[ Dominator08 @ 11.05.2016. 07:49 ] @
Želim da promenim knjigovodstvenu agenciju jer nisam zadovoljan njihovom uslugom.

S obzirom na to da nikada ranije nisam menjao agenciju, ne znam da li postoje neke stvari na koje bi trebalo da obratim pažnju, da li mogu da postoje neke komplikacije nakon promene agencije?

Kada bih tražio neka dokumenta iz perioda koja su rađena u prethodnoj agenciji da li bih to mogao da dobijem od nove agencije (da li oni preuzimaju sva dokumenta?) ili bih morao da se obratim staroj agenciji?
Recimo da stara i nova agencija ne koriste isti softver, ukoliko bi mi bio potreban neki xls / pdf izvod iz perioda prethodne agencije znači da ne bih mogao da ga dobijem ili bih opet morao njima da se obratim za to?
[ Java Beograd @ 11.05.2016. 08:05 ] @
1. Stara agencija je dužna da ti preda sve knjigovodstvene evidencije koje su vođene za tvoju firmu. Da li će to biti na papiru ili u elektronskom formatu, to je već stvar ugovora / dogovora. Ima pravo da traži neka dodatna plaćanja, ako tražiš u nekom konkretnom elektronskom obliku.

2. Dokumenta su tvoja. Moraju ti biti uručena, a ti ih možeš predati novoj agenciji Mislim na pisana dokumenta, fakture, otpremnice, izvodi ... Ako misliš na "izvedena dokumenta", (dobijena iz samog knigovodstva) kao što je pregled stanja, spisak potraživanja i slično, to će nova agencia da ti izvuče iz knjigovodstva.
[ Dominator08 @ 14.05.2016. 19:42 ] @
Hvala na odgovoru. Da li može da iskrsne neki problem ili može li da se javi neka otežavajuća okolnost nakon promene agencije? U ovoj agenciji hvala Bogu nikad nismo imali posla sa nekim inspekcijama, ne znam da li će tako ostati i u novoj agenciji, da li se može desiti da inspekcije neke agencije posećuju češće nego neke druge?
Ne bih da se pokajem što sam promenio agenciju ili da uletim u neki problem nakon promene, pa se zato raspitujem i tražim tuđa mišljenja i iskustva..
[ Darko Nedeljković @ 14.05.2016. 21:58 ] @
Tu vlada uverenje da syara agencija, ako je nezadovoljna zbog promene, po default-u poseti inspekciju i da smernice gde naci nepravilnosti, pa se posle inspekcija brzo dodjevi uhvati se bas za to. Ja licno pojma nemam koliko u tome ima istine.
[ Vladimir Gavrilovic @ 15.05.2016. 12:14 ] @
Citat:
Dominator08:
S obzirom na to da nikada ranije nisam menjao agenciju, ne znam da li postoje neke stvari na koje bi trebalo da obratim pažnju, da li mogu da postoje neke komplikacije nakon promene agencije?

Ako imate zakljucen ugovor sa agencijom, a trebali biste da imate, procitajte clan ugovora koji se odnosi na prekid i raskidanje saradnje. Ugovor propisuje obaveze vas i agencije u periodu terminacije odnosa, ugovor propisuje nacin i vremensko trajanje okoncanja saradnje, bar je tako u svakoj dobroj praksi.
Citat:

Kada bih tražio neka dokumenta iz perioda koja su rađena u prethodnoj agenciji da li bih to mogao da dobijem od nove agencije (da li oni preuzimaju sva dokumenta?) ili bih morao da se obratim staroj agenciji?

Posto izmirite sve obaveze prema agenciji sa kojom raskidate saradnju dobicete zakljucni list (bruto bilans na dan), sve racunovodstene kartice, knjigu osnovnih sredstava. Vasa bivsa agencija nema nikakve koristi od vasih dokumenata (zauzimaju prostor), pa je u obostranom interesu da se dokumenta prenesu.

Da li mozete da se obracate bisoj ageciji je opet oblast koja se definise ugovorom i dogovorom. U praksi nije retko da klijent zahteva neke izvestaje od bivse agencije, a bivsa gencija ih isporucuje.
[ Darko Nedeljković @ 15.05.2016. 13:23 ] @
Meni je logichno da se ugovori obaveza stare agencije za sluchaj inspekcijske kontrole prethodnih perioda. I iz tog razloga agencija se menja iskljuchivo na zavrsetku poslovne godine i pochetku nove, a ne na proizvoljan sluchajan dan u godini. Ako nema druge mogucnosti, ja bih od stare agencije uzeo zakljucni list na dan 31.12.2015, a novoj bih dao dokumentaciju iz 2016 da sve proknjizi od pocetka.
[ Vladimir Gavrilovic @ 15.05.2016. 21:30 ] @
To je najidealniji slucaj, kako za klijenta tako za agenciju, pre svega zbog poreske prijave i zavrsnog racuna koji treba da uradi agencija sa kojom se raskida saradnja. A nova agencija da zapocne novu godinu, umesto da nastavlja i evntualno rascivijava stara knjizenja.

To nema veze sa inspekcijskom kontrolom, jer ako inspekcija nadje za shodno da poseti knjigovodstvenu agenciju ona ce to uciniti, bila onda aktuelna ili bivsa. "Bivsa" agencija je duzna da saradjuje sa drzavnim organima, za to nije neophodan ugovor klijenta i agencije.