[ Darko Nedeljković @ 07.10.2015. 09:36 ] @
Uvek kada zamenim ulje imam osecaj da automobili ima vise snage i taj osecaj traje samo prvog dana. Vecina ljudi koje sam pitao ima isti takav osecaj. Zanima me da li diskutanti ovde imaju takav osecaj i da li je to pojava samo u glavi ili se stvarno dogadja?
[ Nebojsa Milanovic @ 07.10.2015. 09:39 ] @
Samo u glavi
[ cozmo_im @ 07.10.2015. 10:03 ] @
Nemam taj osecaj. Uvek sam sipao ulje korektnog kvaliteta i gradacije predvidjene za auto u propisanim vremenskim intervalima.

Ono sto mozes da osetis je mirniji ili tisi rad motora ako ulje nije menjano godinama ili je sipana neka krdza od istog ili je filter za ulje camio 5 godina na autu, ali to je vec druga stvar.
[ Darko Nedeljković @ 07.10.2015. 10:35 ] @
Ne kod mene se ulje i filter menjaju 5-6 puta gidisnje, tako da je onda definitivno samo u glavi.
[ bakara @ 07.10.2015. 11:10 ] @
Ja prvi put cujem za ovo...
[ Java Beograd @ 07.10.2015. 13:07 ] @


Ima jedan video klip na YT gde lik farba kočiona klješta u crveno, i objašnjava postupak. Fensi.

I na samom kraju video klipa, kaže u šali "sad će auto bolje da vuče i brže da ide !"
[ HoT_Steppa @ 07.10.2015. 13:42 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:
Samo u glavi


Kako si samo siguran VW stručnjak, pokazaću ti na primeru VW-a da nisi u pravu:

[ Lavlja_Jazbina @ 07.10.2015. 15:01 ] @
Ako je motor ispravan,to se nece primetiti.Stare generacije motora kao golf2 i slicno su bili za nijansu prisutni u subjektivnom osecaju.

Mada ako sipa ulje za menjac,bice primetna.Posledice zanemariti.
[ Nebojsa Milanovic @ 07.10.2015. 15:19 ] @
Promena ulja u menjaču se itetako oseti, naročito ako je to prvo menjanje.

Ne kapiram "savete" da se ulje u menjaču uopšte ne menja.
[ pajapop @ 07.10.2015. 15:21 ] @

Pa ja mislim da imam taj"subjektivni osecaj" da mi auto ide bolje...nekako je "sveziji"...mada, normalno, nikad mi nije palo na pamet da to istrazujem ili dokazujem, niti imam scim, niti bi se izlagao trosku takvog ispitivanja kao sto je na video klipu...Niti nesto razmisljam o tome, do ovog momenta...Ali, verujem da je tako...ima logike, novo ulje je ipak gusce, samim tim bolja je kompresija, podmazivanje sklopova je bolje i lakse trpe opterecenja i sl....
[ vladd @ 07.10.2015. 16:35 ] @
Pitanje je kada se i kako menja ulje. Sumnjam da se drzi asvaltizovano ulje, pa se tek tada menja.

Tehnickih razloga nema, osim ako nisi skidao klemu pri zameni ulja..pa se racunar vatio u "learn" mod.
[ Ned123 @ 07.10.2015. 16:55 ] @
Ja lično nemam pomenuti konkretan osjećaj.
Ono što mi se ponekad čini je da nakon samog mijenjanja za nijansu brže "ukreše" kada je hladno (-2 - -4 - to je as much as it gets ovdje gdje sad živim ;) ) ali ne smijem baš tvrditi.
Mijenjam ulje na 14-16000 - malo prije 1g (preporučeni fabrički je 30000km, 20000km u "otežanim uslovima) i tada je još sasvim tečno, bez naslaga (Liqui Moly 3707 Top Tec 4200 + mann filter).

Citat:
Nebojsa Milanovic: Ne kapiram "savete" da se ulje u menjaču uopšte ne menja.

U mojoj servisnoj dokumentaciji (Peugeot BE4 mjenjač) ne piše ni jedno ni drugo već naprosto ne piše... ništa :)
Ja sam naravno mjenjačko ulje zamijenio u jednom momentu nakon kupovine (na cca 100000) i dobio možda za nijansu lakšu manipulaciju (bilo je pomalo crno ali to je sve vizuelno).
Lično, isto tako ne vjerujem da hemija u tom ulju ne stari i ne slabi sa vremenom i takođe ne vjerujem savjetima u tom smislu.
[ Lavlja_Jazbina @ 07.10.2015. 18:14 ] @
Ja sam menjacko po pitanju ~~osecaja mislio sipanja u motor.To rade kada prodaju automobile.

VW vozila nemaju preporuku zamene ulja,ali ako se to i radi,samo original.
[ Java Beograd @ 09.10.2015. 08:19 ] @
U vezi video klipa koji je linkovao HoT_Steppa

Glupo mi je da tvrdim da ovi sa video klipa lažu, ali, kao neko ko zaista poznaje auto tehniku, moram da izrazim ozbiljnu sumnju.
Na primer, ljudi koji spremaju automobile za trku i za relije, ubiše se od nauke, tehnike, posla, najfinijeg tjuniranja ne bi li dobavili 1 KS više, a ovi, tek tako olako preko 11 KS ? Alo ?!?


1. Čišćenje dovoda goriva
Mislim, šta reći ? Dovod goriva (pumpa) je uvek koncipiran tako da do brizgaljki stigne bar 20% - 30% više goriva, a višak se vraća u rezervoar. Dakle, onda je ovde dovod bio preko 50% zapušen. Tako zapušene tokove goriva nećeš moći da očistiš jednom kanticom "petrol injectora". Na kraju krajeva, ako si 'teo da čistiš dize, morao bi da ubaciš tu kanticu u pun rezervoar goriva, da izvoziš toliko da potrošiš svo to gorivo, i time omogućiš sredstvu da deluje. Onda, naravno ponoviš postupak par puta, pa da posle minimum desetak-petnaest dana vožnje, eventualno vidiš neki boljitak. Ovde se lik vraća za 15 minuta, i - opa la - sistem napajanja gorivom ko nov. Ma važi.

2. Zamena filtera i ulja
Prvo što mi je palo u oči to je 02:50 gde majstor (?) izbacuje apsolutno nov i čist filter vazduha. WTF ?! Ko je bar jednom u životu promenio filter vazduha - taj zna kako izgleda star filter zreo za zamenu. (ova činjenica odmah baca sumnju na validnost celog video-klipa)
Ulje i filter ulja (tema ove diskusije). Da je staro ulje bilo asfaltizovano (kako neko reče) onda bih i mogao da skapiram da novo ulje pruža manji otpor mortoru. Inače - nikako. Zamena filtera za ulje je toliko nebitna (u smislu snage motora) da čak neću ni da komentarišem.

3. Svećiće
Slična priča kao i za filter vazduha. U 4:16 vidimo da se iz motora vade apsolutno odlične NGK svećice. Apsolutno dobre ! Stare kablove vidimo na 04:08 i vidi se da su čisti, bez prašine i masnoće, i usudio bih se reći - takoreći novi. I sad, to, kao menjaju još novijim i dobijaju još konjskih snaga. Malo morgen.
Uostalom, jedina funkcija svećice je da baci varnicu. Dal' si bure baruta zapalio šibicom ili bakljom - eksplozija je ista. Isto i sa motorom. Ako neka svećica ne valja, pa ceo cilindar ne funkcioniše - OK, to prihvatam. Ali, ako svećica uspeva da zapali smešu u određenom momentu - to je to. Smeša je zapaljena i gotova priča. Novom svećicom ćeš isto tako da zapališ smešu kao i starom.

Dakle, još jednom: kao neko ko odlično poznaje auto tehniku, usuđujem se da tvrdim da su i video i merenja - fake.

11 konjskih snaga više ? Ma kakvi. Sve i da sam sisao vesla - pa majkumu nisam pojeo čamac.
[ Darko Nedeljković @ 09.10.2015. 08:44 ] @
Petrol injector se valjda koristi za dizne a ne za cevi. One imaju rupicu koja se meri mikronima i ona smanji precnik zbog naslaga ili oksidacije. Dizne mogu da se ciste u ultrazvucnoj kadici, a i ova tecnost bi trebalo da da neke rezultate.
[ Java Beograd @ 09.10.2015. 10:11 ] @
Slažem se, ali lik na 1:25 do 1:30 objašnjava kako će petrol injector da očisti pumpu, cevi i brizgaljke. Mašala! Još jedna potvrda da ne zna šta priča.
[ brainless @ 22.10.2015. 10:40 ] @
Meni se isto čini da prvog dana posle malog servisa auto super ide.. Oduvek me je zanimalo zašto. Turbodizel je u pitanju.
[ Igor88 @ 22.10.2015. 19:17 ] @
Nakon zamjene ulja (filter manje bitan, ali ipak da), auto ide bolje, motor definitivno radi tiše i lakše. Ne jedan dan, već i duže. E sad, neko je u stanju to da shvati i primjeti, a neko ne.
Imho, svako ko tvrdi da ne postoji "primjetna" razlika u radu motora sa uljem nakon pređenih 10-20kkm i novim, tu je svaka diskusija suvišna.
Jedino ostaje opcija da ljudu ne primjećuju ovu razliku na dizel motorima, međutim na benzincu se to, i te kako, primjeti.
[ Nebojsa Milanovic @ 22.10.2015. 19:34 ] @
Ako to nekada važi, to može da bude samo kada je staro ulje potpuno razvaljeno, a i motor ne dihtuje pa ga novo ulje "zakrpi".

Kod novijih motora i kvalitetnog sintetičkog ulja razlike ne može da bude.

[ veselinovic @ 22.10.2015. 20:19 ] @
Citat:
Java Beograd:

3. Svećiće
Slična priča kao i za filter vazduha. U 4:16 vidimo da se iz motora vade apsolutno odlične NGK svećice. Apsolutno dobre ! Stare kablove vidimo na 04:08 i vidi se da su čisti, bez prašine i masnoće, i usudio bih se reći - takoreći novi. I sad, to, kao menjaju još novijim i dobijaju još konjskih snaga. Malo morgen.
Uostalom, jedina funkcija svećice je da baci varnicu. Dal' si bure baruta zapalio šibicom ili bakljom - eksplozija je ista. Isto i sa motorom. Ako neka svećica ne valja, pa ceo cilindar ne funkcioniše - OK, to prihvatam. Ali, ako svećica uspeva da zapali smešu u određenom momentu - to je to. Smeša je zapaljena i gotova priča. Novom svećicom ćeš isto tako da zapališ smešu kao i starom.



Meni se tamo neke 90-te godine proslog vijeka desilo nesto sto sam zapamtio jer nisam sebi nikad objasnio uzrok.
Uradim mali servis na stojadinu, pored toga promijenim svjecice, zamijenim platine i ocistim karburqator od stroke. Naravno i provjerim nivo goriva - ono 11 mm plovak od poklopca.
Sve super motor prede ne sjecka ma milina.
Ali, da krenem sa mjesta ugasi se. Upalim dam malo jaci gas krene - normalno.
Medjutim svaka uzbrdica je gusila motor i trazila brzinu nize, a skoro svako kretanje je bilo sa gasenjem motora.
E jbg ja dirao 3 stvari.
Krenem logicno od karburatora - kontam nizak nivo goriva. Nije.
Platine opet prekontrolisem OK.
U svjecice ne sumnjam ic. Bosna super original ( tada nije bilo dupljaka).
Ali su ipak bile svjecice. Vratim stare i nema problema.
Od tada nikad vise nisam mijenjao vise od jedne stvari bez probe.

Ima li neko neko logicno objasnjenje pojave?
[ pajapop @ 22.10.2015. 22:06 ] @
Citat:
veselinovic

Ima li neko neko logicno objasnjenje pojave?

U istom periodu, sam bio kod majstora u karburator servisu...Tavria je u pitanju....I majstor kaze: " Ovaj motor dobro trpi Bosninu svecicu, pod uslovom da je original. Kinezi je prave, samo su pogresili u jednom slovu na ambalazi..." MOzda je u ovome objasnjenje...
[ veselinovic @ 23.10.2015. 06:07 ] @
Dragane,
nisi pazljivo citao. Radnja se desava prije +25 godina. Tada nije bilo dupljaka.
No, nevezano za dupljake kojim mehanizmom losa svjecica oduzme snagu motora?
A to je jeidina manifestacija.
Losa varnica?
Uzari se pa pali smjesu kad ona hoce, a ne kad platine hoce?
Izostane varnica poneki put?

[ Darko Nedeljković @ 23.10.2015. 11:23 ] @
Citat:
Izostane varnica poneki put?

To.
[ veselinovic @ 23.10.2015. 17:21 ] @
Moguce, ali nikad ne preskoci na ler gasu ni u mjestu pod bilo kojom turazom ( cuje se to fino u auspuhu) i nikad ni najmanjeg trzanja.
A kad svjecica strajkuje obicno trza pri naglom ubrzavanju ( kad je bogata smjesa).
[ pajapop @ 23.10.2015. 17:51 ] @
Dobro, da ne bude vise zabune...Da li ovde govorimo i o odgovarajucoj toplotnoj vrednosti...Da li su te svecice koje su pravile problem bile iste toplotne vrednosti kao i stare?...Znaci, ista oznaka kao na starima?...
[ veselinovic @ 23.10.2015. 19:03 ] @
Apsolutno bosna FE65
[ pajapop @ 23.10.2015. 21:16 ] @
[quote]pajapop:
Citat:
veselinovic

Ima li neko neko logicno objasnjenje pojave?


Znaci, ovde se radi o zakazivanju nove svecice, ispravne toplotne vrednosti i pravilno podesenog zazora elektroda...Verujem da je tu bio kvar samo kod jedne svecice, ali rezultat je ipak gubitak snage pri opterecenjeu...Citiram sa jednog Bosovog sajta:..."U najvećoj Bosch-ovoj fabrici svećica, koja se nalazi u Bambergu, u Nemačkoj, dnevno se proizvede više od 1 milion komada svećica, među kojima je najviše Yttriumskih svećica najnovije generacije. Zbog rigorozne kontrole kvaliteta i izuzetno velike serije, mogućnost greške,tj. škarta skoro da ne postoji...."Kraj citata... Znaci, samo je stvar u kontroli kvaliteta...MIslim da nova svecica moze "zakazati" na bar 2 mesta: Na losim spojevima centralne elektrode i na lose postavljenim ili losim zaptivnim prstenovima...
[ Darko Nedeljković @ 24.10.2015. 00:10 ] @
Pa ne mozes porediti ove danasnje svecice i one od pre 25-30 godina. Ove danasnje sluze i po 100.000km, a one nekadasnje koje su se prodavale na domacem trzistu je trebalo menjati pre svakog polaska na neko duze putovanje. Da ne pominjemo varburga, trabanta, renoa4 i tome slicne koji su radili na mesavinu benzina i ulja, njima je trebalo menjati na nedeljnom nivou.
[ glackop @ 24.10.2015. 00:10 ] @
Ja sam primetio kod Punta 19D da pri taze zamenjenom Seleniom za nijansu bolje pali,a sto se tice snage...ima tu logike ali je ta snaga koja se dobije toliko mala da je retko ko moze primetiti.A za svecicu itekako je bitna kakva je varnica zato sto je bolja tj jaca brze pali smesu jer i za sagorevanje treba jedan vremenski interval koji nedostaje u realnom vremenu te je zato potrebno predpaljenje.A za ovih milon proizvedenih svecica u jednom danu cisto ne verujem,pa i mitraljezom da se puca rafalno ceo dan milion metaka se nebi ispalilo.Ispuseni su toliko nemci da skf lezaj vise ni na biciklu ne stavljam.Sorry ako se nekom ne svidja.
[ Darko Nedeljković @ 24.10.2015. 00:14 ] @
Snagu naravno ne poredis u obicnoj voznji nego kad krenes u preticanje petom brzinom ili kad vozis uzbrdicom kojom ides svaki dan pa znas kojom brzinom jedva izvuce. Jedino tu se i malo povecanje snage primeti.
[ vladd @ 24.10.2015. 07:08 ] @
Citat:
E jbg ja dirao 3 stvari.
Krenem logicno od karburatora - kontam nizak nivo goriva. Nije.
Platine opet prekontrolisem OK.
U svjecice ne sumnjam ic. Bosna super original ( tada nije bilo dupljaka).
Ali su ipak bile svjecice. Vratim stare i nema problema.
Od tada nikad vise nisam mijenjao vise od jedne stvari bez probe.

Ima li neko neko logicno objasnjenje pojave?


Nema jasnog objasnjenja. Kec se uvek radovao novim svecicama. Ili bar ociscenim i nastelovanim.... Problem je uvek bio sto se u grani visokog napona menjala samo jedna stvar, nekako se zanemarivalo sve ostalo.

I da li su svecice sa ugradjenim otpornikom ili nisu. I da li je bobina u dobrom stanju, kondenzator se obicno menjao tek kada ne moze da se upali motor...

U to vreme, postojalo je par tiova "istih" svecica, sa otpornikom i bez. Zazor se podesavao po potrebi, nisu kao sada bile na podesenom zazoru. I tu se jedino moze "sakriti" razlika izmedju novij i starih, ako predpostavimo da doticne "nove" nisu neispravne.

Takodje je bilo "dozvoljeno" varirati toplotnu vrednost svecica, zarad usaglasavanja sa rezimom rada motora. Bazicno, kec i svi u toj klasi motora su koristili toplije svecice, sa duzom elektrodom. U slucaju slabije kompresije, elektroda se pregrevala, i izazivala samopaljenje.
[ veselinovic @ 24.10.2015. 12:49 ] @
Vlad,

Ako svjecica pali smjesu, a pali. Zasto sam sa tim novim imao problem sa snagom, ali istovremeno nijedan drugi problem ( trzanje, pucketanje iz auspuha....).
Zazor je bio dobar isti kao na starim cini mi se 0.7.
Kablovi, bobina, platine kondenzator ostao isti, sto znaci a se samopopravilo to nesto sa zamjenom svjecica.
Toplotna vrijednost, hmm, i na hladnom i na vrucem motoru isto gubitak snage.
Cisto teoretski me zanima taj fenomen.
Razumijem ja jacinu varnice, temperaturu varnice i slicno, ali takodje razumijem i par % razlike.
Ali ne razumijem par desetina % razlike.

[ vladd @ 24.10.2015. 15:56 ] @
Gubitak snage se moze desiti samo sa pomerenim tajmingom paljenja. Ne sa "stelovanjem" paljenja, vec sa propagacijom plamena u cilindru.

Ako je varnica slaba, plazma ce se drugacije, sporije prostirati(brzina sagorevanja je konstantna, ali je intenzitet drugaciji kada je manji inicijalni plamen oko svecice), i kompletno sagorevanje smese ce biti par stepeni kasnije. Dogorevanje na vecoj zapremini, sa manjim pritiskom. Sto znacajno smanjuje obrtni momenat, i odaje primetan utisak manje snage.

Slabija inicijalna varnice se dogadja kod klasicne bobine, sa vecim razmakom ili sa suvisnim otpornikom u sistemu.

Pa akorazvodna ruka ima svoj otpornik, pagrafitni kablovi, i ako na sve to dodje i otpornik u svecici, struja kroz varnicu moze da bude bar za 30% manja.

Ako je i bobina van pune kondicije, recimo i malo masne platine, sistem je mnogo osetljiviji i promene su primetnije.

Drugo objasnjenje bi islo u smeru ispravnosti doticnih novih svecica...nekog puzanja napona ili varnicenja van zone vrha svecice.
[ veselinovic @ 24.10.2015. 20:47 ] @
Jasno.

Ispada da je eksplozija kao geometrijska progresija.
Bitno je od kog broja krenes da bi brzo stigao do velikog broja.
[ pajapop @ 24.10.2015. 22:01 ] @
Citat:
veselinovic
Ispada da je eksplozija kao geometrijska progresija.
Bitno je od kog broja krenes da bi brzo stigao do velikog broja.


Upravo tako...Varnica svecice pali samo najblize cestice benzina u smesi, pa tek toplota koja se razvija sagorevanjem tih cestica, pali ostale slojeve. To sagorevanje se siri u obliku "plamenog fronta" pri cemu raste pritisak i temperatura, pa donji slojevi bivaju sve topliji i pale se...Znaci, sagorevanje smese nije trenutno, vec u vidu lancane reakcije...I zbog toga je sad vazan i ugao pretpaljenja da bi se u trecem taktu maksimalno iskoristila sila potiska koja nastaje potpunim sagorevanjem smese...E sad opet u vezi tvog problema...Kvalitet varnice ( pod uslovom da su i svi drugi elementi paljenja dobri) je vazan da bi inicijalno paljenje smese bilo dobro...ako je varnica losa sagorevanje ostatka smese ( odnosno brzina sagorevanja) je losija i sila potiska ce biti manja...Zapravo efikasnost potiska je manji, jer zbog brzine klip ce "pobeci" pre vremena, otvori ce se izduvni ventil, kompresioni efekat je manji... Paljenje smese je kompleksan proces, nije sve tako "crno belo"...
[ vladd @ 25.10.2015. 07:20 ] @
Moze se tako uprosceno razumeti, i najblize je pravoj situaciji. Ipak konacna energija zavisi od kolicine goriva.

Osnovni problem paljenja smese je upravo neartikulisano prostiranje plamena, relativno nedovoljne brzine prostiranja.
Drugi problem je prihvat energije eksplozije, od strane klipa, koji se cestopravi u raznm oblicima za "zahvat" udarnog talasa.

Pri vecoj energiji varnice, plamen se prostire priblizno u svim pravcima, dok sa manjom energijom varnice krene da menja pravac i ima "lutajuci" vektor propagacije kroz relativno nehomogenu smesu, tako da jedan deo vremena potrosi na "tinjanje", smanjujuci prispelu kolicinu raspolozivog goriva i vazduha, i troseci vreme za propagaciju plamena.

Kada se tosve sabere, pa jos na motoru koji je na niskoj margini snage, efekat je znacajno primetan.

Da taj motor ima 100 i kusur ks, sitne nekorektnosti se ne bi osetile.

[ Lavlja_Jazbina @ 25.10.2015. 15:17 ] @
Citat:
Veselinovic...Ako svjecica pali smjesu, a pali. Zasto sam sa tim novim imao problem sa snagom, ali istovremeno nijedan drugi problem ( trzanje, pucketanje iz auspuha....).

Mozda je svecica pogresno obelezena pa se toplotna vrednost totalno razilazila od one koja je tebi bila potrebna.
[ Java Beograd @ 25.10.2015. 18:06 ] @
@veselinovic
Pošto se radnja dešavala pre 25 godina, svaka diskusija je prilično jalova. Ovo šta si ispričao nema nikakve tehničke logike. Ne kažem da se to nije tako dešavalo, samo, jednostavno nema tehničke logike.

Jedino što ja mogu logički da zaključim je da neki kabl nije lepo nalego na svećicu, pa je motor trokirao u momentu kad je trebalo krenuti jer se kabl malo pomeri. Kad su svećice zamenjene, kabl je lepo namešten, pa se došlo do pogrešnog zaključka da je zamena svećica rešila problem.