[ mmix @ 12.01.2015. 17:34 ] @
[ mmix @ 12.01.2015. 17:34 ] @
[ skocimish @ 12.01.2015. 19:24 ] @
Obzirom da vozim C5 (S1) hdi 2.0, mogu ti reći nekoliko informacija vezanih za FAP, a koje sam čuo od ljudi upućenih u tu problematiku.
Aditiv se proizvodi u par varijanti, nikako nije dobro mešati ga sa drugom vrstom, skup je kao otrov (govorimo o sumi od preko 300 evra), pa sve i da znaš gde se nalazi njegov rezervoar, ne preporučuju da se u taj posao upuštaš sam. Kad je količina aditiva pri kraju, na to ti ukazuje poruka na ekranu da treba doliti tečnost, a kad se sasvim potroši, kompjuter se zakuca u sigurnosni režim rada pa ga ne možeš terati preko 2000 obrtaja. Inače, uvek postoji mogućnost da nešto drugo pravi problem, pa nije loše otići kod nekog ko radi sa Citroenima svaki dan. [ mmix @ 12.01.2015. 19:48 ] @
Ok, zato sam i pitao jer one informacije koje sam ja dobio (vecinom glasova ) otprilike je:
- rezervoar za aditiv je ispod glavnog rezervoara i u njega staje 5L aditiva. Niko medjutim ne zna gde mu je "rupa". - pitao sam u nekoj prodavnici i ovde traze 8300din za litar aditiva, sto mu izadje oko 350e za 5l, sto se nekako podudara sa tim sto kazes - druga grupa ljudi mi kaze da uopste nema rezervoara vec se aditiv nalazi u posebnim "kesama" koje se menjaju cele, bez dopune. - aditiv se koristi svaki put kad u rezervoar sipas vise od neke preprogramirane kolicine goriva, aktivira se sistem koji ubrizga aditiv u rezervoar. Ovo mi je malo cudno, ali nekako ima smisla ako je rezervoar za aditiv stvarno pored glavnog i nekako ima vise smisla sa recju "aditiv" - navodno, jedina svrha aditiva je da spusti temperaturu samo-zapaljenja prljavih cestica kako bi se iste lakse spalile u samom FAP filteru. Sto opet ima nekog smisla. Ako je ovo gore tacno, onda bi trebalo da sam ok minimum dok ne potrosim trenutni rezervoar (koji je skoro pun), al reko bolje da pitam. [ Lavlja_Jazbina @ 12.01.2015. 20:28 ] @
Bolje ti to skini i reprogramiraj racunar.IMHO da ce manje kostati.
[ skocimish @ 12.01.2015. 21:53 ] @
Pronađoh neki video klip kako se doliva aditiv.
Izgleda da rezervoar nema klasičnu rupu gde bi moglo jednostavno da se dolije ovo, već mora da bude neka igranka. Drugo, mislim da se aditiv ubrizgava isključivo prilikom punjenja rezervoara gorivom do vrha. Sa ekološke strane gledano, korisna je stvar i u svetu je normalno održavati ovakve sisteme za prečišćavanje. Međutim, kod nas je suvišno sve što nam izbija pare iz džepa, pa neki ljudi ovakve i slične probleme rešavaju brusilicama i otpornicima. Za ovakav auto vredi dati i tih 350 eura i biti mirne glave narednih, kako neki kažu 80000km. [ mmix @ 12.01.2015. 22:49 ] @
Ok, definitivno nemam vremena za tu vrstu zezancije. Ide u servis, pa nek oni namestaju i nek provaljuju koji aditiv ide. Znam da ljudi seku taj FAP filter i izbacuju, to nemam nameru da radim, ako je 350e, onda je 350e.
Meni je sad onda mnogo vaznije da znam dal to moze da saceka nekih mesec dana i cirka 600km predjenih. [ Lavlja_Jazbina @ 13.01.2015. 05:37 ] @
Kada budes otisao u servis oni ce ti dati tacnu informaciju.Mozda ce ti reci da je i fap filter otisao.
Ali kako kazes,gde je 350 tu je 1k€- [ Java Beograd @ 13.01.2015. 07:31 ] @
Ja se lično slažem sa zaštitom okoline, ali ovakve "vratolomije" su blago rečeno pro sera vanje.
- Jedan let prosečnog putničkog aviona saspe u atmosferu zagađenja koliko desetine automobila za ceo radni vek. Dnevno ima mnogo stotina hiljada aviona - Jedni vojni manevri (dal ruski ili američki) saspu zagađenja u atmosferu koliko svi automobili cele jedne prosečne evropske državice za godinu dana. - Jedan veliki brod (kruzer ili teretni ili još gore vojni) .... I onda sad ja / ti / on treba da budemo veći katolici od pape i da dobrano ugrožavamo kućni budžet zarad nekih nepouzdanih inženjerskih novotarija. [ mmix @ 13.01.2015. 08:07 ] @
Pa statistika ti nije bas dobra, jer automobila ima mnogo, mnogo vise (+ Golfova 2 dizel, gde se svaki racuna kao 1000 drugih), al ok, ionako je bespredmetno jer auto mora da bude street-legal u EU, a FAP je obavezan ukoliko je fabricki bio ugradjen.
AKo je otisao FAP filter, otisao je. Vidim da ima firmi koje rade ciscenje FAP filtera, tako da opcije postoje. Mada mislim da nije jer postoji senzorska indikacija i za to. [ deerbeer @ 13.01.2015. 08:19 ] @
Klasicna dizelaska boljka.
Mislim da je na vise od polovine dizelasa u Srbiji (doduse ovih starijih) hiruski odstranjen FAP @mmix Sta je jedan FAP filter manje u odnosu koliko azotara i rafinerija izdimi dnevno :) [ mmix @ 13.01.2015. 08:24 ] @
Ne patim ja mnogo za FAP filterom, ali ne zelim da dolazim u situaciju da me napolju posalju na vanredni tehnicki iz nekog razloga i da me onda urnisu zbog par stotina evra koje sam kao ustedeo. Most, cuprija i te price. Drugo, kad se odselimo, pokusacu da preregistrujem auto nazad u EU, onda tehnicki nece proci nikako.
Pre ili kasnije EURO4 ce biti norma i ovde, i bice problema sa registracijom tih vozila. [ etjen @ 13.01.2015. 08:37 ] @
evo imaš od mene jedan glas da ne diraš filter. On je tu da ostane sa razlogom (iz više razloga, a naročito zbog mogućnosti vanrednog tehničkog preko)
A verovatno će samo trebati da se dolije tečnosti. [ skocimish @ 13.01.2015. 10:47 ] @
Citat: deerbeer: Klasicna dizelaska boljka. Mislim da je na vise od polovine dizelasa u Srbiji (doduse ovih starijih) hiruski odstranjen FAP Na velikom broju automobila u Srbiji, odstranjeno je mnogo više, pa je taj jedan filter samo statistička greška. Nedostatak love kod vozača danas uzrokuje i druge stvari, recimo one najčešće, lepljenje instrument table i volana zbog ispaljenog Air Bag-a, poništavanje grešaka ABS-a prespajanjem vodova na instrument tabli, otkačinjanje indikatora potrošenosti kočionih pločica da lampica upozorenja ne smara i mnoge druge budževine. Ja u ovakav auto nikad ne bih seo čak ni kad je ugašen, a kamoli da ga kupim od takvog vlasnika. [ Lavlja_Jazbina @ 13.01.2015. 17:46 ] @
Citat: Pa statistika ti nije bas dobra, jer automobila ima mnogo, mnogo vise (+ Golfova 2 dizel, gde se svaki racuna kao 1000 drugih), Kao ovaj sa klipa,kao i tvoj,tesko.Likvi moli ima dvokomponentno resenje sa ubacivanjem u dpf..Ima i jeftinija varijanta ALI NISAM UPUCEN da li i citroen ima isto kao vagen,a to je,10l 1800 rsd. p.s.Postujem odluku da ostane dpf.Isto kao sto i on ima svoju cenu,Treba i drugi da zarade. [ Zarko Silic @ 13.01.2015. 18:11 ] @
Citat: mmix: Ne patim ja mnogo za FAP filterom, ali ne zelim da dolazim u situaciju da me napolju posalju na vanredni tehnicki iz nekog razloga i da me onda urnisu zbog par stotina evra koje sam kao ustedeo. Most, cuprija i te price. :) Drugo, kad se odselimo, pokusacu da preregistrujem auto nazad u EU, onda tehnicki nece proci nikako. Pre ili kasnije EURO4 ce biti norma i ovde, i bice problema sa registracijom tih vozila. Nije par stotina eura vec mnogo vise. Ako FAP treba menjati, a skoro sigurno da treba, cena je vrlo ozbiljna. Kad kazes napolju, na koje napolje konkretno mislis? [ mmix @ 13.01.2015. 21:55 ] @
Za pocetak Nemacka, sigurno i UK, mada tamo nikad ne idem kolima. Verovatno i ostale EU zemlje, mada ne mogu da tvrdim, ali meni je i Nemacka dovoljna jer nam je to planirana destinacija. U osnovi regulacija je ista, ako je vozilo fabricki sa DPF (FAP) onda mora da ima funkcionalan i ispravan DPF/FAP, Nemci vec uveliko rade dijagnostiku, UK jos uvek radi vizuelnu proveru ali i oni se uskoro prebacuju na dijagnostiku (za sada kao mozes da se provuces sa izbusenim filterom).
Sad, naravno, niko sa kim sa pricao tamo ne zna sigurno da mi kaze za sta ce da ti se popnu na kicmu ako te provale, a ja nesto nemam ni vremena ni volje da istrazujem, neko kaze prekrsaj iz bezbednosti, drugi kazu poreski prekrsaj (vozila bez filtera placaju vecu EKO taksu, samim tim si uskratio budzet za lepu svotu :)), itd. U svakom slucaju kaobojstina po tom pitanju se privodi kraju. Sto se tice tehnickog dela price, ja ne razumem bas zasto se prica o cetvorocifrenim iznosima? Sad da narucim ja licno deo iz Citroena u Francuskoj (part # 0000173808) sa porezom i carinom je oko 620e, pretpsotavljam da ovlasceni servis ima i povoljnije uslove (koje opet vrlo verovatno ne prenosi na mene) a postoje i druge opcije, postoji opcija ciscenja i postoji mala privreda po evropi :) gde cene variraju od 200-250e. Mada ja iskreno ne verujem da je zapusen, relativno cesto sam u vangradskoj voznji i na auto putu i ECU ima vise nego dovoljno prilika za pasivnu, a kamoli aktivnu, regeneraciju. U svakom salucaju cu traziti da ga provere kad ga vec dizu. [ Lavlja_Jazbina @ 14.01.2015. 20:09 ] @
Sta si uradio?Usput ovo nije citroenov broj (part # 0000173808)cisto da neko ko cita temu ne bude u zabludi,samo boldovano je broj i proizvode u aftermarketu 6 firmi.
Delphi,bm CATALIST,HJS,KLARIUS ,WALKER i VENE PORTE portugalci. Citat: Sad da narucim ja licno deo iz Citroena u Francuskoj (part # 0000173808) sa porezom i carinom je oko 620e, Ovo je stvarno povoljno.Zasto to ne odradis u ovlacenom servisu bilo gde si u eu.Posto vidim da hoces da sve bude po PS-u.Ovde da budzis,tamo neces proci tehnicki na gasove. I da,licno me zanima.Kako si sebi dozvolio pored takve kilometraze da imas poluispravno vozilo.Mislim na deo sa kontrolom dpf tecnosti? [ mmix @ 14.01.2015. 20:31 ] @
Nisam jos nista uradio, danas i sutra sam u buli sa vremenom skroz, ceka petak. Sto se tice broja dela, ako mene laze Citroen, lazem i ja vas, broj dela i cena su sa service.citroen.com locirani na osnovu broja sasije.
I ne znam sta mislis sa poluispravnim vozilom? Ja nemam razloga uopste trenutno sumnjam da je FAP zapusen, a lampica za aditiv se upalila pre 3 dana kad sam napunio rezervoar. Ne vidim kako sam u pod kojim uslovima trebao da znam da ce se lampica upaliti. Auto je tek poslednjih 30k km kod mene. [ Lavlja_Jazbina @ 14.01.2015. 20:48 ] @
Mislio sam proverom kolicine tecnosti.Sutra cu se raspitati,a Nocni i Zarko znaku iz prve,da li je tecnost od vagena ista kao kod peugeota 407 i tvog c5.Na ovu mislim.
10l = oko 1800 rsd. Tvoj DPF. Aftermarket BM CATALYST BM11011/P * DELPHI HDP114 * HJS 93 22 5014 * KLARIUS 390182 * VENEPORTE PG45651F * WALKER EVO C 73001 EVO S 93001 CITROENOV BROJ JE SAMO 6 CIFARA (ili 4+2 slova). [ Zarko Silic @ 15.01.2015. 00:12 ] @
Ako je DPF stradao na 150.000km onda nesto sa motorom nije u redu a zamena novim DPFom donosi samo kraci interval do sledece zamene.
Radni vek jednog DPFa je izmedju 300 i 500.000 km. Los motor i aftermarket proizvod kakav uvaljuju i u ovlascenim servisima, dobar su preduslov da se DPF menja na svakom malom servisu, ako ne i cesce. To stvarno nema smisla. Tecnost sa nazivom Adblue je obicni urin, da ne kazem pisaćka. Skidanjem DPFa kod PSA EUR5 ili EUR4 padnu na EUR3 [ mmix @ 15.01.2015. 10:30 ] @
Kao sto rekoh, ne verujem da je DPF stradao, niti imam razloga da to mislim. Kad je radjen veliki servis pre 30k filter je proveren i bio je cist.
Btw, zar nije AdBlue tecnost za izduvne sisteme na kamionima? Ono gde se aerosol ubrizgava direktno u izduvnu granu? Ne mogu da tvrdim 100% ali mislim da ja to nemam na kolima... [ Lavlja_Jazbina @ 15.01.2015. 15:38 ] @
Zarko je odgovorio,delimicno.Interesantan sastav tecnosti ,a adblue jeste za kamione.Ispade ako je kamiondzija pivopija da tecnosti nece biti u nedostatku.:).
Info od jutros da ona slika sa vagenovom tecnoscu je za euro 6 motore.Vagen ubrizgava gorivo u sam DPF ( euro 5) dok je kod euro 6 motora u sastavu goriva. Likvi moli ima tecnost koja se ubacuje u sam DPF.Problem bi bio kod tebe da nastavis tako da vozis,a temperatura koja bi se vratila ka klipovima bi zavrsila karijeru motora. Ako se Nocni javi mislim da moze detaljno da objasni sam proces.Zarko kao da je unajmljen za neke zagonetke u filmovima ili igricama.Kao neki lavirint.:). [ rafiki @ 15.01.2015. 16:11 ] @
Citat: mmix: Ok, pre neki dan mi se upalila lampica da je nivo aditiva za particle filter nizak. Ja se u tu tehnologiju razumem onako prilicno povrsno (znam cemu sluzi, ne dalje od toga) Dakle, pitanja: 1. Da li je dopuna tog sredstva nesto sto mogu sam da uradim ili mora auto u servis? Ako mogu sam, gde se to sipa? 2. Posto sam ovih dana zatrpan nekim obavezama, a auto mi je potreban za te obaveze, da li moze doci do nekog ostecenja FAPa ili auta ako se vozi bez ovog aditiva? 3. Ako moze da se osteti, koliko otprilike imam km na raspolagfanju pre nastupanja ostecenja? 4. Da li ovo upozorenje moze da znaci i da je sam filter dotrajao i da mu treba zamena? Izvinjavam se ako sam lupio nesto, ko pita ne skita :) Da konkretizujemo odgovore na pitanja: 1. Postoje dve varijante rezervoara za aditiv za FAP filter. Jedna koja ima izmenjivu kesicu (ponekad se desava da se kesica pocepa i aditiv iscuri) i druga kod koje se menja ceo kontejner. Sto se zamene tice, to mozes da uradis sam, ali da bi zavrsio ceo proces, moras uz pomoc dijagnostike da resetujes merac nivoa aditiva. U prevodu - treba ti neko ko ima dijagnostiku za PSA vozila i ume da radi sa istom. Koje verzija je kod tebe se moze videti na service.citroen.com (registruj se i unesi VIN svog vozila) 2. Moze doci do zacepljenja FAP filtera. Nisam siguran, ali ako zacepljenje predje odredjeni procenat, mozda budes morao da ga skines i isperes, ili cak i zamenis. 3. Ovo niko ne moze da ti kaze sa sigurnoscu, jer nivo generisanja cestica cadji koje se skupljaju u FAP filteru zavisi od uslova voznje. Verovatno od par stotina do ~1000 km, zavisno i od trenutnog nivoa zacepljenja. 4. Tesko, jer je ovo upozorenje bas za nivo aditiva. Kad dodje do problema sa FAP filterom, greske koje se javljaju su oblika "Depollution system faulty" i slicno. FAP filter treba da traje najmanje oko 150.000 (opet, dosta zavisi od uslova koriscenja vozila), dok jedno punjenje aditiva traje oko 80.000 km. Pozdrav [ inobradovic @ 15.01.2015. 18:58 ] @
koliko je kilometara presao citroen ?
[ Nocni @ 15.01.2015. 20:45 ] @
Koliko kilometara je prešlo vozilo je potpuno nebitan podatak jer problem sa filterom čestica se može javiti zbog samo jednog rezervoara lošeg goriva čak i na maloj kilometraži...
Iskustva sa stranih foruma takođe nisu primjenjiva na naše uslove jer je gorivo konstantno na duže staze mnogo lošijeg kvaliteta... Na naljepnici kad otvoriš vrata, imaš u najgornjem redu podatak koji aditiv ide u tvoje vozilo a za te novije serije postoje praktično dvije vrste aditiva... cijena je oko 40 eura litar a ranije je bila 65 eura... Ne treba eksperimentisati sa sipanjem nekih drugih aditiva osim onog koji je preporučen... ima on svoju oznaku važna su zadnja 3 broja... Najgora varijanta je sipanje kamionskih aditiva koji su pogubni po motor... a i na takve ideje sam nailazio... (Ovakvi problemi se dešavaju i kad neko krade naftu iz kamiona pa je sipa u mali auto sa cr motorom... već sa gorivom dobije kaminonski aditiv pa je "ušteda" ogromna...) Kod tvog citroena je simens ili delfi sistem isto kao kod pežoa 407 i najvjerovatnije ćeš riješiti problem dolivanjem aditiva (staje 5 litara a može se usuti i manje) i dodatnom regeneracijom u vožnji koja se sprovodi takođe dijagnostikom... Neko je već objasnio da poslije dolivanja treba poništiti dijagnostikom mjerač količine... ima postupak za to i mora se sprovesti detaljno... na kraju postupka se mora i otvoriti čep rezervoara goriva i držati otvoren preko 5 sekundi... Što se tiče predloga... najbolje je skinuti komplet lonac sa vozila i ostaviti kući za svaki slučaj i eventualno neki tehnički pregled a uraditi softversku prepravku i riješiti se svih problema sa tim za sva vremena... Ovo nije jeftino kao na starijim modelima i skuplje je za delfi nego za simens... Na autu treba ostaviti katalizator koji je, gledano od motora, prvi prije filtera čestica... Kad se uradi softverska prepravka mogao bi se i on ukloniti ali je bolje da je tu radi eventualne kontrole izduvnih gasova koju tako može auto proći bez problema i radi apsorbovanja dima prvi sekund kad se poklopi odjednom pun gas... Što se tiče posledica po motor... skidanjem filtera čestica se duplo produžava vijek turbini i manje su temperature koje ulje mora da istrpi... zdravije je za cijeli motor da radi bez filtera čestica... Kad se auto provoza odma posle uklanjanja filtera čestica... tolika količina naslaga koju motor izbaci u prvih 5 minuta govori o tome da se muči... kasnije naravno nema nikakvog dima... Više će jedan stariji kamion ili traktor zagaditi okolinu nego 300 takvih citroena sa skinutim filterom čestica... [Ovu poruku je menjao Nocni dana 15.01.2015. u 22:20 GMT+1] [ inobradovic @ 15.01.2015. 21:25 ] @
kada sam pitao koliko je km presao pomislio sam mozda je auto potrosio svoje i treba mu samo doliti tecnost i kraj, nije pokvaren auto.
valjda ce nam reci kako je zavrseno. [ mmix @ 15.01.2015. 21:47 ] @
157k (vidi se na OP-u). Ma reci cu, sto necu. Javljam cim se nesto desi
@Nocni, kao sto rekoh, vadjenje FAP-a nije opcija. Sad mi je malo kasno da silazim do kola, pogledacu sutra. Sto se tice ostalog, nisu kese, sad sam opeet ucita specifikacije po VINu sa citroen.com, ima tank: [ Nocni @ 15.01.2015. 21:53 ] @
Rezervoar je ispred zadnjeg lijevog točka... skida se plastika i ispod nje je rezervoar... nemaš magnetni čep na njemu kao što su stari C5 imali već imaš na strani prema točku samo jedno crijevo na koje se kači dovod za dolivanje aditiva...
Sistem ti je identičan kao na pežou 407. Nije neka nauka to doliti jedino što treba dijagonstika da se resetuje količina... Ako si vozio auto sa tom porukom neko vrijeme onda treba uraditi i regeneraciju... [ Lavlja_Jazbina @ 15.01.2015. 22:45 ] @
.
Mislim da je naziv tecnosti koja tebi treba Eolys. [ Nocni @ 16.01.2015. 15:49 ] @
Ovo je slika od predzadnjeg modela C5 a ne od zadnjeg kakav on ima...
Naziv aditiva je tačan ali je bitnija brojčana oznaka... potrebno je znati DAM broj sa naljepnice na vozilu kao sto sam već rekao... ako je DAM manji od 09491 ide stariji tip aditiva oznaka mu je 42... ako je broj veći ide novi tip sa oznakom 176... njemu je taj noviji tip s tim što ima više vrsta oznaka u zavisnosti koji je proizvođač u pitanju... nešto slično kao kod normi za ulja... Evo jedan film na kojem se ljudi prilično muče i improvizuju bez dizalice ali suštinski je to to... [ Lavlja_Jazbina @ 16.01.2015. 19:47 ] @
^Odlican post i najvredniji u celoj temi.
Sto se tice kilometraze prilozio bi sliku od audija a5 148kkm,jeste radjena regenacija u putu(pokrenuta) od 2kkm puta i vidi se kako je beo deo za cestice (skroz unutar cevi).I za razliku od citroena i skidanja,na audiju je bas smor,posebno skinuti sondu. [ mmix @ 19.01.2015. 16:25 ] @
Ok, odradio sam.
Inace, Citroen servis u Radnickoj ulici vise nije u Vitro grupi, sada je vlasnik (i uvoznik) AvtoNova KAB, sto je rekao bih Makednoska firma. U svakom slucaju zaposleni su izgleda ostali isti, samo se promenio vlasnik. Sto se tice rezervoara, ima zeleni klip, i koristi Infineum F7995 aditiv umesto Eolys 176, koji se vise ne proizvodi. U rezervoar staje 3.1L i prodaje se u pakovanjima od 3L koji kostaju 180e. Ti od 40-ak evra po litri su verovatno Powerflex i DPX, ali moj auto ne koristi te aditive, i ne smeju se mesati. Jos 20 i neki evro za sat vremena ruku, cela "opravka" je kostala 200e (zapravo 215, ali popravljao sam jos neke sitnice, par lampica i dopuna antifriza, ali okvirno 200e je za aditiv i ruke). Sto se tice aditiva, ovime bi trebao da sam namiren narednih 80.000km. Sto se tice samog FAPa, trazio sam da mi provere na dijagnostici i parcijalno je zapusen ali nije jos za zamenu. [ Nocni @ 20.01.2015. 08:57 ] @
Ima 3 boje čepova i u zavisnosti od njih 3 vrste aditiva... To što kažu da se aditivi jedan sa drugim ne smiju miješati naravno nije tačno a oni će to reći i za motorno ulje... ništa se neće desiti ako dodaš pola litra motornog ulja iste gradacije a drugog proizvođača...
Aditiv 176 ide u tvoj auto on je isti kao taj F7995 i proizvodi se i dalje i košta 40 eura litar... Drugi je problem što oni nabavljaju od drugog proizvođača koji je promijenio naziv proizvoda zbog konkurencije na tržištu... Može se na ebay kupiti u neograničenim količinama iako se "ne proizvodi"... Svaka čast ovlašćenim serviserima ali iskustvo nalaže da im ne treba mnogo vjerovati... Aditiv je oko 120 a 100 je za ruke a ne 20 kako su oni naveli u računu... [ Lavlja_Jazbina @ 20.01.2015. 16:00 ] @
UH,Dobro si prosao.Ta ekipa je jos od Jucita,pa Vitro i sada ovi.Nista nisu bolje ni kolege iz susednog dvorista BMWa.
Zamolio bih sada Nocnog da krunise ovu temu odgovorom da li bi mogao regeneracijom preko kompjutera pokrenutu, produzi vek DPF u.!? Citat: Sto se tice samog FAPa, trazio sam da mi provere na dijagnostici i parcijalno je zapusen ali nije jos za zamenu. [ Nocni @ 20.01.2015. 16:35 ] @
Auto će i sam na otvorenom putu posle 5-10 minuta brze voznje da odradi regeneraciju ako je sve ispravno...
Forsirana, tkz servisna regeneracija se radi kada sistem zbog neke komponente nije radio neko vrijeme pa je filter čestica prepunjen... Cijelo vrijeme voznje sistem mjeri pritisak ispred i iza fitera i na osnovu toga se zna je li prepunjen... ako je začepljen auto ide u rezervni program i radi samo do 2.800 obrtaja... Već sam ranije napisao šta je po meni najbolje i za motor a i za novčanik ali nisu svima isti prioriteti... Na račun ekologije i na račun realnog ili prividnog smanjenja izduvnih gasova autoindustrija zarađuje milijarde eura... [ Zarko Silic @ 24.01.2015. 21:23 ] @
Citat: mmix:ovime bi trebao da sam namiren narednih 80.000km. Da, pod uslovom da nesto ne krene po zlu. [ ssimic @ 28.03.2015. 07:14 ] @
Citat: mmix: Sto se tice samog FAPa, trazio sam da mi provere na dijagnostici i parcijalno je zapusen ali nije jos za zamenu. I kad je parcijalno zapusen i kad je skroz zapusen, dobar servis koji hoce da se bavi time moze da ga ocisti i ne moras da ga menjas. Zasto kazem dobar? Video sam u servisu gde ja odrzavam svoj C5 (od prve do poslednje serije) da to uspeno rade. Tako vracen filter radi kao nov. C5 ima problem sto moze da dodje do zapusenja ako ga cesto vozis samo po gradu. Kada mi naidje mesec da ga vozim samo po gradu, jedan dan ga isteram na otvoreno da odradi regeneraciju (ciscenje) filtera. Za to je potrebna voznja od bar 5 minuta na preko 2000 obrtaja. Ukratko... Auto ne doliva aditiv u rezervoar za gorivo kad se napuni do vrha gorivo, nego kad kompjuter registruje da je potrebna regeneracija filtera on utisne odredjenu kolicinu aditiva u sistem na izlazu iz rezervoara za gorivo. Takva smesa dolazi do motora, i omogucava da se podigne temperatura na izduvu do tog nivoa da omoguci uzarenje sistema za spaljivanje cestica u filteru. Ta temperatura je visa od redovne temperature sagorevanja. Kod veceg oneciscenja cak se moze u jednom trenutku primetiti i veca kolicna dima na auspuhu. Inace, svaki proizvodjac automobila sa FAP filterom ima svoj sistem i treba koristiti samo njihove aditive, a ne aditive drugih proizvodjaca... Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|