[ HoT_Steppa @ 29.01.2015. 09:50 ] @
Neleteh na zanimljiv tekst pa da podelim

Here is the formula to determine the average price to own your car in the span of a year.

Budget = x+[25(k)(v)]-(y+z+g)-[(20000(t))/100]v-h-1000

Budget(the number calculated from above) - (p+s) = m

x= Original assumed budget
k= Hours worked in a week(if applicable, if not k=0)
v= Hourly wage(if applicable, if not v=0)
y= Price for rego
z= Price for plates
g= Price for insurance(annual)Assume 2k if unsure
t= Car's average fuel consumption in liters
v= Annual average price of gas
h= price for parking (if applicable, if not h=0)
p= Actual price you paid for car
s= Servicing/repair done to car when first purchased
m= Price for mods/car care.

The 20 000 represents the average milage to be driven in a year and the 1 000 represents an average price needed to be set aside for servicing and/or repairs. If vehicles are older in age, that number might need to be significantly bigger, so be weary!

The only real unknown variables are the car's fuel consumption and mods. You can approximate the cars fuel consumption by using data found on the internet

http://www.spritmonitor.de/

Don't worry about your work schedule if you do work as it has been taken into account that it does vary, better to low ball now then overestimate and have no money.


As you can see, a budget is somewhat complicated and NEVER what you originally assume, PRICE CAREFULLY!
[ umraku @ 09.03.2015. 14:32 ] @
Šta beše -y?
[ Java Beograd @ 09.03.2015. 14:45 ] @
Ja sam sračunao da posedovanje automobila (Lanća Lybra 1.9) mene košta oko 50 € mesečno, bez goriva i kvarova.

Dakle, registracija, osiguranje (bez kasko osiguranja), redovno održavanje i pranje.

Naravno, potrudio sam se da računica bude kompletna: ukalkulican je komplet guma (jedan komplet na 4-5 godina), vulkanizer dva puta godišnje, akumulator (1 kom na 4-5 godina) i tako, još koješta (tečnost za pranje prozora, patosnice, jelkice, sijalice, brisači ...). Dakle, ne samo mali / veliki servis. Ukalkulisan je i servis klime na 3 godine, antifriz, kočnice (diskovi, pločice, kočiona tečnost) i td. itd. Čega god sam se setio. (S tim što mali servis, i još koješta drugo radim sam na autu)

Malo su diskutabilne zamene, na primer delova trapa (ramena, stabilizatori, spone ...) i/ili auspuh, amoritzeri i slično. Jer nije to kvar u pravom smislu reči, ali nije ni redovno održavanje, niti potrošan materijal. Ali svejedno, ne može čovek u dinar da sračuna.

Možda bi bilo i više, kad bi se dodali troškovi putarina i parkiranja i nedajbože kazne.

Kažem, gruba računica minimum oko 50€ mesečno + gorivo + nedajbože kad se nešto pokvari.
[ umraku @ 09.03.2015. 19:27 ] @
Na to dodaj i godišnji pad cene auta od 10% i ako ga budeš prodao po nižoj ceni od realne da se ne bi zezao 6 meseci sa traženjem kupca,

dakle dodaj još 50€.
[ llux @ 09.03.2015. 19:52 ] @
Sta znaci realna cena? Po meni, realna cena je 0 dinara. Kupio si proizvod, koristio si ga. Kada kupim hleb u pekari, ne gledam koliko para mogu da povratim. Ne povrati se nista. Isto i sa ostalim proizvodima.

Dobro, nije vrednost bas 0, ali je nelogicno gledati koliko ces da povratis, ili da cenu odredjujes na osnovu toga koliko si ti platio.
[ Darko Nedeljković @ 09.03.2015. 22:39 ] @
Naravno da mora da gledas koliko si ga platio, da nije tako ja bih posedovao jedan Lamborghini. Ako automobil kupujes na kredit onda je to ociglednije, jer svakog meseca imas trosak za ratu, a ako kupujes za kes, onda je malo prikriveno, ali ipak mislim da je lako za razumevanje - da si taj kes stavio na stednju u banku svakog meseca bi imao neku kamatu, to se naziva oportunitetni trosak. Takodje, imao bi taj iznos glavnice, a ovako ga neces imati delimicno ili u potpunosti, zavisi da li auto udomis dok jos ima neku vrednost ili unistis pa oteras na otpad. Bilo kako bilo taj novac koji si imao pre obracunskog perioda, a nakon toga nemas, to je trosak perioda i oko toga nema nikakve dileme. Podelis sa brojem meseci i saberes sa ostalim troskovima. Ugrubo, trosak posedovanja nekog prosecnog automobila u Srbiji racunam da je 1.000 evra godisnje.
[ Java Beograd @ 10.03.2015. 06:31 ] @
Ok, slažem se, ta kalkulacija oko amortizacije. Realno, auto gubi na vrednosti.

Ali, to nije ono šta moram, realno da platim kešom iz džepa. Ovo šta sam nabrojao, mora da se plati, inače, nema vožnje.
[ Darko Nedeljković @ 10.03.2015. 07:52 ] @
Da, mada generalno ti mozes uz auto da kupis i drzis u podrumu nekoliko buradi sa nekoliko hiljada litara goriva i onda ni to ne moras da platis u kesu prilikom koriscenja, slicno vazi i za rezervne delove, gume, ulja, antifrize, akumulatore i vecinu ostalih troskova, pa po toj logici posedovanje automobila moze da bude gotovo besplatno
[ Braksi @ 10.03.2015. 07:55 ] @
Citat:
llux:
Sta znaci realna cena? Po meni, realna cena je 0 dinara. Kupio si proizvod, koristio si ga. Kada kupim hleb u pekari, ne gledam koliko para mogu da povratim. Ne povrati se nista. Isto i sa ostalim proizvodima.

Dobro, nije vrednost bas 0, ali je nelogicno gledati koliko ces da povratis, ili da cenu odredjujes na osnovu toga koliko si ti platio.


to je tako kod potrosnih dobara i usluga, medjutim opipljiva imovina ima nesto sto se zove rezidualna vrednost, a to je njena vrednost posle x godina koriscenja tokom radnog veka od y godina gde y>=x.

Znaci kupljena vrednost minus amortizacija tokom godina...


[ whitie2004 @ 10.03.2015. 08:42 ] @
Koliko si procenio da godisnje das pandurima za realne / izmisljene prekrsaje ?
[ Java Beograd @ 10.03.2015. 08:44 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:
Da, mada generalno ti mozes uz auto da kupis i drzis u podrumu nekoliko buradi sa nekoliko hiljada litara goriva i onda ni to ne moras da platis u kesu prilikom koriscenja, slicno vazi i za rezervne delove, gume, ulja, antifrize, akumulatore i vecinu ostalih troskova, pa po toj logici posedovanje automobila moze da bude gotovo besplatno :D

Ne može. Opet moraš da platiš registraciju, osiguranje. Zatim, određeni rezervni delovi vremenom stare, ne možeš da ih čuvaš u podrumu. Mora novo.
[ Java Beograd @ 10.03.2015. 08:45 ] @
Citat:
whitie2004:Koliko si procenio da godisnje das pandurima za realne / izmisljene prekrsaje ?
Pu, pu, pu. Pažljivo vozim, i odavno nisam, pu, pu, pu, platio nikakvu kaznu.
[ Predrag Krstic @ 10.03.2015. 13:20 ] @
Za moj poslednji automobil (Smart forfour 1,3 benzin) koji sam kupio pre tačno 4 godine pratim sve troškove. Servise, popravke, ulaganja, gorivo i procenjeni pad vrednosti (11.000 eura).
Kupio sam ga sa 92.000 i sad je na 178.000km, odnosno pređenih 86.000km za 4 godine.

1. Svi servisi, kočnice, popravke (kojih i nije bilo), popravka očešanih branika, retrovizor, registracije, servis klime, gume:
0,03e/km, odnosno tačno 50eura mesečno koliko je i Java izračunao

2. Svo gorivo koje sam sipao, benzin i kasnije LPG koji sam ugradio, zajedno sa troškom ugradnje LPG-a
0,07e/km

3. Pad vrednosti vozila (amortizacija, računata kao potpun gubitak vrednosti vozila posle 8 godina)
0,03e/km

Odnosno svi troškovi ukupno (popravke, održavanje, vrednost vozila)
0,13e/km

Ispod ovoga ja mislim da ne može. Jer se ovaj meni ovaj moj auto pokazao kao potpuno pouzdan koji se ne kvari a pritom je mali potrošač. Ako se auto iole kvari i više troši, onda sve ukupni troškovi idu do oko 0,20e/km. Ovo procenjujem iz iskustva sa drugim automobilima. A ako ste automobil kupili kao nov, onda može biti i dosta više zbog naglog pada vrednosti.
[ Marko83 @ 10.03.2015. 14:17 ] @
2800€ godišnje za Smart?
Verujem da u Srbiji više od polovine vlasnika automobila nema toliku godišnju platu
[ Darko Nedeljković @ 10.03.2015. 14:30 ] @
Citat:
amortizacija, računata kao potpun gubitak vrednosti vozila posle 8 godina...
Hoces reci ovih 4 + jos 8 + kolko je imao kod prethodnog vlasnika, znaci Smart nakon 17 godina i 450.000 predjenih kilometara sasvim izgubi vrednost tempom od 0.03 evra po kilometru? Moguce da je to veoma kvalitetan auto, ali prosto zbog velicine ostavlja utisak da to ne moze da se vozi preko 300.000 km ili 12-ak godina, pa se na trenutak zapitah da nisi mozda blago smanjio, a da je realno izmedju 0.04 i 0.05 evra po kilometru...

Citat:
2800€ godišnje za Smart?
Verujem da u Srbiji više od polovine vlasnika automobila nema toliku godišnju platu

Pa vidis da je preko 1.500 evra godisnji trosak za gorivo i sto uz to ide. Covek vozi 21.500km godisnje, a to covek koji ima 2.5k-k evra godisnju zaradu ne radi.


[Ovu poruku je menjao Darko Nedeljković dana 10.03.2015. u 15:43 GMT+1]
[ Predrag Krstic @ 10.03.2015. 15:44 ] @
Auto je 2004 godište. Kupio sam ga pre 4 godine sa 92.000km za oko 4800eura sa svim troškovima prenosa.
Amortizaciju sam računao tako da će mu vrednost pasti na 0 eura za još 4 godine, što svakako neće biti slučaj, ali sam ovako na strani sigurnosti. Tad će imati 15 godina. Auto nije mali fortwo već forfour i siguran sam da će se i posle toga lepo voziti. Jer se stvarno pokazao kvalitetno i za sad bez pravog kvara.

Vodim evidenciju elektronski na Spritmonitor i upisujem sve. Ovo je moj profil:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/453952.html


A ovaj komentar za platu ne razumem. Vidi se da je iskomentarisao neko ko nit je čitao post, niti razumeo i razmislio, niti se ikad bavio realnom potrošnjom nekog automobila. Ako je ovo mnogo para po pređenom kilometru onda argument treba da bude dokaz troškova iz ličnog iskustva, a ne komentar "2800€ godišnje za Smart?"

[ HoT_Steppa @ 11.03.2015. 06:43 ] @
Citat:
umraku:
Šta beše -y?


Cena registracije.
[ Marko83 @ 11.03.2015. 07:59 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:Pa vidis da je preko 1.500 evra godisnji trosak za gorivo i sto uz to ide. Covek vozi 21.500km godisnje, a to covek koji ima 2.5k-k evra godisnju zaradu ne radi.


Pa znam zato sam se i uključio, a ne da bi nešto pametovao.
Sad samo fali @venturin post kako on godišnje plaća 10.000€ posedovanje auta i @cozmo_im sa druge strane koji nije platio auto i godišnje plaća 500€ posedovanje auta

Post je koristan kao post čoveka koji vozi auto 7 god star, vredan 5k€ i prelazi 60km dnevno,
ali kad sam poslednji put gledao prosek starosti automobila u Srbiji je preko 15god, prosečna vrednost ne verujem da je preko 1500€ a godišnja kilometraža je verujem ispod 10.000km(za ovo nisam uspeo da izgooglam podatke ali to je neko moje ubedjenje na osnovu ekonomske situacije u zemlji)
[ Zarko Silic @ 11.03.2015. 09:16 ] @
Kakve veze sa temom ima kolika je necija godisnja zarada?

Predrag Krstic je vrlo studiozno obrazlozio troskove koriscenja svog automobila.
[ tdusko @ 11.03.2015. 10:07 ] @
Konkretni brojevi su bitni vlasniku jer pomaze budzetiranju i mogu da koriste nekome ko hoce isti auto da kupi. Jos bitnije od brojeva je koje su sve stavke tjst. troskovi koje posedovanje jednog auta nosi. Nekome moze da izgleda cudno da o tako jednostavnim stvarima raspravljaju odrasli ljudi, ali cinjenica je da mnogi (vecina?) ne znaju da izracunaju troskove posedovanja automobila. Razlog za to je sto kada su u pitanju automobili ljudi (muskarci dominantno) vole da racionalizuju kako bi samu kupovinu ucinili pristupacnijom pa tu i tamo zaborave da uracunaju amortizaciju, gume itd itd. Mozda info koliki je trosak odrzavanja i amortizacije smarta koristi samo Predragu Krsticu, ali same stavke u racunu su univerzalne i primenjive su na svaki auto.

Ako bi trazili dlaku u jajetu onda je moja zamerka njegovom racunu ta sto sve troskove iskazuje u eur/km sto moze da da pogresnu predikciju troskova sto je jako vazno kada se razmatra kupovina auta. Pad vrednosi zavisi od predjenih kilometara, ali ne direktno. Na primer ako je auto za dve godine izgubio 2000 eur, a kilometraza 20000 Km i ako se to iskaze kao 0.1 Eur/Km onda se moze krivo doci do racuna da ce u naredne dve godine izgubiti duplo vise ako se predje duplo vise Km sto nije tacno ni priblizno pa tako za auto placen 6k eur dolazimo do toga da posle 4 godine i 60k Km predjenih vredi 0 eur. IMHO najpreciznija predikcija troska posedovanja automobila je kada se troskovi podele na fiksne i varijabilne, tjst one koji direktno zavise od kilometraze i one koji ne zavise. Na kraju dodati neki priblizan +- na gubitak vrednosti u zavisnosti od kilometraze i to je to. Ono sto je sigurno jeste da sto je stariji i izraubovaniji auto to je odstupanje realnih troskova od projektovanih vece.
[ vilil1 @ 11.03.2015. 13:10 ] @
Citat:
Java Beograd
Ja sam sračunao da posedovanje automobila (Lanća Lybra 1.9) mene košta oko 50 € mesečno, bez goriva i kvarova.

Dakle, registracija, osiguranje (bez kasko osiguranja), redovno održavanje i pranje.

Naravno, potrudio sam se da računica bude kompletna: ukalkulican je komplet guma (jedan komplet na 4-5 godina), vulkanizer dva puta godišnje, akumulator (1 kom na 4-5 godina) i tako, još koješta (tečnost za pranje prozora, patosnice, jelkice, sijalice, brisači ...). Dakle, ne samo mali / veliki servis. Ukalkulisan je i servis klime na 3 godine, antifriz, kočnice (diskovi, pločice, kočiona tečnost) i td. itd. Čega god sam se setio. (S tim što mali servis, i još koješta drugo radim sam na autu)

Malo su diskutabilne zamene, na primer delova trapa (ramena, stabilizatori, spone ...) i/ili auspuh, amoritzeri i slično. Jer nije to kvar u pravom smislu reči, ali nije ni redovno održavanje, niti potrošan materijal. Ali svejedno, ne može čovek u dinar da sračuna.

Možda bi bilo i više, kad bi se dodali troškovi putarina i parkiranja i nedajbože kazne.

Kažem, gruba računica minimum oko 50€ mesečno + gorivo + nedajbože kad se nešto pokvari.

Po meni je ovo jedini realan post. Jer, nije mi jasno kakve veze ima potroseno gorivo sa cenom odrzavanja!? Neko predje godisnje 2.000.-3.000. km a neko to predje za mesec dana, i onda ispada da su troskovi za isti auto drasticno razliciti.

Ili koliko auto gubi na vrednosti!? I to nema nikakve veze sa troskovima odrzavanja. To ima smisla samo ako se prica o kasnijoj prodaji.

U cenu posedovanja automobila ulazi samo ovo sto je @java napisao, a da li ce neko voziti svoj auto manje ili vise, da li ce ga doradjivati, preradjivati...to je individualna stvar koja ne bi trebalo da ulazi u ovu kalkulaciju.
[ Ned123 @ 11.03.2015. 15:43 ] @
Pa bio bi realan da mu ne nedostaje bar jedna stavka - amortizacija vrijednosti :)
Koliko se god poneki upinjali da dokazu da to "nema veze" jedno sa drugim to naprosto nije tacno:
Ako si platio kola X€, prodao kola za Y€, mjesecni trosak samog posjedovanja tih kola je automatski (X-Y)/broj mjeseci izmedju kupovine i prodaje.
Cak i kada ces automobil na kraju prodati u staro gvozdje taj trosak opet postoji!

[ vilil1 @ 11.03.2015. 19:40 ] @
Citat:
Ned123
Koliko se god poneki upinjali da dokazu da to "nema veze" jedno sa drugim to naprosto nije tacno

To naprosto jeste tacno. ;) Kao prvo, postoje automobili kojima danom prodaje ne opada cena, vec raste. A kao drugo, postoje i automobili kojima se zaradjuje novac. Pa ce recimo nekom taksisti auto doneti mnogo vise novca nego sto ga je platio novog. Koliko god taj auto izgubio na vrednosti zbog starosti, on je mnogo vise doneo svom vlasniku.

Tako da...taj pad vrednosti se ne treba uzimati u razmatranje. Osim ako neko voli da teoretise.
[ Zarko Silic @ 11.03.2015. 19:44 ] @
Kakve veze ima to da li neko zaradjuje vozeci se, sa troskovima odrzavanja vozila?

Osobe koji svoje vozlo profesionalno koriste samo vece godisnje troskove odrzavanja mogu imati. Nikako manje.
[ vilil1 @ 11.03.2015. 20:00 ] @
Citat:
Zarko Silic: Kakve veze ima to da li neko zaradjuje vozeci se, sa troskovima odrzavanja vozila?

Ima veze bas toliko koliko i pad vrednosti samog vozila. Znaci ama bas nikakve.
[ Zarko Silic @ 11.03.2015. 20:24 ] @
Pad vrednosti vozila ulazi u obracun troskova amortizacije.
[ Ned123 @ 11.03.2015. 20:50 ] @
Citat:
vilil1:
Kao prvo, postoje automobili kojima danom prodaje ne opada cena, vec raste.

Može neki primjer, ja bih u stvari jako volio da imam takav automobil :) ?
Naravno ne dolazi u obzir ako je to neki oldtimer kome svaki dio košta 4 cifre zato što je u njega ugrađeno nekoliko dana traganja i nekoliko sati rada tokara.

[Ovu poruku je menjao Ned123 dana 11.03.2015. u 22:01 GMT+1]
[ vilil1 @ 11.03.2015. 22:05 ] @
Citat:
Zarko Silic: Pad vrednosti vozila ulazi u obracun troskova amortizacije.

Dobro. I...

Citat:
Ned123: Može neki primjer, ja bih u stvari jako volio da imam takav automobil :) ?

Paaa, oni automobili koji se proizvode u malim serijama. Da tako kazem, kolekcionarski modeli. Pa recimo, i Veyron kada se pojavio mogao je da se iz druge ruke proda skuplje. Nece neko da ceka a ima para. Moze mu se da plati vise. Ili, ukoliko resi neki kinez da proda svog one:1, da li ce ga prodati skuplje ili jeftinije ako se zna da postoji samo 6. komada!?

A ima i ovako nesto -

http://www.dailymail.co.uk/new...r-buy-car-new-second-hand.html

http://www.telegraph.co.uk/spo...ew-car-or-second-hand-car.html

http://www.mirror.co.uk/money/...rs-cheaper-second-hand-4622923

I @Ventura je izboksovao neki ogroman popust kada je kupovao svoj auto.
[ Darko Nedeljković @ 11.03.2015. 22:56 ] @
Cudo jedno kako su se pojedinci uhvate za primer 0.000002% slucajeva kako bi dokazali da generalno ne vazi ono sto vazi u 99.999998% slucajeva
[ Nebojsa Milanovic @ 11.03.2015. 23:24 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:
Cudo jedno kako su se pojedinci uhvate za primer 0.000002% slucajeva kako bi dokazali da generalno ne vazi ono sto vazi u 99.999998% slucajeva :D

Ne pojedinci. Samo trolovi.

Nije vredno pomena, a ni čitanja.
[ Ned123 @ 12.03.2015. 06:01 ] @
@vilil1
Novi automobil nikada nije bio niti će biti generalno jeftiniji za posjedovanje nego polovan. Neki od razloga su:
- Rapidno gubljenje vrijednosti u prvih 3-4 godine za nov automobil (samo zaviri koliko Mercedesi ovdje u DE gube u prvim godinama :) ) - Dobro za tebe gubitak vrijednosti automobila nema nikakve veze sa cijenom posjedovanja automobila pa je razumljivo ako ne razumiješ :)
- Moraš da ideš isključivo u ovlaštene servise a to može jako da košta u odnosu na cijene kada ti istekne garancija
- Kasko za nov automobil je drastično skuplji - Dobro za tebe ovo vjerovatno nije povezano sa cijenom posjedovanja automobila, ali vjerovao ili ne dosta ljudi ne želi ni da izveze malo skuplji automobil iz garaže bez kaska.

To što je @Ventura uspio da dobije dobar popust za svoj automobil nije nikakav primjer već izuzetak koji samo dokazuje da je to uspjelo @Venturi? Ventura je kupovao sutomobil koji upravo gubi ogroman procenat vrijednosti prvih par godina i ne brini se, proizvođač nije ništa izgubio.

Već sam pomenuo da nikakvi kolekcionarski primjerci niti oldtimeri nisu dobar primjer (skupo ostalo održavanje) tako da ti u stvari nemaš primjer za moje pitanje?
[ Java Beograd @ 12.03.2015. 06:42 ] @
Aman čoveče, da li ti zaista ne možeš da razlikuješ TROŠKOVE ODRŽAVANJA od AMORTIZACIJE VREDNOSTI ?! Ili možeš, ali se praviš da ne možeš ? Ili su ti sve te finansije kao neka španska sela.

- Kad te neko pita "koliko plaćaš komunalije za stanovanje" da li ti sabereš i cenu nekretnine pa podeliš sa nekim godinama amortizacije ? Ili sabereš ono šta prosečno platiš mesečno ?
ili
- Koliko košta održavanje lopate, koju si platio 2.000 din ?


Evo slikovito:
- Auto je cele godine zaključan u garaži. Od 1. januara do 31. decembra. Nit si vozio, niti si isparkiravao iz garaže, niti si ulazio u garažu. Nisi ni registrovao.
Pitanje: koliko si para dao za održavanje ?
[ mihojla @ 12.03.2015. 09:16 ] @
Da li je u pitanju javna garaža?
[ Darko Nedeljković @ 12.03.2015. 09:17 ] @
E, bas sad treba da napravim jednu kalkulaciju, pa bih zamolio ove koji tvrde da nabavna i prodajna cena nemaju veze sa troskovima posedovanja da mi pomognu, nije u pitanju auto vec kamion, ali princip je isti, sve su ostalo nijanse...
Desetak puta godisnje zatreba mi kamion, a uslugu koriscenja kamiona platim svaki put 200 evra, znaci 2.000 evra godisnje. Sada sa u dilemi da li bih ja ako kupim kamion smanjio taj trosak. Podaci su sledeci:
Kamion kosta 15.000 evra. Cena mu pada 1500 evra godisnje. Registracija kosta 800 evra godisnje. Gorivo za tu jednu upotrebu kosta oko 60 evra, znaci bilo bi mi 600 evra godisnje. Kamion bi godisnje prelazio 3.000 km, sto je za kamion kao 1.000 km za auto, znaci nikakvi kvarovi se ne ocekuju, ali nek bude 300 evra za odrzavanje. Po vasem bi moji troskovi posedovanja kamiona fiksni+varijabilni bili 1.700 evra godisnje. Onda ispada da sam ja lud sto placam 2.000 evra godisnje za koriscenje tudjeg kamiona, umesto da ustedim 300 evra? Ili su moze biti troskovi posedovanja tih 1.700 plus onih 1500 pada vrednosti sto cini ukupno 3200 evra godisnje, pa je meni mnogo jeftinije da platim 2000 evra godisnje za koriscenje tudjeg kamiona?
[ Ned123 @ 12.03.2015. 09:54 ] @
@Java Beograd
Koliko mogu da vidim tema je "Cena posedovanja automobila. Troskovi odrzavanja."?
Naravno da cijena nabavke automobila ne spada u troskove odrzavanja ali itekako spada u ukupnu cijenu posedovanja automobila :)

Meni moj automobil nije pao sa neba nego sam ga platio. Ono... neki novac koji bi mi ostao u novcaniku da nisam kupio kola. Meni to lici kao neka svota koja upada u cijenu posedovanja automobila?
[ Predrag Krstic @ 12.03.2015. 10:01 ] @
@Darko Nedeljković
Prvo ne znam da li ti iznajmljuješ kamion sa vozačem? Čak i da ne, u tih 300e je upravo zarada onog koji ti iznajmljuje. To je njegova usluga.
Za ovu tvoju varijantu ti treba 15.000 eura u startu koje ćeš zarobiti u tom kamionu, plus da uložiš vreme u traženje dobrog kamiona i kasnije akanje oko prodaje. Sve to na neki način košta.
A kod iznajmljivanja imaš trošak od 2000 eura godišnje raspoređeno na "rate" po 200e bez mnogo razmišljanja i ulaganja.

Lično bih odabrao iznajmljivanje, jer je komfornije. Ali ako taj kamion može da ti zaradi pare na još neki način onda kupovina.
[ Braksi @ 12.03.2015. 11:42 ] @
Nemojte zaboraviti da se rezdualna vrednost nekog aseta ne poklapa sa njegovom upotrebnom i trzisnom vrednoscu osim na veoma razvijenim trzistima sto trziste polovnih automobila u srbiji ipak nije.
[ Java Beograd @ 12.03.2015. 12:07 ] @
Postoje dva gledišta: poslovni i privatni.

Ako si firma, onda naravno, o automobilu i/ili kamionu razmišljaš kao o investiciji, i naravno, vodiš računa o amortizaciji koja realno i knjgovodstveno košta firmu toliko-i-toliko.

Knjigovodstvo moje porodice ne poznaje termin Amortizacija Osnovnih Sredstava. I u troškove održavanja, ja lično, ne uračunavam amortizaciju.
[ AstralPro @ 12.03.2015. 12:17 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:
E, bas sad treba da napravim jednu kalkulaciju, pa bih zamolio ove koji tvrde da nabavna i prodajna cena nemaju veze sa troskovima posedovanja da mi pomognu, nije u pitanju auto vec kamion, ali princip je isti, sve su ostalo nijanse...
Desetak puta godisnje zatreba mi kamion, a uslugu koriscenja kamiona platim svaki put 200 evra, znaci 2.000 evra godisnje. Sada sa u dilemi da li bih ja ako kupim kamion smanjio taj trosak. Podaci su sledeci:
Kamion kosta 15.000 evra. Cena mu pada 1500 evra godisnje. Registracija kosta 800 evra godisnje. Gorivo za tu jednu upotrebu kosta oko 60 evra, znaci bilo bi mi 600 evra godisnje. Kamion bi godisnje prelazio 3.000 km, sto je za kamion kao 1.000 km za auto, znaci nikakvi kvarovi se ne ocekuju, ali nek bude 300 evra za odrzavanje. Po vasem bi moji troskovi posedovanja kamiona fiksni+varijabilni bili 1.700 evra godisnje. Onda ispada da sam ja lud sto placam 2.000 evra godisnje za koriscenje tudjeg kamiona, umesto da ustedim 300 evra? Ili su moze biti troskovi posedovanja tih 1.700 plus onih 1500 pada vrednosti sto cini ukupno 3200 evra godisnje, pa je meni mnogo jeftinije da platim 2000 evra godisnje za koriscenje tudjeg kamiona?


Pozdrav,


Mislim da ne treba da kupujes kamion vec da sa tom firmom koja ti vrsi prevoz dogovoris popust na kilometrazu koji imas kod njih na godisnjem novou.
[ AstralPro @ 12.03.2015. 12:37 ] @
Citat:
vilil1:
Citat:
Java Beograd
Ja sam sračunao da posedovanje automobila (Lanća Lybra 1.9) mene košta oko 50 € mesečno, bez goriva i kvarova.

Dakle, registracija, osiguranje (bez kasko osiguranja), redovno održavanje i pranje.

Naravno, potrudio sam se da računica bude kompletna: ukalkulican je komplet guma (jedan komplet na 4-5 godina), vulkanizer dva puta godišnje, akumulator (1 kom na 4-5 godina) i tako, još koješta (tečnost za pranje prozora, patosnice, jelkice, sijalice, brisači ...). Dakle, ne samo mali / veliki servis. Ukalkulisan je i servis klime na 3 godine, antifriz, kočnice (diskovi, pločice, kočiona tečnost) i td. itd. Čega god sam se setio. (S tim što mali servis, i još koješta drugo radim sam na autu)

Malo su diskutabilne zamene, na primer delova trapa (ramena, stabilizatori, spone ...) i/ili auspuh, amoritzeri i slično. Jer nije to kvar u pravom smislu reči, ali nije ni redovno održavanje, niti potrošan materijal. Ali svejedno, ne može čovek u dinar da sračuna.

Možda bi bilo i više, kad bi se dodali troškovi putarina i parkiranja i nedajbože kazne.

Kažem, gruba računica minimum oko 50€ mesečno + gorivo + nedajbože kad se nešto pokvari.

Po meni je ovo jedini realan post. Jer, nije mi jasno kakve veze ima potroseno gorivo sa cenom odrzavanja!? Neko predje godisnje 2.000.-3.000. km a neko to predje za mesec dana, i onda ispada da su troskovi za isti auto drasticno razliciti.

Ili koliko auto gubi na vrednosti!? I to nema nikakve veze sa troskovima odrzavanja. To ima smisla samo ako se prica o kasnijoj prodaji.

U cenu posedovanja automobila ulazi samo ovo sto je @java napisao, a da li ce neko voziti svoj auto manje ili vise, da li ce ga doradjivati, preradjivati...to je individualna stvar koja ne bi trebalo da ulazi u ovu kalkulaciju.


Ja sam pravio racun od dana kupovine vozila do danas sto je ukupno 19 meseci.
(veliki i mali servis 300e,2 nove gume 260e, akumulator 90e,registracija za godinu i po je 750e, plocice napred i nazad 60e,ostalo 50e)
Ukupni troskovi su 1510 evra. Kada to podelim na 19 meseci dosadasnji iznos mesecnog posedovanja vozila sa kvarovima tj odrzavanjem bez goriva je oko 80 eura s tim sto sve sto je za ovo vreme radjeno na njemu ce da traje jos neko vreme pa ce mesecni prosek biti oko 60 e petpostavljam, sto i nije lose za 10 godina star SUV srednje klase.
Znaci na godisnjem novou stvarno posedovanje ovog vozila me kosta:
1. 960e iz gornjeg racuna
2. pad vrednosti u ceni vozila od oko 500e svake godine
3. gorivo oko 2000 e
Ukupno oko 3500 godisnje.

[ Darko Nedeljković @ 12.03.2015. 14:34 ] @
Citat:
Pa i ako si firma, obracun amortizacije se vrsi na osnovu predjene kilometraze, a ne na osnovu nekog protoka vremena, kako ovde neko potencira.

Ne, nema toga, funkcionalni obracun amortizacije nije dozvoljen domacim i medjunarodnim racunovodstvenim propisima. Amortizacija se racuna iskljucivo vremenski, kao mesecni/godisnji iznos gubitka vrednosti na osnovu amortizacione stope:
Godišnji iznos amortizacije = Nabavna vrednost osnovnog sredstva x (Amortizaciona stopa/100)

Citat:
A i za gorivo se pisalo, ne moze da se racuna zato sto niko ne trosi istu kolicinu, ne prelazi istu kilometrazu, auto ne trosi isto...neko sipa skuplje, neko jeftinije...

Jeste, a neko mozda krade gorivo, akumulatore i gume, pa je jelte besmisleno govoriti o bilo kakvim troskovima

Citat:
"- Kad te neko pita "koliko plaćaš komunalije za stanovanje" da li ti sabereš i cenu nekretnine pa podeliš sa nekim godinama amortizacije ? Ili sabereš ono šta prosečno platiš mesečno ?

Evo, jac cu da mu odgovorim - ako me pta koliko placam racune za servisiranje/pravnje/gorivo dobice takav odgovor. Ali ako te neko pita koliki su ti mesecni troskovi zivota, onda ces u racunicu osim komunalija i racuna da dodas i cinjenicu da par puta godisnje moras da kupis neku odecu, jednom u godini ili dve neki tehnicki uredjaj a verovatno i jednom u 10 godina i automobil kao i jednom u toku zivotnog veka stan/kucu.

Sve su to cinjenice oko kojih ne bi trebalo da se ubedjujemo vec ko ih ne zna nek se pokrije usima i kupi neku knjigu, a ima i besplatnih pdf-ova po netu.
[ Darko Nedeljković @ 12.03.2015. 14:38 ] @
Citat:
Marko83:
Ili kad te neko pita koliko plaćaš internet a ti brzi sračunaš kolika ti je amortizacija gomile računara i telefona na kojima trošiš taj internet

Adekvatnije poredjenje je ako te neko pita za cenu posedovanja racunara u Srbiji, ti mu prosto kazes 150 dindzi za struju mesecno i to je to.
Ako nekim slucajem imas solarne celije na krovu, onda ti je trosak posedovanja racunara 0 dinara
[ Predrag Krstic @ 12.03.2015. 14:41 ] @
A da je situacija takva da nisi vlasnik stana i da hoćeš da znaš koliko te košta stanovanje, ti bi onda naravno sabrao sve račune pa i kiriju koju plaćaš gazdi mesečno.
A kad si vlasnik stana zaboraviš na ono kad si dao 50000-60000 eura ili izostaviš ratu za stambeni kredit jer se to valjda plaća samo od sebe?

Kako god, svako računa kako hoće. Za nekog su kola nešto što mora da ima i koristi, a za nekog samo varijanta prevoza koju može a i ne mora da koristi, pa se sračunava. Ono što je činjenica je da se moraju platiti od realnog novca koji dolazi baš iz tvog džepa. A ja lično volim da znam na šta mi sve odlazi plata. Kako na mesečnom, tako i na godišnjem ili nekom generalnom nivou.

[Ovu poruku je menjao Predrag Krstic dana 12.03.2015. u 15:56 GMT+1]
[ Braksi @ 12.03.2015. 15:08 ] @
Citat:
Java Beograd:
Postoje dva gledišta: poslovni i privatni.

Ako si firma, onda naravno, o automobilu i/ili kamionu razmišljaš kao o investiciji, i naravno, vodiš računa o amortizaciji koja realno i knjgovodstveno košta firmu toliko-i-toliko.

Knjigovodstvo moje porodice ne poznaje termin Amortizacija Osnovnih Sredstava. I u troškove održavanja, ja lično, ne uračunavam amortizaciju.


Troskovi odrzavanja su jedno, a troskovi amortizacije drugo. A to sto ih ti ne racunas, ne znaci da ne postoje. Ili mozda mislis da privatna lica nemaju imovinu kao firme :-D

Uostalom, ako bas ne verujes probaj prodati auto posto si ga kupio, iznenadices se.
[ Nebojsa Milanovic @ 12.03.2015. 15:39 ] @
Trolovi STOP

Svaki post koji je usmeren u napadanje već napisanog, a bez iskazane i jasno obrazložene LIČNE teze biće obrisan.

Drugim rečima, iznesite svoje mišljenje, jasno ga i detaljno obrazložite, a ne napadajte one koji su to već uradili.

Dopustite čitaocima da se sami opredele koje mišljenje i objašnjenje je njima najbliže.
[ Java Beograd @ 12.03.2015. 17:16 ] @
Dakle, ja u kući imam TV koji je koštao (na primer 1.000 €), pa frižider, pa veš mašinu i tako redom sve do one, malopre pomenute lopate. Mislim, stvarno imam lopatu. Elem, imam i gomilu električnog alata, tu je i kompletan nameštaj, i 3 kompa, i laptop, a bogami u porodici imamo i 4 android telefona. Ako nedajbože uđem u kuhinju tu je mikser, pa toster ... I još preko svega, još i moja draga Lanća Libra. I na kraju kuća u mom vlasništvu, kao nešto čije održavanje najviše košta.

I sad, koliko je trošak održavanja ? Ako se sabere amortizacija, koju neki uporno zagovaraju, meni to izniđe preko 50.000 €. Odakle ? Nisam ni bio svestan da imam toliko para !

[ Darko Nedeljković @ 12.03.2015. 21:26 ] @
Citat:
Java Beograd:
I sad, koliko je trošak održavanja ? Ako se sabere amortizacija, koju neki uporno zagovaraju, meni to izniđe preko 50.000 €. Odakle ? Nisam ni bio svestan da imam toliko para !

Java, tema je "cena posedovanja" a onako kako ti predstavljas taj pojam ispada da je mesecna cena posedovanja svega toga manja od cene paklice cigareta i da je neobjasnjivo da na ovoj planeti postoje ljudi koji to sve ne mogu da priuste!
Ti posmatras neki relativno kratak interval vremena i svi ti uredjaji te naizgled ne kostaju nista, ali verovatno ni taj auto, kao ni frizider, tv, toster i sporet nece da te sluze dozivotno, a ako hoces da imas slicne takve dozivotno to ce onda nesto da kosta.

[Ovu poruku je menjao Darko Nedeljković dana 12.03.2015. u 23:46 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 12.03.2015. 21:38 ] @
Citat:
Java Beograd:Evo slikovito:
- Auto je cele godine zaključan u garaži. Od 1. januara do 31. decembra. Nit si vozio, niti si isparkiravao iz garaže, niti si ulazio u garažu. Nisi ni registrovao.
Pitanje: koliko si para dao za održavanje ?


Ovo je ubedljivo najskuplja varijanta. Toliko je skupa da je neshvatljiva glupost onoga ko ovakav odnos ima prema automobilu. Sve druge varijante su jeftinije od ove gde se automobil godinama drzi zakljucan u garazi.

Nema nista skuplje od kupiti automobil i zakljucati ga u garazu.

Poredjenje cene nekretnine i cene poktretne potrosne robe mislim da ne treba komentarisati.

Predrag Krstic je napisao najprecizniji odgovor na ovoj temi pa procitajte pononovo to sto je napisao. Uzeo je cenu (ili gubitak vrednosti) po predjenom kilometru. Ne postoji bolja racunica,

Ako se po Javinom primeru cena (godisnji servis, registracija i gubitak vrednosti) podele sa brojem predjenih kilometara koji je nula, onda proizilazi da je cena odrzavanja beskonacno

[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 12.03.2015. u 22:54 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 12.03.2015. 21:53 ] @
Citat:
Nema nista skuplje od kupiti automobil i zakljucati ga u garazu.


Pa to Nebojsa radi.Rekao je da je kupio nov i da prelazi 3000 godisnje.Znaci da posedovanje automobila ( trosak ) je i subjektivna stvar.

Uzeo sam Nebojsu kao slucajni primerak posto je Java pomenuo i zakljucavanje auta na celu godinu.Trosak registracije + gubitak na vrednost vozila.
[ Zarko Silic @ 12.03.2015. 22:06 ] @
Pa Nebosin potez bas i ne spada u previse razborite.

Voznja taxijem bi mu se mnogo vise isplatila, ali ima jedno veliko ALI,

Ako neko ima uslove da funkcionise na ovakav nacin, kao sto na primer postoje ljudi koji pevaljkama sunu hiljade eura, zasto ne bi neko za svoj hobi izdvojio nesto malo neracionalno potrosenog novca?
[ Lavlja_Jazbina @ 12.03.2015. 22:37 ] @
Ja nisam rekao da sam protiv !! Moze da ima i nekog oldtamera koga samo briska.Poenta je da takvi primeri ( opravdani) imaju neku svoju racunicu.

Sto se tice pomenutog veyrona,cena mu i moze ici gore posto se vise i ne proizvodi.
[ X Files @ 16.03.2015. 20:11 ] @
Izvinjavam se što se tek sada uključujem u temu. Pokušao sam na brzinu da izračunam koliko me ukupno košta "strateška odluka" da budem "vozač automobila". Ako neko ima volju i vreme, da prokomentarišemo koliko je sve navedeno realno. Verovatno sam nešto predimenzionirao, nešto podcenio a nešto ispustio. Projekciju troškova sam predstavio na nivou 10 godina, kako bih obuhvatio sve "klasične faze" troška, uključujuću i nov ciklus kupovine automobila. Znam da se Java ne slaže sa mešanjem "investicionog dela" u "troškove", ali to je lako ukloniti ako neko hoće…

[att_img]

(1) Godina : broj godine…
(2) Km : moje uvećanje kilometraže na godišnjem nivou…
(3) Fond za nov auto : ako želim da i narednu deceniju budem vozač, tj. kupim nov(iji) auto…
(4) Registracija : godišnja registracija, tehnički pregled, zelena karta…
(5) Gorivo : dizel, …
(6) Gume : letnje, zimske, …
(7) Servis M : mali servis: ulje, svi filteri, …
(8) Servis V : veliki servis: "Servis M", zupčasti, pumpa …
(9) Servis P : periodični servis, klasični kvarovi: kvačilo, auspuh, diskovi, spone, ležajevi, sijalice, …
(10) Kazne : saobraćajni prekršaji, …
(11) Kozmetika, oprema : pranje automobila, osveživači, lanci za sneg, prva pomoć, aditivi …
(12) Putarina : drumski harač, parkiranje …

Ako sam sve dobro sabrao i podelio, odluka da budem "vozač automobila", košta me: 27,200 € / 150,000 km = 3,264,000 din / 150,000 km = 21,76 din/km, za deceniju.

EDIT: Korigovao sam trošak za gorivo...


[Ovu poruku je menjao X Files dana 16.03.2015. u 21:27 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 16.03.2015. 23:06 ] @
Najvecu gresku u tabeli u medjusobnoj korelaciji cine kolone 7,8 i 9 sa kolonom 3. Greska je u stvari, ogromna.


Ako je fond za nov automobil toliki kao sto kolona u tabeli pokazuje, onda su one tri spomenute kolone sasvim drugacije, ili,

ako se prihvate te tri kolone (ali sa mnogo natezanja), onda se cifre u koloni 3 visestruko razlikuju.

Cak ni za nejmanja i najjeftinija vozila troskovi ne mogu biti ovako optimisticki.
[ Darko Nedeljković @ 17.03.2015. 00:12 ] @
Uglavnom svi ovde smatraju da nikad nece slupati auto, a statistika kaze da na svakih 30.000 km dolazi jedno cukanje. Ne pomaze sto si veoma pazljivo vozac - meni je jednom recimo izleteo konj sa zelene povrsine pored puta i ja sam uspeo da se zaustavim ali ispred njega ali konj nastavi pravo i skoci na haubu-krllo. Jednom pijan covek iz suprotnog smera predje na moju stranu, odere mi celu levu stranu i pobegne... dvaput sam menjao soferku - jednom padne led sa zgrade i slupa auto na zvanicnom placenom parking mestu, drugi put komad crepa... jednom su mi lopovi ukrali tablice, ko zna sto ce im, ali sam ja morao platiti za nove + saobracajnu + nalepnicu.
[ X Files @ 17.03.2015. 06:16 ] @
Citat:
Zarko Silic: Najvecu gresku u tabeli u medjusobnoj korelaciji cine kolone 7,8 i 9 sa kolonom 3. Cak ni za nejmanja i najjeftinija vozila troskovi ne mogu biti ovako optimisticki.


U pravu si! Pogledao sam detaljnije... Kod kolone 9 sam napravio "copy/paste" grešku. Kamo lepe sreće da je to ta suma, skoro pa neuništiv auto. Sračunaću danas posle podne ponovo.


Kolone (7) i (8) su makar dvostruko podcenjene, a kolona (9) višestruko.

Kad vratim film unazad, zaista se "neplanirane" situacije dešavaju toliko uobičajeno, da troškovi dramatično rastu.


Kako ti vidiš ove kolone?

Što se tiče automobila, pretpostavio sam nešto polovno, što se može kupiti do 6000 €.

[ Predrag Krstic @ 17.03.2015. 08:28 ] @
Mislim da si dobro procenio troškove.
Pre ovog sadašnjeg sam vodio evidenciju troškova i za prošli automobil. Prešao sam sa njim 100.000km za 10 godina i prodao ga sa 20 godina starosti i 190.000 na satu. Kad sam podvukao crtu izašlo je 0,16e/km. Objaviću detaljnije troškove kad budem imao vremena.

Po meni sve što je do 0,20e/km je dobro. Preko toga automobil već postaje skupa igračka.
Vozač sam 17 godina, vozim i službena i privatna kola i sem par češanja branikom ili krilom nisam imao vanredna oštećenja. To sve računam u troškove održavanja limarije. Pa ja lično ne bih unosio u računicu Darkovo pretpostavljanje da ćeš čukati kola na 30.000km.
[ Java Beograd @ 17.03.2015. 09:03 ] @
Evo moje računice, za 5 godina

- Dovođenje auta u tip-top stanje nakon kupovine: 1.000,00 €
- Održavanje: 1.400,00
- Kvarovi: 1.100,00
- Gorivo: nemam preciznu informaciju, ali posto sam presao oko 65.000 ako je potrošnja oko 7.5 to izađe oko 5.000 litara, cena se menjala, ali ako je neki prosek 1,4€ to je oko 7.000,00 €
- Registracije: 350,00 + 330,00 + 260,00 + 210,00 + 200,00 = 1.350,00 €
- Kazne nisam plaćao
- Putarine, parkiranje: dosta sam putovao po Srbiji i Evropi, ali nisam beležio. Neka bude 500 €

Ukupno para: 12.350,00 €
Ukupno kilometara: 65.000 km
Izađe 0,19 €/km

Sa amortizacijom: po mojoj proceni, pošto je polovan auto, za ovih 5 godina je izgubio 3.000,00 € ( kupljen za 5.000,00 € sada mu je cena oko 2.000,00 €)

Ukupno para: 15.350,00 €
Ukupno kilometara: 65.000 km
Izađe 0,24 €/km

Dakle, sve ovo sa preciznom računicom održavanja, popravljanja i registracije, i sa grubom računicom goriva i putarina.

Činjenica je da mi je auto 100% ispravan, (nov akumulator, 2 kompleta novih guma i felni) .... još dosta do velikog servisa ... i da bez ikakvih ulaganja, ja lično mogu da vozim bar još 20.000,00 km
Ako bih ga vozio do toalnog raubovanja, verujem da bi cena bila ispod 0,2 €/km zajedno sa amortizacijom


[ Zarko Silic @ 17.03.2015. 22:15 ] @
Citat:
X Files:Što se tiče automobila, pretpostavio sam nešto polovno, što se može kupiti do 6000 €.




Da, znam da si pretpostavio cenu polovnjaka od 6000 eura. Zato sam i rekao da se one 3 kolone sporne.

Samo kod potpuno novog automobila i to samo u periodu garantnog roka, ili mozda jos par godina, sporne 3 kolone mogu izgledati onako kako si napisao.
[ HoT_Steppa @ 02.04.2016. 19:24 ] @




[ Java Beograd @ 03.04.2016. 15:39 ] @
Zanimljivo poređenje. Ali brojke su skroz, skroz pogrešne. Nema veze sa realnošću u Srbiji
[ HoT_Steppa @ 03.04.2016. 16:14 ] @
Naravno, snimak je i pravljen za SAD, ali analogija je slična.
[ Java Beograd @ 04.04.2016. 08:55 ] @
Analogija je OK, ali alfa i omega ovog posta su brojevi, tj. pare. Ako su brojevi pogrešni - džaba ti teoretisanja.
Kreator video klipa je već prema svom nahođenju, u svrhu dokazivanja početne teorije da se više isplati kupiti novi auto, olako polovni tretirao nekad kao da je najgori krš (potrošnja i održavanje) a nekad kao da je u tip-tip stanju (cena). Sredina je negde između.

Evo šta ja smatram da je pogrešno:

1. Cena za 5 godina star auto padne znatno više nego 47% koliko je u klipu. Dakle, ako je novi 19k, posle 5 godna taj će da se proda za 6-8k, a ne za 10.

2. Potrošnja goriva ? Ovde ga nagrdi. Realno, ako je motor ispravan, a uz to još i lepo razrađen, troši sasvim koliko i novi.

3. Krediti, banke i kamatne stope. Mis'im - šta reći ? Tendenciozno do jaja.

4. Cena održavanja: auto sa 5 godna garancije mora da ide na redovne servise kod oho-ho ovlašćenog. Mečki na rupu. I platiće zamenu ulja kao da je ulje od zlata, a utrošene radne sate kao da je radio svetski kardio hirurg, a ne maturant ASŠC (AutoSaobraćajni Školski Centar). Naravno, i filteri su od zlata, nema tu mnogo razlike. Potrošni delovi ne spadaju u garanciju: kočioni diskovi, pločice, kaiševi, pumpa za vodu, spone, stabilizatori - eto prilike da su novi auto ugradi još mnogo "zlata". I sve to pod stalnom pretnjom - gubitka garancije. A realno, savremeni automobili i te kako izguraju bar deset godina bez ozbiljnih kvarova u samom motoru ili čemu drugom na šta se garancija odnosi. Dakle, odgovorno tvrdim, održavanje 5 godina starog auta u dobrom servisu je mnogo jeftinije nego obaveznih pet godina u ovlašćenom servisu.

Sućim se slažem:
~~~~~~~~~~~
5. Prodaja. Posle deset godina, auto može da tera na otpad za par stotina €, ili ako je u baš OK stanju da se prodaje za 1k - 2k €, tek toliko da nije za dž.

Nije napomenuto:
~~~~~~~~~~~~
- Novi auto takoreći mora da bude kasko osiguran. Oho-ho para. Nekad kao obavezan uslov za kredit, nekad kao garancija mirnog sna zarad silnog uloženog novca. Polovni, stariji od pet godina nisu više toliko primamljivi profi lopovima, pa vlasnk ima miran san i bez kasko osiguranja.

I još nije napomenuto:
~~~~~~~~~~~~~~
- Nemerljivi osećaj posedovanja i voženja novog novcijatog, tek izašlog iz fabrike. Priceless. I zapravo, ovaj filing je ono šta ljude nagoni da batale računicu i kupe novo.


Tvrdim da je mnogo, mnogo isplativije kupiti polovni auto (samo da nije ono, skroz izraubovan). Ali da imam para - kupio bih i vozio novi.
[ Darko Nedeljković @ 04.04.2016. 09:40 ] @
Citat:
Potrošnja goriva ? Ovde ga nagrdi. Realno, ako je motor ispravan, a uz to još i lepo razrađen, troši sasvim koliko i novi.

Verovatno je poenta u tome da automobili koji su upravo proizvedeni trose koji % manje od modela od pre 5 godina zbog napretka tehnologije i povecanja efikasnosti. To se bolje vidi kod velikih kamiona posto oni prelaze preko 100.000km godisnje i trose do 50 litara na 100km, pa firme kupuju nove i odbacuju stare kamione samo zbog razlike u troskovima goriva i tu nadju racunicu bez obzira sto je razlika u ceni novog i polovnog nekoliko desetina hiljada evra.
[ Java Beograd @ 04.04.2016. 10:16 ] @
OK, slažem se.
Može to kod kamiona da ima tolikog uticaja, ali kod automobila, znatno, znatno manje.
[ HoT_Steppa @ 04.04.2016. 10:28 ] @
Citat:
Java Beograd

Evo šta ja smatram da je pogrešno:


Nije napomenuto:
~~~~~~~~~~~~
- Novi auto takoreći mora da bude kasko osiguran. Oho-ho para. Nekad kao obavezan uslov za kredit, nekad kao garancija mirnog sna zarad silnog uloženog novca. Polovni, stariji od pet godina nisu više toliko primamljivi profi lopovima, pa vlasnk ima miran san i bez kasko osiguranja.



Za sredine siromašne kao što je naša i polovni auto može da bude privlačan za lopove. Kao prva stavka kod kupovine polovnog vozila treba da bude procenat krađe tog modela, zato je po meni suludo gledati premium marke dok ne padnu ispod 2000 evra a onda ih i onako više niko neće.
Koliko košta miran san? Koliko košta izdavanje garaže? Da li svako ima opciju uopšte da nađe garažu u svom kraju? Kasko je po meni porez na budale jer onaj kasko koji vredi košta a za te pare samo od jedne godine može da se nabavi najbolji sistem zaštite za auto mehanički+elektronski.
[ Java Beograd @ 04.04.2016. 10:51 ] @
Jeste auto od par hiljada evra privlačan za lopove, ali džaba ga bilo. Vremena se menjaju. Danas, i modeli srednje i čak niže klase imaju Cod Key. Sitni lopovi to ne mogu da ukradu. 'Teli bi, al' ne umeju. Nije to zaštita tipa "prekidač na + žici od bobine".

I kad, hipotetički, ukradu, ne mogu, nemaju kome da ga preprodaju. Nisu više devedesete. Eventualno je opcija da proda nekom autootpadu za 100 €, ili da sam prodaje delove na Bubanj Potoku.

Ko može i ume ? Profi lopovi. Oni koji imaju znanje, opremu, ekipu, vreme, obezbeđen plasman plena i slično. Da li ovakvi lopovi imaju računicu da kradu išta jeftinije od oko 10k - 15k ? Teško. Takoreći nikako. Samo zamajavanje. On ukraden auto preproda za oko 10% cene. Da li njegov ortak "uvoznik" iz Ukrajine ili neke slične države ima računicu da se bakće automobilima od 2k ? Ni u ludilu.

Garaža je OK zaštita od sitnih lopova, uličara i maloletnih delikvenata. Ali nije zaštita od profesionalaca. Da ne pričam da auto moraš da parkiraš negde kad odeš van svog naselja, u goste ili u bioskop.

Nije kasko idealan, ali vrši posao.
[ cozmo_im @ 04.04.2016. 11:49 ] @
Takodje, kod skupljih modela treba birati marke koje se manje kradu (koreanci, japanci), ustvari veoma retko se kradu cak i luksuzna i SUV vozila tih proizvodjaca.
[ Lavlja_Jazbina @ 04.04.2016. 21:03 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:
Citat:
Potrošnja goriva ? Ovde ga nagrdi. Realno, ako je motor ispravan, a uz to još i lepo razrađen, troši sasvim koliko i novi.

Verovatno je poenta u tome da automobili koji su upravo proizvedeni trose koji % manje od modela od pre 5 godina zbog napretka tehnologije i povecanja efikasnosti. To se bolje vidi kod velikih kamiona posto oni prelaze preko 100.000km godisnje i trose do 50 litara na 100km, pa firme kupuju nove i odbacuju stare kamione samo zbog razlike u troskovima goriva i tu nadju racunicu bez obzira sto je razlika u ceni novog i polovnog nekoliko desetina hiljada evra.

Tema je auto,ako nisi primetio.
[ Nesha.M @ 31.01.2018. 20:23 ] @
Nešto se nisam snašao sa onim kalkulatorom iz prvog posta, pa sam napravio svoj, nadam se da će nekom koristiti.

https://drive.google.com/file/...Lz96BSZfnyIqy/view?usp=sharing

Pozdrav,

Nebojša