|
[ pctel @ 09.04.2015. 18:10 ] @
| Danas sam uplatio vozilo u Holandiji i posle praznika idem ili saljem nekog da ga uzme. Imam pitanje vezano za Zoll table (uzimam one skuplje koje vaze 15 dana). Naime radi se o kamionu sa ugradjenim kranom, pa kao takav mora na homologaciju koja traje oko 3 nedelje. E, sad, mene zanima da li bih taj kamion mogao da koristim sa Zoll tablama da razvezem gradjevinski materijal po Srbiji, ukupno 10-ak tura, za sta mi treba maksimalno 5 dana, a hitno je pa ne moze cekati da se zavrsi homologacija i registracija. Sta da ocekujem kad policajac vidi kamion sa Zoll tablama natovaren gradjevinskim materijalom? Koji propis definise da li to smem ili ne smem da radim? |
[ Zarko Silic @ 09.04.2015. 20:03 ] @
Nije dozvoljeno obavljati privrednu delatnost vozilom sa stranim tablama, ali najbolje da se obratis policiji iz tvog kraja. Mozda postoji nekakva mogucnost da se dogovorite
[ pajapop @ 09.04.2015. 20:12 ] @
Citat: pctel:
Koji propis definise da li to smem ili ne smem da radim?
Recimo da imas postene namere...da ispostujes neke rokove vezane za poslovanje...Ali, sta je sa obavezama prema drustvu i drzavi...kako mislis da platis porez na dobit sa ostvarenim vozilom koje nije registrovano...I sta je sa njegovom tehnickom ispravnoscu...Te tablice sluze samo da se vozilo doveze u zemlju i koliko do carinskog terminala i tehnickog pregleda i nizasta vise...nemoj se toliko praviti naivan...
[ botr @ 09.04.2015. 21:32 ] @
Cini mi se da dok se ceka potvrda od AMSS-a, mogu da se uzmu probne tablice, ali opet njihova namena nije to, vec da se vozilo preveze od tacke npr. carinskog skladista do firme/dvorista. Moraces da cekas potvrdu.
[ pctel @ 09.04.2015. 22:16 ] @
Citat: pajapop:
Ali, sta je sa obavezama prema drustvu i drzavi...kako mislis da platis porez na dobit sa ostvarenim vozilom koje nije registrovano...I sta je sa njegovom tehnickom ispravnoscu...Te tablice sluze samo da se vozilo doveze u zemlju i koliko do carinskog terminala i tehnickog pregleda i nizasta vise...nemoj se toliko praviti naivan...
Mislim da si pogresno razumeo da ja vrsim uslugu prevoza uz naplatu pa da onda ne mogu da platim porez sto nije tacno - posao je gradjevinskog tipa i samim tim ako imam manje troskova drzava dobije vise. Nisam ja pitao kako da izbegnem da platim nesto sto treba platiti, naprotiv, hocu da platim sve sto pripada drzavi, ali bih i da zavrsim posao na vreme, a zavrsetak posla je takodje prilicno vazan za drzavu, ali to je pretpostavljam nebitno.
Ne zelim ja da se pravim naivan nego idem prostom logikom da sve sto nije izricito zabranjeno znaci da je dozvoljeno. Zato pitam za konkretan propis pa ako tamo pise da firma vlasnik vozila ne moze nesto za svoje potrebe da preveze sa Zoll tablama, onda mi nema drugog izbora nego da platim nekom koriscenje njegovog kamiona dok moj ceka da se drzavna biokratija smiluje da izda potvrdu. Oni su mi u Holandiji uzeli pare i za dovodjenje u perfektno tehnicko stanje i za tehnicki pregled i za osiguranje od autoodgovornosti.
Jedan policajac se vec ponudio da ga tih nekoliko dana angazujem po ugovoru o dopunskom radu kao vozaca kamiona, a njegov posao je da kolegama objasnjava da je tu sve po zakonu.
Nego, ja sam vise mislio da mi neko ukaze na konkretan propis gde pise da je to zabranjeno i kolika kazna je predvidjena.
[ pajapop @ 09.04.2015. 22:50 ] @
Citat: pctel:
Jedan policajac se vec ponudio da ga tih nekoliko dana angazujem po ugovoru o dopunskom radu kao vozaca kamiona, a njegov posao je da kolegama objasnjava da je tu sve po zakonu.
Nego, ja sam vise mislio da mi neko ukaze na konkretan propis gde pise da je to zabranjeno i kolika kazna je predvidjena.
Dobro...ja ne sumljam u tvoje dobre namere...ali da to moze i da je sve po propisu, zasto bi "angazovani" policajac morao bilo sta da objasnjava svojim kolegama...sta oni kao ne znaju propise, samo on??? Ja shvatam da se pripisi koje je nametnula drzava ne poklapaju uvek sa nasim licnim interesima, ali ako bi to sve bilo tako "rastegljivo", gde bi nas to sve dovelo...Sigurno se ta informacija moze naci u nekom od silnih propisa, koji se mogu naci i na internetu...za nas "nezainteresovane strane" to bi bio veliki posao pretrage i iscitavanja, malo se ti potrudi da iscackas, ali najjednostavnije ti je da ode do AMSS-a i pitas ili na salter policije (za registraciju) i tamo se raspitas...
[ Zarko Silic @ 09.04.2015. 23:15 ] @
Zabrana obavljanja privredne delatnosti vozilima sa stranim tablicama na snazi je jos od 1972. godine.
Ako do danas u propisima nista nije menjano onda ce onaj koga to zanima morati dobro da zasuce rukave da bi je iskopao
P.S.
Ako me pamcenje ne vara, predvidjao je cak i oduzimanje vozila i mislim da nije spadao u saobracajne vec u carinske prekrsaje.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 10.04.2015. u 00:26 GMT+1]
[ pctel @ 09.04.2015. 23:25 ] @
^
U tom slucaju ce i policajac morati dobro dobro da zasuce rukave da bi iskopao koji clan zakona da upise u prekrsajnu prijavu
[ Zarko Silic @ 09.04.2015. 23:34 ] @
Ne treba za to brinuti.
Ako se neko treba kazniti, ili nesto oduzeti, iz prve se pronadje potreban clan zakona. Bez greske.
[ Lavlja_Jazbina @ 09.04.2015. 23:39 ] @
Citat: pctel:
^
U tom slucaju ce i policajac morati dobro dobro da zasuce rukave da bi iskopao koji clan zakona da upise u prekrsajnu prijavu :D
Tebi zoll table su da doteras vozilo i ocarinis.Kako si zamislio da ti je vozilo tehnicki ispravno bez dokumentacije o izvrsenom tehnickom pregledu,
registraciji i osiguranju?
[ pctel @ 10.04.2015. 00:00 ] @
Jazbino, ako sam dobro razumeo, to sto cu da obavim tehnicki pregled i platim osiguranje za 15 dana u inostranstvu ce se tretirati potpuno isto kao da nista od toga nije uradjeno? Vozilo u svakom slucaju mora preci 400-500 km po Srbiji dok ne dobije svoje tablice na relaciji granicni prelaz-carinarnica u mestu sedista firme-beograd amss-eventualno servis ako trebaju neke prepravke-pa onda opet amss-pa tehnicki pregled-pa sediste firme. Zato me zanima konkretan propis - gde pise sta od toga moze a sta podleze prekrsajnoj prijavi.
[ pajapop @ 10.04.2015. 00:23 ] @
Citat: pctel: Zato me zanima konkretan propis - gde pise sta od toga moze a sta podleze prekrsajnoj prijavi.
Pctel@, mi nismo advokati, da ti odmah kazemo propis...Al`, ti si toliko zainteresovana strana da uporno zelis da ti se kaze ono sto ti zelis da cujes i na nacin na koji tebi odgovara...Mili...zakoni i propisi se ne prave da bi odgovarali svakom pojedincu, i najcesce su takvi da nam i ne odgovaraju. Svaki ima neku "zackoljicu" da nam zivot ucini komplikovanijim...Evo..priznaj samom sebi - da li si ikad video, neko privredno vozilo, ili gradjevinsku masinu, da radi nesto a da pri tome ima strane tablice, probne tablice ili te zoll...nisi, i nikada neces to videti...Sto vazi za njih vazi i za tebe i svakog drugog...To sto je vozilo tehnicki ispravno je i uslov da uopste i dobije zoll table, da bi otislo u drugu zemlju. Ali da bi dobilo nase table, mora proci nas kontrolni tehnicki pregled, bez obzira sta mi mislili o tome ili njemu...ali samo ta "caga" je merodavna za njegovo normalno funkcionisanje po nasim putevima...To sto ti radis posao "u korist drzave"...da se razumemo, ti to radis u svoju korist, a drzava kao poslodavac ti je to samo omogucila... E sad se ti zapitaj, zasto si se prihvatio posla koji ne mozes na vreme da izvrsis i zasto ranije nisi nabavio odgovarajucu masinu pasad ne bi bio u blagoj panici...
[ pctel @ 10.04.2015. 03:13 ] @
Citat: Pctel@, mi nismo advokati, da ti odmah kazemo propis...Al`, ti si toliko zainteresovana strana da uporno zelis da ti se kaze ono sto ti zelis da cujes i na nacin na koji tebi odgovara...
Samo sam navikao da svaki propis nadjem na google za minut, a danas sam trazio pola dana i nista. Na kraj mi nije jasno da li je kretanje vozila sa Zoll tablama i do carinske ispostave-tehnickog pregleda-centra za atest uopste regulisano nekim propisom, ili iskljucivo dobrom/losom voljom policajca? To su vrlo konkretna pitanja, a sve drugo je offtopic.
[ pajapop @ 10.04.2015. 08:01 ] @
Heee, pa to je ono....ljudu sad naviklil da pravne savete, lecenje i popravke kola nalaze preko interneta. Ispasce da se dzabe ide u skolu i studira...samo ukucas i "ispadne"...Neki zakoni i propisi su "sistemski"...Ne moraju decidno da budu napisani da bi se podrazumevali...Na primer...mozda i nema propis u kome je naveden tvoj slucaj, ali ako je nekim drugim propisom propisano da vozilo mora da bude registrivano na nacin na koji se registruje, onda se njime i iskljucuje tvoj problem, odnosno podrazumeva se da ne moze da se uradi onako kako bi ti hteo. Zato se i studira pravo da bi se tumacile pravne norme...Verovatno to negde i pise (ako je Zare naveo nekim propisom iz 72-uge) samo to treba iscackati iz nekog budzaka...Znaci, tvoj slucaj je negde i opisan, samo mozda drugim recima...a ne... "zabranjuje se privrednim vozilima da obavljaju privrednu delatnost sa stranim tablicama, zoll tablicama i sl."- propis taj i taj clan taj i taj...
[ pctel @ 10.04.2015. 08:56 ] @
OK, hvala na odgovorima, ali realno nista nisu pomogli, jer i dalje imam dilemu, tj. trilemu:
- angazovati prevoznika dok moj kamion stoji parkiran, verovatno najskuplja opcija + okolina ce me smatrati za magarca jer misle da vozilo moze da se koristi do isteka osiguranja, ali cu moralno i pred zakonom biti potpun potpuno "cist"
- voziti to svojom kamionom, ako se to ispostavi kao prekrsaj verovatno platiti manju kaznu od cene usluge prevoznika a ovoga sa magarcem nema
- angazovati policajca kao vozaca na nekoliko dana, to u startu odvraca kolege saobracajce od razmisljanja da li je to prekrsaj ili nije i od pokusaja da izvuku neki mito, ali angazovanje policajca kao vozaca samo po sebi moze da lici na mito
Nekako mi ova druga opcija najrealnija. Ja radim svoj posao, policija radi svoj, ako nesto napisu bice placeno i svi zadovoljni.
[ pajapop @ 10.04.2015. 09:23 ] @
[ pctel @ 10.04.2015. 09:38 ] @
Sto se potpisa tice, vise me muci nedostatak mudrosti, nego smirenosti
Citat: P.S.
Ako me pamcenje ne vara, predvidjao je cak i oduzimanje vozila i mislim da nije spadao u saobracajne vec u carinske prekrsaje.
E, to me nisi dobro razumeo, ja cu da platim carinu i PDV jos prvog dana kada vozilo udje u Srbiju, taj deo nije sporan i uvek mi ekspesno odrade, tako da je sto se carine tice sve 100% po zakonu. Problem je atest koji treba za registraciju, gde prodje 2-3 nedelje od kad obavim preglede do kad dobijem papir u ruke da mogu da nosim u SUP, pa se razmatra voznja dok traje osiguranje Zoll tablica (15 dana od izdavanja) a posle naravno parkiranje i cekanje birokratije. Generalno, to svi rade sa putnickim automobilima i niko ih ne dira, ali za kmion natovaren gradjevinskim materijalom jasno mi je da moze da bude predvidjena neka kazna i ako je predvidjena da nema vadjenja tipa "evo, bas krenuo u auto moto savez pa samo tetki da odnesem lek"
Jedino da negde usput u EU kupim kakvog gradjevinskog materijala, pa i to ocarinim i onda ako saobracajni policajac pita otkud gradjevinski materijal na kamionu, ja izvadim JCI i kazem "evo otkud"
[Ovu poruku je menjao pctel dana 10.04.2015. u 10:55 GMT+1]
[ ventura @ 10.04.2015. 09:40 ] @
Citat: pctel:
Samo sam navikao da svaki propis nadjem na google za minut, a danas sam trazio pola dana i nista. Na kraj mi nije jasno da li je kretanje vozila sa Zoll tablama i do carinske ispostave-tehnickog pregleda-centra za atest uopste regulisano nekim propisom, ili iskljucivo dobrom/losom voljom policajca? To su vrlo konkretna pitanja, a sve drugo je offtopic.
Već ti rekoše ljudi da ti ne praviš saobraćajni već carinski prekršaj (za šta je kazna trajno oduzimanje predmeta prekršaja + kazna od 100 do 400% vrednosti predmeta). Ako kopaš po ZOBS-u onda tražiš na pogrešnom mestu, treba da gledaš zakon o carini.
Imao sam iskustva sa njima, čamac je bio u pitanju, i nije se sa tim zezati...
[ pctel @ 10.04.2015. 10:07 ] @
Ventura, jesi li procitao moj prethodni post - ja carinski deo odradim za 2 sata bez ikakvog problema i platim sve sto je predvidjeno da se plati bez ikakvog oklevanja. Zastoj nastaje nakon obavljene kompletne carinske procedure i preuzimanja vozila sa carine, oko birokratije na relaciji auto moto savez-agencija za bezbednost saobracaja-SUP, zato sto je vozilo kombinacija teretnog i krana, pa mu oni tu sad mere duzinu, sirinu, visinu i tezinu radi zadovoljenja birokratsih potreba a onda 3 nedelje nesto razmisljaju pre nego sto izdaju papir na kom pise da li je to teretno vozilo ili radna masina. Imao sam slicno iskustvo sa vozilom koje je bilo kombinacija teretnog kombija i hidraulicne platforme i taj smo najnormalnije vozili do isteka Zoll tabli, doduse za njegove potrebe, jer je morao nekoliko puta u servis, svaki put kad primete da neka sijalica ili sraf nisu identicni kao fabricki, pa smo terali i kod autolakirera da ga napravi da bude kao nov mada nam to niko nije trazio... Tada nam niko nije zavirivao u teretni prostor niti pitao sta vozimo, policija bi samo proverila kada istice osiguranje Zoll tabli i pustila nas da nastavimo dalje. Pretpostavljam da je to propisima sve tako dozvoljeno, ali ne tvrdim nista, mozda i nije ali smo onda imali mnogo srece. Svestan sam da ce saobracajac transport gradjevinskog materijala tretirati ako ne kao saobracajni prekrsaj, onda kao prilicnu drskost i bezobrazluk, ali sam prilicno uveren da nema govora o carinskom prekrsaju ako su placeni carina i PDV. To u najgorem slucaju moze da bude tretirano kao vozilo koje nije registrovano, ali onda nije registrovano ni dok se vozi prema centru za atest...
[Ovu poruku je menjao pctel dana 10.04.2015. u 11:29 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 10.04.2015. 10:42 ] @
Obavljanje privredne delatnosti vozilom sa stranim tablicama je prekrsaj bez obzira da li je carina placena ili nije.
Isto tako, prekrsaj je voznja neregistrovanonog vozila bez obzira da li je izvrsen tehnicki pregled, placene dazbine drzavi i obavljene sve radnje do dobijanja nalepnice i tablica.
Ispravnim vozilom u saobracaju smatra se SAMO ono vozilo cija je procedura registracije ZAVRSENA, tablice i nalepnica pravilno postavljene.
Ne vidim sta je tu cudno? U svim drzavama je ovako.
Probaj isto to sto si naumio uradis ovde u Srbiji, sa srbijanskim probnim tablicama uradis u Nemackoj
[ pajapop @ 10.04.2015. 12:01 ] @
Citat: pctel:
zato sto je vozilo kombinacija teretnog i krana, pa mu oni tu sad mere duzinu, sirinu, visinu i tezinu radi zadovoljenja birokratsih potreba a onda 3 nedelje nesto razmisljaju pre nego sto izdaju papir na kom pise da li je to teretno vozilo ili radna masina. Imao sam slicno iskustvo sa vozilom koje je bilo kombinacija teretnog kombija i hidraulicne platforme i taj smo najnormalnije vozili do isteka Zoll tabli, doduse za njegove potrebe, jer je morao nekoliko puta u servis, svaki put kad primete da neka sijalica ili sraf nisu identicni kao fabricki, pa smo terali i kod autolakirera da ga napravi da bude kao nov mada nam to niko nije trazio... Tada nam niko nije zavirivao u teretni prostor niti pitao sta vozimo, policija bi samo proverila kada istice osiguranje Zoll tabli i pustila nas da nastavimo dalje. Pretpostavljam da je to propisima sve tako dozvoljeno,
Birokratija je birtokratija...zato neko pronalazi "vezu" da bi se ubrzao proces...Ali procedura mora da se ispostuje. Propisom je dozvoljeno da se vozi sa zoll tablicama, kao i probnim, u smislu prevozenja vozila do tehnickog pregleda, majstora i sitne potrebe (kod auotomobila) do isteka vaznosti, ali ne i obavljanje privredne delatnosti, jer to direktno moze uticati na bezbednost trecih lica u saobracaju. Sta mislis, nesto otkaze na vozilu ili kranu i strada neki radnik, prolaznik,...kako to objasniti da neko strada od vozila koje nije ni trebalo da se tu nalazi...Na stranu tvoja direktna odgovornost, ali da li mislis da je neko toliko lud da preuzima toliku posrednu odgovornost od lica koja treba da zavrse birokratiju...Znaci, ti si tehnicki neispravan dok se to ne dokaze, i nemas prava rada na takvom vozilu dok se to ne dokaze atestima i registracijom. Medjutim, tesko mi je da kazem, ali ovo je Srbija i sve je moguce, mito, korupcija, kumovske i bratske veze,..Sve sto u normalnim zemljama ne mozes ni zamisliti kao moguce, u ovoj "zoni sumraka" sve je relativno...
[ botr @ 10.04.2015. 14:15 ] @
Citat: pctel:
OK, hvala na odgovorima, ali realno nista nisu pomogli, jer i dalje imam dilemu, tj. trilemu:
- angazovati prevoznika dok moj kamion stoji parkiran, verovatno najskuplja opcija + okolina ce me smatrati za magarca jer misle da vozilo moze da se koristi do isteka osiguranja, ali cu moralno i pred zakonom biti potpun potpuno "cist"
- voziti to svojom kamionom, ako se to ispostavi kao prekrsaj verovatno platiti manju kaznu od cene usluge prevoznika a ovoga sa magarcem nema
- angazovati policajca kao vozaca na nekoliko dana, to u startu odvraca kolege saobracajce od razmisljanja da li je to prekrsaj ili nije i od pokusaja da izvuku neki mito, ali angazovanje policajca kao vozaca samo po sebi moze da lici na mito
Nekako mi ova druga opcija najrealnija. Ja radim svoj posao, policija radi svoj, ako nesto napisu bice placeno i svi zadovoljni.
Sta tebe briga sta ce okolian da misli?! Ako oni misle da moze, neka rade tako, a ti radi kako je po zakonu.
[ AstralPro @ 10.04.2015. 15:36 ] @
Ne igraj se da ti oduzmu kamion
bolje pomeri rokove za 2,3 nedelje i plati penale nego da imas veliki problem to ti je prijateljski savet.
[ aleksandarzz @ 10.04.2015. 15:48 ] @
Ne može ti niko oduzeti vozilo kad platiš carinu i PDV, niti možeš dobiti carinski prekršaj zbog toga.
Pretpostavljam da ni po ZOBS-u nisi u prekršaju dok važe tablice.
Ostaje ti "samo" privredni prestup za koji sam ubedjen da postoji, tim pre što ti je Žarko napisao i po kom zakonu.
Što ne probaš sa nekim iz AMSS da vidiš šta će ti dodatno tražiti za homologaciju? CoC ili potvrda proizvođača mogu taj postupak značajno da ubrzaju.
[ cika dacha @ 10.04.2015. 15:57 ] @
pajapop@ mozes vozilo da koristis za obavljanje privredne delatnosti samo ako to vozilo ne ucestvuje u saobracaju.
[ inobradovic @ 14.04.2015. 14:09 ] @
drugar uzeo zoll tablice i vozio se sa njima dok su vazele bez ikakvih problema.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|