[ Lavlja_Jazbina @ 24.11.2014. 18:55 ] @
Ovo sto se desilo jestrasno,ali pomeni ovde su glavni krivci roditelji koji nemaju kontrolu ili nisu dorasli da vaspitaju dete.
Elem,sto se tice predloga izmene zakonai ogranicavanje kandidata na 1,4 kubika,ima te li vi neku ideju-predlog kako bi izgledao najbezbedniji (koliko je to moguce)
zakon koji bi u primeni davao rezultata.

Ako se vec ogranicava na 1,4 kubika,trebalo bi uzeti u obzir i snagu motora.
Kamera u autu koja snima ponasanje vozaca, i to da prvih 6 meseci dostaviti u novoformiranom centru za analizu ponasanja vozaca.
Kontrolno polaganje voznje polse 6 meseci kojom bi dozvola bila produzena na godinu dana.
[ Homer J. Simpson @ 24.11.2014. 19:03 ] @
Ja sam cuo da lik nije ni imao dozvolu.
Kako ce njega i slicne njemu pogoditi izmena zakona ?!
I kakve veze ima 1,4 , sta takav auto ide samo 50km/h ?!
[ X Files @ 24.11.2014. 19:15 ] @
Pre posa sata, na RTS1, glavni saobraćajac u Srbiji reče da od tih ograničenja od 1,4 i/ili snage motora - verovatno neće biti ništa, barem za sada.
[ Lavlja_Jazbina @ 24.11.2014. 19:20 ] @
Citat:
I kakve veze ima 1,4 , sta takav auto ide samo 50km/h ?!

Da si vozio 3000 kubika video bi u cemu je razlika.
Citat:
Kako ce njega i slicne njemu pogoditi izmena zakona ?!

Roditelje na razgovor,ako treba i nanogica+pare.
[ KrkaCiC @ 24.11.2014. 19:21 ] @
Treba uvesti kaznjavanje roditelja,a ne klinaca. Tom klincu su roditelji ostavili onaj BMW da vozi,sigurno nije sam kupio
A ovo za 1.4 je glupost iz vise razloga. Prvi i najbitnije je sto i da bude tako bogati klinci uvek mogu voziti 1.4 sa 150 i vise HP

Generalno,mislim da se ovim zakonom nece postici nista.

PS a sta je sa onim u gepeku? Jer i za njega kriv vozac?
[ Homer J. Simpson @ 24.11.2014. 19:29 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Citat:
I kakve veze ima 1,4 , sta takav auto ide samo 50km/h ?!

Da si vozio 3000 kubika video bi u cemu je razlika.

Vozio sam ja i duplo vise od 3L ali to ne znaci da ne moze da se divlja i sa onim od 1L
[ Hltman @ 24.11.2014. 19:33 ] @
To ogranicenje na 1400 kubika je strasna nebuloza koju samo osoba bez znanja kao sto je ona ministarka moze senzacionalno da najavljuje zarad politickih poena. Danas imate automobile sa 1.0 motorom od 150 konja (Fordov ecoboost npr.), a takvi motori obicno idu u male automobile, a posto su manji automobili zbog skucenosti manje bezbedni, imacemo vise smrtnih slucajeva. Zato ne treba gledati kubikazu, vec snagu, tj . da do 21 godine nema sedanja u auto preko nekih 90 konja i da nema voznje nakon 21h.
[ jablan @ 24.11.2014. 19:36 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
ima te li vi neku ideju-predlog kako bi izgledao najbezbedniji (koliko je to moguce)
zakon koji bi u primeni davao rezultata.

ima mo.

Treba ukinuti postojeći zakon i uvesti zakon jačeg. Gaženje pešaka i biciklista treba legalizovati. U raskrsnicama treba da ima prednost onaj ko pri sebi poseduje oružje većeg kalibra. Na autoputu naravno zakon bržeg. Auto škole naravno ukinuti ili ih zadužiti za ove koji nisu imali ćaleta, starijeg brata ili ortaka koji bi im objasnio da brzine idu u Ha.

Eto, prosto.
[ branko tod @ 24.11.2014. 20:40 ] @
Bio sam momčić kada se pojavio kec. Tada je mogao da se kupi na kredu uz pomoć
lične karte bez problema. Do tada se vozao uglavnom fića ili ništa. Kada se pojavio
kec drastično je skočio broj nesreća sa kobnim ishodom. Nije tada ni pojaseva bilo.
Sa sto kilometara se odlično gine. Par momaka iz društva je otpalo iz života tada.
Znači gine se i sa 1100 kubika ako se nema pameti. Ja ne smem ni da se setim
raznih gluposti iz tog doba. Imam sreću da mogu da pišem ovo.

U zatvor treba da ide taj momčiić koji je vozio i vlasnik kola, ma ko bio. On je u ruke
dao pištolj budali. A normalno da je vozač kriv i za onog nesrećnika u gepeku. Kapetan
neće da poleti ako je avion preopterećen i mogu da mu samo pljunu pod prozor.
[ Lavlja_Jazbina @ 24.11.2014. 20:41 ] @
Citat:
FORMIRANA RADNA GRUPA: Mlađi od 21 godine nemaju šta da traže za volanom posle 23 sata

Citat:
Vozio sam ja i duplo vise od 3L ali to ne znaci da ne moze da se divlja i sa onim od 1L

Izgleda da nisi Homere.Ta dva divljanja imaju razlicita vremena do tragedije+Hiljadu kubika ima karoseriju gde tesko stane njih 10.
[ 7.scena @ 24.11.2014. 23:11 ] @
Kao i obicno nasi prepisuju regulative, uglavnom zastarele. Cini mi se da su Italijani imali ogranicenje kubikaze za vozace pocetnike i za vozila koja koriste autoskole.

Ne postoji zakon koji ce klinca spreciti da ukrade auto od roditelja i napravi tragediju. Tu oblast regulise vaspitanje.

Mene interesuje krivica beograd puta i saobracajne policije ili koga vec koji je dozvolio da ono sto vodi ka restoranima na dunavskom keju kod ade huje bude kolovoz. Kako je vozac izleteo pravo u Dunav, a da prethodno ne udari u bankinu ?
Ako je to legalan kolovoz, tako nesto ne bi smelo da bude moguce.
[ Java Beograd @ 25.11.2014. 07:29 ] @
Koliko znam, oduvek je bilo kažnjivo voziti bez položenog vozačkog.

I šta sad ? Lude li države !

Zarad jednog budale koji je vozio bez dozvole sada će se država svetiti na svim novim vozačima.
Kad se desi da druga budala bez vozačkog napravi neko njesra, onda će država da zabrani polaganje mlađima od 25 godina.
Kad se desi da treća budala bez vozačkog napravi neko njesra, onda će država ....
.
.
.
.
Kad se desi da neka stota budala bez vozačkog napravi neko njesra, onda će država da zabrani polaganje svima !

I opet će se desiti da 101. budala bez vozačkog pobije neke ljude.

Tako ti je kad živiš u državi gde su budale na vlasti, i gde se poostojeći zakoni ne poštuju. A situacija je jasna: trostruko ubistvo = 40 godina robije (minimum).
I ostaviš odgovorne mlade ljude (99% njih) da normalno polažu vozački i normalno učestvuju u saobraćaju.
[ branko tod @ 25.11.2014. 08:39 ] @
Skinuto iz nekih hrvatskih novina :

Na snazi je zakon o mladim vozačima u kojem je propisano da je mladi vozač onaj u dobi od 16 do 24 godine. Nakon položenog vozačkog ispita mladom vozaču se izdaje vozačka dozvola na 10 godina, to je maksimum propisan novim zakonom. Više nije moguće dobiti trajnu vozačku kao prije.

Maksimalna dopuštena brzina kojom mladi vozač može voziti je 80 km/h. Na brzoj cesti i cesti namjenjenoj isključivo za promet motornih vozila ne smije voziti brzinom većom od 100 km/h, odnosno 120 km/h na autocesti. Mopedom smije voziti najvećom brzinom od 40 km/h.

Mladi vozač ne smije ni početi upravljati motornim vozilom ukoliko je pod utjecajem alkohola ili opojnih droga i u najmanjoj količini. Za mlade vozače ne vrijedi dopuštena količina alkohola u organizmu koja vrijedi za ostale vozače.

Također, mladi vozači ne smiju upravljati automobilom čija snaga motora prelazi 80kW (oko 105 konjskih snaga). Ukoliko mladi vozač upravlja automobilom jačeg motora od propisanog, kaznit će se za prekršaj novčanom kaznom u iznosu od 1000 kn.

Još neke stvari koje mladi vozač po zakonu ne smije raditi su vući bilo kakvo priključno vozilo na automobilu, te organizirano prevoziti djecu.
[ Java Beograd @ 25.11.2014. 09:11 ] @
Sve je to OK, ali nesuvilslo je pooštravati odredbe zakona o "mladim vozačima", kad se pojavi idiot koji je pobio ljude, a nije ni "mlad vozač". Zar ne ?!
[ vladd @ 25.11.2014. 09:20 ] @
Recimo, ja sam sebi licno limitirao kubikazu na 1400 i bez zakona, samo jos da pazarim malenog dizelasa

Salu na stranu, divljanje vozilom je neizbezno kod lakomislenih i bahatih osoba.

Mislim da su nesrecni klinci zaboravili ranije udese, sa tragicnim ishodima, a krivi su i svi u okruzenju koji su ubedjeni da "neki brend" moze da posluzi za jurcanje.

Vaspitanje i obrazovanje. Dobra auto skola, ali, van saobracaja, KAZNA za sva bahata ponasanja.

Sta ce deca u 3 ujutru u kaficima..to je neki "provod".."zivot"..

Koji debil ih je NAUCIO da je to zabava..?
Sisaju rakiju i trce da se deru po "vidjenim" mestima"???

Ali, raspojasanih i debila ce uvek biti u svakom drustvu, sto nepismenijem to ce pojava biti u vecem procentu, pa drzava ne treba da se zamlacuje sa zakonom o saobracaju po TOM pitanju, vec da ga uprilici kako treba po raznim drugim stavkama.

A landaranje po gradu u nebulozna vremena treba urediti, a DIVLJANJE kolima treba sankcionisati oduzimanjem i unistavanjem vozila, i pride oduzimanjem prava da se stanuje u gradu-selu, u kom je "orgija" sa brzinom napravljena..prosto "persona non grata"..pa neka se setaju i orgijaju gde im nije(jos) uvedena zabrana , dok ne "otpadnu" iz drzave ili zivota
[ smsoft @ 25.11.2014. 09:52 ] @
Ministarka svojom izjavom govori kako nema pojma sta uciniti i nema resenje. Zasto se bahata voznja nekom uredbom posle donosenja zakona moze "otkupiti" novcem?
Zasto kazne za ne vezivanje pojasa i kratka svetla ne bude 1000 din, a prekoracenje brzine 100000.....pa kamere za merenje iste, pa da vidimo te bahate....
Ko poznaje Kraljevo, zna i Dositejevu ulicu. Tu mogu da uzlecu i slecu avioni, ali na zalost, cim se nadju u njoj i vozaci misle da voze avion. Svake godine neko tu pogine,
njonjava policija povremeno uspe da navata nekog jadnika sa 53 na sat...E sad, koliko kosta postavljena kamera za merenje brzine na 2 mesta samo. Da je malo pameti lepo bi opstina punila kasu, a i muriji ne bi bilo lose. A bilo bi vise zivih..
[ branko tod @ 25.11.2014. 10:00 ] @
Citat:
Java Beograd:
Sve je to OK, ali nesuvilslo je pooštravati odredbe zakona o "mladim vozačima", kad se pojavi idiot koji je pobio ljude, a nije ni "mlad vozač". Zar ne ?!


Apsolutno je tako. Taj magarac nije bio vozač nego magarac. Ali pogledaj gomilu nesreća u kojima učestvuju klinci.
Stvarno bi bilo pametno ograničiti ih na neki način dok su šiljo..rani. Neko je pametno postavio pitanje gde je ograda
koja sprečava da se uleti u Dunav. Sada će se volšebno pojaviti očas posla i niko iz saobraćajne direkcije neće biti kriv.
Koliko gine klinaca na žestokim motorima ? Ima nekoliko slučaja iz mog šireg okruženja da su deca poginula sa dva-
desetak godina. Sve su to bili jaki ( finansiski ) roditelji i sva ta deca su vozila jaka kola. Najvažniji je uticaj kuće i nulta
procenata alkohola. Što je najgore sigurno da je neki broj nesreća izazvan i pod uticajem droge.

[ tdusko @ 25.11.2014. 10:06 ] @
Meni se svidja kakav je sistem u DE. Dozvola se dobija sa 16 godina, ali do 18 sme da se vozi samo sa roditeljem i sa jos gomilom ogranicenja. Tipa 0 alkohol itd itd. Oni tvrde da je to glavni razlog sto vec 20 i kusur godina imaju konstantno smanjenje broja udesa i poginulih u saobracaju.
[ ventura @ 25.11.2014. 11:11 ] @
Citat:
smsoft:
Ministarka svojom izjavom govori kako nema pojma sta uciniti i nema resenje. Zasto se bahata voznja nekom uredbom posle donosenja zakona moze "otkupiti" novcem?
Zasto kazne za ne vezivanje pojasa i kratka svetla ne bude 1000 din, a prekoracenje brzine 100000.....pa kamere za merenje iste, pa da vidimo te bahate....

Povećanje iznosa kazni ne može da postigne apsolutno nikakav efekat sa ovim nivoom korupcije.

Zaustavi te pandur jer si vozio tako da zaslužuješ kaznu od 100 hiljada, ti mu gurneš 5 hiljada u ruku, ti srećan jer sise provukao, on zadovoljno trlja ruke i to je to... Daleko bi efektnije bilo staviti da su kazne za brzinu par desetina evra (kao u Austriji npr.) ali zato da se policajac koji primi mito automatski ostaje bez posla, bez mogućnosti za bilo kakav vid državnog zaposlenja do kraja života, plus neka sitna robija. Pa bi onda razmišljali o posledicama.

Mada daleko najbolje rešenje je kompletno izbeći policajce... Pokriti celu državu kamerama, ja bi čak i privatizovao taj sektor... Neki vid JPP saradnje, gde bi recimo privatnicima dozvolio da postavljaju prethodno atestirane i licencirane kamere za brzinu o svom trošku, i od naplaćenih kazni im dao 5-10% ili koliko već da im se taj posao isplati... Na taj način bi verovatno pokrio svaki sokak u državi, i pošto je ceo proces automatizovan, instantno bi doveo kompletnu vozačku populaciju u red.
[ jnk @ 25.11.2014. 11:31 ] @
A ništa orvel, zadiranje u privatnost i naša prava da vozimo 160 na autoputu?

@tdusko

tako je i kod nas odavno.
[ ventura @ 25.11.2014. 11:37 ] @
Citat:
jnk: A ništa orvel, zadiranje u privatnost i naša prava da vozimo 160 na autoputu?

Kakva privatnost na javnom mestu?

Ako neko hoće privatnost, onda nek se zaključa u svoj stan/kuću i neka uživa u privatnosti koliko god hoće.

A što se tiče ograničenja brzine, to svakako treba revidirati jer nema nikakve logike da danas imamo ista ograničenja brzine kao i pre 50 godina, pogotovo na autoputu.
[ tdusko @ 25.11.2014. 11:38 ] @
Citat:
jnk: @tdusko

tako je i kod nas odavno.


Koliko to odavno? Prilicno sam siguran da to pre 3-4 godine nije moglo da se polaze za auto sa 16.
[ jnk @ 25.11.2014. 11:58 ] @
Moja greška, sa 17 se polaže, sa 16 može obuka.

Al isto važe ograničenja u prvih godinu dana
Citat:

Zabranu upravljanja vozilom bez prisustva (nadzora) lica u vozilu na mestu suvozača koje ima vozačku dozvolu B kategorije u trajanju od najmanje 5 godina.
Probnu vozačku dozvolu može koristiti samo u Republici Srbiji
Zabrana upravljanja motornim vozilom u periodu od 23:00h do 05:00h
Ne sme se kretati brzinom većom od 90% od brzine koja je dozvoljena na delu puta kojim se kreće
Zabrana upotrebe telefona (ne sme ni Hands Free)
Vozilo kojim upravlja lice sa probnom dozvolom mora biti označeno posebnom oznakom "P" koja mora biti na vidljivom mestu sa prednje i zadnje strane
[ anon115774 @ 25.11.2014. 12:29 ] @
Citat:
Hltman:Zato ne treba gledati kubikazu, vec snagu, tj . da do 21 godine nema sedanja u auto preko nekih 90 konja i da nema voznje nakon 21h.


Takodje nebuloza. Pezo 207 HDi sa 90 konja ide bez problema 160km/h i u drugoj i trecoj brzini ume prilicno lepo da potegne ako se pritisne do poda.
[ Java Beograd @ 25.11.2014. 12:50 ] @
Mislim 5 godina probna vozačka ?! Alo bre, pa dali su normalni ?

Kolektivno kažnjavanje čitave generacije zarad jednog idiota. Pa dali će ovo ograničenje od 5 godina da spreči nekog novog idiota da sedne za volan bez vozačke ?!
[ vladd @ 25.11.2014. 13:09 ] @
Nisu normalni, zato sto je iznegovana nenormalnost u Srbiji..

kao ni ova balavurdija sto probija zvucne i betonske zidove nije normalna.

Ako vec imaju NAMERU nesto da urade(ali zdravo sumnjam), vozacki ispit bi trebao da budenivelisan kao svaki ispit, a ne da se dozvole kupuju na pijaci.

Pa ako se neko "provukao", neka mu zalepe "iskustvena" ogranicenja na neki period, pa neka ode da ponovo polaze, ako zeli da skine ili smanji ogranicenja.

Pa ce KONACNO vecina nauciti da vozi.

Ovako, docepaju se pedale i volana, i misle da su bogom dani da budu sumaheri..a to se sve UCI, uci i uci. Ako se doda i talenat i neka fizicka predispozicija, moze se postati i svetski sampion, ali DOBAR vozac se postaje UCENJEM voznje...

I to ozbiljnim, a ne sa pogresno definisanim detaljima. Tri elementa su bitna za dobru voznju, i SVA tri moraju da budu harmonicni i usaglaseni..ambijent(podloga i okolina), vozilo i vozac..

Cim se napravi "raskorak"... propast...

Svako ko pomisli da MOZE da vozi 160 po ovim ulicama i fus recikliranom(milion puta) asvaltu, u startu se spremio za zito..
[ Deep|Blue @ 25.11.2014. 13:54 ] @
Citat:
Java Beograd:
Mislim 5 godina probna vozačka ?! Alo bre, pa dali su normalni ?
Kolektivno kažnjavanje čitave generacije zarad jednog idiota. Pa dali će ovo ograničenje od 5 godina da spreči nekog novog idiota da sedne za volan bez vozačke ?!

Pazi Java, 5 godina probne dozvole i nije toliko loša ideja. Daš početniku (ne samo klincima) dodatna ograničenja na 5 godina. To bi trebalo biti dovoljno da se smiri i da koliko-toliko nauči da vozi. Ovo nije samo jedan idiot, već veliki broj neiživljenih klinaca gine, ali na jednog poginulog dolazi par stotina klinaca divljaju na ulicama i prežive nekako.
Kada sam polagao vozački, moj instruktor je tada rekao ... "To što ste danas položili to ne znači da znate da vozite. To samo znači da ste dovoljno osposobljeni da samostalno nastavite da učite vožnju i da budete odgovorni za sve što uradite"

Sa druge strane, ograničavanje vozača na vozilo određene kubikaže/snage/vrste je je blago rečeno glupa i besmislena ideja te potencijalno otvara vrata ka povećanju broja udesa.
Problem je što je broj porodica koje sebi mogu da priušte više vozila, jako mali. Ukoliko porodica poseduje vozilo sa danas standardnih 1600-2000ccm ona ulazi u problem jer neće moći da omogući detetu da vežba vožnju tim vozilom. Ukoliko nemaju sredstava za drugo vozilo onda dolaze u situaciju da im dete neće moći da vozi u periodu kad su mu ograničena prava i odjednom će bez ikakvog iskustva postati punopravni vozač, kada za njega neće važiti restrikcije probne vozačke dozvole. Samim time ovo može da prouzrokuje da veliki broj vozača ulazi u saobraćaj bez ikakvog iskustva i potencijalno da podigne broj udesa.

Sa druge strane, ideja da se zabrani probnim vozačima da voze 23-06 je sjajna, samo bi možda trebalo da bude do 05h.
Nulta tolerancija na alkohol, opijate i mobilne je takođe sjajna ideja, a pored toga možda bi trebalo i uvesti da ne smeju da pređu 90% ograničenja brzine (72 umesto 80) jer su ovo kombinacije koje najčešće izazivaju udese. Alkohol, noćna vožnja i divljanje.

U svakom slučaju, ne bi se smeo ograničavati tip vozil, snaga, kubikaža i mogućnost korišćenja u poslovne svrhe.
[ anon115774 @ 25.11.2014. 14:02 ] @
Citat:
Hltman:
To ogranicenje na 1400 kubika je strasna nebuloza koju samo osoba bez znanja kao sto je ona ministarka moze senzacionalno da najavljuje zarad politickih poena. Danas imate automobile sa 1.0 motorom od 150 konja (Fordov ecoboost npr.), a takvi motori obicno idu u male automobile, a posto su manji automobili zbog skucenosti manje bezbedni, imacemo vise smrtnih slucajeva. Zato ne treba gledati kubikazu, vec snagu, tj . da do 21 godine nema sedanja u auto preko nekih 90 konja i da nema voznje nakon 21h.

[ 7.scena @ 25.11.2014. 14:12 ] @
Hvatate se medijskog spinovanja.

Pa nije ovo prvi put da vlasti najavljuju otimanje automobila i neke ekstremne zakonske propise u saobracaju. Cilj je iskljucivo politicki damage control, vlasti moraju biti good guy. Uvek isti marketinski spin posle tragicnih saobracajki.

I dok narodu mozak ispiraju suludim kaznama, crnom hronikom i decom selebritija iz slupanog bmw-a, niko da pomene odgovornost drzave.

Taj kolovoz je neobelezen, neoznacen, kako je neko upao u Dunav bez da udari u zastitni zid ili bankinu. Mozemo mi ovde pricati da je mali popio 200 rakija i isao 200 na sat kako kazu tabloidi, ali moze da bude i teska magla na Dunavu. Pa krenete do restorana propisnom brzinom, nigde znaka da se put zavrsava i da morate levo ili desno, moze i pravo ali u Dunav.


[ Windows2 @ 25.11.2014. 14:48 ] @
Ovo je po meni cisto populisticko podilazenje "javnosti". Dogodila se jos jedna tragedija u nizu i naravno sada je pritisak "javnosti" i medija na onima koji su ovlasceni da donose odluke na visokom nivou koje bi trebale promeniti nesto na bolje. Izginula deca i sta cemo sad, javnost zahteva da se nesto ucini a ne mozemo samo praviti tuzne face, pa ajmo onda da poostravamo zakone.

I to je recept koji se primenjuje manje vise na sve.
Kakvo god njesra da se dogodi koje uznemiri javnost sledi reakcija u vidu poostravanja postojecih zakona. Ali ne sa verom i pravom idejom da ce to zaista i nesto poboljsati vec cisto da se uradi "nesto", onako teatralno i bombasticno da bi prosecan posmatrac zakljucio kako se eto ipak nesto preduzima. A stvaran efekat tih akcija vlasti na poboljsavanje opste bezbednosti je ili nikakav ili zanemarljiv. Veci efekat je na vecinu populacije koja ne ucestvuje u takvim incidentima a kojoj ce samo biti nametnuta jos kruca pravila ponasanja, a statistika nece biti nista bolja, cak ce verovatno biti i gora. Ako se dobro secam zakon o bezbednosti u saobracaju je vec poostren pre vise godina, i kakav je rezultat? Pa isti kao sto ce biti i posle ovog najnovijeg poostravanja. I dalje ce se ginuti u istom broju i i dalje ce takve vesti puniti naslovne strane sa novim zahtevima da se nesto preduzme i dokle tako? Dok se ne uvede policijski cas i dok se zakonom ne uradi kad i sta smes da vozis i kad i sa koliko godina smes napolje na ulicu? Samo se donose sve ostriji zakoni jedan za drugim u cilju poboljsanja "bezbednosti" koji nece imati nekog znacajnijeg efekta na opstu bezbednost i kvalitet zivota generalno ali ce zato sve vise stezati stegu na prosecnom coveku.
[ Java Beograd @ 25.11.2014. 15:04 ] @
Upravo tako. Džaba pooštravati zakon o saobraćaju, polaganju vozačkog i dužini trajanja probne vozačke, kad će nesreće i dalje izazivati bahati bez vozačke.
[ KrkaCiC @ 25.11.2014. 15:25 ] @
Citat:
80kW (oko 105 konjskih snaga)


Jaki novinari,ili ko vec kad ne umeju KW da pretvore u konje
[ vladd @ 26.11.2014. 13:54 ] @
Koliko vidim, i mogu momentalno da zakljucim, nikakva IZMENA zakona nece nista PROMENITI.

I po postojecem zakonu je mali junosa imao gomilu prijava, i po postojecim zakonima nije obelezeno prisustvo reke, obale itd..(a postoje i definisani znaci, samo sto valjda "kostaju")..tako da ce nekakve "dopune" ili amandmani, biti samo jos jedna gomila paragrafa za IGNORISANJE..od strane POVLASCENIH.
[ Lavlja_Jazbina @ 28.11.2014. 12:03 ] @
Citat:
Vozačima sa više od dva promila alkohola u krvi zauvek će biti oduzeti automobili, deca će morati da se voze u sedištu do 12. godine, biće dozvoljeno preticanje traktora i zaprežnih kola preko pune linije.

Pa ako je neko napredno dete treba da roditelji prave sediste po meri.

Citat:
NOVINE U ZAKONU

- trajno oduzimanje vozila vozačima bez dozvole ili onima sa više od dva promila alkohola u krvi

- pod nasilničkom vožnjom podrazumevaće se i prekoračenje brzine u naselju za više od 90 km/h, prekoračenje van naselja za više od 100 km/h, upravljanje vozilom sa više od dva promila alkohola u krvi

- biće dozvoljeno preticanje traktora i zaprežnih vozila preko pune linije ukoliko se time ne ugrožava saobraćaj

- mladi vozači ne smeju da imaju alkohol u krvi, da razgovaraju mobilnim, čak ni sa slušalicama, zabranjeno im je da voze od 23 do šest sati ujutru

- deca moraju da se voze u sedištu do 12. godine ili dok ne budu visoka 135 centimetara
[ kaćunčica @ 03.12.2014. 21:36 ] @
http://www.021.rs/Info/Srbija/...a-mladi-voze-slabija-kola.html

I šta sad? Treba da prodamo auto, jer naš sin, koji je vozač već tri godine, još godinu dana neće imati pravo da vozi naš auto 1,5 od 66 kW? Da li neko razmišlja o mladim vozačima kojima je posao da voze i dostavljaju neku robu? I naša porodica živi od posla vezanog za vožnju i u principu nam je potreban veći automobil, a ne još manji nego što imamo... A sve ovo zbog dece koja ni dozvolu nemaju! I niko ne razmišlja da je upravo zbog promene u obuci i drastičnog poskupljenja iste, sve više ljudi koji voze bez dozvole.
[ dule_ns @ 04.12.2014. 08:22 ] @
Citat:
kaćunčicahttp://www.021.rs/Info/Srbija/...a-mladi-voze-slabija-kola.html

I šta sad? Treba da prodamo auto, jer naš sin, koji je vozač već tri godine, još godinu dana neće imati pravo da vozi naš auto 1,5 od 66 kW? Da li neko razmišlja o mladim vozačima kojima je posao da voze i dostavljaju neku robu? I naša porodica živi od posla vezanog za vožnju i u principu nam je potreban veći automobil, a ne još manji nego što imamo... A sve ovo zbog dece koja ni dozvolu nemaju! I niko ne razmišlja da je upravo zbog promene u obuci i drastičnog poskupljenja iste, sve više ljudi koji voze bez dozvole.

Sve tačno sem crvenog. Ovo veze nema sa tom decom. Čisto da se malo teta Zorana i ostatak iz tekompanije zapljunu na televiziji.
[ bora61 @ 04.12.2014. 10:16 ] @
Bez kulture u svakodnevnom ponasanju, bez opste kulture, bez osecaja pripadnosti jednoj naciji,
ne postoji zakon koji moze biti donet, a da se ne prekrsi.
mladi su ostavljeni samim sebima, jer roditelji rade za 20.000 dinara mesecno od 09.00-18.00
Deca su ceo dan sama.
[ Deep|Blue @ 04.12.2014. 10:42 ] @
Citat:
Radna grupa za brigu o mladim vozačima i učesnicima u saobraćaju usvojila je danas predlog da se vozačima do 21 godine ograniče performanse vozila kojim mogu da upravljaju, pa će gornja granica biti 56 kilovata (76 konjskih snaga) po toni.
...
"Cilj Vlade je da se sačuva život mladih ljudi", poručila je Mihajlović.
...
Radne grupe Gavrilo Stajkovac iz Centra mladih Srbije je kazao da je vlada pokazala da je spremna da uključi mlade u donošenje odluka i da su usvojeni predlozi strogi, ali dobri.
"Država time pokazuje da se odnosi roditeljski prema mladima", kazao je Stajkovac i dodao roditelji moraju da budu strogi prema svojoj deci ako hoće dobro da ih vasipitaju.

Voleo bih samo da roditeljska država sa majkom Zoranom, omogući prosečnoj srpskoj porodici da može bezbolno da kupi dodatno vozilo za svoju decu kada polože vožnju.
[ Panta_ @ 04.12.2014. 10:51 ] @
Citat:
5 godina probne dozvole i nije toliko loša ideja. Daš početniku (ne samo klincima) dodatna ograničenja na 5 godina.

I sta da rade oni sa zavrsenom srednjom saobracajnom skolom? Da cekaju jos 5 godina posle srednje skole da bi imali mogucnost da se zaposle? Cisto sumnjam da ce neka firma da zaposli nekoga kao vozac sa takvom dozvolom ili sto je jos smesnije da kao instruktor voznje obucava druge. Ma najbolje da nastave fakultet, jer je*o ti vozaca koji nema zavrsen saobracajni i to osnovne studije za upravljanje putnickim vozilima, dok bi za teretna ipak trebao doktorat, jer ta voznja je jebena nauka.

Citat:
I šta sad? Treba da prodamo auto, jer naš sin, koji je vozač već tri godine, još godinu dana neće imati pravo da vozi naš auto 1,5 od 66 kW? Da li neko razmišlja o mladim vozačima kojima je posao da voze i dostavljaju neku robu?

Ne, u ovoj drzavi odavno niko ne razmislja.
[ Deep|Blue @ 04.12.2014. 10:58 ] @
Ovo sa mogućnošću zaposlenja jeste realan problem. Ne samo za šofere i instruktore, već i za sve ostale, jer većina današnjih radnih mesta traže da možeš i da voziš auto. Dakle ova ograničenja za novopečene vozače ni u kom trenutku ne smeju da ugrožavaju njihovu mogućnosti zapošljavanja i vršenje posla.
S time ona ideja o ograničavanju kubikaže/snage vozila postaje još opasnija, a takođe i zabrana noćne vožnje.
Smanjenje broja poena za oduzimanje vozačke ima smisla. Smanjenje max brzine takođe. Zabrana noćne vožnje, možda ako se doda izuzetak za rad u firmi.
Zakoni nam postaje sve represivniji i represivniji, a rezultati manji i manji.
[ vilil1 @ 04.12.2014. 11:22 ] @
Citat:
Deep|Blue: Zabrana noćne vožnje, možda ako se doda izuzetak za rad u firmi.

Ovo im je tek neopevana glupost. Npr. krene otac sa detetom od nekih 20. godina na put, negde nocu na putu oca strefi neki infarkt, pozli mu...i po pametnima, to dete, iako ima dozvolu, ne sme da sedne za volan i da odveze roditelja u najblizu bolnicu. Predlog zakona je najobicnija budalastina.
[ Deep|Blue @ 04.12.2014. 12:58 ] @
Dobro, zakon i ne može da pokrije sve moguće slučajeve. Možda je bolja opcija da ne može da vozi noću bez prisustva osobe starije od 21-25g. Baš ako mu tokom noći strefi nešto mlađeg brata to je već vanredna situacija, pa može da se dogovara sa sudijom za prekršaje.
Problem divljanja mladih su ...
- Alkohol
- divljanje
- noćna vožnja sa društvom

kao i česta kombinacija ovih opcija, ali i opšta korupcija zbog koje zna da će mu pandur pre uzeti 5k rsd nego pisati prekoračenje brzine.

Dodatna opcija za kontrolu vozača sa probnim dozvolama jeste i označa početnik. S tim što bi trebalo svakom početniku davati jedno 3-4 poena ako ga uhvate u autu bez oznake početnik.
Samim time će biti malo upadljiviji u saobraćaju i potencijalna meta za patrole noću, što povećava verovatnoću kazne za gore pomenute probleme. Uz smanjenje dozvoljenih poena na 8, ovo bi bio i svojevrsni žuti karton vozaču.
[ Homer J. Simpson @ 04.12.2014. 13:40 ] @
Kako u Americi klinci polazu sa 14-15 godina i mogu da voze sta hoce a mnogo manje ginu ?
[ djolep @ 04.12.2014. 13:40 ] @
Mnogo manje ginu? Ko to kaze?

Interesantno je kako se od drzave ocekuje resenje za problem koji ona objektivno ne moze da resi. Nigde i nije. Stroziji propisi su odgovor na pritisak zajednice potresene tragicnim dogadjajem. Drzava kratkorocno i nema cime drugim da reaguje. To je onda povoljan momenat da se osetimo ugrozenim i prepoznamo ogranicavanje slobode, povecavanje troskova ili stagod drugo, cime se pre svega tehnicki problem koji iziskuje znatna materijalna sredstva, odjednom transformise u politicki problem. A tu smo svi eksperti.

[Ovu poruku je menjao djolep dana 04.12.2014. u 16:45 GMT+1]
[ Homer J. Simpson @ 04.12.2014. 13:55 ] @
Ja kazem a ti me slobodno demantuj
[ djolep @ 04.12.2014. 14:33 ] @
Ponadao sam se da imas neke cifre kao konkretne argumente. Nema smisla da ja trazim argumente za tvoju tvrdnju. Ne zulja me ona bas toliko. :)
[ Homer J. Simpson @ 04.12.2014. 14:36 ] @
Pa naravno da imam cifre , nije mi se javilo ...
Doduse preciznije samo za Amere a za nas samo kao jako uopstene novinske clanke (npr. svaka cetvrta zrtva u saobracaju mladja od 25 ili 30 godina)
[ vilil1 @ 04.12.2014. 16:04 ] @
Citat:
Deep|Blue

Problem divljanja mladih su ...
- Alkohol
- divljanje
- noćna vožnja sa društvom

kao i česta kombinacija ovih opcija, ali i opšta korupcija zbog koje zna da će mu pandur pre uzeti 5k rsd nego pisati prekoračenje brzine.

Tako je. I to se ne moze suzbiti nikakvim zakonom, kao sto se videlo u ovoj poslednjoj tragediji. Decko nema dozvolu a ima auto koji vozi, i jos majka kaze da im se uvek javi kada ide na voznju?!?!?!

Zbog desetak, neodgovornih, blesavih, ne znam kako da ih sve nazovem, vozaca, koji izazivaju ovakve nesrece, ispastace svi mladi. Hiljade i hiljade njih. Npr. u mom komsiluku zivi decko od 19.god. Radi u pekari/piceriji i svaku noc ide kolima na posao. Ima neki stari auto, ugradio mu je plin, i vozi ga iskljucivo do i sa posla. Sta ce on sada da radi? Da ide taksijem na posao? Da da otkaz jer ne moze da vozi sledece dve godine? Postoji li resenje za njega? I ne samo za njega, vec i za ostale klince koji se bore za svoje parce hleba.

Nikakvi zakoni, ma kol'ko restriktivni bili, ne mogu nikoga da sprece da uradi nesto sto zeli. Da je tako, da se ljudi plase zakona, zatvora, bilo kakvih sankcija, onda bi se kriminal pominjao samo u istorijskim knjigama.

Odgovorni za sve to sto se desava, na prvom mestu su roditelji. Porodica. Tek na drugom je edukacija. Zakoni, bilo kakva pretnja represijama, samo izazivaju bunt kod klinaca.

Slicno se pricalo i za ovaj "novi" ZOBS. Te visoke kazne ce spreciti divljanje, te bice manje poginulih, obogaljenih...te ovo, te ono. I...nista se nije promenilo. Sta je sledece ako i ovaj novi zakon ne donese zeljene rezultate? Zabraniti ljudima da voze dok ne napune nekih 30-40. godina?

[ acaduga1 @ 04.12.2014. 16:25 ] @
Dovoljno bi bilo za pocetak kad bi mi ostali uspeli da ubedimo
nasu decu da ne sedaju u kola sa pijanim drugarima.Pijani balavac
za volanom a pored njega klinka - put u katastrofu...
[ 7.scena @ 13.12.2014. 16:51 ] @
Citat:
7.scena:
I dok narodu mozak ispiraju suludim kaznama, crnom hronikom i decom selebritija iz slupanog bmw-a, niko da pomene odgovornost drzave.

Taj kolovoz je neobelezen, neoznacen, kako je neko upao u Dunav bez da udari u zastitni zid ili bankinu. Mozemo mi ovde pricati da je mali popio 200 rakija i isao 200 na sat kako kazu tabloidi, ali moze da bude i teska magla na Dunavu. Pa krenete do restorana propisnom brzinom, nigde znaka da se put zavrsava i da morate levo ili desno, moze i pravo ali u Dunav.

http://www.b92.net/info/vesti/..._category=16&nav_id=935811