Navodno, samo jedan posto ljudi zna šta treba da uradi kada čuje uputstvo namenjeno deci od 9 godina. Da li se radi o strucnoj sportskoj terminologiji ili je nesto drugo u pitanju, ali svakako je vrlo tesko razumeti ...
[ Flo33 @ 10.09.2015. 14:07 ] @
Ovo je prepisano iz knjižice za športne aktivnosti JNA. Šta je "zib" uopšte? I saskok?
[ Predrag Supurovic @ 10.09.2015. 14:30 ] @
Svaka delatnost ima svoj recnik. Ako necim treba da sebavis, treba i da naucis recnik.
[ Miroslav Jeftić @ 10.09.2015. 15:01 ] @
Citat:
Predrag Supurovic: Svaka delatnost ima svoj recnik. Ako necim treba da sebavis, treba i da naucis recnik.
Treba deca u osnovnoj školi da nauče rečnik sa DIF-a? Sad me ovo podsetilo koliko sam mrzeo fizičko u školi, uglavnom zbog debila koji su ga držali.
[ Predrag Supurovic @ 10.09.2015. 15:23 ] @
Pa nesto ne bih rekao da deca u osnovnoj skoli uce fizicno iz knjiga, nego im to ucitelji i nastavnici objasnjavaju i pokazuju prakticno.
Na kraju krajeva, sta bi to trebalo koristiti umesto tih reci? Neke duge reci? Mozda engleski?
Jedino sto je cudno u celoj toj prici je da uopste postoji udzbenik za fizicko.
[ vujkev @ 10.09.2015. 15:54 ] @
Po izgledu knjige (korici i slikama) rekao bih da je knjiga namenjena baš deci, a ne nastavnicima.
[ Sarastro @ 10.09.2015. 16:01 ] @
Citat:
1. “Napraviti korak uz zib i počučanj udesno do stava odnožnog levom, zatim vodoravni zamah obema rukama do odručenja udesno. Loptu držati na dlanu desne ruke”.
2. “Uz prenos telesne težine izvesti počučanj uz zib levom nogom. Prenosom telesne težine zibom počučnjem na levu, vodoravni levom ulevo do odručenja i spojeno, okret za 90 stepeni ulevo sunožnim usponom.”
3. “Napredniji učenici treba da uvežbaju i sledeće elemente: njih u potporu i saskok u zanjihu; na početku razboja naskok u upor, njih u uporu, saskok u zanjihu”.
Ček, vi dakles tvarno mislite da će dete uzrasta trećeg razreda samo, bez pomoći učitelja, samo čitajuči knjigu da nauči da radi te vežbe? Mnoge te vežbe se ne mogu pravilno raditi iz prve i uz pomoć trenera i bez ponavljanja dok se ne uvežbaju.
Da li ste vi uopšte videli sadržaj te knjige ili samo citirate ono što ste našli na Internetu? Ima li ta knjiga ilustracije koje prate tekst?
Hajde baš me zanima, kako biste vi te vežbe objasnili u knjizi tom detetu uzrasta trećeg razreda tako da može da ih nauči, samo, bez pomoći učitelja?
[ Lacika.1991 @ 10.09.2015. 16:45 ] @
To je samo dodatno uzimanje novaca na još jednu bespotrebnu knjigu :D
niko od dece ne očekuje da ona uče iz te knjige..nego učitelj na častu fizičkog skoči..i kaže..e vidite deco to vam je naskok u zanjihu..3 puta ispravi dete dok ne skoči dobro i ajmo sledeći...i to se radi eventualno jedan čas..sledeći čas ajmo fudbal :D
niko od tih učitelja nije retardiran..i držaće se sistema učenja kojeg su se godinama i držali..samo uzimanje novaca..ništa više :D
[ Ivan Dimkovic @ 10.09.2015. 16:48 ] @
Mozda je sama knjiga suvisna?
[ anon70939 @ 10.09.2015. 17:14 ] @
Stvarno, ni meni nije jasno cemu sluzi knjiga za Fizicko...
[ Lacika.1991 @ 10.09.2015. 18:17 ] @
kako čemu služi :D pa vi roditelji je plaćate...:D dalje je sve jasno
[ Shadowed @ 10.09.2015. 18:40 ] @
Da se uzmu pare.
[ NapredniBot @ 10.09.2015. 19:46 ] @
Citat:
Predrag Supurovic: Na kraju krajeva, sta bi to trebalo koristiti umesto tih reci? Neke duge reci? Mozda engleski?
Bilo bi lepo da su koristili srpski, mada bi i engleski bio bolji pošto bi oni koji govore taj jezik mogli da prevedu knjigu na srpski.
Citat:
Predrag Supurovic:
Ako necim treba da sebavis, treba i da naucis recnik.
Da znaš da si u pravu.
*(Ok, znam da je greška u kucanju, ali u istoj rečenici sa pozivanjem na rečnik... Osim toga, čini mi se da je nemoguće naći tekst koji je napisao Predrag a da nema bar jednu grešku)
Osim toga, čini mi se da je nemoguće naći tekst koji je napisao Predrag a da nema bar jednu grešku)
Pa on moze da bude sretan, promakne mu se poneka greska u kucanju, desi se to svakome.
Kod tebe je situacija mnogo slozenija, nemoguce je naci tvoj komentar/tekst koji ima nekakvog smisla.
Verujem da je pronalazenje gresaka u kucanju neki tvoj intelektualni maksimum.
[ dusanboss @ 11.09.2015. 10:36 ] @
Stvarno staršno. Knjiga iz fizičkog. Zanima me da li imaju i usmenio ili pismeno proveravanje znaja stražaja te knjige. Na taj način bi loše učnike onemogućili da dobiju makar jednu peticu . Bolje da se uvede da to fizičko postane obavezna stvar a ne zezancija kako je barem bilo kad sam ja išao. Al ništa bez knjige. Šta je sledeće ? Fudbaleri koji umeju da sasteve složene rečenice
[ anon70939 @ 11.09.2015. 11:29 ] @
Kod nas su bubajuci vukovci uglavnom imali poklonjene petice iz fizickog :)
Ovako kad su napisali knjigu, moci ce i to da nabubaju...
Znace tehniku preskakanja kozlica, iako u praksi ide malo teze :)
[ Flo33 @ 11.09.2015. 12:14 ] @
Citat:
Predrag Supurovic:
Svaka delatnost ima svoj recnik. Ako necim treba da sebavis, treba i da naucis recnik.
Čime da se baviš? Fizičkim obrazovanjem za 3. razred O. Š.?
Inače profesore, nastavnike fizičkog treba ukinuti, kakav je to posao uopšte? Ima ih dve vrste, oni koji se loze da dete od 10 godina radi zibove u naskoku i one koji daju loptu i odu da čitaju novine.
Za taj uzrast može i učiteljica, razredni da razgiba decu.
Mi smo bežali i u O. Š. I u srednjoj sa drugih časova da igramo fudbal, bas me zanima sta sada rade klinci? Verovatno i oni beže, ali da igraju fejsbuk. Koji moj će im knjiga za fizičko. U sportskoj gimnaziji nek uče zibove.
[ bakara @ 11.09.2015. 12:29 ] @
Mozda sama knjiga i jeste suvisna, ali sadrzaj knjige po meni nije sporan.
Problematicni su korisceni tehnicki termini koje laicima zvuce smesno ali su sasvim logicni i razumljivi kao uputstvo kako napraviti neki fizicki pokret uz koje obicno ide i graficki prikaz istog.
Probajte sami da opisete drugim recima sta je to "naskok u zanjihu" pa cete shvatiti da su ti termini potrebni.
[ zica49 @ 11.09.2015. 12:32 ] @
Citat:
NapredniBot:
Citat:
Predrag Supurovic: Na kraju krajeva, sta bi to trebalo koristiti umesto tih reci? Neke duge reci? Mozda engleski?
Bilo bi lepo da su koristili srpski, mada bi i engleski bio bolji pošto bi oni koji govore taj jezik mogli da prevedu knjigu na srpski.
Citat:
Predrag Supurovic:
Ako necim treba da sebavis, treba i da naucis recnik.
Da znaš da si u pravu.
*(Ok, znam da je greška u kucanju, ali u istoj rečenici sa pozivanjem na rečnik... Osim toga, čini mi se da je nemoguće naći tekst koji je napisao Predrag a da nema bar jednu grešku)
Nije potrebno pozivati na greske u kucanju i upucivati u lektorski ispravan tekst.Forum nije diplomski rad nego razmjena misljenja.
Postoje ljudi koji hramaju kad hodaju,takodje postoje oni koji ne mogu da hodaju jer su invalidi!
Postoje ljudi koji maju problema za izrazavanjem govorom i pisanjem!
Ne znam za kolegu Predraga ali ja sam jedna od tih osoba koja stvarno ima problema sa izrazavanjem govorom i pisanjem,posljedica gelera u glavi!
Molim te da me ne shvatis pogresno.
[ NapredniBot @ 11.09.2015. 14:51 ] @
Izvinjavam se Predragu ukoliko za njegove učestale greške u kucanju postoji dobar razlog. Bez obzira na greške u kucanju, ono što je napisao je besmislica! Deca treba da nauče posebne reči da bi se bavila fiskulturom... kako da ne! Potrebno je napisati bolji udžbenik.
@2012
Bolje bi ti bilo da radiš zibove nego što visiš na forumu :)
[s obzirom na tvoju masu, ovo bi trebalo da bude smisleno]
[ hotchimney @ 11.09.2015. 16:34 ] @
Ljudi šta vas je spopalo?
Kakav crni "Naskok u zanjihu"?
Deca u školi na časovima filskuture treba da trče, skaču i rade ostale elementarne vežbe za pravilan razvoj organizma.
Na to dodajte poneki čas slobodnih sportskih aktivnosti po izboru (fudbal, košarka,...) i definisali ste "gradiva filskuture" za sve razrede od I osnovne do IV srednje.
A ko treba da drži časove filskuture?
Neka debela krmača? Koja s mukom diše na usta jer joj je "duša na nos izašla" čim ustane sa stolice!
Ma dajte,
deci treba primer i uzor
a to je nastavnik u sportskoj formi, nepušač, trezvenjak koji ne pije ni kafu!
Taj "Naskok u zanjihu" je filozofiranje napaljenih teoretičara koji su našli da se iživljavaju uvrtanjem mozga učenika bizarnim frazama.
Time "napaljeni filozofi" samo stvaraju pogodno okruženje za razvoj devijantnog ponašanja a koje počinje bekeljenjem besmislenim frazama.
Igre reči su nešto što apsolutno nije potrebno deci koja tek uče osnovne pojmove.
Ta deca traba da usvoje znanja i steknu navike i veštine u obavljanju prostih fizičkih radnji kojima je cilj izgradnja zdravog mladog organizma.
Pri tome treba koristiti poznate i generacijama prihvaćenje radnje i termine.
Specijalne vežbe se ostavljaju za one koji će da treniraju i da se bave konkretnim sportom i te vežbe će raditi u sportskim klubovima.
Sve me to podseća na vremene 1990-tih kada su mašinbravari i autolimari na časovima matematike "davljeni" teorijom grupa i homomorfizmima.
Pomislio sam da su u "demokratiji" ludaci prestali da sastavljaju planove i programe i da udžbenike pišu normalni ljudi.
Ali izgleda da nije tako.
[ dusanboss @ 11.09.2015. 21:40 ] @
Sutra ću sa devojkom da probam da uradim par naskoka u zanjihu :) . Mene izraz na to asocira prvo.
[ anon70939 @ 11.09.2015. 21:41 ] @
ko ce da naskace, a ko da zanjise? :D
sad sam opet pustio onaj snimak iz prvog posta, stvarno je maloumna ideja ovo davati deci od 10 godina...
izmedju tih zibova, zanjiha, naskoka od 90 stepeni... sta dete od 10 godina zna sta je 90 stepeni...
[ bakara @ 11.09.2015. 22:03 ] @
Citat:
hotchimney:
Ljudi šta vas je spopalo?
Kakav crni "Naskok u zanjihu"?
Deca u školi na časovima filskuture treba da trče, skaču i rade ostale elementarne vežbe za pravilan razvoj organizma.
Na to dodajte poneki čas slobodnih sportskih aktivnosti po izboru (fudbal, košarka,...) i definisali ste "gradiva filskuture" za sve razrede od I osnovne do IV srednje.
A ko treba da drži časove filskuture?
Neka debela krmača? Koja s mukom diše na usta jer joj je "duša na nos izašla" čim ustane sa stolice!
Ma dajte,
deci treba primer i uzor
a to je nastavnik u sportskoj formi, nepušač, trezvenjak koji ne pije ni kafu!
Taj "Naskok u zanjihu" je filozofiranje napaljenih teoretičara koji su našli da se iživljavaju uvrtanjem mozga učenika bizarnim frazama.
E moji vi...
Pa jel ste vi imali fiskulturu u osnovnoj skoli kad nikad niste culi za te izraze, ili ste na fizickom samo pikali loptu pa nista niste naucili?
Na casu fizickog vaspitanja treba da se uci kao i na svakom drugom predmetu, a te izraze svako ko je bio u skoli i ko je imao normalnog nastavnika fizickog sigurno dobro poznaje.
I na kraju svega mislim da je taj udzbenik za nastavnika a ne za decu posto moja deca nikakv udzbenik nisu dobijala ni u jednom razredu.
[ hotchimney @ 12.09.2015. 00:25 ] @
Da nisi moderator
sad bih napisao da pišeš bez veze.
Nego, što ne uče još neke izraze.
"Atomski s leva", "atomski z desna".
Može deci da zatreba.
Sve se to da naučiti na časovima filskuture, zar ne?
I to uz obavezno bacanje u travu na igralištu.
Lepe su to vežbe, beskorisne a tako omiljene u glavama boljševika.
[ anon70939 @ 12.09.2015. 00:29 ] @
Kakve veze ima sto je moderator?
Trenutno je diskutant, sve dok neko ne predje granicu, koja se ne prelazi tako lako, a onda je tek moderator :)
A slazem se da pise bezveze...
Sticajem zivotnih okolnosti, promenio sam preko 10 osnovnih skola u 3 razlicite republike i nisam nigde cuo za ove izraze... Pa ni u srednjoj skoli gde nije bilo samo "sutanje lopte"
[ Lacika.1991 @ 12.09.2015. 00:39 ] @
Citat:
bakara:
Citat:
hotchimney:
Ljudi šta vas je spopalo?
Kakav crni "Naskok u zanjihu"?
Deca u školi na časovima filskuture treba da trče, skaču i rade ostale elementarne vežbe za pravilan razvoj organizma.
Na to dodajte poneki čas slobodnih sportskih aktivnosti po izboru (fudbal, košarka,...) i definisali ste "gradiva filskuture" za sve razrede od I osnovne do IV srednje.
A ko treba da drži časove filskuture?
Neka debela krmača? Koja s mukom diše na usta jer joj je "duša na nos izašla" čim ustane sa stolice!
Ma dajte,
deci treba primer i uzor
a to je nastavnik u sportskoj formi, nepušač, trezvenjak koji ne pije ni kafu!
Taj "Naskok u zanjihu" je filozofiranje napaljenih teoretičara koji su našli da se iživljavaju uvrtanjem mozga učenika bizarnim frazama.
E moji vi...
Pa jel ste vi imali fiskulturu u osnovnoj skoli kad nikad niste culi za te izraze, ili ste na fizickom samo pikali loptu pa nista niste naucili?
Na casu fizickog vaspitanja treba da se uci kao i na svakom drugom predmetu, a te izraze svako ko je bio u skoli i ko je imao normalnog nastavnika fizickog sigurno dobro poznaje.
I na kraju svega mislim da je taj udzbenik za nastavnika a ne za decu posto moja deca nikakv udzbenik nisu dobijala ni u jednom razredu.
Ako je taj udžbenik sa tim dečijim ilustracijama namenjen nastavnicima...onda su nam nastavnici retardirani! to bi bilo kao da inženjeru daš slikovnicu u kojima su ilustrovani principi nemam ni ja pojma,fluida..sa kantom vode :D eto xD
Pa jel ste vi imali fiskulturu u osnovnoj skoli kad nikad niste culi za te izraze, ili ste na fizickom samo pikali loptu pa nista niste naucili?
Na casu fizickog vaspitanja treba da se uci kao i na svakom drugom predmetu, a te izraze svako ko je bio u skoli i ko je imao normalnog nastavnika fizickog sigurno dobro poznaje.
I na kraju svega mislim da je taj udzbenik za nastavnika a ne za decu posto moja deca nikakv udzbenik nisu dobijala ni u jednom razredu.
Imao i nikad čuo, iako smo retko pikali loptu. Uopšte, ne znam ni zašto bi neko trebalo da zna te izraze, a pogotovo osnovci, ne računam one koji se aktivno bave gimnastikom. Treba uvaljati knjige pretpostavljam.
[ Sarastro @ 12.09.2015. 11:02 ] @
Samo da skrenem paznju onima koji se pozivaju na "strucne izraze" - deci od 1. do 4. razreda nastavu drzi ucitelj/uciteljica a ne DIF-ovac. Sa zavrsenim pedagoskim fakultetom i njima je tesko da razumeju terminologiju u knjizi. Prodavati knjigu kao udzbenik namenjen deci po meni je totalna glupost i sluzi, kao sto je Lacika rekao, samo za uzimanje para.
[ ssi @ 12.09.2015. 12:44 ] @
Kada sam cuo te izraze, mislio sam da je neki prenk ili njuz.net
Ali... nazalost to je stvarno.
Nego da ja nastavim da pregledam sadrzaje ovog naseg ubrojcanog medijuma.
[Ovu poruku je menjao ssi dana 12.09.2015. u 14:22 GMT+1]
[ optimizator @ 12.09.2015. 13:36 ] @
Citat:
dusanboss:
Mene izraz na to asocira prvo.
A meni na novohrvatski jezik kojim smo se nekada zabavljali u školi.
[ vladd @ 12.09.2015. 15:04 ] @
Bas to. Idiotski novgovor sa klepanicama.
Nema veze ni sa jezikom ni sa nastavom ni sa sportom.
Termin zanjih ne znaci nista, naskok je poprilicno neprikladan naziv za skok na nesto, treba se cela akcija i skup pokreta nazvati prikladno, a ne "analiticki" cepkati po stavovima.
Ako se vezba terminoloski cepka po stavovima, onda se koriste pozicije tela, latinski nazivi grupa misica ili delova tela koja ucestvuju u vezbi ili fazama vezbe, em je tacnije, pametnije i korisnije, kada se vec maloj deci NEPOTREBNO pune glave za nepotrebnim detaljima....kakav glupavi "zanjih", sta se to "zanjihalo", da ne kazem zanjihnulo
[ djoka_l @ 12.09.2015. 15:23 ] @
Svaka struka ima svoju terminologiju.
Da li neko, ko nije bio u JNA, zna šta je:
1. upor u stavu ležećem
2. poskoci iz čučnja (a nema veze sa vrstom zmije - poskokom)
Odgovor na 1. - sklekovi, 2. takozvani "gušterov let" ili "fazanov let" (vežba koja se izvodi tako što se iz čučnja sa jednom nogom ispred, a drugom iza skoči, rašire se ruke, pa se ponovo vrati u čučanj sa izmenom pozicija nogu)
Silom prilika, bio sam prinuđen da čitam Pravilo za jutarnju gimnastiku i sličnu literaturu.
Jedino što je ovde neprimereno je to što se takva terminologija korisiti u knjizi koja je namenjena desetogodišnjacima, a ne u nekom metodološkom priručniku za izvođenje nastave fizičkog vaspitanja.
[ gilopile @ 12.09.2015. 15:28 ] @
Hehhe, ja kad sam janpi zanjisem se i naskocim na svaki 3. stepenik, a neretko i omasim :)
Naišao sam već negde na reč ubrojčavanje i pomislio sam da je korišćen Gugl prevodilac pri lokalizaciji CMS interfejsa, kad ono neki genije je izmislio novu reč, a sve u organizaciji državne ustanove :) Mene strašno nervira korišćenje novih stranih reči tamo gde nisu potrebne, ali bespotrebno izmišljanje novih reči je još gore.
[ SlobaBgd @ 12.09.2015. 17:07 ] @
Citat:
ssi:
Kada sam cuo te izraze, mislio sam da je neki prenk ili njuz.net
Ali... nazalost to je stvarno.
Nego da ja nastavim da pregledam sadrzaje ovog naseg ubrojcanog medijuma.
[Ovu poruku je menjao ssi dana 12.09.2015. u 14:22 GMT+1]
Fascinantno je kako se iščuđava i brine za srpski jezik neko ko poruku počinje rečenicom u kojoj navodi lepu staru srpsku reč - prenk! I ne, nemoj one fore sa ironijom, sarkazmom i slično, to ovde nije slučaj.
Ali je zato ovde takav slučaj da neko pokušava da podmetne kukavičje jaje da su ovi izrazi iz poruke - zvanični predlozi. Ne, to se neko od anonimnih posetilaca sajta sprdao sa celom idejom posrbljavanja svake bogovetne reči, pa je napisao spisak smešnih kovanica. Dakle, to je iz kuhinje za prank raspoložene javnosti a ne iz KCNS.
Takođe, da li je još nekom zapalo za oko da je vest stara 2 godine?!
[ gilopile @ 12.09.2015. 17:17 ] @
`prenk` LOL
[ bakara @ 12.09.2015. 17:21 ] @
Citat:
Miroslav Jeftić: Imao i nikad čuo, iako smo retko pikali loptu. Uopšte, ne znam ni zašto bi neko trebalo da zna te izraze, a pogotovo osnovci, ne računam one koji se aktivno bave gimnastikom. Treba uvaljati knjige pretpostavljam.
Ajd da opet ponovim te knjige i ne citaju deca vec je to prirucnik za nastavnike, imam dvoje dece, a verujem i da ih imaju i ostali pa neka kazu da li su kupovali ovu knjigu.
I nije rec ni o kakvom novogovoru, cak sta vise termini su stari i svakako ste vecinu culi ako ste pohadjali casove fizickog vaspitanja.
Ovde su samo novinari vesto izvukli termine iz konteksta izvodjenja odredjenih vezbi.
Citat:
vladd:
Nema veze ni sa jezikom ni sa nastavom ni sa sportom.
Termin zanjih ne znaci nista, naskok je poprilicno neprikladan naziv za skok na nesto, treba se cela akcija i skup pokreta nazvati prikladno, a ne "analiticki" cepkati po stavovima.
Ako se vezba terminoloski cepka po stavovima, onda se koriste pozicije tela, latinski nazivi grupa misica ili delova tela koja ucestvuju u vezbi ili fazama vezbe, em je tacnije, pametnije i korisnije, kada se vec maloj deci NEPOTREBNO pune glave za nepotrebnim detaljima....kakav glupavi "zanjih", sta se to "zanjihalo", da ne kazem zanjihnulo:)
Ako termin "naskok u zanjihu" upotrebis definisuci sta telom treba da uradis na vratilu, sve vec zvuci puno logicnije zar ne?
Nemojte mi reci da nistu culi za termine: sklek, zgib, odruci - priruci, otklon, cucanj - pocucanj, kolut napred, zvezda, zgrcka, sveca...e, to su ti isti termini, koji ste ucili na casovima fizicog vaspitanja u skoli.
To isto uce i danasnja deca!
A ucili jos svasta nesto:
-SKOK U DALJ JEDAN I PO KORAČNOM TEHNIKOM
-SKOKOVI -PRUŽENI,ZGRČENI,RAZNOŽNO
-BACANJE MALE MEDICINKE DO 2 KG BOČNOM TEHNIKOM
-LETEĆI KOLUT
-LJULJANJE NA KARIKAMA MALOM AMPLITUDOM, SASKOK U ZALJULJAJU
-NJIH U UPORU, SASKOK ZANOŽNO
-ZGRČKA
-SKOK ŠUT
[ NapredniBot @ 12.09.2015. 17:41 ] @
Citat:
SlobaBgd:
Takođe, da li je još nekom zapalo za oko da je vest stara 2 godine?!
Ne verujem da KCNS ima neke veze sa udžbenikom, ali i udžbenik je takođe star dve godine. Što se tiče pranka, ne mogu da odlučim da li je gore to ili ubrojčavanje. Ubrojčavanje je pokušaj veštačkog nametanja reči od strane besposlenih ljudi iz jedne državne institucije, dok je svojevoljno korišćenje stranih reči poput pranka odraz nekulture pojedinaca. Šta je gore, imati nekulturan narod ili nekulturne ustanove kulture? Izgleda da imamo i jedno i drugo.
Citat:
Ajd da opet ponovim te knjige i ne citaju deca vec je to prirucnik za nastavnike, imam dvoje dece, a verujem i da ih imaju i ostali pa neka kazu da li su kupovali ovu knjigu.
Očigledno je da nisi pogledao knjigu i da ne čitaš ono što drugi pišu ovde. Knjiga je namenjena deci.
Inače, smatram da bi dobra knjiga o fizičkom vaspitanju bila korisna. Prvi uslov je da se ne koristi novogovor, klingonski jezik ili nešto slično. Druga stvar je da se knjiga bavi korisnim temama. Ljudi čak i kada žele da vežbaju ne znaju to da rade ispravno. Kako ravnomerno razvijati sve mišiće, zašto su steroidi loši, uticaj ishrane na razvoj tela, odmor, pravila pojedinih sportova, razumljiv opis izvođenja pojedinih vežbi su samo neke od tema za koje ja smatram da bi trebalo da se nađu u knjizi.
[ bakara @ 12.09.2015. 18:23 ] @
Citat:
NapredniBot: Očigledno je da nisi pogledao knjigu i da ne čitaš ono što drugi pišu ovde. Knjiga je namenjena deci.
Inače, smatram da bi dobra knjiga o fizičkom vaspitanju bila korisna. Prvi uslov je da se ne koristi novogovor, klingonski jezik ili nešto slično. Druga stvar je da se knjiga bavi korisnim temama. Ljudi čak i kada žele da vežbaju ne znaju to da rade ispravno.
Ocigledno ti nisi procitao da ja imam dvoje dece i mladje mi je bas u trecem razredu.
Cisto radi ozbiljnosti diskusije, koji su razred tvoja deca?
I to nije nikakav novogovor, lepo sam naveo izraze iz glave koji su se koristili kada sam ja bio osnovac, i voleo bih da cujem da vi niste culi za te izraze....a to su upravo ti izrazi o kojima mi ovde pricamo.
[ vladd @ 12.09.2015. 18:28 ] @
Bas u tom smeru treba da ide kritika.
Neka se okanu karakterizacije i cepkanja termina, izmisljanja budalesije, vec jasnim, prostim, knjizevnim(ili cistim i jednostavnim, bez slenga) jezikom bez komplikovanja objasniti deci neke uopstene fizicke aktivnosti.
Knjiga je za decu, a ne za punoletne "konje" regrute, ili studente difa..knjiga je za DECU, da im priblizi fizicko vaspitanje a ne da sluzi kao verbalna dijarea autora.
Sistematizacije pokreta, medjupokreta i stavova neka ostave za vise skole.. Nebitan je deci kratkoslovni naziv koji ne razumeju, kada im se mora objasniti i pokazati, objasniti ranijepozantim recima. Deca uce, ne razvijaju nauku..
Pride, tolika kolicina informacija iz poprilicno nebitne oblasti je cist bezobrazluk...
Deca uce o leptiru kupusaru i bubamari, a ne o Lepidopterama(kojih ima 150000 vrsta..i sta cemo sad?), i Coccinellidae, kojih pak ima 5000 opisanih vrsta??
Pa odakle PRAVO fizickalcima da opterecuju decu GLUPOSTIMA?
Neka se okanu karakterizacije i cepkanja termina, izmisljanja budalesije, vec jasnim, prostim, knjizevnim(ili cistim i jednostavnim, bez slenga) jezikom bez komplikovanja objasniti deci neke uopstene fizicke aktivnosti.
Knjiga je za decu, a ne za punoletne "konje" regrute, ili studente difa..knjiga je za DECU, da im priblizi fizicko vaspitanje a ne da sluzi kao verbalna dijarea autora.
Sistematizacije pokreta, medjupokreta i stavova neka ostave za vise skole.. Nebitan je deci kratkoslovni naziv koji ne razumeju, kada im se mora objasniti i pokazati, objasniti ranijepozantim recima. Deca uce, ne razvijaju nauku..
Mislis da deca ne bi trebala da se oprobaju u radu na razboju, kozlicu, da nauce kolut, penjanje uz konopac i druge osnovne vezbe iz fiskulture?
I opet ponavljam, tu knjigu niko od roditelja ukljucujuci i prijatelje koji imaju svoju decu u drugim skolama nema, a ti strucni termini smao opisuju rad neke vezbe i sasvim su uobicajeni u knjigama te vrste.
Pride, tolika kolicina informacija iz poprilicno nebitne oblasti je cist bezobrazluk...
Deca uce o leptiru kupusaru i bubamari, a ne o Lepidopterama(kojih ima 150000 vrsta..i sta cemo sad?), i Coccinellidae, kojih pak ima 5000 opisanih vrsta??
Pa odakle PRAVO fizickalcima da opterecuju decu GLUPOSTIMA?
Ma jel?
Neko vise voli bubamare i leptire, a neko vise voli sport i gimnastiku....
Odakle ti ideja da ti odredjujes necije interesne zone?
[ NapredniBot @ 12.09.2015. 19:16 ] @
Citat:
bakara:
Ocigledno ti nisi procitao da ja imam dvoje dece i mladje mi je bas u trecem razredu.
Cisto radi ozbiljnosti diskusije, koji su razred tvoja deca?
Pročitao sam da imaš decu i da ona nisu koristila udžbenik za fizičko, tako da ne razumem zašto bi te to činilo više ili manje ozbiljnim sagovornikom. Moje dete je drugi razred i takođe ne koristi knjigu, što je isto tako potpuno nebitno.
Citat:
Neko vise voli bubamare i leptire, a neko vise voli sport i gimnastiku....
Odakle ti ideja da ti odredjujes necije interesne zone?
Potpuno si promašio poentu! Predlažem ti da ponovo pročitaš ono što je čovek napisao.
[ hotchimney @ 13.09.2015. 01:09 ] @
Citat:
bakara:
-BACANJE MALE MEDICINKE DO 2 KG BOČNOM TEHNIKOM
-LETEĆI KOLUT
-LJULJANJE NA KARIKAMA MALOM AMPLITUDOM, SASKOK U ZALJULJAJU
-NJIH U UPORU, SASKOK ZANOŽNO
-ZGRČKA
...
Mislis da deca ne bi trebala da se oprobaju u radu na razboju, kozlicu, da nauce kolut, penjanje uz konopac i druge osnovne vezbe iz fiskulture?
To što si naveo je najkraći put da deca omrznu časove fizičkog.
A da si se malo interesovao po školama
video bi koliko se učenici trude da eskiviraju "filskuturu".
Verovato, pored ostalog da im smeta i "verbalna dijareja" kao što je u slučaju te knjige.
Većina dece nije zainteresovana da postane sportista.
Tačnije, nisu voljno zainteresovana.
Ali, sva deca su zainteresovana da su zdrava.
Zato im u nastavi fizičkog treba uvesti ono što je lišeno "kvazi-intelektualizma po svaku cenu".
To znači da deca treba da rade veoma jednostavne vežbe
uz dosta igre i sporskih aktivnosti po slobodnom izboru.
A nastavnik i škola su tu da pomognu deci da te vežbe rade na pravilan način.
Nastavnik i škola ne treba decu da prisiljavaju da rade nešto od čega će bežati.
Što se tiče dece koja žele da rade i neke specijalne vežbe.
Pa čemu služe roditelji?
Roditelji treba da zapaze posebna interesovanja koja imaju njihova deca i da im omoguće razvoj odgovarajućih sposobnosti
upisivanjem dece u pogodne sportske klubove.
Škola nije mesto za razvoj posebnih sposobnosti
jer bi onda u 99% slučaheva na časovima fizičkog imali haos "ispunjavanja specifičnih želja" roditelja i učenika.
[ vladd @ 13.09.2015. 08:54 ] @
Citat:
Neko vise voli bubamare i leptire, a neko vise voli sport i gimnastiku....
Odakle ti ideja da ti odredjujes necije interesne zone?
Pa pogledaj nastavni plan, program, evaluacije i ocenjivanje. Niko ne prica o licnim interesima niti je skola Radio Sabac da izpunjava zelje i cestitke.
Fizicko obrazovanje ima za cilj pravilan razvoj dece a ne izucavanje "nauke o fizickoj kulturi", pa je sa te strane, za decu, "informativno" nebitno..nece deci biti bolje i lepse od glupavih TERMINA zanjiha i saskoka, vec od AKTIVNOSTI na doticnim casovima.
Dete iz fizickog mora da pokaze FIZICKU evaluaciju, povecan broj vezbi koje moze da (u)radi na kraju godine(zgibova, cucnjeva, sklekova), boja vremena trcanja..a ne PRETERANO uvecanu kolicinu pritupih termina u znanju...
Biologiju sam naveo kao opsirnu i dosadnu oblast(licni stav), ali u kojoj se ne preteruje sa kolicinom informacija, mada ima uslova.
[ X Files @ 13.09.2015. 10:15 ] @
Jedan od ishoda pračktično svakog predmeta, treba da bude usvajanje njegove terminologije. Fizičko vaspitanje nije nikakav izuzetak u odnosu na recimo muzičko, matematiku, srpski i sl.
Ne vidim u tome ništa loše, pogubno, demotivišuće, destruktivno i sl.
Ni jedan nastavnik/profesor fizičkog decu neće "za ocenu" pitati definicije tih termina, niti će na njima gubiti drgaoceno vreme. Nastavnik te termine može samo izustiti (5 sekundi) uz detaljno dalje objašnjenje o čemu se zapravo radi i šta treba da se uradi. Tu je kraj.
Kada je u pitanju izbegavanje fizičkog, terminologija nije kriva. Deca predpubertetskog i pubertetskog uzrasta imaju izražene komplekse fizičkog karaktera. Gojaznost, mršavost, krive noge, duge noge, grudi, maljavost ili izostanak maljavosti, menstruacija, znojenje, smotanost, ... Pored ovoga tu je i nedostatak samopouzdanja kada nešto teba uraditi pred svima, kao javno blamiranje... Na žalost ovo jeste jedan od uzroka, zbog koga deca krenu da zadirkuju druge i da se zamrzi fizičko na duge staze. Na primer, sećam se da sam mrzeo kada nas nastavnik podeli u timove za rukomet, a jedna ekipa treba da skine gornji deo majice, a ja budem u toj koja treba da se svuče. Ne umem da objasnim zašto.
E sad, štampanje knjiga i nametanje kupovine, to je sasvim druga tema.
[Ovu poruku je menjao X Files dana 13.09.2015. u 11:25 GMT+1]
[ Predrag Supurovic @ 13.09.2015. 10:22 ] @
Neznanje je najlakše opravdati večnim: "TO NIKOM NE TREBA DA ZNA!".
Iz iste ove grupe izraza su sklek i čičanj, na primer, a sumnjam da iko te reč nalazi čudnim, i ne smatra ih srpskim jezikom. Isto i reč "šut", iako je strana, dovoljno je odomaćena da je svi prihvataju i ne smeta im iako i ona spada u istu grupu reči.
Namena jezika je da rečima opisuje pojmove. Za svaki pojam nam treba da ga bar jednom čujemo i naučimo. Shodno interesovanjima i onim što radimo učimo pojmove sa kojima se tako srećemo. Nepoznate pojmove ne treba da negiramo nego da ih naučimo.
Ja sam pozvao ove pametnjakoviće kojima se navedeni izrazi ne dopadaju i ne smatraju ih srpskim jezikom, da lepo ponude drugačiji opis datih radnji, u kome se koristi srpski jezik koji oni razumeju i smatraju prikladnim.
Za ne kojima smeta što pravim greške u kucanju, jel se tako ismevate sa svima koji imaju govornu manu?
[ hotchimney @ 13.09.2015. 11:06 ] @
Namena redovne škole nije razvoj sportskih sposobnosti
pa time nema ni potrebe za usvajanjem posebne terminologije.
Pogotovu ne u trećem osnovne.
Za to postoje specijalne škole - sportske gimnazije.
[ X Files @ 13.09.2015. 11:17 ] @
Te specijalne škole su za tebe kao stvorene.
[ 7.scena @ 13.09.2015. 11:25 ] @
Wayback machine...
U ono shebano vreme, promenio sam tuce nastavnika fizickog. Jbga, pogodan materijal za regrutaciju i za bezanje od iste. U toj rotaciji bilo je i onih koji su se pojavili sa nekim udzbenikom i pokusali da uspostave teorijsku nastavu. Sto je nama bilo urnebesno smesno. Bilo je onih koji su umislili da predaju kvantnu mehaniku. A bilo je i onih koji su samo bili pijani 24/7. Niko nije ostao dovoljno dugo da uspostavi neki svoj sistem.
Fizicko je uvodilo i jasnu podelu na decake i devojcice. Mi decaci smo uglavnom voleli fizicko i jedva cekali taj cas, dok su devojcice uglavnom odbijale da rade fizicko. Kako je pubertet galopirao to je bilo izrazenije. Bilo im je frka sa novonastalim sekundarnim polnim karakteristikama, pa jos ako im mama nije kupila brus ili nije dala da se depiliraju, pa menstruacija, a sta ako ih simpatije vide tako polugole na fizickom, no no no. Ipak si vise kul, ako ne radis fizicko, vec u to vreme zabodes negde van skole, zapalis cigaru ili dzoint.
Kod decaka fizicko je bilo veci test psihe nego fizicke spreme. Jos tada u osnovnoj kada su nam instalirali konopac koji je visio sa vrha sale, videlo se ko ce i kako gaziti kroz zivot. Dva ekstrema su bili klinci koji nisu hteli ni da probaju da se popnu, odbijali su da probaju zbog straha od neuspeha i tako bez pokusaja dobijali keca, drugi ekstrem su bili oni koji nema sanse da se popnu jer su mlitavi i debeli, ali su kidali i pokusavali da se popunu iz sve snage.
I to je manje vise tako islo, dok se u nekom trenutku u gimanaziji nije pojavio profesor Draza. U to vreme od nas tridesetak 10ak je radilo fizicko (pikali basket/fubal), od toga nula devojcica. Draza je delovao mator kao biblija, iscimali su ga da uskoci kao zamena iz penzije jer je opet zafalio nastavnik.
Dok smo mi lenjo ulazili u svlacionicu upao je za nama gegajuci se za velikim dzakom u rukama. Sa uzvikom, ajmo brze sta se vucete kao babe, ti u sorcu, dovedi ostale koji ne rade fizicko. Ubrzo smo se manje vise svi okupili, uzvikuno je ko ne radi i zasto, tu polovina rece da je zaboravila opremu i da mora "tetki da nosi lek". U tom trenutku je podviknuo ajmo babe skidajte se poneo sam vam gace ! :)
Otvorio je onaj veliki dzak, bio je pun starih ustirkanih majica i sorceva koje je Draza godinama skupljao, uglavnom garderoba iz doba nasih roditelja. Tu nas je obukao i prikrpio, ko nije imao patike i to je Draza imao. Jednostavno nisi mogao da se izvuces. Zbunjene i kompletirane istera nas na teren.
Dok smo izlazili cujemo ga ispred zenske svlacionice kako se dere, ajde brze ovo je tvoj broj, ima da smrsas pa da se udas, ima da sredimo drzanje da nadjes decka, trcanje je dobro za bubuljice i tako neke politicki nekorektne stvari. Devojke je uveo u salu da se ne mesaju sa nama, verovatno bi ih mi sprdali u toj staroj i smesnoj garderobi.
Za cudo SVI smo po prvi put u srednjoj radili fizicko.
U medjuvremenu je Draza snimio ko ima fizicke nedostatke ili mane u razvoju i sa tim ucenicima je individulano radio svaki cas. Davao im je posebne vezbe da im pomogne, da smrsaju, da se isprave, da ojacaju. Od nas ostalih je samo trazio da svaki cas radimo i bez krivine rokamo odbojku, basket ili fudbal. Kriterijum je bio prost, ako se svojski trudis 5, ako se ne trudis udavice te dok se ne potrudis :).
Bio je dobar profa, nazalost trajao je samo jedno polugodiste.
Danas se nije mnogo sta promenilo, u vecini skola nastavnici su ona prva grupa, ne radi se nista, ucenici krivinare i krive se, koriste fizicko kao pus pauzu, share-uju lazna opravdanja ili se insistira na nekim nebulozama iz nastave, a kriterijum ocenjivanja je besmislen.
Niko da se seti da se radi o fizickoj KULTURI...
[ hotchimney @ 13.09.2015. 11:41 ] @
^^^X Files
Da nisi supermoderator sad bih napisao da lupetaš.
Da se razumemo.
Nastavnik fizičkog treba da bude sposoban da demonstrira odredjene vežbe a ne da učenike davi beskorisnom terminologijom.
Prema tome, ako je neko našao da je taj "Naskok u zanjihu"
potreban deci
onda su nastavnici fizičkog morali biti osposobljeni da to praktično, ličnim primerom, pokažu i time na najbolji način
postaknu decu da rade te vežbe.
Ali šta mi u stvari imamo po školama?
Nesposobno nastavno osoblje
zaposleno po partijskoj liniji (kao i u svim ostalim sferama državnog sistema zapošljavanja).
Zato sada u školama sede prekobrojni nastavnici koji nemaju pojma o čemu pričaju
važno je samo da se nešto žvaće za vreme časa.
U istom smislu možemo govoriti i o nastavnicima informatike
zapošljavanih po takvoj istoj partijskoj liniji sa 4 razreda informatičkih predmeta.
E sad se za te nastavnike pripremaju antitraumatski programi
jer lažni nastavnici informatike
ne mogu da se utrkuju sa učenicima odraslim na krilima informatičke terminologije.
Smešno zar ne?
A državna stoka je masovno radila za eliminisanjem stručnih kadrova iz škola
zaposlili seke-perse uz potvrde tako da sada deca odrastaju bez autoriteta.
Baš kao što stručan nastavnaik informatike mora biti sposoban da recimo naizust napiše procedure recimo dinamičkog programiranja, problema ranca, i slično u nekoliko programskih jezika (inače imaš ono što sad imaš po školama - nesposobne, nesigurne i traumatizirane lažne nastavnika informatike)
isto tako nastavnik fizičkog ne može biti neko ko nije sposoban da demonstrira vežbe koje traži od učenika.
Nije teško zaključiti da i u nastavi fizičkog
sedi more nesposobnih kadrova
za koje se štampaju "antitraumatski udžbenici"
jer nastavnici ne mogu da pokažu zato daju im da pričaju.
Da nisi supermoderator sad bih napisao da lupetaš.
[quote]
Tvoja istorija lupetanja na ES-u je impresivna, zato ću se uvek naći tu za tebe...
Citat:
Da se razumemo. Nastavnik fizičkog treba da bude sposoban da demonstrira odredjene vežbe a ne da učenike davi beskorisnom terminologijom. Prema tome, ako je neko našao da je taj "Naskok u zanjihu" potreban deci onda su nastavnici fizičkog morali biti osposobljeni da to praktično, ličnim primerom, pokažu i time na najbolji način postaknu decu da rade te vežbe.
Niko učenike ne "davi beskorisnom terminologijom". Da li si video ili čuo da se učenici pisanim ni usmenim putem ocenjuju iz poznavanja teorije fizičkog vaspitanja? Da li si video ili čuo da se gubi vreme na ovo? Deca ovog uzrasta usvojila su spontano stotine termina iz najrazličitijih oblasti života, rada, nauke, sporta, ... Neće im se memorija prepuniti time što će usput, bez ikakve obaveze, čuti kako se neka vežba stručno zove.
Štaviše, skoro svako dete uzrasta o kome pričamo, već se bavilo i bavi određenim sportovima u klubu, koji takođe imaju svoju terminologiju (da ne pričam o džudu, koje smo pored ostalog trenirali). Nije im smetalo da je čuju.
Sad će odjednom kolabirati od terminologije na času fizičkog.
Opet ponavljam, ne pričam o postojanju udžbenika, koji jeste suvišan 100%.
Citat:
Ali šta mi u stvari imamo po školama?
Nesposobno nastavno osoblje
zaposleno po partijskoj liniji (kao i u svim ostalim sferama državnog sistema zapošljavanja).
Zato sada u školama sede prekobrojni nastavnici koji nemaju pojma o čemu pričaju
važno je samo da se nešto žvaće za vreme časa.
U istom smislu možemo govoriti i o nastavnicima informatike
zapošljavanih po takvoj istoj partijskoj liniji sa 4 razreda informatičkih predmeta.
E sad se za te nastavnike pripremaju antitraumatski programi
jer lažni nastavnici informatike
ne mogu da se utrkuju sa učenicima odraslim na krilima informatičke terminologije.
Smešno zar ne?
A državna stoka je masovno radila za eliminisanjem stručnih kadrova iz škola
zaposlili seke-perse uz potvrde tako da sada deca odrastaju bez autoriteta.
Baš kao što stručan nastavnaik informatike mora biti sposoban da recimo naizust napiše procedure recimo dinamičkog programiranja, problema ranca, i slično u nekoliko programskih jezika (inače imaš ono što sad imaš po školama - nesposobne, nesigurne i traumatizirane lažne nastavnika informatike)
isto tako nastavnik fizičkog ne može biti neko ko nije sposoban da demonstrira vežbe koje traži od učenika.
Nije teško zaključiti da i u nastavi fizičkog
sedi more nesposobnih kadrova
za koje se štampaju "antitraumatski udžbenici"
jer nastavnici ne mogu da pokažu zato daju im da pričaju.
Ovo nema veze sa temom.
[ vladd @ 13.09.2015. 16:11 ] @
Fizicko vaspitanje se ne moze nikako porediti sa matematikom, biologijom ili kojim god "konkretnim", nastavnim predmetom.
I bulaznjenje je da je tu potrebno neko "znanje". Ocenjuje se evaluacija, a na specifican nacin i rangirani parametri. U to svakako ne spadaju termini.
Ako se bas igrate sa terminima i "obrazovanjem", fizicko je VASPITANJE, a matematika(i sl.) su NASTAVNI PREDMETI. Pa razmislite razloge razlike terminologije.
Clan 5 pravilnika o ocenjivanju(Bakara bi mogao da ga prouci, koristice mu)
Citat:
Ocenjivanje iz predmeta (muzička kultura, likovna kultura, fizičko vaspitanje i fizičko vaspitanje – izabrani sport) obavlja se polazeći od učenikovih sposobnosti, stepena spretnosti i umešnosti. Ukoliko učenik nema razvijene posebne sposobnosti, prilikom ocenjivanja uzima se u obzir individualno napredovanje u odnosu na sopstvena prethodna postignuća, mogućnosti i angažovanje učenika u nastavnom procesu.
I to vam je doticna evaluacija..ne moze se traziti od deteta 10 sklekova, ako je na pocetku radilo tri, ali se zahteva da je napredovalo i da moze VISE od onoga sto je moglo.
Sto za matematiku bas i ne vazi, MORA se znati tablica mnozenja(bilo da se znala ranije ili ne), i nije bitna evaluacija, samo je bitan programski obim gradiva, prakticno, apsolutna, a ne relativna referenca.
Tako da je preopterecenje terminima iz fizickog vaspitanja nebuloza, pogotovo ako su ekstremno primitivno suvoparne kovanice, sklepanice, bolje receno...van duha jezika...
[ X Files @ 13.09.2015. 17:13 ] @
Citat:
vladd: Fizicko vaspitanje se ne moze nikako porediti sa matematikom, biologijom ili kojim god "konkretnim", nastavnim predmetom. I bulaznjenje je da je tu potrebno neko "znanje". Ocenjuje se evaluacija, a na specifican nacin i rangirani parametri. U to svakako ne spadaju termini."
Počeo si da insistiraš na terminima u koje se ne razumeš, pa ih još koristiš pogrešno. Evaluacija je mnogo složena reč, koju si preko kolena projektovao na (samo) fizičko vaspitanje i član 5, pogrešno. Ne ocenjuje se evaluacija, nego evaluacija jeste ocenjivanje/procenjivanje/vrednovanje nečega, i to nije samo vezano za dečje ocene. Širi je pojam.
Tebi je zapravo trebala daleko prostija reč - napredovanje, što ti i piše u članu 5, na kome insistiraš: " [...] napredovanje u odnosu na sopstvena prethodna postignuća, mogućnosti i angažovanje učenika u nastavnom procesu." U celom pravilniku nema reči evaluacija, to si nekom magijom uspeo da dovedeš u vezu.
Citat:
Ako se bas igrate sa terminima i "obrazovanjem", fizicko je VASPITANJE, a matematika(i sl.) su NASTAVNI PREDMETI. Pa razmislite razloge razlike terminologije. Clan 5 pravilnika o ocenjivanju(Bakara bi mogao da ga prouci, koristice mu:))"
Samo se ti igraš terminima. Opet, taj član 5: Ocenjivanje iz predmeta (muzička kultura, likovna kultura, fizičko vaspitanje i fizičko vaspitanje – izabrani sport) obavlja se [...]
Dakle, piše ti šta je.
Citat:
I to vam je doticna evaluacija..
... i to vam NIJE dotična evaluacija.
Deca mlađeg osnovnoškolskog uzrasta treniraju i menjaju u proseku po nekoliko sportova. U svakom od njih postoji određena terminologija, koju prihvataju zdravo za gotovo. Bez ikakvog bola. To ne smeta ni deci ni roditeljima, ali kada se krene u redovnu školu, sve postaje predmet kritike...
[ NapredniBot @ 13.09.2015. 18:33 ] @
Citat:
Predrag Supurovic:
Iz iste ove grupe izraza su sklek i čičanj, na primer, a sumnjam da iko te reč nalazi čudnim, i ne smatra ih srpskim jezikom.
Bez namere da ikoga ismevam, meni reč čičanj zvuči nekako čudno, a sad nešto sasvim drugačije:
[ SlobaBgd @ 13.09.2015. 18:42 ] @
Citat:
hotchimney:
Namena redovne škole nije razvoj sportskih sposobnosti
pa time nema ni potrebe za usvajanjem posebne terminologije.
Pogotovu ne u trećem osnovne.
Za to postoje specijalne škole - sportske gimnazije.
Sportske gimnazije su OBIČNE gimnazije, koje su samo prilagođene deci sportistima i njihovim obavezama u klubovima u kojima treniraju nezavisno od pohađanja sportske gimnazije. Dakle, bilo bi dobro da, pre nego što upadneš u neku diskusiju, proveriš ono što misliš da znaš, da ne bi davao ovakve netačne i površne izjave.
[ hotchimney @ 13.09.2015. 18:45 ] @
Ako već treba čitati nešto "usput, bez ikakve obaveze" onda
to treba biti štivo o značaju pravilnog držanja kičme, značaju održavanja kondicije, hodanja itd.
U tom smislu se može prihvatiti da postoji "čitanka za fizičko" kao što postoji i "istorijska čitanka".
Kad je reč redovnoj školi besmisleno je od učenika tražiti razvoj sportskih sposobnosti pa i sportsku terminologiju.
To nema opravdanja.
Ako bi se pogrešno rezonovalo onda bi u redovno školovanje mogli uvesti i predmete za balet, za glumu, itd. itd.
Učenici su i ovako preopterećeni obimnim gradivom i velikim brojem časova.
Nastava fizičkog, muzičkog i likovnog je dobrodošla za malo opuštanja
ali ne sme biti sa previše obaveza osim u smislu razvoja zdravih navika.
^^^SlobaBgd
Ja sam već pogledao šta se radi u sportskoj gimnaziji. Pogledaj i ti malo.
Sad, da li baš uče "Naskok u zanjihu" ne bih znao reći
ali bi njima možda moglo zatrebati.
[ bakara @ 13.09.2015. 20:23 ] @
Au nakupilo se glupih komentara, valjda necu propustiti da odgovorim na neki ;)
Citat:
NapredniBot:
Pročitao sam da imaš decu i da ona nisu koristila udžbenik za fizičko, tako da ne razumem zašto bi te to činilo više ili manje ozbiljnim sagovornikom. Moje dete je drugi razred i takođe ne koristi knjigu, što je isto tako potpuno nebitno.
Pa ne koristi niko, o tome se i radi...
Ali ti knjigu ima njihova uciteljica, proveri ako ne verujes.
Citat:
hotchimney:
Većina dece nije zainteresovana da postane sportista.
Tačnije, nisu voljno zainteresovana.
Ali, sva deca su zainteresovana da su zdrava.
Zato im u nastavi fizičkog treba uvesti ono što je lišeno "kvazi-intelektualizma po svaku cenu".
To znači da deca treba da rade veoma jednostavne vežbe
uz dosta igre i sporskih aktivnosti po slobodnom izboru.
Pa to i jesu jednostavne vezbe, a vecina dece u osnovnoj skoli i jeste vrlo zainteresovana da se bavi nekim sportom verovao ti ili ne.
Jedino sto oni u tom uzrastu ne znaju cime bi se bavili, i sve zele da probaju.
Verovatno neko od vas ima kozlic, strunjace ili razboj i sportsku salu pa dete po slobodnoj volji moze da proba te sprave, vecina roditelja to nema. (na zalost nemaju ni sve skole)
[ bakara @ 13.09.2015. 20:32 ] @
Citat:
vladd:
Fizicko vaspitanje se ne moze nikako porediti sa matematikom, biologijom ili kojim god "konkretnim", nastavnim predmetom.
I bulaznjenje je da je tu potrebno neko "znanje". Ocenjuje se evaluacija, a na specifican nacin i rangirani parametri. U to svakako ne spadaju termini.
Ako se bas igrate sa terminima i "obrazovanjem", fizicko je VASPITANJE, a matematika(i sl.) su NASTAVNI PREDMETI. Pa razmislite razloge razlike terminologije.
Hteo si ukratko da kazes da je fizicko vaspitanje manje bitno od recimo hemije?
Vise ce buducem coveku koristiti osnovno znanje iz hemije i bilogije od fizickog ili muzickog vaspitanja?
Tesko da je tako.
Mozda bude buduci sportista ili muzicar?
Sta ce mu onda bilogija i hemija?
To sto u skolstvu svaka nova vlast donese neka nova pravila, nove knjige i razlicito vrednuje predmete i prednost daje prirodnim naukama je za jednu veliku diskusiju koja nije u opste predmet ove teme.
i da vas sve podsetim:
Bolje da si mi (i ostali) odgovorio da li su ti poznati izrazi koje sam pomenuo ranije (sklek, cucanj, zgib itd...)?
Da li ste to ucili u skoli?
[ SlobaBgd @ 13.09.2015. 21:45 ] @
Citat:
hotchimney:
^^^SlobaBgd
Ja sam već pogledao šta se radi u sportskoj gimnaziji. Pogledaj i ti malo.
Sad, da li baš uče "Naskok u zanjihu" ne bih znao reći
ali bi njima možda moglo zatrebati.
Ti si na osnovu vesti o vannastavnim slobodnim aktivnostima učenika gimnazije zaključio šta se radi u Sportskoj gimnaziji?! Dočim ti je ovaj deo promakao:
Citat:
Te 2002. godine upisano je 6 odeljenja u prvi razred i to 4 odeljenja društveno jezičkog smera i 2 odeljenja prirodno matematičkog smera.
No, nisam ni očekivao da ćeš priznati da si se nalupao.
[ vladd @ 13.09.2015. 22:37 ] @
Citat:
bakara:
Citat:
vladd:
Fizicko vaspitanje se ne moze nikako porediti sa matematikom, biologijom ili kojim god "konkretnim", nastavnim predmetom.
I bulaznjenje je da je tu potrebno neko "znanje". Ocenjuje se evaluacija, a na specifican nacin i rangirani parametri. U to svakako ne spadaju termini.
Ako se bas igrate sa terminima i "obrazovanjem", fizicko je VASPITANJE, a matematika(i sl.) su NASTAVNI PREDMETI. Pa razmislite razloge razlike terminologije.
Hteo si ukratko da kazes da je fizicko vaspitanje manje bitno od recimo hemije?
Vise ce buducem coveku koristiti osnovno znanje iz hemije i bilogije od fizickog ili muzickog vaspitanja?
Tesko da je tako.
Mozda bude buduci sportista ili muzicar?
Sta ce mu onda bilogija i hemija?
To sto u skolstvu svaka nova vlast donese neka nova pravila, nove knjige i razlicito vrednuje predmete i prednost daje prirodnim naukama je za jednu veliku diskusiju koja nije u opste predmet ove teme.
i da vas sve podsetim:
Bolje da si mi (i ostali) odgovorio da li su ti poznati izrazi koje sam pomenuo ranije (sklek, cucanj, zgib itd...)?
Da li ste to ucili u skoli?
Da li se salis..pa sportistima je HEMIJA najbitniji deo sporta..:)bez hemije su mrtvi:)
Sada da imam malo dete, mislim da bih ga radje mlatio nego da mu dozvolim aktivno bavljenje sportom..:)
Sto se tice samog sporta, mogli bi da otvorimo temu, koliko nasih profesionalnih fudbalera recimo zna sta je zanjih...ili dribling:)
Pogresio si u sustini, fizicko kao vaspitanje ne treba da bude optereceno "verbalnim" saznanjima, vec fizickim aktivnostima.
Ima svoj deo vaznosti u RAZVOJU dece, a sa IZUCAVANJEM ili studiranjem fizicke kulture ne traba da ima veze.
Bitno je za telesni razvoj deteta, ali svakako nema znacaj kao matematika, hemija ili biologija...
BTW, cuo sam za izraz "sklek", i dugo sam mislio da znam sta je to, na kraju, posle nekoliko decenija pogresnog(nejasnog) tumacenja sam shvatio da mi je nebitno kako se SKRACENO naziva podizanje tela rukama iz lezeceg stava.
Ali je bitno da znam vezbu, kako se izvodi.
[ hotchimney @ 13.09.2015. 22:51 ] @
^^^SlobaBgd
Pa ti stvarno ne umeš da čitaš.
Na linku koji sam postavio stoji
Citat:
Košarkaši Sportske gimnazije iz Beograda
(učenici rođeni 1996/1997.)
SU OSVOJILI TREĆE MESTO
pobedom nad ekipom Finske rezultatom 79:68.
Na Svetskom prvenstvu su učestvovale 24 ekipe u konkurenciji, a naša zemlja je ostvarila izuzetan rezultat !
Radi se o medjunardonom takmičenju, Svetskom prvenstvu.
Ne da je reč o "učenicima gimnazije" kako ti kažeš
već je reč o učenicima "Sportske gimnazije".
Prema tome, radi se o deci koja su se odlučila za veoma aktivno angažovanje u sportu. Mnogi od njih će verovatno postati i profesionalni sportisti.
Dalje, to je generacija 1996/1997.
Takodje stoji šta su sve ostvarili "u I polugodištu školske 2012/2013 godine".
Sve piše na html stranici čiji link sam postavio
a evo još jednom http://sportskagimnazija.edu.rs/index.php/takmicenja/
Takodje sam, pre pisanja prvog komentara, pogledao njihov raspored časova i listu nastavnog osoblja po predmetima.
Ali sada neću da ostavljam link na to jer vidim da ti je komplikovano.
Dakle, nauči da čitaš i onda se uključi u diskusiju.
[ bakara @ 13.09.2015. 22:58 ] @
Citat:
vladd:
BTW, cuo sam za izraz "sklek", i dugo sam mislio da znam sta je to, na kraju, posle nekoliko decenija pogresnog(nejasnog) tumacenja sam shvatio da mi je nebitno kako se SKRACENO naziva podizanje tela rukama iz lezeceg stava.
Ali je bitno da znam vezbu, kako se izvodi.
hehe...nevesto izbegavas odgovor
A zgib, cucanj....valjda ste to radili u skoli, tu negde zajedno sa sklekovima...probaj da se setis?
[ Miroslav Jeftić @ 14.09.2015. 07:37 ] @
Citat:
bakara:
Hteo si ukratko da kazes da je fizicko vaspitanje manje bitno od recimo hemije?
Vise ce buducem coveku koristiti osnovno znanje iz hemije i bilogije od fizickog ili muzickog vaspitanja?
Tesko da je tako.
Bome, od preskakanja kozlića će mu svako znanje hemije ili biologije više značiti. Osim ukoliko želi da se ozbiljnije bavi gimnastikom, ali u tom slučaju je sa 10 godina već kasno da se počne.
U srednjoj školi je jedan učenik iz razreda do mog polomio nogu, da li na kozliću ili na gredi, ne sećam se više, morala je hitna da dolazi po njega. Što je bilo bitno da preskačemo preko tog s***a ili da pravimo zvezdu sa visoke grede, ni dan-danas mi nije jasno.
[ ssi @ 14.09.2015. 09:36 ] @
Citat:
bakara:
Citat:
vladd:
Fizicko vaspitanje se ne moze nikako porediti sa matematikom, biologijom ili kojim god "konkretnim", nastavnim predmetom.
I bulaznjenje je da je tu potrebno neko "znanje". Ocenjuje se evaluacija, a na specifican nacin i rangirani parametri. U to svakako ne spadaju termini.
Ako se bas igrate sa terminima i "obrazovanjem", fizicko je VASPITANJE, a matematika(i sl.) su NASTAVNI PREDMETI. Pa razmislite razloge razlike terminologije.
Hteo si ukratko da kazes da je fizicko vaspitanje manje bitno od recimo hemije?
Vise ce buducem coveku koristiti osnovno znanje iz hemije i bilogije od fizickog ili muzickog vaspitanja?
Tesko da je tako.
Mozda bude buduci sportista ili muzicar?
Sta ce mu onda bilogija i hemija?
To sto u skolstvu svaka nova vlast donese neka nova pravila, nove knjige i razlicito vrednuje predmete i prednost daje prirodnim naukama je za jednu veliku diskusiju koja nije u opste predmet ove teme.
i da vas sve podsetim:
Bolje da si mi (i ostali) odgovorio da li su ti poznati izrazi koje sam pomenuo ranije (sklek, cucanj, zgib itd...)?
Da li ste to ucili u skoli?
Sklek ?
Citat:
A push-up (or press-up) is a common calisthenics exercise performed in a prone position by raising and lowering the body using the arms.
Push - up - poguraj/gurni gore. Tako jednostavno - bez verbalne dijareje.
To me je oduvek nerviralo kod nasih "lektora doktora i korektora". Kao da su se takmicili ko ce smisliti slozeniji, duzi, i najmanje asocijativan prevod.
A mozda i ne treba da se zalim, jer su umesto "sklek" mogli i da naprave:
uzrucno podnozno sgrudno blagopodizanije.
[Ovu poruku je menjao ssi dana 14.09.2015. u 11:59 GMT+1]
[ bakara @ 14.09.2015. 11:49 ] @
Citat:
Miroslav Jeftić:
Bome, od preskakanja kozlića će mu svako znanje hemije ili biologije više značiti.
Ja cenim da ces u zivotu vise koristiti vestina da nesto preskocis, naskocis ili se popnes na nesto, nego sto ces imati prilike da se susretnes sa atomima, molekulima, jonskim i kovalentnim vezama i sl. stvarima iz osnovne hemije.
Citat:
ssi: Push - up - poguraj/gurni gore. Tako jednostavno - bez verbalne dijareje.
To me je oduvek nerviralo kod nasih "lektora doktora i korektora". Kao da su se takmicili ko ce smisliti slozeniji, duzi, i najmanje asocijativan prevod.
Sta da gurnes - poguras gore?
Ma sve si objasnio
Bas ti je korisno to uputstvo, verovatno tako jednostavno znas da opises i vezbu na razboju koja je predmet - naslov ove teme?
[ Miroslav Jeftić @ 14.09.2015. 12:47 ] @
A inače bez te knjige ne bi znao kako se nešto preskače? Uzgred, po statistici iz SAD-a (kod nas takva statistika verovatno ni ne postoji), gimnastika je u samom vrhu sportova po broju povreda i takođe je najveći broj povreda zabeležen u krugu škole.
Citat:
A study, conducted by researchers in the Center for Injury Research and Policy (CIRP) at The Research Institute at Nationwide Children’s Hospital and published in the April electronic issue of Pediatrics, examined data on children 6 to 17 years of age who were treated in hospital emergency departments for gymnastics-related injuries between 1990 and 2005. According to the findings, on average nearly 27,000 injuries are reported each year – nearly 426,000 injuries during the 16-year period.
“Many parents do not typically think of gymnastics as a dangerous sport,” said study senior author Lara McKenzie, PhD, MA, principal investigator in CIRP at Nationwide Children’s Hospital. “In fact, many parents consider it an activity. Yet gymnastics has the same clinical incidence of catastrophic injuries as ice hockey.”
The majority of the gymnastics injuries - 40 percent - occurred at school or a place of recreation/sports. Girls were more likely than boys to sustain upper extremity injuries, while head and neck injuries were more common in boys.
Miroslav Jeftić:
Bome, od preskakanja kozlića će mu svako znanje hemije ili biologije više značiti.
Ja cenim da ces u zivotu vise koristiti vestina da nesto preskocis, naskocis ili se popnes na nesto, nego sto ces imati prilike da se susretnes sa atomima, molekulima, jonskim i kovalentnim vezama i sl. stvarima iz osnovne hemije.
Citat:
ssi: Push - up - poguraj/gurni gore. Tako jednostavno - bez verbalne dijareje.
To me je oduvek nerviralo kod nasih "lektora doktora i korektora". Kao da su se takmicili ko ce smisliti slozeniji, duzi, i najmanje asocijativan prevod.
Sta da gurnes - poguras gore?
Ma sve si objasnio :)
Bas ti je korisno to uputstvo, verovatno tako jednostavno znas da opises i vezbu na razboju koja je predmet - naslov ove teme?
Znas ideja je da sadrzaj udzbenika bude jasan, jednostavnim recnikom opisan, da se krece postupno od lakseg ka tezem, i tacan.
A ne nesto sto lici na klingonski, pa da ti bude potreban prevodioc i tri recnika.
Nije cilj pisanja udzbenika da se pokaze koliko je pisac pametan a svi ostali glupi.
Ovaj udzbenik bas tako deluje. Kao da su ciljevi uzimanje novca i pumpanje ega pisaca ( ha-ha ne znaju sta znaci: balogoplozajno snozno zibom ulevo zanjih od 90 stepeni preko naskoka popcucnjem, bas sam pametan )
[Ovu poruku je menjao ssi dana 14.09.2015. u 14:17 GMT+1]
[ vladd @ 14.09.2015. 14:36 ] @
Citat:
bakara:
Citat:
vladd:
BTW, cuo sam za izraz "sklek", i dugo sam mislio da znam sta je to, na kraju, posle nekoliko decenija pogresnog(nejasnog) tumacenja sam shvatio da mi je nebitno kako se SKRACENO naziva podizanje tela rukama iz lezeceg stava.
Ali je bitno da znam vezbu, kako se izvodi.
hehe...nevesto izbegavas odgovor
A zgib, cucanj....valjda ste to radili u skoli, tu negde zajedno sa sklekovima...probaj da se setis?
Secam se i skleka(jos mogu da uradim bar TRI), zgiba i cucnja(isijas je rekao NE), ali su to termini bili em minimalni em u visim razredima osnovne skole. Imao sam i udzbenik(sezdeset i neke), i bio srecan da naucim neke nazive iz sporta, pamtim spektakularni ERET udarac iz rukometa..ali tek u VISIM razredima.
Udzbenik naravno nije bio obavezan, niti smo se opterecivali terminima, niko nije morao da zna kako se sta zove, vec da odradi vezbe prema sopstvenim mogucnostima..
Par termina smo naucili i zapamtili, ali ova nepotrebna verbalna dijarea nije ni za spominjanje, a tek ne pamcenje
[ letic @ 14.09.2015. 14:59 ] @
Citat:
ssi:
Citat:
A push-up (or press-up) is a common calisthenics exercise performed in a prone position by raising and lowering the body using the arms.
Push - up - poguraj/gurni gore. Tako jednostavno - bez verbalne dijareje.
To me je oduvek nerviralo kod nasih "lektora doktora i korektora". Kao da su se takmicili ko ce smisliti slozeniji, duzi, i najmanje asocijativan prevod.
A mozda i ne treba da se zalim, jer su umesto "sklek" mogli i da naprave:
uzrucno podnozno sgrudno blagopodizanije.
[Ovu poruku je menjao ssi dana 14.09.2015. u 11:59 GMT+1]
koje kvazielitisticko prose...
mozda je cucanj trebao da se nazove SQUAT ?
ooohhh wait, pa to sounds lajk weird serbian word SKLEK.
ali squat bi bilo vise kul, i bolje bi sakrilo da ste nepismeni na maternjem jeziku...
[ vladd @ 14.09.2015. 16:41 ] @
Nije u duhu srpskog jezika. Rucno podizanje, rucno odguravanje iz lezeceg polozaja, zaista nije primereno duhu jezika. Sklek je sklek. Kao sto je kais kais, a ne okolotrbusni pantalonodrzac.
Elem, poenta nije o opstem ukidanju termina, vec o doziranoj kolicini termina, primerenih uzrastu. Uce deca i matematiku, ali ne uce kosija i lagranza u prva tri razreda..a to je inace veoma bitna lekcija za matis..ali nije primerena uzrastu..
Neprimereno povecavanje termina je neprihvatljivo, cak i da su opste poznati, i jezicki prihvaceni..
Ovaj "naskok u zanjihu" je dupla perverzija. Em je nepotrebno nasilno povecanje termina za maleni uzrast, em su termini nakazne sklepanice...
P,S,
Evo, u tom blago*erivom duhu, mogli bi da umesto kontrolna vezba, napisu zapisno proveravalo, ili periodicno zapisno proveravalo...da li taj "naskok u zanjihu" ima neki normalniji termin, tipa "odskok"?
[ Sarastro @ 14.09.2015. 18:53 ] @
Sklek i zgib (jedna rec, imenica) mozda jesu takodje neobicni ali su kompletni pojmovi. U prosirenoj recenici lako je razumeti smisao takvih pojmova. Molio bih nekog od zagovornika "strucne sportske terminologije" da nama laicima (bar meni) prevede boldovano iz sledece dve recenice kako bi shvatili o cemu se zaprvo radi, kako izgleda ta vezba:
1. “Napraviti korak uz zib i počučanj udesno do stava odnožnog levom, zatim vodoravni zamah obema rukama do odručenja udesno.”
2. “Uz prenos telesne težine izvesti počučanj uz zib levom nogom. Prenosom telesne težine zibom počučnjem na levu, vodoravni levom ulevo do odručenja i spojeno, okret za 90 stepeni ulevo sunožnim usponom.”
Moze i u vise recenica, ne mora da bude kratko, samo da razumemo sta se to izvodi ...
[ pajapop @ 14.09.2015. 20:31 ] @
Ja sam po stuci visi fizioterapeut i imam zvanje instruktora na klinici...Pokusavam da uradim kineziolosku analizu ovog primera, da "rascivijam" otvoreni i zatvoreni kineticki lanac...i ovo jedino mogu da zamislim kao deo koreografije iz ritmicke gimnastike...odnosno kao deo parterne gimnastike i koreografsku pripremu za naredni zalet...
[ bakara @ 14.09.2015. 20:54 ] @
Citat:
Miroslav Jeftić: Uzgred, po statistici iz SAD-a (kod nas takva statistika verovatno ni ne postoji), gimnastika je u samom vrhu sportova po broju povreda i takođe je najveći broj povreda zabeležen u krugu škole.
Zanimljiva statistika, znaci vise se povredi dece radeci gimnastiku nego radeci matematiku?
Ko bi rekao, stvarno cudno, a sah je najbezbedniji sport, procenat povredjenih u sahu je za sad jako mali.
Znas ideja je da sadrzaj udzbenika bude jasan, jednostavnim recnikom opisan, da se krece postupno od lakseg ka tezem, i tacan.
Ta uputstva opisuju rad jedne grupe misica, a takodje na istom linku imas i drugu specificnu terminologiju vezanu za vezbanje u teretani.
U sustini svaka nauka ima svoju terminologiju kako matematika, fizika, biologija tako i muzicko i fizicko i oko toga niko nije podizao frku.
Citat:
vladd: Secam se i skleka(jos mogu da uradim bar TRI), zgiba i cucnja(isijas je rekao NE), ali su to termini bili em minimalni em u visim razredima osnovne skole. Imao sam i udzbenik(sezdeset i neke), i bio srecan da naucim neke nazive iz sporta, pamtim spektakularni ERET udarac iz rukometa..ali tek u VISIM razredima.
Udzbenik naravno nije bio obavezan, niti smo se opterecivali terminima, niko nije morao da zna kako se sta zove, vec da odradi vezbe prema sopstvenim mogucnostima..
Naravno da se secas i da to nije nikakav novogovor kako si ranije rekao.
A udzbenik ni sad nije obavezan, jel treba da kacim spisak knjiga po razredima i skolama?
Citat:
vladd: Nije u duhu srpskog jezika. Rucno podizanje, rucno odguravanje iz lezeceg polozaja, zaista nije primereno duhu jezika. Sklek je sklek. Kao sto je kais kais, a ne okolotrbusni pantalonodrzac.
Sklek je samo naziv za odredjen polozaj tela koji pravi tacno odredjeni pokret i tacno je precizno definisano kako se taj sklek izvodi ma koliko prosto delovao kada se fizicki izvodi.
E te stvari su tehnicki obradjene u knjizi za fizicko!
Ovaj "naskok u zanjihu" je dupla perverzija. Em je nepotrebno nasilno povecanje termina za maleni uzrast, em su termini nakazne sklepanice...
P,S,
Evo, u tom blago*erivom duhu, mogli bi da umesto kontrolna vezba, napisu zapisno proveravalo, ili periodicno zapisno proveravalo...da li taj "naskok u zanjihu" ima neki normalniji termin, tipa "odskok"?
Postoji termin "odskok", ali nije primenjiv u ovom slucaju, jer je potrebno da se zanjises i dodjes do odredjenog polozaja, a zatim naskocis na vratilo.
Novinar koji je pisao clanak je uzeo samo delove koji njemu odgovaraju, a ostale bitne delove izostavio.
Treba i on nekako da zaradi platu.
Citat:
Sarastro: Sklek i zgib (jedna rec, imenica) mozda jesu takodje neobicni ali su kompletni pojmovi. U prosirenoj recenici lako je razumeti smisao takvih pojmova.
Tebi su to kompletni pojmovi zato sto znas kako se izvodi vezba isto kao i cucanj jer to bukvalno svi znaju kako se radi, a to je ta terminologija.
Da li znas kako se radi zgrcka...to je takodje kompletan termin?
Citat:
Sarastro: Molio bih nekog od zagovornika "strucne sportske terminologije" da nama laicima (bar meni) prevede boldovano iz sledece dve recenice kako bi shvatili o cemu se zaprvo radi, kako izgleda ta vezba:
1. “Napraviti korak uz zib i počučanj udesno do stava odnožnog levom, zatim vodoravni zamah obema rukama do odručenja udesno.”
.
Te recenice nista ne znace bez ostatka teksta (objasnio sam gore), otprilike isto kao kada bi dobio recept za tortu u kome pise sada dobijenu smesu kuvajte na pari 30minuta, a nemas pojma ostatak.
[ Sarastro @ 14.09.2015. 21:09 ] @
Citat:
bakara: Te recenice nista ne znace bez ostatka teksta (objasnio sam gore), otprilike isto kao kada bi dobio recept za tortu u kome pise sada dobijenu smesu kuvajte na pari 30minuta, a nemas pojma ostatak.
Upravo tako. Mene ne interesuje sta smesa sadrzi ali vrlo jasno razumem sta treba da uradim sa njom. Mozes li da mi prevedes boldovan tekst a da ima smisla ili se smisao menja u zavisnosti od torte, kolaca ili vezbe?
[ vladd @ 15.09.2015. 13:47 ] @
Citat:
Sklek je samo naziv za odredjen polozaj tela koji pravi tacno odredjeni pokret i tacno je precizno definisano kako se taj sklek izvodi ma koliko prosto delovao kada se fizicki izvodi.
E te stvari su tehnicki obradjene u knjizi za fizicko!
Evo, Bakara, ti imas male miseve u skoli. Da li uce definiciju sabirana
Citat:
U uobičajenoj infiksnoj notaciji, sabiranje se predstavlja znakom plus smeštenim između operanada. Operandi se nazivaju sabirci, a rezultat sabiranja se zove zbir
Da li deca barataju OVIM terminima iz matematike, ili barataju terminima, sabirak, zbir...
A ovo navedeno je prilicno TACNA dfinicija iz matematike teorije
Da ne spominjem nadalje..
Citat:
Iako osobine operacije sabiranja zavise od njene definicije i oblasti definisanosti, ovde ćemo govoriti konkretno o osobinama sabiranja elemenata iz skupa realnih brojeva, a samim tim i o osobinama sabiranja elemenata bilo koje Abelove grupe.
Sto je nivo osnovne skole, sabiranje realnih brojeva.
Ono sto uporno neces da prihvatis, da iako postoje "specificni" i "strucni" pojmovi tipa SKLEK, objasnjenje doticnih pojmova mora da bude sa PROSTIM i poznatim izrazima, a ne da se u objasnjenje nekog nebuloznog stava, razdrvljuju sklepanice navodno strucne terminologije..
Citat:
Postoji termin "odskok", ali nije primenjiv u ovom slucaju, jer je potrebno da se zanjises i dodjes do odredjenog polozaja, a zatim naskocis na vratilo.
Naravno da je taj termin neprihvatljiv, rekao sam "kao" taj termin, neka nadju drugi, ali i sam si napisao objasnjenje radnji za doticnu vezbu..nisi morao svakom medjupokretu da dodelis medjuterminologiju sklepanim slozenicama..
Ipak fizicko vaspitanje nije balet, pa da je jako vazno da se nazove svaki medjustav specificnim nazivom..i plije i skok
A finalna poenta je da se deca NE PREOPTERECUJU dodatnim NEPOTREBNIM informacijama(narocito ne izrazito nepotrebnim iz izrazito nevaznog predmeta)...neka uce "zanjihe" kada budu studirali dif..
Ono sto je poenta moje price, da ako vec ozbiljni i vazni predmeti za buducnost deteta ne opterecuju sa suvoparnim visokostrucnim terminima odredjen uzrast, otkuda frustracija pedagoga fizicke kulture da uskacu sa sklepanim satro strucnim baljezgarijama, i da zamaraju deciju glavu?
Malo im termina bilo u asortimanu, ili misle da ce poznavanjem sklepanica postati deca "strucnija" ili bolje fizicki spremna??
[ Miroslav Jeftić @ 15.09.2015. 14:45 ] @
Citat:
bakara:
Zanimljiva statistika, znaci vise se povredi dece radeci gimnastiku nego radeci matematiku?
Ko bi rekao, stvarno cudno, a sah je najbezbedniji sport, procenat povredjenih u sahu je za sad jako mali.
Poenta je da su grede, kozlići itd, u najboljem slučaju beskorisni (a u najgorem još i prilično opasni) - doduše možda ti redovno preskačeš stvari po kući raznoškom, šta ja znam.
[ bakara @ 15.09.2015. 14:57 ] @
Citat:
Sarastro: Mozes li da mi prevedes boldovan tekst a da ima smisla ili se smisao menja u zavisnosti od torte, kolaca ili vezbe?
Sta ti mislis da li menja smisao teksta ako se vezba izvodi u parteru, na gredi, na razboju ili sa loptom?
Da ti prevodim sta znaci: odruci - priruci, i odnozno - sunozno, cucanj - pocucanj... ako razmislis znas i sam sta znace ti izrazi.
Citat:
vladd:
Ono sto uporno neces da prihvatis, da iako postoje "specificni" i "strucni" pojmovi tipa SKLEK, objasnjenje doticnih pojmova mora da bude sa PROSTIM i poznatim izrazima, a ne da se u objasnjenje nekog nebuloznog stava, razdrvljuju sklepanice navodno strucne terminologije..
E moj Vladd, ovo od smesnog postaje tuzno, pa ja o ovome pricam od samog pocetka.
Citat:
U sustini svaka nauka ima svoju terminologiju kako matematika, fizika, biologija tako i muzicko i fizicko i oko toga niko nije podizao frku.
Svaka od tih vezbi vec ima svoj prost naziv, niko na fizickom ne uci teoriju niti nastavnici ispituju teoretsko znanje, vec se ocenjuje kao sto si ti vec napisao individualni napredak.
Citat:
Ipak fizicko vaspitanje nije balet, pa da je jako vazno da se nazove svaki medjustav specificnim nazivom..i plije i skok
Pa ritmicka gimnastika je vrlo blizu baletu, i da svaki polozaj je bitan za pravilno izvodjenje isto kao sto je i u matematici bitno gde stoji zagrada.
Citat:
A finalna poenta je da se deca NE PREOPTERECUJU dodatnim NEPOTREBNIM informacijama(narocito ne izrazito nepotrebnim iz izrazito nevaznog predmeta)...neka uce "zanjihe" kada budu studirali dif..
Ono sto je poenta moje price, da ako vec ozbiljni i vazni predmeti za buducnost deteta ne opterecuju sa suvoparnim visokostrucnim terminima odredjen uzrast, otkuda frustracija pedagoga fizicke kulture da uskacu sa sklepanim satro strucnim baljezgarijama, i da zamaraju deciju glavu?
Malo im termina bilo u asortimanu, ili misle da ce poznavanjem sklepanica postati deca "strucnija" ili bolje fizicki spremna??
Opet ti sa bitnim i nebitnim predmetima... rekoh da je za to neku drugu diskusiju.
Naveo sam vec primer hemije, koliko je ona bitna za buducnost deteta, ili koliko ce nekom buducem fudbaleru ili teniseru znaciti znanje iz srpskog ili istorije.
Citat:
Miroslav Jeftić:
Poenta je da su grede, kozlići itd, u najboljem slučaju beskorisni (a u najgorem još i prilično opasni) - doduše možda ti redovno preskačeš stvari po kući raznoškom, šta ja znam.
`fala bogu nemam problem da uradim koje god hoces od tih preskakanja sto deca uce.
[ X Files @ 15.09.2015. 15:25 ] @
Citat:
vladd:A finalna poenta je da se deca NE PREOPTERECUJU dodatnim NEPOTREBNIM informacijama(narocito ne izrazito nepotrebnim iz izrazito nevaznog predmeta)...neka uce "zanjihe" kada budu studirali dif..:)
Ja pitam po stoti put, da li ste čuli/saznali od nekog deteta ili roditelja da su na bilo koji način preopterećeni nezgrapnim terminima iz fizičkog? Na primer, da su morali za ocenu da ih nauče ili na bilo koji način forsirano upamte, da izgube neko vreme oko toga?
Ako je odgovor negativan - u čemu je problem, o kakvom preopterećivanju pričate? Možda samo o preopterećenosti predrasudom o nečemu.
Da li ste svesni sa koliko se nepoznatih, teških, čudnih, stranih termina u nižim razredima osnovne škole deca svakodnevno susreću iz najraznorodnijh predmeta... Ipak, svaki usvojeni termin vremenom postaje "simbolička zamena", "slika" za realne/praktične pojave, procese, aktivnosti...
Ja lično polažem puno pažnje na terminologiju koje moje dete usvaja, neka škola dozira koji su to termini, to od nje i očekujem. Fizičko mi je NAJMANJI PROBLEM. Zapravo, ne vidim problem što će mom detetu nastavnica reći "odruči" i pokazati usput vežbu. Sledeći put kada mu kaže "odruči", neće morati da kopira pokret, znaće i sam... Baš naporno.
A ta knjiga, verovatno jeste suvišna. Naša škola je i ne nabavlja. Slažem se.
Jedan detalj oko ovoga... ja sam ateista. Ipak, valjda sam jedini roditelj ovakve orijentacije, čiji je motiv da mu dete povremeno pohađa "versku nastavu" bio usvajanje te terminologije, koju ja ne koristim niti umem da mu objasnim. Prosto, želim da iz opšte kulture nauči nešto i o tome.
[ ssi @ 15.09.2015. 15:55 ] @
Citat:
X Files: Ja pitam po stoti put, da li ste čuli/saznali od nekog deteta ili roditelja da su na bilo koji način preopterećeni nezgrapnim terminima iz fizičkog? Na primer, da su morali za ocenu da ih nauče ili na bilo koji način forsirano upamte, da izgube neko vreme oko toga?
Ako je odgovor negativan - u čemu je problem, o kakvom preopterećivanju pričate? Možda samo o preopterećenosti predrasudom o nečemu.
Da li ste svesni sa koliko se nepoznatih, teških, čudnih, stranih termina u nižim razredima osnovne škole deca svakodnevno susreću iz najraznorodnijh predmeta... Ipak, svaki usvojeni termin vremenom postaje "simbolička zamena", "slika" za realne/praktične pojave, procese, aktivnosti...
Ja lično polažem puno pažnje na terminologiju koje moje dete usvaja, neka škola dozira koji su to termini, to od nje i očekujem. Fizičko mi je NAJMANJI PROBLEM. Zapravo, ne vidim problem što će mom detetu nastavnica reći "odruči" i pokazati usput vežbu. Sledeći put kada mu kaže "odruči", neće morati da kopira pokret, znaće i sam... Baš naporno.
A ta knjiga, verovatno jeste suvišna. Naša škola je i ne nabavlja. Slažem se.
Jedan detalj oko ovoga... ja sam ateista. Ipak, valjda sam jedini roditelj ovakve orijentacije, čiji je motiv da mu dete povremeno pohađa "versku nastavu" bio usvajanje te terminologije, koju ja ne koristim niti umem da mu objasnim. Prosto, želim da iz opšte kulture nauči nešto i o tome.
Zasto su onda napravili udzbenik, sa takvom terminologijom, namenjen deci od 10 godina ?
[ X Files @ 15.09.2015. 16:45 ] @
Citat:
ssi: Zasto su onda napravili udzbenik, sa takvom terminologijom, namenjen deci od 10 godina ?
Ne znam zašto su napravili udžbenik, verovatno da se neko usput okoristi, ili pokaže kako je stručnjak... To ja i ne sporim u ovoj temi. Slažem se da je knjiga suvišna. Ali sporim to da nastavnik treba da podcenjuje decu i izmišlja neke zamenske termine, koji su navodno "lakši"... Neka koristi one koje je učio na fakultetu. Svakako pokret mora pokazati na primeru, neće sedeti u stolici i komandovati.
Deca uzrasta OŠ su "tabule raza", za njih je svaki izraz stran i čudan... i Suecki kanal i Grenland i fjord, koordinatna osa i umanjenik i umanjilac i razlika i amebe i bičari i kotiledoni i dikotiledoni i državno uređenje Atine i Sparte i gusle i ženidba cara Dušanova... Trvdim da postoji hiljade za njih sasvim novih termina koje su na neki način MORALI usvojili. I to za ocenu! Iz fizičkog nisu ništa morali, a pogledaj kolika se frka i koliko teških i preteških reči poteglo na račun fizičkog u ovoj temi.
Još malo, pa će se i Hitler pomenuti.
[Ovu poruku je menjao X Files dana 15.09.2015. u 20:25 GMT+1]
[ vladd @ 18.09.2015. 07:49 ] @
Citat:
Ja pitam po stoti put, da li ste čuli/saznali od nekog deteta ili roditelja da su na bilo koji način preopterećeni nezgrapnim terminima iz fizičkog? Na primer, da su morali za ocenu da ih nauče ili na bilo koji način forsirano upamte, da izgube neko vreme oko toga?
Ne mogu da budu preoptereceni, posto se ocenjuje EVALUACIJA fizickih sposobnosti.
Ono sto je problem, je sto se deci uvode tupave kovanice kao navodni "strucni" termini, u udzbeniku koji se placa, a koji treba DA OBJASNI pravilnost rada vezbi.
Trostruka steta, i pride sramota. KOMPLIKUJE se objasnjenje, deca se opterecuju terminima, a za udzbenik se bacaju pare.
Moglo je to sve da se objasni jednostavnijim recima uz uvodjenje male grupe novih termina(koje deca ne znaju, oni UCE termine, za koje mi matori mislimo da smo nauceni rodjeni), kao sto to rade VAZNIJI i ozbiljniji nastavni predmeti..ma koliko se forsiralo i hvalisalo nezdravo, robovlasnicko "bavljenje sportom"..
BAvljenje sportom je jedna oblast, koja je za posebnu diskusiju, ovde je rec o fizickom vaspitanju i fizickoj pomoci deci u rastu i fizickom razvoju..
[ X Files @ 18.09.2015. 11:56 ] @
Citat:
vladd: [...] posto se ocenjuje EVALUACIJA fizickih sposobnosti.
Opet pogrešno upotrebljavaš termin EVALUACIJA.
* Ne ocenjuje se EVALUACIJA. Evaluacija (u užem smislu reči) JE ocenjivanje. U širem, i njenom osnovnom smislu reči, evaluacija se odnosi na VREDNOVANJE, mnogo širek konteksta - nastavnog procesa, ishoda, rada nastavnika, predznanja, pa čak i same evaluacije i mnogo toga još.
* Pojam evaluacije NIJE termin koji je rezervisan za fizičko/muzičko/likovno. Odnosi se na celokupan sistem vaspitanja i obrazovanja.
* Ocenjuje se NAPREDOVANJE. Čak ni ovo nije specifičnost mutičkog/fizičkog/likovnog. Sastavni je deo ocenjivanja
Citat:
Član 5.
Ocenjivanje iz predmeta (muzička kultura, likovna kultura, fizičko vaspitanje i fizičko vaspitanje – izabrani sport) obavlja se polazeći od učenikovih sposobnosti, stepena spretnosti i umešnosti. Ukoliko učenik nema razvijene posebne sposobnosti, prilikom ocenjivanja uzima se u obzir individualno napredovanje u odnosu na sopstvena prethodna postignuća, mogućnosti i angažovanje učenika u nastavnom procesu.
Napredovanje, ne evaluacija.
[ vladd @ 18.09.2015. 13:52 ] @
Jeste malo dupliran izrz, i ja sam se za nijansu neprecizno izrazio, pod uticajem samih nastanika, zbog dugogodisnjeg clanstva u skolskim odborima.
Sami su prepevali da se "ocenjuje" evaluacija, pa sam i ja upotrerbi nepreciznu verziju. Nesto kao "busi se rupa", a u stvari se busi otvor, koji ne mora da bude "rupa".
Evaluacija je ocenjivanje prema specificnim i opstim kriterijumima, sa potenciranjem licnosti i licnih sposobnosti ucenika. Pozitivno se ocenjuje i trud, a ne samo postignuce.
Po apsolutnim kriteerijumima bi se ocenjivalo prema zadatim parametrima fizickih sposobnosti, dok se kod fizickog vaspitanja uzimaju u obzir pocetne sposobnosti svakog poanosob ucenika, uz pracenje pristupa ucenika fizickoj kulturi, trudu i napretku u aktivnostima. Bez obzira sto kvant rasta sposobnosti nije kvantifikovan univerzalno, vec se definise ponaosob.
I to se uklapa u definiciju evaluacije, odnosno specificnu definiciju evaluacije.
Citat:
Periodično ocenjivanje efikasnosti, efektivnosti, uticaja, održivosti i važnosti projekta u kontekstu postavljenih ciljeva. Obično se sprovodi kao nezavisno istraživanje razvijene pozadine, ciljeva, rezultata, aktivnosti, sredstava, sa ciljem da se iz svega nauči nešto što će biti od pomoći za donošenje budućih odluka. Evaluacija projekta porecenjuje stepen na kome su se ciljevi i zadaci susreli.
Preciznije bi bilo da sam rekao ocenjuje se kao evaluacija, a ne ocenjuje se evaluacija.
I tu se slazemo, to je to, ali je poenta u komplikovanju objasnjenja nepoznatih aktivnosti.
To je kao kada bi kuvanje caja krenuli sa objasnjenjem, aperiodicno se dovodi elektricna energija, koja se po omovom zakonu u realnom delu jednacine prevodi u toplotnu energiju, da bi doticna energija integralno podigla energetski nivo jedinjenja H2O do blizine intenzivne promene faze agregatnog stanja, u ogranicenoj zapremini adekvatnog suda....
Umesto stavi lonce sa vodom na reso i sacekaj da prokljuca...
I tu postoje sveprisutni termini, lonce, reso, kljucanje, voda...ali je to prihvatljiva kolicina neophodnih termina..
E na to lici doticni "naskok u zanjihu"...
[ X Files @ 19.09.2015. 13:06 ] @
Citat:
vladd: I tu postoje sveprisutni termini, lonce, reso, kljucanje, voda...ali je to prihvatljiva kolicina neophodnih termina...
"Količina" termina koju je potrebno naučiti iz fizičkog vaspitanja - jednaka je NULI. Upravo je toliko i realan problem o kome se ovde diskutuje. Uzgred, naša škola (a verujem i većina drugih) i ne kupuje te udžbenike. Podržavam
Crvić nije ni postojao...
Ali zato, postoje stotine, stotine i stotine termina i definicija, koje se moraju naučiti i skoro od reči do reči "reprodukovati" za bolju ocenu, ne vredi samo razumevanje. Taj, daleko veći problem, dotični novinar koji vam je bacio kosku, nije ni tretirao, jer ne bi bilo bombastično za novinski članak.
Terminologiju vaspitanja i obrazovanje mi ne moraš prepričavati, pored ostalog i studirao sam je.
[ vladd @ 19.09.2015. 19:36 ] @
Pa nije bas, imas zgib, vratilo, razboj strunjaca..i cuveni sklek, sto mi ga Bakara nabija na nos:)..