pri tom treba imati u vidu da ako ima samo jedna vinjeta godisnja ona ne moze biti skupa kao kad imaju druge opcije.
Primer Austrijska godisnja je oko 80 evra a CH 33, ali Austrija ima i dvomesecnu 23 evra i desetodnevnu 9 pa ko sta voli.
[ Braksi @ 16.11.2014. 10:55 ] @
Citat: 7.scena:
Za one koji se raduju sto ce masa radnika na naplatnim rampama dobiti otkaz, hahaha, dobice ali... Prvo isutirace one koji nisu u aktuelnoj partiji, a zaposlice jos vise jer neko mora da kontrolise da li vi imate vinjete. A onda ide najbolja stvar na svetu za srpsku vlast, JAVNE NABAVKE. Sreca radost, treba nabaviti ogromnu kolicinu skupe opreme za izdavanje vinjeta i nagledanje autoputeva, odnosno proveru da li vozila imaju placene vinjete.
Madjari su to resili sa specijanim vozilima koja su opremljena kvalitetnim kamerama koje citaju registracione tablice, pa racunaj jedno 500 takvih vozila, pa oprema za nadozor, wireless komunikaciju, serveri, komandni centar, gorivo za ta vozila, odrzavanje, po dva zaposlena u svakom automobilu, dupla dnevnica :), itd.
A onda sistem za prinudnu naplatu, koji mora biti vanzakonski kao onaj od parking servisa, itd.
Sve drzavne sluzbe kostaju, a pravi problem je uvesti mehanizme da oni racionalno posluju. Sta je razlika izmedju prekomerno zaposlenih po naplatnim rampama ili nadzornim sluzbama ? Ili bilo gde ?
Ukidanjem naplatnih rampi nema vise guzvi, a moderan auto put je mnogo vise od tri trake.
[ tdusko @ 16.11.2014. 11:18 ] @
Mislim da od uvodjenja vinjete samo za auto puteve u Srbiji ne bi bilo nikakve vajde. Cela kalkulacija oko vinjeta se gradi tako da se vecina koji imaju kola implicitno nateraju da kupe godisnju, a da stranci placaju dnevne/nedeljne. Obratiti paznju da u zemljama koje imaju vinjete (SLO, HUN, AUT...) kupovina godisnjih vinjeta nije obavezna, ali ih vecina ima. Slicno se u Srbiji ne bi desilo jer zbog malog broja autoputeva mnogi uopste i ne izadju na autoput tokom cele godine, a ako to i rade jednom-dva puta godisnje verovatno bi se odlucili za alternativni put gde se ne placa. Ja mislim da ako uvedu vinjete da ce tu biti ukljucena i ibarska sto doduse i ne bi bio presedan jer su Hrvati recimo naplacivali putarinu na gornjem delu "Y" kraka ka SLO/ITA dok je taj put bio obican put prvog reda, ali je na naplatnim rampama stajalo pojasnjenje da se te pare koriste za finansiranje izgradnje auto puta na toj istoj deonici. Iskren da budem to je bilo pre 4 godine tako da ne znam da li su stvarno izgradili autoput tu. Mislim da bi nasi mogli da prodaju neku slicnu pricu po kojoj se ibarska naplacuje da bi se napravio autoput do BG-Cacak.
[ vladd @ 16.11.2014. 11:41 ] @
Mislim da je samo pogresno sto termine "vinjeta" i "nalata putarine" tretirate sa NORMALNE i LOGICNE strane.
Citat: Ali ovako konstruisana vest je dobra, da sutra kada implementiraju novi zakon kazu, eto ucinili smo vam uslugu i necemo da vam naplacujemo ibarsku jer smo milosrdni i mislimo na svoj narod .
Mislim da je 7 scena nanjusio mogucu varijantu prenemaganja i foliranja.
Tako smo isto mogli da diskutujemo o NOTARIMA, kako je ovo, ili ono, dobro, lakse operativnije, ali VLAST je napravila NEVIDJENI CIRKUS sa devijacijom.
Devijantna vlast, i njen segmenti(nepromenjeni decenijama) jednostano NE ZELE da urede drzavu, posto bi bili istisnuti iz zivota.
Kao po teoriji "srednje klase", da je treba unistiti, posto kada ojaca, krene da postavlja pravila i da ucestvuje u organizaciji drustva.
Vinjete ce biti uvedene, a na nama je da sacekamo i vidimo KOLIKO CE DEVIJANTNA biti ta aplikacija..
Normalna varijanta NIJE u opciji.
Potpuno nepotrebno spominjete neke "primere"..ovo sto ce se dogoditi kod nas bice NEVIDJENO i NEPRIMERENO.
[ Braksi @ 16.11.2014. 11:52 ] @
ako mislis na istarski ipsilon to je sasvim solidan regionalni put, ali nije mi jasno zasto trazite neka pravila kad pravila nema. Mislim drzava moze da naplati putarinu i preko Banstola ako hoce ?!
[ tdusko @ 16.11.2014. 12:15 ] @
Pa ja to upravo i kazem. I ne samo da moze jer joj se moze nego ima i primere iz drugih zemalja na koje ce da se pozove cisto da ispere usta kad ih "opozicija pritisne".
[ Darko Nedeljković @ 16.11.2014. 14:10 ] @
Da li je iko negde video da je vinjeta potrebna za put kojim mogu da se krecu biciklisti, traktori, kombajni i ostale radne masine?
[ vladd @ 16.11.2014. 15:11 ] @
Mozda to bude upravo radikalna inovacija
Nigde na svetu se notari ne bave advokatskim poslom, i nigde na svetu ne postoji OBAVEZA koriscenja lokalnog(teritorijalnog) notara..a postoje notari po planeti, postojali su i u Srbiji pre xx godina...
Prosto je iskustvo pokazalo, da NIJEDAN EU propis(ili zakon ili prosto "obicaj") nije apliciran bez teskih devijacija.
[ Braksi @ 16.11.2014. 15:36 ] @
Citat: Darko Nedeljković:
Da li je iko negde video da je vinjeta potrebna za put kojim mogu da se krecu biciklisti, traktori, kombajni i ostale radne masine?
Ovo je tipicna tvrdoglavost pomesana sa inatom na srpski nacin.
Vinjeta ce vaziti za autoputeve, a ako bude vazila i za neke regionalne to je zato sto smo mala i nerazvijena zemlja i to je jedan, ako ne i jedini nacin, da malo po malo premrezimo zemlju kvalitetnim autoputevima.
Ljudi u Srbiji razmisljaju cudno, npr nemamo nista, ali ako ne mozemo npr kao Nemci onda je bezveze. Kao da ne mozemo napraviti, malo po malo, mic po mic. Nase zeleznice propadaju vec godinama zato sto nemamo para za brze pruge. Pa dobro, napravite bar normalnu, a brza kad bude bil. Ne ! Ili Sinkansen ili TGV ili nista.
Slicno je i sa autoputevima. Bolje da smo napravili par odlicnih magistralnih pravaca, a da nemamo ni km autoputa...
[ Aleksandar Đokić @ 16.11.2014. 15:52 ] @
Pa da, ali kao sto neko vec rece te pare nece otici na izgradnju puteva, nego ko zna u ciji dzep. Mozda i odu na izgradnju puteva, ali po nekim blesavim cenama.
Obzirom koliko su ljudi izgubili poverenje u drzavu tesko da neko veruje da ce sad mi kao da placamo putarinu, a oni ce graditi kvalitetne puteve bla bla. Ili cemo uredno placati BusPlus a busevi ce ici redovno, bice cisti itd.
[ vladd @ 16.11.2014. 18:01 ] @
Regionalni putevi treba da budu pod nadzorom lokalnih uprava. Tako se nekako i vodi. A superviziju vrsi drzava.
E sad, "drzava"(koalicija od bar 20 stranaka) drzi svoje "najbolje" pitomce sa lokala u lokalnim upravama, pa (p)odrzava "biracko telo" i ne pada im na pamet "supervizija".
A lokalni krkani, vise vole da potrose pare na lazne konsultacije i imaginarne projekte, i pomalo "gurnu" centrali, nego da "bacaju" pare na dronjav asvalt, kod ionako prevarantskih krpadzija drumova.
Nema standarda, nema kontrole..sta uraditi..pa uvesti vinjete i povecati neciji prihod..ko otme i ko preotme.
Broj rupa na "samajama" dzadama se nece smanjiti.
[ Darko Nedeljković @ 16.11.2014. 18:43 ] @
Citat: Braksi:
Citat: Darko Nedeljković:
Da li je iko negde video da je vinjeta potrebna za put kojim mogu da se krecu biciklisti, traktori, kombajni i ostale radne masine?
Ovo je tipicna tvrdoglavost pomesana sa inatom na srpski nacin.
Braksi, ne znam cime sam zasluzio ovakav napad - ja prosto pitam ljude koji su putovali vise od mene, ili mozda manje a vise obracali paznju na detalje, ili na kraju krajeav nisu nigde putovali nego pronasli negde tekst gde je to opisano - Da li je iko negde video da je vinjeta potrebna za put kojim mogu da se krecu biciklisti, traktori, kombajni i ostale radne masine? Mozda toga nikada nigde niej bilo, a mozda postoji na 1.000 mesta, pa ako neko zna neka podeli sa mnom, da ne ostanem bespotrebno neinformisan. Ne znam gde si ti u tome nasao tvrdoglavost, jos manje inat, a za ovo srpski nacin da je rekao neki stranac moglo bi da se podvede pod mrznju na nacionalnoj osnovi.
[ SlobaBgd @ 16.11.2014. 20:47 ] @
Citat: Braksi:
...Nase zeleznice propadaju vec godinama zato sto nemamo para za brze pruge.
Crni Braksi, koliko si ti neinformisan o događanjima kod nas...
To je još i dobro, imaš bolje mišljenje o stanju u Srbiji nego što ono jeste.
Železnica propada jer je to leglo krađe, nepotizma, korupcije, bahatosti, nestručnosti, alavosti... Slobodno dopiši još koju reč, sigurno nećeš pogrešiti, svega ima.
[ mr. ako @ 17.11.2014. 01:51 ] @
Citat: SlobaBgd:
Železnica propada jer je to leglo krađe, nepotizma, korupcije, bahatosti, nestručnosti, alavosti...
Ne bih se ogranicio samo na zeleznice... :) Ime ZS mozes da zamenis sa imenom drzave i neces pogresiti. :D
[ Braksi @ 17.11.2014. 02:00 ] @
Spomenuo sam zeleznice onako usput.
Nedeljkovicu ne primaj sve k srcu.
[ test1234 @ 17.11.2014. 11:34 ] @
Citat: vladd:
Regionalni putevi treba da budu pod nadzorom lokalnih uprava. Tako se nekako i vodi. A superviziju vrsi drzava.
E sad, "drzava"(koalicija od bar 20 stranaka) drzi svoje "najbolje" pitomce sa lokala u lokalnim upravama, pa (p)odrzava "biracko telo" i ne pada im na pamet "supervizija".
A lokalni krkani, vise vole da potrose pare na lazne konsultacije i imaginarne projekte, i pomalo "gurnu" centrali, nego da "bacaju" pare na dronjav asvalt, kod ionako prevarantskih krpadzija drumova.
Nema standarda, nema kontrole..sta uraditi..pa uvesti vinjete i povecati neciji prihod..ko otme i ko preotme.
Broj rupa na "samajama" dzadama se nece smanjiti.
Ako je ovo tacno, a svi znamo da jeste, čemu onda vinjete i sve ostalo.
[ Lavlja_Jazbina @ 17.11.2014. 13:41 ] @
Cemu ? Pa covek je lepo objasnio.Za prasici i gogo igracice.
Kupis RFID plastiku kao bus plus,napunis sa koliko treba peneza i lepo se validiras na rampi .
[ vladd @ 17.11.2014. 15:46 ] @
Taksa na "raspolozive resurse".
Lepo sam napisao, sede i smisljaju sta da naplate. Jedina "privreda" u Srbiji je reket i preprodaja. Vinjeta spada pod stavkku 1.
Postoji i treca grana privrede, ali je ona za malobrojne pojedince, uzimanje nepovratnih kredita.
Bankrot, manjak para, i slede dosetke za naplatu.
Pa od skoro placamo i "lezarinu", odnosno "taksu za skladistenje" goriva, oko 3,5din po litri goriva, pa i zato ne dolazi do pada cene goriva na pumpama.
Izmisljanje "naplatnih stavki", posto investicije od deset hiljada milijardi nisu potpisala braca Grim
[ 2012 @ 17.11.2014. 19:25 ] @
Citat: Darko Nedeljković:
Da li je iko negde video da je vinjeta potrebna za put kojim mogu da se krecu biciklisti, traktori, kombajni i ostale radne masine?
U Bugarskoj je vinjeta potrebna za dobar deo regionalnih puteva, za skoro sve ili sve(ne znam tacno) magistralne puteve i za auto put. Ako je neko isao na Borovec ili u Bansko, mogaoa je na regionalnim putevima videt znak da je vinjeta obavezne. Kosta 36eura godisnje i nema posebna sluzba koja kontrolise vinjete vec to radi saobracajna policija. Ako vas zaustave imaju neke barkod citace sa memorijom gde je valjda baza prodatih vinjeta. Nema putarina na auto putevima. Da dodam samo da nema alternativnih puteva za puteve na kojima se placa putarina, jedinjo da ides preko njiva.
Koliko sam ja mogao zakljuciti jedino vam vinjeta ne treba za voznju po gradu i nekim opstinskim putevima.
[ 2012 @ 17.11.2014. 19:39 ] @
Citat: Mozda to bude upravo radikalna inovacija
Nigde na svetu se notari ne bave advokatskim poslom, i nigde na svetu ne postoji OBAVEZA koriscenja lokalnog(teritorijalnog) notara..a postoje notari po planeti, postojali su i u Srbiji pre xx godina...
Prosto je iskustvo pokazalo, da NIJEDAN EU propis(ili zakon ili prosto "obicaj") nije apliciran bez teskih devijacija.
Ovo nije tacno, u Hrvatskoj notara ima od 1997 ili 98 i takodje su teritorijalno podeljeni (bar je tako bilo), u Makedoniji Notara ima valjda od 2000-te i tamo su teritorijalno podeljeni. Pre nekoliko godina video sam jedan interesantan slucaj da notar iz jednog grada nema nadleznosti za pravne poslove u drugom gradu.
U Engleskoj koliko sam razumeo Notare koriste samo za neke krupne poslove, valjda kupovina kuce, za sitne overe odete u postu i postanski cinovnik vam overi kopiju nekog dokumenta, moze i neko ko ima autoritet u drustvu da vam overi neke tipove dokumenata.
[ bakara @ 17.11.2014. 19:43 ] @
Sumnjam ja da bi se neko ovde bunio da je godisnja vinjeta kao u Bugarskoj, ali nije...i stvarno me zanima po kojoj kalkulaciji su dosli do 65eur?
[ Braksi @ 17.11.2014. 19:48 ] @
u CH je jeftinija godisnja ali zato sto je ona jedina. Ako je skuplja kao u A ili SLO onda su u opticaju i krace varijante.
65 eura je sasvim OK za Srbiju.
[ botr @ 17.11.2014. 19:52 ] @
Za Srbiju, godisnja vinjeta, plafon 3 -4 hiljade dinara. Nego, ako ce vaziti i za puteve kojiam se krecu traktori, motokultivatori i kombajni, da li ce vinjeta trebati i njima?
[ 2012 @ 17.11.2014. 19:58 ] @
@botr
Da. Svima treba vinjeta, samo oni imaju drugu kategoriju vinjete i o tome ne znam nista, samo znam da i traktori imaju vinjetu.
[ X Files @ 17.11.2014. 20:06 ] @
Ne znam zašto država pravi trošak na "vinjeta" nalepnice, kad im je svakako cilj da napune budžet. Prosto neka naplate 65e pri registraciji, kao standardnu stavku. Barem će vozači imati manje muke oko lepljenja i skidanja.
Jedino ako ne žele da šoferka izgleda EUropski.
[ Braksi @ 17.11.2014. 20:15 ] @
vinjeta je opcija, a ne obaveza.
[ bakara @ 17.11.2014. 20:25 ] @
Kakva opcija ako uvedu i za magistralne puteve?
[ Braksi @ 17.11.2014. 20:28 ] @
pa opcija u smislu da nemoras da je uzmes i zato ne vidim zasto bi isla sa registracijom.
[ Darko Nedeljković @ 17.11.2014. 20:35 ] @
Citat: Kakva opcija ako uvedu i za magistralne puteve?
Pa ima ljudi koji automobil koriste samo za odlazak do prodavnice/kafane/posla. Evo, moj otac vec 3 godine nije izlazio na magistralni put svojim automobilom. Da me pogresno ne razumete, nije da ja kukam niti bi on kukao ako mora da se plati, vec samo kazem primer cime se mozda rukovode oni koji odlucuju o tome da li ce vinjeta biti obavezna ili ne.
[ bakara @ 17.11.2014. 21:00 ] @
Citat: Darko Nedeljković: Pa ima ljudi koji automobil koriste samo za odlazak do prodavnice/kafane/posla. Evo, moj otac vec 3 godine nije izlazio na magistralni put svojim automobilom. Da me pogresno ne razumete, nije da ja kukam niti bi on kukao ako mora da se plati, vec samo kazem primer cime se mozda rukovode oni koji odlucuju o tome da li ce vinjeta biti obavezna ili ne.
Pa to i jeste sustina...
Eto Darkovog oca nece pogoditi vinjete ni malo, isto tako vinjete nece pogoditi ni one koje zive od kola i stalno putuju...
koliki procenat vozaca cine vozaci koji malo voze kao darkov otac ili ovi sto stalno putuju?
Slozicete se da je to mali procenat.
Ostatak vozaca koji nekoliko puta godisnje izadje na auto put i nekoliko puta na magistralu i predje izmedju 10-15000km cini 90%... e njima ce putarina - vinjete strasno mnogo da poskupi.
I eto kako su nasli racunicu da zarade duplo.
[ BluesRocker @ 17.11.2014. 21:31 ] @
Citat: Darko Nedeljković:Pa ima ljudi koji automobil koriste samo za odlazak do prodavnice/kafane/posla. Evo, moj otac vec 3 godine nije izlazio na magistralni put svojim automobilom. Da me pogresno ne razumete, nije da ja kukam niti bi on kukao ako mora da se plati, vec samo kazem primer cime se mozda rukovode oni koji odlucuju o tome da li ce vinjeta biti obavezna ili ne.
Meni vinjete ne bi smetale kada bi bile opcione, ali znajući naše eksperte, prvo će da budu opcione pa će da kukaju kako su značajno opali prihodi uvođenjem vinjeta i kako se mnogi švercuju (zvuči poznato) i onda će verovatno neki genije da smisli da bude obavezne pri registraciji.
[ vladd @ 17.11.2014. 23:04 ] @
Ja bih tu vinjetu uveo uz TV taksu(da ne kazem pretplatu):)
Kakve veze ima registracija, nemaju svi kola.:)
Pa svako da pazari i da se stimulise transport.:)
[ Braksi @ 17.11.2014. 23:30 ] @
ne razumem, zasto svaka rasprava ode u ironiju, kao da smo u gerijatrijskom centru.
[ KrkaCiC @ 17.11.2014. 23:35 ] @
Na kraju nece biti obavezna,ali ce zato u blizini naplatnih rampi stajati po 3 patrole u svim pravcima pa ko god da krene "starim" tj alternativnim putem popice neku kaznu (ukoliko nema vinjetu),i onda ce svi kupiti vinjete iako nije obavezno
[ Braksi @ 18.11.2014. 08:48 ] @
u je. Ko nema vinjetu pravac Sibir.
Pa vlada ce biti znak na ulazu na put sa vinjetom. Tako je i u Madjarskoj jer su i za neke regionalne puteve obavezna vinjete za veca vozila.
[ Dr.sima @ 20.11.2014. 10:31 ] @
Meni su vinjete skroz ok resenje. Putarine za sve autoputeve po zemlji za 5e mesecno (u godisnjem proseku) je skroz ok cena. Smanjivanje guzvi na naplatnim rampama (pogotovu u sezoni) je definitivno plus.
Postoje jako lepe opcije elektronskih vinjeta, slicno naplati parkinga. Sms sa brojem tablice i kupovina vinjete za jedan, sedam ili mesec dana.
[ Java Beograd @ 20.11.2014. 11:02 ] @
Vidim da su viiše puta pomenute, a evo sad i Dr. Sima: vinjeta za jedan dan ! Gde to ima ?
[ deedee6 @ 20.11.2014. 11:28 ] @
Citat: Java Beograd: Vidim da su viiše puta pomenute, a evo sad i Dr. Sima: vinjeta za jedan dan ! Gde to ima ?
Pričaju ljudi da su nekada cigarete kupovale na komad u kiosku
Možda će biti vinjeta za pre i posle podne
[ Lavlja_Jazbina @ 20.11.2014. 12:35 ] @
Sto se unosi toliki cinizam.Nije problem vinjeta,problem je kako formiraju i po cemu cenu,kao i obecanje sta ce biti sa tim novcem.
I kada se ponovo bude upadalo u rupe,kao telad ce da se prica o tom problemu i razglaba.
I sto Sima pominje,da,vinjeta za jedan dan 5€,pa kada budem isao cesto doci cu sam do zakljucka da li da uzmem godisnju.
Ajde da se osvrnemo na onu cigansku gamad.Neko treba na Zrenjanicu (ako uvedu) da se nervira zbog vinjete a Vinetu kompaniji to ne treba.Pa da,njima nista ne treba.
Jedna digresija, ali ekipa je ista koja smislja kako drpati.I nije da ovde pisem da sam smrtno pogodjen i kuku lele,ali ima i pored mene neko ko bas ne moze da drzavne hirove
finansijski podnese.I evo ekipe,isto su u nebranom grozdju.
Citat: Od sledeće godine svi lekovi za 100 dinara!
Od sredine sledeće godine svi lekovi koji se izdaju na recept dobijaće se bez doplate, ali uz participaciju od 100 dinara, najavljuje Momčilo Babić, direktor RFZO
Citat: RFZO DONEO ODLUKU: Najprodavaniji lekovi biće duplo skuplji!
[ Dr.sima @ 20.11.2014. 12:56 ] @
A zasto ne bi bila vinjeta za jedan dan?
Zasto ne bi bila dnevna gsp karta, nego samo za jednu voznju?
Ako ima ko hoce da plati, zasto da ne postoji u ponudi?
Zanima me smislen razlog zasto to nije dobro resenje, a ne cinicni komentari.
*na temu o nameni prikupljenog novca, svaki komentar je suvisan...
[ bakara @ 20.11.2014. 13:06 ] @
Citat: Dr.sima: A zasto ne bi bila vinjeta za jedan dan.
Pa iz istog razloga sto i godisnja vinjeta nece kostati 30e, nego 65e...
Jednostavno planirali su dupli prihod u odnosu na dosadasnji.
[ vladd @ 20.11.2014. 13:18 ] @
Postoji vise razloga zasto to nije dobro resenje.
-Nije dobra drzava, odnosno drustvance koje obitava na vlasti maskirano kroz razne "stranke"...ili ostale vidove podrske..
-papazjani koji se bave ekonomikom, aktivirace devijantnu logiku "stimulisanja" nabavke mesecne karte(marketinski bukvar-trikovi), pa ce npr dnevna vinjeta da kosta 1000-2000 dinara a mesecna-godisnja 7000.
-Otezace na razne nacine nabavku dnevne vinjete...
itd..
Za prvi razlog je primer ocigledan..da ne navodim nista..postace trilogija srpske drzave od 45-e na ovamo..
Za drugi primer, vec postoji pandan u PRAKSI, a to je dnevna ili godisnja dozvola za pecarose..dnevna je 500-700 ili 1000din(pri tome se neguju lovokradice) a godisnja 5000 pa na vise..
Za treci razlog, primer iz prakse su npr kartonske Bus plus, "kratkorocne" karte, koje je jednog trenutka postalo nemoguce nabaviti na potrebnim mestima, pa su nudjene "trajnije" ali SEDAM puta skuplje... "plasticne"..po sistemu, mnogo jeftino ali nema nigde..
Samo je pitanje trenutne maste ili inspiracije devijantnih, da bi se formirala devijacija spremna da zagadi zivot.
[ Java Beograd @ 20.11.2014. 13:22 ] @
Nema ni jednog smislenog razloga da ne postoji vinjeta za 1, 2, 3, 4, 5, .... n dana. Ali onda prihod opada.
Na primer, Slovenci imaju vinjete za 1 nedelju i za jedan mesec (i više). I ja koji sam putovao za Italiju ovog leta, i tamo proveo 8 dana, morao bih da platim za mesec dana. Ima li logike ? A ono malo autoputa bih koristio ukupno jedva nekoliko sati. (Zato i nisam koristio njihov autoput)
Ali neko će se možda setiti kako je bilo kad su Slovenci prvi put uveli vinjete. Najkraći period je bio 6 meseci ! Dosetili se ! I ne bi oni ništa ni menjali da se nije usprotivila EU i naložila im da uvedu jeftinije vinjete, tj. za manji broj dana.
[ 7.scena @ 20.11.2014. 13:57 ] @
Citat: Dr.sima:
A zasto ne bi bila vinjeta za jedan dan?
Zasto ne bi bila dnevna gsp karta, nego samo za jednu voznju?
Ako ima ko hoce da plati, zasto da ne postoji u ponudi?
Zanima me smislen razlog zasto to nije dobro resenje, a ne cinicni komentari.
Nije pitanje da li je ok resenje, vec da li ce to biti resenje. A, nece, jer time ceo sistem gubi na poenti, a to je duplo povecanje profita.
Zasto bi Turcinu naplacivali dnevnu kada je u tranzitu ili nasoj porodici koja ide na more u Grcku kada mozes da ih rebnes sa 7-dnevnom.
U Madjarskoj je vinjeta sa najkracim trajanjem prvo bila 4-dnevna, ali sada je najkrace trajanje vinjete 7 dana. Ako nasi misle da kopiraju madjarski sistem sa cenama, bice tako i sa trajanjem vinjete.
Tehnicki postoji opcija da se vinjete kupuju i na sat, dva, jedan dan, sms-om, online. Ali mi taj film necemo gledati.
[ Darko Nedeljković @ 20.11.2014. 15:13 ] @
Citat: Java Beograd: Nema ni jednog smislenog razloga da ne postoji vinjeta za 1, 2, 3, 4, 5, .... n dana. Ali onda prihod opada.
Poenta sa vinjetama je sto vise oderati strance, a sto manje domace, s tim da ne smes da pitas ko je stranac a ko domaci. Tako naprimer uvedes godisnju vinjetu od naprimer 7.000 dinara i nedeljnu od naprimer 3.000 dinara i ovome domacem to izadje otprilike 20 dinara na dnevnom nivou, a onome ko bi samo jednom da prozuji kroz Srbiju izadje 3.000 to jedno putovanje.
[ bakara @ 20.11.2014. 16:07 ] @
Citat: Darko Nedeljković: naprimer 3.000 dinara i ovome domacem to izadje otprilike 20 dinara na dnevnom nivou, a onome ko bi samo jednom da prozuji kroz Srbiju izadje 3.000 to jedno putovanje.
20din na dnevnom nivou je 600din mesecno sto je previse ako to uglavnom ne koristis.
A sto se tice stranaca, nasa zemlja je tranzitna i nesto sumnjam da ce oni da cute i da plate kada za iste pare moze da se kupi 45l goriva i da se komotno zaobidje nasa zemlja i jos da ostane dobar kusur.
I na kraju konacno pitanje zasto u opste moraju duplo da povecaju prihod od putarina?
Godisnja vinjate bi trebalo da vredi 30tak eura za domace i to bi vecina vozaca pozdravila.
[ KrkaCiC @ 20.11.2014. 16:25 ] @
Citat: Darko Nedeljković:
Poenta sa vinjetama je sto vise oderati strance, a sto manje domace, s tim da ne smes da pitas ko je stranac a ko domaci. Tako naprimer uvedes godisnju vinjetu od naprimer 7.000 dinara i nedeljnu od naprimer 3.000 dinara i ovome domacem to izadje otprilike 20 dinara na dnevnom nivou, a onome ko bi samo jednom da prozuji kroz Srbiju izadje 3.000 to jedno putovanje.
Ako sam verujes u ovo sto si napisao onda OK,samo ti veruj
Strance ce vec drati,kao i do sada,poenta je da treba odrati i nase,domace
Ne bi me cudilo da dnevna kosta 2500 dinara,jer jelte za 24h se moze ici bar 3x od BG-a do Nis-a i eto to je to,a ostale ko sisa,neka kupe godislju od 6000
[ pisac @ 20.11.2014. 22:24 ] @
Citat: A sto se tice stranaca, nasa zemlja je tranzitna i nesto sumnjam da ce oni da cute i da plate kada za iste pare moze da se kupi 45l goriva i da se komotno zaobidje nasa zemlja i jos da ostane dobar kusur.
A kuda da zaobiđu našu zemlju? Preko Bugarske? Ja se nisam nešto vozio Bugarskom ali koliko znam iz priča samih Bugara, Bugarskom ne vole da se voze ni Bugari koliko su dobri putevi.
[ vladd @ 20.11.2014. 22:48 ] @
Koridor 11, funkcionalan i dobar.
Na kraju krajeva, kada prodju Nis i Pirot, moraju Turci da udju u Bugarsku...
[ dlalic @ 21.11.2014. 10:28 ] @
Citat: A kuda da zaobiđu našu zemlju? Preko Bugarske? Ja se nisam nešto vozio Bugarskom ali koliko znam iz priča samih Bugara, Bugarskom ne vole da se voze ni Bugari koliko su dobri putevi.
Cesto putujem sa severa u Srbiju. Pre Segedina je odvajanje ka Aradu u Rumuniji i dalje ka Bugarskoj. Odokativno, preko 90% kamiona tu sidje sa E75
[ djordjeno @ 21.11.2014. 11:20 ] @
Citat: dlalic: Cesto putujem sa severa u Srbiju. Pre Segedina je odvajanje ka Aradu u Rumuniji i dalje ka Bugarskoj. Odokativno, preko 90% kamiona tu sidje sa E75
Ne bih se bas slozio da je 90%. Prilicno velika cifra.
Jednom sam vozio coveka koji je radio na spediciji 1999 godine.
I on je rekao da su Turci sa kamionima i pod bombama (vazdusna opasnost) opet isli preko Srbije a izbegavali Rumuniju.
Sto ce reci da im je stvarno lakse kroz Srbiju sa svim nedovrsenim kracima.
Naravno da se u medjuvremenu poboljsao put kroz Rumuniju, Bugarsku, da tamo sad nema carine, cekanja itd.
Ali mi se cini da je ipak mnogo 90% kamiona koji idu za Tursku da zaobidju Srbiju.
[ 7.scena @ 21.11.2014. 12:21 ] @
Citat: djordjeno: Ne bih se bas slozio da je 90%. Prilicno velika cifra.
Jednom sam vozio coveka koji je radio na spediciji 1999 godine.
I on je rekao da su Turci sa kamionima i pod bombama (vazdusna opasnost) opet isli preko Srbije a izbegavali Rumuniju.
Sto ce reci da im je stvarno lakse kroz Srbiju sa svim nedovrsenim kracima.
Naravno da se u medjuvremenu poboljsao put kroz Rumuniju, Bugarsku, da tamo sad nema carine, cekanja itd.
Ali mi se cini da je ipak mnogo 90% kamiona koji idu za Tursku da zaobidju Srbiju.
Meni se cini da nas zaobilaze svi kamioni u tranzitu iz pravca Madjarske, sem onih koji imaju istovar/utovar u Srbiji, Bosni, Kosovu, CG.
[ pisac @ 23.11.2014. 00:54 ] @
Ma što se mene tiče još bolje ako zaobilaze. Meni njihove pare ne trebaju, mnogo više mi odgovaraju prazni putevi.
[ Darko Nedeljković @ 23.11.2014. 11:57 ] @
Da sto kaze pisac i ja slicno razmisljam - dobro je bilo da zaobilaze ili skupo placaju, jedino ne valja da stvaraju guzvu po putevima za male pare koje posle odu za popravku puteva koje su kamioni ostetili.
[ 2012 @ 23.11.2014. 14:20 ] @
Citat: Darko Nedeljković: Da sto kaze pisac i ja slicno razmisljam - dobro je bilo da zaobilaze ili skupo placaju, jedino ne valja da stvaraju guzvu po putevima za male pare koje posle odu za popravku puteva koje su kamioni ostetili.
Da zaobilaze, to je dobro. Severno Korejski model, nemas potrebu da komuniciras sa svetom.
Ili ovaj drugi mogel, ako je neko bas mnogo lud da ide tim putem onda ga odrati. Ko ga j'ebe, ako vec hoce da za vozi rezervatom, onda ima i da plati. Pricali su mi jedni prijatelji da je tako u Keniji, kada ides na safari onda to vozikanje kroz rezervat bas skupo ispadne.
[ pisac @ 23.11.2014. 15:08 ] @
Nisu svakome pare najbitnije na svetu. Neko će dati slobodu ili bulju/ribu svakakvim strancima za sitne pare, a neko neće dati ni osmeh za mnogo veće pare. Meni su stranci dobrodošli samo kao kulturni produhovljeni turisti sa fotoaparatima i turističkim mapama, a kao tranzitni zagađivači i gužvači mi apsolutno ne trebaju bez obzira na bilo kakve pare. Radiću malo više ili ću imati malo manje ali ću živeti slobodan u svakom pogledu u svojoj državi. Ali kao što rekoh postoje ljudi a postoje i države koje se prodaju svakome, za najmanju siću kao prostitutke, da vršljaju po njima.
[ rafiki @ 23.11.2014. 15:28 ] @
U Keniji se boravak u nacionalnim parkovima naplacuje i te pare idu u budzet Kenija Wildlife Service - firme koja upravlja nacionalnim parkovima. Cene su razlicite i zavise od statusa posetioca (kenijski drzavljanin, stranac sa pravom boravka u Keniji, stranci,...) kao i statusa parka (nacionalni park, rezervat,...). Pocetkom 2000-tih, najvise cene su bile oko 27USD po osobi po danu za strance. U te pare je ukljuceno samo pravo da se boravi u NP - nista vise.
Doduse ceo sistem naplate je odlicno organizovan, uz upotrebu Smartcard sistema. Ako imas pravo na povlascene cene, u KWS mozes da izvadis Smartcard na svoje ime i na nju uplatis nesto para. Na ulasku u NP, cuvar ti sa kartice uz pomoc rucnog Smartcard citaca skine pare za kola + putnike. Uvece, tj. prilikom izlaska iz NP, opet te cekira da si izasao, i odmah moze da zna ako je neko ostao preko noci u NP (sto je inace zabranjeno osim u posebnim podrucjima). Pare koje KWS ovako skupi, sluze da se pokrije deo troskova odrzavanja nacionalnih parkova.
No to nema veze sa nasom situacijom. Ja se plazim da bez ozbiljnog stranog saobracaja mi jednostavno nemamo racunicu za dobar autoput. Znaci ili stranci i autoput, ili samo domaci bez autoputa.
Pozdrav
[ HeYoo @ 23.11.2014. 15:54 ] @
Nacionalni park Srbija
[ 2012 @ 23.11.2014. 17:26 ] @
Citat: pisac:
Nisu svakome pare najbitnije na svetu. Neko će dati slobodu ili bulju/ribu svakakvim strancima za sitne pare, a neko neće dati ni osmeh za mnogo veće pare. Meni su stranci dobrodošli samo kao kulturni produhovljeni turisti sa fotoaparatima i turističkim mapama, a kao tranzitni zagađivači i gužvači mi apsolutno ne trebaju bez obzira na bilo kakve pare. Radiću malo više ili ću imati malo manje ali ću živeti slobodan u svakom pogledu u svojoj državi. Ali kao što rekoh postoje ljudi a postoje i države koje se prodaju svakome, za najmanju siću kao prostitutke, da vršljaju po njima.
Kako ces trgovati sa ostatkom sveta? Ako svako primeni tvoju logiku i ponasa se prema tebi ili tvojim prevoznicima na nacin koji ti zagovaras kako ces vrsiti robnu razmenu sa ostatkom sveta. Kompjuter koji koristis dok ovo citas je donesen od nekud i prosao je preko neke teritorije u tranzitu. Kakve to veze ima sa slobodom ili glupostima o kojima prses? Naucio si nekakvu smasnu recitaciju o nekakvim smesnim urotama i jedino to ponavljas.
Jos nisi objasnio kakav drustveni sistem ti predlazes i gde je taj sistem primenjen. Jedino sto znas je da s'eres o nekakvim teorijama zavere i glupostima da se treba uporedjivati sa gorima od sebe.
[ 2012 @ 23.11.2014. 17:28 ] @
Citat: HeYoo:
Nacionalni park Srbija
Rezervat, gde ce se odgajati posebna vrsta kojoj ostatak sveta ne treba.
[ Darko Nedeljković @ 23.11.2014. 17:45 ] @
Citat: 2012:
Kako ces trgovati sa ostatkom sveta? Ako svako primeni tvoju logiku i ponasa se prema tebi ili tvojim prevoznicima na nacin koji ti zagovaras kako ces vrsiti robnu razmenu sa ostatkom sveta.
Bez veze napadas coveka - u Evropi su mi poznate samo 3 drzave koje ne naplacuju putarinu, a ostale naplacuju gde vecina od njih sprovodi upravo takvu politiku naplate gde gleda kako sto vise odrapiti strance. Ja razumem sta ti hoces da kazes - suludo bi bilo da je svuda autoput besplatan/jeftin praviti u srbiji sistem naplate tako da jedino ovde bude skup. Ali, u situaciji kakva je, suludo je izmisljati toplu vodu vec treba samo uraditi kako vecina rade, a to je otprilike nacin razmisljanja koji je pisac izneo.
[ vladd @ 23.11.2014. 17:47 ] @
Davno je predlozen ISLANDSKI drustveni sistem, ali se malo zabalabuckalo u laznu dilemu "istok ili zapad".
Ne trebamo mi nesto ni istoku ni zapadu, ali smo potrebni SAMI SEBI.
Kao jedinke mozemo samo da budemo usluzna delatnost ili korisna osobe nekome poslodavcu koji ce brinuti o svojoj zajednici i naciji.
Recept je jednostavan, samo nije dovoljno FENSI
[ 2012 @ 23.11.2014. 18:58 ] @
Citat: Darko Nedeljković:
Citat: 2012:
Kako ces trgovati sa ostatkom sveta? Ako svako primeni tvoju logiku i ponasa se prema tebi ili tvojim prevoznicima na nacin koji ti zagovaras kako ces vrsiti robnu razmenu sa ostatkom sveta.
Bez veze napadas coveka - u Evropi su mi poznate samo 3 drzave koje ne naplacuju putarinu, a ostale naplacuju gde vecina od njih sprovodi upravo takvu politiku naplate gde gleda kako sto vise odrapiti strance. Ja razumem sta ti hoces da kazes - suludo bi bilo da je svuda autoput besplatan/jeftin praviti u srbiji sistem naplate tako da jedino ovde bude skup. Ali, u situaciji kakva je, suludo je izmisljati toplu vodu vec treba samo uraditi kako vecina rade, a to je otprilike nacin razmisljanja koji je pisac izneo.
Koliko drzava u Evropi ima razlicitu cenu vinjeta/ putarina za domaca i strana vozila? Cena treba biti ista za sva vizila, a kome ce to i kako odgovarati to je sada tehnicko pitanje. Grcki prevoznici kada prolaze kroz Bugarsku placaju istu cenu vinjete kao i sami Bugari. Ako jedan prevoznik prolazi auto-putom dva puta mesecno njemu se isplati vinjeta. Uzmimo primer Grke, kojih vise skoro da ne tranzitiraju kroz Srbiju (sto je po nekima dobro), ako dva puta mesecno prolazi kroz Srbiju, njemu vinjeta nije skupa. Neka cena bude x3 za kamione, to bi bilo 200evra godisnje.
[ Darko Nedeljković @ 23.11.2014. 23:14 ] @
Citat: Koliko drzava u Evropi ima razlicitu cenu vinjeta/ putarina za domaca i strana vozila? Cena treba biti ista za sva vizila, a kome ce to i kako odgovarati to je sada tehnicko pitanje.
Niko nije tvrdio to, jer niti moze, niti je legalno. Ali zato, kao sto je vec iznad objasnjeno, ako hoces da prozujis naprimer kroz Svajcarsku, to te kosta 35 evra, isto koliko plati i lokalac koji se 365 dana godisnje vozi po tom putu. U drugim zemljama te izlazak na auto put kosta obicno izmedju 1/5 (Ceska/Slovacka) 1/15 (Madjarska) od cene koju lokalac placa za godinu dana. Izgleda da se niko nije setio da izdaje jednodnevne vinjete za 1/300 godisnje cene, jedino to izgleda srpskim forumskim mozgovima moze da padne na pamet
[ 2012 @ 24.11.2014. 05:26 ] @
@Darko Nedeljković
Ovo je hronologija komentara:
Citat: Meni se cini da nas zaobilaze svi kamioni u tranzitu iz pravca Madjarske, sem onih koji imaju istovar/utovar u Srbiji, Bosni, Kosovu, CG.
sledi pisac
Citat: Ma što se mene tiče još bolje ako zaobilaze. Meni njihove pare ne trebaju, mnogo više mi odgovaraju prazni putevi.
ovo si ti
Citat: Da sto kaze pisac i ja slicno razmisljam - dobro je bilo da zaobilaze ili skupo placaju, jedino ne valja da stvaraju guzvu po putevima za male pare koje posle odu za popravku puteva koje su kamioni ostetili.
onda ide dalje i opet dolazi do tebe
Citat: Bez veze napadas coveka - u Evropi su mi poznate samo 3 drzave koje ne naplacuju putarinu, a ostale naplacuju gde vecina od njih sprovodi upravo takvu politiku naplate gde gleda kako sto vise odrapiti strance. Ja razumem sta ti hoces da kazes - suludo bi bilo da je svuda autoput besplatan/jeftin praviti u srbiji sistem naplate tako da jedino ovde bude skup. Ali, u situaciji kakva je, suludo je izmisljati toplu vodu vec treba samo uraditi kako vecina rade, a to je otprilike nacin razmisljanja koji je pisac izneo.
ovo sam ja
Citat: Koliko drzava u Evropi ima razlicitu cenu vinjeta/ putarina za domaca i strana vozila? Cena treba biti ista za sva vizila, a kome ce to i kako odgovarati to je sada tehnicko pitanje. Grcki prevoznici kada prolaze kroz Bugarsku placaju istu cenu vinjete kao i sami Bugari. Ako jedan prevoznik prolazi auto-putom dva puta mesecno njemu se isplati vinjeta. Uzmimo primer Grke, kojih vise skoro da ne tranzitiraju kroz Srbiju (sto je po nekima dobro), ako dva puta mesecno prolazi kroz Srbiju, njemu vinjeta nije skupa. Neka cena bude x3 za kamione, to bi bilo 200evra godisnje.
i opet je tvoj komentar
Citat: Niko nije tvrdio to, jer niti moze, niti je legalno. Ali zato, kao sto je vec iznad objasnjeno, ako hoces da prozujis naprimer kroz Svajcarsku, to te kosta 35 evra, isto koliko plati i lokalac koji se 365 dana godisnje vozi po tom putu. U drugim zemljama te izlazak na auto put kosta obicno izmedju 1/5 (Ceska/Slovacka) 1/15 (Madjarska) od cene koju lokalac placa za godinu dana. Izgleda da se niko nije setio da izdaje jednodnevne vinjete za 1/300 godisnje cene, jedino to izgleda srpskim forumskim mozgovima moze da padne na pamet
Prvo razmisljas o praznim putevima i podrzavas takvu ideju kao dobru. Ali moze alternativa i da stranci skupo placaju.
Posle mi objasnjavas da samo tri drzave ne naplacuju putarinu.
Da bi na kraju objasnjavao koliko kosta vinjeta za lokalca koja ustvari kosta isto kao za stranca.
A da li primecujes da je diskusija pocela u vezi kamionskog transporta i da ja pisem/pricam o kamionskom transportu. Mislim da nije dobro kada kamioni ne tranzitiraju preko tvoje teritorije. Pored prihoda od putarine kod kamionskog transporta ostvaruju se i drugi prihodi, ali vama je dobro da su putevi prazni. Uredu, ali po meni je to Severno Korejska filozofija.
[ Lavlja_Jazbina @ 24.11.2014. 06:46 ] @
[ 2012 @ 24.11.2014. 09:33 ] @
Nis - Beograd 6.5 eura i da se vrati kuci = 13 eura. Ako ide jednom mesecno, njemu vinjeta izadje upola jeftinije. Ako govorimo o automobilu. Ako je nesto vece u pitanju i ima vecu dinamiku putovanja, vinjeta je veliko olaksanje.
[ Deep|Blue @ 24.11.2014. 09:50 ] @
Citat: rafiki:
U Keniji se boravak u nacionalnim parkovima naplacuje i te pare idu u budzet Kenija Wildlife Service - firme koja upravlja nacionalnim parkovima.
...
No to nema veze sa nasom situacijom. Ja se plazim da bez ozbiljnog stranog saobracaja mi jednostavno nemamo racunicu za dobar autoput. Znaci ili stranci i autoput, ili samo domaci bez autoputa.
Citat: pisac:
Nisu svakome pare najbitnije na svetu. Neko će dati slobodu ili bulju/ribu svakakvim strancima za sitne pare, a neko neće dati ni osmeh za mnogo veće pare. Meni su stranci dobrodošli samo kao kulturni produhovljeni turisti sa fotoaparatima i turističkim mapama, a kao tranzitni zagađivači i gužvači mi apsolutno ne trebaju bez obzira na bilo kakve pare. Radiću malo više ili ću imati malo manje ali ću živeti slobodan u svakom pogledu u svojoj državi. Ali kao što rekoh postoje ljudi a postoje i države koje se prodaju svakome, za najmanju siću kao prostitutke, da vršljaju po njima.
Ne vidim kako ti je ugrožena sloboda od tranzitnog saobrćaja?! I pobogu, kako tranzitni saobraćaj vidiš kao prostituciju države?! Malo je arogantno nazivati prihode od putarina sićom, kad se nalazimo u zemlji koja je među najskupljim zemljama u Evropi po pitanju putarina.
Protesti oko cena putarina i pad prometa je počeo za vreme Miloševića kad su putarine za strance bile mnogo veće nego za domaća lica. Posle dosta godina vlast je izjednačila cene podižući iznose za domaća lica, naravno. Ta sića, koja se zarađivala još u Slobino vreme je bila toliko mala, da je dvogodišnji iznos bio dovoljan da se naprave kompletni koridori 10 i 11 i eventualno beogradska obilaznica. Bez uzimanja kredita i davanju pod koncesiju. Da su makar koristili pola tog iznosa danas bi imali mrežu autoputeva po celoj Srbiji. Iako su danas ti iznosi drastično smanjeni, opet bi iz njh mogli finansirati završetak veselog koridora 10 u kratkom roku, umesto da nam Mrkonjić obećava završetak istih do 2019, zbog "nedostatka 700 miliona evra".
Zbog tradicionalnog ludila naše vlade, EU je počela da forsira izgradnju alternativnih pravaca preko Rumunije i Bugarske, iako su duži.
Koridor X čekamo već 17 godina, a neće skoro. Od 2299,6 km koliko bi trebao da bude dugačak, posle 17 godina nedostaje 31 km u Bugarskoj (koji će biti završeni tokom iduće godine) i popriličan broj deonica sa nekih 400-500km u Srbiji, koji neće biti završeni do 2019.
A pored putarina, tranzitni saobraćaj je izvor i dodatnih prihoda, tako da ti iznosi nikako nisu sića, i ne mogu da ih smatram kao neku "okupaciju", već kao jedan izuzetno važan izvor prihoda za R. Srbiju.
Dok Kenija ima nacionalni park, mi imamo dobar tranzitni položaj. Zbog čega ne treba da koristimo taj položaj? Zbog čega uzimamo kredite i dajemo koncesije, kada Srbija može da finansira izgradnju autoputevA sama. Prihod od putarina u Srbiji 2012 je bio oko 150 miliona evra.
[ Darko Nedeljković @ 24.11.2014. 11:05 ] @
Citat: Deep|Blue:
A pored putarina, tranzitni saobraćaj je izvor i dodatnih prihoda, tako da ti iznosi nikako nisu sića, i ne mogu da ih smatram kao neku "okupaciju", već kao jedan izuzetno važan izvor prihoda za R. Srbiju.
Dok Kenija ima nacionalni park, mi imamo dobar tranzitni položaj. Zbog čega ne treba da koristimo taj položaj? Zbog čega uzimamo kredite i dajemo koncesije, kada Srbija može da finansira izgradnju autoputevA sama. Prihod od putarina u Srbiji 2012 je bio oko 150 miliona evra.
I pored tako velikog prihoda, putevi su nam u stanju poluraspada, zato sto je za odrzavanje putne mreze u Srbiji samo u trenutnom stanju da se broj rupa dodatno ne poveca potrebno oko 300 miliona evra.
Inace, po svemu sudeci nije tacno da su putarine kroz Srbiju vece nego kroz Rumuniju i Bugarsku - ovde izadju oko 60 evra po sleperu, a kroz te dve zemlje oko 100. jedini razlog zaobilazenja Srbije su carinske formalnosti kojih kroz Rumuniju i Bugarsku naravno nema, jer su one clanice EU. Statisticki podaci pokazuju da je tranzitni saobracaj u konstantnom blagom porastu, a na pad prihoda utice smanjenje cene, koja je za vreme slobe iznosila ko zna koliko, 2005. je bila u proseku 200 evra po sleperu, a danas je pala na ispod 60 evra.
Nego, to sve nema veze sa temom o vinjetama - i madjarska je svojevremeno bila uvela vinjete za slepere od 14 evra, pa je videla da se to ne isplati i vratila naplatu putarine po km, tako da ona sada izadje nesto preko 100 evra.
[ Deep|Blue @ 24.11.2014. 11:48 ] @
2006 - 176,5 miliona EUR
Neke procene za vreme Slobe su bile oko 600 miliona DEM, ako se dobro sećam.
Inače možda je zanimljiv nivo naše transparentnosti pošto je poprilično teško naći neke izveštaje o iznosima putarina
izveštaj ...
2006 bruto prihodi 176,5 miliona EUR što je za 42,3% uvećanje u odnosu na 2005. Glavni razlozi su povećanje cena u julu 2006. za domaća lica za nekih 20% u cilju izjednačavanja sa cenom za strana lica i povećanje prometa za 5%
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|