Citam danas,a to nje samo danas da bi bilo neuobicajeno da auto koji zavrsi u vodi odnese veci broj zrtava od spasenih putnika.
Citat:
DŽIP SLETEO U ZLATARSKO JEZERO: Poginula direktorka i radnik, drugi direktor isplivao
Pa zato pitam,da li je cekic za staklo kojeg se secam kao klinac u autobusu i spasonosni deo za putnike koji su se nasli u vodi?
Da li bi taj cekic kao sastavni deo opreme auta dao vecu sansu putnicima za prezivljavanje u potopljenom autu?
Ako neko zna za podatak iz inostranstva da li je bilo potrebeda se razislja u tom pravcu?
Sve to mozda moze ako su svi u automobilu zivi zdravi. Sta ako ima kontuzovanih, povredjenih, a ima. Ne slece se u vodu tek tako, bez tumbanja.
Mene su ucili, doduse davnoooo, da cekas da udje voda, izjednace pritisci pa otvaras vrata. Kakve celicne zivce treba imati u tim momentima???
[ botr @ 29.01.2015. 08:58 ] @
Kad auto bude pod vodom, nema sanse da otvoris vrata. Vrata mozes da otvoris samo dok auto ne krene da tone. Posle je pritisak vode preveliki.
[ cozmo_im @ 29.01.2015. 09:22 ] @
[ vladd @ 29.01.2015. 09:24 ] @
Ko ceka izjednacenje pritiska, taj se SIGURNO davi.
Samo razbijanje stakla, ili otvaranje prozora ako je moguce. Delic sekunde za probu nije problem.
Po meni, ono sto je NAJBITNIJE, u samoj voznji, biti pripravan na incidente osmatrajuci okolinu.
Da ne ponavljam floskule o prilagodjavanju situaciji na putu, vec cista procena eventualnih incidenata, od klizista, odrona, klizavog puta, neopreznosti ili neartikulisane voznje okolnih ucesnika, pa do samog rezima voznje u kriticnim deonicama.
Ako treba i sporije 10km od "uobicajenog", i izbegavanje komplikovanih situacija(neuslovno zaustavljanje, ili preticanje) na kriticnim deonicama
Pri tome kao "kriticnost" mislim razne obale, tunele, prisustvo sume, i samo stanje puta.
P.S.
Ovo sto se dogodilo je posledica velike neozbiljnosti i bahatosti...obilaziti po kilavom vremenu u zoni jezera???
[ jnk @ 29.01.2015. 15:54 ] @
Nije tema uzroci nego posledice i kako ih resiti.
Dakle zakljucak je:
1. istog momenta otvoriti vrata i-ili prozore/siber i isplivati. U najcescem broju slucajeva postoji vremenski period kada je moguce otvoriti vrata.
2. Ukoliko je nemoguce, probati sa razbijanjem prozora koristeci zakacku od pojasa, nozice od naslona za glavu ili laktom. Obavezno razbijati bocna stakla i lupati po obodu gde je staklo najslabije.
3. Ukoliko ne ide sa razbijanjem sacekati da se auto napuni vodom i u poslednjem trenutku udahnuti vazduh i cekati da se izjednaci pritisak. Ovo nije uspelo u mythbustersima ali ima klipova po netu gde su neki pokusavali i uspevali tako da nije nemoguce.
[ bakara @ 29.01.2015. 15:59 ] @
^^ laktom da razbijes bocno staklo?
Veruj mi probao sam ja i cekicem, kamenom, kljucem za tockove...jedva da sam ga zagrebao, ali ga polomio nisam. Mada lupao sam sa spoljnje strane, koja je ipak jaca.
Najlakse je slomiti leptir staklo, dok recimo soferku i zadnje staklo bukvalno rucnim metodama nema sanse da pukne.
Kod padanja u vodu cenim da je najpametnije ako su el. prozori spustiti odjednom sve prozore i bezanija...kakvo crno otvaranje vrata, tako bi se auto najpre okrenuo.
[ cika dacha @ 29.01.2015. 16:20 ] @
bakara@ iste jacine je bocno staklo iznutra i spolja! a ko uspe da slomi laktom staklo, moze da se pozdravi sa rukom :-)
isto sat sa ruke moze veoma lako da vam pomogne u razbijanju stakla!
[ Homer J. Simpson @ 29.01.2015. 16:33 ] @
Nije isto eleasticno ...
Evo moze i spolja i to udarcem po sredini , samo treba biti lud
cika dacha:
bakara@ iste jacine je bocno staklo iznutra i spolja! a ko uspe da slomi laktom staklo, moze da se pozdravi sa rukom :-)
isto sat sa ruke moze veoma lako da vam pomogne u razbijanju stakla!
Neće biti baš tako!
Bočna stakla su, kao i prednje i zadnje zakrivljena, konkavna i konveksna (u zavisnosti odakle ih posmatraš, spolja ili iznutra) pa time su različite i sile pritiska potrebne za njihovo razbijanje!
[ Zarko Silic @ 29.01.2015. 17:34 ] @
Citat:
vladd:Ovo sto se dogodilo je posledica velike neozbiljnosti i bahatosti...obilaziti po kilavom vremenu u zoni jezera????
sa ćelavim gumama. Važno je samo da je džip, a to što su gume ćelave, to nema veze.
[ botr @ 29.01.2015. 18:04 ] @
To sam bas komentarisao pre neki dan. SUV poput x5 i slicnih su postali dosta jeftini, oko 5-6k eura, pricamo vozilima starim 15-ak godina, dakle 200/0/1/2, ali je zato odrzavanje ostalo i dalje skupo, a za onoga ko ima novca da odrzava takav auto, model star 15 godina nije interesantan.
Onda se nadje neki "pametnjakovic" i kupi takav auto, pa vozi na celavim gumama, jer je samo za jedan set guma potrebno oko 1000 evra. O ostalom odrzavanju ne treba ni da se prica, neodrzava se , al bitno je da se vozi x5, ili slicno vozilo. Realno godisnje odrzavanje takvog vozila iznosi bar 1/4 nabavne cene.
[ Lavlja_Jazbina @ 29.01.2015. 18:55 ] @
Citat:
Onda se nadje neki "pametnjakovic" i kupi takav auto,
Poznavao si coveka pa si to utvrdio?!Izvini,u u drugoj temi si konstatovao da ne treba da neko vozi ako nema za pola rezervoara goriva a ovde udaras epitet nastradalom coveku.
Elem od danas,mala ekskluziva na ESu posto nema ni u novinama.Covekje bio invalid bez jedne ruke a jeep je bio automatik iz tog razloga.Ko zna sta se desilo a jednom rukom se ne moze manevrisati
ako se gubila kontrola nad vozilom.Inace u novinama pise da vozac iza je rekao da je isao sporo (40km/h).Sudbina.Nije bio los covek,drustvo sa raftinga.
Interesantno za Gorana koji je preziveo,on je pre 10 godina imao saobracajkiu gde je jedva izvukao glavu i 2 godine je nosio kragnu.
Da li bi senzor za prevrtanje koji na nekim automobilima postoji da ugasi auto,bude vezan za airbag i da se u tom trenutku pocnu spustati prozori, i koliko toliko bilo spasonosno u ovakvim situacijama?
[ botr @ 29.01.2015. 19:40 ] @
Pogresno si me shvatio. Negovorim o nastradalom coveku, vec kao mali osvrt na Zarkov komentar o celavim gumama, posto sam prosle godine video jedan x5 bas takav, zima, sneg, a na njemu letnje gume, jedva da imaju saru, a pre neki dan sam sasvim slucajno video cenu tih vozila i onda nesto komentarisao, kako onima koji imaju novca da ih odrzavaju ta vozila nisu interesantna i da su zato relativno jeftina, a ima onih koji imaju toliko kesa, ali nemaju prihode da takva vozila odrzavaju.
PS
Nisam rekao da treba da ima pola rezervoara, ali covek vozi B6, koji je za nase standarde dosta skup auto, pa jos na rezervi, morao sam da prokomentarisem. Mislim, boli me uvo, nek radi s autom sta hoce, njegov je, ali mi ide na zivce taj srpski mentalitet, kupis skuplji auto, pa bukvalno piskis u rezervoar. Jos samo da stavis u gepek flasu goriva od 2 litra da se nadje ako ostanes bez goriva.
[ Lavlja_Jazbina @ 29.01.2015. 20:12 ] @
Kod ovih nema panike ili je neka fora?
[ Lavlja_Jazbina @ 07.02.2015. 11:43 ] @
Citat:
OVO VAM MOŽE SPASTI ŽIVOT: 5 stvari koje bi trebalo da uradite u automobilu koji tone!