|
[ zmuha @ 06.10.2015. 20:26 ] @
| Elektro ventil Bosch pumpe
Treban jedno stručno mišlenje (savet)
Imam citroen Xsaru 1,9 dizel
U više navrata već sam menjao ovaj el. ventil kao u prilogu;jednom je pored kablova kapala nafta,drugi puta jer je u jednom momentu auto počeo lupati i onda stane,bošista promenio isti i bilo je OK.
Ali mene sada zanima čemu taj ventil služi i što se dešava ako ja izvadim magnet i ventil iz istoga tako da više ne moram davati po 100€ za deo, plus mešter..
Hvala na stručnom savetu
http://img843.imageshack.us/img843/1203/31102012286.jpg
[Ovu poruku je menjao zmuha dana 06.10.2015. u 22:06 GMT+1] |
[ Lavlja_Jazbina @ 07.10.2015. 07:12 ] @
Vetovatno se auto gasi preko tog ventila *zatvara dovod goriva*.
Pretpostavljam,Lukas je pumpa visokog pritiska_!_.
[ Nocni @ 07.10.2015. 07:33 ] @
Ako bi izvadio ventil i skinuo prvu zaptivnu gumicu, pa ga vratio... mogao bi da vozis auto ali ga nebi mogao ugasiti osim menjacem u cetvrtoj ili petoj drzeci kocnicu...
To bi moglo da bude samo privremeno rjesenje da dodjes do kuce ako te auto ostavi negdje na putu jer kad je pokvaren ventil ne mozes upaliti auto...
Inace te pumpe imaju i druge probleme sa senzorom pozicije rotora i jedne su od najproblematicnijih na trzistu...
[ zmuha @ 07.10.2015. 08:58 ] @
Nocni
Ali elektromagnetni ventil za palenje i gašenje vozila nije taj isti,već ako ne možeš ugasiti vozilo onda je to drugi ventil gore na pumpi pored izlaznih cijevi to mi je jasno, ako ne radi izvadiš van oprugicu i klipić i avto pali, ali za gašenje moraš ga u brzinu i stisnuti kočnicu.Dok ovaj ventil je sa strane pumpe..
Budem ga uslikao..
Evo slike na broj 1 je ventil za gašenje vozila ?
a broj 2 je ovaj moj ventil ,možda i on ima funkciju gašenja ne znam zato me i zanima njegova prava uloga jer to nemaju sve pumpe..
null
Nadam se da se vidi
LP
[ pajapop @ 07.10.2015. 16:05 ] @
Citat: zmuha:
...Ali mene sada zanima čemu taj ventil služi i što se dešava ako ja izvadim magnet i ventil iz istoga tako da više ne moram davati po 100€ za deo, plus mešter..
Postavlja se logicno pitanje: zasto to nisi pitao majstora bosistu koji ti je to radio???... Al` dobro,... kad bih ja, sebi, postavio takvo pitanje, "sta bi bilo kad bi bilo", ja bih to i proverio...Znaci, kabl od ventila bih prekinuo i video sta se dogadja i u rezimu paljenja, gasenja i eksploataciji...Pa kad se uveris da auto ipak ne moze bez njega, jer nije on tu bez veze ( to sto ti ili mi ne znamo njegovu funkciju, ne znaci da onaj koji ga je tu postavio ne zna i sigurno nije neki visak), spojis lepo ponovo kabl i "mirna Backa"...A ako ti se ne daju pare zbog te "sitnice"...pa zameni auto...
[ zmuha @ 07.10.2015. 19:22 ] @
Sve si ti to lipo nadrobio,ali bošista ti neče reči zašto služi isti,dali može bez njega ili ne njima je u interesu da ih mjenja svako toliko drugoga..
Drugo nemam tako pouzdanog koji bi mi rekao dali može bez magneta ili ne,neke stare bosch pumpe imaju tu samo vijak sa rupama bez ventila.
Pretpostavljao sam da če ovde odgovoriti na moje pitanje možda neki boschista,mada svaki savet dobro došao..
Ipak hvala na trudu..
[ gti2 @ 07.10.2015. 21:43 ] @
Malo je jaka ta cena.Mene je kostao 70e sa zamenom prosle nedelje (Delphi).Berlingo 2006 1.9D
Ja sam pitao cemu sluzi,ali nisam dobio precizan odgovor :)
[ zmuha @ 07.10.2015. 22:03 ] @
U tome i jeste problem što nitko neće da kaže čemu to služi,skrivaju to kao zmija noge,možda nam se posreći pa naiđe neki bošista pa otkrije tajnu ventila.
Onoliko koliko ja znam nekada je na tom mestu bio vijak sa rupom u sredini i dvi sa strane male rupice i bez elek.ventila i sve je normalno radilo,ali da nešto ne zeznem zato rađe pitam ako netko stručan zna...
Ako dobijemo pravi odgovor svima će to biti financisko olakšanje,....
[ Nocni @ 08.10.2015. 00:10 ] @
Nisam ni gledao sliku nego Jazbina reče "ventil koji prekida gorivo" pa sam mislio da je taj gornji...
Ovaj drugi je vjerovatno ventil kontrole vremena ubrizgavanja i količina mora biti kontrolisana... neće to raditi bez njega nikako... tako da od finansijskog olakšanja nema ništa...
Probaj drugi put da razradiš i očistiš taj ventil a ne odma zamjena... jer su ti možda dali razrađen polovan...
Te pumpe se ne proizvode odavno i djelovi mogu biti čak i skuplji a ne jeftiniji...
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 08.10.2015. u 01:22 GMT+1]
[ zmuha @ 08.10.2015. 05:08 ] @
Ekada bi se dalo rastaviti pa čistiti to bi bilo OK,ali kad ga rastaviš nemožeš više sastavit jer je vrh spresovan tak da ne pušta naftu van.
Ja sam jedan neispravan pobrusio izvadio špulu i ventil u istu nakrcao kalaj montirao na pumpu i to radi bez razlike kao i kadd ima venti,ali to nije to ako ne znam funkciju istoga tako da nebi bilo kakove štete nakon takovog dužeg korištenja,auto se normalno pali i gasi kao i kad taj ventil radi.Sada je samo centralna rupa i dvije male sa strane. šlus radi..
Hvala
LP
[ Lavlja_Jazbina @ 08.10.2015. 06:25 ] @
Citat: možda nam se posreći pa naiđe neki bošista pa otkrije tajnu ventila.
Sto bi to radio.Neke VP pumpe imaju kvar vece od vrednosti samog auta.Pomiri se sa tim da je to posao
za bosistu.
[ Ned123 @ 08.10.2015. 06:27 ] @
Malo nagađam, ali ako sam dobro shvatio to je vjerovatno Advance Solenoid Actuator Diesel Valve a svrha bi mu trebalo da podešava timing ubrizgavanja prema brzini pumpe: http://mebonty.monobasin.net/vepump.html
Ako ne radi kako treba vjerovatno nećeš imati optimalno ubrzigavanje na povećanim RPM i najmanje što može krenuti loše je povećana potrošnja i nestabilan rad motora.
Inače, moje (jako malo) iskustvo sa popravljanjem automobila (sadašnji i nekada davno jedan Yugo 45) kaže da nikada nisam zamijenio jedan isti dio 2 puta ;)
Kolega ovdje na poslu se žalio da je na svom pugu mijenjao krajnice svake godine uz ulje, drugi mijenja ležajeve točka svaki čas.
Čije je dijelove prvi koristio ne znam ali drugi kupuje kineske dijelove od brand-a koje ja zovem skladište-brand da bi uštedio 10-15€ ;)
Ukratko, da li ti znaš kakav i bitnije čiji dio je kod tebe ugrađen?
Lično ne vjerujem u te priče da na nekim modelima kola postoje neki dijelovi koji sad pa sad crkavaju ko muve.
Doduše možda takvi postoje ali ja bih prije provjerio šta mi se ugrađuje ako to već ne mogu uraditi sam.
[ zmuha @ 08.10.2015. 13:57 ] @
Citat: Lavlja_Jazbina:
Citat: možda nam se posreći pa naiđe neki bošista pa otkrije tajnu ventila.
Sto bi to radio.Neke VP pumpe imaju kvar vece od vrednosti samog auta.Pomiri se sa tim da je to posao
za bosistu.
Lave, ja ti volim čaćkati po nepoznatim stvarima koje mi se čine zanimljivim,te me nije sram pitati za savet..
[ zmuha @ 08.10.2015. 14:32 ] @
Citat: Ned123:
Malo nagađam, ali ako sam dobro shvatio to je vjerovatno Advance Solenoid Actuator Diesel Valve a svrha bi mu trebalo da podešava timing ubrizgavanja prema brzini pumpe: http://mebonty.monobasin.net/vepump.html
Ako ne radi kako treba vjerovatno nećeš imati optimalno ubrzigavanje na povećanim RPM i najmanje što može krenuti loše je povećana potrošnja i nestabilan rad motora.
Inače, moje (jako malo) iskustvo sa popravljanjem automobila (sadašnji i nekada davno jedan Yugo 45) kaže da nikada nisam zamijenio jedan isti dio 2 puta ;)
Kolega ovdje na poslu se žalio da je na svom pugu mijenjao krajnice svake godine uz ulje, drugi mijenja ležajeve točka svaki čas.
Čije je dijelove prvi koristio ne znam ali drugi kupuje kineske dijelove od brand-a koje ja zovem skladište-brand da bi uštedio 10-15€ ;)
Ukratko, da li ti znaš kakav i bitnije čiji dio je kod tebe ugrađen?
Lično ne vjerujem u te priče da na nekim modelima kola postoje neki dijelovi koji sad pa sad crkavaju ko muve.
Doduše možda takvi postoje ali ja bih prije provjerio šta mi se ugrađuje ako to već ne mogu uraditi sam.
Da toje taj ventil Advance Solenoid Actuator Diesel Valve..
Ne znam čiji je proizvod ugrađen,jer je to uradio bošista,a ne vidim dali što piše npr.made in.....
hvala na trudu
LP
[ Lavlja_Jazbina @ 08.10.2015. 18:26 ] @
A gde je taj ventil na ovoj Bosch pumpi.Taj sa tvoje slike nece da moze,na ovoj sto kazes to je to.
[ zmuha @ 08.10.2015. 19:48 ] @
Prijatelju nema toga ventila na ovoj pumpi ili sam ja čorav??
uslikao sam pumpu pa ako ti je xsara poznata odmah češ znati kade se nalazi...
na slici je pod brojem 2
Možda je ovdi jasnije??
http://i59.tinypic.com/e8rj1h.jpg
http://staticclub.caradisiac.c...tribution-img_4602-big.jpg?v=6
[Ovu poruku je menjao zmuha dana 08.10.2015. u 20:59 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao zmuha dana 08.10.2015. u 21:25 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 08.10.2015. 21:51 ] @
Kao sto je Nocni rekao,senzor ugla.Neke pumpe imaju automatski a tvoja ovaj kao sa slike.
Danas slikao.Inace auto moze da radi ali kolicine pri opterecenju nece biti korektne,odnosno auto nece dobro da ide.
[ zmuha @ 09.10.2015. 09:21 ] @
Evo ja sam jednoga raskopao pa izvadio špulu i klipić te zatvorio kalajom, tako da ne pušta naftu i sada će na probni rad..
Evo kako to izgleda u prilogu
https://lh6.googleusercontent....815-no/IMG_20151009_101238.jpg
https://lh6.googleusercontent....815-no/IMG_20151009_101312.jpg
[Ovu poruku je menjao zmuha dana 09.10.2015. u 10:33 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao zmuha dana 09.10.2015. u 10:33 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao zmuha dana 09.10.2015. u 10:34 GMT+1]
[ zmuha @ 09.10.2015. 12:03 ] @
Auto radi kao i prije ništa se nije promenilo,pali ,gasi se kao i ranie sada čemo videti kako dela po zimi ..
Sve u svemu ostaje 100€ u đepu ..
Neka bošisti sada pate, od mene nema više šoldi..
[ pajapop @ 09.10.2015. 19:39 ] @
Citat: zmuha: Auto radi kao i prije ništa se nije promenilo,pali ,gasi se kao i ranie sada čemo videti kako dela po zimi ....
Pominjes da auto pali i gasi normalno...Ali. ako je to senzor ugla, to znaci da je njegova uloga da regulise brzinu ubrizgavanja kod povecanja broja obrtaja motora...Pitanje je sad, kako se auto ponasa pri ubrzanjima, na uzbrdici i pod vecim opterecenjem???
[ zmuha @ 09.10.2015. 20:51 ] @
Pošto sam ja samo izvadio ventil skupa sa špulom,a koliko sam vidjeo ta špula i iglica samo imaju funkciju da otvori ili zatvori protok nafte kroz ventil.Kada je montiran ispravan ventil i ako se izšteka dovodni kabel a motor radi, počne se čuti nekakovo lupkanje čim se spoji lupanje prestaje.Izvadivši špulu sa ventilom na rub do kuda je dolazila špula postavljena je pločica i onda sve zaliveno kalajom tako da su ostali svi kanali i rupice slobodni za protok nafte kao i sa ventilom.Zato i nema promjene barem ja tako mislim da je OK,ja nisam bošista da to isprobam na stolu dok se na to pitanje bošisti prave mutavi ili ne znaju, tj.ništa ne kažu jer da ih takovo eksperimentiranje ne zanima .....
Mene zanima jer pokvaren ventil i izmjena dosta košta...
[Ovu poruku je menjao zmuha dana 11.10.2015. u 10:03 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 19.10.2015. 19:22 ] @
Citat: Pošto sam ja samo izvadio ventil skupa sa špulom,a koliko sam vidjeo ta špula i iglica samo imaju funkciju da otvori ili zatvori protok nafte kroz ventil.
Kako onda mozes da ugasis auto?
[ gti2 @ 19.10.2015. 20:57 ] @
Za gasenje je zaduzen ventil sa gornje strane pumpe (ovaj je sa donje).
[ Lavlja_Jazbina @ 20.10.2015. 07:57 ] @
Ventile koje je on postavio nisu sa ove pumpe.Vidi se da taj gornji ventil ima maticu.
[ zmuha @ 22.10.2015. 09:28 ] @
Citat: gti2:
Za gasenje je zaduzen ventil sa gornje strane pumpe (ovaj je sa donje).
Tako je vemtil koji se nalazi sa gornje strane pumpe sa maticom je za otvaranje protoka goriva i gašenje,ovaj isti je sa donje strane kao što sam zaokružio na slici prije..
evo pokušaj 2
https://lh4.googleusercontent....MfY/w1152-h768-no/Untitled.png
označen pod brojem 2 bez zaštitne kapice
https://lh3.googleusercontent....45/IMG_20151007_092130%2B1.gif
[Ovu poruku je menjao zmuha dana 22.10.2015. u 10:46 GMT+1]
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|