[ ssimic @ 12.09.2015. 09:44 ] @
Pozdrav. Treba mi pomoć oko pomenutog štampača u mrežnom okruženju. Prijatelj ima 5 umreženih računara (2 laptopa i 3 desktop računara) i HP LaserJet M1217nfw mrežni štampač (štampač/skener/fax). Na mašinama je Windows 7, osim na laptopvoima na kojima je instaliran Win 8.1. Svi uredjaji su povezani diektno na LAN portove SBBovog rutera osim laptopva koji se kače na ruter preko switch-a ili wi-fi-a. Do odlaska na godišnji mu je sve radilo kako treba, medjutim kada su se vratili sa GO sa 3 desktop računara više nisu mogli da štampaju na pomenutom štampaču. Jedino mogu da štampaju PDF fajlove iz Adobe Reader-a. Iz ostalih Windows aplikacija kada kliknu na Print ništa se ne dešava. Pojavi se ikona u taskbar-u i nestane. U prozoru od štampača stoji da nema ni jedan dokument na štampi. Kao da je sve odštampano kako treba. Kada odemo na Properties od štmapača i odatle probamo da pustimo Test Page, dobijamo poruku da postoji problem sa štampačem. Troubleshooter ne nalazi nikakav problem. Probali smo da promenimo IP adresu štampača, ali nema efekta. Računari sve vreme vide štampač i imamo odziv na ping. Takođe, skener od štmapača sve vreme radi kako treba i skeniranje može da se pokrene sa bilo kojeg od 5 računara. Takođe, izvršili smo uklanjanje drajvera i ponvno instaliranje - i drajvera koji su stigli uz štampač i novih skinutih sa HP Support sajta. Sve prođe OK i u jednom i u drugom slučaju. U okviru instalacije ima opciju za Print Test Page. Kada kliknemo na taster za štampanje test stranice sve odradi kako treba. Međutim, nakon završene instalacije - opet sve po starom. Samo iz Adobe Reader-a mogu da štampaju. Štampač je instaliran prema HP uputstvu - sa instalacionog DVD-a na svakom računaru. Prilikom instalacije ima opcija da se odabere instalacija lokalnog štampača (preko USB) ili mrežnog. Ako instaliramo generički drajver, u Printer and Devices, instalirani štampač prikazuje kao da je offline. IP adresa za štampač je statička i za njegov MAC je rezervisana adresa na ruteru. Probali smo i da podesimo i dinamičke i statičke IP adrese za same računare, kao i prebacivanje kablova na switch preko kojeg laptopovi mogu normalno da koriste štmapač, ali i dalje nema nikakve promene u funkcionisanju. Ono što su primetili jeste da je Win povukao i instalirao redovan Update kada su prvi put uključili računare posle GO... Ono što jeinteresantno, juče sam sedeo sa drugim prijateljem koji ima kopirnicu i baš mi se požalio na identičan problem samo sa Cannon kopir aparatom. Iz servisa su pokusali da to srede, ali nisu našli rešenje i ostalo je da se čuju čim saznaju šta je u pitanju. (!?!) Molim za pomoć. Da li je neko imao ovakvo iskustvo i na koji način ga je eventualno rešio? Unapred hvala! Pozdrav, ssimic [Ovu poruku je menjao ssimic dana 12.09.2015. u 11:20 GMT+1] |