[ Szveki @ 01.02.2015. 11:25 ] @
Poštovani forumaši, u pitanju je CORSA C 1.7 Dt ISUZU, majstor mi menjao diodnu ploču alternatora 2010 u oktobru i pre dva meseca opet isti kvar i ista intervencija. Pre dva dana ponove mi se simptomi koji su prethodili i prethodnim kvarovima (u toku vožnje instrumenti na tabli na par sekundi ostanu bez struje, motor radi normalno, instrumenti se oporave!), naravno da se okončalo totalno izgorelim diodama, video svojim očima kad je majstor skinuo ploču. E sad, mogu da razumem da je nešto crklo posle 4 godine, ali ovo posle samo 2 meseca, već mi budi sumnju ZAŠTO? Punjenje još uvek funkcioniše, preko 14 V, ali mislim da naslućujem rasplet dogadjaja. Ima li neko ideju, koji je uzrok? Hvala unapred.
[ inobradovic @ 01.02.2015. 11:49 ] @
moze vise toga biti, kvalitet dela, losa ugradnja ili nesto trece, ja najvise sumnjam na kvalitet dela.
[ pajapop @ 01.02.2015. 22:08 ] @

Podatak da je u toku voznje dolazilo do gubitka rada sijalica, mislim da je presudan u ovom slucaju...naime o cemu se radi...to je dizelas i za njegov rad nije potreban akumulator - nema bobinu. Motor moze da nastavi da radi i ako dodje do prekida kontakta sa akumulatorom. Znaci, podatak moze da prodje skoro neprimetno...Medjutim, ovo je bilo na kratko, ali dovoljno da dodje do ostecenja dioda. POstoje stvari, koje vaze za sve alternatore : alternator nikad ne sme da radi "na prazno", bez opterecenja i bez regulacije. U toku rada sa alternatora se ne smeju skinuti provodnici za vezu sa akumulatorom ili reglerom. Ako bi se oni skinuli, ili ako bi doslo do bilo kog prekida kontakta dolazi do ostecenja dioda i tranzistora u regleru. Takodje, postoje radnje koje vozaci iz neznanja cine. Na primer: motor se ne sme paliti pomocnim akumulatorom ako je njegov akumulator odvezan. U tom slucaju, posle startovanja i paljenja, napon alternatora moze da skoci i na 100V, sto je veliki udar na diode i dolazi do proboja. Takodje, ako se akumulator puni na vozilu, pomocu ispravljaca, obavezno treba skinuti oba prikljucna kabla...u ptotivnom dolazi do ostecenja dioda. U ovom slucaju, mislim da dolazi do gubitka veze izmedju alternatora i akumulatora i tu vezu treba obavezno pregledati...Znaci pravilo je: SVE DOK SE ALTERNATOR OBRCE, NJEGOVA VEZA SA AKUMULATOROM SE NE SME NI PREKIDATI NI PONOVO VEZIVATI...
[ vladd @ 02.02.2015. 16:43 ] @
To su diode za relativno velike struje, ali su i relativno niskog napona, oko 50-ak volti.

I svaki napon koji prebaci probojni napon diode, unistice je naponski, a struja iz alternatora ce dovrsiti posao tezim sagorevanjem.

Nesto sa regulacijom napona na alternatoru nije u redu. Da li je menjan i regler pri zameni diodne ploce?

Moguci hladan lem na regleru, moze da dovede do prepobude i podizanja napona, bez obzira da li je instalacija vezana na accu.
[ Ned123 @ 02.02.2015. 17:37 ] @
Citat:
pajapop:

to je dizelas i za njegov rad nije potreban akumulator - nema bobinu. Motor moze da nastavi da radi i ako dodje do prekida kontakta sa akumulatorom.

U principu ovo je tačno samo za starije automobile (bez i jednog kompjutera i bez električnih pumpi za servo, gorivo i sl.)
Kod bilo kog (iole) modernog automobila, a ta Corsa bi trebala biti negdje sa početka vijeka (?) svako gubljenje kontakta sa akumulatorom dok motor (i alternator) radi može biti skoro katastrofalno za dosta komponenti. Lično sam se uvjerio kod par kolega da najobičnije skidanje akumulatora (ugašen motor a zatrebalo za pokretanje ražnja :) ) dok npr BSI nije u deep sleep modu dovodi to većih ili manjih glupiranja kasnije sve dok se ne odradi propisan reset BSI-ja. Konkretno kod jednog kolege svako paljenje motora je ujedno pokretalo i brisače nakon jedne od ovih egzibicija iako su bili potpuno isključeni :D Reset BSI-ja je riješio stvar (Peugeot 206 HDI cca 2003-04).
Primar a posebno sekundar alternatora predstavlja ogromno induktivno opterećenje i naponski spike-ovi mogu biti vrlo visoke vrijednosti.

@Szveki
Ne kažem da ovo mora biti uzrok ali obavezno nađi dobrog auto-električara i prvo detaljno prekontroliši sva kola jake struje (akumulator - alternator - starter - kontakt brava). Svi kontakti moraju biti "zdravi" bez korozije, izolacija 100% čitava bez tragova grijanja. Otpornosti point-to-point u mOhm-ima.
Dalje su ti već kazali, dio može biti npr "teški" Kinez...
PS: Da, takođe vrlo bitno pošto sam vidio jako čudna ponašanja u tom slučaju kakve su ti četkice na alternatoru i sam akumulator?

[Ovu poruku je menjao Ned123 dana 02.02.2015. u 18:57 GMT+1]
[ Szveki @ 03.02.2015. 09:12 ] @
Ljudi, hvala najlepše. Iako mnogo skromnijih znanja od sagovornika, na nametnutu temu, pretpostavio sam navedene uzroke (kvalitet ugradjenog dela, mastorske ruke). Ništa od neodgovornih zahvata (skidanje akumul. za ražanj itd...) nije bilo preduzimano, vožnja normalna, bez "divljanja" tj. ekstremno povećanih obrtaja. Sutra smo se svakako najavili "čika majstoru" i potkovan Vašim savetima i sopstvenim strpljenjem, da na licu mesta pogledamo "situaciju" (kontakti, hladan lem, četkice, namotaje, izolaciju, regler). Nastavak sledi, sa ciljem: "da se drugome ne desi", "šlep služba=rupa u budžetu".
[ Lavlja_Jazbina @ 03.02.2015. 20:54 ] @
Citat:
Poštovani forumaši, u pitanju je CORSA C 1.7 Dt ISUZU, majstor mi menjao diodnu ploču alternatora 2010 u oktobru i pre dva meseca opet isti kvar i ista intervencija. Pre dva dana ponove mi se simptomi koji su prethodili i prethodnim kvarovima (u toku vožnje instrumenti na tabli na par sekundi ostanu bez struje, motor radi normalno, instrumenti se oporave!)

Mislim da i nemas alternator prekid struje na tabli moze biti zbog kontakta u dozni.Alternator nema dodirnih tacaka,sem punjenja,da bi on mogao da pogasi sijalice i instrumente na tabli.Mozda se potrefilo da pomislis ponovo na diode.
Nemam bas informaciju koliko elektrike ima ta denso vp pumpa,kada kazes da motor nije menjao rezim rada.


[ ozocko @ 04.02.2015. 08:50 ] @
Citat:
Szveki:

...u toku vožnje instrumenti na tabli na par sekundi ostanu bez struje, motor radi normalno, instrumenti se oporave!...


sacu ja ko Kozmo: "imao sam slican slucaj..."

no zbilja - na corsi, doduse 1.2 benzin, sam imao, u nekoliko navrata, istovetan slucaj.
s obzirom da automobil nije moj, pojavu sam prijavio vlasniku.

koliko sam upucen, jedino sto je on uradio je ciscenje i kvalitetnije vezivanje spojeva akumulatora i el. instalacije,
a dal je problem jos uvek aktuelan - nemam uvida.
[ Zeleni zub @ 05.02.2015. 22:19 ] @
Kad rece diodna ploca...
Ja sam slicno imao na tom motoru (Isuzu 1.7dti). Jednom mesecno, u trajanju od 2-3 sekunde, blokira volan i pogase se lampice u instrument tabli i kazaljke padnu na "nulu", a motor radi, muzika svira. Zapravo dva puta se desilo mojoj zeni i srecom pa nije bilo ozbiljnih posledica (blokiranje volana u toku voznje = nocna mora).
Prvi put kad joj se desilo, ona tada ugasi auto, pozove me, ja se iscimam, dodjem, upalim auto i on normalno radi 30ak dana. Majstor pregleda sve - i sve OK.
Drugi put se opet desi njoj, opet blaga krivina, opet mnogo srece sa blokiranim volanom, opet ja dodjem, upalim auto i sve funkcionise odlicno oko mesec dana.
Onda sam samo ja vozio auto i posto je sve ukazivalo na nesto oko napona punjenja, na instrument tabli sam namestio jedan AVOmetar sa velikim displejem i uboo ga u upaljac. Palim auto, palim instrument i vozim i pratim napon.
Posle 20ak dana padose kazaljke, volan blokira (tad shvatim da nije blokirao vec na misice moze da se okrene sto znaci da mu je servo pumpa iskljucena), kazaljke popadale i vrhunac - u tim trenucima napon punjenja oko 17V.
Gasim auto, palim ga, opet sve normalno.
Kazem majstoru sta kaze "holter" koji sam nabudzio, on zameni diodnu plocu i regler i da kucnem u drvo vec vise od godinu dana sve je OK...

PS
Visok napon je aktivirao zastitu na instrument tabli i zato se ona iskljucivala, izgleda se tako ponasala i servo pumpa koja je kod mene elektricna. Radio aparat i dalje radio, svetla takodje...

edit:
Nasao sam i sliku