|
[ sjaker @ 26.06.2015. 16:02 ] @
| Razmisljam da kupim neki krs a pod uslovom da je mehanika bolja od limarije, tj da je motor dobar, a limariju da sredim sam posto imam radionicu i to mi je pored ostalog i posao. Da li je vredno truda i koji auto do 300 evra :)? |
[ Darko Nedeljković @ 26.06.2015. 18:41 ] @
E, vidis, ja sam pre 2-3 godine svoj alfa romeo 33 u mehanicki odlicnom stanju dao ciganima za 150 evra. Evo kako sam dosao do racunice da mi se to najvise isplati:
napukao branik, napukli farovi - 100 evra
razbijeni migavci, retrovizor, otpala lajsna sa strane - 50 evra
4 gume - 100 evra
uskladjivanje plina sa novim zakonom + atest - 200 evra
farbanje celog auta (na 100 mesta izgreban, ponegde ulubljen, negde tackice korozije...) - 250 evra materijal, metalik, posto nisam profesionalac ide svega vise...
akumulator - 50 evra
brisaci losi, ulje, antifriz, filteri, poneka sijalica, prva pomoc stara, trokut slomljen - 50 evra
registracija 200 evra (tad se menjale tablice i saobracajna)
Sve sam da radim kao amater-hobista, trebalo bi mi jedno 150 sati tj. godisnji odmor od 3 nedelje, svoj rad ne racunam kao kostanje
--------------------------------------------------------------------------------------
Ukupno 1050 evra
Kad se sabere tih 150 evra od cigana, to je sve zajedno 1200 evra, a ako se toliko ulozi, za njega u to vreme moglo da se dobije 600 evra
I tako ja uzmem tih 150 evra sto sam dobio od cigana i tih 1050 evra sto sam planirao da ulozim, dodam jos hiljadarku i kupim 10 godina mladji auto, sa klimom, u super stanju. I uzmem te 3 nedelje godisnjeg odmora pa se provozam do Skotske, Finske i Rusije, 20 dana - 10.000km... sa onim starim ne znam da li bi to bas moglo bez obzira sto su motor i ostala mehanika bili u perfektnom stanju za jurnjavu po Srbiji, ja licno vozio 180 km/h i trkao se sa nekim Audijima
[ oPEN @ 26.06.2015. 19:03 ] @
Isplati se pod uslovom da je u pitanju redak model ili kultni automobil i pod uslovom da imas srece da kupis od prvog vlasnika ili od porodice preminulog vlasnika, garaziran primerak pod uslovom da ne znaju sta imaju i koliko vredi. sredjivanej automobila od 300e kostace te jos dosta, sto je model redji i luksuzniji to je popravka skuplja.
Iznos od 300 eura je bas malo za osnovu a bice ti potreban i donator, ja bih gledao bmw e28, e30, mercedes 200d, vw bus t2 i t3, buba. (mozda cak i golf, mada ja nisam ljubitelj) ima jos dosta modela ali sa ovim sigurno nemas greske, jos uvek ima delova a za par godina mocices da ih prodas, pod uslovom da ih vratis u stanje.
[ X Files @ 26.06.2015. 19:15 ] @
Ne bih da ti ubijam volju, ali automobil vrednosti od 300e (sa potencijalno očuvanim motorom), ima u praksi mnogo više problema od "limarije".
Ovo ti govorim kao bivši vlasnik jednog Pasata B3, za koga sam se (bio) sentimentalno vezao, pa nikako da ga prodam. Lista detalja koji po zakonima starenja moraju otkazati (a nisu ni motor ni limarija) je nepregledna i isto toliko skupa i vremenski zahtevna. Postao sam lokalni tehnički konsultant za penzionisane Pasate. Poučen tim iskustvom, pre bih izabrao auto dobrog opšteg stanja, nego dobrog motora. Motor je "jedan" problem, a limarija sa ostatkom sistema "hiljadu i jedan".
Kada bih kupovao auto od 300e, kupio bih Yuga, kako bih onih "hiljadu i jedan" smanjio na "sto jedan", valjda toliko delova i ima Yugo.
Naravno, iskustva su različita, kao i potrebe za automobilom. Doduše, ti kažeš da imaš vremena za reparaciju, što delimično menja okolnosti. Ja nemam. Ipak, 500e-1000e koje bi uložio u neku reparaciju često je mnogo manja dobit nego prodaja starog automobila, i kupovina istog takvog, ali novijeg i skupljeg za 500e-1000e. Vidim, slično je i mišljenje kolege iznad.
[ pajapop @ 26.06.2015. 21:18 ] @
Citat: sjaker:
... da je motor dobar, a limariju da sredim sam posto imam radionicu i to mi je pored ostalog i posao.
A sta savetovati coveku koji bi ovo trebao najbolje znati? Na vrednost vozila utice godiste i opste stanje motora i limarije...Ako se na nabavnu cenu doda cena delova i projektovana vrednost radova i ona premasi vrednost istog vozila u pristojnom "tip top" stanju, onda se to ne isplati...osim ako se to radi lagano, bez pritiska, pa ispadne kao kreditiranje...Zadata vrednost od 300 evra je zaista mala, tesko da se moze naci nesto dobro, ali je moguce, ako se trazi lagano bez zurbe. Uvek se nadje neko ko posto poto hoce da se ratosilja nekog viska, ili neko nesto nasledi pa mu ne treba, ili je nekom "uperen pistolj u glavu"..pa daj posto zasto...onda je to OK...Ja najvise volim da gledam emisije na TV, tipa..."generalka", "auto sos", "trgovci automobilima" i sl. gde vidjamo kako oni za male pare kupe niki krsic, pa ga srede, pa preprodaju i dobro zarade...Probaj, pa javi kako si prosao...
[ sasa022 @ 26.06.2015. 22:32 ] @
Ako planiras nesto da radis , onda radi na necemu sto u inostranstvu mozes solidno da unovcis , a to su npr. Buba,Fica,Reno 4
Pogledaj ponudu i cene na
www.mobile.de
www.avto.net/_AVTO/results_oldtimer.asp
http://www.marktplaats.nl/h/au....html?L1CarsLinkIcon=Oldtimers
[ Java Beograd @ 27.06.2015. 05:31 ] @
Nije samo motor + limarija. Tu je i
1. Sistem kočenja. Diskovi, doboši, pločice, kočioni cilindri, kočiona creva.
2. Sistem ogibljenja. Amortizeri, opruge, gumice, silen blokovi
3. Sistem upravljanja. Letva volana, spone, viljuške, balans štangla
4. Sistem hlađenja: hladnjak, termostat, pumpa, creva, ventilator, termodavač
5. Elektrika: paljenje: bobina, razvodnik, kablovi. Ostalo: svetla, osigurači, releji
6. Kvačilo: lamela, druk lager
Šta sam još zaboravio ? Enterijer koji nije u raspadu.
Ako nađeš auto od 300€ sa zdravim nabrojanim sistemima, a lošom limarijom - > kupuj !
[ botr @ 27.06.2015. 08:25 ] @
Ja imam jedan otprilike takav, kakav je Java opisao :). U sustini, najbitnije da su vitalni sklopovi ok i da limarija nije u katastrofalno losem stanju. Sitnice poput termostata, plocica, itd. se lako i jeftino sredjuju.
Druga strana price je sto je ocekivanje da ces takav sredjen auto da prodas za vise nego sto si ulozio, nerealno. To se radi za svoju dusu, zbog licnog zadovoljstva, ili kod oldtimera.
[ sjaker @ 27.06.2015. 09:01 ] @
Pa da radio bih ga za sebe. Znam da se realno ne isplati ali toliko smo ja i otac uradili auto od glave do pete da ne nadjoh vremena da sredim jedan za sebe.. Najblizi sam bubi. Znam da se tesko moze naci dobra buba ali pokusacu. Planiram da auto radim godinu dve, deo po deo. Kad imam vremena :)
[ vladd @ 27.06.2015. 09:54 ] @
Auto. za svakodnevnu upotrebu se prosto sredjuje, ako cena delova ne prelazi 30% trzisne vrednosti vozila, i ako je vecna radova u licnoj reziji.
Sto je otprilike racunica koju je X-files izveo..
Za auto koji na trzistu vredi 600 evra, ne treba uloziti vise od 800 evra za delove. Jednostavnije.
Restauracije i zabave sa kolima ne racunam, tu je racunica znacajno drugacija..
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|