[ Stankosava88 @ 30.01.2015. 16:31 ] @
Kako znati ga je motor lose uzubljen, koji su simptomi?
[ Lavlja_Jazbina @ 30.01.2015. 16:34 ] @
Razni,od auta do auta.Negde se polome ventili,negde nece da upali,radi na leru ali na gasu trokira ECC ECC-.

Da bi se lepeza simptoma smanjila kaze se model auta,motor.Ajde,ne stidi se.Ne mora V prsta,samo napisi...

Inace kontrolom repera mozes odmah i utvrditi.
[ veselinovic @ 30.01.2015. 16:34 ] @
Nema snage, lose pali, puca u usisu ili auspuhu, grije se vise nego uobicajeno, lupa....
[ Stankosava88 @ 30.01.2015. 16:47 ] @
Ma ne stidim se, golf 2 1.6 benzin, danas sam nesto radio ali ne kod mog majstora, morao ga je ponovo uzubiti i ne znam dal je trip al kao da slabije vuce do 2000 obrtaja. Inace motor sapuce, ne gasi se, pali na pola kljuca, ne grije se.
. Sta znam, malo nemam povjerenja kao u mog majstora
[ Lavlja_Jazbina @ 30.01.2015. 16:55 ] @
Mislim da se tu ne sudaraju klipovi i ventili.Bar kod mene nije a da ti ne pricam kakvo je testiranje bilo.:(.

Mozda paljenje?! Ne sumnjam da majstor na pipanje bi uzupcio aii da bacimo neku slikicu.







[ Stankosava88 @ 30.01.2015. 16:58 ] @
stelovanje paljenja preko stroboskopa nisam uradio nakon svega, uradicu to svakako. Samo me zanima kako je najlakse privjeriti dal je dobro uzubljen bez ikakve popravke, po oznakama ma zupcaniku, zamajcu?
[ Lavlja_Jazbina @ 30.01.2015. 17:10 ] @
Yes sir..

Bar je na tom autu sve na dlanu.
[ pajapop @ 30.01.2015. 22:24 ] @
Citat:
Stankosava88:
Kako znati ga je motor lose uzubljen, koji su simptomi?

Dovodjenje u pravilan odnos kolenastog vratila (radilice) i bregaste osovine u glavi motora,(radi regulisanja ventilskih vremena), tj. izgradnja i ugradnja starog ili novog zupcastog remena ( sa ili bez zamene zatezaca kaisa i semeringa bregaste i radilice), zargonski se kaze "uzupcenje".... A kakav problem je postojao u motoru, pa je bilo potrebe da se kod nekog majstora radi podesavanje uzupcenja? Inace, moze motor da se razupci za 1-2 zubca, a da radi bez susretanja ventila, ali gubi na performansama...Sto se tice stelovanja paljenja, bilo staticko ili dinamicko (sa stroboskopom), ako nije pravilno uzupcen, ne moze se nastelovati. I to je prva stvar koju treba proveriti, inace ce se uzalud lutati...Ali iskusan majstor treba to da predvidi...
[ Stankosava88 @ 31.01.2015. 06:32 ] @
Ama sitnica zbog koje je nastala jeba*da. Mjenjao sam v. pumpu i posto je nije mogao lako skonuti zadizao ke lim iza zupcastog, i tako ga iskrivio da su spaner i donji zupcanik kajisa strugali i to tek kad sam kuci dosao. Sutradan odem kod prvog koji je radio jer mi je trebalo auto, i dok ga je ispeglao morao je razupciti motor, mislim da je i skidao donji zupcanik kajisa, e sad me zanima jel se on moze pogresno staviti pa da se poremeti polozaj repera na njemu ili ga je nemoguce pogresno staviti zbog nekoh zuba na sarafu koji ga drzi ili sta vec?
[ pajapop @ 31.01.2015. 08:25 ] @

Moze se pogresiti u centriranju repera, bas za 1-2 zupca. Naime, postoje oznake koje se moraju poklopiti. Medjutim ugao posmatranja u toku rada cesto nije najpovoljniji, (a zavisi i kakve oci ima majstor)...Jer reperi se moraju poklopiti ali kad ih posmatras direktno. Ako ih posmatras sa strane ( pod kosim uglom), takodje se mogu ciniti da su poklopljeni, a u stvari su racentrirani za neki zubac i eto problema. Najbolje je da sad to neko lepo pogleda "na tanane"...
[ Lavlja_Jazbina @ 01.02.2015. 21:06 ] @
Citat:
skidao donji zupcanik kajisa, e sad me zanima jel se on moze pogresno staviti pa da se poremeti polozaj repera na njemu ili ga je nemoguce pogresno staviti zbog nekoh zuba na sarafu koji ga drzi ili sta vec?


Ne moze pogresiti ! Ima kajlica koja usmerava donji zupcanik radilice.



[ pajapop @ 01.02.2015. 21:28 ] @
Ne bih da polemisem, ali kakve veze ima kajlica sa ovim. Kajlica sluzi da osigura polozaj zupcaste remenice na osovini radilice ali i kao reper radilice i oznake na bloku,... ali radilica uvek moze da se zakrene u toku rada, prilikom skidanja remenice ili prilikom montaze...Na primer, auto je u brzini, majstor slucajno (ramenom na primer) pogura tocak i radilica se zakrene a da on to ne primeti...Uvek moze da se pogresi, a da se to ne primeti, zato treba sve dobro prekontrolisati...Da bi se zakrenula bregasta, treba velika sila, i to moze uglavnom samo namerno, kljucem, ali radilica se vrlo lako zakrece, i lako se zakrene nepaznjom - nenamerno...
[ Lavlja_Jazbina @ 01.02.2015. 21:37 ] @
Citat:
e sad me zanima jel se on moze pogresno staviti

D li ti uopste PROcitas pre nego nesto napises ?!
[ pajapop @ 01.02.2015. 21:48 ] @
A sta tebi nije jasno iz ovoga sto sam napisao...Daj malo me "prosvetli"...
[ Lavlja_Jazbina @ 01.02.2015. 21:54 ] @
Citat:
Ne bih da polemisem, ali kakve veze ima kajlica sa ovim.


Da ti nacrtam samo zato sto ucestvujes aktivno u Auto zone,

Citat:
Ama sitnica zbog koje je nastala jeba*da. Mjenjao sam v. pumpu i posto je nije mogao lako skonuti zadizao ke lim iza zupcastog, i tako ga iskrivio da su spaner i donji zupcanik kajisa strugali i to tek kad sam kuci dosao. Sutradan odem kod prvog koji je radio jer mi je trebalo auto, i dok ga je ispeglao morao je razupciti motor, mislim da je i skidao donji zupcanik kajisa, e sad me zanima jel se on moze pogresno staviti pa da se poremeti polozaj repera na njemu ili ga je nemoguce pogresno staviti zbog nekoh zuba na sarafu koji ga drzi ili sta vec?


Da li i ti zakljucujes da je postavljac teme pitao da li donji zupcanik radilice moze pogresno da se stavi zato sto inace zupcasti kais ide preko njega ?!!
[ pajapop @ 01.02.2015. 22:16 ] @

Aman...Lave...pa normalno je da ne moze tu pogresiti, al kakve to ima veze sa podesavanjem repera. Problem je bio sto se sumlja da je auto lose uzupcen. I ja navodim mogucnosti gresaka u postupku zupcenja...Ne sastoji se uzupcenje samo u postavljanju zupcaste remenice na vratilo...Kad ode kod majstora, proverice sve repere i gotova prica...
[ Lavlja_Jazbina @ 01.02.2015. 22:25 ] @
Citat:
Aman...Lave...pa normalno je da ne moze tu pogresiti, al kakve to ima veze sa podesavanjem repera.

Ne mogu se objasnjavati,sutra idem na kraci put pa idem na šlafen.
Odgovor sam dao na pitanje koje je postavio.
Citat:
e sad me zanima jel se on moze pogresno staviti

Drugo,idi do teme sa astrom pa edituj post,ZATO sto uredjaji ( citaj po srpski BUSTER ) kada palis auto ne otkacinjes kleme itd.

Da ne idem u off.Tomorrow.
[ pajapop @ 01.02.2015. 23:20 ] @
Lave, stvarno me iznenadjujes:izgleda da si ti taj koji cita postove povrsno i bez razumevanja : "ZATO sto uredjaji ( citaj po srpski BUSTER ) kada palis auto ne otkacinjes kleme itd."... Ja sam, na toj temi, naveo primer - iz prakse...sta se moze desiti, kod postupaka raznih vozaca...ne da je to on uradio...ali ko zna, neke postupke ni postavljaci tema ne opisu sve i sta su sve radili na vozilima...samo sam napisao sta se moze desiti, a u cilju edukacije nekih drugih vozaca da im to ne bi palo na pamet...Ko je dobronameran, taj je shvatio...I da, u prilog tvoje povrsnosti: nije u pitanju Astra, nego CORSA 1.7 dt
[ Cezar Corolla @ 05.02.2015. 06:23 ] @
Kod ovog motora se lako provere reperi na zamajcu i bregastoj.
Posle ostaje jos samo polozaj razvodnika paljenja.