[ test1234 @ 08.02.2015. 21:42 ] @
Za 6000 Km potrosi od max. do min. Presao 25.000 cistagradska vožnja. Šta mislite jel u granicama normale ili...

Uređaj BRC fabricki.
[ veselinovic @ 09.02.2015. 05:41 ] @
Ne poznajem taj motor, ali
nema nista lose u tome da na 6 ili 10 kkm dospes pola litra alju.
Finansijski to to zanemarljivo a motoru ce da prija malo svjezih - nepotrosenih aditiva.
Motor mora da trosi ulje, samo na motoru sa TNG se to vidi. Sto zustrije vozis to veca potrosnja.
Benzinci i dizeli ubacuju u karter nesagorjele ostatke goriva i time "nadomiruju" potrosnju ulja.
E sad, kvalitet tog mix-a ulje benzin, ili ulje-garez je diskutabilna.
Pored stanja motora i nacina voznje potrosnja ulja zavisi i od kvaliteta ( citaj originalnosti - posto je gradacija vjerovatno pogodjena) ulja.
Probaj iduci put nasuti neko domace koje je 100% original.
[ sasa022 @ 09.02.2015. 06:08 ] @
Za te motore je predvidjeno da trose neku kolicinu ulja - mislim da je u granicama oko 1l na oko 5000km.
[ Zarko Silic @ 09.02.2015. 07:39 ] @
Presao 25.000 km od poslednje zamene ulja, ili je ukupno presao toliko?
[ test1234 @ 09.02.2015. 09:11 ] @
Prešao ukupno 26.000 Km. Na prvom servisu bio na 20.000 Km. Sada je na min. Piše da je Castrol puna sintetika.
[ Zarko Silic @ 09.02.2015. 15:36 ] @
Nije normalno da savremeni atmosverski motor sa NOx-om toliko potrosi ulja.

Ili je rezim rada i koriscenja previse surov, ili je ulje fals. Ako je Castrol iz grckih izvora onda je u njemu problem.

U Fiatima treba koristiti ulje koje Fiat preporucuje. Pogotovo ako se uzme u obzir da je rec o periodu razrade motora.
[ pajapop @ 09.02.2015. 21:08 ] @

Mozda i ovo moze doprineti opstoj diskusiji: http://motornaulja.blogspot.co...a-potrosnja-motornog-ulja.html
[ cozmo_im @ 10.02.2015. 08:34 ] @
Opstenarodni mit je da takvi motori ne trose ulje. Naravno da trose. Neki veoma malo, neki kao u ovom slucaju imaju solidnu potrosnju ulja.

Svaki motor trosi ulje a potrosnja zavisi i od konkretnog primerka motora, uslova voznje, kvaliteta goriva, ulja i slicno.
[ vladd @ 10.02.2015. 15:50 ] @
NAravno da svi motori trose ulje.

Poenta je u cistoci goriva. Sto je cistije gorivo, to je primetnija "potrosnja" ulja, posto se zapremina ulja ne uvecava za proizvedene produkte sagorevanja, spiranje naslaga i ostale necistoce.

Proveriti boju ulja, i ako je bistro, doliti koliko treba i smatrati pojavu kao normalnu.
[ Java Beograd @ 10.02.2015. 15:59 ] @
Ništa se ne uzbuđuj. Dolivaj ulje (između dva servisna intervala zamene) i vozi.

Trudi se samo da kupuješ originalna ulja. Castrol je ulje koje se najviše piratizuje, pa taj brend, generalno, treba izbegavati. Ne postoje 100% sigurni prodavci tog ulja.
[ etjen @ 10.02.2015. 16:03 ] @
meni je to nekako mnogo ulja potrošeno. Mislim, jeste moguće da potroši toliko ukoliko je ispravan,
ali kako je Žarko rekao, nešto ne valja sa uljem ili sa načinom vožnje...

Ne znam koliko imaš poverenja u servis gde si bio na I servisu, vrlo je moguće da ti nisu ni promenili ulje uopšte
ne bi bilo prvi put da se tako nešto desi (možda su samo dolili pa sada voziš još uvek ulje iz ''prve ugradnje'', koje, naravno,
više nema propisani viskozitet i zato troši)
[ KrkaCiC @ 10.02.2015. 16:16 ] @
Vozim matori auto,samo na plin,R11,i od zamene do zamene ulje spadne taman na minimum po meracu. Inace u karter staje 3l ulja,i mislim da je razlika max-min oko pola litra,i to valjda nije lose,s obzirom da vozim na ekolosko gorivo,koje skroz sagori i nema cadji u ulju
[ 7.scena @ 10.02.2015. 20:18 ] @
Malo gugla i evo ga:

Citat:

Fiat 500l potrosnja ulja

Po fabričkim specifikacijam normalna potrošnja ulja je maksimalno do 400 grama na 1000km. Zvuči mnogo, ali je utešno znati da vam je motor ok iako troši ulje, naravno ako je potrošnja ispod 400grama. Serviseri u Fiat servisima kažu da u praksi motori u 500L ipak troše mnogo manje.

Pored toga treba uzeti u obzir da je potrošnja motornog ulja povećana u periodu razrade motora. Kao što u uputstvu piše potrošnja na 500L se stabilizuje tek nakon pređenih 5000-6000km. Dakle to je period razrade motora, u tom peridu ne treba da brinete ako je potrošnja povećana, stabilizovaće se. Ipak proveravajte sa vremena vreme nivo ulja pogotovo u periodu razrade motora.



Znaci cak 400g je dozvoljeno da potrosi na 1000. Sto znaci da je tvoja potrosnja ulja u granicama normale za ovaj model.
[ Zarko Silic @ 10.02.2015. 20:33 ] @
Ne treba mesato pojam dozvoljena potrosnja ulja koju proizvodjac napise da bi sebe zastitio od reklamacija, sa pojmom normalna potrosnja ulja u savremenim atmosferskim motorima.

Rec je o dva podatka sa velikim medjusobnim razlikama.

Samo da podsetim: kod Golfa mk2 Dizel, TAS je u svom uputstvu za upotrebu vozila napisao da je dozvoljena potrosnja ulja 1,5 L na 1000 km.
U nemackom uputstvu za isti motor i vozilo, podatak o dozvoljenoj potrosnji ulja bio je 3 puta manji, a svi znamo kolika je na tom motoru bila stvarna potrosnja ulja. Neretko 0 L na 1000 km.

Zato ne treba porediti dozvoljenu sa normalnom potrosnjom.
[ test1234 @ 10.02.2015. 23:21 ] @
U prvih 20.000 mi je potrosio oko 2l Selenije, mislim crvene. To su mi dali da dolivam. Znaci sve sam regularno prijavio.

Kompresor Rakovicki put.

Na prvom servisu su rekli da su nasuli/zamenili Castrol neko kvalitetnije. Za neki dan idem da vidim za dalje.

Inace non stop je natovaren/pun, sve gradska voznja, kratke relacije i ne stedim ga bas, nije ispod 3000 rpm. Cim izadjem na otvoreno ide i do 150 ako ima mesta.

Pre ovoga sam vozio Punto Clasic 1,2 benzin/TNG isto BRC fabricki, presao sam za 5 godina 80.000 i nikada od servisa do servisa nisam primećivao da uopste trosi ulje. Isto je bio natovaren non stop i sve slicno/isto oko nacina vožnje, ostro pun gas. Nikad nista sem redovnog servisa i kocnice na 45.000. I ovaj sada sto ga vozi zadovoljan.

[Ovu poruku je menjao test1234 dana 11.02.2015. u 00:37 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 10.02.2015. 23:43 ] @
Vrati se na Seleniu.
Sto pre, to bolje.
[ 7.scena @ 11.02.2015. 18:50 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Ne treba mesato pojam dozvoljena potrosnja ulja koju proizvodjac napise da bi sebe zastitio od reklamacija, sa pojmom normalna potrosnja ulja u savremenim atmosferskim motorima.

Rec je o dva podatka sa velikim medjusobnim razlikama.


Da, 400g deluje bas mnogo, pa ima smisla da je to zastita proizvodjaca od garancije. Koja bi bila normalna potrosnja ulja kod tog motora 1.4 16v ?
[ Zarko Silic @ 11.02.2015. 20:11 ] @
Neotklanjanjem uzroka povecane potrosnje ulja od uobicajene moze dovesti do ostecenja motora sa trajnim posledicama.


-----------------------

U Srbiji je na sceni nekakva druga logika.
[ bakara @ 11.02.2015. 20:20 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Vrati se na Seleniu.
Sto pre, to bolje.

Ovo ti je najbolji savet, ocigledno mu to ulje bas i ne odgovara.
Ili bar probaj neko drugo ulje.
[ cozmo_im @ 12.02.2015. 08:40 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Neotklanjanjem uzroka povecane potrosnje ulja od uobicajene moze dovesti do ostecenja motora sa trajnim posledicama.


Kakve posledice? Moj je trosio 1L na 4000-5000km, tako da sam dolivao oko 2L na 10.000km od zamene do zamene (sada mi je potrosnja otprilike 300 grama za 6-7 meseci, nisam gledao kilometrazu). Elem, kad mi je ono nesrecno pukao zupcasti kais, kad je motor otvoren - bio je cist ko suza, nikakvih naslaga, cisti klipovi, hilzne, glava, bregasta, sve uredno kao novo (osim stete koju je napravilo pucanje kaisa - 4 klackalice). Takodje, jedan izduvni ventil je krenuo da popusta (malo je nagoreo - cadjav bio, ali za 300.000km to nije ni cudno). Ono sto sam ja zamenio je zato sto se to radi kad se motor otvori. Da nije bilo pucanja zupcastog, eventualno bi mozda popustio taj izduvni ventil i to je sve. Ali to se ne moze pripisati potrosnji ulja vec radnim uslovima.

Stetu moze da izazove samo neredovna zamena ulja i filtera (u vidu naslaga), voznja na kratkim relacijama bez propisnog zagrevanja motora, los kvalitet ulja i goriva. Ili eventualno ako curi kroz semering pa moze da zamasti lamelu i kaiseve ili prlja motor.

Dolivanje ili potrosnja ulja ne pravi stetu na motoru, osim ako isti ostane bez ulja pa zariba.
[ Java Beograd @ 12.02.2015. 09:17 ] @
Mislim da je Žarko to napisao misleći na principijelno rezon, pa je, takođe principijelno - u pravu.
Ipak, za pomenuti novi auto, i ja mislim da tu nema šta da se pipa, već da se doliva ulja, kad zafali, i da se vozi.
[ cozmo_im @ 12.02.2015. 09:42 ] @
Pa ljudi su uvek u fazonu, jao trosi ulje, crko motor. To uopste nije tacno.
[ Zarko Silic @ 12.02.2015. 11:55 ] @
Ako je uzrocnik povecane potrosnje ulja los i neodgovarajuci kvalitet ulja onda su stete povece.

Zato ne trebas mudrovati vec sipati provereno ulje koje preporucuje sam prouizvodjac motora. Razne varijante "boljeg" i jeftinijeg ulja treba izbegavati.
[ test1234 @ 08.05.2015. 00:02 ] @
Evo nove situacije:

Motor i dalje trosi ulje, za 7000 Km je potrosio litar dolivenog i sada je na minimumu. Znaci da je priblizno potrosio 2L ulja ako je bio na max prilikom zamene ulja.

E sad to je jedan deo problema.

Auto je postao postepeno sve bucniji, pa je na kraju buka bila prilicna. Oteram ga u servis, ponedeljak 04. Maj, Kompresor u Rakovici. Konstatovali su da je crkao menjac, zvono, kvačilo i jos kazu da je oštećenje veoma neobicno i veliko pa su zatrazili mišljenje iz Kragujevca.

Mene sada interesuje kakva su vaša iskustva u ovakvim situacijama i sta dalje ciniti.
[ pajapop @ 08.05.2015. 06:45 ] @

Pa sad, kad ti je auto u servisu, nema ti druge nego da sacekas da ti poprave auto, i da ti kazu sta je bilo...Sto se tice potrosnje motornog ulja, najbolje je da te majstore pitas (a, ko ce bolje da zna nego oni - trebalo bi da verujem da je tako), a ja bih i pitao neke sugradjane koji voze taj auto ( vidis nekog na ulici, pridjes...pitas ih kakva su im iskustva...). Sto se tice buke iz menjaca, nije neobicno, ali suvise rano za skoro nov auto...Pitanje je kakva je buka. Nju obicno prave zupcanici, ali pitanje je da li je stalna, ili samo pri promeni neke ili svake brzine...Ako je buka stalna u voznji, znaci nema ulja...ako se dolivanjem ulja ne smanji, ili ako ga ipak ima, onda je potreban generalni remont menjaca ili njegova zamena.( mada ako ga nema, postavlja se i pitanje "a gde se dede to ulje"..). Ako se buka javlja pri promeni odredjenog stepena prenosa, onda je verovatno u pitanju zupcanik sinhronog prstena u menjacu. Ako zupcanici krce pri svim promenama, ili se menjanje brzina vrsi otezano, onda je verovatno lamela zaglavila ili ne odvaja potpuno (korpa)...Stil voznje, sigurno utice na dugotrajnost kvacila, ali s obzirom da si istim stilom vozio i druge automobile, a nisi imao tih problema, verovatno da nisi ti uzrok tome vec neka sitemska greska u menjacu, koja ce se otkloniti o trosku servisera (ako je jos uvek pod garancijom)...Mada, racunaj na to da ce oni gledati na sve nacine da to izbegnu i krivicu prevale na tebe...Narocito ako nadju da je lamela istrosena...
[ Java Beograd @ 08.05.2015. 07:25 ] @
Jedno je sigurno: potrošnja ulja nema, ama baš nikakve, veze sa menjačem.

S druge strane, ne kapiram š'a se desilo menjaču. Menjač je najčešće sklop koji nikad ne crkava. 90% automobila na reciklažu ode sa potpuno ispravnim menjačem.
[ cozmo_im @ 08.05.2015. 09:40 ] @
Vec se desavalo da na Fiatima ode menjac vrlo rano. Nije cesto, ali se desavalo.

Obrati paznju na garanciju, nemoj da te zeznu kao jednog prijatelja kome su ugradili repariran menjac (kao nov, pod garancijom) u Punto Classica.

Potrosnja ulja je OK za slab motor u teskoj karoseriji.
[ etjen @ 08.05.2015. 12:36 ] @
izgleda da baš nisi imao sreće sa tim primerkom.
Inače, 2 litre za 7000km je previše za poštrošnju ulja, ma šta god neko pričao.
[ Zarko Silic @ 08.05.2015. 18:13 ] @
Ako je automobil pod garancijom, sad vec ima dovoljno argumenata za ozbiljne akcije.

Nemoj cekati. Ako vrdaju, pravac kod advokata.


Kazi im da neces pristati na remontovan menjac i da ces traziti vestacenje.

Isto vazi i za motor. 2 L ulja na 7000 km kod atmosferskog motora nije normalna potrosnja.
[ etjen @ 08.05.2015. 19:32 ] @
ja sam na Swiftu imao redovan servis na 15kkm. Nije trošio ništa, ali apsolutno NIŠTA ulja.
A skoro nikad nisam menjao ispod 3000 obrtaja stepen prenosa, a često sam menjao i na preko 4000 obrtaja.
Motor 1.2 od 93 ''konja''.

Da podvučem još jednom nije trošio ništa ulja
[ Java Beograd @ 08.05.2015. 20:05 ] @
Bravo za tebe ! Zapao ti se jedinstven primerak auto industrije !

Niti je bilo pre tebe, niti će biti posle tebe da se konstruiše i proizvede motor sa unutrašnjim sagorevanjem koji ne troši ulje. I baš se tebi zapao ?! Zavidim, priznajem !

Da li si možda obavestio proizvođača da je pogrešio u korisničkom uputstvu, u delu gde je naveo potrošnju ulja ?

Ako ovaj jedinstven primerak u istoriji mehanike i auto industrije ponudiš na licitaciju, verujem da ćeš dobiti veome, veoma primamljive ponude !
[ Zarko Silic @ 08.05.2015. 20:14 ] @
Ako se ne manja nivo ulja na markeru sipke pokazivaca ulja to ne znaci da motor ne trosi ulje.

Kod Madinih dizelasa nivo ulja poraste za cak 30 mm izmadju 2 zamene ulja

Ludi neki motori.
[ pajapop @ 08.05.2015. 22:01 ] @

Pazljivo sam iscitao celu temu i nisam primetio da je iko pomenuo, niti da je pokretac teme pomenuo da je neki majstor uradio stvarnu dijagnostiku, da li auto stvarno "trosi" ulje...POd uslovom da je ulje kvalitetno, tj. otporno na sagorevanje i isparavanja, jedini uzrok njegovog stavrnog sagorevanja moze da bude njegovo prekomerno izllivanje u komoru za sagorevanje. Tada mora postojati plavi dim iz izduvne cevi (kao prvi znak), a uzrok tome mora biti istroseni ili polomljeni klipni prstenovi (uljne karike) ili napukao klip. Ako pri tome nema gubitka snage i buke iz motora, onda je uzrok istrosenost vodjica vetila i gumice ventila. ( e sad...pokretac teme pominje preteranu buku...sad dal je iz menjaca ili motora...nek majstori ustanove). Znaci...prvo treba skinuti svecice, i pogledati kako izgledaju...Cilindar na kome dolazi do prodora ulja obicno se lokalizuje po svecici na kojoj se nalazi mastan, crn nanos...`Ovde neko kaze, kako mu auto ni malo ne trosi ulje??? Pa dobro...svako zna svoje...medjutim, sve knjige i prirucnici, pisu o tome da se izvesna kolicina trosi, i to spada u "prirodnu pojavu", ali iz jednog prostog razloga...zato sto postoji potreban radni zazor izmedju klipova i cilindara (stublina), i pomeranja u toku rada klipnih prstenova pri cemu se njihovi zazori u nekom momentu preklapaju. Kad se zazori preklope, izvesna kolicina ulja, normalo, se ubaci u komoru za sagorevanje i sagori. Kako klipni prstenovi nastavljaju da se zakrecu u svojim lezistima, zazori se ne preklapaju i nema prodora ulja...i taj proces se stalno ponavlja. Cesce preklapanje dovodi do veceg sagorevanja ulja, ali to je normalan proces i ne treba ga mesati sa stvarnim kvarom, koji sam gore naveo...Sto je veci broj obrtaja motora u minuti, to je i broj preklapanja veci, pa samim tim i potrosnja ulja...Sta se stvarno desava sa ovim motorom moze da ustanovi samo majstor na "licu mesta"...

Citat:
Zarko Silic

Kod Madinih dizelasa nivo ulja poraste za cak 30 mm izmadju 2 zamene ulja :D

Ludi neki motori.


Nisu to ludi motori, vec to zaostane izvesna kolicina starog ulja (koje se nije slilo) kod motora sa hidraulicnim podizacima... I kad se doda puna kolicina novog ulja, ispada da ima viska...sto i jeste visak jer ima starog koje nije izbaceno...


[ etjen @ 08.05.2015. 22:15 ] @
Citat:
Java Beograd:
Bravo za tebe ! Zapao ti se jedinstven primerak auto industrije !

Niti je bilo pre tebe, niti će biti posle tebe da se konstruiše i proizvede motor sa unutrašnjim sagorevanjem koji ne troši ulje. I baš se tebi zapao ?! Zavidim, priznajem !

Da li si možda obavestio proizvođača da je pogrešio u korisničkom uputstvu, u delu gde je naveo potrošnju ulja ?

Ako ovaj jedinstven primerak u istoriji mehanike i auto industrije ponudiš na licitaciju, verujem da ćeš dobiti veome, veoma primamljive ponude !



ih bre, do sada sam te smatrao ozbiljnim sagovornikom i simpatičnim štaviše...
Ne zaslužuješ repliku uopšte ali...

Hajde da budem malo plastičniji: Dakle, od zamene do zamene (što je 15kkm) na šipci se ne vidi ni malo da je potrošio ulja.
Šipka ima valjda litar od minimuma do maksimuma, ne znam tačno.

Možda, ali samo možda je bilo par mm razlike, ali i to nisam siguran.

Dakle, meni je baš zapao taj što ne troši ulje, jbga
[ AstralPro @ 08.05.2015. 22:26 ] @
Loži vas Etjen, pomešao mu Swift malo vodu i ulje pa zato pokazuje uvek max :D
[ Zarko Silic @ 09.05.2015. 01:02 ] @
Citat:
AstralPro: Loži vas Etjen, pomešao mu Swift malo vodu i ulje pa zato pokazuje uvek max



Citat:
pajapop



Nisu to ludi motori, vec to zaostane izvesna kolicina starog ulja (koje se nije slilo) kod motora sa hidraulicnim podizacima... I kad se doda puna kolicina novog ulja, ispada da ima viska...sto i jeste visak jer ima starog koje nije izbaceno...


Ne,

postoje drugi razlozi. Porast nivoa ulja javlja se sa porastom predjevih kilometara i to srazmerno. Sve sto je vise predjeno kilometara, nivo ulja je sve veci, a nivo vode uvek isti.

Enigma, aaa?
[ pajapop @ 09.05.2015. 05:50 ] @
Ma mora postojati logicnije objasnjenje...Evo iz mog iskustva, moja Mazda 323 ima hidraulicne podizace. Kad kontrolisem nivo ulja posle jednog sata ili sutradan, razlika je znatna...Bukvalno, mora odstojati ceo dan, da bi se ulje slilo, pa pokazati realno stanje...Zatim, toliko je osetljiva na nagib terena da je neverovatno...Mala kosina u bilo kom pravcu, pokazuje razlicito...bukvalno, moram je postaviti uvek u isti polozaj (mesto), da bi rezultat bio realan...Ja imam povecanu potrosnju, jer su meni svecice zamascene, a nemam gubitak snage, znaci, kod mene su vodjice ventila i gumice "riknule"...al` se ne "uzbudjavam"...redovno kontrolisem i dolivam i..."teraj Misko"...(350000km)... Heee...hteo sam rano jutros da krenem u selo...kad nivo ulja...onako...i sad cekam da se otvori prodavnica, da dokupim litar "za svaki slucaj"...malo nezgodno, zar ne...

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 09.05.2015. u 08:05 GMT+1]
[ etjen @ 09.05.2015. 08:20 ] @
dobro, bre, bukvalisti jedni, ajmo ovako...

Znam ja da motori moraju da potroše bar malo ulja prilikom rada ali kod Swifta se to stvarno nije primećivalo.

Ne znam zašto i kako ali na šipci se skoro nije primećivalo, kao što sam vam i rekao ranije.
Dakle baš sam pokušavao tačno da se setim (ipak ima već pune dve godine od tada) i siguran sam da nikad nije falilo
više od par mm na šipci za 15kkm (to mu je bio servisni interval)

E, sad, auto je vožen uglavno po gradu i znam da neki ljudi tvrde da kod vožnje po gradu (tj. čestog paljenja i gašenja)
zna da dođe do kondenzacije u motoru što rezultira malim povećanjem nivoa ulja.
Možda ta kondenzacija ima veze što je ulje skoro uvek bilo na istom nivou, ne znam, ali je tako kako sam vam rekao.

I u principu, ne znam što vam je to toliko čudno. Meni nijedan ispravan benzinac koji sam vozio nije trošio značajno ulje.

Sećam se da mi Twingo od servisa do servisa, dakle za 5kkm, nije trošio više od 200-nak grama ulja (a bio je prešao preko 150kkm)

Jedino dizeli su mi uvek pomalo trošili ulje, ali i to od minimuma do maximuma za servisni interval. Nikad nije trebalo da dolivam.
[ pajapop @ 10.05.2015. 18:37 ] @
Evo, dodjoh iz sela, i situacija je bila sledeca: Na parkingu, pred zgradom, mi je pokazivao 0,5l manje od maksimuma. Kad sam stigao na selo, na ravnom, posle 3 sata stajanja, proverim, falilo je 0,4l. Sutradan, tj. danas jutros, proverim , falilo je 0,2l. Znaci, realno, falilo mi je samo 0,2l a 0,3l sam imao u glavi i podizacima...nagib terena...

Citat:
Zarko Silic:

Ne,postoje drugi razlozi. Porast nivoa ulja javlja se sa porastom predjevih kilometara i to srazmerno. Sve sto je vise predjeno kilometara, nivo ulja je sve veci, a nivo vode uvek isti. Enigma, aaa? :D


Pa ako nije razlog ovaj koji sam naveo (ne sliveno ulje), pod uslovom da je motor ispravan i da nema nekog prodora goriva i rashladne tecnosti, jedini uzrok podizanja nivoa ulja moze da bude samo njegova promena viskoznosti, tj. da vremenom postaje redje, slabe molekularne veze usled termickog i mehanickog dejstva u motoru, i ulje dobija na volumenu...Samo mi je malo tesko da zamislim situaciju da to bude tako drasticno kako si ti naveo...Ako se na vreme ne intervenise, motor bi se "udavio" u sopstvenom ulju...A i kakvo je to ulje???
[ Zarko Silic @ 11.05.2015. 12:59 ] @
Pajopope, ti si toliko pun bisera da se ja svakim danom sve vise divim tvojim neverovatnim komentarima.

Citat:
pajapop: pod uslovom da je motor ispravan i da nema nekog prodora goriva i rashladne tecnosti, jedini uzrok podizanja nivoa ulja moze da bude samo njegova promena viskoznosti, tj. da vremenom postaje redje, slabe molekularne veze usled termickog i mehanickog dejstva u motoru, i ulje dobija na volumenu...Samo mi je malo tesko da zamislim situaciju da to bude tako drasticno kako si ti naveo...Ako se na vreme ne intervenise, motor bi se "udavio" u sopstvenom ulju...A i kakvo je to ulje???




------------------------

Kod Mazdinih dizelasa (novije generacije), kao sto sam spomenuo u jednom od prethodnih postova, razlog podizanja (drasticnog podizanja) nivoa ulja u karteru nije posledica neispravnosti vec je posledica prevelike kolicine uspricanog goriva u cilindre zarad spaljivanja DP filtera koji se zapusio i toga, da se nesagorelo gorivo sliva u karter mesajuci se sa postojecim uljem i dizuci mu postojeci nivo.

Zanimljivo je to da se kod tih motora ova pojava smatra sasvim normalnom, pa sam zato napisao: "lud neki motor".

Zbog tog ozloglasenog DPFa, nazalost, morao sam da kupim jednu noviju Mazdu kako bih joj uradio autopsiju


[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 11.05.2015. u 14:10 GMT+1]
[ pajapop @ 11.05.2015. 19:40 ] @
Citat:
Zarko Silic: Pajopope, ti si toliko pun bisera da se ja svakim danom sve vise divim tvojim neverovatnim komentarima. :D


A sta ovde ima toliko "neverovatno"...Ja se bar trudim da razmisljam logicno i da budem konstruktivan...A ti ako vec nesto znas, onda nemoj da izbacujes poluinformacije i ne dorecene ideje, vec to podeli sa nama da i mi nesto novo saznamo...Na primer nesto ovako: http://www.mazdaclub.rs/forum/...=322&t=47915&hilit=dpf

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 11.05.2015. u 21:28 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 11.05.2015. 21:25 ] @
Eeee, pa ne moze se bas sve napisati.

Jer kada bi se bas sve napisalo na NETu prestala bi potreba za klasicnim skolovanjem, pa bi, recimo nas drugi moderator na ovom forumu, zajedno sa svojim kolegama ostao bez posla.

---------------------

Na linku koji si postavio, pise da se za pranje DPFa koristi sredstvo za pranje na bazi trihloretilena.

Samo da podsetim, rec je o jedinjenju koje je u Evropi strogo zabranjeno jos pre 30 godina ( u Svedskoj pre 40 godina), a Cacanska firma ga prodaje i sasvim slobodno valja na srpskom trzistu. "Naucnici" koji ga preko foruma preporucuju, ocigledno nisu svesni sta cine (ili mozda imaju crne namere sto me ne bi zacudilo).

Tek toliko da se zna.

P.S. Samo zbog te jedne recenice, preporuke, link ka tom forumu setovao bih na ignore.
[ pajapop @ 11.05.2015. 21:55 ] @
E ovaj odgovor je konstruktivan. Znas nesto sto mi ne znamo...samo tako nastavi...
Povodom pomenutog sredstva za pranje Pulton m-19 (na onom linku), malo sam istrazivao...moze se nabaviti, ali se prodaje samo pravnim licima...Znaci, mere predostroznosti kod upotrebe bi trebale biti "drasticne"...kao da radis sa Ebolom...

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 12.05.2015. u 07:58 GMT+1]
[ test1234 @ 12.05.2015. 12:00 ] @
Evo situacija je sledeca:

Menjac je skinut i poslat u FAS, tamo su ga navodno pregledali i opet navodno, po rečima ljudi iz Kompresora, odobren mi je nov mjenjač. Nov menjac će u Kompresor stići za 10-tak dana. Sto se motora i potrošnje ulja tiče, tek kada namontiraju menjac vrši će testiranje motora i analize ulja i izduvnih gasova, ako sam dobro razumeo.

Inače, dobio sam zamensko vozilo, Fiat Panda, potpuno nova, prešla 260 Km, od neke Rent a car firme.
[ etjen @ 12.05.2015. 13:07 ] @
korektno
[ Zarko Silic @ 12.05.2015. 13:11 ] @
Citat:
test1234:Inače, dobio sam zamensko vozilo, Fiat Panda, potpuno nova, prešla 260 Km, od neke Rent a car firme.


Nemoj ga ni vracati. To ti je duplo bolji auto od onog sto si im ostavio.
[ test1234 @ 12.05.2015. 13:35 ] @
Dala baba dinar....

Videcemo ocel dati da dokupim garanciju.
[ test1234 @ 20.05.2015. 11:02 ] @
Jos ništa.
[ Tajmija @ 24.05.2015. 18:29 ] @
Kako se kreće potrošnja na tom automobilu? benzina i TNG-a?
[ test1234 @ 25.05.2015. 18:01 ] @
Evo danas mi javili da dodjem po auto. Dodjem predam Pandu , pregledaju je i onda nastaje igranka.

Pitam šta je radjeno a on odma kaže kako su jedva uspeli da izvuku popravku da bude u garanciji. Pitam zašto , čovek kaže zato sto sam sam ugradjivao gas. Izvadim papire i pokazem mu da je fabricki gas. Usput pitam da dokupim garanciju, odgovara da danas ne moze ništa tek u sredu i to mora da traži odobrenje od FAS-a, a i nisu mu tu direktorica i neki sef. Uglavnom gura mi papir da primim auto i da dodjem u sredu pa da podnesem zahtev za produzenu dokupljenu garanciju. Kažem čoveku da nisam zainteresovan da podignem auto ukoliko mi ne omoguce da dokupim dve godine garancije. I da ne duzim nisam uzeo auto do srede kada će me primiti direktorica Kompresora .

Mene sada interesuje da li može da se desi da mi ne odobre dokupljivanje produzene garancije, u tom slučaju nisam spreman da preuzmem auto, odnosno to je signal da oni znaju da auto neće dugo izdrzati.

Molim za neki ozbiljan, pravno utemeljen savet, ako može.

Inace čovek mi mrtav ladan kaže da FIAT tolerise potrosnju do 400gr na 1000 Km.

Inače zamensko vozilo su mi uzeli, odnosno nisu mi dozvolili da nastavim da ga koristim.
[ test1234 @ 28.05.2015. 08:14 ] @
Evo juce, sreda, sam bio u Kompresoru. Razgovarao sa direktoricom, mislim da se zove Milica, i sefom servisa. Razgovor je otprilike tekao ovako:

Predočeno mi je da sam zakasnio na prvi redovni servis.
Inače auto je kupljen 07.08.2013 g a na prvi servis je došao 19.09.2014 g sa 20650 Km.
Nije mi dozvoljeno da dokupim neku od dodatnih produzenih garancija iako su mi na kucnu adresu poslali poziv da ako želim mogu da dokupim.
Rečeno mi je da Kompresor ne dozvoljava produženu garanciju za automobile sa ugrađenim gasom.
Bilo je tu jos nekih predloga kao, zamenicemo ulje, zapecaticemo sve, pa pratiti potrošnju ulja.
Otprilike se sve svodi na odugovlačenje do isteka garancije od 2 g.

Da ponovim auto je kupljen u Kompresoru sa ugrađenim gasom.

Mislim, jasno je meni gde živim, jel ima neko neki komentar predlog, sta dalje.
[ Java Beograd @ 28.05.2015. 08:51 ] @
Jesi li šta radio sam na autu (menjao ulje, filtre, bilo šta ...) u onih 20.650 km tj. godinu i mesec dana ?
[ test1234 @ 28.05.2015. 08:56 ] @
Nov auto, ugrađen alarm u Kompresoru i to je sve do prvog servisa. Dolivao ulje. Bio na 15000 Km u Kompresoru, prodali mi ulje koje da dolivam, rekli da je to normalna potrošnja i da slobodno vozim do prvog servisa.

Mene zanima da li sam ja "diskriminisan" u odnosu na druge potrošače Kompresora kojima je omogućena kupovina produžene garancije.
[ losmi183 @ 28.05.2015. 09:26 ] @
A šta tačno piše u ugovor tj. garanciji koju si dobio kada si kupio auto 2013 ? Prvo dobro prouči sve detalje. Da li su stavili neku odredbu tipa da prodavac zadržava pravo da ne produži garanciju ako se za to ukaže potreba. Ili je produženje garancije tvoje apsolutno pravo, sem ako ne prekršiš neki od uslova.

Naravno da postoje situacije kada se gubi garancija, jedna od njih je ugradnja plinskog uredjaja u servisu koji nije njihov. Sećam se da je drugar pre dosta godina za novu Dačiju Sandero platio ugradnju sekvent plina 1000 evra kod prodavca kako bi zadržao garanciju, a tada je ugradnja sekventa bila oko 600 evra u bilo kom drugom servisu.
Ali ako ti je Kompresor prodao vozilo sa ugradnjenim plinom i dao garanciju, to znači da stoje iza svog rada, da ti garntuju da pin ni na koji način ne može da ošteti vozilo.

Ja se nikako ne bi pomirio sa tim. Kakva god da je ovo zemlja, postoji inspekcija za ovakve stvari a ako to ne reši problem postoji još jedno mnogo moćno oružije u rukama kupca, a to je negativna reklama. Ko će normalan kupiti bilo šta od njih ako zna šta se tebi desilo. I oni to znaju. Zapreti im da ćeš na sva usta razglasiti kakva su firma i čime se služe, objava na svim auto forumima, društvenim mrežama, e-mail FAS-u o tome kako ovi ruše ugled firme...
[ losmi183 @ 28.05.2015. 09:30 ] @
Sad vidim da je fabrički gas. U svakom slučaju pokušavaju da te otkače na nekorektan način. Dobro prouči svoja prava

http://paragraf.rs/propisi/zakon_o_zastiti_potrosaca.html
[ test1234 @ 28.05.2015. 10:19 ] @
Evo sad sam bio u "zastiti potrosaca" ul. Spanskih boraca 32a 3sprat stan16 blok 28. Sreća da sam iz ovog kraja inače za pronalaženje , nemoguca misija, izgleda neki "Šaricev" stan. Ovde niko nije bio mesecima.
[ bakara @ 28.05.2015. 10:51 ] @
Ma posalji nekog da dokupi tu garanciju umesto tebe, i onako ne mogu da te vide ocima, a tako ce mozda i da prodje :)

Inace te automobile koje domaci dileri prodaju sa auto gasom u stvari oni sami ugradjuju i automatski bi onda ta firma trebala da snosi garantne uslove posto fabrika za to ne garantuje ali oni to masno sve naplate ali kad dodje do nekih problema peru ruke.


[ test1234 @ 28.05.2015. 10:58 ] @
Ma iso u autokucu Kole u Zemunu u Cara Dusana, kazu mora kod dilera koji ti je prodao.
[ losmi183 @ 28.05.2015. 11:10 ] @
Tržišna inspekcija:
Omladinskih brigada 1, tel. 2699-610
- Odsek za rešavanje prijava građana (dežurna služba), 2856-030, 2699-610 (07.30–15.30) i 0800-102-101 (00-24)

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1227762
[ bakara @ 28.05.2015. 11:22 ] @
Citat:
test1234:
Ma iso u autokucu Kole u Zemunu u Cara Dusana, kazu mora kod dilera koji ti je prodao.

Sacekaj desetak dana, pa posalji zenu, i nemoj da pominje nikakve probleme nego samo neka naidje onako u zurbi i neka kaze da hoce da dokupi dodatnu garanciju...

U ostalom nek pozove (ona) prvo telefonom i neka se raspita i kaze da ima auto sa gasom da bi htela dodatnu garanciju...


[ test1234 @ 28.05.2015. 11:37 ] @
Gledaju u komp, ne vredi, nego, zvao sam ove sa Novog Beograda sto je @losmi postavio, kaze covek da ima osnova i da to sve napisem pa da mu predam.
[ etjen @ 28.05.2015. 11:49 ] @
taman sam posmislio kada si dobio zamensko vozilo i kada ti je primljen auto na rad, da je Kompresor postao ozbiljnija firma.
Ali, ne vredi. Iste priče o nepoštovanju garancija se ponavljaju svako malo...(ne samo kod njih naravno)

Da li ćemo ikad imati prodavce koji se bore za svaku mušteriju i fer borbu na tržištu, a ne da opstaju oni koji
imaju svakakve druge veze samo nemaju kvalitet?

KOd nas su ljubazni samo dok ne kupiš auto a posle jbga, snađi se, pa na mišiće. Njesra.
[ cozmo_im @ 29.05.2015. 11:07 ] @
@test1234:

https://www.youtube.com/channel/UCS3XYZ0-vO7D2kZJRcVrJkw

Evo koga da kontaktiras.
[ test1234 @ 26.06.2015. 09:33 ] @
Jedan od odgovora ovako na brzinu.

[ cozmo_im @ 26.06.2015. 10:02 ] @
Ja sam ti rekao kome da se obratis a ne njima.

Ovi iz potrosackog savetnika resavaju samo tako. Odgledaj njihove priloge vezano za Fiat.
[ test1234 @ 26.06.2015. 11:23 ] @
Jesam, snimljena emisija, mora jos nešto da se doradi. Inače sta sam tamo video o Kompresoru, strašno. Izgleda da "Hleb i kifle" moze svašta .
[ test1234 @ 01.07.2015. 15:12 ] @
Emisija snimljena, ako sve bude kako treba, ide u nedelju.
[ test1234 @ 12.07.2015. 12:07 ] @
Bila danas u 12h emisija na RTS 2, repriza sreda 11.30h.
[ inobradovic @ 12.07.2015. 17:47 ] @
el ima neki link da se odgleda emisija ?
[ test1234 @ 12.07.2015. 18:04 ] @
Izgleda da ga jos nisu postavili.
[ test1234 @ 20.10.2015. 16:54 ] @
Evo Tek sada su postavili:


https://m.youtube.com/watch?v=Wa17KMrIY1k
[ inobradovic @ 20.10.2015. 22:53 ] @
i kako se zavrsilo ?
[ test1234 @ 21.10.2015. 11:26 ] @
Ima osnova za tuzbu za prevaru, tako kazu.
[ test1234 @ 10.07.2017. 07:18 ] @
Evo novi problemčić:

Auto prešao 67.000 Km, 2013g okruglo 4 g. BRC LPG. 1.4 benzin, 95 KS.

Hladan, ujutro malo teze pali, kasnije u toku dana normalno, sve su kratke rute 10-15 Km.

Promenilo se recimo to da prvo prebacivanje benzin/LPG ide otežano, neće da prebaci pa ga ja ručno palim/gasim dok ne prihvati, samo pvo jutarnje, posle je sve ok.

Šta bi moglo biti?
[ test1234 @ 13.07.2017. 22:12 ] @
Malo mi se i potrošnja povećala. Jel moguće da je zbog slabijeg akomulatora, jutros sam osetio da je na izdisaju.
[ vladd @ 14.07.2017. 07:48 ] @
Moguce je da pravi problem alternatoru, da ga opterecuje. I teze paljenje moze da bude posledica veceg pada napona na accu. Zameni ga, jeste da kosta, ali problemi koje napravi su jod gori. Pride, moze elektroservo da krene da se iskljucuje..sto nije prijatno u voznji.
[ pajapop @ 14.07.2017. 11:01 ] @

Zbog tih kratkih ruta i cestog startovanja moguce je da je akumulator vremenom "ostario", mozda i pre vremena (ne znamo koliko je star)...Treba ga za prvo vreme dopuniti, postaviti na punjac jedno 10-ak sati, po mogucstvu, ako je moguce, proveriti i nivo elektrolita i doliti malo destilovane vode....Pozeljno je i proveriti zategnutost kaisa alternatora, pa proveriti kod elektricara i struju punjenja...pa ako je to sve u redu, a on se i dalje prazni, jer je izgubio kapacitet, zameniti ga novim...Ja inace, ne verujem da je povecana potrosnja plina uzrok zbog loseg akumulatora...Neko stelovanje smese je uvek pozeljno...
[ sasa022 @ 14.07.2017. 11:57 ] @
@test1234

Da li je do sada radjen servis isparivaca ???
Kada i da li su proverene dizne ???
[ test1234 @ 14.07.2017. 12:41 ] @
Na svakih 20.000 Km redovan servis svega, pa i gasa u Kompresoru. Oni su mi ga prodali sa ugradjenim gasom. Uvek pitaju hoćete li i servis gasa. Znaci pre jedno 7.000 Km.

Zimus mi je jednom skroz iscurio tako da sam danas ubacio nov od 60 Ah neki Grčki. Kleme su bile užasne. Očistio sam i namazo nekom mašću za Anti koroziju, kao specijalna za to. Sutra javljam ujutro.

Inače mi je za ovih 7.000 Km potrošio 1,5 l ulja. Ustalio se nema šta.

Interesantno da sam za jedan dan prešao 1.200 Km gde sam ga konstantno vozio između 140 i 170 Km/h i čim sam stao sutra dan pogledam ulje isto na max. kao pre polaska.
[ sasa022 @ 14.07.2017. 14:36 ] @
Na oko 50.000 treba da se zameni membrana u isparivacu i da se sistem nasteluje...

Da li je to odradjeno tj. sta je radjeno kao redovan servis ???
[ Žika 11 @ 14.07.2017. 17:35 ] @
500 L izgleda pati od akumulatora. Često je crkavanje čak i na manje od 24 meseca. Sigurno da kumuje i vožnja na kratkim relacijama tj često startovanje vozila u gradskoj vožnji kada alternator ne stiže da dopuni. Prvo proveri napone punjenja pod opterećenjem sa svim živim potrošačima.
Potrošnja ulja velika za nov auto , probaj da pređeš na neko drugo ulje.
[ test1234 @ 15.07.2017. 07:03 ] @
Evo ga sad,

Prebacivanje sa benzina na gas ide otežano.
Kad automatika sama pokuša da prebaci sa benzina na gas, samo u vožnji na leru ne, pojavi se zvučni signal da nema gasa iako je rezervoar pun.

Ovo samo prilikom prvog srartovanja dok je motor hladan.

I u toku prve vožnje, ujutro dok je još hladan motor, ako krenem dok još nije prebacio na gas, u toku voznje na benzin prilikom prebacivanja na gas po nekoliko puta neće da prebaci na gas već uključuje signal da nema gasa. Moram da isključim gas pa ponovo da ga uključim da automatika uspe da prebaci na gas i to po nekoliko puta.

I sada u vožnji osećam prebacivanje na gas kao popriličan trzaj. To se ranije nije dešavalo ni zimi, upalim krećem odmah i sve je radilo bez problema, jedino što je zimi duže išao na benzin, prelaz se uopšte nije osećao.
[ mjanjic @ 15.07.2017. 09:50 ] @
I meni se zadnjih 15-ak dana dešavalo nešto slično, čak je pre mesec i po motor počeo ludački da trese, a prebacivanje na plin nije uspevalo jer je pištao kao da nema benzina, takođe je na 2000rpm lambda sonda počela da blinka.
Došao kući, ugasio motor, ponovo dao kontakt i sačekao da dijagnostika odradi posao, isključio kontakt, pa ponovo dao i zaverglao i auto radi normalno, i na benzinu i na plinu.
Evo, juče se ponovo dogodi slično, samo što je posle par isključivanja plina prihvatio da prebaci umesto da samo pišti da plina nema, ali na benzinu i dalje trese. Uradio mali servis (namestilo se da je došlo vreme za njega) i zamenio svećice, i dalje malo trese na benzinu, pa sam natočio benzina i nasuo dve bočice za čišćenje dizni...

Dešavalo mi se to drmanje motora i pre godinu-dve, rešio sam tim aditivom za čišćenje dizni, ali je izgleda najbolje, ko ima vremena, skinuti dizne i odneti na ultrazvučno čišćenje. Nakupi se naslaga i u razvodnoj grani... benzin nam je jednostavno katastrofa, a za dizel me čudi kako ovi novi motori uopšte podnose ovo đubre od goriva kod nas.

A i Fiat i Opel koriste Delphi elektroniku pa su za iste simptome uzorci često isti.
[ botr @ 16.07.2017. 08:27 ] @
Aditivi za ciscenje dizni skoro uopste ne rade :) Jedino ispravno resenje je ultrazvucno ciscenje.
[ test1234 @ 18.07.2017. 07:32 ] @
Ako sam dobro shvatio.

Aditiv za benzin.

Na benzinu radi dobro, problem je Gas. Neće da prihvati gas /LPG i to samo ujutro prilikom prvog prebacivanja.
[ pajapop @ 18.07.2017. 08:53 ] @

Ja bih proverio MAP senzor, koji ti je ugradjen , koji u sebi ima i senzor temperature gasa,,jer pomocu njega upravljacka jedinica "zna" u kom rezimu radi motor kao i nivo temperature i pritiska gasa u sistemu....Ja bih krenuo od njega ...
[ mjanjic @ 18.07.2017. 22:08 ] @
Možda nema veze sa problemom i temom, ali evo danas majstori skinuo dizne i očistio, zamenio sitanca (bila baš katastrofa) i sad radi k'o sat. Kaže da su sve dizne bile loše po pitanju naslaga, ali ta jedan koja je zezala totalna katastrofa. Naravoučenije, bar po preporuci majstora, voziti na plin po gradu, ali ga redovno provozati na otvorenom na malo jačem gasu. Cena sitnica s obzirom da je problem rešen za jedno popodne - 4000 din., on skidao i vraćao dizne (koje su kod Z16SE "malo" zaturene, plus su preko usisne grane i dizne+kablovi+vodovi za plin), ultrazvučna kadica, sitanca...


Što se tiče pitanja člana "test1234" za teško prebacivanje na plin, moguće da "zaledi" isparivač, mada teško na ovim temperaturama, ali nikad se ne zna, pa treba proveriti creva i da li rashladna tečnost normalno protiče kroz isparivač. Takođe proveriti i membranu, a nije zgoreg ni zameniti filter tečne faze ili ga bar skinuti i proveriti, jer ako se nakupi nečistoća, ume da pravi problem pri prebacivanju na plin (meni se dešavalo kod prethodnog auta, čak ponekad nije hteo da drži ler na plinu već se gasio, zamena filtera tečne faze je rešila problem).
[ test1234 @ 09.08.2017. 13:23 ] @
Evo šta se dalje dešavalo:

Zamenio sam nov akumulator i problemi sa otežanim startom, kada je motor hladan, su ostali, a takodje je ostao problem sa prebacivanjem sa plina na benzin.

Posto sam bio daleko od naseljenih mesta, vozio sam tako dok nije nestalo gasa, nekih 400 Km, i dalje nastavio na benzin.

Dalje sam vozio na benzin, dva rezervoara, približno oko 1000 Km, ostao je problem otežanog hladnog prvog starta ujutru.

E sada kada smo završili posao i spustili se do autoputa, nasuli treći rezervoar benzina i novo punjenje, oko 40 L gasa, počela je ponovo vožnja na gas. Odmah sam primetio da više nema zezanja oko prebacivanja na gas.

I evo već nekoliko dana nema problema ni sa hladnim startom ujutru a ni sa prebacivanjem sa benzina na gas.

E sada ovo se sve dešavlo u inostranstvu. Da li je moguće da je problem bio do goriva.
[ veselinovic @ 09.08.2017. 16:04 ] @
Sumnjam da je gorivo uzrok problema.
Mislim da je plinska mapa pogresno namjestena, pa se CPU namjesti na pogresno podesen plin.
Kad prebacis na benzin CPU pokusava da upravlja motorom kao da je plin u igri.
Sumnjam da na plinu imas bogatiju smjesu koju komp kompezuje (koliko moze) i dovede u neko uredno stanje.
[ hobbista @ 10.08.2017. 21:11 ] @
Problem je sa kvalitetom gasa kod nas.
Kada budeš zamenio filter tečne i gasne faze, pogledaj ih na šta liče. Naći ćeš naslage neke smolaste mase.
[ test1234 @ 20.03.2019. 19:25 ] @
Evo naguro 100.000 Km. Danas bio na servisu kod Bogunovića, Bgd. Mali servis, ulje, filteri, zamena nekih sijalica it’d. 11500 din. Kad sad vidim da na hladno radi grejanje, onako umereno, ima li neko ideju šta su zeznuli...
[ bakara @ 20.03.2019. 21:41 ] @
Pa klapna od grejanja ostaje zaglavljena u nekom medju polozaju.

na novim automobilima je to reseno servo motorima, retko sajlama.

Mozda ako je menjan filter klime, ostala klapna zaglavljena, ne znam kako je to kod njega reseno.
[ bordzija @ 21.03.2019. 13:21 ] @
Izvadi filter klime neretko se deformišu prilikom ugradnje "zamenskih" koji samo liče na filter, nemaju plastični okvir nego je sve napravljeno od kartona i papira. Kada je tesno kao kod mene (gura se kao knjiga u policu 2 kom) neće baš da uđe, iskrivi se, može i da se pocepa pa deo smeta klapni da se otvori ili zatvori tj zaglavi je.
[ test1234 @ 21.03.2019. 13:46 ] @
izvadio pa vratio filter klime i sad radi, fala lepo...
[ bakara @ 21.03.2019. 20:19 ] @
Eto i da ja tebi malo pomognem