|
[ nervozna123 @ 22.05.2016. 19:49 ] @
| Dobar dan svima. Pretraživah ceo forum, i čini mi se da nisam videla sličnu temu, no može biti da sam ćorava što i jesam, pa ako ima slična tema izvinjavam se.
Imam sledeći problem, tj ne mogu da ukapiram da je to baš toliki problem. Imam mercedes A 140 clasic, 1400 kubika, 60KW benzinac. Počeo je čudno da se ponaša, a to se manifestuje na sledeći način: Kad ga upalim, moram da mu dajem gas i u leru jer hoće da se ugasi nekih 15ak min, posle toga sve ok. Ranije mi je javljao grešku p0170, odem kod majstora kažem da zameni protokomer (donela sam mu drugi), on mi kaže da taj moj ništa ne valja ali ima on neki drugi pa će mi taj ugraditi. Ugradi drugi i sad je još gore, jer se ranije nije gasio, a sad dok se ne ustali, svako gaženje kočnice rezultuje gašenjem. Sad m javlja P0100. Kaže da mora da menja ceo motorni računar.
E sad, ovako. Ako imate neki mikroprocesorski sistem koji na osnovu određenog broja senzora kontroliše nekakav "relejni" sistem, ne mogu, a da se ne zapitam, ako stavim novi senzor, zašto bih morala da menjam i procesorski deo? Tj ako stavim novi senzor za protok vazduha, u čemu je sad problem sa ECU koji određuje smešu, i zašto moram da menjam u kompletu?
Hvala i pozdrav |
[ hobbista @ 22.05.2016. 20:36 ] @
Uzmi svoj MAF (protokomer) nazad i promeni servis.
P0170 može ali ne mora biti MAF. Gomila drugih stvari može dati ovaj kod.
ECU dolazi na red kada se eliminišu mogući kvarovi na senzorima, crevima, ožičenju...
Citat: nervozna123: ...a sad dok se ne ustali, svako gaženje kočnice rezultuje gašenjem.
Ovde je uzrok i rešenje problema.
[ Java Beograd @ 22.05.2016. 20:51 ] @
1. P0170, kako kaže Google je Fuel Trim Malfunction http://www.obd-codes.com/p0170
Dakle, tu treba tražiti problem
2. Zašto si kupovala novi protokomer ? Gde si ga kupila ?
3. Gde ti je protokomer koji je bio u kolima ? Da li ga je majstor prisvojio ?
4. P0100 je upravo greška sa protokomerom. Ako ikako možeš, vrati stari protokomer. Originalni. Generalno, nije trebalo da menjaš protokomer ako dijagnostika ne prijavljuje problem sa njim. Mislim, teoretski, može to da ima neke veze, ali onda se namesti drugi, proba, pa ako nema boljitka, vrati se stari protokomer.
5. Majstor je đubre neviđeno. Ne idi više kod njega. Video je žensko, pa k'o veli "sad ću da je driblam dok joj ne uzmem zadnju paru". Pazi bogati, da menja ceo "motorni računar". Čudo da ti nije predložio da promeniš i zadnje amortizere.
[ nervozna123 @ 22.05.2016. 21:00 ] @
Hvala na savetu, to i planiram, ali veruj mi čim me majstori vide trljaju ruke. Tipa sad ćemo da blajbujemo buldingerom za 100e. Zovem za polovne delove, oni mi kažu bar za 30-40% veču cenu nego što je inače. Standard je: Evo imam jedan metalik sivi auto za tebe, znaš kako je lep :@
No, ipak nisi mi odgovorio, a nisam ni pitala konkretno, pa evo sad. MAF je senzor protoka, ali ja ne znam koji / termodinamički? elektromagnetski?
Ono što me tačno zanima je sledeće: Da li je moguće da su filteri za vazduh toliko zaprljani da na taj način utiču na rad motora i formiranja adekvatne smeše? Msm radila sam mali servis, ali ja ne znam šta majstori zaista urade a šta ne? Takođe, ako su filteri za vazduh ok, a novi "protokomer" ok, da li ECU pamti neke stare podatke, i da li ga ja mogu nekako kalibrisati (uz pomoć štapa i kanapa :D)
[ nervozna123 @ 22.05.2016. 21:15 ] @
Citat: Java Beograd:
1. P0170, kako kaže Google je Fuel Trim Malfunction http://www.obd-codes.com/p0170
Dakle, tu treba tražiti problem
2. Zašto si kupovala novi protokomer ? Gde si ga kupila ?
3. Gde ti je protokomer koji je bio u kolima ? Da li ga je majstor prisvojio ?
4. P0100 je upravo greška sa protokomerom. Ako ikako možeš, vrati stari protokomer. Originalni. Generalno, nije trebalo da menjaš protokomer ako dijagnostika ne prijavljuje problem sa njim. Mislim, teoretski, može to da ima neke veze, ali onda se namesti drugi, proba, pa ako nema boljitka, vrati se stari protokomer.
5. Majstor je đubre neviđeno. Ne idi više kod njega. Video je žensko, pa k'o veli "sad ću da je driblam dok joj ne uzmem zadnju paru". Pazi bogati, da menja ceo "motorni računar". Čudo da ti nije predložio da promeniš i zadnje amortizere.
Ovako:
1. Kupila sam auto relativno skoro, neki lik doterao iz Nemačku, sa sve nemačkim tablama, dovezao ga. Rekao mi u startu da ima problem sa smešom, dao mi taj "novi protokomer". To ti je i odgovor na drugo pitanje. Pinovi nemaju tragove lemljenja/odlemljavanja, pa po tome zaključih da me čovek ne laže (možda je ovde greška). Auto išao onako, veća potrošnja nego inače, za 15-20%, tromo kretanje iz prve, ali nije se gasio. To je bilo sa OBD p0170
2. Dam taj "novi" i kažem da zamene, i da urade mali servis. Zove glavni majstor (iz neke muž/frendly šeme) i kaže kako imam krša, i kako to što sam mu donela on ima punu kesu, i kako to ništa ne valja. Ovo ono. Na kraju, mi zameni postojeći sa nekim svojim, zadržavši pri tom, oba moja. Auto juče radio relativno ok, stabilniji u leru, danas tuga.
3. Počeo prijavljjivati P0100 kad uradim diag.
4. Svi majstori su đubrad kad vide žene. Kad počnnem da se svađam, skontaju da nisam totala neznalica, ali mi onda kažu, ako ti znaš bolje, onda sam i popravljaj
[ hobbista @ 22.05.2016. 21:21 ] @
Citat: nervozna123:
...odem kod majstora kažem da zameni protokomer (donela sam mu drugi)...
Ovo je tvoja greška. Ne zbog pola, već zbog pristupa problemu. Pusti da majstor da neku dijagnostiku.
Fuel trim greška P0170 kaže da je za zadate parametre rada (količina vazduha, temperatura vazduha i motora, položaj leptira...) korekcija količine goriva došla do maksimuma ili minimuma ali i dalje nema dobro očitavanje na lambda sondi (O2 senzor).
Razlozi mogu biti razni - "curenje" vakuuma (potpritiska), pogrešan podatak sa MAF-a, zaprljane dizne, mali pritisak u benzinskom vodu...
Obzirom da si napisala da se auto ugasi kada stisneš kočnicu, najverovatniji problem je ili u probušenom crevu koje vodi do servo pojačivača kočnice ili u samom servo pojačivaču.
Uglavnom nije potrebno raditi adaptaciju na ECU kada se menjaju senzori. Ako je to negde i potrebno, to se radi dijagnostikom - ne menja se ECU.
MAF - pogledaj Hot Wire MAF
[ Lavlja_Jazbina @ 22.05.2016. 21:25 ] @
Mislim da je greska ovde. .
Citat: Hvala na savetu, to i planiram, ali veruj mi čim me majstori vide trljaju ruke.
Znaci izgled je u pitanju. .
[ nervozna123 @ 22.05.2016. 21:44 ] @
Citat: hobbista:
Citat: nervozna123:
...odem kod majstora kažem da zameni protokomer (donela sam mu drugi)...
Ovo je tvoja greška. Ne zbog pola, već zbog pristupa problemu. Pusti da majstor da neku dijagnostiku.
Fuel trim greška P0170 kaže da je za zadate parametre rada (količina vazduha, temperatura vazduha i motora, položaj leptira...) korekcija količine goriva došla do maksimuma ili minimuma ali i dalje nema dobro očitavanje na lambda sondi (O2 senzor).
Razlozi mogu biti razni - "curenje" vakuuma (potpritiska), pogrešan podatak sa MAF-a, zaprljane dizne, mali pritisak u benzinskom vodu...
Obzirom da si napisala da se auto ugasi kada stisneš kočnicu, najverovatniji problem je ili u probušenom crevu koje vodi do servo pojačivača kočnice ili u samom servo pojačivaču.
Uglavnom nije potrebno raditi adaptaciju na ECU kada se menjaju senzori. Ako je to negde i potrebno, to se radi dijagnostikom - ne menja se ECU.
MAF - pogledaj Hot Wire MAF
Ček ček, majstori me lažu const (to je istina), spram toga,ja imam neku nezav diag s neta, koja iščitava greške. P0170 Fuel Trim Malfunction i najčešći uzročnik popularno nazvani "protokomer". Stoga sam to i preporučila, tj. odnela majstoru da zameni. Ne volim da me lažu zato što misle da mogu, jbg
[ hobbista @ 22.05.2016. 21:56 ] @
Heh Lave, Lave, vraže jedan :D
Bilo kako bilo taj najčešći uzročnik neće uzrokovati gašenje/variranje obrtaja kada se pritisne kočnica.
Kao što rekoh, P0170 ti samo kaže da je korekcija goriva koju može odraditi ECU došla do maksimuma ili minimuma, ali i dalje, prema očitavanju gornje (prve) lambda sonde smeša nije odgovarajuća.
P0100 već kaže da je MAF otkačen ili je prekid u njemu.
[ nervozna123 @ 22.05.2016. 22:01 ] @
Fala momci :D. A tek ću sutra da se svađam sa majstorom :D
i nije mi teško. Javljam šta sam uradila. Još jednom hvala na savetima
[ Lavlja_Jazbina @ 22.05.2016. 22:12 ] @
Ja sumnjam na senzor na auspuhu,i da on daje informaciju za dalje ubrizgavanje goriva.
Znaci pre i posle katalizatora.Filter goriva nije iskljucen da je prljav.Ima kod benzinca gomilu tih zackoljica.
Nocni sigurno zna nego nije tu.
[ hobbista @ 22.05.2016. 22:20 ] @
Auuu, nisam imao nekih dodira sa Mercedesima ali...
nadam se da deo "MAF" nije izgledao ovako?
Vidim da je ovaj integrisan sa ECU, tako da se MAF ne može zameniti. Odnosno, ako ode MAF menjaš i ECU!?
Auh kakvo "genijalno" rešenje :/
[ Lavlja_Jazbina @ 22.05.2016. 22:43 ] @
Mercedes ima munje sa tim komjuterom i mora da se skine kada menjas recimo filter vazduha,
Mozda je zeza i ovo A 002 540 14 97
[ botr @ 25.05.2016. 08:43 ] @
Trazi da ti vrati delove koje si odnela. Prodavac, sumnjiv, ako je znao sta je problem, zasto nije sam zamenio?
Nadji nekog postenog majstora/servis, ostavi auto na dijagnostici, vidi sta ti kazu, pa nam prenesi, da prodiskutujemo.
[ nervozna123 @ 26.05.2016. 07:11 ] @
Auto u drugom servisu. Probali sa zamenom MAFa, opet isto. Zaključak - moraju da menjaju ceo motorni u kompletu sa MAFom. Čekam danas da vidim hoće li to rešiti problem.
[ Lavlja_Jazbina @ 26.05.2016. 07:33 ] @
A mi sutra citamo u novinama,pomahnitala zena masakrirala auto servis.
Pored oruzja u jednoj ruci,u drugoj je grcevito drzala neispravan maf senzor.Prica se da su morali da zovu vatrogasce da
bi joj uzeli senzor koji je poslat na masinski fakultet radi vestacenja.Predpostavlja se da su velike sanse da ne odgovara zbog
ubistva nego ce biti optuzena da je svojim igledom dovodila do ludila majstore koji nisu mogli da se skoncentrisu na problematiku
kvara.Tuzilastvo je izvuklo iz konteksta čim me majstori vide i najverovatnije da ce to biti krucijalni deo optuznice.
UHH,nadamo se da ce ovaj scenario ostati kao jedna iluzija na aludiranje popravke kvara.
Cak se vodi polemika u konstruktorskim krugovima da se maf senzor ukine kao deo da ne bi dolazilo do ovakvih incidenata.
[ nervozna123 @ 26.05.2016. 07:49 ] @
Tako sam se nasmejala hahaha.
Nije baš tako. Zašto na mašinski?
Ipak, možda im ponudim usluge? Programiranja
[ Lavlja_Jazbina @ 26.05.2016. 18:00 ] @
Citat: Ipak, možda im ponudim usluge? Programiranja
Iz licnog iskustva,kod vas programera levo je nesto ka desnom ali vise izmedju.Pogubih zivce sa svojim.
Nego, ispasce na kraju da zeza filter goriva dizne ili pumpa nema dovoljan pritisak.
[ Nocni @ 28.05.2016. 01:45 ] @
Dobro su locirali da je sporan protokomjer i taj vdo comp. ali ne mora da se mijenja... može se trajno reparirati i to je bolje uraditi nego tražiti polovan jer i taj polovan može za 5 dana početi da luduje...
Reparacija se naplaćuje 150 eura.
[ Nocni @ 28.05.2016. 02:20 ] @
Citat: nervozna123:
4. Svi majstori su đubrad kad vide žene. Kad počnnem da se svađam, skontaju da nisam totala neznalica, ali mi onda kažu, ako ti znaš bolje, onda sam i popravljaj
U čemu je tvoj problem? Ne želiš da platiš popravku ili nešto drugo?
To nedoyebano ponašanje ne vodi ničemu...
[ sasa022 @ 28.05.2016. 17:38 ] @
@Nocni
Problem su drski "majstori" , koji se tek uce i cesto vise lice na vracare jer se cini da bi vise pogodili gledajuci u pasulj nego koristeci dijagnostiku.
[ nervozna123 @ 30.05.2016. 07:19 ] @
Evo da odgvorim:
@Nocni: Platim uvek pošteno, čak i ostavim preko, jer je red. A onda za 3-5 dana moram opet da trčim kod majstora jer "nije sve kako treba". Problem je što majstor kupi uiverzalnu diag koju imam i ja, i nagađa isto kao i ja. I onda mi menja jedno po jedno, pri tom me dere za delove, misleći da ja ne znam koje su cene.
S druge strane, da se vratim na temu. Tri različita majstora su pokušavala da "poprave", nije išlo. Auto smo oterali kod nekog momka, koji se bavi isključivo problematikom senzora i motornih računara. Reparirano. Ništa nije menjao. Za sad auto ide, ne gasi se. Ne svetli check engine. Ja sretna. Platila sam @Nocni :D
[ Java Beograd @ 30.05.2016. 08:27 ] @
Citat: nervozna123: Platim uvek pošteno, čak i ostavim preko, jer je red. Ne znam, otkud u nas Srba ovaj imbecilni običaj da se pojedinim (samo pojedinim) zanatlijama plaća više od obračunate (dogovorene, normirane cene) ?!
[ nervozna123 @ 30.05.2016. 08:37 ] @
Kako samo pojedinim? Svima. Mehaničarima, električarima, frizerima, prodavcima na pijaci.... Ne mogu ni da nabrojim. Imbecilni sistem nisam ja izmislila, jbg. Ako dam tačno u dinar, dobijem komentare tipa da sam stipsa, šta će šegrt da zaradi i sl. Nije problem da častim, problem je kad me zavrnu.
[ Java Beograd @ 30.05.2016. 09:09 ] @
Ma, OK, nije moj post upućen tebi direktno, nego sam citirao tvoje reći, kao primer.
[ Nocni @ 30.05.2016. 18:26 ] @
Citat: nervozna123:
Ja sretna. @Nocni
Koleginice, ovo je najbitnije
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|