[ pisac @ 11.06.2015. 06:29 ] @
Može li se negde zameniti ulje tako što se isisa kroz otvor za proveru nivoa?

Da ne objašnjavam zašto, hoću brzu i efikasnu zamenu ulja bez maltretiranja sa donje strane. Filter za ulje neću da menjam.
[ Java Beograd @ 11.06.2015. 07:15 ] @
nekad je toga bilo na benzinskim pumpama.
[ rafiki @ 11.06.2015. 07:32 ] @
Tako danas radi velik broj servisa - to im je brze nego da se pate sa ispustanjem kroz dno kartera.

Samo, nemoj da ti taj nacin postane glavni - ispustanjem kroz dno kartera se izbaci vise prljavstine. Za neke motore (PSA 1.6HDi) obavezno je ispustanje kroz dno kartera i cedjenje od bar 15 minuta. Pre toga, potrebno je da motor bude na radnoj temperaturi.

Pozdrav
[ Darko Nedeljković @ 11.06.2015. 07:40 ] @
Pre nekoliko godina je vecina servisa imala ti i nastojala tako da radi, ali je bilo mnogo ovakvih kao ja koji kazu "to kod mene ne moze tako, ako hoces pare podigni auto/nateraj na kanal pa lepo ispusti". Sad vec godinu-dve koliko vidim nigde i ne probaju da urade tako, ali pitaj okolo, mozda su sacuvali negde tu masinu.
[ Java Beograd @ 11.06.2015. 08:19 ] @
Citat:
rafiki:- ispustanjem kroz dno kartera se izbaci vise prljavstine .
I da i ne. Uglavnom ne. Ovo je samo urbana legenda. Jer, ona sisaljka dođe do samog dna kartera, tj, do čepa, ali sa gornje strane. Dakle, samo je u domenu teorije da se više prljavštine izbaci.

S druge strane, u 99,99% se menja i filter ulja, pa auto svejedno mora na dizalicu. Onda je majstoru lakše, kad već diže na dizalicu da odvije i čep, nego da se muči sa sisaljkama.

Uzgred, kad smo već na ovoj temi, sećam se da je moj ćale na 125 PZ imao čem koji je namagnetisan, pa se svi metlni opiljci pohvataju da kruže više sa uljem.

[ Nocni @ 11.06.2015. 09:13 ] @
http://www.elitemadzone.org/t432184-3#2896850

Postoje auta kojima se može ulje izvući odozgo mašinom a postoje i ona kojima se mora ispustiti na karteru... nije navedeno o kojem se vozilu radi u temi...
Mnogo veći problem od načina ispuštanja je to što se ne mijenja filter... Nekada nije morao da se mijenja pri svakoj zamjeni ulja na atmosferskim benzincima, pa se i danas neko pravi pametan da zbog cijene od nekoliko eura neće da zamjeni filter npr. na modernim cr dizelima...
[ bakara @ 11.06.2015. 13:39 ] @
Te sisaljke ima uglavnom svaki bolji servis jer one dolaze u kompletu sa onom posudom gde ispustaju ulje i uglavnom hoce da isisaju ulje u servisima gde nude besplatnu zamenu ulja jer im je to brze, lakse i jeftinije.

Meni su zadnji put to "besplatno" naplatili +200din zato sto sam inistirao da mi ispuste na karteru.
[ Java Beograd @ 11.06.2015. 14:15 ] @
^ To je kad je zamena ulja besplatna, ali zamena filtera nije besplatna.
Kao i ono sa gumama: zamena besplatna, ali ti kroz balansiranje naplati sve. I naravno, uvek nađe da neki ventil nije u redu, pa "mora" da se zameni.
[ sjaker @ 11.06.2015. 14:33 ] @
Ja sam na mom jugicu lepo ispustio ulje bas pre neki dan, odozdo i jos po savetu dobrog majstora sipao pola litra nafte pa ga pustio da radi jedno 2 minuta a onda i tu naftu ispustio pa sipao optimu. Radi kao satic :D
[ pajapop @ 11.06.2015. 14:41 ] @
Citat:
pisac:
hoću brzu i efikasnu zamenu ulja bez maltretiranja sa donje strane. Filter za ulje neću da menjam.


Svako ima svoje razloge zasto nesto hoce "bas tako da uradi", ali zbog uopstene diskusije, mislim da ovo ne moze ni brzo ni efikasno...A ko bi se tu i maltretirao? Majstor? - pa to mu je posao i to lak, a sigurno nece besplatno uraditi. Najvise ce se tu izmaltretirati upravo @PISAC... Prvo, treba obici i naci servis koji ima sisaljku, zatim nece biti brzo jer ulje u svakom slucaju treba da se slegne, pa dok se plasira sisaljka (ukoliko je uopste moguce), pa dok se isisa, pa koliko je i dal je sve isisano...? Toliko o efikasnosti. A cemu uopste i zamena ulja ako se ne zameni filter. Pa ono nesto sto je najgore i najcrnje se ostavlja...sve sto ne valja od ulja je u filteru...i to da se ostavi...razlog??? Dobar majstor, kome je stalo do dobro obavljenog posla, kada menja ulje, a narocito kod automobila koji su vec presli "neku kilometrazu", skida karter, pere ga, ocisti sito uljne pumpe, zameni dihtung kartera i sl...I to je posao...
[ bakara @ 11.06.2015. 14:57 ] @
Citat:
Java Beograd:
^ To je kad je zamena ulja besplatna, ali zamena filtera nije besplatna. :)
Kao i ono sa gumama: zamena besplatna, ali ti kroz balansiranje naplati sve. I naravno, uvek nađe da neki ventil nije u redu, pa "mora" da se zameni.

Tacno tako je nekako i bilo...trazili da platim tih 200din uz ostalo sto sam radio.
A kada sam ih podsetio da treba biti besplatno onda su okrenuli da je tih 200din za skidanje shus pleha ili zamenu filtera, vec sam zaboravio.

A sto se tice guma...tu je tek tesko dranje ako ne pazis i ne pitas sta ukljucuje "besplatnu" zamenu.
[ Java Beograd @ 11.06.2015. 15:00 ] @
Citat:
sjaker:Ja sam na mom jugicu lepo ispustio ulje bas pre neki dan, odozdo i jos po savetu dobrog majstora sipao pola litra nafte pa ga pustio da radi jedno 2 minuta a onda i tu naftu ispustio pa sipao optimu. Radi kao satic :D
Brate mili, koji ti je to majstor savetovao da startuješ motor bez ulja u karteru ?!!?

Ne mogu da se načudim šta će sve da izmisle !!!

Pa onda kažu Jugić loš auto. Najbolji je na svetu, uzevši u obzir šta se sve radi.
[ pajapop @ 11.06.2015. 20:01 ] @
Citat:
sjaker:
Ja sam na mom jugicu lepo ispustio ulje bas pre neki dan, odozdo i jos po savetu dobrog majstora sipao pola litra nafte pa ga pustio da radi jedno 2 minuta a onda i tu naftu ispustio pa sipao optimu. Radi kao satic :D


NIsam bas siguran da dobro razumem sta je napisano...Ako ti je majstor rekao da u postojece ulje dolijes 0,5l nafte, onda OK i nekako...Ali, ako si ti u prazan karter, (jer tako ispada kako si napisao) sipao 0,5l nafte...to je onda katastrofa...tako nesto vise nikad ne ponavljaj...Ako si tako uradio, ti zapravo i nisi uradio ono sto je zamisljeno, a to je ispiranje kanala...pre svega sto je o,5l apsolutno malo da bi uljna pumpa to povukla...znaci, to ti je samo "zvrndacilo" na dnu kartera, a motor je radio apsolutno bez ikakvog podmazivanja. Cak i da je veca kolicina nafte (par litara), ona ima masnocu ali to ne moze nikako da podmazuje i stiti motor ni u rezimu malog broja obrtaja i kratkog trajanja...Ako hoces da unistis motor - to je dobar nacin da se uradi...Majstor je verovatno hteo da ti u postojece ulje dolijes naftu, da ga malo razredis i da takvo ulje procisti kanale...ali to je savet majstora ( nije jedini koji to praktikuje), ali takvo uputstvo neces naci ni u jednoj knjizi i priucniku za mehanicare. Postoje odredjena sredstva (ulja) koja se koriste za takve stvari...
[ pisac @ 11.06.2015. 20:16 ] @
Citat:
pajapop:A ko bi se tu i maltretirao? Majstor? - pa to mu je posao i to lak


"Majstor" ne sme da pipne nijedan šraf na mojim kolima, jer šta god pipne pokvari (da, čak i šraf znaju da pokvare, sje*u navoj ili razlokaju urez/četvrtku). Sve radim sam, ali sad me jednostavno mrzi da se zavlačim ispod kola jer imam pametnija posla.

Filter sam kupio ali će sačekati sledeću godinu, voziću 2 godine sa istim filterom, nisam prešao mnogo (ulje menjam godišnje) tako da će taman sledeće godine da ispuni predviđenu kilometražu. A ko ima primedbu na to može da krene da diskutuje u onoj temi što je Noćni dao . Tamo je već rečeno da više ulja ostaje u bajagi isceđenom motoru nego u filteru.

Servis sam našao.

[Ovu poruku je menjao pisac dana 11.06.2015. u 21:29 GMT+1]
[ pajapop @ 11.06.2015. 22:08 ] @
Citat:
pisac

Servis sam našao.



El` kod Milojkovica?
[ pisac @ 12.06.2015. 07:34 ] @
Nisam pitao, ali ne piše nigde Milojković. Jedino ako je inkognito
[ vaske2 @ 12.06.2015. 17:41 ] @
Mali off.
Nije tema ali kad ga već pomenuste zna li neko šta je sa Milojkovićem,već duže vreme ga nema na forumu,a meni baš nedostaju neki njegovi štosovi i priče(npr.o teči i njegovom Yarisu :)))
[ Nebojsa Milanovic @ 12.06.2015. 17:59 ] @
Koliko se sećam, Milojković je na nečiji zahtev banovan. Btw, to nije bila dobra odluka.
[ pajapop @ 12.06.2015. 18:45 ] @

Milojkovic...e, sto je taj umeo da naplati!...@PISAC, kod Milojkovica zamena ulja, ko u Minhenu puna generalka
[ Ned123 @ 15.06.2015. 09:51 ] @
Ja sam sebi kupio ovo i vec dva puta mijenjao ulje kroz cijev od sipke. Naravno moj motor (PSA TU5JP4) je sertifikovan za ovaj nacin zamjene ulja ;) Ima i jeftinijih varijanti okolo na netu...
Vec su kazali i ja cu ponoviti zato sto je izuzetno vazno:
Provjeri da li je tvoj motor predvidjen za ovo (u prakasi se svodi se na to da li sipka ide do samog dna kartera ili ne).
Nikada ne ostavljaj stari filter prilikom zamjene ulja, nisi nista posebno uradio tada. Filter ce se zacepiti u jednom momentu i svo ulje ce ici kroz sigurnosni ventil na filtru.

PS: Ko je vidio moj motor zna da je filter "na izvolite" odozgo tako da mozda nije fer poredjenje...
[ HoT_Steppa @ 22.06.2015. 09:42 ] @
[ pisac @ 10.07.2015. 20:48 ] @
Citat:
pajapop:
Citat:
pisac

Servis sam našao.



El` kod Milojkovica? :)


Inače, da dovršim ovu temu. Ispade da je izgleda stvarno bio neki "Milojković" tip. Kada sam došao u servis po dogovoru, više nije bila ona cena koju smo dogovorili telefonom nego je tip tražio 500din. Onda sam se ja lepo ispozdravljao sa dotičnim aka Milojkovićem, i otišao da vidim koliko traže u drugim servisima. Ispalo je da je cena svuda 600-800din, isto kao zamena ulja odozdo.

Pa sam otišao i sâm zamenio ulje ispod motora, kao i svake godine.

A dal sam zamenio i filter (pošto sam imao priliku) možete pročitati ovde.
[ bakara @ 10.07.2015. 21:04 ] @
Ako je to sve vec zbog para mogao si zameniti ulje tamo gde besplatno menjaju?
[ Goran Mijailovic @ 10.07.2015. 23:01 ] @
@bakara
mene izašlo jeftinije 1000 dinara ulje i filteri kod onih što ne menjaju besplatno :O)
Majstor je naplatio zamenu 500 tako da je ušteda evidentna na dva filtera i tri litra Selenie 20k.