[ anon70939 @ 08.06.2016. 13:33 ] @
Pozdrav,

šta raditi u sledećoj situaciji.

Laptop kupljen u G...
Ovlašćeni servis im je neki neposys

Pri kupovini Dell laptopa imamo pravo na produzetak garancije na 3 godine. Dobili smo neki "sertifikat" uz garantni list koji treba da produzimo.

Produzetak se ostvaruje tako sto se plati 1500 dinara, i posalje postom njima, ili preda gigatronu pa oni salju njima...

Na moje pitanje da li mogu da izvadim hard disk, oni su mi odgovorili "nikako, tako gubite garanciju".
Pa se nasmejah i pitah kako to misle da im posaljem laptop sa podacima o celokupnom nasem poslovanju...
dobio sam odgovor "pa necemo mi da gledamo vase podatke"

:D:D:D

Da je jedini nacin ako ne zelim da posaljem laptop sa nasim podacima, da bekapujem podatke i formatiram disk pre nego sto im posaljem...


Je l' po zakonu to sto rade?
Da li je istina da ne mogu da izvadim hard disk iz laptopa, da li Dell stvarno ne priznaje garanciju ako uradim tako banalnu stvar?
[ bachi @ 08.06.2016. 13:38 ] @
Garancija se primenjuje na ceo uređaj, a ne na deo uređaja. Da je u pitanju standardna garancija od 2 godine koja je zakonski minimum, verovatno bi ti dozvolili to da uradiš, a ovako nije ništa čudno.

Uradi imidž diska, obriši podatke, drmni secure erase i predaj im ceo laptop. Posle vrati imidž.

Ili vidi sa njima da u samom servisu serviser izvadi hard i preda ti ga uz neku propratnu dokumentaciju.
[ anon70939 @ 08.06.2016. 13:42 ] @
Ne, jasno mi je rekla da ovo sto mi je rekla vazi za bilo kakvu garanciju.
Da ako izvadim uredjaj gubim pravo na bilo kakvu garanciju, ne samo na produzetak...
[ Java Beograd @ 08.06.2016. 14:05 ] @
Ima logike u tome da ako na bilo koji način "čeprkaš" po unutrašnjosti laptopa - garancija može biti dovedena u pitanje.

Mislim, logično, šta ako ti je šrapciger, dok si odšrafljivao hard, malo "skliznio preko matične ploče". Ti onda kažeš "nije" oni kažu "jeste" ... Zato i postoje one papirne nalepnice "warranty void if seal is broken".

E sad, jes' tvoja situacija specifična. Mada ima i nelogičnosti. Kako to da je "celo poslovanje" na hard disku jednog laptopa ? Ali, dobro, svako ima pravo da čuva svoje podatke gde mu je volja.

Da sam na tvom mestu, ja bih arhivirao, na bilo koji način, folder sa podacima, i obrisao bih ga. Ili ovo što kaže bachi. To je to.
[ 3way @ 08.06.2016. 14:18 ] @
Sta ako imas bekap sa, na bilo koji nacin, osetljivim podacima, a uz to imas i crknut laptop koji ne moze da se podigne?

Jedino resenje: "Ili vidi sa njima da u samom servisu serviser izvadi hard i preda ti ga uz neku propratnu dokumentaciju."
[ bachi @ 08.06.2016. 14:22 ] @
3way, Ili ovo da se vidi sa njima, a ako su tvrdoglavi, skineš hard, nakačiš na komp, backupuješ podatke, secure erase, vratiš hard i odneseš u servis.

U suštini nije problem skinuti hard sem kod ovih tajni majni laptopova što moraš celog da ga skidaš da bi došao do harda.
[ bananaphone @ 08.06.2016. 14:26 ] @
Ako HDD nije definisan kao user replaceable part (ili CRU - Customer Replaceable Unit) - a 99% sigurno nije, onda gubis garanciju. Znaci nadji hw manual od tvog notebook-a i ako tamo slucajno pise da je HDD user replaceable - onda jos mozes malo da se bacakas, ako ne, lepo formatiraj disk i teraj dalje ;)
[ gilopile @ 08.06.2016. 14:34 ] @
Najbolje je da odradis image celog diska ako ti treba identican OS sa svim podacima na USB HDD, taj wipe-ujes 2 prolaza i to je to. Ili ako su bitni samo podaci, njih iskopiraj i opet Wipe. Bar nece glava da te boli da ce neko da kopa po njemu i ima pristup podacima...
[ anon70939 @ 08.06.2016. 14:50 ] @
Ma znam ja sta mogu.
I naravno da nije celokupno poslovanje tu.
Ali eto mozda je koleginica slucajno sacuvala neki password u google chrome, ili ko zna sta tu jos moze da bude... Ne treba da se dovodi uopste u pitanje da li moze da se zloupotrebi.
Pretpostavljam @Java, da i tvom sluzbenom HDD-u neko da pridje da bi itekako mogao svasta zanimljivo da nadje...

Nije pitanje uopste sta mogu da uradim. Jednostavno mogu da uradim i da im ne saljem na produzetak garancije. A mogu i da obrisem sve sa HDD...

Problem bi bilo, sta ako crkne memorija recimo, ne mogu ni da ukljucim komp, a imam pravo na garanciju.
Sta ako su prodali laptop u Kragujevcu u prodavnici, gde su samo prodavci, a nemaju servisere "vične" tome da izvade HDD iz laptopa? A obavezni su da mi ostvare garanciju.
Hoce li da posalju kurira koji ce mi izvaditi HDD. Ili moram da sedam u auto i nosim laptop u grad u kojem ga nisam kupio?
Sta ako zivim u Vranju, a njihov ovlasceni servis je u Subotici?
[ bananaphone @ 08.06.2016. 15:14 ] @
Pa to je sad pitanje koliko hoce da ti izadju u susret, pozovi sam servis i budi fin, pa mozda ti se i smiluju. Sta ti treba da radis za ubuduce je enkripcija podataka koji su ti bitni ili celog HDD-a.
[ anon70939 @ 08.06.2016. 15:20 ] @
dakle po zakonu mogu to da rade... A ja samo mogu da budem fin i da molim :)
Ili samo da se nadam da nece da mi pipaju podatke na HDD, da imam poverenja :)

Izem ti proceduru
[ Homer J. Simpson @ 08.06.2016. 15:52 ] @
90% uvoznika i ovlascenih servisera dozvoljava vadjenje/zamenu HDD-a u kucnoj radinosti.
Ali to se vidi s njima a ne s botovima u maloprodaji ...

Sto se tice predaje u servis, 1000x je bolje licno , pa makar isao iz Vranja u Suboticu.
Cisto da se izbegnu cuveni 'izgovori' tipa fizicko i ostecenje vlagom
[ bananaphone @ 08.06.2016. 15:55 ] @
Citat:
CoyoteKG: dakle po zakonu mogu to da rade... A ja samo mogu da budem fin i da molim :)
Ili samo da se nadam da nece da mi pipaju podatke na HDD, da imam poverenja :)

Izem ti proceduru


Procitaj sta sam ti gore napisao ;). Potrazi hw manual od tvog laptopa, da li u njemu pise da mozes da menjas HDD kao user? Ako ne mozes - onda su u pravu i tacka. Na serverima npr. mozes da menjas mnoge komponente ukljucujuci i HDD, ali na laptopovima uglavnom ne mozes. Posle toga ti ostaje samo ono najgore - da budes fin i zamolis ;))))

Ja nemam tako bitne stvari na notebook-u a i disk mi je enkriptovan, tako da ne mogu da ti kazem sta je pametno, sam moras da procenis ;)
[ anon70939 @ 08.06.2016. 16:22 ] @
Sad cu da probam da nadjem neki mail dell supporta da postavim njima pitanje :)
[ popusicko @ 09.06.2016. 08:10 ] @
Dell kao proizvođač svakako daje 36 meseci garancije na većinu svojih laptopova.Isključeni su najjeftiniji i refurbished modeli.
Gigašitron je najveći vaćaroš po pitanju razrešenja reklamacija.Jeftino prodaju ali na reklamacijama zarađuju.Retkost je da prođeš kod win/giga
srećno i zadovoljno po pitanju reklamacije.
Ako je tvoj Dell model koji ima sa donje strane poklopac ispod kog je hdd,slobodno ga izvadi i prekopiraj podatke.
Ukoliko je noviji tanji model to ne smeš uraditi.
PS.
Na dellovom sajtu ukacate service tag sa uredjaja koji posedujete i videćete koliko još traje garancija ako je ima.
[ bakara @ 09.06.2016. 10:51 ] @
Ne daje njemu gigatron garanciju nego nepos.

Stalno se ponavljaju slicna pitanja o servisu i podacima.

Ni jedan servis ne vodi racuna o podacima, zanima ih iskljucivo hardver za koji su zaduzeni, a na korisniku je da brine o podacima i bekapu, a to je sve iz vrlo prostog razloga sto ti podaci mogu biti mnogostruko veci od vrednosti hardvera na kom se nalaze.

Znaci nema tu nikakve mudrosti, podaci su tvoja i samo tvoja briga a hardver njihova.

[ Java Beograd @ 09.06.2016. 11:17 ] @
Citat:
popusicko:Ako je tvoj Dell model koji ima sa donje strane poklopac ispod kog je hdd,slobodno ga izvadi i prekopiraj podatke.
Pa može on da kopira podatke i bez vađenja diska.
Tema je pokrenuta sa idejom da se disk samostalno izvadi i laptop preda na servis / produženje garancije bez HDD.
[ djoka_l @ 09.06.2016. 11:25 ] @
U davna, pradavna vremena naša vojska je kupovala Honeywell kompjutere. U igri su bili IBM ili Honeywell, ali je IBM tražio da im se vrate neispravni diskovi u slučaju zamene diska u garantnom roku. Honeywell to nije tražio i zato se vojska odlučila za njih.

Dakle, ako ti je bitna i garancija i tajnost podataka na diskovima onda biraš firmu čije računare kupuješ po tome. Kod nas se, uglavnom, kupuju najjevtinije varijante...
[ bakara @ 09.06.2016. 11:40 ] @
Citat:
djoka_l:

Dakle, ako ti je bitna i garancija i tajnost podataka na diskovima onda biraš firmu čije računare kupuješ po tome. Kod nas se, uglavnom, kupuju najjevtinije varijante...

Moram priznati da nisam razumeo sta bi trebalo da se odabere?

Tj koga ti preporucujes?
[ djoka_l @ 09.06.2016. 12:07 ] @
Recimo:
http://www.lenovo.com/services_warranty/mp/en/hdd_retention.html

Zadovoljan?
[ anon70939 @ 09.06.2016. 13:43 ] @
Pa dobro, ali ako kupis lenovo u gigatronu, a njihova politika je drugacija, sta onda?
[ Java Beograd @ 09.06.2016. 13:54 ] @
To samo kaže da će neispravan disk ostati tebi. Nema to veze sa temom.
[ Homer J. Simpson @ 10.06.2016. 00:55 ] @
Citat:
CoyoteKG:
Pa dobro, ali ako kupis lenovo u gigatronu, a njihova politika je drugacija, sta onda?

Ako nisu ovlasceni serviser , mogu da se obrisu s politikom