[ Brkic @ 08.12.2015. 09:38 ] @
pozdrav,
interesuje me preporuka za spajanje gips ploča (plafon i zid) i profila,
-da li treba ostavljati izmedju ploča 2-3mm razmaka pa popunjavati kasnije masom za spojeve sa trakom ili ne ?
-kod spoja plafona i zida da li se ostavlja takodje razmak 2-3mm ili ne, ako se ostavlja razmak treba li popuniti akrilnim silikonom za gips taj spoj da ne dodje do pucanja ili običnom masom za spojeve sa trakom ?
-da li se CW profili moraju pričvrstiti za UW profil (šrafovima ili specijalnim kleštima) , ili će se to spojiti kada prodje kroz njih šraf od šrafljenja ploča ?
[ optimizator @ 08.12.2015. 11:59 ] @
Pozdrav. Taj razmak koga pominješ dobija se kosom obradom ivica specijalnim alatom, (rende za gips-karton ploče) ili prostijim načinom ,nož-skalpel pa reži posle pričvršćivanja ploča, ovako

Posle ipregnacije mesta reza, vrši se popunjavanje masom za spojeve (to je i lepak ujedno)
i armirajućom trakom (što šira,to bolje)
a profili se spajaju (libela je sa magnetom je obavezna)
međusobno ovim ili specijalnim kleštima, a odšrafne kojim se spajaju ploče sa profilima samo će dodatno učvrstiti konstrukciju.

[ Brkic @ 09.12.2015. 08:03 ] @
ok, hvala.
[ Java Beograd @ 09.12.2015. 08:20 ] @
Ja sam u svojoj kući sam postavljao GKP na zidove i nigde nisam naknadno pravio razmak. Ona zaobljena ivica GKP je sasvim dovoljna da primi dovoljno filera, i naravno uz armirnu traku da trajno učini spoj nevidljivim. Nigde ništa nije popucalo. (Kuća je stabilna)

Plafone su mi radili majstori (GKP) i nisam siguran kao su radili spojeve, ali negde se posle nekoliko godina pojavljuje procep. Samo na nekoliko mesta.

[ bakara @ 09.12.2015. 10:50 ] @
Kada se spajaju dve ploce sa fabrickim uradjenim ivicama ima to mesto za ispunu, ali kad se sastavljaju, nastavljaju i slicno potrebno je napraviti taj kanal za ispunu kako bi se ploce spojile.
Inace ta ispuna nije jeftina i jako brzo steze pa je potrebno mesati po malo i odmah utrositi.

Nemojte mesati materijal za ispunu sa glet masom, jer to nije isto.
[ optimizator @ 09.12.2015. 10:53 ] @
Citat:
Java Beograd Ona zaobljena ivica GKP je sasvim dovoljna da primi dovoljno filera,


Jeste,ali ne spajaju se samo cele ploče,na mesto rezanih spojeva teba malo zakositi ivice.

....evo Bakara me preduhitrio za pola minuta.
[ Java Beograd @ 09.12.2015. 12:48 ] @
Da. Bemliga ne sećam se koliko sam i kakvih nastavljanja radio, ali nigde nisam pravio useke. I nigde nije popucalo.

Da se razumemo, nije da preporučujem način rada, samo iznosim lično iskustvo. Ustvari, nisam ni znao da to tako može i treba. To sa usecima. Da mi je neko rekao, verovatno bih tako radio.
[ deki77 @ 09.12.2015. 16:55 ] @
I samo da napomenemo.
Da bude jasnije.
Prvo naneti sloj ispunjivača...potom postaviti(zalepiti)bandaž traku.Pa preko toga ponovo preći alatom.
Kada se osuši tankim slojem ispunjivača izravnjati spojeve.Pa nakon toga ide šmirglanje po potrebi(nekom finijom šmirglom 100-120)..
pozz
[ Brkic @ 10.12.2015. 12:09 ] @

Pošto je krov jako strm u potkrovlju, i visilice se ne mogu kačiti na grede, napravljena je nova ravna drvena konstrincija izmedju rogova od drvenih greda,na rastojanju od 80cm na visini od 2,70m.
kako je najbolje pričvrstiti CD profile na drvene grede, distancerima,sidrima ili visilicama, treba spustiti na 2,60m?
[ optimizator @ 10.12.2015. 20:43 ] @
Distancerima,oni su i predviđeni do 10 cm spuštanja ili regulacije. Gledaj kvalitet,ako su tanki,lako se savijaju, stavi ih češće da ne bi konstrukcija bila ,,pijana”.
Ako baš za malo ne hvata visine, na grede prvo pričvrsti odšrafnama letve ili štafne (popreko u odnosu na grede) pa na njih posle distancer.
Po dve odšrafne idu sa svake strane u profil.
Izolacija od staklene vune se podrazumeva odozgo,na gips-karton,- gipsokarton ploče.




Distancerima možeš i kosine da radiš.

[ bakara @ 10.12.2015. 21:06 ] @
Jel posle gletujete cele ploce ili samo spojeve, kako je pravilno?
[ optimizator @ 10.12.2015. 21:50 ] @
Pa zavisi šta ide završno.
Prvo se gletuju svi spojevi i svaka odšrafna i to je obavezno,i to može ostati bez problema tako ako se planira pločica,
a u svim drugim slučajevima trebalo bi i celokupno gletovanje , ako je investitor rad da plati dodatne džakove glet mase.
Obično samo valjak i impregnacija.
[ Lavlja_Jazbina @ 11.12.2015. 06:40 ] @
Citat:
Obično samo valjak i impregnacija.

Ovo mislis na sive ili one zelene (kao voda sta vec)?
[ SlobaBgd @ 11.12.2015. 06:55 ] @
Šta je to odšrafna?
[ optimizator @ 11.12.2015. 09:25 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Ovo mislis na sive ili one zelene (kao voda sta vec)?


Table? Sive table su obične,zelene su otporne na vlagu a crvene na temeraturu,a impregnacijom dobijamo tanak nepropusni film na površini da ne bi materijal brzo sušio,lepak,malter,fasada ili glet masa. To važi sa sve površine u građevinarstvu.Jednostavno,uveličava vreme obrade nanesenog materijala.


Citat:
SlobaBgd Šta je to odšrafna?







Odšrafne zovemo to što samo sebi reže put


a ovo su šrafovi
[ deki77 @ 11.12.2015. 12:39 ] @
Citat:
bakara:
Jel posle gletujete cele ploce ili samo spojeve, kako je pravilno?

Sve opet zavisi..
A to što zavisi je nadzorni organ koji određuje kako želi odnosno šta mu stoji u planu.
Po svetom pravilu Knauf-a i Rigips-a gletuju se samo spojevi i uglovi.
Po iskustvu majstora i firmi.....oni to tankim slojem sve pregletuju.
To se obično odnosi na plafone...zbog lampi i rasvete....svaka tačka se vidi.Teško je 100% sve to ispraviti.
Obično ako su zelene ploče na plafonima treba ih cele pregletovati...
[ Brkic @ 26.12.2015. 20:20 ] @
Da ponovo priupitam,
uzeo sam ugaoni profil da ojačam spoj dve ploče jer je prolazno tu...
ima li neki poseban način montiranja ugla,kako treba obraditi ploče na spoju pre stavljanja ugaonog profila da tu ne ispadne deblje... ?


Koje rende preporučujete za obaranje ivica na spoju dve ploče,imam dosta spojeva i kvadrata pa da ne idem skalpelom ?

Takodje da pitam oko gletovanja postavljenih ploča,belih ploča,jer je dobar izdatak a ne tražim staklo površinu,
plafon treba preći sredstvom za impregnaciju pa gletovati zbog osvetljenja gde se sve vidi... a zidove je dosta samo preći sredstvom za impregnaciju tj.podloga pa farbanje bojom-disperzijom ili grešim?
Šta preporučujete za imprefnaciju ploča tj.podlogu?

[Ovu poruku je menjao Brkic dana 26.12.2015. u 21:56 GMT+1]
[ optimizator @ 26.12.2015. 21:07 ] @
Nanesi sloj lepka-smese i utisni lenjirom ili dugačkom libelom sam ugao

Posle obradi ivicu ili ugao ovim nikakvo stanjivanje ploča ne dolazi u obzir.


Rende
[ Brkic @ 02.01.2016. 19:49 ] @
Danas postavio svoj prvi zid od gpsa,pregradni od 2m dužine.
Montaža išla super ali ispuna spojeva i ćošak obraditi sa lajsnom za ugao je išlo užasno sporo.
Prvo kada sam počeo kopati kanale izmedju spojeva ploča stalno mi prolazilo kroz glavu čemu ti kanali kada je to jako mali deo jer na veći deo mrežica naleže na papir, taj kanal se stalno kruni i tu baš i neće biti neku spoj...sve mi se čini da su ti kanali nepotrebni.
Čini mi se da je fabrični oborena ivica dovoljna što se vidi i na ovim slikama da nema kopanja kanala već odmah lepljenje i mrežica?


Uzeo sam rende sa gornje slike i ono nije namenjeno za obaranje ivica već za ravnanje presečenih ivica ili mala korekcija medjusobnih sečenih ploča...

Ugaonu lajsnu sam sa 3 trake lepio. Prvo sam ispunio ugao lepkom i naneo lajsnu, pa traka sa obe strane i ostao sam špic ćoška koji je osta metalni, tu trake nije bilo jer je kruta i ne savija se,neka traka od staklenih vlakana, možda bi papirna bila bolja za ovu namenu. Pošto ostao sam špic ćoška metal onda sam uzeo treću traku i prelomio je na polovini i prelepio preko špica, Sada to izgleda kako treba ali nosi jako puno lepka i vremena.
Možda sam trebao drugačije lepiti ćošak ?
[ optimizator @ 02.01.2016. 22:14 ] @
Odgovor na prvo pitanje smo davno objasnili,konkretno
Citat:
bakara
Kada se spajaju dve ploce sa fabrickim uradjenim ivicama ima to mesto za ispunu, ali kad se sastavljaju, nastavljaju i slicno potrebno je napraviti taj kanal za ispunu kako bi se ploce spojile.

Kako pojasniti još? Jednom rečju,zar nigde nisi rezao ploče,svuda su legle cele? Ako je tako,onda ne da ti se čini,nego zaista je nepotrebno, jer su ivice ili krajevi ploča već dovoljno zaobljeni.
Ako se reže ploča,preporuka je , trebalo bi, savetuje proizvođač itd. da se napravi mali kanal,ali opet svako radi kako hoće,pa samim tim i nije obavezujuće,pogotovo kad radiš sam za sebe.
A rende radi i jednu i drugu stvar,zavisi kako ga držiš.Vodi ga ravno i on će poravnati rez,zakosi malo ruku i dobićeš kosinu.
Traka preko aluminijumskog ugla se ne stavlja. Bočne trake što si stavio sa obe strane tog ugla ne drže ništa,jer ne prelaze preko reza,ili spoja. Ivica se obrađuje samo sa tim uglom,kao na slici. Ili si mogao kupiti plastični ugao za stiropor,koji već ima mrežu,ali ....to ne stavlja niko.
[ bakara @ 02.01.2016. 22:55 ] @
Bas tako, dosta osnovne tehnike smo gore objasnili samo treba pazljivije citati.

Radio si nepotrebne stvari sa coskovima i sa spajanjem ploca, a gore su postavljene i odlicne slike sa primerima.
Samo tako radi, to je sasvim dovoljno, ovo sto si do sad uradio ne smeta jedino sto si sebi zakomplikovao.
[ Brkic @ 03.01.2016. 08:05 ] @
Nekako nisam shvatio da fabrički oborene ne treba dirati pa sam sebi malo zakomplikovao i više posla nametnuo, ipak na kraju sam to ljudski uradio. Sto se tiče ugaone lajsne to mi nije jasno zašto ne traka preko nje jer lepak-ispuna stalno beži sa metala i u tom slučaju je treba puno staviti...nem pojma šta je brže. Posto imam još dosta zidova za raditi biće prilike probati i tu varijantu.
Spoj izmedju gopsa i malterisanog zida sam popunio akrilnim gitom.
[ optimizator @ 03.01.2016. 09:30 ] @
Razni materijali, razne tehnike. Nađi sebi zlatnu sredinu.

https://www.youtube.com/watch?v=jCTrF71ugiw

https://www.youtube.com/watch?v=g9ZbAu1UVDU

https://www.youtube.com/watch?v=-rqQL0nFaLc

https://www.youtube.com/watch?v=S-4zbXdDRZs








[ Brkic @ 07.01.2016. 16:52 ] @
Pregledao sam prepoucene klipove i još gomilu drugih i svako radi drugacije, uglavnom svaki unutrašnji cošak sobe (spoj 2 gips ploce) bandažiraju samolepljivom pa lepak-fug masa ili lepak-papirna-lepak, dok spoljni cošak oko npr.vrata ili nekog pregradnog zida u slovo G na ugaonu lajsnu 50% njih stave bandaž traku pa lepak ponovo.

Dosta nemackih klipova sam pogledao i iznenadilo me da na zidani zid stavljaju podkonstrukciju od drvenih letava, cak i neka cela potkrovlja su uradjena od drvenih letava kao podkonstrukcija. Sa letvama je 4 puta jeftinije nego sa metalom.
[ deki77 @ 07.01.2016. 19:45 ] @
Citat:

Dosta nemackih klipova sam pogledao i iznenadilo me da na zidani zid stavljaju podkonstrukciju od drvenih letava, cak i neka cela potkrovlja su uradjena od drvenih letava kao podkonstrukcija. Sa letvama je 4 puta jeftinije nego sa metalom.


Da, možda jeftinije..
Ali zato 4x brže sa metalnom konstrukcijom.
[ Java Beograd @ 07.01.2016. 20:11 ] @
Ne znam tačno koji si video klip gledao sa letvama, ali ...
Ja sam u Nemačkoj gledao letve u Bauhausu i sličnim radnjama, i mogu ti reći da je to tačno i precizno isečeno, u milimetar, a drvo je apsolutno suvo i zaštićeno nekim zelenakstim premazom.

Ne može se to ni približno uporediti sa građevisnikm letvama 3x5 cm ili štaflama 5x8 cm kakve mogu da se kupe na našim stovarištima.

Naše letve su približno 3 cm x priližno 5 cm, mokre od vode (kiše) jer su u 99% na otvorenom, i još naravno od čamovine, koliko juče posečene. Kao takve, možda nisu loše kao letve za crep, ali nikako, nikako ne pokušavaj da ih koristiš kao podkonstrukciju za GKP.
[ Brkic @ 07.01.2016. 20:34 ] @
Ima baš puno videa sa letvama, čak kako se nivelišu letve kajlama kada ima stomaka...okačiću link.

Naravno da oni rade sa suvim letvama i da su naše mokre i približnih dimenzija, tj.posle sušenja će se dimenzije smanjiti.

Sve sam isplanirao raditi za metalom ali me sada letva zagolicala, pošto imam vremena više od godinu dana za postavljanje, možda da uzmem letve sada i ostavim ih da se osuše do jeseni. Metal za gips me izadje 150.000, a letve bi izašle oko 40-50.000.
[ deki77 @ 08.01.2016. 08:02 ] @
Citat:
Brkic
Sve sam isplanirao raditi za metalom ali me sada letva zagolicala, pošto imam vremena više od godinu dana za postavljanje, možda da uzmem letve sada i ostavim ih da se osuše do jeseni. Metal za gips me izadje 150.000, a letve bi izašle oko 40-50.000.


Nisam baš siguran da si ti to dobro izračunao..
Sa druge strane sušenje letve je malo komplikovaniji proces.A znaj i to da su to čamove letve koje su krive sečene.

Ipak drvena podkonnstrukcija se koristi za manju površinu, i ako ti je ostalo građe od drugih radova pa ujedno iskoristiš letve.
Metalna konstrukcija je urađena tako da ti spojevi,ravni profili osiguraju da zidovi,plafoni,kosine se lako odrade.I budu ravne i postojane

Samo sečenje letvi,ukrajanje,spajanje,nivelacija,instalacija struje,vode i sl....oduzima vreme.

Ipak je to za manje površine..par m2

pozz
[ Java Beograd @ 08.01.2016. 08:48 ] @
Obične letve kupljene na običnom srpskom stovarištu namenjene su za postavljanje crepa. I još možda im se može naći koja druga primena ali nikako za GKP.

Dakle, letve umesto pocikovane konstrukcije - da, ali ne letve za crep.
[ bakara @ 08.01.2016. 11:29 ] @
Ja sam dosta toga napravio sa camovim letvama i staflama 5x3
Na stovaristu se kupuju iskljucivo sirove, 35din/m, u duzinama od 3 ili 4m

Fora je u tome da se sa drvetom veoma jednostavno radi i sve se lako srafi, nije idealno ravno ali moze da zavrsi posao.
Drvo kada se osusi nece iskriviti konstrukciju vec ce se prilagoditi konstrukciji, samo slobodno drvo ce se kriviti prilikom susenja.

Evo, nista se nije iskrivilo, potpuno sirovo drvo.
[ Brkic @ 08.01.2016. 16:11 ] @
Napomenuo sam da su nemci sa letvama radili na zidani zid od cigle, letve utipluju u ciglu i na njih gips koji heftalicom na eksere pričvršćuju,to ide jako brzo, to nema gde sa se krivi, napred-nazad drže tiple i zid, a levo+desno gips ploče. Jedino u potkrovlju na rogovima bi se mogao pojaviti stomak na razmaku izmedju rogova(70-80cm) ali tu isto drže gips ploče koje ne daju nigde.

Pregradne zidove i nešto što se oslanja samo na letve mislim da ne bi bilo OK, tu mora metal.

Inače mislim da su letve 30dim/m, a na količinu oko 25din/m.

Što se tiče sušenja i krivljenja slobodnih letava to ne znam kako bi bilo, imam nešto letava na tavanu što su se osušile i nisu se iskrivile. Možda je bolje sve uraditi sa mokrim ili da se suše montirane ali bez gipsa,samo utiplane u zid ili prikucane za rogove na kant. Ili ih ostaviti u buntu vezane da se tako suše 6 meseci,tada nema krivljenja, ali tada one u sredini nemaju vazduha.


[ optimizator @ 08.01.2016. 16:17 ] @
Na zidove možeš i samo lepkom ako ne stavljaš izolaciju.
https://www.youtube.com/watch?v=zORbXMKNn9w
[ Brkic @ 08.01.2016. 16:29 ] @
Ide vuna 5cm, taman koliko ima letva.

Konačno sam našao par videa montaže na drvo,
https://www.youtube.com/watch?v=OIq9Ub-Tru4
https://www.youtube.com/watch?v=lLkdluzRgO4



[Ovu poruku je menjao Brkic dana 08.01.2016. u 20:40 GMT+1]
[ deki77 @ 09.01.2016. 21:47 ] @
Citat:
Brkic: Ide vuna 5cm, taman koliko ima letva.

Konačno sam našao par videa montaže na drvo,
https://www.youtube.com/watch?v=OIq9Ub-Tru4
https://www.youtube.com/watch?v=lLkdluzRgO4



Pomešao si..
To su fermacell plate...koje nisu GKP (gips-karton-plate) Rigips,Knauf
Drugačiji sistem montaže i namene..

Citat:
Fermacell ploče su građevinske ploče koje se mogu koristiti u vlažnim prostorima, a istovremeno nude i protivpožarnu zaštitu. Pružaju maksimalnu stabilnost, zvučnu i toplotnu izolaciju. Ploče Fermacell su izrađene od gipsa, papirnih vlakana i vode. Ekološke su, otporne na udarce i podnose velika mehanička opterećenja. Primerene su i odlične za upotrebu u stambenim prostorima i suštinski doprinose dobroj mikroklimi u prostorijama. Sve značajniju ulogu igra i građevinsko-biološka besprekornost ploča Fermacell.


[ SunnyBoy @ 31.05.2019. 13:29 ] @
Koji je savet za tiple za plafon.
Plafon je radjen od fert ispune - kako se nekad radilo: od keramickih blokova su namestene grede, potom grede poredjane na zid i prelivene betonom. Odozdo se vide samo blokovi. Ako se proba busenje, blokovi su suplji. Na spojevima blokova se nailazi na uzak sloj armiranog betona.

Svuda se pominju metalne tiple, ali nisam siguran da ce keramika izdrzati. Busenje u armirani beton sirine 1-2cm isto nije bas neko resenje.
[ Java Beograd @ 31.05.2019. 13:54 ] @
Imaš takozvane "gužvajuće" tiple, koje su namenjene šupljoj cigli
[ Darko Nedeljković @ 31.05.2019. 16:38 ] @
Guzvajuce su dobre za zid, a za plafon moras uzeti leptir tiple, naprimer:
https://www.njuskalo.hr/gradev...al/leptir-tipla-oglas-23711055

Ova se krilca skupe kad guras u rupu, a kad udje rasire i onda nema nazad. Cena im je takva kakva je, ali drzi. Probao sam i druge varijante i mozes ih zaboraviti.
[ bakara @ 31.05.2019. 21:24 ] @
^^
Ne trebaju te, trebaju mu guzvajuce kao sto ja java pomenuo.
[ Java Beograd @ 01.06.2019. 07:10 ] @
Da pojasnim
Leptir tipla je odlična za gips. Teoretski, može i za šuplju ciglu, ali samo u varijanti kad rupa zapadne baš u najširi prazan deo šuplje cigle. A to je prilično redak slučaj. Ti bušiš, a gde će da se potrefi rupa u profil cigle - nemaš pojma. Zato, gužvajuća tipla može da odradi posao za sve moguće varijante, tj. pozicije rupe u šupljoj cigli.
[ bakara @ 01.06.2019. 13:20 ] @
postoje vec originalne rigips i knauf ukucavajuci sraf sa tiplom, tako da ne treba puno mudrosti za to.
on je vec napravljen da se sa njim jako brzo radi.
nije bas univerzalno upotrebljiv za neke druge montaze osim za profile.

Znaci dovoljno je samo probusiti rupu i samo u nju ubaciti i ukucati tipl zajedno sa srafom koji ne mora ni da se srafi.
Ima da se kupi tamo gde se prodaju i gips ploce i prateci materijal.

E tek ako ovo ne drzi ja bi otisao u radnju i kupio fischerove tiplove :)

Ovako to izgleda:




[ Darko Nedeljković @ 01.06.2019. 13:47 ] @
Bakara, jesi li ti to ikad radio, ili samo procitao negde? Ovo sto si napisao ti je za beton, a za plafonske suplje cigle ne sme ni u ludilu. Guzvajuce mozda mogu, nije problem da ce se tipla izvuci, nego sto ce cigla okolo da ispuca od tezine, pa ako je covek sklon riziku nek proba, ako mu tu deca ne zive. Leptir tiple rasporedjuju tezinu na vecu povrsinu i jedino kod njih ne dolazi do pucanja cigle. Jedini razlog zasto bi neko probao da izbegne leptir tiple je cena, ali izbegavanje je samo da ako hoces da uzmes novac i pobegnes, a investitor te ne moze naci kad mu padne plafon. Imas naprimer na google da nadjes vest sa sve slikama, naslov - pao plafon u skoli, tacno se vidi da izvodjac nije hteo da koristi skupe leptir tiple. A ti si ovde uvazeni clan foruma, ne ocekuje se bas da pobegnes kad plafon padne i povredi nekog, pa da znamo sa kojim iskustvom garantujes da to moze, da ne bude posle - ja se u to uopste ne razumem i ne snosim odgovornost za posledice. Ja pisem sa iskustvom nekog ko je vise puta samostalno postavljao knauf GKP i za leptir tiple garantujem da je pouzdano resenje, ostalo je lutrija.

[Ovu poruku je menjao Darko Nedeljković dana 01.06.2019. u 15:05 GMT+1]
[ SunnyBoy @ 01.06.2019. 14:51 ] @
Na puno mesta se moze naci upozorenje da se ne koriste plasticne tiple na plafonima, samo metalne. Svi primeri koje sam nasao na YT su uglavnom za betonski plafon, a ne za suplju blok. Hemijske tiple proizvodjaci hvale, ali ne znam koliko bi one bile dobro resenje, te da li se uopste u ovom slucaju isplate.

Problem je u rasporedu opterecenja, kod plafona je sila tako rasporedjena da cupa tiplu (pod 90 stepeni u odnosu na povrsinu), dok u zidovima pritiska na dole (na sam zid). Plastika vremenom verovatno propada, pa je pitanje posle 30-40 godina koliko bi plafon bio siguran. Zato sam pitao za iskustva.

No, postoji jos jedno resenje, a to je da kada je prostorija uza od 5m, resetka se uradi sa CW/UW profilima, umesto sa CD/UD i kacenjem. U tom slucaju celu tezinu bi nosili bocni zidovi. Teoretski, ne bi trebao da se pojavi "stomak" na plafonu, ali...
Cena u razlici CW/UW naspram CD/UD profila bi verovatno bila pokrivena time sto nema plafonskih tipli, visilica, te resetka ne bi bila dupla sa spojnicama.

Ovo je primer mogucih metalnih tipli:













Evo i plasticnih




Par videa:


[ bakara @ 01.06.2019. 15:41 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:
Bakara, jesi li ti to ikad radio, ili samo procitao negde? Ovo sto si napisao ti je za beton, a za plafonske suplje cigle ne sme ni u ludilu. Guzvajuce mozda mogu, nije problem da ce se tipla izvuci, nego sto ce cigla okolo da ispuca od tezine, pa ako je covek sklon riziku nek proba, ako mu tu deca ne zive. Leptir tiple rasporedjuju tezinu na vecu povrsinu i jedino kod njih ne dolazi do pucanja cigle. Jedini razlog zasto bi neko probao da izbegne leptir tiple je cena, ali izbegavanje je samo da ako hoces da uzmes novac i pobegnes, a investitor te ne moze naci kad mu padne plafon. Imas naprimer na google da nadjes vest sa sve slikama, naslov - pao plafon u skoli, tacno se vidi da izvodjac nije hteo da koristi skupe leptir tiple. A ti si ovde uvazeni clan foruma, ne ocekuje se bas da pobegnes kad plafon padne i povredi nekog, pa da znamo sa kojim iskustvom garantujes da to moze, da ne bude posle - ja se u to uopste ne razumem i ne snosim odgovornost za posledice. Ja pisem sa iskustvom nekog ko je vise puta samostalno postavljao knauf GKP i za leptir tiple garantujem da je pouzdano resenje, ostalo je lutrija.

[Ovu poruku je menjao Darko Nedeljković dana 01.06.2019. u 15:05 GMT+1]

naravno da sam koristio bas na plafonu od monte i giter blokovima.
Zapravo ta ukucavajuca tipla je standardni knaufov nacin montiranja.

I ako mu tehnickni ne fali nista, leptir tipl je jako spor nacin montaze, ne mogu ni da zamislim da bi majstori pristali da radi gips konstrukciju sa time, leptir tiple su za gips i sl ploce.


[ SASASTA @ 01.06.2019. 20:07 ] @

1- ocena 2 , moze da prodje ali nije neki kvalitet , losi su mu prelazi

2-5 kvalitetno i ispravno

3-2 los posao , pre trake popunjavas dublje , nakon trake samo uz traku , ne ovako

4- bilo bi 5 da stavlja rigips pre ugaone lajsne i armaturnu traku , ovako 3 , bez trake ce verovatno pucati

[Ovu poruku je menjao SASASTA dana 02.06.2019. u 17:05 GMT+1]
[ tenzorSSM @ 04.06.2019. 23:16 ] @
Ako može neki link ili slika gde se vidi pad GK plafona a da je uzrok pada bio izbor tipli . Istina je da je mnogo upozorenja vezanih za viseće plafone da se ne koriste plastične tiple , ali to nema veze sa nosivosti istih već ima veze sa protivpožarim propisima . Jer kod upotrebe plastičnih tipli u slučaju požara može doći do pada plafona zbog topljenja plastike . Naravno sve će pasti i otpasti čak i čelične u slučaju velikog požara ali je pitanje za koje vreme . Postoje opšta pravila o primeni tiplova i to ima u gotovo svakom katalogu renomiranih proizvodjača . Kod tiplovanja u šuplje opekariju pogotovo u "punioce " ili "elemente " , pored pravilnog izbora tiple , vrlo je bitan i način bušenja , čak i presudan . I tu je upotreba udara ili vibracije prilikom bušenja apsolutno nepreporučljiva zbog razaranja gornje ivice lamele u koju se buši . Rupa se buši da kažem glodanjem bez ikakvog udarca . Upotreba "nabijajućih " ili "udarnih tipli " je apsolutna nepreporučljiva kod primene u šupljim materijalima . Jer se širenje tiplje usled prodora nazubljenog eksera širenje tiple dešava u šupljini a ne u punom materijalu . Gužvajuće tiple ali ne "peramika plast " se primenjuju tako da se prvo rupa pravilno izbuši a zatim se koristi šraf koji je minimalno duži od tiple i debljine materijala koji se pričvršćuje bar za 20 mm a sve to da bi se gužvanje tiple pravilno obavilo kod tiplovanje u šuplju opekariju se koriste tiple sa "kragnom " npr Wurth zebra , Ficsher SX i to zato što "kragna sprečava upadanje tiple kroz probušenu rupu , ukoliko se radi o iskusnom monteru mogu se koristiti i tiple bez "kragne " ali je teško ovako objasniti postupak . Upotreba "leptir" tipli je uslovno primenjljive ukoliko se koriste visilice ali su totalno neprimenljive kod upotrebe distancera , zbog raspona rupa na distanceru .Medjutim kod upotrebe leptir tipli nikako ne treba izostaviti jedan veliki problem a to širina rupe koja je uvek veća od prečnika šrafa pa i kod tiplovanja visilica može doći do pojave klaćenja istih .A kad se visilica klati onda se klati i samo sidro pa dolazimo do potencijalne opasnosti od iskakanja jednog kraka sidra iz falca na cd profilu , a to je već vrlo ozbiljan problem koji i dovodi do padanja GK plafona . Kad se u pretraživač ukuca "pad plafona " i ode se na fotografije vide se jasno samo cd profili na podu bez ijednog sidra ili visilice ili distancera . Upravo je za te padove odgovorno čupanje kraka sidra . Kod tipa plafona "fert " tiplovanje se primenjuje samo u fert gredicu nikako u punioc . Kod plafona gde je upotrebljen sistem ručno pravljenih "monti" tiplovanje se vrši u prostor izmedju dve monte jer tu beton od same ploče vrlo blizu pa je samo tiplovanje mnogo sigurnije .
[ SunnyBoy @ 05.06.2019. 08:11 ] @
tenzorSSM, hvala na pojasnjenjima.
Kao sto sam napisao, u pitanju je plafon pravljen od monti. Kako ga nisam ja pravio, ne znam kolika je sirina betona izmedju monti, niti da li ce ubaceno betonsko gvozdje predstavljati problem (ima se, moze se, nisu zalili). Trenutno nisam u mogucnosti da probam, ali cu probati prvom prilikom.
[ SunnyBoy @ 07.06.2019. 09:30 ] @
Kako resavate ugradnju stucni (otvora za dimnjak)? Da li koristite betonske stucne, pa ih lepite na zid, ili metalne u kombilaciji sa vatrootpornim GK plocama?
Ako su betonske, cime ih lepite (cementni lepak)? A ako su limene, sta se koristi za fiksiranje i izolaciju? Pur pen, cementni lepak, nekakvo tiplovanje, limeni profili? Da li se dodaju nekakvi nastavci (samotna ili betonska cev) da bi se rozetna bolje fiksirala i udaljila na potrebnu daljinu od zida? Ako se uzme u obzir da je debljina izolacija (razmak od zida do GK) oko 5cm + debljina GK 1.2cm, to izadje preko 6 cm, a stucne su uglavnom te dubine ili cak i manje. Isto je i pitanje za vratanca za ciscenje dimnjaka.

Primer


Primer vratanaca



PS: Primer montiranja gotovih elemenata