[ marcoreus10 @ 01.05.2016. 00:46 ] @
Zdravo svima. Imam par pitanja. Naime, potpisao sam ugovor u oktobru 2014 sa sbb-om, studentski paket sam uzeo u trajanju od 12 meseci. Ugovor je zvanicno trebao da istekne u oktobru 2015-te. E sad, posto sam ja sa cimerom ziveo u stanu, on svoj deo nije placao, i dug postoji i dalje u iznosu od 7000 din. Iskljucili su i internet i jablovsku, nebitno je to, mene zanima da li raste kamata na dug, koji je rok za placanje tog duga pre nego sto zaprete tuzbom ili kako to vec ide. Kad god sam otisao u sbb, radnici mi kazu da platim sto pre da ne nabiju kamatu,mada nisu do sada cimali, ali me plasi koje su posledice ako ne platim u skorije vreme, posto je ugovor na moje ime. Jel imao neko slicno iskustvo sa ovim?

Da, i dalje je ruter kod mene i nece da ga prihvate sve dok ne izmirim zaostale obaveze.
[ whitie2004 @ 01.05.2016. 08:14 ] @
Sve dok je oprema kod tebe oni ti i dalje zaracunavaju svakoga meseca novu "gluparinu".

Inace, dobijas uredno racune postom i vidis koliko ti svakoga meseca dodaju i koliko je to ukupno. Ako iz bilo kog razloga to ne dobijas idi kod njih ili se javi telefonom da ti kazu te iznose ...
[ Aleksandar Đokić @ 01.05.2016. 18:13 ] @
Prijavice te FBI-ju :).
[ JankoNIS @ 01.05.2016. 20:42 ] @
FBI radi unutar granica USA, a za njega ce pre biti CIA.

Malo sale nije naodmet. Bolje idi plati sve sto dugujes jer te to ceka kad-tad.
[ Aleksandar Đokić @ 02.05.2016. 01:27 ] @
Citat:
FBI radi unutar granica USA


pa zato sam to i napisao, nisi ukapirao
[ anon115774 @ 02.05.2016. 08:57 ] @
Citat:
marcoreus10:ali me plasi koje su posledice ako ne platim u skorije vreme, posto je ugovor na moje ime. Jel imao neko slicno iskustvo sa ovim?


A sta tebe tacno zanima?

Sa pravne strane je prilicno jasno. Napravio si dug i treba da ga platis. Verovatno ce da te daju privatnom izvrsitelju koji ce prvo da ti blokira sve sto imas u svim bankama u zemlji. Onda ce verovatno da ti zakuca na vrata radi zaplene imovine. To je ono sto ce najverovatnije da se desi a kao sto navedoh - nije mi bas jasno koje je tvoje pitanje odnosno sta te tacno zanima?
[ bgd sat @ 24.08.2016. 13:37 ] @
Citat:
marcoreus10:
potpisao sam ugovor u oktobru 2014 sa sbb-om, Ugovor je zvanicno trebao da istekne u oktobru 2015-te.


Ugovor ne moze da istekne samo moze da se raskine ili da se eventalno odjavis,
postoji klauzula u najvecem broju slucajeva i sa sbb da se rok vaznosti ugovora automatski produzava za recimo 2 godine,
poverilacko-duznicki odnos je uspostavljen i nema smetnji ni prepreka da se udje u izvrsni postupak radi naplate potrazivanja,
zabelezeni su slucajevi u praksi i kada gradjani vrate opremu ali ne zatraze formular odjave jer prilikom odjave se placa neka ugovorna naknada nesto poput kazne radi raskida ugovora imaju te fore dug im nastaje teci i dalje do nekog iznosa dok ne podnesu predlog za izvrsenje dalji tok verovatno zans i sam kako to ide plenidba,blokada.......
U njihovom si sistemu i dalje cak i kada vratis opremu sve dok zvanicno ne potpises odjavu.


[ anon115774 @ 24.08.2016. 15:05 ] @
Problem je sto kod nas niko ne razlikuje "ugovor na odredjeno vreme" od "ugovorne obaveze" pa se tako sigurno i ovde radi o "ugovornoj obavezi" dok pokretac na osnovu toga misli da je ugovor "na odredjeno" i da je istekao nakon godinu dana...
[ Lavlja_Jazbina @ 24.08.2016. 19:45 ] @
Citat:
Ugovor ne moze da istekne samo moze da se raskine ili da se eventalno odjavis,

Odakle ti ovo ?! Ugovor traje onoliko na koliko je odredjen i na toliko se potpisuje.E sad sbb je posebna prica posebno ce biti

posto su kupili ikom.Mogu oni kao i oni klosari iz vipa da imaju svoje pred raskide i raskide ugovora,koji prelazi na decu o istala pokolenja.

Ovo na kraju malo sarkaticno.
[ Sceka @ 24.08.2016. 22:38 ] @
Citat:
bgd sat:
Ugovor ne moze da istekne samo moze da se raskine ili da se eventalno odjavis,
postoji klauzula u najvecem broju slucajeva i sa sbb da se rok vaznosti ugovora automatski produzava za recimo 2 godine,

Ne produzava se automatski. Potpisuje se na odredjeno vreme (uglavnom na 24 meseca ali ima i raznih varijanti na 12 meseci...) i kada to vreme istekne nema vise UO ali se nastavlja isti paket - ako korisnik drugacije ne odluci. Nema nikakve "klauzile" u smislu koji impliciras.

Raskidanje ugovora (Ugovorne Obaveze) je moguce u svakom trenutku trajanja postojeceg ali se placaju penali. Ne placa se nista samo ako je korisnik bez UO ili mu je vreme UO isteklo. Vrati se/razduzi se oprema koju korisnik duzi na revers i to je to. Naravno > pre raskida ugovora i/ili odustajanja od usluge vracanjem opreme mora da se plati sve sto nije placeno.

Citat:
poverilacko-duznicki odnos je uspostavljen i nema smetnji ni prepreka da se udje u izvrsni postupak radi naplate potrazivanja,

Tacno.


Citat:
zabelezeni su slucajevi u praksi i kada gradjani vrate opremu ali ne zatraze formular odjave jer prilikom odjave se placa neka ugovorna naknada nesto poput kazne radi raskida ugovora imaju te fore dug im nastaje teci i dalje do nekog iznosa dok ne podnesu predlog za izvrsenje dalji tok verovatno zans i sam kako to ide plenidba,blokada.......
U njihovom si sistemu i dalje cak i kada vratis opremu sve dok zvanicno ne potpises odjavu.

Nema tu nikakav "formular odjave". Kao sto sam napisao, kad se razduzi oprema dobija se potvrda da je to uradjeno i to je sve sto korisnik treba da ima. Nema drugog nacina. Dok god je oprema kod korisnika, korisnik placa (ono sto koristi, paket/e, pojedinacne usluge...). Penali se, kao sto sam vec napisao, placaju samo ako se raskida UO na 12/24 meseca (ili vec na koliko je potpisano) - ne postoji nikakav drugi nacin/oblik naplacivanja bilo kakvih penala.

Treba razlikovati stanje pod UO i bez toga. To je ono sto inace buni neobavestene, sto nije razlog da se stvara dodatna konfuzija proizvoljnim tumacenjima necega sto je vrlo konkretno i sto se vrlo dobro zna (i provereno mnogo puta u praksi).


Pozdrav!
[ Java Beograd @ 25.08.2016. 08:05 ] @
I ja imam relativno pozitivna iskustva (pre bih rekao "neutralna") sa SBB.

Imao ugovornu obavezu 2 godine, plaćao koliko je trebalo, istekla ugovorna obaveza, zvali me i ponudili popust ako se ponovo obavežem na 2 godine. Nisam hteo. Nastavio sam da plaćam istu cenu, ali sa mogućnošću da prekinem ugovor kad god zaželim. Posle neznamnija oko 6 meseci, pozovem njihov kontakt centar, raspitam se o proceduri raskida ugovora, i kažu mi da je najzgodnije da dođem do njih i vratim opremu negde poslednjeg ili pretposlednjeg dana u mesecu, da bih potpuno iskoristio taj mesec a da se ne započne novi, jer onda fakturišu ceo mesec.
OK, tako i uradim, dođem pred kraj meseca, vratim opremu, na njihovom šalteru platim poslednji tj. tekući mesec (da bi se odmah videlo u sistemu), i sad ne sećam se baš tačno, ali dobio sam neku potvrdu ili papir u kome piše da nemam nikakvih obaveza prema SBB (ne sećam se tačno) i to je to. Hvala lepo doviđenja, hvala lepo i vama, doviđenja.

Nikakvi penali, nikakve kazne, dodatni rokovi i slične gluposti.






Ne kapiram šta nekim forumašima nije jasno oko "ugovorne obaveze na određeno vreme" ?

Potpišeš ugovor i time se obavežeš da ćeš da koristiš njihove usluge minimum neko određeno vreme. Jednu ili dve godine. Zato, dobiješ opremu na korišćenje za dž ili kod mobilnih operatera dobiješ fontele za dinar, ili dobiješ popust u ceni ili nešto slično.
Niko te ne bije po ušima da to tražiš. Nisu ni oni ludi da ti daju opremu za dž na korišćenje a da ti posle mesec dana kažeš "neću više". Mislim, meni su dali i satelitsku antenu, i risiver samo sam platio oko 20€ majstoru da sve to montira, poveže i pusti da radi. Oni imaju računicu, kalkulaciju da su posle tog vremena već u plusu, i onda OK, možeš i da raskineš ugovor.

E sad, ako si dobio neke posvlastice, privilegije, nižu cenu, opremu za dž i potpisao da ćeš da koristiš njihove usluge dve godine, a predomisliš se, i posle tri meseca kažeš "neću više", e jbg, to košta.
[ anon115774 @ 25.08.2016. 08:20 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Citat:
Ugovor ne moze da istekne samo moze da se raskine ili da se eventalno odjavis,

Odakle ti ovo ?!


Odatle sto ni ti ne razlikujes "ugovornu obavezu" od "ugovora na odredjeno vreme". Hint: vidi moju prethodnu poruku na ovoj temi.
[ RoRa @ 25.08.2016. 19:33 ] @
Kamata na dug se obračunava u trenutku plaćanja duga. A obračun kamate je stvar poslovne politike poverioca. Država je zabranila ranije rado korišćen obračun kamate na kamatu.
[ Lavlja_Jazbina @ 25.08.2016. 21:02 ] @
Citat:
Informer:
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Citat:
Ugovor ne moze da istekne samo moze da se raskine ili da se eventalno odjavis,

Odakle ti ovo ?!


Odatle sto ni ti ne razlikujes "ugovornu obavezu" od "ugovora na odredjeno vreme". Hint: vidi moju prethodnu poruku na ovoj temi.

Pa prosvetli me i kazi mi razliku.Koji od ova dva ugovora se automatski produzuju?

Drugo,to sa temom nema nikakve veze.On ima raspravu sa svojim cimerom,drugom,ortaćem a ono sto ga prvo kaci je duznicka docnja.

A kao trece ugovor je malo slozena zavrzlama od ponude pa kako se prihvata itd.

To sto on misli da bez raskida (dogovora) i vracanje opreme je zavrsio posao je glupo i komentarisati.

Kao sto je vec pomenuto,imas ugovor na 24 meseca i tel.za jedan dinar,zavrsena prica posle 24 meseca.

Po tebi i kada vratis kredit u banci banka ti opet prebaci pare bez da te pita i placaj ratu ponovo.

[ Darko Nedeljković @ 25.08.2016. 21:13 ] @
Da li ovo zaista tako funkcionise:
Citat:
whitie2004:
Sve dok je oprema kod tebe oni ti i dalje zaracunavaju svakoga meseca novu "gluparinu".

U slucaju da su ga iskljucili?
Ja mislim da ne moze. Da bi se usluga naplacivala, mora biti omoguceno njeno koriscenje. Ako operater sam iskljuci uslugu, kojim pravom je onda naplacuje? Tipa, ja i ti napravimo ugovor da ja tebi dozivotno pruzam neku uslugu, a ti mi placas, s tim da ako ja prekinem da ti pruzam uslugu ti i dalje placas? Mislim da takav ugovor nema velike sanse na sudu.
[ Lavlja_Jazbina @ 25.08.2016. 22:24 ] @
Citat:
U slucaju da su ga iskljucili?
Ja mislim da ne moze. Da bi se usluga naplacivala, mora biti omoguceno njeno koriscenje.

Ma kakvi.To ti je i u telekomu isto.Znam od pre 6-7 godina.Renovirao lokal i otkaceno sve,bez protoka.Ma stizali racuni

plus opomena.
[ SlobaBgd @ 25.08.2016. 23:09 ] @
Ne naplaćuju oni protok već MOGUĆNOST protoka. To što si ti isključio internet je tvoja privatna stvar, mogao si da ga koristiš i to treba da plaćaš.
Kao u onom vicu kad Mujo traži pare od recepcionera u hotelu na kraju odmora, zato što je mogao da kresne Fatu, a to košta.
[ Java Beograd @ 26.08.2016. 07:44 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:Da li ovo zaista tako funkcionise:
Citat:
whitie2004:Sve dok je oprema kod tebe oni ti i dalje zaracunavaju svakoga meseca novu "gluparinu".
U slucaju da su ga iskljucili? Ja mislim da ne moze ...


Vidi, u ovoj problematici, teoretski, lud i zbunjen imaju bar nekoliko desetina kombinacija. Tipa: "vratio samo deo opreme i podneo zahtev za raskid" ili "vratio svu opremu, ali nije podneo zahtev za raskig ugovora" ili "tražio raskid ugovora ali izgubio opremu", "istekla ugovorna obaveza, ali nastavio da koristi i nije plaćao" ...

I tako dalje i tako dalje - igranka bez prestanka.

Pa onda, da li ovaj ima pravo na ovo ako onaj uradio ono, prema zakonu ovom ili onom. Naravno, baš, baš dokoni forumaši mogu da razglabaju do mile volje. Ali, svi znamo šta radi lud zbunjenom.

Ja napisah svoje iskustvo. Znao sam šta hoću, znao sam šta potpisujem, dok sam koristio plaćao sam, kad više nisam koristio, vratio opremu i raskinuo ugovor. Čiča Miča, gotova priča.

Ali, izgleda da neki ljudi baš vole da budu zbunjeni dok se druže sa ludim.
[ anon115774 @ 26.08.2016. 08:17 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Citat:
Informer:
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Citat:
Ugovor ne moze da istekne samo moze da se raskine ili da se eventalno odjavis,

Odakle ti ovo ?!


Odatle sto ni ti ne razlikujes "ugovornu obavezu" od "ugovora na odredjeno vreme". Hint: vidi moju prethodnu poruku na ovoj temi.

Pa prosvetli me i kazi mi razliku.Koji od ova dva ugovora se automatski produzuju?

Drugo,to sa temom nema nikakve veze.On ima raspravu sa svojim cimerom,drugom,ortaćem a ono sto ga prvo kaci je duznicka docnja.

...

Kao sto je vec pomenuto,imas ugovor na 24 meseca i tel.za jedan dinar,zavrsena prica posle 24 meseca.

Po tebi i kada vratis kredit u banci banka ti opet prebaci pare bez da te pita i placaj ratu ponovo.



Vidi, ja nisam video i procitao taj njegov ugovor ali sam spreman da stavim velike pare na opkladu da je u pitanju "ugovorna obaveza" a ne "ugovor na odredjeno" sto znaci da ugovor ne istice nego ugovorna obaveza istice. To su dve veoma razlicite stvari. Pa koji bi interes bio bilo kom operateru da ima ugovore na odredjeno? Zasto bi pucali sebi u nogu?

I to sto spominjes automatsko produzenje to je u pitajnu produzetak ugovorne obaveze a ne samog ugovora.

Dodatni je problem u tome sto prodavci na licu mesta ne koriste termin "ugovorna obaveza" nego kazu: "ugovor vam vazi godinu/dve dana" i to onda unosi jos veci zbun kod korisnika koji ni ovako ne razlikuju ugovornu obavezu od ugovora na odredjeno.

Dakle, njemu nije nista isteklo a to sto je on mozda vratio opremu nista ne menja. U ugovoru je definisano kada i na koji nacin on moze da ga raskine.
[ Java Beograd @ 26.08.2016. 08:38 ] @
Citat:
Informer: Vidi, ja nisam video i procitao taj njegov ugovor ali sam spreman da stavim velike pare na opkladu da je u pitanju "ugovorna obaveza" a ne "ugovor na odredjeno" sto znaci da ugovor ne istice nego ugovorna obaveza istice. To su dve veoma razlicite stvari.


Slažem se.

U 99% slučajeva (naravno ni ja ne smem da tvrdim za konkretan ugovor) svi naši operateri idu na varijantu: ugovorna obaveza od godinu ili dve (zauzvrat se dobije ili oprema ili "prva tri meseca po jedan dinar", ili neki drugi benefit) a onda ugovor nastavlja da važi, tj. teče na neodređeno vreme s tim da svaka strana ima pravo da zatraži raskid ugovora kad god želi.

Ja nisam čuo da neki operater nakon isteka ugovorne obaveze od godinu ili dve automatski produži ugovornu obavezu. Nema toga po automatiznu. Postoji varijanta, ali da prethodno zovu, nude popuste ili neke druge povlastice, i onda ako se korisnik složi potpiše se nova ugovorna obaveza. Drugačije ne.

Takođe nisam čuo za varijantu da se potpiše ugovor na dve godine, a onda prestane svako važenje. Šta onda ? Ako je mobilni operater, nemaš više svoj broj ? Ili ako je TV operater, odjednom nemaš signal ?

U periodu posle ugovorne obaveze, operater može po želji da podigne cenu usluga, da ukine postojeći paket i slično. Ranije su ovo radili i dok je trajala ugovorna obaveza (bio je to pravi divlji zapad) ali u skorije vreme, bar što se tiče većih operatera, u vreme trajanja ugovorne obaveze nema promene cena i/ili paketa usluga.
[ Darko Nedeljković @ 26.08.2016. 08:44 ] @
Citat:
Java Beograd:
Vidi, u ovoj problematici, teoretski, lud i zbunjen imaju bar nekoliko desetina kombinacija. Tipa: "vratio samo deo opreme i podneo zahtev za raskid"...

Ako sam dobro primetio, SBB neplatisama fizicki "presece" kabl u zgradi, a internet im jos ranije daljinski iskljuci. Tako kako objasnjavas, teoretski bi moglo da se desi da neko ode u inostranstvo zaboravivsi da raskine ugovor sa SBB i kad se vrati posle 40 godina saceka ga racun od milion evra za sve te godine nekoriscenja plus kamate
Mislim da provajderi ipak posle nekoliko meseci neplacanja precvikaju zicu i nema daljeg tarifiranja, samo te tuze za dotadasnji dug. Naravno, to pod uslovom da je istekla ugovorna obaveza.
[ Java Beograd @ 26.08.2016. 09:01 ] @
Citat:
Darko Nedeljković: Tako kako objasnjavas, teoretski bi moglo da se desi da neko ode u inostranstvo zaboravivsi da raskine ugovor sa SBB i kad se vrati posle 40 godina saceka ga racun od milion evra za sve te godine nekoriscenja plus kamate :D

Ha ! Pa nego šta ? Čuj "zaboravio da raskine ugovor". Isto kao kad bih ja zaboravio za isključim TA peć, i ona radi godinama i troši struju ? I šta onda, treba da se čudim ako me sačeka račun sa kamatama ?
Ili, neko iznajmi garažu, i "zaboravi" pa raskine ugovor o najmu, pa ode u inostranstvo ?!

Dobro, sad, ako ćemo bukvalno, 40 godina je previše dug period, ljudi umru, dešavaju se ratovi, propadaju države i kompanije ... Ali u nekim normalnim okvirima, neznamnija, nekoliko godina, i te kako si dužan i za račune i za kamate ako "zaboraviš da raskineš ugovor".

Ako postoji ugovor na neodređeno vreme, i nijedna stranka ne zatraži raskid, on traje. I traje, i traje.



Ograđujem se samo u smislu da ne mogu znati kako izgleda konkretan ugovor sa SBB. I ne znam da li u ugovoru stoji klauzula "ako SBB prekine isporuku usluga korisnik je dužan da plaća i dalje / nije dužan više da plaća "



E sad, kapiram, ti objašnjavaš varijantu da jedna strana prestane da plaća, onda druga strana prestane da isporučuje usluge, i onda ko je tu kome dužan ? To ne znam, nisam sudija ni advokat, nemam uvid u sudsku praksu kod sličnih sporova.
[ whitie2004 @ 26.08.2016. 09:49 ] @
Citat:
Postoji varijanta, ali da prethodno zovu, nude popuste ili neke druge povlastice,
i onda ako se korisnik složi potpiše se nova ugovorna obaveza.

To kod SBBa ne postoji. Povlastice i pogodnosti postoje samo za nove korisnike. Ako si imao pauzu u koriscenju od gore spomenutih 40 godina, opet nisi u kategoriji povlascenih. Obican stari, bezvredan konzument ...
[ Sava @ 26.08.2016. 10:40 ] @
Svaki ugovor sadrži i klauzulu o raskidu, bez toga bi bio manjkav. Problem je što naši ljudi ne vole da čitaju već tumače kako oni misle da treba da bude.
Ugovorna obaveza ističe nakon proteka ugovorenog roka i nakon toga ugovor može biti raskinut, izmenjen ili obnovljen. U praksi SBB ne radi ništa i nastavlja sa dotadašnjom uslugom pod istim uslovima s tim što obe strane mogu da raskinu ugovor u svakom trenutku. Raskid mora da se zatraži po pravilu pismenim putem u nekom roku predviđenim ugovorom.
[ Java Beograd @ 26.08.2016. 10:50 ] @
Citat:
whitie2004:
Citat:
Postoji varijanta, ali da prethodno zovu, nude popuste ili neke druge povlastice, i onda ako se korisnik složi potpiše se nova ugovorna obaveza.
To kod SBBa ne postoji. Povlastice i pogodnosti postoje samo za nove korisnike.
Ne znam kako je sada, ali dok sam ja koristio Total TV, mene su lično zvali nakon isteka ugovorne obaveze i nudili nižu cenu, ako potpišem na nove dve godine. Pošto sam već planirao Open IPTV, odbio sam, i koristio još oko šest meseci, i onda vratio opremu, platio poslednju ratu i raskinuo ugovor. (već sam pisao) I sve u najboljem redu.
[ anon115774 @ 26.08.2016. 11:06 ] @
Citat:
Sava:Ugovorna obaveza ističe nakon proteka ugovorenog roka i nakon toga ugovor može biti raskinut, izmenjen ili obnovljen.


Moze da bude raskinut ili izmenjen ali ne i obnovljen. Kako mozes da obnovis ugovor koji nije ni istekao ni raskinut?

Moze da se obnovi samo ugovorna obaveza.
[ Sava @ 26.08.2016. 11:27 ] @
Ispravno zapaženje.
[ Darko Nedeljković @ 26.08.2016. 13:15 ] @
Citat:
Java Beograd:
Čuj "zaboravio da raskine ugovor". Isto kao kad bih ja zaboravio za isključim TA peć

Ne razumem sta si hteo da kazes ovim poredjenjem, kad ti eps iskljuci struju zbog neplacanja TA pec i dalje vrti brojilo bez obzira sto ne greje? Mislim da ovaj primer upravo potvrdjuje to sto ja hocu da kazem - usluga se moze naplacivati samo do trenutka dok pruzalac ne uskrati mogucnost njenog koriscenja. Pri tom treba imati u vidu ne samo ugovor, vec i zakon o zastitii potrosaca koji stiti slabiju stranu. Ugovor u kom jaca strana moze da onemoguci koriscenje usluge a slabija mora da placa isto kao da je usluga omogucena bio bi vrlo lako oboriv na sudu, pa ja ne verujem da bi ikom i pala na pamet fix ideja da to proba.
[ anon115774 @ 26.08.2016. 13:42 ] @
@Sava

Trudim se :)

Ali realno, zbog takvih sitnica se i desavaju ovakve situacije gde prodavac kaze kupcu: "ugovor vam je na godinu dana(tacka)" i onda ovaj shvati da posle godinu dana ne mora vise da placa.
[ bakara @ 26.08.2016. 13:56 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:
Citat:
Java Beograd:
Čuj "zaboravio da raskine ugovor". Isto kao kad bih ja zaboravio za isključim TA peć

Ne razumem sta si hteo da kazes ovim poredjenjem, kad ti eps iskljuci struju zbog neplacanja TA pec i dalje vrti brojilo bez obzira sto ne greje? Mislim da ovaj primer upravo potvrdjuje to sto ja hocu da kazem - usluga se moze naplacivati samo do trenutka dok pruzalac ne uskrati mogucnost njenog koriscenja. Pri tom treba imati u vidu ne samo ugovor, vec i zakon o zastitii potrosaca koji stiti slabiju stranu. Ugovor u kom jaca strana moze da onemoguci koriscenje usluge a slabija mora da placa isto kao da je usluga omogucena bio bi vrlo lako oboriv na sudu, pa ja ne verujem da bi ikom i pala na pamet fix ideja da to proba.


U konkretnom slucaju sbb ce tek nakon tri meseca neplacanja prestati da ti pruza uslugu.

Sto se ove teme tice...

Coveku nije istekla ugovorna obaveza i postoji neplaceni dug od 7000din, a on bi posto je istekao vremenski rok ugovorne obaveze da raskine ugovor, a to ne moze tako, jer nije ispunio svoju obavezu (placanje 24 meseca) na koju se obavezao ugovorom.

Mora da se plati dug, pa tek onda mozete traziti raskid ugovora.
[ Lavlja_Jazbina @ 26.08.2016. 14:24 ] @
Pfuu,da se ispucam pre boja ne znam vise na kom placu.Kad dodje vikend,polomi se.Elem.

Mislim da se ovde brka,da uzmem Javu za primer,istekne ti ugovor i ode broj a slozio bi se u ovom slucaju sa Darkom da

ne moze trajati u nedogled ako se nesto ne koristi.

Ugovorena obaveza ( po meni ) je sklapanje pretplatnickog odnosa koji traje na neodredjeno vreme i to je broj telefona

ili internet usluga.Svi ostali ugovori koji se ticu nekih paketa se ne produzuju po automatizmu.To pokretac teme hoce da eskivira.

Istekne ugovor za telefon za dinar od 24 meseca,taj ( ugovor ) paket prestaje da vazi.Ostaje ugovorena obaveza a to je da

smo i dalje korisnik (pretplatnik) te usluge.Tu su posle varijacije ( recimo internet ) sa modemima koji se placaju

ili ne ili je neki tablet poklon itd.Kod SBB a ako nisi sklopio ugovor za TV nema interneta,mislim nema mogucnosti interneta

ako se prvo ne uzme osnovni paket ili nazvano ugovorena obaveza.
[ Sceka @ 26.08.2016. 14:57 ] @
@Informer je u pravu.

Sa SBB-om se sklapa ugovor za koriscenje njihovih usluga - na neograniceno vreme a dok god su obe strane saglasne. Tu spada usluga kablovske televizije (analogna varijanta) i nista drugo. Ne dobija se nikakav uredjaj nego se samo dovede kabl do korisnika (i eventualno izvede za jos dva TV prijemnika, kablom, spliteri i to je to). I to se ne placa, odnosno placa se takozvano "mesecno odrzavanje" (SBB izraz) a ne usluga analogne televizije. Sve drugo se naknadno regulise a u zavisnosti od izbora korisnika i po tenutno vazecem cenovniku. Ugovor se moze prekinuti u bilo kom trenutku bez ikakvih penala i bez ikakvih problema.

Ono sto buni je sledece pa da se objasni: sve sto je dodatno osnovnom ugovoru zahteva i uredjaje i odabir i placanje te odabrane usluge po vazecem cenovniku. Niko nikada nikoga ne tera da se potpisuje nista osim odgovarajuceg reversa za odredjenu spravu a korisniku se cena povecava u zavisnosti od izabrane usluge koja moze biti od digitalne televizije preko Internet-a do paketa (raznih). Moze se raskinuti, odnosno, korisnik moze da prestane da koristi sve sto koristi u svakom trenutku bez ikakvih penala a samo je "uslovljeno" da mora da se zavrsi kalendarski mesec koriscenja usluge (pa i to nije tako drasticno, desava se da obracunaju...). Kad je rec o paketima (kao i o svakoj usluzi, Internet, Telefonija) moguce je svakog sledeceg meseca proizvoljno uzimati drugi paket i nicim i ni na koji nacin nije uslovljeno - moze se sledeceg meseca preci i na skuplji i na jeftiniji paket (Internet...).

Ono sto je najvise zbunjujuce je sledece pa i to da se objasni: ugovorna obaveza (UO) je u stvari (prakticno) jedna vrsta aneksa ugovora kojim se korisnik obavezuje da ce odredjeno vreme (12 ili 24 meseca) koristiti i placati odredjeni paket po ceni kostanja paketa po vazecem cenovniku. Korisnik u svakom trenutku moze da prekine UO ali se placaju penali. Pri prekidu UO, nakon prekida UO ugovor o koriscenju SBB usluga i dalje traje a placa se "mesecno odrzavanje" (i pri tom korisnik ima samo analognu TV - ako je raskidom UO vratio svu opremu (uredjaje) i onda vazi ono iz prvog pasusa. Pa onda sve dalje iz drugog pasusa i tako dalje.

Mislim da je sve receno/objasnjeno.

Posebna je prica u vezi paketa, kad moze a kad ne moze da se predje na jefiniji paket, kad mora da se predje na skuplji paket, da li i kada i kome se automatski dodaju novi kanali, nove/vece Internet brzine a ko mora da predje na bolji/skuplji paket...



Pozdrav!
[ bakara @ 26.08.2016. 15:46 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:

Ugovorena obaveza ( po meni ) je sklapanje pretplatnickog odnosa koji traje na neodredjeno vreme i to je broj telefona

ili internet usluga.Svi ostali ugovori koji se ticu nekih paketa se ne produzuju po automatizmu.To pokretac teme hoce da eskivira.

Istekne ugovor za telefon za dinar od 24 meseca,taj ( ugovor ) paket prestaje da vazi.Ostaje ugovorena obaveza a to je da

smo i dalje korisnik (pretplatnik) te usluge.


Pogresno!

Ugovor je "dogovor" dve strane i on nema rok trajanja.
Ugovorna "obaveza", je obavezujuca na odredjeno vreme i to je prakticno aneks ugovora.

Znaci dogovorimo se ugovorom da saradjujemo, a zatim napravimo i ugovornu obavezu koliko dugo minimum moramo da saradjujemo i ako se to ne ispostuje dogovorimo penale.
Kad istekne ugovorna obaveza mi i dalje saradjujemo ali mozemo da se razidjemo raskidom ugovora bez ikakvih penala.

Nadam se da je jasnije?
[ Sava @ 26.08.2016. 16:11 ] @
Citat:
Informer:
@Sava

Trudim se :)

Ali realno, zbog takvih sitnica se i desavaju ovakve situacije gde prodavac kaze kupcu: "ugovor vam je na godinu dana(tacka)" i onda ovaj shvati da posle godinu dana ne mora vise da placa.

Da, tebi je sigurno jasno šta samhteo da kažem. Vremensko trajanje se odnosi na specijalne uslove (pogodnosti), ne na osnovni ugovor naravno. Nakon proteka tog roka ugovor se primenjuje pod redovnim uslovima. Mrzi me sada da tražim ugovor sa SBB-om, ali oni u praksi tumače i postupaju tako da se primenjuju ti posebni uslovi do daljneg. Ja sam kod Telenora imao problem jer sam imao povlašćenu ugovorenu cenu paketa i nakon proteka ugovorenog vremena oni su automatski primenili redovne (veće) cene i ja sam to morao da platim do sledećeg dogovora.