[ Bojan1234567 @ 27.01.2015. 19:50 ] @
Pozdrav ljudi..
Ovako, danas sam kupio punta 1.2 8v cini mi se da je auto korektan, samo me zabrinjava sto dimi na auspuh beli dim. Taj dim se ne oseca na ulje ni na gorivo, I izgleda kao para, bled I brzo ga nestaje. Tako dimi I kad je hladan I kad je zagrejan. Motor je miran, ne cuje se kad radi, solidno vuce za njegovu kubikazu. Da li je to zbog hladnog vremena napolju ili moze biti neki problem.?
[ inobradovic @ 27.01.2015. 20:13 ] @
verovatno zbog hladnog vremena.
[ Bojan1234567 @ 27.01.2015. 20:22 ] @
nadam se da je to, uplasio sam se da nije nesto kod motora
[ botr @ 27.01.2015. 20:52 ] @
Ako vozis na plin, sasvim normalno.
[ Bojan1234567 @ 27.01.2015. 21:05 ] @
nije plin, samo benzin. Bezolovni 95 oktana.
[ pajapop @ 27.01.2015. 22:33 ] @
Citat:
Bojan1234567:
uplasio sam se da nije nesto kod motora

Pa i to je moguce...Zato, ako se bes sumlja, moguce je izvrsiti jednu prostu dijagnostiku, takozvano " Ispitivanje kvaliteta izduvnih gasova". Ali to mora da uradi karburator-servis, koji bi trebao da ima aparat za analizu. Meri se nivo ugljovodonika i nivo ugljenmonoksida. Na primer: visok nivo ugljovodonika u izduvnim gasovima cesto ukazuje na problem loseg paljenja, neispravne svecice, neispravan kabl svecice, curenje na iglicastom ventilu i sedistu (kod karburatora), pogresno podesen karburator i nivo plovka, naprslu kapu razvodnika paljenja, neispravne ventile ili sedista ventila i vodjice ventila, pohabane klipne prstenove... Visok nivo ugljenmonoksida ukazuje na nepotpuno sagorevanje do kog dolazi zbog viska goriva, odnosno manjka vazduha u mesavini. Razlog tome moze biti zaprljan filter za vazduh, pokvaren uredjaj za startovanje hladnog motora, neispravnost uredjaja za kontrolu izduvnih gasova, bogata mesavina u praznom hodu, nepodeseno paljenje, zaprljan uredjaj za recirkulaciju benzinskih i uljnih isparenja, i sl....Ispada da najvise treba dobra volja, znanje i umesnost majstora koji ce to da utvrdi.:)
[ Lavlja_Jazbina @ 28.01.2015. 11:06 ] @
Zanemari model auta,na pocetku klipa ovakav ( proziran dim ) ili gust beo?Slikaj ili postavi neki klip.

[ cozmo_im @ 28.01.2015. 12:14 ] @
Kondenzacija obicna.
[ Bojan1234567 @ 28.01.2015. 20:08 ] @
Tacno je da je kondezacija, danas nie dimio toliko, sasvim normalno. Ali sad imam jos jedan problemcic, nadam se da je mali. :) pa ako neko zna sta je u pitanju da mi kaze jel se ja opet zabrinjavam. Kad ga upalim I posle nekog vremena rada na leru cuje se neko pistanje u instrument tabli(npr.slicno kao kad se kamion ubaci u rikverc pa se cuje ono pistanje) tako se cuje jedno 5 puta zapisti I to je to, ne pali nikakvu drugu lampicu na tabli. A nekad se ne cuje to pistanje kad radi na leru, nekad mi zapisti I kad je u voznji.
[ Lavlja_Jazbina @ 28.01.2015. 20:53 ] @
Mozda nivo ulja !Mozda.Proveri da li su ti sve sijalice u funkciji u instrument tabli.
[ Bojan1234567 @ 28.01.2015. 21:54 ] @
kako bih mogao ja da proverim da li su mi sve sijalice u instrument tabli ispravne, ili moram voyiti auto kod majstora.? A ulje cu da proverim pa da vidim to.
[ Lavlja_Jazbina @ 28.01.2015. 22:08 ] @
Citat:
moram voyiti auto kod majstora.?


Da.On bi trebao znati po rasporedu na tabli da li je sve u redu.
[ Bojan1234567 @ 28.01.2015. 22:38 ] @
isao sam da proverim ulje, ulje mi je na minimum, mozda zbog toga pisti. A lampica od ulja mi se ne pali, upali se normalno kad se startuje motor pa se posle ugasi.
[ cozmo_im @ 29.01.2015. 08:25 ] @
Lampica za nivo ulja se ne pali kad je na minimumu ulje, vec kad ostane toliko malo ulja da nema potreban pritisak.

Komsinica je vozila takvog Puntica sa istim motorom sa lampicom koja se palila i gasila pri kocenju, skretanju, na leru je gorela po par sekundi... da joj nije crkao akumulator i da ga nisam palio na kablove i video da joj lampica gori dugo (a motor je kliktao dobrano) ona se ne bi setila da proveri ulje - nije ga bilo uopste na sipci!! Dolili preko 2 litre.

Tako da na minimumu nemas razloga da brines da ce ga ostetiti, osim da dolijes ulje do maksimuma (oko litre) i pratis potrosnju ulja. Bitno je da ne sidje ispod minimuma (da redovno kontrolises nivo) a iznad sam opisao slucaj kad se kod njega pali lampica za ulje.

Taj motor posle odredjene kilometraze ume da troska ulje. Komsinici potrosil litru na 2000-3000km a nikakvo dimljenje iz auspuha nema.