[ Stefan Markic @ 01.05.2015. 20:12 ] @
Kućna baterija koja se puni koristeći električnu energiju koju proizvode solarne ploče u toku dana, tako da je dom obezbeđen električnom energijom 24/7. http://www.teslamotors.com/powerwall |
[ Stefan Markic @ 01.05.2015. 20:12 ] @
[ plus_minus @ 01.05.2015. 21:09 ] @
Jel' to koliko sam mogao da primetim, $3.500 za "desetku" ... ?
[ test1234 @ 02.05.2015. 22:47 ] @
Znaci meni bi se isplatilo za sedam godina .
[ ventura @ 02.05.2015. 23:14 ] @
Još samo neko da ume u ukupnu cenu koštanja ukalkuliše zamenu baterije nakon par godina i pada kapaciteta za 50-70% i sve bi bilo super...
Čudi me da Elon Musk do sada nije smislio genijalni raketni motor koji bi koristio anti-materiju umesto konvencionalnog goriva... Tako bi mogao sa par grama anti-materije da lansira tone i tone tereta... To bi bila njegova ideja, a sitnice će već rešiti naučnici i inženjeri... Da pojasnim: Lithium Ion baterije imaju svoj neki vek trajanja koji se obično definiše brojem ciklusa punjenja... Današnje stanje tehnologije je da nakon 500 punjenja Li-ion baterija zadrži 80% originalnog kapaciteta. Pošto gubici rastu eksponencijalno već nakon 1000 ciklusa kapacitet je svega 50% od originalnog, 2000 ciklusa 30% itd.. Uglavom to je ovaj grafikon: E sad da kažemo da se baterija menja nakon 1000 ciklusa odnosno kada teoretski kapacitet padne ispod 50%, jer generalno sa Li-ion baterijama se nikada ne računa 100% raspoloživog kapaciteta već se koristni nekih 80%, jer kompletno pražnjenje nepovratno uništava bateriju. 1000 ciklusa je otprilike nekih 3 godine. Ako uzmemo u obzir jači 10 kWh model, i uprosečimo da je kapacitet punjenja 6kWh za vreme životnog veka jedne baterije, dolazimo do toga da ova powerwall baterija može da uskladišti nekih 6000 kWh energije pre nego što joj je potrebna zamena. Kada cenu baterije od 3500 dolara podelimo sa tih uskladištenih 6000 kWh, dobijamo da 1 kWh uskladištene energije nas košta 0.58 dolara, odnosno 58 centi na račun amortizacije same baterije. Čak i po Americi/EU gde je cena struje za domaćinstva drastično skuplja nego kod nas (15-20-30 centi po kWh) korišćenje ove baterije nema nikakvog smisla jer je skuplja dara nego mera. Cela ideja ovoga je da se umesto korišćenja peak struje koja košta 15-20 centi noću ove baterije napune strujom koja košta 2-3-4 centa, a onda preko dana ta akumulirana struja troši, međutim džaba vama struja od 2 centa kad vas baterija košta dodatnih 58 centi. Svakog čuda tri dana dosta. [Ovu poruku je menjao ventura dana 03.05.2015. u 00:29 GMT+1] [ Predrag Supurovic @ 03.05.2015. 07:20 ] @
Znacaj ove baterije nje u prakticnoj primeni nego u promocvisanju ovakvog nacina primene. Ako se proizvodjaci tome okrenu, onda ce raditi na tome da proizvod potane i praktican.
Do sada je razvoj tehnologija proizvodnje baterija uglanom podsticalo trzistem obilnih telefona i slicnih uredjaja. [ vladd @ 03.05.2015. 07:30 ] @
Tesla baterije su jos pod tehnoloskim velom tajne, i u razvoju, tako da postojeca znanja o ciklusima i dijagramima nekih opstepoznatih baterija, mislim, tehnoloski razjasnjenih, mozda nisu u punoj meri adekvatna.
Kao drugo, Teksas je specificni vukoseks, pustara prepuna sunca i nafte, potreba da sena udaljenim lokacijama organizuju stanista. S obzirom da je boravak u dalekoseznim "stanistima", van civilizacije, najcesce vezan za buduci enorman profit, prakticno im je Tesla "home" sistem idealna autonomna solucija. Relativno velika snaga se moze iskoristiti i za neki broadkasting, neku ozbiljniju komunikaciju, tako da je Teksas prakticno idealna lokacija za koriscenje ovakvih sistema. I sto se tice osuncanosti i sto se tice isplatljivosti..upotrebljivosti.. [ Brodoplovac @ 03.05.2015. 07:51 ] @
Bogataši kupe neko prelepo ostrvo, pa se pokaju jer je vrlo teško obezbediti dovoljno vode i struje na takvim lokacijama. Baš ti bogataši bez problema mogu da kupe po nekoliko ovakvih baterija i uživaju ko bogovi.
[ ventura @ 03.05.2015. 08:13 ] @
Citat: Predrag Supurovic: Znacaj ove baterije nje u prakticnoj primeni nego u promocvisanju ovakvog nacina primene. Ako se proizvodjaci tome okrenu, onda ce raditi na tome da proizvod potane i praktican. Do sada je razvoj tehnologija proizvodnje baterija uglanom podsticalo trzistem obilnih telefona i slicnih uredjaja. Kapiram ja ideju da je Musk napravio ogromnu fabriku baterija i da je treba sada nekako uposliti, i da će sa povećanim obimom proizvodnje pasti i cena, ali ukoliko ne dođe do kvantnog pomaka u tehnologiji same baterije, ona ima tehnička ograničenja koja su vrlo stvarna. Citat: vladd: Tesla baterije su jos pod tehnoloskim velom tajne, i u razvoju, tako da postojeca znanja o ciklusima i dijagramima nekih opstepoznatih baterija, mislim, tehnoloski razjasnjenih, mozda nisu u punoj meri adekvatna. Citat: vladd: S obzirom da je boravak u dalekoseznim "stanistima", van civilizacije, najcesce vezan za buduci enorman profit, prakticno im je Tesla "home" sistem idealna autonomna solucija. Relativno velika snaga se moze iskoristiti i za neki broadkasting, neku ozbiljniju komunikaciju, tako da je Teksas prakticno idealna lokacija za koriscenje ovakvih sistema. Citat: Brodoplovac: Bogataši kupe neko prelepo ostrvo, pa se pokaju jer je vrlo teško obezbediti dovoljno vode i struje na takvim lokacijama. Baš ti bogataši bez problema mogu da kupe po nekoliko ovakvih baterija i uživaju ko bogovi. Generalno, pozitivno je to sve što se dešava.... I taj Tesla Motors i Powerwall i sve to... Međutim meni ide na ganglije taj automatski circkejerk koji usledi nakon svega što Elon Musk izjavi, i medija i publike i stručne javnosti, bez da iko iznese neke realne činjenice iz straha da ne bude okarakterisan kao neko ko je kontra revoluciji i presvetom Elonu Musku. Ako pogledamo činjenično stanje, nijedna od njegovih firmi nije profitabilna, i nijedna od njegovih firmi uopšte ne bi mogla ni postojati bez upliva ogromnih količina državnog novca: -SolarCity, gubi ogromne količine novca svake godine i pored svih direktnih keš subvencija US države; -Tesla Motors, težak gubitaš, činjenica je da su to automobili za bogataše, jer šira populacija nikada neće kupiti Mazdu 6 za 100.000 dolara kad istu može da kupi za 5 puta manje novca, sa sve vrlo upitnim uštedama. Osim što Tesla ima odličan marketing, ne vidim ništa revolucionarno u tome jer šta je problem napraviti nešto skupo a dobro, to može svaka budala. Kada ekvivalent Model S bude koštao 30-40 hiljada dolara, e onda ćemo da pričamo o revouciji. - SpaceX, takođe gubitaš, nije izmislio ništa revolucionarno (dok im ne proradi onaj grashopper i vidimo stvarne efekte toga), već je jednostavno ponudio državi da efikasnije radi isti posao od nje same i sa manje birokratije. Ali nije jedino NASA ogromna birokratska mašina u kojoj ima gomila mesta za optimizaciju, to je slučaj sa apsolutno svakom drugom državnom ustanovom. itd. Dakle taj Musk nije nikakav revolucioner ili ne znam ni ja šta, već običan tajkun sa dobrim političkim vezama koji koristi državni novac da bi razvio svoj privatni biznis. Kod nas bi ga odmah nazvali odgovarajućim imenom, ali pošto se to dešava u USA onda je odmah on neki revolucionar ili evenđelista. Nemam ja ništa protiv njega, svaka čast, čovek radi i živi svoj san, moguće je da će nešto i postati od svih tih njegovih kompanija, ali i da se to desi to će biti mahom zasluga ogromne količine državnog novca a ne njega samog. I moja baba može da bude takav vizionar sa tuđim novcem. [Ovu poruku je menjao ventura dana 03.05.2015. u 09:30 GMT+1] [Ovu poruku je menjao ventura dana 03.05.2015. u 09:31 GMT+1] [ DaliborP @ 03.05.2015. 10:24 ] @
Znaci da bi se neko nazvao revolucinarem u odredjenoj tehnologijo mora da mu biznis bude profitabilan??? Stvarno?
Tesla automobili su svakako revolucinarni na polju elektronskih vozila. A i sumnjam da moze to tvoja baba da napravi. [ jnk @ 03.05.2015. 10:47 ] @
ventura srbine!!
[ Ivan Dimkovic @ 03.05.2015. 11:36 ] @
Na zalost, vec godinama industrija baterija nije imala nikakve kvantne skokove.
Hype o "revolucionarnim baterijama" koje su "tik tu iza coska" postoji koliko postoji i siroka primena za iste. Na zalost, ovo je jedna od onih grana industrije gde su konkretni rezultati u raskoraku sa ocekivanjima. A takvi rezultati bi doprineli gomili industrija koje su znacajno vece od e-kola - laptopovi, tableti, mobilni telefoni i sl... kao i gomile drugih industrija gde se baterije koriste. Iskreno sumnjam da ce Musk tu bilo sta promeniti - problem nije u nedostatku love i potraznje, stavise: pricamo o milijardama uredjaja koji bi instant profitirali od nekog kvantnog skoka u kapacitetu / karakteristikama baterija. Kinta nije problem, ima kinte ohoho u R&D-u sto se baterija tice. Meni se cini da se ovde radi o slucaju enormnog publiciteta i goodwill-a od strane masinerije iz silicijumske doline, koji je sa punim pravom i konkretno zaradjen na osnovu "minulog rada" i dostignuca (konkretnih) u IT industriji. To je super za Muska, svaka cast, skidanje kape i tako to, ali to ga ne cini nekim uber-genijem koji pretvara u zlato sve cega se dohvati i nekom magijom resava probleme u industriji koja postoji decenijama. [ ventura @ 03.05.2015. 12:00 ] @
Citat: DaliborP: Znaci da bi se neko nazvao revolucinarem u odredjenoj tehnologijo mora da mu biznis bude profitabilan??? Stvarno? Tesla automobili su svakako revolucinarni na polju elektronskih vozila. A i sumnjam da moze to tvoja baba da napravi. A šta je to Musk revolucionarno uradio? Napravio elektricni automobil? Eno onog bogatog klinca iz komsiluka, isto napravio elektricni automobil sa tatinim parama i usudio bi se reci mnogo bolji od tesle s. Ili spacex koji je ustvari reciklaza hladnoratovske tehnologije iz šezdesetih godina? Ili solarcity, jedna od n firmi koja se bavi montazom i finansiranjem solarnih instalacija? Šta je on tu revolucionarno doneo ili izmislio? [ negyxo @ 03.05.2015. 12:01 ] @
Mozda je u pitanju skaliranje. Mozda prostim povecanjem prozivodnje baterija velike snage ce vremenom doci do opadanja cene baterije, efikasnost ce biti ista ali $/W ce biti smanjen.
Po meni ako dodje do toga, doce do neceg veoma bitnog, a to je do lokalizacije energije, pa me nekako interesuje kakav ce porez drzave onda da smisle. [ branko tod @ 03.05.2015. 12:06 ] @
Najobičnija propaganda i marketing! Eksplataciono skupa prevara!
Ventura je dao odličnu analizu. Još mnogo vode će proteći Misisipijem dok se ne pojavi realno opravdani sistem, Vladd, nema Tesla auto nikakve specijalne baterije već 6,831 lithium ion baterija tipa 18650, vezanih redno paralelno. Posle tri godine (ako Izdrže toliko) koliko košta zamena sistema. Strašno puno, kao novi auto srednje klase, mnogo više nego da je vožen na benzin. [Ovu poruku je menjao branko tod dana 03.05.2015. u 13:18 GMT+1] [ negyxo @ 03.05.2015. 12:08 ] @
@ventura
Ne bi da glumim advokata Tesle, ali bas da svako moze da pravi elekticne automobile nije tacno, dobar primer je: http://www.caranddriver.com/bmw/i8 Hm, po ovome, platis vise a dobijes manje. [ Ivan Dimkovic @ 03.05.2015. 15:20 ] @
BMW i8 je luksuzni "halo" automobil, napravljen za potpuno drugog tipa kupca od kupca "sport sedan-a" pa je i cena drugacija. Da je BMW sa tim hteo da cilja masovno trziste, ne verujem da ne bi umeli da ga naprave 2x - 3x jeftinije.
Ima BMW i i3; koji je jeftiniji od Tesle... Opet i tu je ciljna grupa druga pa nema nikakvog smisla porediti. Daleko je Tesla od firme koja je razvila nesto ekskluzivno ili bog zna kako napredno u odnosu na ostale. Musk samo ima jako naklonjenu Valley stampu zbog toga sto je potekao iz IT dotcom ekipe, firma mu izgled kao nekakav pametni underdog u odnosu na stare igrace u industriji. Sve je to samo PR u overdrive-u. Sto Ventura kaze, nicega tu revolucionarnog nema. To nije nikakav greh - skroz je super imati "obicnu" uspesnu firmu, ali ocekivati da ce ta firma napraviti revoluciju na polju baterija zvuci kao prilicno neopravdan optimizam. [ plus_minus @ 03.05.2015. 16:03 ] @
Ja i dalje verujem da su magneti rešenje za sve. Ne znam kako treba da izgleda uređaj koji pomoću magneta i ničega više generiše struju (nešto mi govori da nekoliko dobrih čika i teta to već imaju) ali znam nešto drugo i u to sam siguran. Ja kao laik za mnoge stvari pa tako i za pravljenje struje od ničega, jesam svestan da je `struja` postojala i onoga dana kada je čovek tek otkrio vatru ili - točak. A to što mi ne želimo, ne znamo ili nam zaista ne daju neki tamo da koristimo moć severnog i južnog pola, koji šljaka i kad ima i kad nema - vetra/plime/sunca/oseke/gasa/crnog zlata - to je sasvim druga priča. Bar ovde na planeti zemlji, to je jedini zaista nepresušni izvor energije kojeg ima u svako doba dana i noći, na svakom naseljivom području. Ima neka teorija zavere koja kaže da je fukušima `namerno proizvedena` zato jer su japanerosi rešili da obelodane i stave u prodaju motor (pogon na oba točka) koji šljaka upravo uz pomoć magneta koji sve to tera da radi, bez punjenja, dolivanja itd, itd.. ne znam kolika je max. brzina, ali bez problema tera i preko 150 mph. Probaću da nađem to pa da okačim.
[ negyxo @ 03.05.2015. 16:16 ] @
Ivane, nije mi bas logicno da je BMW u stanju da namesti auto 2x, 3x jeftinje (bar sudeci po i3), to bi bilo reda velicine od 30k do 40k dolara, taj i3 pocinje od 40K i iskreno deluje inferiorno u odnosu na teslu (bar meni, s ozbirom na range i performance - pogotovo sto mi je totalno debilno imati kao neki hibrid, u tom slucaju radije cu se opredeliti za full benzinski motor).
No razumem cak i da je ciljna grupa drukcija, ali bi onda voleo da vidim od BMW ili nekih vecih autoproizvodjaca da daju pandan tesli, bar malo jeftiniji, pa da konkurencija pocne da radi svoje :) Sto se tice samih baterija, sumnjam da cemo videti revoluciju ali evoluciju mozda, smanjenje troskova prozvodnje takodje. [ vladd @ 03.05.2015. 16:20 ] @
Da, plus minus, magneti su jako dobro resenje, ali je razvoj zapostavljen, zbog niskog profita.
Sto se baterija tice, nije postignut kvantni skok koji bi oborio sa nogu, i izazvao dodele Nobelovih nagrada, ali se gustina pakovanja energije znacajno razlikuje cak i kod olovnih baterija u odnosu na proizvode od pre 20 godina. Zatim brzina i efikasnost punjenja, sto je i osnovna postavka za konfor koriscenja. Kome treba 100KW baterija koje se pune tri meseca... Osuncanost u Srbiji je 2 do preko 6KW na sat, po metru kvadratnom, u Teksasu je sigurno vise, nemam podatak i ne zanima me, mada Teksas pokriva dve paralele... I nisam ni pomislio na kojekakve konformiste i bogatune kako se izlezavaju u vukoyeb kucama u pistinji, vec na nalazista nafte(svakako je bezbednije raditi sa 12, 24 ili 48V nego sa 110-120), repetitorska postrojenja i mini radne baze, usluzne stanice u pustinji(recimo pumpa i motel nakon 2500km autoputa)...naseobine izvan civilizacionih energetskih prikljucaka. [ Miroslav Jeftić @ 03.05.2015. 16:38 ] @
Koliko uopšte treba solarnih ploča da bi se ta baterija napunila kako treba, kakv sistem treba imati instaliran "s druge strane" da bi to uopšte radilo? Čini mi se da se nigde ni ne pominje, a sigurno da nije mala stavka.
[ ventura @ 03.05.2015. 16:47 ] @
Citat: negyxo: Mozda je u pitanju skaliranje. Mozda prostim povecanjem prozivodnje baterija velike snage ce vremenom doci do opadanja cene baterije, efikasnost ce biti ista ali $/W ce biti smanjen. To će se verovatno desiti, ali nephodno je da cena padne za red veličine kako bi ta priča koja se trenutno potencira imala neku ekonomsku računicu. Citat: Ivan Dimkovic: BMW i8 je luksuzni "halo" automobil, napravljen za potpuno drugog tipa kupca od kupca "sport sedan-a" pa je i cena drugacija. Da je BMW sa tim hteo da cilja masovno trziste, ne verujem da ne bi umeli da ga naprave 2x - 3x jeftinije. Ne verujem da bi mogli da ga naprave 2-3x jeftinije, ali bi sigurno mogli da ga naprave značajno jeftinije... A inače BMW i8 je trenutno po meni best buy supercar... Neverovatno mnogo se dobija za relativno malo novca za tu klasu automobila. Citat: vladd: I nisam ni pomislio na kojekakve konformiste i bogatune kako se izlezavaju u vukoyeb kucama u pistinji, vec na nalazista nafte(svakako je bezbednije raditi sa 12, 24 ili 48V nego sa 110-120), repetitorska postrojenja i mini radne baze, usluzne stanice u pustinji(recimo pumpa i motel nakon 2500km autoputa)...naseobine izvan civilizacionih energetskih prikljucaka. Na njih i mislio. Baš su oni čekali Elona Muska da im donese bateriju spakovanu u fancy kućište, nisu znali bez njega kako za mnogo manje novca da naprave banku akumulatora i napajaju šta god u sred pustinje... [ DjordjeRd @ 03.05.2015. 21:54 ] @
Evo šta će biti:
Mask je u stanju, a verovatno i hoće, da napravi naselje od par stotina kuća koje će imati solar plus Powerwall kombinaciju i koje će biti umrežene napajačkom mrežom za razmenu energije. E, kad na taj način demonstrira koncept, svaka klasična analiza pada u vodu. Tačno je da ovo nama nije zanimljivo dok ne desetkuju cenu, ali prepuštam se rado ovom njihovom hiper PR-u. Uživam u vožnji... [ 7.scena @ 03.05.2015. 23:13 ] @
Ja ovo vidim kao trend setting, Musk sa sobom vuče veliki medijski buzz, ovakvim istupima on ne samo sebi, već i drugim kompanijama može obezbediti sredstva za istraživanje i investiranje u sličnu tehnologiju.
Da li će ovaj projekat završiti u našim kućama, sigurno neće, ali u nekima na zapadnoj obali hoće. Pa i to je korak u razvoju ove tehnologije. Gde će ovaj projekat završiti, to niko ne zna. Projekti naselja koja su potpuno energetski autonomna nisu od juče. Sećam se da sam u više navrata čitao o eko naseljima sa istom ovom idejom elektro nezavisnosti, samo sprovedenom uz pomoć klasičnih akumulatora i solarnih panela. U toj računici je najvažnije bilo racionalno raspolaganje el. energijom, maksimalna ušteda potrošnje i pametna upotreba raspoložive energije. Ipak takva naselja su bila rezervisana za eko fanatike. Musk pokušava da tu ideju tehnološki približi narodnim masama. Za početak bogatim narodnim masama. Često nema potrebe biti genijalan na inženjerski način, posebno ne da bi se zaradile pare. Nekada je tržište tu, samo mu treba prići na pravi način. Facebook nije smislio ništa što myspace nije imao, sem užasne lakoće korišćenja. Tako će i ovaj Tesla proizvod biti interesantan nekome ko hoće gotovo out of box rešenje. [ niki212 @ 04.05.2015. 07:20 ] @
Na prosečnoj udaljenosti planete Zemlje od Sunca, u zavisnosti od sunčevih aktivnosti, na upravnu površinu u svakoj sekundi pada između 1307 i 1393 W/m2. Ovo zračenje se zove ekstraterestrično jer je u pitanju zračenje dostupno izvan zemljinog vazdušnog omotača. Solarna konstanta je prosečna gustina snage zračenja Sunca po jedinici površine iznad površine Zemlje u svemiru. Prihvaćeno je da je vrednost solarne konstante So = 1353 + -21 W/m2.
[ Marko83 @ 04.05.2015. 08:16 ] @
Citat: ventura:Grešiš. Tesline baterije i u automobilima i u ovom powerwall-u su Lithium-Ion baterije, to nije nikakva tajna. Tesla možda ima neki sopstveni softver koji pametnije upravlja baterijom, ali je činjenica da Li-ion baterije imaju karakteristike koje su svima poznate i dobro ispitane. Ovo naprosto nije tacno Evo ti kao biznismen da li bi davao garanciju na baterije od 8god i neogranicene kilometraze ako bi baterije tako brzo propadale? (ako bi auto za 3 god mogao da predje 150km umesto 400km - narocito u USA...verujem da bi popili gomilu tuzbi) Garancija od 8 god i NEOGRANICENA kilometraza meni govori da su prilicno sigurni u kategoriji baterija kad su mogli tako nesto da ponude Kako to rade....to vec ne znam - moguce da je njihov softver za kontrolu baterija bolji od postojeceg ali slozices se da je glupo da ponude takve uslove garancije ako nisu u mogucnosti Verujem da u ugovoru moraju da naglase svaki detalj... tesko bi neko kupio kola sa garancijom od 8 god i neogranicenom kilometrazom ako bi vec posle 5god mogao da predje samo 70km a deklarisana kilometraza je 400km. Nema sanse da bi to proslo u USA bez ozbiljne tuzbe ili ostvarivanja garancije [ Ivan Dimkovic @ 04.05.2015. 11:16 ] @
Citat: 7.scena Ja ovo vidim kao trend setting, Musk sa sobom vuče veliki medijski buzz, ovakvim istupima on ne samo sebi, već i drugim kompanijama može obezbediti sredstva za istraživanje i investiranje u sličnu tehnologiju. Ali trziste baterija nema problem sa nedostatkom love ili ciljnog trzista - za radikalno bolju bateriju automatski imas trziste od vise milijardi uredjaja bez pogovora i bez jednog jedinog novog igraca. Fakat da vec godinama kuburimo sa manje-vise istom tehnologijom i kapacitetima govori da su problemi koji treba da se rese sustinske prirode, a ne nesto sto se moze resiti nekom PR kampanjom ili ubacivanjem jos love. Ja bih jako voleo da mi laptop bude autonoman 24h ali nesto sumnjam da ce se to desiti u skorijoj buducnosti zahvaljujuci boljoj bateriji - daleko je verovatniji scenario da ce ostatak komponenti postati manji potrosaci. @Marko83, To se jednostavno resava - menjanjem baterije u servisu ako joj je kapacitet znacajno opao. To je nista drugo nego ukalkulisani trosak poslovanja, ni vise ni manje od toga. Taj trosak je vec uracunat u cenu proizvoda. Pad kapaciteta baterije je nesto sto se lako moze modelirati i ucestalost redovnog servisa je dovoljna da se pad kapaciteta koji bi bio problematican za korisnika primeti na vreme i baterija zameni, bas kao sto se menjaju sve ostale komponente koje se "trose". Garancija vazi samo za kupce koji se pridrzavaju uslova garancije: izmedju ostalog, servisni intervali se moraju postovati, dakle nemas problem sa kupcima koji "nestanu" i gde ne bi mogao da uradis neophodnu zamenu pre nego sto se zale. U periodu garancije automobila ovlasceni servis moze zameniti gomilu potrosenih stvari o trosku proizvodjaca. Baterija je samo jos jedna potrosna stvar u listi. [ Marko83 @ 04.05.2015. 11:53 ] @
Da to bi moglo biti rešenje ali opet nisam siguran koliko bi to bilo isplativo
Ako prihvatim ovo @venturino da kapacitet baterije opadne na 50-60% vec posle 3god, mislim da bi morali menjati bar 2 puta baterije u tih 8 god garancije Ako auto košta 65k $ teško da bi firma svesno išla na trošak garancije od 2 x 12k $ - više od pola prodajne vrednosti auta(u kojoj su uračunate već početne baterije od 12k $) [ ventura @ 04.05.2015. 11:59 ] @
Citat: Marko83: Ovo naprosto nije tacno Evo ti kao biznismen da li bi davao garanciju na baterije od 8god i neogranicene kilometraze ako bi baterije tako brzo propadale? (ako bi auto za 3 god mogao da predje 150km umesto 400km - narocito u USA...verujem da bi popili gomilu tuzbi) Garancija od 8 god i NEOGRANICENA kilometraza meni govori da su prilicno sigurni u kategoriji baterija kad su mogli tako nesto da ponude Kako to rade....to vec ne znam - moguce da je njihov softver za kontrolu baterija bolji od postojeceg ali slozices se da je glupo da ponude takve uslove garancije ako nisu u mogucnosti Pa čekaj majku mu, ajmo malo ozbiljnije da diskutujemo. Kako možeš da tvrdiš da nešto nije tačno, a nemaš pojma o tome, niti si uopšte pogledao tu garanciju? Izvoli otvori tekst same garancije: https://www.teslamotors.com/si...hicle_limited_warranty_2.1.pdf Stranica 3 (ili 6 u PDF-u), Battery Limited Warranty sekcija, poslednji paragraf: "The Battery, like all lithium-ion batteries, will experience gradual energy or power loss with time and use. Loss of Battery energy or power over time or due to or resulting from Battery usage, is NOT covered under this Battery Limited Warranty. See your owner documentation for important information on how to maximize the life and capacity of the Battery." Dakle, gubitak kapaciteta baterije nije pokriven garancijom (što je sasvim normalno i očekivano). [ Marko83 @ 04.05.2015. 13:06 ] @
Evo ja se izvinjavam
Stvarno nisam pročitao ovu garanciju - video sam samo u opštim uslovima kupovine garanciju od 8 godina i neograničenu kilometražu Čudi me da uopše bilo ko kupuje onda ovaj auto obzirom da će baterija toliko da degradira za tih 8god da neće moći da stigne od punionice do punionice Nadam se da negde imaju dodatni uslovi oko najnižeg kapaciteta baterije - inače se može završiti sa autonomijom od 30km [ Ivan Dimkovic @ 04.05.2015. 13:20 ] @
Cak i ako nesto nije ukljuceno eksplicitno u garanciju, proizvodjaci znaju da rade korekcije u dilerskim servisima ako bi ostavljanje problema neresenim ili trazenje od korisnika da ucestvuje u troskovima predstavljalo opasnost po reputaciju firme.
Primera radi, pominjao sam vec, BMW-ovi sa N54 motorom u USA nisu imali dodatni hladnjak za ulje osim u M-sport verzijama. BMW je, ipak, ljudima koji su se bunili po forumima ugradjivao dodatni cooler bez naplate cisto zbog zastite reputacije. Sto se baterije tice, kako ce njoj opadati kapacitet zavisi, takodje, i od nacina eksploatacije - tipa koliko puta je baterija bila praznjena skoro do kraja i sl. Verovatno ce neki % ljudi kaciti najgori scenario, ali taj % sigurno nije ni izbliza 100%. Takodje, ta cena od $12,000 koliko se secam je bila retail cena za vozaca. Pretpostavljam da ta cena ukljucuje bar 30% a verovatno i vise markup-a. Pretpostavljam da ce Tesla isto tako najbucnijim korisnicima zameniti bateriju bar jednom o svom trosku - ali takvih ce sigurno biti mnogo manje od 100%. [ ventura @ 04.05.2015. 14:32 ] @
Citat: Marko83: Čudi me da uopše bilo ko kupuje onda ovaj auto obzirom da će baterija toliko da degradira za tih 8god da neće moći da stigne od punionice do punionice Nadam se da negde imaju dodatni uslovi oko najnižeg kapaciteta baterije - inače se može završiti sa autonomijom od 30km Ljude koji imaju da iskeširaju 100k za električni automobil ograničene upotreblivosti generalno zabole uvo za degradaciju baterije... Ionako će da kupe novi nakon par godina :) [ 7.scena @ 06.05.2015. 20:34 ] @
Citat: Ivan Dimkovic: Citat: 7.scena Ja ovo vidim kao trend setting, Musk sa sobom vuče veliki medijski buzz, ovakvim istupima on ne samo sebi, već i drugim kompanijama može obezbediti sredstva za istraživanje i investiranje u sličnu tehnologiju. Ali trziste baterija nema problem sa nedostatkom love ili ciljnog trzista - za radikalno bolju bateriju automatski imas trziste od vise milijardi uredjaja bez pogovora i bez jednog jedinog novog igraca. Fakat da vec godinama kuburimo sa manje-vise istom tehnologijom i kapacitetima govori da su problemi koji treba da se rese sustinske prirode, a ne nesto sto se moze resiti nekom PR kampanjom ili ubacivanjem jos love. Ja bih jako voleo da mi laptop bude autonoman 24h ali nesto sumnjam da ce se to desiti u skorijoj buducnosti zahvaljujuci boljoj bateriji - daleko je verovatniji scenario da ce ostatak komponenti postati manji potrosaci. Pa da u pravu si za baterije i zahteve trzista za naprednijom tehnologijom baterija. Ja sam malo vise ciljao na home automation tehnologiju ili kako se vec zove ovaj sistem, koja moze da napreduje u smeru pametnijeg koriscenja energetskih resursa, posebno ako se radi o velikom broju domova, sa baterijama i solarnim panelima spojenih u elektricno kolo pod kontrolom istog sistema za upravljanje. Ako Musk uspe da dovoljno uspesno medijski "napali" trziste, moze biti jos love za r&d. [ ventura @ 07.05.2015. 00:09 ] @
Aa evo sad i novih izjava... Musk mu dođe nešto kao naš premijer. Powerwall ustvari nije ni predviđen da čuva energiju za svakodnevno trošenje, već da služi samo kao backup u slučaju nestanka struje... i da, predviđeno je maksimalno 50 ciklusa punjenja/pražnjenja godišnje :)
Izvor: http://www.bloomberg.com/news/...sn-t-work-that-well-with-solar [ Dexic @ 07.05.2015. 17:23 ] @
Zar ne vidis sada da nisi bio u pravu? Nije 0.5$ vec 0.7$ po kWh :D
[ Ivan Dimkovic @ 08.05.2015. 13:21 ] @
Ja blage veze sa tim alternativnim energijama, baterijama i sl... nemam, ali opisano tako mi cela ta stvar vise lici na glorifikovani UPS nego na bilo sta drugo.
Super za Musk-a ako ponovi PayPal uspeh i ovde, ali u ovom momentu je prilicno zaglusujuc fabrikovani hype koji se pravi oko novog UPS-a. [ Tyler Durden @ 08.05.2015. 13:46 ] @
ventura i dimkovic su ljubomorni :-)
[ Ivan Dimkovic @ 08.05.2015. 14:03 ] @
@Tyler, pu pu - daleko bilo, srecan sam sa onim sto imam, a Musk-u svaka cast za to sto je stvorio.
Nego 'ajde ti budi objektivan pa se zapitaj da li bi ovakav proizvod bio hype-ovan do 7-mog neba da iza njega nije draga silicijumske doline. Naravno da ne bi, najvece su sanse da uopste ne bi ni cuo o njemu osim ako te ne zanimaju baterije i ne pratis specijalisticke sajtove / zurnale / novine. Da li si mozda pre ovoga citao na Gizmodo-u ili CNN-a o nekoj bateriji, cak i da je u pitanju izuzetna baterija? Nope. Ali ne, posto je to Musk-ova baterija, u njoj se zapravo nalaze jednorozi koji ce nas galopom uvesti u off-the-grid, oil-free blistavu buducnost. Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|