[ Demetros @ 19.02.2015. 21:33 ] @
Prije svega - pozdrav svima.

Moj problem je nastao prije dva-tri dana. Naime, nekad mi svijetla rade a nekad ne. Isto to se (naizmjenicno ili cak odjednom) desava i sa podizacima i muzikom. Inace,auto vergla i pali sasvim normalno. Takodje, cuju se regleri prije nego sto se poslije izvjesnog vremena (voznje) sve normalizuje. Kad se restartuje problemi se u 90% slucajeva opet javljaju.

Potpuni sam laik kad je autoelektrika/elektronika u pitanju pa je svaka pomoc dobrodosla!

Edit: Tek sad vidim da sam napisao regleri umjesto releji. Dileja...

[Ovu poruku je menjao Demetros dana 20.02.2015. u 12:29 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 19.02.2015. 21:56 ] @
Mi smo ovde culi da su Volvo automobili zabavni za voznju.

Mozda je to sto se desava deo te zabave.

Treba pazljivo procitati uputstvo.
[ Demetros @ 19.02.2015. 22:02 ] @
A ja sam cuo da od pretjerane voznje bicikla mozes da ostanes sterilan... Bolje 170 konja nego 1, u svakom slucaju.

Jeste da si moderator ali bi ipak trebao biti malo prizemniji jer ces prije ili kasnije shvatiti da to i nije neko preveliko dostignuce.
[ Lavlja_Jazbina @ 20.02.2015. 00:17 ] @
Kada si kupio auto? Da nije mozda bio potopljen A DA TO NISI ZNAO.
[ Demetros @ 20.02.2015. 05:39 ] @
Vozim ga, bez problema, godinu dana. Dakle, ne bi trebalo da je to u pitanju.
Postoji mogucnost da je sve pocelo da se desava od dana kad je bio u perionici (u to nisam siguran) ali mi nije jasno kako su tamo uspjeli nesto da pokvare jer nikad ne perem motor.
Da li je moguce da sve izazove neispravan modul za podizace prozora (za vozacevo staklo je radio samo pri kontaktu a pri voznji nije)?
[ Zarko Silic @ 20.02.2015. 07:42 ] @
Ako ne popunis svoj profil niko te ozbiljno nece tretirati na ESu.

Takva su pravila.
[ Nocni @ 20.02.2015. 07:55 ] @
Nije u redu da se na ovom forumu obracas ovakvim "tonom" moderatoru a ni bilo kome drugome... On se nasalio na racun instalacije na volvu uopsteno a ne na tvoj racun... ti si tome doprinio sa ovim naslovom teme...
Odvezi auto kod majstora kad si već napisao da si potpuni laik jer ti onda pomoć nije potrebna...
Potpuni laik ne može popravljati takve kvarove niti ispitivati cvorišta instalacije a veoma je opasno voziti auto kome se svjetla gase usred voznje...
Nije baš jasno kakvu pomoć si mislio da ćeš dobiti... da li si mislio sam da popravljaš auto ili je pomoć potrebna majstoru koji bi se prihvatio tog posla...
[ Demetros @ 20.02.2015. 09:14 ] @
Sto se tice ''tona'':
U pravilima foruma (na koja me je moderator podsjetio) jasno pise da se izbjegavaju odgovori koji nijesu konstruktivni i korisni.
Ti mislis da njegov jeste?
To sto je on MODERATOR valjda ne znaci da se ja njemu ne smijem obratiti na isti nacin kao on meni??
Inace,meni je presmijesno da je nekome ovdje bitno da zna gdje zivim,cime se bavim i sl...

Sto se kvara tice:
naravno da mi ne pada na pamet da ja to popravljam. Za to nemam ni vremena,ni volje,ni znanja.
Auto je kod mog poznanika za kojeg kazu da je dobar elektricar. Meni je bitno samo da provjerim da li to zahtijeva neko VRHUNSKO znanje jer cu u tom slucaju morati da ga ostavim u servisu bar petnaestak dana.
A pretpostavljam da tu moze biti ''milion'' mogucnosti pa je svako prethodno iskustvo dobrodoslo.
[ Nocni @ 20.02.2015. 09:34 ] @
Vidi, mi smo na ovom forumu nekih petnaestak godina već i to je li neko moderator ili nije nema baš neke veze...
Nije nikakav problem to što ti kriješ svoj identitet ali onda neće valjda biti problem ni to što ti niko neće pomoći jer je takva praksa ovdje...
Nema nikakve potrebe da kriješ ni identitet tog majstora koji popravlja volva... najviše iz razloga jer bi te mogli uputiti na nekog ko ima djelove u tvom gradu ili možda preporučiti nekog drugog...

Nekome da otkloni kvar treba 15 dana a nekome 15 minuta... više treba da naplati ovaj koji je završio za 15 minuta...
P.S. Možeš se šaliti i na svoj račun, nije zabranjeno, štaviše može da bude simpatično...
[ Demetros @ 20.02.2015. 09:57 ] @
Sala na moj racun je najmanji problem. Samo neka mi niko auto ne dira! Hah

Identitet,takodje. Evo,ukoliko se bavite tim poslom slobodno kazite i meni nece biti problem da auto dovezem do Nk,licno se upoznam sa tobom i posteno platim posteno uradjen posao. A pretpostavljam da znas kakva je situacija u CG sto se djelova i majstora (''majstora'') tice.

P.S.Posto je to izgleda izuzetno bitno,ispunicu i profil,pa sto mi Bog da...

P.S. To sto auto u servisu provede 15 dana ne znaci da se i svih tih 15 dana na njemu radi.
[ Nocni @ 20.02.2015. 10:22 ] @
Pa kad si iz Podgorice onda ne treba da dovoziš auto kod mene... možeš ga odvesti kod Zorana Marovića ili kod Rašovića da ti se riješi taj problem koji imaš... kod mene bi čekao duže nego kod njih...
Ako nemaš vremena da čekaš imaš i onog starog električara u šumi preko puta bloka 5, preko puta kafica belami... na ulici za naselje kruševac... ako je kvar jednostavniji možda može on to da ti riješi odma...

[ Demetros @ 20.02.2015. 11:23 ] @
A evo ovaj strucnjak vec poceo nesto da radi...
[ Demetros @ 20.02.2015. 14:51 ] @
Ovaj je ''99%'' siguran da je u pitanju tabla osiguraca i predlozio mi je Marovica.
Imas li mu mozda broj i znas li da li on uopste radi to?
[ pajapop @ 20.02.2015. 16:47 ] @
Citat:
Demetros:

Moj problem je nastao prije dva-tri dana. Naime, nekad mi svijetla rade a nekad ne. Isto to se (naizmjenicno ili cak odjednom) desava i sa podizacima i muzikom. Inace,auto vergla i pali sasvim normalno. Takodje, cuju se regleri prije nego sto se poslije izvjesnog vremena (voznje) sve normalizuje. Kad se restartuje problemi se u 90% slucajeva opet javljaju.



Edit: Tek sad vidim da sam napisao regleri umjesto releji. Dileja...

[Ovu poruku je menjao Demetros dana 20.02.2015. u 12:29 GMT+1]

Da...sad sam hteo da te ispravim, ne zuje regleri nego releji. A oni hoce da zuje iz jednog prostog razloga...pojave vlage na dozni osiguraca, tj. mestu gde si i releji nalaze. I cela ova prica ide u pravcu te konstatacije. Ja ne znam gde se ta dozna nalazi u tom Volvou, ali pojava vlage inace moze doci putem kondenzacije, putem "plavljenja", ilim nekim slivanjem sa kedera sofersajbne ili iz radijatora. Mehanizam nastanka moze biti razlicit u zavisnosti od lokacije. Ako je kondenzacija na primer: dozna je smestena pod haubom, napolju je hladno a auto se parkira u toplu garazu - nastaje kondenzacija. Ili: Dozna je u kabini, radi grejanje, a auto se parkira na hladno.- nastaje kondenzacija. U ovom slucaju, velika verovatnoca je da je vlaga prodrla tokom pranja automobila "puskiranjem" i da je nekako nabijena voda do table...Takodje, ako je tabla pod haubom, obicno se u blizini nalaze odvodni kanali za kisnicu, koji odvode vodu ispod krila na zemlju, a oni se zapuse prljavstinom i liscem, pa se zapuse, voda se ne odvodi pa dolazi do plavljenja i kvasenja dozne...A releji "zuje" jer se zbog vlage stvaraju "lutajuce struje" koje u dodiru sa kontaktima, nemaju dovoljno snage da aktiviraju relej ali stvaraju izvesni napon u njegovom naponskom kalemu pa dolazi do vibriranja kotve...A ako nesto cas radi, pa cas ne radi, zbog vlage nastaje korozija na kontaktima, povecava se optor i nema dobrog kontakta...Mozda i ne mora odmah menjati tablu...prvo je treba skinuti, pogledati, posusiti, pozabaviti se problemom vlage, pa tek onda doneti ispravno resenje.
[ Demetros @ 20.02.2015. 17:11 ] @
Uzeo sam ga od ovog momka (kojeg sam zatekao kako sjedi pored njega,zuri u auto i lupka se srafcigerom po glavi).
Kad sam dao kontakt pojavio se standardan problem,zujanje releja,''mrtvi'' podizaci,zmigavci i sl., a poslije par minuta se sve normalizovalo, upalio sam ga i vozio sat-sat i po bez ikakvih problema.
Kad sam ga parkirao i ugasio - opet ista prica.

Inace,ovaj momak se stvarno potrudio. Zakljucio je da daje vise struje, stavio novi regler koji je to regulisao ali nije rijesio osnovni problem, prespojio ga je i na alternator na svojim kolima i opet nista.
Ta prica o vodi mi se cini vjerovatnom ali me interesuje da li je normalno da se u tom slucaju cuju i releji koji su ispod haube i (bar) jedan koji se nalazi u gepeku? Da da,Volvo ima cak i za pozicije odvojene releje...
[ pajapop @ 20.02.2015. 17:27 ] @

E ovako...kazes ne rade migavci, podizaci kad das kontakt...znaci, ja bih skinuo doznu, da visi i da imam slobodan pristup kontaktima, dao kontak, pa bih video ozasto nema struje do necega sto bi moralo da radi kad se da kontakt - to su na primer migavci...Ne poznajem taj auto, normalno - ali mozda je moguce i da je sve do kontakt brave...Taj kvar se mora otkriti sistemom eliminacije...Zatim bih izvadio buksne iz dzekova potrosaca koji rade preko kontakta sa brave, direktno spojio na zivu struju i ako pri tome nema zujanja i sve radi odmah kako treba, onda je samo do kontakt brave...Ali, pretpostavljam da je i ovaj majstor "vispren" - da ne budem sad je "veci papa od pape"...
[ Demetros @ 20.02.2015. 17:41 ] @
On mi je izgledao kao da je prvo isprobao sve sto mu se cinilo da ima veze sa problemom a onda i sve zasta bi prije toga rekao da je nemoguce. Tako da je vjerovatno i to pokusao.
Inace, sve se normalizuje samo od sebe,nakon minut-dva ''haosa'', bez ponovnog okretanja kljuca.
Cak mi je, iz cistog ocajanja, predlozio da ga sto vise vozim jer ce tako biti veca mogucnost eliminisanja vlage...
[ pajapop @ 20.02.2015. 17:59 ] @
Citat:
Demetros
Cak mi je, iz cistog ocajanja, predlozio da ga sto vise vozim jer ce tako biti veca mogucnost eliminisanja vlage...

Pa el to sad znaci da on nije ni skidao doznu??? Ako nije skidao, onda nek te nista ne cudi...kao da nije nista ni radio...TReba da je skine i utvrdi da ima vlage...Ako je ima, onda kompresorom ili fenom prosusiti...Povaditi releje, izduvati kontakte...proveriti oksidaciju na buksnama i kontaktima releja...na kontaktima osiguraca...Pazi, to je posao, ne moze to za sat-dva...mora malo bolje da se potrudi...
[ vladd @ 20.02.2015. 18:00 ] @
Problem sa tablom osiguraca moze biti dvoznacan.

Ili su konektori oksidisali, sto takodje moze da bude problem i sa "konfor modulom" koji brine o "pomocnoj" elektronici u kabini, ili su sedezintegrisali stampani vodovi na samoj pertinaksnoj ploci table osiguraca.
Trece nema.

Najlakse je poskidati i proveriti konektore, proveriti i konektor "konfor modula", obavezno proveriti zvezdista masa, takozvanih "tacaka mase", kojih treba da ima nekoliko u unutrasnjosti vozila, pa tek onda doneti odluku o zameni cele ploce osiguraca i eventualno doticnog "racunara" koji brine o bravama, podizacima, unutrasnjim svetlima, ventilatorima...itd..

P.S.
Koristim doticni termin zbog engleskog izraza sa pomocni racunar "comfort module" ili "electronic accessory module"
[ Demetros @ 20.02.2015. 18:22 ] @
Ma on je (pre)mlad momak. Ima volju,zelju i odredjeno znanje ali mu ipak hvali iskustvo. To sto sam pokrenuo ovu temu dovoljno govori o tome koliko sam bio ''ubijedjen'' da ce otkloniti kvar. Da je u pitanju neko drugo vozilo OK ali Volvo je zestoko omanuo kad je elektronika u pitanju. Malo ljudi u CG ima iskustvo sa njima jer ih bas malo ima ovdje, a ovom mom ''majstoru'' je bio prvi put i da sjedne u Volvo a kamoli da radi nesto na njemu.

Nista, sjutra idemo sa detaljnim pregledom i presusivanjem a ako to ne da rezultate (kao sto nece) zovemo ovog Marovica kojeg je Nocni predlozio.
On je,koliko sam shvatio,elektronicar i to veoma dobar,pa mu valjda nece biti problem da utvrdi sta je u pitanju.
A ja cu se vjerovatno pozdravit sa autom na desetak dana jer je kod njega uvijek guzva.
[ pajapop @ 20.02.2015. 21:00 ] @

Eeeee, da...proslo je vreme kad si svom ljubimcu mogao da razvuces sva "crevca", pa da ih skracujes i igras se snjima do mile volje...http://www.dw.de/elektronika-u-automobilu/a-2662727
[ pajapop @ 21.02.2015. 15:59 ] @

Svaka cast na postavljenom clipu...A kad pogledam cene delova, bas mi je drago sto ne vozim Volvo-a ...http://www.swedishautoparts.com/S60/Volvo-S60-electrical.html
[ Demetros @ 21.02.2015. 16:42 ] @
CEM 754 dolara?? ...Džabeeeeee! :-D

Salu na stranu, svako zadovoljstvo se placa. A voznja Volvo-a zaista jeste uzivanje. Konkurencija iz klase: Mercedes C, Audi 4 ili BMW 3 ne mogu da se porede po tome sa ovim S60.

O bezbjednosti da ne govorim. Osjecate se kao u luksuzno opremljenom tenku,bukvalno.
Sto se standardnog odrzavanja tice, uopste nije skuplji od konkurencije.Narocito ako imate mogucnost narucivanja iz inostranstva.

E sad, sa elektronikom jesu malo zasr...i. Ustvari,malo vise. Tek sad sam shvatio koliko ljudi koji voze Volvo imaju problema.
Ovaj Marovic kojeg je Nocni predlozio me je malo utjesio. Znao je u cemu je problem cim sam mu rekao koji auto je u pitanju. I rekao da SVE moze da se popravi. Ali,on ispred radionice ima 30 vozila!!!
[ pajapop @ 21.02.2015. 17:13 ] @

Normalno da sve moze da se popravi...I to su napravili neki ljudi...Kao sto se televizor popravlja... samo treba imati majstora koji to ume da pregleda, premeri, vidi staje crklo, zameni neke tranzistore, otpornike i slicne andrmolje i opet ce raditi. Samo je vazno da ti kaze uzrok tome kvaru...da li na to mi uticemo nekom nepaznjom ili kao pojavom vlage i kako to spreciti, da se ne bi ponovo ponovilo...Najlaksa a najskuplja varijanta je zameniti novim delom, jos ako se ispostavi da nije do njega...
[ Demetros @ 21.02.2015. 17:29 ] @
Sa njim sam pricao svega par minuta. U ponedjeljak idem kod nekog njegovog kolege kojeg mi je predlozio pa cemo vidjeti. Nadam se da ce mu pomoci makar savjetima.
Inace, moj problem se sve rjedje javlja. Danas se,u par navrata, auto sasvim normalno ponasalo. A u par nije,naravno. A cini mi se da se i period normalizacije stanja,nakon pocetnog haosa,smanjio.
Da li je moguce da je u pitanju voda/vlaga koja polako nestaje?
[ vladd @ 21.02.2015. 18:44 ] @
Vlaga je sekundarni uzrok, korozija ili neki sulfat je primarni.

Vlaga samo pojacava probleme oksidisalih kontakata
[ Demetros @ 21.02.2015. 19:02 ] @
Ma,znam ja to. Ali,davljenik se i za slamku hvata...
Nadam se da ce ovaj momak znati sve to dobro da provjeri jer ovamo dosta majstora samo zavrti glavom kad im se pomene Volvo. A predlozicu mu da krene od ovog modula sa slike jer je stvarno na nezgodno mjesto postavljen.
[ Demetros @ 13.03.2015. 21:33 ] @
Jao,zaboravih da javim.
Problem rijesen. U pitanju je bio (samo) elektricni ulozak brave. 20 eura, sto znaci da sam super prosao.
Hvala svima.
[ pajapop @ 13.03.2015. 22:42 ] @
Citat:
pajapop:

..Ne poznajem taj auto, normalno - ali mozda je moguce i da je sve do kontakt brave...Taj kvar se mora otkriti sistemom eliminacije...


Pa,... bravo i za mene...Izgleda da bih i ja popravio taj kvar... Ma, sta je jedan Volvo....sitnica...