[ curveball @ 24.07.2015. 09:17 ] @
Vidim da su u poslednje vreme jako popularni turbo benzinci male kubikaze, pa me interesuje da li neko ima iskustva u poredjenju njih sa manjim dizelima? Konkretno, u pitanju su 1.4T benzin od 138ks/200Nm i 1.6 dizel od 136ks/320Nm u Zafiri Tourer. Ne prelazim mnogo kilometara pa da bi mi se isplatio dizel motor, koji je skuplji od ovog benzinca, ali se bojim da taj 1.4T ne bude previse trom kada u auto sedne 5 osoba + prtljag.

Postoji prilicna razlika u obrtnom momentu izmedju ova 2 motora; da li i tolika razlika u performansama? Nasao sam da benzinac ima nesto bolje ubrzanje 0-100 (9.9s vs 10.3s), ali bitnija su mi medjuubrzanja pod opterecenjem. Vozim uglavnom krace relacije po gradu (manje od 8-10 min voznje).

[Ovu poruku je menjao curveball dana 24.07.2015. u 11:40 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao curveball dana 24.07.2015. u 11:45 GMT+1]
[ Java Beograd @ 24.07.2015. 12:16 ] @
Šta god da je ispod haube (dal' benzinac, dal' dizel, dal elektromotor ili šta god drugo) - snaga je snaga.

Motor od 138 KS nikako ne može biti tromiji od motora sa 136 KS.
[ gojnik @ 24.07.2015. 12:22 ] @
Citat:
curveball:
Vozim uglavnom krace relacije po gradu (manje od 8-10 min voznje).


Mislim da zbog ovoga ne trebas uopste da razmisljas o dizelu.
[ Nebojsa Milanovic @ 24.07.2015. 12:34 ] @
Iako su slične snage, ta dva motora u dosta različita po karakteru.

Dizel ima jači momenat ali samo u kratkom rasponu, a benzinac ima slabiji momenat ali u mnogo dužem rasponu.

Lično, odabrao bih drugu varijantu.
[ cozmo_im @ 24.07.2015. 13:16 ] @
Dizel. Taj Opelov 1.4T nije neki motor, i mnogo mu je velika potrosnja. Da je 1.6 T, druga prica, ali cak i u Astri ovaj 1.4T je bio "na granici snage" sto se kaze a potrosnja je bila iznad proseka slicnih motora (i to dosta).
[ Igor88 @ 24.07.2015. 13:50 ] @
Možda bi najbolje bilo prvo da nađeš dijagrame snage i momenta od oba motora, analiziraš ih, i u skladu sa svojim potrebama i stilom vožnje, tek onda se odlučiš za jedan. Ako je tačno ovo što Nebojša tvrdi, ja bih prije benzinca od ta dva motora, a inače, ne bih ni jedan, i išao bih na malo jači motor, pogotovo zbog toga što si naveo na početku...samo kažem, ne nagovaram te :)

Off topic:
Iskreno, meni su to sve "mlin za kafu" motorići u toliko velikim automobilima, koji kako stare, drastično gube deklarisane performanse, jer su nategnuti na max. Ne bih želio da me pogrešno shvatiš, ali jednostavno nisam pristalica "motorića" u velikim automobilima, pa koliko god da su moderne tehnologije izrade. Naravno, onaj ko ima novac i mogućnost da često mijenja, vozi par godina i riješi se auta, a to je već nešto drugo.

Kako god da bilo, sa srećom... :)
[ cozmo_im @ 24.07.2015. 14:06 ] @
Ja sam vozio 1.4 T ali od 120KS u Opel Merivi i motor se jedva nosio sa tom karoserijom - trom, sporo ubrzavanje, velika potrosnja, ni T od Turba. U Astri 1.4 T 140ks sam bio suvozac i osecaj je slican bio, mozda kao da je neki jaci atmo 1.6 motor uz malo vise elasticnosti (malo lagodnija voznja) i snage na usponu uz breg i nista vise. Prosecna potrosnja je bila veca nego kod 1.6 atmo motora.

Samo na potrosnji goriva ces ustedeti ako uzmes 1.6 dizel.
[ Nebojsa Milanovic @ 24.07.2015. 15:21 ] @
Slažem se da taj Opel 1.4T nije neki motor.

Iako ne volim dizele, moguće da je u ovoj situaciji 1,6 dizel bolji.
[ cika dacha @ 24.07.2015. 17:46 ] @


Pomenuti motor 1.4t je ODLICAN!!!
10 sekundi do 100km/h je za 90% vozaca i vise nego dovoljno!


curveball@ svako ko godisnje prelazi manje od 15.000km njemu je isplativiji benzinac. A mozes uvek ugradi LPG sto za turbo motor izadje oko 900eur.
[ vilil1 @ 24.07.2015. 18:59 ] @
Citat:
curveball:  ali se bojim da taj 1.4T ne bude previse trom kada u auto sedne 5 osoba + prtljag.

Bice trom i benzinac i dizel. Sa pet osoba i prtljagom...2. tone, pa ti vidi. Ukoliko ce ti sluziti kao porodican auto, kakve veze ima da li je trom. Vozis porodicu, ne ides na trke. Na putu ces uvek moci da obidjes, malo ces vise da obratis paznju na druga vozila, i bez brige. Ukoliko preferiras jurcanje, gledaj nesto drugo. ;) Dizel ce ti trositi barem litru manje, pogotovo u gradu zbog OMa.
[ Igor88 @ 24.07.2015. 21:50 ] @
@cika dacha: Uopšte ne sumnjam da motor nije odličan.....zaista iskreno, ali takođe ne sumnjam i da, kada ga ugrade u peglicu, će ići do stoje ispod 6 s..zar ne?
Vilil1 je ipak dao najbolji savjet...po meni.
[ Java Beograd @ 25.07.2015. 11:08 ] @
Ne kapiram kako možete da za motor od 138 KS u porodičnom autu da kažete da je trom ?

Jel' to svi ovde prisutni na froumu ne voze ništa ispod 250 KS ? A pretpostavljam da se za večernji izlazak koristi drugi auto sa 350 KS, zar ne ?
[ etjen @ 25.07.2015. 11:31 ] @
^^i meni je to malo besmisleno
[ cozmo_im @ 25.07.2015. 11:44 ] @
Procitajte testove Opel Astre od 1380kg sa 1.4 T motorom i svugde je solidna kuknjava na motor i potrosnju. Jednostavno nije dovoljno jak ni za tu karoseriju a kamoli za nesto teze.

Elem, vozio sam, kazem 1.4 T 120KS u Merivi - ne ide, dakle taj auto ne ide. Jedno je "papir", drugo je kad ti moras da se zaleces da bi nesto postigao kad ga malo opteretis. Isti osecaj je bo u Astri 1.4T sa 140KS.

Ok, za neku normalnu voznju je sasvim korektan, ali potrosnja je bas velika.

Nije stvar u konjazi, stvar je u tezini auta. 1.4 T sa 175Nm i 120KS u Opel Merivi (1,5 tone) je katastrofa spor i trom u odnosu na atmo motor 1.6 u Toyoti Auris koji ima 160Nm i 132KS ali ima i 250 kg manje!

Dakle, poenta je - tezina. Dizelka ima mnogo veci obrtni momenat koji ce da "nosi" tu tezinu. Konji tu ne igraju ulogu osim da ubrzava do putne brzine ali kad naidje na breg sa 4 osobe unutra, to ce da ispari bez dobrog obrtnog momenta.
[ Igor88 @ 25.07.2015. 12:22 ] @
Moj savjet: "Kada kupujete automobile, kupujte obrni moment (na što manjim obrtajima i što duže ravne linije), a ne kilovate, bez obzira koji je motor u pitanju"!

To je moje mišljenje, niko se ne mora složiti njim, niti vam se isto nameće.
[ cika dacha @ 25.07.2015. 13:33 ] @
cozmo_im@ okacio sam ti link Merive koju etiketiras da je troma...
[ cozmo_im @ 25.07.2015. 14:36 ] @
Ti ne razlikujes "zaletanje" od vuce?

Dakle, cak i moj stari auto se odlicno zaleti do 150, bez problema. Ali kad treba da se "povuce", razmisli... sta je bolje 140KS na 200Nm ili 136KS na 320Nm na tezinu od 1,6 tona?
[ vilil1 @ 25.07.2015. 17:06 ] @
Citat:
Java Beograd: Ne kapiram kako možete da za motor od 138 KS u porodičnom autu da kažete da je trom ?

Dve tone!!! Tezina je presudna. Prazan auto je tezak 1600-1700kg. Sa pet putnika i prtljagom, 'ladno 2000kg. Kao sto sam i napisao, nece mu biti problem ako vozi normalno ali ako hoce da se utrkuje...tesko. Kada da gas, imace nesto kao turbo rupu dok nabije obrtaje i tek onda dolazi obrtni moment do izrazaja.

Sa druge strane zbog tezine, taj auto moze da leti kada ima zalet. Tu dolazi do izrazaja nacin voznje koji je drugaciji nego sa modernim dizelima. Ko je vozio stare dizele to dobro zna. Sve se radi iz zaleta. Zato se mora otvoriti cetvoro ociju prilikom preticanja. Mislim...nije nikakav problem za one koji "znaju" tako da voze ali ako vozac misli da ce samo davanjem gasa auto da poskoci kada krene u preticanje, zato sto je to savremen dizelas, nista od toga. Mnogo je to tezak auto.

Inace Opelovi dizeli su zaista odlicni.
[ cika dacha @ 25.07.2015. 19:19 ] @
Citat:
cozmo_im:
Ti ne razlikujes "zaletanje" od vuce?

Dakle, cak i moj stari auto se odlicno zaleti do 150, bez problema. Ali kad treba da se "povuce", razmisli... sta je bolje 140KS na 200Nm ili 136KS na 320Nm na tezinu od 1,6 tona?




cozmo@
Opel Zafira 1.4 t vs 1.6 cdti
0-100 10,9 s - 11,2 s
maksimalna brzina 197 km/h - 193 km/h
potrosnja prosek 7,2l - 7,2l
cena osnovnog modela 17.500e - 20.500e


10,9 sekundi do stotke za auto te tezine sigurno nije tromo a ni zaletanje.




[ vladd @ 25.07.2015. 21:56 ] @
OM motora se potpuno kompenzuje menjacem..

E sad, koga bas mrzi da menja brzine, i propagira rezime voznje u jednoj ili dve brzine, nekakav veci OM moze da bude konfor.

Najveci je problem tezina vozila, i pogresne filozofije voznje.

Neke turbine mogu da funkcionisu na nizim obrtajima motora, a neke nisu u punom radnom rezimu.

Zato se moraju predefinisati zelje i potrebe nacina voznje, pa ako preovladjuje puno i opterreceno vozilo, onda je bolje osmotriti i vecu kubikazu i vecu snagu.

Ako su potrebe cesce da se vozi samo vozac, u rasterecenom vozilu, tada je prakticno svejedno da li je "turbo dizel" ili "turbo benzinac", kao iz naslova.

Ko zeli da jurca, svakako nece moci da racna na jurcanja u leru...
[ cozmo_im @ 26.07.2015. 14:07 ] @
@cika dacha:

Ovde se prica o medjuubrzanjima pod OPTERECENJEM. Procitaj uvodni post. Dakle, coveku ne treba "sirovo" ubrzanje 0-100. Svaki benzinac iste konjaze je brzi od dizela 0-100, to i vrapci znaju. Za to sto on hoce bitan je obrtni momenat. Ovaj 1.4T je imao cak losija medjuubrzanja od atmo Honde 1.8. Pa ti vidi. Tezina ga ubi.

Dakle, neka uzme motor sa vecim obrtnim momentom i u tako teskom vozilu ce imati manju potrosnju i bolje ce da "vuce".

Za neku drugu pricu, da nema toga sto treba (voznja pod vecim opterecenjem), 1.4T bi bio korektan izbor jer je jeftiniji.
[ cika dacha @ 26.07.2015. 14:53 ] @
Pa covece sta ti pricas?!? Ovde se prica o porodicnom automobilu! Covek ne ide na trke !!! I pored sve tezine i opterecenja auto nije trom!

[Ovu poruku je menjao cika dacha dana 26.07.2015. u 16:16 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 26.07.2015. 16:29 ] @
Ne znam otkuda trip da porodični auto ne treba da bude brz...

Porodični auto treba da ima sve karakteristike porodičnog, znači prtljažnik, prostor, četvoro vrata, da bude neupadljiv (je recimo to volim), i slično.

Ali ako ne narušavajući sve te osobine može da ima i jak motor i da se po želji vozi brzo i lako, i to po ceni koja nije puno veća od običnog auta, to je onda pravi auto.
[ cika dacha @ 26.07.2015. 18:27 ] @
Nebojsa Milanovic@ treba porodicni auto da ima snage i to nije sporno, ali ovih 140ks je sasvim dovoljno za sigurna preticanja itd.
[ Gost2 @ 01.08.2015. 17:03 ] @
Turbo dizel je uvek bolji izbor od turbo benzinca. Kod Opela je to posebno značajno zato što se kod tog proizvođača može dogoditi da poneki dizelaš valja.
[ vladd @ 02.08.2015. 08:43 ] @
Kod nas je takva situacija, da polovnjaka treba birati prema vlasniku, a ne prema brendu.
[ Nebojsa Milanovic @ 02.08.2015. 23:12 ] @
Citat:
Gost2:
Turbo dizel je uvek bolji izbor od turbo benzinca.


Može li neko pojašnjenje oko ovoga, ili će biti "majke mi"?

Lično, ako je turbo benzin u opciji, turbo dizel ne bih pogledao.
[ Gost2 @ 02.08.2015. 23:25 ] @
Duplo manje troši po gradu.
Do ozbiljnijih popravki prelazi dva do tri puta veću kilometražu.
U istoj klasi, sa istom deklarisanom snagom, pri istim putnim brzinama, višestruko je tiši (3db znači duplo tiši).
Kao polovnjak od 3 do osam puta se brže prodaje (7 naspram 57 dana) i dobija se 30 do 50% veća cena mada im je početna podjednaka.


trebali još razlika?


Kod Opela je posebna priča koju je bolje ne počinjati. Realno je 150 ks CDTI (ili MJTD ako neko potraži izvore) duplo jači od 150 KS benzinca.
[ Nebojsa Milanovic @ 02.08.2015. 23:37 ] @
Treba razlika, ali istinitih.

Meni lično potrošnja po gradu je skoro irelevantna jer po gradu gotovo da ne vozim. A kada vozim po gradu, vozim gradski auto.

Što se tiče kilometraže, to je totalna nebuloza iz mnogo razloga, a naročito ako ne preciziraš koji modeli su u pitanju.

Da je dizel tiši i udobniji od benzinca, da li si svestan šta si rekao?? Kog benzinca? Opelovog? Ne znam da iko to razmatra...

150KS CDTi je dobar FIATov motor, ali nađi turbo benzin u njegovoj cenovnoj klasi i poješće ga za doručak...i tako dalje...

A ako se pravi detaljnija računica, neki bi u nju ubacili i plin, a tek tada je dizel totalno obesmišljen..Itd..
[ Lavlja_Jazbina @ 03.08.2015. 07:51 ] @
Bar mu ovo ne mozes osporiti,a crucijalno za kupovinu kao novog.
Citat:
Kao polovnjak od 3 do osam puta se brže prodaje (7 naspram 57 dana) i dobija se 30 do 50% veća cena mada im je početna podjednaka.
[ Nebojsa Milanovic @ 03.08.2015. 07:54 ] @
Očigledno da mislimo da potpuno različite modele/motore.

Može li neki primer za to što navodite?
[ vladd @ 04.08.2015. 13:49 ] @
Poenta nije u tehnici motora, vec u bezakciznom dizelu i loz ulju...i to je ono sto pravi popularnost i "boljitak"...
[ bakara @ 04.08.2015. 16:10 ] @
Znaci cenis da nova zafira lepo radi na loz ulje?
[ vladd @ 04.08.2015. 17:15 ] @
Ne, ne cenim po tom pitanju nista, samo dajem uzrok(e) velikih zabluda...

Mislim da ce im "novi" dizelasi lako izbiti pare iz dzepova za razna ukljanjanja DPF-ova, fapova i egeerova...bez toga, moze da se zalije lozakom..

Kada seljo shvati da ce da mu odleprsa nekih par hiljadica na zamenu DPF-a..videces sta je snalazenje

A zafira sasvim lepo radi na euro dizel, jos ako nije presla 200kkm, prilika
[ Nebojsa Milanovic @ 05.08.2015. 00:32 ] @
Vladd, a može i neki drugi poznavalac polovnih vozila i naročito troškova održavanja oko njih, predlažem da izvedete računicu o isplativosti vožnje, da se to malo razjasni i vide razlozi za i protiv.

Evo jednog ulaznog podatka: malopre sam u auto C segmenta sa 200KS nasuo benzin do čepa, ukupno 49,4 litara, a pređenih je bilo 668 kilometra u poslednjih par nedelja.

To daje prosečnu potrošnju od 7,4 l/100km, u vožnji u kojoj je u proseku bilo svega, regionalnih, gradskih, autoputeva (par puta preko 200km/h), sa često uključenom klimom.

Na to dodajte okvirne cene u kupovini, i naročito troškove održavanja, znači redovne, povremene i potencijalne, uključite snagu, udobnost i lakoću vožnje i sve ostalo što mislite da treba, i biće jasnije šta se (kome) više isplati.

[ vladd @ 06.08.2015. 06:15 ] @
Po meni je tih 200ks kao petosoban stan. Da ne kazem bas kao imati starlet za zenu, pa obracunavati "troskove"..

Da li je bas potrebno, i za sta, imati 200ks vozilo, i onda "obracunavati troskove"...

To po meni spada u luksuz ili posebne potrebe, i to mora da kosta, a ne da se "ekonomise"..

Sto se misli da se to sve ne bi moglo uraditi sa vozilom od 90-100ks...pogotovo sto se decenijama transport obavljao sa 50-70ks?..ili 40-80..kako god..svi ti najpopularniji jugici, golfovi, dvice trice pa i cetvorkice(da podsetim na smesni SDI motor), pezoi i fordici..

Sada bas mora 150 i 200ks, ali ostao "domacinski duh"
PA svaki ks ce da srkne svoju porciju goriva, ma koliko precizno doziranu.
[ adzo_ @ 06.08.2015. 08:09 ] @
Ja ako mogu da pomognem posto uvodni post kaze: "Vozim uglavnom krace relacije po gradu" a to je moja skoro iskljuciva voznja
Prethodni auto mi je bio benzinac sa 115KS a trenutni turbo dizel sa istom snagom ali i duplo vise OM
Uvek za svaki auto koji imam vodim evidenciju o svakom sipanju goriva bas da ne bi bilo lovackih prica.
Trenutno mi je 96% voznje gradska voznja(ili otvoren put sa prikolicom od 700kg)
Potrosnja mi je na starom autu bila 13.62L plina a na trenutnom je 6.10L dizela(na predjenih 5431km - posto sam skorije uzimao auto)
Troskovi goriva vs troskovi odrzavanja kod polovnog auta su 1/3 vs 2/3

Moja preporuka za gradsku voznju i voznju pod opterecenjem bi bila turbo dizel. Zbog mnogo veceg OM

Edit:
Naveo sam i troskove odrzavanja okvirno, ali evo i detaljno:
Gorivo me je kostalo 51.000din za 344,26L a odrzavanje 85.460din za 270 dana
Gorivo me kosta 9,02din po km a sa troskovima je km 23,10din
Aplikacija je FuelLog za android

[Ovu poruku je menjao adzo_ dana 06.08.2015. u 10:36 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 06.08.2015. 08:49 ] @
Nije tema da li je 200KS mnogo ili nije, jer naprosto to je filozofsko pitanje i odgovor na njega je individualan.

Predložio sam da se napravi analiza, može i sa individualnog stanovišta, toliko tih 200KS (ili bilo koliko KS) košta u benzin (bolje u turbo-benzin), i u turbo dizel varijanti.

Adžo je izneo njegovu situaciju ali samo sa potrošnjom, i tu opet nema troškova održavanja koji su fundamentalni, a za koje se zna da su, naročito kod savremenih turbo-dizela, enormni, a nema ni drugih parametara.

Dakle, ako se želi napraviti iole detaljnija analiza, treba nakon identifikacije razlika u potrošnji, uračunati komfor i udobnost vožnje, na to dodati razlike u ceni kupovine i svim troškovima održavanja, kojih ima više vrsta.

Tek kada se sve to uradi kako treba, može se dobiti realnija slika. Sve drugo su kafanske priče i mlaćenje prazne slame.

[ vilil1 @ 06.08.2015. 10:47 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:i tu opet nema troškova održavanja koji su fundamentalni, a za koje se zna da su, naročito kod savremenih turbo-dizela, enormni, a nema ni drugih parametara.

To - "zna se", ne znaci nista. Ko zna, sta zna...Pa eto, da ova izjava ne bi bila obicna "kafanska prica" i da ne bi bila "mlacenje prazne slame", ne bi bilo lose da napises nesto o tim "enormnim" troskovima za odrzavanje savremenih turbo dizela.

[ vladd @ 06.08.2015. 10:54 ] @
Drugo, jos bitnije je sam nacin isporuke goriva motoru. Tu su se recimo multijet pokazali superiorni. Veca iskoristivost goriva, manje rasipanje i bolje sagorevanje, sustinski.

Kao drugo, filozofija "velikog obrtnog momenta" je tek posebna prica.

Obrtni moment se ionako izuzetno lako regulise menjacem.

Ono sto se propagira kao nova filozofija voznje je voznja pod malin brojem obrtaja, koja ce zbog manje kolicine goriva u jedinici vremena obezbediti manju potrosnju za istu isporucenu energiju, tj snagu u jedinici vremena.

Sa druge strane, mehanizmi iskljucenja par cilindara pri rasterecenoj voznji, kod benzinaca, takodje obavljaju posao ustede.

I da zanemarimo odrzavanje, koje trenutno i nije za zanemarivanje, svaka diskusija mora da se vodi izmedju konkretnih motora, principa rada motora i motor-menadzmenta.
I dodatno, odnos motora i opterecenja, tipa mali motor u velikom vozilu, i veliki motor(za potencijalom potrosnje koji ne mora da bude iskoriscen) u malom vozilu..

I to uskladiti sa konkretnim potrebama korisnika, posto je najociglednije da ne postoji univerzalna formula "dobrote" i ekonomike voznje, vec se sve prilagodjava potrebama.
[ Nebojsa Milanovic @ 06.08.2015. 15:38 ] @
Vilil1, ja i nisam rekao da sam to precizno analizirao, zato sam pozvao druge da to urade, konkretno pozvao sam vladd-a koji je izjavio između ostalog ovo:

Citat:
vladd: Ne, samo dajem uzrok(e) velikih zabluda...

Mislim da ce im "novi" dizelasi lako izbiti pare iz dzepova za razna ukljanjanja DPF-ova, fapova i egeerova...

Kada seljo shvati da ce da mu odleprsa nekih par hiljadica na zamenu DPF-a..

To je sasvim dobar uvod u tu detaljniju analizu koju rekoh da nisam pravio, zato što nisam imao ni potrebe za njom, jer onako kako ja vidim i koristim auto, dizel automobili prilično ubedljivo gube trku sa turbobenzicima.
[ vilil1 @ 06.08.2015. 18:42 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Vilil1, ja i nisam rekao da sam to precizno analizirao...

Nema tu sta da se analizira. Napisao si da su troskovi odrzavanja za TD enormni i da se to zna?!

Pa evo sta fabrika preporucuje, svako moze da izracuna priblizne troskove - Ulje i filter se menjaju na 30.000km, filter za naftu na 60.000km ili na dve godine, filter za vazduh na 60.000km ili na cetiri godine, filter kabine na 30.000km, "veliki" servis - kaisevi...na 120.000km ili na 10. godina, zupcasti kais na 150.000km ili na 10. godina.

Moze i malo drugacija racunica da se izvede, npr. ja ne menjam filter goriva na 60.000, vec na 30.000. Ulje i filter ne na 30.000. vec na nekih desetak hiljada, tada menjam i ostale filtere - vazduh, kabina...Auto kupljen nov, sad ce pet godina, presao 93.000km. Od vanrednih ulaganja promena stabilizatora. Zaboravio sam koliko su tacno placeni. Otprilike nekih 40-50e sa zamenom.

Ono o cemu je Vladd pisao (dpf, egr, trange frange...) to nisu troskovi odrzavanja vec suprotno. Neodrzavanja. Onaj ko hoce da ustedi na mostu, placa na cupriji.
[ vladd @ 07.08.2015. 10:32 ] @
NEgde tu izmedju lezi istina. U izbegavanju odrzavanja se formira svest o "lakoci" posedovanja i "isplatljivosti" vozila.

Koliko je to objektivno, neka svako prosudi za sebe.

Pogotovo sto za savremena vozila postoji jasan trend neisplatljivosti odredjenog odrzavanja nakon isteka nekog solidno kratkog veka vozila, kratkog za balkanski mentalitet, koji i za vozilo staro 30 god spominje neku "funkcionalnost", "case", flase i nedostatke "trunkica".


Npr, golf 4, cuvena "casa"(sa cenom vec zgodnom za sire narodne mase), motor najcuveniji na balkanu, cena "kao casa" sa samo 200-300kkm oko 2-3000evra...ali..

ABS modul 700 evra, katalizator 300 evra, servo letva 800 evra, spulna na volanu 420 evra...
Ili "moze da se nadje" jeftinije, ali je daleko od VW sertifikata, ili i "ne mora" uopste da se nadje
Servo letva remontovana(do besvesti) 120 evra, montaza 70, spulna na volanu 70-100 evra...polovna

Ni traga o redovnim potrosnim materijalima, a cena delova bliska ceni kmpletnog polovnjaka...pa da formiramo neku logiku iplatljivosti i male potrosnje recimo tdi motora?
I uz debelo zanemarivanje "nebitnih" komponenti...

To je ono na sta mislim da cilja Milanovic, i to je realnost troskova...da zanemarimo ulja, amortizere, gume, filtere, turbine..to je poprilicno priblizan trosak kod svih...

P.S.
Ili da se prisetimo pisca...moze to i bez turbine, malo sporije ubrzava i zasto bi uvek menjao filter ulja, kada on sluzi da cuva prljavstinu
[ vilil1 @ 07.08.2015. 11:07 ] @
To su cene i za benzinca i dizela? Iste, slicne cene? U cemu je onda razlika? Kako su to za dizela troskovi odrzavanja enormni?

Enormni (u odnosu na benzinca) mogu da budu samo ako se ne vodi racuna o autu, pa se sipa sve i svasta i onda pocnu zalopojke kako je crkla brizgaljka, kako ovo ili ono.

Ali ti vozaci-vlasnici kola, ti koji vade-iskljucuju dpf i sl. ti koji se trkaju od semafora do semafora, ti koji voze u rikverc pa pre zaustavljanja ubace u prvu i krecu, ti koji voze bez turbine i menjanja filtera...ne trebaju da budu neko merilo.

Mislim, u redu je, i Pisac ce nekom da zavali svoj auto kao i ostali, uz lepu pricu, a onda novi vlasnik...kuku lele, sta me snadje, ovi novi dizeli nista ne valjaju, skupi su za odrzavanje... ;)

U stvari, eto, Pisac je zivi primer koliko su jeftini dizeli za odrzavanje. :D

[Ovu poruku je menjao vilil1 dana 07.08.2015. u 12:17 GMT+1]
[ vladd @ 09.08.2015. 07:54 ] @
Pokusao sam sam sebi da odgovorim na pitanje iz naslova, sta bih ja radje uzeo, i uopste nemam jasan odgovor, pausalno.

Morao bih da znam o kom je vozilu rec, radje nego o kom motoru.

Radje bih uzeo 1.4 benzinac turbo, ali zamena bi mu bila, sa povodom ekonomicnosti, 1.4 ili 1.3 turbo dizel.

1.6 turbo dizel bih razmatrao samo u nekom monovolumenu ili nekom tezem vozilu.

Dilemu samo prema motoru, ne bih uspeo da razresim..

Neophodno mi je da u glavi ukomponujem motor u karoseriju, i sve zajedno uklopim sa licnim potrebama.
[ inobradovic @ 24.08.2015. 21:37 ] @
vozio sam bravo 1.4 turbo benz i zamenio ga citroenom c4 1.6 dizel, i moj odgovor je na pitanje uvek turbo BENZINAC.
[ Nebojsa Milanovic @ 25.08.2015. 00:42 ] @
Može neko objašenjenje zašto, pošto ovde očigledno ima i onih koji ne misle tako?
[ inobradovic @ 25.08.2015. 12:20 ] @
vise volim benzince, lepsi mi je za voznju, nekako lakse tecnije se vozi, tisi je , lepsi zvuk ima, jaci je, potrosnja slicna.
najvise me nervira onaj zvuk dizela. za mene je benzinac bolji.