ne mislim pritom na nepostovanje prvenstva prolaza, prolaz na crveno i sl. nego na saobracajna pravila za koja mnogi smatraju da "nije strasno" ako se prekrse, kao sto su npr.: koriscenje mobilnog tokom voznje, prolaz na zuto, ogranicenja brzine, tehnicka ispravnost vozila, voznja posle 2-3 piva i sl.
ja uglavnom postujem pravila: ako je ogranicenje 50 - vozim 50, ako je ogranicenje 30 - vozim 30, ako se upali zuto - stajem (osim ako mi se nije neki magarac zalepio pola metra iza branika), ne javljam se na telefon dok vozim itd.
svakodnevno vidjam vozace koji prave ove "sitne" prekrsaje i stvarno mi nije jasno zasto je mnogima jako tesko da postuju propise?!
[ Jbyn4e @ 04.09.2015. 18:01 ] @
Kršim ograničenje brzine do 20km/h više, gde procenim da može. Obično to izgleda ovako: na putu van naselja vozim do 100, uglavnom oko 90. Na širokim ulicama gde je 50, vozim oko 65. Gde je 30, vozim do 40. Naravno, ne uvek, ali recimo u 50% slučajeva. Jedino na putu do Pančeva, ograničenje 60, vozim 73 jer se tako prolaze svi semafori odjednom, a tako voze i ostali. Oni koji voze brže od toga, sačekaju me na crvenom na semaforu ;)
Ostalo se trudim da poštujem - uglavnom se ne javljam na mobilni a i kad se javim to je - "vozim, pozvaću te kasnije" i spustim slušalicu. Žuto samo ako ne mogu da se bezbedno zaustavim, a to je kad se pali kad sam ja već na 5 metara od raskrsnice. Kola se trudim da budu ispravna što je više moguće. Pijem jedno alkoholno piće (pivo,vino) ako znam da u sledećih najmanje 2 sata neću voziti. I zamisli, uglavnom stajem pešacima, tj. kad procenim da mogu bezbedno da se zaustavim a da me neko ne čukne od nazad zbog naglog kočenja i njegovog nepridržavanja razmaka.
[ član @ 04.09.2015. 18:50 ] @
i sta postizes time sto vozis 65 umesto 50? sticices kuci 4 min. ranije ili sta je u pitanju?
[ botr @ 04.09.2015. 19:01 ] @
Ogranicenje ne postujem na otvorenom putu, obicno vozim 20-40kmh vise od ogranicenja, ponekad i vise, mada retko, u naselju postujem sve propise, propustam druga vozila i kad nemaju prednost, npr. isparkiravanje, okretanje, ako je guzva propustim jedno vozilo iz sporedne ulice, itd., preticem preko pune, tamo gde dobro poznajem put, gde znam da li ima nekih ukljucenja sa sporednih puteva itd. pa je iz tog razloga puna, na telefon se retko javljam, obicno prekinem poziv, trudim se da se koncentrisem na voznju.
Na zuto ne prolazim, jedino kad ne mogu da se zaustavim i ako imam nekog iza ko ne drzi odstojanje pa postoji opasnost da nece uspeti da zakoci na vreme. Trudim se da auto odrzava sto bolje mogu, alkohol inace ne pijem, vrlo retko, a ako znam da me ocekuje voznja, ne pijem ni u tim retkim prilikama.
[ Jbyn4e @ 04.09.2015. 19:21 ] @
Citat:
član:
i sta postizes time sto vozis 65 umesto 50? sticices kuci 4 min. ranije ili sta je u pitanju?
Ne, sa 65 mogu lepo 4-tom sa malim gasom a 50 moram 3-ćom sa većim gasom. Postižem uštedu u potrošenom gorivu.
član:
i sta postizes time sto vozis 65 umesto 50? sticices kuci 4 min. ranije ili sta je u pitanju?
Zašto insinuiraš o nečijim razlozimna?
Vožnja po ograničenju od 50 km/h često dovodi do gužve oko tebe u kojoj više ne možeš da voziš svoju vožnju bez napetosti, što je možda bila prvobitna ideja. Svi žele da te preteknu, nabijaju se na branik, uleću ispred tebe, u makazice. Kad se "ogrešiš" pa voziš 70 km/h, ovoga uglavnom nema. Po meni, najbezbednija i najopuštenija brzina je brzina kojom se kreće kolona, bilo to 20, 50 ili 150.
Slično ovome (baš danas mi se dogodilo), savesno pravljenje odstojanja prema propisima, na druge vozače deluje neodoljivo da uđu u to tvoje sigurnosno odstojanje i oduzmu ti ga, bez obzira što dalje ništa ne postižu, jer je ispred recimo nepregledna kolona. Kad se "ogrešiš", pa ne napraviš propisano odstojanje, niko te neće isecati.
Repertoari ponašanja, ma gde, pa i u saobraćaju, najčešće su društveno/socijalno uslovljeni, svako ima svoje razloge.
[ član @ 04.09.2015. 21:06 ] @
Citat:
Jbyn4e:Ne, sa 65 mogu lepo 4-tom sa malim gasom a 50 moram 3-ćom sa većim gasom. Postižem uštedu u potrošenom gorivu.
pa što se onda ne voziš autobusom, još više ćeš da uštediš nego vožnjom 4-tom?
Vožnja po ograničenju od 50 km/h često dovodi do gužve oko tebe u kojoj više ne možeš da voziš svoju vožnju bez napetosti, što je možda bila prvobitna ideja. Svi žele da te preteknu, nabijaju se na branik, uleću ispred tebe, u makazice. Kad se "ogrešiš" pa voziš 70 km/h, ovoga uglavnom nema.
50 km/h, znači naseljeno mesto je (u većini slučajeva) u pitanju. jel si razmišljao nekad o ovome:
a uzmi u obzir i to da je pri 70 km/h jos za 30ak m duži put kočenja!
[ Jbyn4e @ 04.09.2015. 21:17 ] @
Citat:
pa što se onda ne voziš autobusom, još više ćeš da uštediš nego vožnjom 4-tom?
Pa i vozim se autobusom, uglavnom. Pričamo o tome kad vozim, a ne kad se vozim, zar ne?
Jedno pitanje za tebe, @član. Da li si nekad naleteo na vozače koji idu 20 do 30 gde je ograničenje 50, a ti nemaš gde da ga obiđeš? Priznaj da li te je, barem malo, iznervirao što toliko gnjavi? Da nisi rekao "šta se vučeš tu i ko ti dade dozvolu kad ne umeš ni da voziš"?
[ anon115774 @ 05.09.2015. 00:45 ] @
Citat:
član:
ne mislim pritom na nepostovanje prvenstva prolaza, prolaz na crveno i sl. nego na saobracajna pravila za koja mnogi smatraju da "nije strasno" ako se prekrse, kao sto su npr.: koriscenje mobilnog tokom voznje, prolaz na zuto, ogranicenja brzine, tehnicka ispravnost vozila, voznja posle 2-3 piva i sl.
ja uglavnom postujem pravila: ako je ogranicenje 50 - vozim 50, ako je ogranicenje 30 - vozim 30, ako se upali zuto - stajem (osim ako mi se nije neki magarac zalepio pola metra iza branika), ne javljam se na telefon dok vozim itd.
svakodnevno vidjam vozace koji prave ove "sitne" prekrsaje i stvarno mi nije jasno zasto je mnogima jako tesko da postuju propise?!
A meni ovde malo bode oci to sto si izostavio jos neke stvari koje se kod nas masovno desavaju. Moguce da je to posledica cinjenice da su kod nas potpuno normalne neke inace nenormalne stvari. Za poslednje dve godine sam napravio zaista sumanutu kilometrazu do Austrije i natrag i neke razlike toliko upadaju u oci da to nije normalno.
- koriscenje pokazivaca pravca
Kod nas je potpuno normalna stvar da je slobodna volja vozaca da li ce koristiti pokazivace pravca. Kao sto je kod nas izuzetak onaj vozac koji ih koristi stalno tako je kod njih izuzetak vozac koji ih ne koristi.
- propustanje pesaka
Uvek i svuda. Naravno, i oni imaju budale ali procenat je potpuno zanemarljiv.
- voznja autoputem iskljucivo levom trakom
Ovo jos nisam video tamo. Desava se tu i tamo da neko gnjavi sa obilazenjem i slicno ali apsolutno nikad nisam video ono sto se kod nas desava da lik vozi levom trakom iako nikog nigde nema, ja ga stizem, normalno moram da ga opomenem jer mu ne pada na pamet da primeti da je neko iza njega, on se skloni i kad ja prodjem on se vraca natrag u levu traku. Ovo mi se desilo veceras nekoliko puta na potezu Subotica - Novi Sad i to na potpuno novim deonicama puta tako da izgovori tipa "los kolovoz na desnoj traci" uopste ne stoji. Kod nas je to jednostavno navika i to je to.
- koriscenje dugih svetala na autoputu iako se time ugrozavaju vozaci iz suprotnog smera
Kod nas masovno.
- ugrozavanje saobracaja sporom voznjom
Tamo nemaju vozace koji na autoputu voze 60-70. Kod nas je takvih gomila. Tamo, ako je dozvoljeno 130 onda svi voze toliko. Plus minus. Tamo jos nisam video da sleper pretice putnicko vozilo dok toga ovde ima kol'ko volis.
- poznavanje pravila prvenstva prolaza na raskrsnicama gde to nije regulisano signalizacijom
Svi znaju za pravilo desne strane i nema zabune.
- ugrozavanje/blokiranje/usporavanje saobracaja parkiranjem/zaustavljanjem "samo na minut"
Ovo takodje nemaju. E sad, ne znam da li je pitanje kulture ili kazne...
Ima tu jos al mi se prispavalo :)
[ Jbyn4e @ 05.09.2015. 06:43 ] @
Da, potpuno tačno. Mada na autoputu sve ređe srećem one koji voze levom, i to uglavnom ako su u desnoj kolotrazi. A ti što ne daju pokazivače pravca kad idu desno, a često ni levo, ti me užasno nerviraju ;)
Dalje imamo:
- nevezivanje pojasa
- nekorišćenje sedišta za dete
- vožnju sa detetom u naručju (ovo viđam češće na motorima)
- vožnju sa detetom na prednjem sedištu, pritom uobičajeno nevezanog pojasom
- naglo kočenje da bi stao i onda uključio sva 4 migavca ili odlučio da skrene
- blicanje kad vozim 60 gde je ograničenje 50 da mu se sklonim i magično ubrzam prolaz iako je jedna traka
[ X Files @ 05.09.2015. 08:26 ] @
Citat:
član:
50 km/h, znači naseljeno mesto je (u većini slučajeva) u pitanju. jel si razmišljao nekad o ovome:
a uzmi u obzir i to da je pri 70 km/h jos za 30ak m duži put kočenja!
Nikad nisam razmišjao o tome, ti si me upravo sada prosvetlio! Od sada ću samo na tebe ugledavati...
[ Nebojsa Milanovic @ 05.09.2015. 08:32 ] @
Relativno često ne poštujem propise i mislim da to važi za svakog iskusnijeg vozača.
Ne volim što je tako i trudim se da ta nepoštovanja ne budu drastična, ali ne mogu da kažem da vozim striktno po propisima.
Sa druge strane, nekada vozim i strože od propisa, recimo stajem i tamo gde nema znaka stop, i možda neke druge stvari.
[ član @ 05.09.2015. 11:50 ] @
Citat:
Jbyn4e:Jedno pitanje za tebe, @član. Da li si nekad naleteo na vozače koji idu 20 do 30 gde je ograničenje 50, a ti nemaš gde da ga obiđeš? Priznaj da li te je, barem malo, iznervirao što toliko gnjavi? Da nisi rekao "šta se vučeš tu i ko ti dade dozvolu kad ne umeš ni da voziš"?
mnogo gore stvari od toga ne mogu da me iznerviraju, a ne tako nešto.
ne sećam se da da mi se skoro desila takva situacija, a i da se desi pretostavio bi da postoji razlog zbog čega neko tako sporo vozi.
inače, apsolutno sam protiv neopravdane spore vožnje (npr. u gradu 20, autoput 60 i sl.) jer, kao što je neko već i rekao, takva vožnja može da uzrokuje vrlo opasne situacije!
Citat:
X Files:Nikad nisam razmišjao o tome, ti si me upravo sada prosvetlio! Od sada ću samo na tebe ugledavati...
pa i treba o tome da razmisliš, i to ozbiljno! kada ti jednog dana bude istrčalo dete u sred naselja na put, a ti voziš 70 km/h, nisam siguran da ćeš posle toga biti tako ironičan!
[ X Files @ 05.09.2015. 12:34 ] @
@
Citat:
pa i treba o tome da razmisliš, i to ozbiljno! kada ti jednog dana bude istrčalo dete u sred naselja na put, a ti voziš 70 km/h, nisam siguran da ćeš posle toga biti tako ironičan!
Ok, ako mi istrči neki deda, onda nema veze...
[ Flo33 @ 05.09.2015. 13:44 ] @
Citat:
Jbyn4e:
Citat:
član:
i sta postizes time sto vozis 65 umesto 50? sticices kuci 4 min. ranije ili sta je u pitanju?
Ne, sa 65 mogu lepo 4-tom sa malim gasom a 50 moram 3-ćom sa većim gasom. Postižem uštedu u potrošenom gorivu.
Koji auto je pitanju? 50 u trećoj i 65 u četvrtoj su mi čudne brojke? Na koliko obrtaja voziš auto?
[ Nebojsa Milanovic @ 05.09.2015. 13:53 ] @
To zavisi od elastičnosti i snage motora u nižim obrtajima. Sasvim je moguće tako voziti i po potrebi tečno (ne i snažno) ubrzati.
[ botr @ 05.09.2015. 14:52 ] @
Po meni, u naseljenom mestu se treba pridrzavati svih propisa i voziti i pazljivije nego sto propisi nalazu, jer je frekvencija saobracaja veca, ima dosta semafora, raskrsnica i samim tim postoji veca opasnost da dodje do nezgode. Na otvorenom putu, kao sto rekoh, mahom ne postujem propise, ali to ne znaci da vozim suludo, npr. da preticem u krivini iza koje nista ne vidim i slicno.
[ Flo33 @ 05.09.2015. 16:06 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:
To zavisi od elastičnosti i snage motora u nižim obrtajima. Sasvim je moguće tako voziti i po potrebi tečno (ne i snažno) ubrzati.
To mi je malo čudno, bez obzira na snagu, 50 je više za 4-tu, čak i 5-tu brzinu. Naravno, on je napisao da krstari tim brzinama. Ne znam napamet, ali na 1.2 tsi sam 4. čak i 5. krstario, sad na dizelu (180ks 400nm) sasvim sigurno je 4. više nego dosta za 50km/h.
(jedino ako je benzinski bez turba, iskreno se ni ne sećam kako se voze takvi motori)
[ Nebojsa Milanovic @ 05.09.2015. 18:02 ] @
Nije tu najbitnija apsolutna snaga, to najviše zavisi od toga da li motor ima varijaciju ventila, barem usisnih, ili nema.
Ako ima varijaciju, poželjno na obe bregaste, takav motor može da se vozi i na 1200 obrtaja, i da nakon toga ravnomerno ubrzava. Naravno, intenzitet ubrzavanja je srazmeran snazi.
[ Jbyn4e @ 05.09.2015. 18:58 ] @
@svi koji su se interesovali,
Ma u pitanju je Ford Fiesta 1.25 (zetec valjda, navodno 82KS), 2014-to godište, malo sam karikirao, rekao sam oko 65, što podrazumeva i 60.... Fiesta je dosta teška za ovaj motor, ali ebiga, sam sam birao... a 4-tom na 50 mi deluje kao da će da se uguši (subjektivan osećaj), nekako mi 60-65 taman za mali gas u 4-toj. Opet, 3-ćom 50 mi već deluje da je previše obrtaja i da nije optimalno (mada može 3-ćom i 100, a verovatno i više, ali to je već na dosta većem broju obrtaja).
Inače me kod ove Fieste najviše nervira što neće da ubrza kako treba drugom, već nekako sporo ubrzava recimo do 3500 obrtaja, a onda počinje naglo da ubrzava (i kod drugih brzina je tako, ali ne tako drastično kao u drugoj).
[ Flo33 @ 05.09.2015. 19:39 ] @
Hvala na odgovoru. Nisam vozio benzinca bez turba već 13-14 godina, pa se i ne sećam kako to izgleda. Toliko o dilemi mali turbo benzinci ili ne.. 1.2 tsi sa 90ks je 👌 balansiran za te 50-70 brzine. Tada i troši manje od 5l na Polu.
[ AstralPro @ 07.09.2015. 21:55 ] @
Kod mene je problem sto prosecno 10-15 puta na dan telefoniram u voznji.
i imam problem sa biciklistima - mrzim da ih vidim na putu.
smatras koriscenje mobilnog tokom voznje potpuno bezbednim (u slucaju kada se ne koristi hands-freee)?
[ peromalosutra @ 08.09.2015. 08:05 ] @
Za bakaru:
[ bakara @ 08.09.2015. 11:20 ] @
Citat:
član:
smatras koriscenje mobilnog tokom voznje potpuno bezbednim (u slucaju kada se ne koristi hands-freee)?
Niko nije ni pomenuo telefoniranje bez hands free uredjaja...
Voziti i telefonirati 15-20 puta tokom voznje je cisto maltretiranje bez toga a naravno da ima uticaj i na bezbednost, to niko nije ni sporio.
[ adzo_ @ 09.09.2015. 08:00 ] @
Citat:
Jbyn4e:
Kršim ograničenje brzine do 20km/h više, gde procenim da može. Obično to izgleda ovako: na putu van naselja vozim do 100, uglavnom oko 90. Na širokim ulicama gde je 50, vozim oko 65. Gde je 30, vozim do 40.
Ovo nema sanse u mom kraju
Skoro sam dobio priznanicu jer sam isao 56 na putu gde je "dozvoljeno" 50(jeste gradska zona ali izlaz iz grada sa 2 trake po pravcu :) )
Inace obicno postujem propise i ogranicenja a da ima debilnih ima. Naravno da po neki put i prekrsim kad procenim da je dovoljno bezbedno
[ AstralPro @ 10.09.2015. 11:00 ] @
Citat:
bakara:
Pa kakav je problem telefonirati...?
I bas me zanima sta ti smetaju biciklisti?
Nemam hands free pa zbog toga. Ali ne pravim prekrsaje. Poslednju kaznu sam dobio pre 2 godine bas za telefoniranje ali nisam jos platio.
Po gradu vozim polako i ne prelazim 60 nikad.
A biciklisti mi smetaju zato sto svesno idu na auto. Nece da zakoce i prave se ludi. Gori su od taksista sto puta.
Nije im mesto na putu.
Rece covek koji telefonira 15 puta dnevno dok vozi.
[ AstralPro @ 10.09.2015. 18:33 ] @
Citat:
DaliborP: Rece covek koji telefonira 15 puta dnevno dok vozi.
Ne bih rekao da sam jedini.
Skoro svi to rade cak i policija.
[ bakara @ 11.09.2015. 13:14 ] @
Citat:
AstralPro:
Citat:
bakara:
Pa kakav je problem telefonirati...?
I bas me zanima sta ti smetaju biciklisti?
Nemam hands free pa zbog toga. Ali ne pravim prekrsaje. Poslednju kaznu sam dobio pre 2 godine bas za telefoniranje ali nisam jos platio.
Pa kupi bre hands free, ne zbog policije vec sto je bez toga stvarno maltretiranje ako imas dosta poziva u toku voznje, i smesno kostaju.
Citat:
A biciklisti mi smetaju zato sto svesno idu na auto. Nece da zakoce i prave se ludi. Gori su od taksista sto puta.
Nije im mesto na putu.
Isto tako i automobili idu na njih, kao da oni tu ne postoje, to je reciprocna pa se zato tako i ponasaju.
A i oni moraju nekuda voziti, ne mozes im zabraniti.
[ Nebojsa Milanovic @ 13.09.2015. 13:13 ] @
Ne setih se neke druge teme da okačim ovo, a da otvorim posebnu za to ne želim..
Izgleda kao ružan film, ali ovo se zaista desilo i može da potakne na razmišljanje ko je sve na drumovima...
Posebno je zanimljiva devojka koja sve posmatra kao da joj je dobar dan...
[ botr @ 13.09.2015. 16:10 ] @
Meni biciklisti ne smetaju, osim ako nisu pijani i osvetljeni uvece i nocu, a 95% njih nije osvetljeno. Ove godine je poginulo dosta njih, nije se toliko pisalo po novinama, ali stradali su neki ljudi koje poznajem, pijani i neosvetljeni po mraku vozili.
Rizicno je i po njih, a i po vozace automobila.
[ bakara @ 13.09.2015. 20:08 ] @
Ako cemo iskreno, pijanih je najvise u automobilima, ne vole bas pijanci da voze bicikl
A i taj sto pijan seda na bicikl (i jos bez svetla) ugrozava prvenstveno sebe samog, dok onaj sto takav sedne u auto ugrozava i sebe i druge.
[ botr @ 14.09.2015. 12:10 ] @
Zivotno ugrozava samog sebe, ali zato na drugi nacin ugrozava druge vozace. Jedan je isao levo desno po putu, naisao autobus iz suprotnog smera i pokupio ga, i normalno terete vozaca autobusa da nije prilagodio voznju uslovima na putu, i ici ce covek na robiju, ni kriv ni duzan.
[ bakara @ 14.09.2015. 12:41 ] @
Nemoj me shvatiti pogresno,
Ni u kom slucaju ne opravdavam voznju u alkoholisanom stanju i voznju nocu neosvetljen, bilo to bicikl, auto, traktor ili avion.
[ jablan @ 14.09.2015. 13:32 ] @
Citat:
botr:
Zivotno ugrozava samog sebe, ali zato na drugi nacin ugrozava druge vozace. Jedan je isao levo desno po putu, naisao autobus iz suprotnog smera i pokupio ga, i normalno terete vozaca autobusa da nije prilagodio voznju uslovima na putu, i ici ce covek na robiju, ni kriv ni duzan.
Jel primer iz života? Pošto čisto sumnjam da će vozač autobusa zaglaviti robiju u ovom slučaju.
[ botr @ 14.09.2015. 14:23 ] @
Da, desilo se pre 10-ak dana, vozac je dobio krivicnu prijavu i sudice mu se.
[ dule_ns @ 21.09.2015. 14:35 ] @
Citat:
botr:
Zivotno ugrozava samog sebe, ali zato na drugi nacin ugrozava druge vozace. Jedan je isao levo desno po putu, naisao autobus iz suprotnog smera i pokupio ga, i normalno terete vozaca autobusa da nije prilagodio voznju uslovima na putu, i ici ce covek na robiju, ni kriv ni duzan.
To me je uvek zanimalo, da li su i u drugim zemljama ljudi koji krše saobraćajne propise "uslovi na putu"?
[ Darko Nedeljković @ 22.09.2015. 08:18 ] @
E, evo jedan primer - opste ogranicenje brzine u gradu je jelte 50km/h, a u jednoj ulici kojom se svakodnevno krecem semafori su sinhronizovani da ako hoces da uhvatis zeleni talas moras voziti minimum 60km/h. Ja upravo toliko i vozim i prodjem 6 semafora za 2 minuta umesto za 8-10 minuta koliko bi mi trebalo ako bih postovao propise. I pri tom nemam nikakvu moralnu dilemu, jer je to neko ovlasceno lice to tako nastelovalo a moglo je nastelovati na koliko god treba - 50km/h, 40km/h, 30km/h....
Moze i pitanje za diskutante - da li ulazite u raskrsnicu iz koje ne mozete da izadjete bez zadrzavanja kada je guzva u Beogradu? Ja to ne radim, na uzas vozaca koji su iza mene
Preko 99% vozaca u Beogradu obavezno ulazi u raskrsnicu iz koje ne moze da izadje bez zadrzavanja, sto je saobracajnim propisima zabranjeno, a osim toga ometa vozace iz suprotnog smera koji bi da skrenu levo, kao i vozace iz oba poprecna smera. Ja uporno stojim dok se moj pravac ne oslobodi, a onda gas i prodjem bez zadrzavanja.
[ član @ 22.09.2015. 11:29 ] @
Citat:
Darko Nedeljković: E, evo jedan primer - opste ogranicenje brzine u gradu je jelte 50km/h, a u jednoj ulici kojom se svakodnevno krecem semafori su sinhronizovani da ako hoces da uhvatis zeleni talas moras voziti minimum 60km/h. Ja upravo toliko i vozim i prodjem 6 semafora za 2 minuta umesto za 8-10 minuta koliko bi mi trebalo ako bih postovao propise. I pri tom nemam nikakvu moralnu dilemu, jer je to neko ovlasceno lice to tako nastelovalo a moglo je nastelovati na koliko god treba - 50km/h, 40km/h, 30km/h....
uuuu al ti je opravdanje "da su dobro nastelovali semafore vozio bi propisnom brzinom!" pa onda moze neko da kaze: vozim kontra-smerom i nemam nikakvim moralnih dilema, posto na suprotnoj strani puta nema rupa! kada zakrpe rupe vozicu propisanom stranom!
ako vec nisi, treba da protumacis snimak koji sam postavio na prvoj strani!
Citat:
Darko Nedeljković: Moze i pitanje za diskutante - da li ulazite u raskrsnicu iz koje ne mozete da izadjete bez zadrzavanja kada je guzva u Beogradu? Ja to ne radim, na uzas vozaca koji su iza mene :D
Meni je neprocenjivo da u retrovizoru gledam reakcije vozaca, kada se zaustavim na zuto! obozavam da gledam kako iznervirano udaraju u volan i psuju! :)
isto, naravno, vazi i za ove situacije koje si ti pominjao!
[ Flo33 @ 22.09.2015. 19:20 ] @
Citat:
dule_ns:
Citat:
botr:
Zivotno ugrozava samog sebe, ali zato na drugi nacin ugrozava druge vozace. Jedan je isao levo desno po putu, naisao autobus iz suprotnog smera i pokupio ga, i normalno terete vozaca autobusa da nije prilagodio voznju uslovima na putu, i ici ce covek na robiju, ni kriv ni duzan.
To me je uvek zanimalo, da li su i u drugim zemljama ljudi koji krše saobraćajne propise "uslovi na putu"?
Nažalost. Primer čoveka sa kojim sarađujem, antialkoholičar, privrednik, uspešan, porodičan, vredan, stvarno čovek za primer u društvu. Vozio noću, u krivini mu sa desne strane izleti starac od 80 i kusur pijan kao čep, izmereno mu u krvi skoro 2 promila, ovaj ga udario, stari umre, ovoga vuču po sudovima, i prete mu sa 2 godine, i ne znam koliko para, zbog nemarnosti.
Dakle, noć, magistralni put gde je 90km/h ograničenje, u tvojoj traci se u oštroj krivini gega pijani starac, koji naravno nije imao nikakvo osvetljenje, i ti si nemaran, jer si trezan, vozio po ograničenju i sve. Pa šta je trebao da radi? Da vozi 40 da ne bi bio maran, i mislio da su možda alkosi na putu?
Dakle, noć, magistralni put gde je 90km/h ograničenje, u tvojoj traci se u oštroj krivini gega pijani starac, koji naravno nije imao nikakvo osvetljenje, i ti si nemaran, jer si trezan, vozio po ograničenju i sve. Pa šta je trebao da radi? Da vozi 40 da ne bi bio maran, i mislio da su možda alkosi na putu?
Pa pred ostru krivinu i u nocnim uslovima, sigurno je trebao da smanji (regulise) brzinu...Ocigledno su obojica krivi...Starac je platio zivotom, a prijatelj...imace neke olaksavajuce okolnosti...
[ Binary Mind @ 03.10.2015. 15:29 ] @
Dok sam bio zelen vozač, poštovao sam saobraćajne propise. Sad prilagođavam vožnju uslovima na putu.