[ Dominator08 @ 29.04.2015. 13:12 ] @
U firmi imam kotao na lož ulje. Odavno bih ga izbacio i izabrao pelet ili toplotnu pumpu ali pošto nisam trenutno u mogućnosti da to uradim gledam da uštedim koliko mogu pa bih voleo da čujem neke predloge oko kontrolisanja potrošnje. Ne kažem da me ložač/domar potkrada ali bih voleo da budem siguran da je to što se potroši zaista potrošeno.

Imamo veliki podzemni rezervoar spolja iz kojeg pumpa šalje ulje u mali akumulacioni rezervoar pored kotla. Iz njega dalje ide u kotao. Da li bih mogao postaviti neke merače protoka ili nešto drugo čime bih mogao da znam koliko je zaista nafte otišlo u kotao? Koliko ja znam jedini način za krađu nafte je istakanje iz tog malog rezervoara, jer je nemoguće izvući naftu iz velikog podzemnog bez potapajuće pumpe.

Razmišljao sam da postavim kameru blizu manjeg rezervoara ali mi opet to ne garantuje sigurnost jer je potrebno da neko non stop sedi i pregleda snimke što oduzima puno vremena.

[ Pirossi @ 29.04.2015. 14:07 ] @
ne treba ti 24 sata da pregledas snimak od 24 sata.
[ mrkii @ 29.04.2015. 14:36 ] @
Ja mislim da bi kamera zavrsila posao.
Samo kazes radniku da se snima non stop i da ce da popije otkaz i krivicnu prijavu ako dira rezervoar.
Mozes da stavis i laznu kameru, nece dirati ako je iole normalan.

[ Java Beograd @ 29.04.2015. 15:03 ] @
Ja znam kako se to radi na benzinskim pumpama, ali to je malo više elektronike i informatike. I nije baš jeftino.
Ovo sa kamerom je dobar predlog. Šta više, ostavi mu jedan monitor da on vidi kako se sve to snima. Efekat je maksimalan.

Znam za ortaka koji je imao oveću mesaru. I nekoliko kamera. Svakom novom radniku, pre nego da počne da radi pokazao bi:
- Evo vidiš kako ova kamera snima vagu, a ova ovde snima šta je kupac uzeo, a ova ovde snima koliko si para naplatio i koliko si para ubacio u kasu ... Ništa više ne treba objašnjavati.

[ cika dacha @ 29.04.2015. 16:33 ] @
Dominator08@ stavi plombiran brojac litraze!
[ ventura @ 29.04.2015. 18:10 ] @
Kamere + numerisane plombe



Plombiraš poklopac rezervoara, proveravaš redovno, ako vidiš da je plomba pokidana ili da broj neodgovara poslednjem upisanom znaš da je neko krao... Pregledš snimke i nađeš krivca.
[ mali genije @ 29.04.2015. 18:25 ] @
Daj coveku pristojnu platu
[ RoRa @ 29.04.2015. 18:54 ] @
Ako ugrađujete video nadzor onda morate vidljivim natpisima upozoriti da je oprema pod video nadzorom. Pri tome dobro je da se takav natpis vidi u kadru.
Bez ovoga upozorenja snimak video nadzora NIJE moguće koristiti kao dokaz na sudu.
[ JankoNIS @ 29.04.2015. 18:56 ] @
Moze li link na zakon koji ovo odredjuje?
[ vidan kv @ 29.04.2015. 21:35 ] @
Citat:
mali genije:
Daj coveku pristojnu platu
....uz dužno poštovanje ali mislim da grešiš.Bakćem se sa sličnim problemom dugi niz godina i veruj mi da plata nije preduslov da radnici ne kradu naftu...ta nafta ti je u Srb nešto kao rezervna valuta.....više vole kantu nafte nego da im daš 100€....
[ bakara @ 29.04.2015. 22:03 ] @
Citat:
RoRa:
Ako ugrađujete video nadzor onda morate vidljivim natpisima upozoriti da je oprema pod video nadzorom. Pri tome dobro je da se takav natpis vidi u kadru.
Bez ovoga upozorenja snimak video nadzora NIJE moguće koristiti kao dokaz na sudu.

Pa nece on njega da tuzi, nego da se resi lopova
[ branko tod @ 30.04.2015. 00:16 ] @
http://www.ebay.com/sch/i.html..._nkw=flow+measure&_sacat=0

Ovde imaš desetine merača protoka sa indikatorima. Odaberi ono što ti odgovara.
I to jako povoljno.
[ dava @ 30.04.2015. 09:55 ] @
Citat:
Dominator08:
Koliko ja znam jedini način za krađu nafte je istakanje iz tog malog rezervoara, jer je nemoguće izvući naftu iz velikog podzemnog bez potapajuće pumpe.



Misliš? Ako je ovo tvoj radnik trebaće ti još tih kamerica :)
[ RoRa @ 30.04.2015. 20:13 ] @
Citat:
Moze li link na zakon koji ovo odredjuje?

Krivični zakonik Srbije zabranjuje neovlašćeno ( bez upozorenja) snimanje zaposlenih na radnom mestu. Dokaze pribavljene na protivzakonit način sud ne prihvata.
Na tu foru sudovi ne izriču kazne huliganima na fudbalskim utakmicama,
[ zica49 @ 30.04.2015. 20:40 ] @
Zasto sumnja da radnik krade loz ulje?
Potrosnja veca nego je prezentovano kad su prodavali kotao?
Meni 1997 prodali golfa 2 i rekli "Evo ti par dana pa probaj,najbolje ces sam vidjet potrosnju,ako je potrosac vratis ako budes zadovoljan kupis,jel posteno". Bio kod mene na probi par dana.Nisam nikome smio reci da imam golfa koji ne trosi ni 4 litra po mojoj racunici,da mi se ne bi poceli smijati.
Cim sam ga isplatio poceo trositi ko lud cak i kad je parkiran trosio dva litra :)
Tip koji mi ga dao na probu imao rezervni kljuc od rezervoara i nadolio mi u dva navrata tokom noci nekoliko litara nafte.

Da i tebi isti profil ljudi kao iz mog posta nisu prodali kotao :)
[ prstic @ 30.04.2015. 21:50 ] @
Koji kotao je u pitanju?
Koji gorionik?
kolike su dizne na gorioniku?

Ne mora apriori da mislis da te radnik potkrada.

A ako hose da te potkrada, ne mora uopste da prilazi rezervoaru, dovoljno je da skine povratno crevo i da natankuje u kantu.

Meraci protoka ti nista ne znace, kad imas vracanje viska goriva u rezervoar.
[ gilopile @ 30.04.2015. 21:58 ] @
Citat:
zica49 : Cim sam ga isplatio poceo trositi ko lud cak i kad je parkiran trosio dva litra :)
Tip koji mi ga dao na probu imao rezervni kljuc od rezervoara i nadolio mi u dva navrata tokom noci nekoliko litara nafte.


Hahha, nemoj da pricas...Svasta sam cuo, ali ovo je toliko originalno da nemam reci :D

Mozda bi bilo bolje da je ubacio negde ispod sedista neki skriveni rezervoar sa 10-ak litara :) Taman da pomislis da si na 200 km potrosio 5 litara :D

Neverovatno sta se sve ljudi ne dosete i kako da prevare...

Sto se pokretaca teme tice, nista bez video nadzora...
[ vladd @ 01.05.2015. 13:44 ] @
Treba se resiti tog sistema ine trovati se loz uljem. Takodje se ne trovati, psihicki, mislima o nekom potkradanju, posto je jako komplikovano meriti, pratiti i pouzdano konstatovati "manjak".

Od variranja zapremine zavisno od teperature, do neefikasnog sagorevanja. Sta bi uopste znacio neki "izmeren" protok...bez ostalih raznih merenja, temperatura(na kriticnim pozicijama), povratnog goriva(sa temperaturom doticnog), efikasnosti kotla, kvaliteta goriva...

Sto je najgore, neguje se mentailtet, da nekoga treba skoro pa ubiti za sitnu kradju, dok se neispravnost kotla, recimo, tolerise, posto popravka kosta, ali se sa teskom mukom, zanemaruje rasipanje goriva.

Izbaciti loz ulje, i raditi na "tim bildingu", da zaposleni osecaju firmu kao svoju dobrobit, a ne kao izvoriste plena..bice bolje i korisnije po svakom osnovu.

[ jovajovic100 @ 01.05.2015. 20:12 ] @
Citat:
vladd: Treba se resiti tog sistema ine trovati se loz uljem. Takodje se ne trovati, psihicki, mislima o nekom potkradanju, posto je jako komplikovano meriti, pratiti i pouzdano konstatovati "manjak".

Od variranja zapremine zavisno od teperature, do neefikasnog sagorevanja. Sta bi uopste znacio neki "izmeren" protok...bez ostalih raznih merenja, temperatura(na kriticnim pozicijama), povratnog goriva(sa temperaturom doticnog), efikasnosti kotla, kvaliteta goriva...

Sto je najgore, neguje se mentailtet, da nekoga treba skoro pa ubiti za sitnu kradju, dok se neispravnost kotla, recimo, tolerise, posto popravka kosta, ali se sa teskom mukom, zanemaruje rasipanje goriva.

Izbaciti loz ulje, i raditi na "tim bildingu", da zaposleni osecaju firmu kao svoju dobrobit, a ne kao izvoriste plena..bice bolje i korisnije po svakom osnovu.


Reče čovek na početku da nema para da promeni sistem grejanja. A što se tiče sumnje koja se javlja kod njega nije sigurno sanjao da mu nestaje gorivo već je verovatno sabirao, računao potrošnju, razmišljao i došao do zaključka da više sipa goriva nego što mu izgori u tom kotlu. Tako da one nebuloze sa neefikasnošću kotla stvarno ne piju vodu. A tek priču da protokomer ništa ne znači probaj da prodaš nekom na pumpi kada sipaš gorivo, ako uopšte imaš kola, pa nam napiši kako je prošla razlika temperature goriva, da li se završila možda kalibracija motkom po leđima.
Na gomili službenih vozila postoji sličan sistem : jedan protokomer u glavnom vodu, drugi u povratnom, pa se to oduzme i dobije vrlo realna potrošnja. Zamisli GSP i Hitna pomoć imaju takve sisteme i bez i jednog ubistva im je opala potrošnja. Prestali ljudi da kraduckaju, prpa za posao.
A tebi bi, vladd, preporučio da prestaneš da daješ bezvezne nazovi savete po ES ili da pljuneš lovu čoveku za novi kotao ili maznutu naftu.
[ branko tod @ 01.05.2015. 22:19 ] @
Žica49,
momci su te genijalno monstruozno odradili!
[ gilopile @ 02.05.2015. 03:25 ] @
Citat:
ventura:
Kamere + numerisane plombe



Plombiraš poklopac rezervoara, proveravaš redovno, ako vidiš da je plomba pokidana ili da broj neodgovara poslednjem upisanom znaš da je neko krao... Pregledš snimke i nađeš krivca.


Da, to je to. Odlican predlog od tebe kao i uvek.

Temu zakljucavam!

Upis vise nije moguc. ;)

P.S. Sto kaze jedan forumas; `daj mu vecu paltu`...

Ma da, dao bih mu qurton! Prvo da se nauci da ne dekra, pa onda plata...LOOOL, ne mogu da prestanem da se smejem :DD
[ vladd @ 02.05.2015. 10:09 ] @
Citat:
jovajovic100:
Citat:
vladd: Treba se resiti tog sistema ine trovati se loz uljem. Takodje se ne trovati, psihicki, mislima o nekom potkradanju, posto je jako komplikovano meriti, pratiti i pouzdano konstatovati "manjak".

Od variranja zapremine zavisno od teperature, do neefikasnog sagorevanja. Sta bi uopste znacio neki "izmeren" protok...bez ostalih raznih merenja, temperatura(na kriticnim pozicijama), povratnog goriva(sa temperaturom doticnog), efikasnosti kotla, kvaliteta goriva...

Sto je najgore, neguje se mentailtet, da nekoga treba skoro pa ubiti za sitnu kradju, dok se neispravnost kotla, recimo, tolerise, posto popravka kosta, ali se sa teskom mukom, zanemaruje rasipanje goriva.

Izbaciti loz ulje, i raditi na "tim bildingu", da zaposleni osecaju firmu kao svoju dobrobit, a ne kao izvoriste plena..bice bolje i korisnije po svakom osnovu.


Reče čovek na početku da nema para da promeni sistem grejanja. A što se tiče sumnje koja se javlja kod njega nije sigurno sanjao da mu nestaje gorivo već je verovatno sabirao, računao potrošnju, razmišljao i došao do zaključka da više sipa goriva nego što mu izgori u tom kotlu. Tako da one nebuloze sa neefikasnošću kotla stvarno ne piju vodu. A tek priču da protokomer ništa ne znači probaj da prodaš nekom na pumpi kada sipaš gorivo, ako uopšte imaš kola, pa nam napiši kako je prošla razlika temperature goriva, da li se završila možda kalibracija motkom po leđima.
Na gomili službenih vozila postoji sličan sistem : jedan protokomer u glavnom vodu, drugi u povratnom, pa se to oduzme i dobije vrlo realna potrošnja. Zamisli GSP i Hitna pomoć imaju takve sisteme i bez i jednog ubistva im je opala potrošnja. Prestali ljudi da kraduckaju, prpa za posao.
A tebi bi, vladd, preporučio da prestaneš da daješ bezvezne nazovi savete po ES ili da pljuneš lovu čoveku za novi kotao ili maznutu naftu.


Ono sto ne razumes, a volis da pricas, je, izmedju svega ostalog i nacin merenja u sistemima koje spominjes.

No to nije tema, tako da ces ostati neobavesten.

NAvescu po tezama.

Postoji mogucnost da je rezervoar pod zemljom popustio i da se gorivo odliva..sto izaziva razne sumnje, nelagodu i stres.

Sistem grejanja sa loz uljem je u vrhu skupih energenata za grejanje.

Ozbiljno pracenje zahteva merenja temperature i pri isporuci i nivoa u rezervoaru, merenje izlazne temperature i zapremine, preracun svih parametara, uz solidni finansijski trosak i utrosak vremena, poverljive osobe.

Tako da preostaje ili zamena i ozbiljno resavanje postojeceg problema ili mirenje sa situacijom i neopterecivanjem medjuljudskim odnosima, u smeru animoziteta...

Uz naravno, OBAVEZNU proveru ispravnosti ukopanog rezervoara, posto su kazne ozbiljne, za zagadjenje okoline.
BTW, da podsetim, ova godina je godina kada krece vazenje medjunarodnih ugovora vezanih za ekologiju(narocito industrijskih postrojenja), potpisanih pre vise od decenije, istekao je grejs period prilagodjavanja standardima.
Kada ce se konkretno aplicirati, stvar je odluke vlasti, ali se svakako nece otezati u nedogled...
[ petkons @ 02.05.2015. 10:41 ] @
Svi se sećaju kuvanih flaša od kokakole devedesetih, kada se gorivo kupovalo na flaše. Kada se kupuje na više, npr na cisternu, 120% nisi dobio koliko si platio. Postoji bar 20 načina kako vozači cisterni sa naftom mogu da zadrže deo nafte iz isporuke za sebe, a da ništa ne primetiš, počev od izduvavanja zadnjih guma prilkom isporuke tako da nivo na kraju cistene bude značajno veći nego što je bio prilikom tankovanja u rafineriji (ako se merenje vrši baždarenim "mačem" koji se premaže pastom i zatim umoči u cisternu odozgo), pa do sistema ventila koji prebaciji naftu nazad u drugu komoru iste cisterne, a preko merača protoka koji "meri" isporuku...

Dakle, nisi dobio to što si platio, i verovatni radnik nije kriv (baš toliko) koliko misliš.