[ kajtaz98 @ 31.05.2016. 22:25 ] @
pozz danas pre nego da skrenem u ulicu da ukocim, kad ono pedala tvrda kao da guram panj a koci skroz slabo nece ni da proklizava, bio kod majstora kaze vakum, ja predlozim da prvo promenimo kocionu ttecnost pa da probamo mozda se javila vlaga. pa cemo to da uradimo pa da vidimo, inace koliko kosta taj servo ovde ga zovu vakum je l pase od puntica i td tipa? ima li on neke karakteristike da bi znao kako da nabavim drugi? i je l simptomi nagovestavaju na njegA? hvala unapred
[ Lavlja_Jazbina @ 31.05.2016. 22:52 ] @
90 ili 103 ks ?

http://www.recambiosviaweb.com...i-e-159-av-103cv-gasolina.html

0 204 125 436 ako je 66 ks
[ pajapop @ 01.06.2016. 00:23 ] @
Citat:
kajtaz98:
... i je l simptomi nagovestavaju na njegA?


Pa moze a i ne mora...Ima vise razloga zbog kojih bi pedala mogla postati "tvrda", a samim tim se i efikasnost kocenja smanjuje. Na primer neki od razloga, pored kvara servo uredjaja su i kvar glavnog kocionog cilindra, zapusenost kocionog creva, blokiranja klipa u kocionim celjutima, zatim jako pregrevanje kocionih obloga, pojava ulja na oblogama, ali to vec ukazuje na kvarove na kocionim cilindrima...Medjutim, i sam mozes da ustanovis da li je servo uredjaj ispravan, prostim testom; Pri iskljucenom motoru nekoliko puta, polako pritisnes pedalu da bi ispraznio vakum iz cilindra. Zatim pritisnes pedalu na dole i ne skidajuci nogu s nje startujes motor. Ukoliko je servo ispravan, pedala ce potonuti na dole. Ako nema tonjenja pedale servo je neispravan...Takodje moze i na drugi nacin: Upalis motor i pritisnes jako pedalu, zatim iskljucis motor i pedalu drzis najmanje 30 sekundi. Otpustis pedalu i ponovo pritisnes. Ako se ne menja visina pedale uredjaj je ispravan. Ako se promeni, neispravan je...E sad tu meze da ode servo, a moze da izgubi vakum. Treba skinuti crevo sa serva i dok motor radi zapusiti slobodan kraj...ako dodje do promene broja obrtaja motora, do smanjenja broja obrtaja motora, crevo je dobro, ako se nista ne dasava, crevo negde propusta i treba naci mesto propustanja....Al` to ce vec majstor da cacka...
[ Java Beograd @ 01.06.2016. 08:22 ] @
Kao što reče Paja, gomila stvari može da bude. Ali za navedene simptome uzrok ne može biti stara kočiona tečnost.

[ kajtaz98 @ 01.06.2016. 12:26 ] @
103 ks
[ kajtaz98 @ 01.06.2016. 13:40 ] @
Hvala vam puno na dosta foruma sam pitao i samo ovde sam dobio potpun odgovor, juce kad sam vozio i kad sam trebao usporiti, verovatno su obrtaji bili preko 2000 rpm, i ukrutila se pedala i ne koci. a kad sam dosao kuci diskovi vreli, a kad se vozi ovako normalno koci lepo sve radi jedino kad se vozi malo brze.
(probao sam malo pre da nadrukam dok je ugasen i drzim i upalim auto pedala je propala, a ovom drugom metodom cu ispitati sutra i to crevo pa javljam situaciju. jos jednom hvala) moram ovako preko foruma i vecinom sve radim sam oko auta posto nemamo adekvatnog majstora :D msm znate o cemu pricam ovde je republjik kosova raspad sistema
[ Lavlja_Jazbina @ 01.06.2016. 14:49 ] @
Isti broj servo aparata kao i za 90 ks.Ali ako kazes da se pri ostrijoj voznji pedala je postala tvrda,mm.Mozda se plocice pregreju

i naduju pa imas taj osecaj da je trvrdja pedala.Mozda ipak i ulje da izmenis.

Sa tim da kada upalis propadne pedada,po meni je servo pojacivac, ispravan.
[ kajtaz98 @ 01.06.2016. 16:18 ] @
nema veze valjda ako se plocice pregreju one moraju kociti u svim uslovima, osecaj je u toj situaciji kad kocis kao da klip gura plocice ali nema snage da koci znaci ja nalego na kocnicu i probo na druk nista auto skroz polako usporava nece da proklizava, to mi se vec 2 desavalo posle malo agresivnije voznje kad vozim normalno sve lepo radi
[ kajtaz98 @ 01.06.2016. 16:20 ] @
znaci i dao sam majstoru da proba obisli krug koci sve lepo mada ga nije vozio ostro, i ta 2 puta sam imao sreca jer da mi izleteo neko...
sreca bio prazan put
[ pajapop @ 01.06.2016. 16:42 ] @
Citat:
kajtaz98:
i ukrutila se pedala i ne koci. a kad sam dosao kuci diskovi vreli, a kad se vozi ovako normalno koci lepo sve radi jedino kad se vozi malo brze.
(probao sam malo pre da nadrukam dok je ugasen i drzim i upalim auto pedala je propala,


Kajtaz je nas covek...moramo mu pomoci...Ako se secate, on je kupio taj auto od nekog Albanca, pa mislim nema jos godinu dana...Prilicno neispitan i sumljivog kvaliteta? Odrzavanje blago receno "sumljivo"...Razlog ove pojave sa kocnicama je sigurno pojava pregrevanja frikcionih povrsina i pregrevanje kocione tecnosti. Kad Kajtaz kaze da se zameni kociona tecnost, to veoma ima smisla...Svi znamo (bar bi trebalo), da postoje kocione tecnosti koje se medjusobno razlikuju po kvalitetu, tj, DOT standardizaciji, pa imamo DOT3, 4,...i ko zna na kom se broju zavrsava. Sto je veci broj to je bolji kvalitet i sposobnost tecnosti da pri povisenim temperaturama odrzavaju svoju viskoznost i da time obave svoju funkciju potiskivanja kocionih klipova...To ulje se zagreva prenosenjem toplote sa kocionih obloga preko klipova na ulje...Takodje, ta ulja se hidroskopna, iz atmosfere kupe vlagu i svu mogucu prljavstinu, koja dovodi do prljanja kocionih cevovoda i njihovog moguceg zapusavanja, a takodje i do nagrizanja kontaktnih povrsina kocionih klipova, sto dovodi do ostecenja njihove "cementacije" i na kraju do njihovog rdjanja. To na kraju rezultira blokiranjem klilpova u cilindru i do ostecivanja kocionih gumica (pojava risova na njima i na kraju do propustanja kocionog ulja...). Znaci, treba otkriti pravi uzrok pregrevanja kocionih povrsina, pod uslovom da se ipak radi o nekoj normalnoj voznji...Ako je to neka "brzinska", "reli" voznja, uz neadekvatne (kvalitetom) diskove, neadekvatne kocione obloge i neadekvatno ulje, svaka ta voznja ce dovesti do pregrevanja...E sad...ajd da vidimo sta moze da bude, kod normalne voznje...MOze da zariba klip u kocionim celjustima iz razloga koji sam naveo (lose ulje) i da stalno potiskuje plocice na jednom ili oba tocka....MOze da zariba i sam nosac kocionih plocica, da zaribaju njegovi klizaci u glavcini....Jer taj nosac se srafi na glavcinu, ali to nije "kruta" veza...on mora da seta levo desno i da se prilaghodjava kocionom disku...Ako nema njegovog setanja ili ako se plocica podglavi u lezistu, pa ne prijanja pravilno na disk, eto belaja.... Takodje, glavni kocioni cilindar moze da se podglavi iz istih razloga ostecenja njegovih kllipova usled loseg ulja i da stalno drzi pritisak...KOd zadnjih kocionih cilindara, ne moze doci do takvog podglavljivanja, jer kod njih povratne opruge paknova po prestanku delovanja kocione sile, vracaju paknove u pocetnu poziciju a time i sabijaju kllipice u pocetni polozaj. Ali, moze usled korozije da se zaglavi poluzni mehanizam rucne kocnice...Ali, iskusan vozac, takve stvari, mora da primeti na vreme. Obicno je to praceno zanosenjem pravca kretanja, vibracijama na volanu i sl, ali...sad...ima raznih vozaca...Kajtaz, sta bi ti sad trebao da uradis? Dobro, proverio si ispravnost serva i ja ovako sa daljine, mislim da je on uredu. E sad, podigni auto sa dizalicom, ili svaki tocak posebno, pa ga zavrti rukom da vidis kako se okrece...Ako ima jakog otpora, na tom tocku ti je problem i tu treba vrsiti "razradu", a pri tome treba i zameniti ulje, koje za tvoj auto ne sme biti losije od DOT4...Ajd` pa javi na kraju sta je bilo...
[ Lavlja_Jazbina @ 01.06.2016. 17:53 ] @
Citat:
nema veze valjda ako se plocice pregreju one moraju kociti u svim uslovima,


Bas ima veze kvalitet plocice.Ako je puna azbesta ( nasao si neklu levu firmu) ne da nece da koci,nego bas nece.
[ veselinovic @ 01.06.2016. 21:48 ] @
Takvo ponasanje kocnice moze da bude iz dva razloga:
1. ili servo strajkuje ponekad
2. Neki ili oba prenja cilindra blokiraju i pregrijavaju kocnice.

Mislim da nije problem do serva jer se stvar desava poslije ostrije voznje kad i diskovi budu vreli.
Kajtaz je osjetio nocnu moru svakog vozaca kamiona - pregrijavanje kocnica.
Sad, problem moze da bude u cilindrima prednjih kocncia, u klizacima celjusti ( treba podmazati klizace i vodjice nekom bakarnom ili alu mascu), moze i neko crijevo da se naduje iznutra pa da blokira vracanje klipa - ali da se desi na oba tocka mala sansa, lose plocice,....
Ja tipujem na klizace i vodjice ili na lose plocice.

Da, zaboravih, problem moze da bude i u zadnjim kocnicama. Ako ne koce zadnji tockovi onda se prednji pregrijavaju jer sva sila kocenja otpada na 2 umjesto 4 tocka ( dobro nije bas 50/50% ali ima veze).


PS: Lave, uz duzno postovanje, ja bih dao "dukat" da nadjem plocice sa azbestom - ali ekolozi ne daju azbest - *ebo ih ko ih izmisli ( misli se na ekologe).
[ kajtaz98 @ 02.06.2016. 14:17 ] @
plocice sam menja, ubrzo posle kupovine auta jer su stare bile na dnu duse a disk nije potrosen mnogo ali su ga stare plocice pokrivile sad se prilagodio novim plocicama, planirao sam da dodjem negde u centralnu Srbiju i odradim servise, ali ovako ne smem da krenem ne znam ni kad je kais menjan jos hvali da pukne negde i eeto belaja, od tog Albanca sto sam ga kupio likovi deluju ''ok'' mada cena za taj auto to godiste je prevelika, i ne razumem ljude zasto ne zapisuju nista, ja bre ulje kad proverim zapisem i pratim stanje.
sad se bacam na posao, i da proverim kljesta sve jer ''majstor'' kad mi menjao plocice na klizacima i sve sto se krece stavlja se valja grafitna mast ili td on stavljao motorno ulje o.O trebo sam sam da menjam ali nisam imao alat.
[ Lavlja_Jazbina @ 02.06.2016. 17:23 ] @
Ja mislim da ti glave kljesta smrdelo bi na sve strane,a sto se tice pomenutog azbesta.Pa bilo je pre jedno 10tak godina

na bubanj potoku,te manufakture.Nece da koci ni kada su nove.Na Zeninom autu sam napred stavio TRW i na jednom

kocenju sa 180 pri drugom potisku ta pedala je bila balon.Od kojeg proizvodjaca si kupio plocice?
[ kajtaz98 @ 02.06.2016. 20:59 ] @
drug mi rekao da se dosta osecale kocnice tog dana kad ih nisam imao :/ sutra skidam i kljesta i sve cu lepo ocistiti i podmazati, a nzm tacno kog su proizvodjaca kutijuu sam bacio videcu da l pise na plocicama
[ Lavlja_Jazbina @ 03.06.2016. 06:54 ] @
Evo ti brojevi delova.

http://eper.fiatforum.com/eper...amp;WINDOW_ID=0&GUI_LANG=3
[ botr @ 03.06.2016. 18:28 ] @
Ja bih odradio generalni remont kocnica, u smislu, da se provere diskovi i plocice, po potrebi promene, promene sva creva, ulje, te dve stavke su dzabe, provere i remontuju klesta, promene vakuum creva i po potrebi promeni servo, eventualno gl. kocioni.
[ hobbista @ 03.06.2016. 22:09 ] @
A da svratiš do nekog tehničkog pregleda i zamoliš da ti samo proteraju auto kroz valjke? Pre toga dobro zagreješ kočnice.
Ovde to možeš na (skoro) svakom tehničkom. Častiš momke 200 din. a tebi će biti malo jasnija situacija šta se u stvari dešava.
[ kajtaz98 @ 03.06.2016. 23:02 ] @
pitacu sutra da l bi mi odradili to na tehnickom, najverovatnije kao sto ste napisali kad se ugreju zaaglave kljesta plocice i ne prijanjaju bas na disk lepo zato sto su one bile nove a disk potrosen