[ Sceka @ 13.06.2016. 16:31 ] @
Nisam bas informisan o ovim stvarima pa me ovo iznenadilo, pozitivno iznenadilo. Prilicno se uradilo, mada ja i nemam pojma o tim stvarima nista, ne razumem se u to koliko to traje...



Ako neko zna vise o ovome bilo bi lepo da napise. Ja se ne razumem u gradnju ama bas nista tako da ovo sto sam video kod mene izaziva samo pozitivno.

(ako mogu da zamolim - bez politikovanja, politikanstva i tome slicno, hvala)


Pozdrav!
[ deki77 @ 13.06.2016. 16:56 ] @
Citat:

(ako mogu da zamolim - bez politikovanja, politikanstva i tome slicno, hvala)


Ma nema potrebe za tim.
Samo kreneš kroz Austriju,Mađarsku gde je auto putem kamion do kamiona.Kao neka duga kompozicija kojoj se nevidi kraj.(šta vam to govori)

Uđem ja lepo u Srbiju na Horgošu.I izbrojim jedno 2-3 kamiona auto putem do Novog Sada...(petak radni dan 11h)
...
Izvuci pouku.
Da li mi imamo potrebu za ulaganjem u infrastrukturu sa zakašnjenjem od jedno 30god. i bacanjem milijardi u kredite.A ekonomija,transport,BDP i ostalo na izdisaju.
Sve postepeno.Menjati sistem,ulagati u mala i srednja preduzeca,poljoprivredu,obrazovanje.Uporedo sa tim krenuti sa infrastrukturom.
Ovako presecati vrpce a prazan put...čemu to.
Šta mislite da će se rasteretiti Ibarska ako otvore ovaj AP....?



[ RoRa @ 13.06.2016. 19:40 ] @
Postojanje adekvatne infrastrukture je potreban ali ne i dovoljan uslov za ubrzani ekonomski razvoj. Svojevremeno, pruga Beograd-Bar je najavljivana kao prekretnica u ekonomskom napretku krajeva kroz koje prolazi. Stočari na Pešteru, da pomenem samo njih, ni danas nisu u mogućnosti da davno izgrađenu prugu iskoriste za prodaju svojih proizvoda dalje od svoga sela. Jednostavno rečeno mi nemamo tržište u boljem smislu te reči.
[ žutokljunac @ 13.06.2016. 21:22 ] @
Citat:
deki77:
Citat:

(ako mogu da zamolim - bez politikovanja, politikanstva i tome slicno, hvala)


Ma nema potrebe za tim.
Samo kreneš kroz Austriju,Mađarsku gde je auto putem kamion do kamiona.Kao neka duga kompozicija kojoj se nevidi kraj.(šta vam to govori)

Uđem ja lepo u Srbiju na Horgošu.I izbrojim jedno 2-3 kamiona auto putem do Novog Sada...(petak radni dan 11h)
...
Izvuci pouku.
Da li mi imamo potrebu za ulaganjem u infrastrukturu sa zakašnjenjem od jedno 30god. i bacanjem milijardi u kredite.A ekonomija,transport,BDP i ostalo na izdisaju.
Sve postepeno.Menjati sistem,ulagati u mala i srednja preduzeca,poljoprivredu,obrazovanje.Uporedo sa tim krenuti sa infrastrukturom.
Ovako presecati vrpce a prazan put...čemu to.
Šta mislite da će se rasteretiti Ibarska ako otvore ovaj AP....?





A jesi ulazio u Nemacku? Posto tamo kad udjes, kao da si usao u neki tetris, pa Austrija i Madjarska izgledaju smesno. Presao Horgos, isto tako radni dan u podne, kad tamo nigde zive duse na putu, a u onoj najbrzoj traci trava. Baje sisale izmedju auto-puta i ostavili travu, tako da do pola one najbrze trake stoji pokosena trava. Drugar komentarise, ovo da ovako ostave u Nemackoj, poginulo bi 1000 ljudi za deset minuta.
[ žutokljunac @ 13.06.2016. 21:23 ] @
Citat:
deki77:

Samo kreneš kroz Austriju,Mađarsku gde je auto putem kamion do kamiona.Kao neka duga kompozicija kojoj se nevidi kraj.(šta vam to govori)

Uđem ja lepo u Srbiju na Horgošu.I izbrojim jedno 2-3 kamiona auto putem do Novog Sada...(petak radni dan 11h)


A jesi ulazio u Nemacku? Posto tamo kad udjes, kao da si usao u neki tetris, pa Austrija i Madjarska izgledaju smesno. Presao Horgos, isto tako radni dan u podne, kad tamo nigde zive duse na putu, a u onoj najbrzoj traci trava. Baje sisale izmedju auto-puta i ostavili travu, tako da do pola one najbrze trake stoji pokosena trava. Drugar komentarise, ovo da ovako ostave u Nemackoj, poginulo bi 1000 ljudi za deset minuta.
[ žutokljunac @ 13.06.2016. 21:24 ] @
.
[ Sceka @ 13.06.2016. 21:37 ] @
Eto, ja jednostavno ne mogu da shvatim zasto ljudi imaju potrebu da od svega, tacnije da u svemu vide osnovu za "cekaj da ti ja kazem, objasnim, naucim te... nekim stvarima jer ja to znam odlicno"?

Kaze covek "Izvuci pouku". (?!)

Ko da izvuce (ako je rec "izvuci" a ne "izvući")? Kakvu pouku? Ko je to trazio? Zasto, cemu ako to nije trazeno?

Ja sam otvorio temu radi informisanosti o E 763 putu koji se gradi, informacije o tome dokle je doslo, sta se uradilo i kad se ocekuje pustanje u rad, kada ce moci da se vozi tim putem koji se gradi, kada ce te etape biti gotove za koriscenje. To mene interesuje, zato sam i otvorio ovu temu. Ne zanima me koliko kosta, kuda je moglo bolje, ko je uzeo pare, kakav je bio tender i slicno mlacenje prazne slame - jer toga, tih informacija ima mali milion na Internet-u i nisu cak ni zanimljive. Meni nisu zanimljive a ja sam otvorio temu sa konkretnom namerom.

I znam ja sve sto bi se eventualno imalo prigovoriti ovom postu, i da nije to moja licna tema cim je otvorena i da je vlasnistvo ES-a i da ja ne mogu (niti hocu!) da uredjujem temu ni po kom osnovu i da se tema razvija u pravcu u kome diktiraju oni koji se javljaju i znam sve ostalo u vezi toga - tako da to ne treba pisati, jer evo znam za sve to.

Poenta je ovo sa pocetka posta, zasto neko ima potrebu da nekoga uci necemu i nadasve - zato se ima potreba da se svuda prezvakava politicko, ekonomsko, socijalno... jos samo da se ubace dnevnopoliticke marifetluci i eto radovanja...

Hvala. Ne bih vas vise zadrzavao.


Pozdrav!
[ 3way @ 13.06.2016. 21:41 ] @
Gledao Alvira pre neki dan, kaze da ce deonica od Ljiga do Preljine biti otvorena za nekih mesec dana...
[ ŽIKI @ 13.06.2016. 23:14 ] @
Da, valjda će tih 40km biti pušteno krajem avgusta, ostalo kako budu završavali...Rok je 2017, a gradnja je počela krajem 2011.
Radi se, ali ima još dosta posla...Deonica od bg-obr još se ne zna ni ko će raditi, plus treba i novi most preko Save, ima mislim još jedna deonica gde još ne rade, tako da početnih oko 150km do Čačka teško da će na vreme biti.

Ko zna, možda iznenade
Ako te više zanima, imaš na građevinskom forumu temu o ovome na 100 strana i kako teku radovi...
[ žutokljunac @ 14.06.2016. 04:36 ] @
@ Sceka

Sorry matori, ali morao sam da se ubacim. Potpuno sam fasciniran nemackim auto-putevima i intezitetom saobracaja na istim.
[ vladd @ 14.06.2016. 06:32 ] @
Citat:
Sve postepeno.Menjati sistem,ulagati u mala i srednja preduzeca,poljoprivredu,obrazovanje.Uporedo sa tim krenuti sa infrastrukturom.


Ja verujem da iza ove tvrdnje stoji nekakva naivna dobra namera, ali je ova politicka floskula previse utopija.
Esad, od strane nekih politicara je cist bezobrazluk, posto su unistili industriju i zagadili uslove poslovanja banditskom korupcijom, a mala preduzeca sama po sebi prosto ne mogu da postoje, cak ni na fiktivnom i nepostojecem "slobodnom trzistu".

Problem ovakvih gradnji je sto laviraju od izgradnje do pljacke, rastezu se i grade vise puta ista deonica...pitanje je samo dinamike, koliko ce puta biti pljacka a koliko puta gradnja..
Najisplativije je nezavrseno gradiliste..
[ Java Beograd @ 14.06.2016. 07:59 ] @
Citat:
žutokljunac:Sorry matori, ali morao sam da se ubacim. Potpuno sam fasciniran nemackim auto-putevima i intezitetom saobracaja na istim.
I ja, dok nisam vozio Holandskim autoputevima, mislio sam da su Nemački nešto neprevaziđeno. A ustvari nisu. I nemački autoputevi imaju zakrpe, i na tim putevima je na jako mnogo deonica sa ograničenjem na 130 km/h, gužve umeju da budu ogromne ...


[ član @ 14.06.2016. 08:25 ] @
Citat:
žutokljunac:Potpuno sam fasciniran nemackim auto-putevima i intezitetom saobracaja na istim.

kad kazes da si necim fasciniran to bi trebalo da ima pozitivno znacenje, ali posledice koje ima veliki intezitetom saobracaja na nemackim auto-putevima (bar na jugu) svakako nije nesto cime je bilo ko fasciniran! zbog ogromnog broja vozila na putevima guzve, zastoji i kilometarske kolone svakodnevna pojava. guzve i zastoji cesto nastaju zbog gradilsita na auto-putevima kojih je na svakom koraku, kao i zbog saobracajnih nesreca koje su isto, nazalost, svakodnevna pojava. najveci intenzitet saobracaja je u popodnevnim satima kada se zavrsava radno vreme, kao i u vreme letnjih odmora, mada i mimo toga uslovi na autoputu su cesto potpuno nepredvidivi, pa nikad ne mozes da budes siguran da sli stizes u planiranom roku. desilo mi se nedavno da mi je za deonicu za koju je inace potrebno neka 2 sata (oko 200 km) trebalo celih 5 sati! poklopilo se da je na tom delu puta gradiliste od nekoliko km + nedelja vece, kraj produzeog vikenda - pola istocne Evrope se vraca u DE i rezultat toga totalni haos na putu!

Citat:
deki77:Šta mislite da će se rasteretiti Ibarska ako otvore ovaj AP....?

verovatno da nece jer ce mnogi (pre svega kamiondzije) kao sto i danas rade, izbegavati voznju auto-putem da ne bi placali putarinu.
[ deki77 @ 14.06.2016. 08:32 ] @
Citat:
žutokljunac:
Citat:
deki77:

Samo kreneš kroz Austriju,Mađarsku gde je auto putem kamion do kamiona.Kao neka duga kompozicija kojoj se nevidi kraj.(šta vam to govori)

Uđem ja lepo u Srbiju na Horgošu.I izbrojim jedno 2-3 kamiona auto putem do Novog Sada...(petak radni dan 11h)


A jesi ulazio u Nemacku? Posto tamo kad udjes, kao da si usao u neki tetris, pa Austrija i Madjarska izgledaju smesno. Presao Horgos, isto tako radni dan u podne, kad tamo nigde zive duse na putu, a u onoj najbrzoj traci trava. Baje sisale izmedju auto-puta i ostavili travu, tako da do pola one najbrze trake stoji pokosena trava. Drugar komentarise, ovo da ovako ostave u Nemackoj, poginulo bi 1000 ljudi za deset minuta.



Verujem..

Vozio sam baš familiju koja nije bila nekoliko meseci u Srbiji.
Kojima su saobraćajne gužve,zastoji na AP, i kolone šlepera svakodnevnica.

Ulaskom u Srbiju u pravcu do NS-a.Delovalo je zaista sablasno...


[ Sceka @ 14.06.2016. 13:31 ] @
Citat:
ŽIKI: ...
Ko zna, možda iznenade :D
Ako te više zanima, imaš na građevinskom forumu temu o ovome na 100 strana i kako teku radovi...

Hvala za info. Koliko sam skontao (juce malo klik, klik...) izvodjac radova nije nasa firma/e pa verujem da ce biti na vreme ili sa neznatnim kasnjenjem. Moze li neki link za taj gradjevinski forum, nisam u tome uopste pa...?

Citat:
član: verovatno da nece jer ce mnogi (pre svega kamiondzije) kao sto i danas rade, izbegavati voznju auto-putem da ne bi placali putarinu.

To je dovoljno da se vidi prednost, pozitivna stvar, tih deonica i na kraju celog auto puta - ako je to tacno (kamioni bi izbegavali zbog kinte) onda ce biti milina voziti jer nece biti "kamionskih guzvi". Sa druge strane, ako kamioni budu forsirali Ibarsku magistralu brzo ce se upropastiti pa ce opet morati da predju na auto put... mada to moze da potraje.

Juce, gledajuci razne stvari u vezi putovanja na YT, primetim da ima nekoliko ljudi koji kace svoje destinacije koje nisu kratke a snimljene kamerom (GoPro ili tako neka, koliko sam skontao). Tako da sam video ceo put do CG primorja. Nisam tim putem bio godinama, najdalje do Ljiga, pa mi je bilo potpuno nepoznato kako je stanje sada a imam nameru da odem do Niksica (Ostrog...) pred kraj leta ako se sloze kockice, i prijatno sam iznenadjen putem od Zlatibora do Kokinog broda koji je bio dosta mucan poslednji put kad sam isao. Napokon moze da se ide brzo, dobar put, ima mesta za obilazak kamiona... Svaka pohvala sa moje strane ljudima koji objavljuju te i takve snimke, bilo bi dobro da ima sto vise toga.

Neko pomenu SAT emisiju, pa da li je moguce da kace tako lose snimke. Kliknuo sam na nekoliko i jednostavno ne zelim da gledam nesto sto je na nivou loseg VHS-a. Zasto to rade nije mi jasno.



Pozdrav!
[ Java Beograd @ 14.06.2016. 13:44 ] @
Citat:
Sceka: Juce, gledajuci razne stvari u vezi putovanja na YT, primetim da ima nekoliko ljudi koji kace svoje destinacije koje nisu kratke a snimljene kamerom (GoPro ili tako neka, koliko sam skontao). Tako da sam video ceo put do CG primorja.

Ovo je naravno OK. Ja sam koristion nešto slično: kad sam pre par godina putovao do Italije, ceo put sam unapred pregledao preko Google Street View.
[ Java Beograd @ 14.06.2016. 13:46 ] @
Vezano za temu: mislim da je pomenuta saobraćajnica mnooooogo više važnija za unutrašnji saobraćaj zato što spaja Zapadnu Srbiju sa Beogradom i autoputevima E70 i E75. A to dali posle vodi ili ne do Južnog Jadrana, to je već manje bitno.

[ ŽIKI @ 14.06.2016. 22:32 ] @
Ako sam dobro razumeo, mislim da je plan da kada se završi autoput da se zabrani teretnim kamionima da idu Ibarskom...

A ovaj deo što će se prvo otvoriti gradi se iz kredita dobijenog od Azerbejdžana, firma izvođač je iz Azerbejdžana, a naši su podizvođači

Sceka imaš pp za forum
[ Ivan Dimkovic @ 14.06.2016. 22:52 ] @
Citat:
žutokljunac:
@ Sceka

Sorry matori, ali morao sam da se ubacim. Potpuno sam fasciniran nemackim auto-putevima i intezitetom saobracaja na istim.


Ozbiljno? Ja presao vise stotina hiljada km na njima i vrlo sam srecan sto sad koristim pretezno holandske, koji su koju deceniju moderniji i imaju manje problema. Svaki put kad vozim u DE se mentalno pripremam za zabode i vecite opravke na svakih 50 km.

Gomila deonica nemackih autoputeva su neosvetljeni, sa dve trake bez zaustavne i sa konstantnim zabodima i rekonstrukcijama koje traju godinama. Dinamicka kontrola brzine je hi-tech koji se i dalje retko vidja.

Mislim, lepo je sto mozes da opicis 250 km/h nocu ili danju ako imas srece do sledeceg "Stau-a" ali sve ostalo nije bas "naj" :)
[ Lavlja_Jazbina @ 14.06.2016. 23:15 ] @
Citat:
Ozbiljno? Ja presao vise stotina hiljada km na njima i vrlo sam srecan sto sad koristim pretezno holandske, koji su koju deceniju moderniji i imaju manje problema.

A prica se da su jos pri tom zemlja koja najvise vozi,koristi puteve i ima po domacinstu najveci broj vozila.

Zato automobili koji dolaze iz NL su sa poprilicnom kilometrazom ali i ocuvani.
[ Bojan Basic @ 15.06.2016. 20:27 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:
Ozbiljno? Ja presao vise stotina hiljada km na njima i vrlo sam srecan sto sad koristim pretezno holandske, koji su koju deceniju moderniji i imaju manje problema. Svaki put kad vozim u DE se mentalno pripremam za zabode i vecite opravke na svakih 50 km.


Koliko se stavovi promene za šest godina:
Citat:
Ivan Dimkovic:
A sto se mene licno tice, jedina 2 mesta koja su po mom ukusu u Evropi sto se voznje tice su:

a) Nemacka
b) Isle of Man :-)


[ SlobaBgd @ 15.06.2016. 20:51 ] @
Čekaj da počne da radi u Dubaiju, neće biti boljih puteva, boljih zakona, tolerantnijih ljudi i zdravije hrane na pijaci.
[ Ivan Dimkovic @ 15.06.2016. 22:23 ] @
@Bojan,

Promenilo se puno, morao sam te auto puteve da koristim za vise od jurcanja.

Za stvari kojima se old fartovi poput mene danas bave, nemacki auto putevi su... gadni.

@SlobaBgd, nema to nikakve veze sa tim gde zivim vec po kolicin vremena provedenoj u zabodima i rekonstrukcijama puteva. Sticajem okolnosti je Holandija decenijama ispred DE, moglo je biti obrnuto.
[ djordjeno @ 16.06.2016. 08:27 ] @
Citat:
žutokljunac:
Citat:
deki77:

Samo kreneš kroz Austriju,Mađarsku gde je auto putem kamion do kamiona.Kao neka duga kompozicija kojoj se nevidi kraj.(šta vam to govori)

Uđem ja lepo u Srbiju na Horgošu.I izbrojim jedno 2-3 kamiona auto putem do Novog Sada...(petak radni dan 11h)


A jesi ulazio u Nemacku? Posto tamo kad udjes, kao da si usao u neki tetris, pa Austrija i Madjarska izgledaju smesno. Presao Horgos, isto tako radni dan u podne, kad tamo nigde zive duse na putu, a u onoj najbrzoj traci trava. Baje sisale izmedju auto-puta i ostavili travu, tako da do pola one najbrze trake stoji pokosena trava. Drugar komentarise, ovo da ovako ostave u Nemackoj, poginulo bi 1000 ljudi za deset minuta.



Potpuno tacno. Isto sam i ja prokomentarisao istu situaciju na autoputu Nis - Beograd. Plus nije mi jasno kako ne misle na bezbednost tih ljudi koje kose travu. Iz jednog smera je bio postavljen znak koji ukazuje da ce biti suzenje puta, a iz drugog NISTA. I baja lepo kosi po ivici autoputa a tuda ti prodjes sa 130-150km.h na par metara od njega.

U zapadnim zemljama se to vrlo jasno oznaci, suzi se traka, postave se pokretni stubovi itd...
[ anon115774 @ 17.06.2016. 10:48 ] @
Kada bi neko u Srbiji napravio potpuno iste autoputeve kao u Nemackoj mi bi sa 10 puta manje saobracaja imali 100 puta vece guzve jer se kod nas svako ponasa kao da je sam.

U Nemackoj, Austriji itd kada je u gradu dozvoljeno 50km/h onda svi voze 50-55km/h. Ako je na autoputu dozvoljeno 130km/h onda svi voze 120-140km/h. A kod nas ides od Subotice do Novog Sada, zive duse nema na putu i u levoj traci stignes sleper koji obilazi putnicki auto koji se klacka 70km/h. E sad zamislite isto takvo ponasanje u saobracaju sa kolicinom saobracaja kakva je u Nemackoj. A kod nas je nevidjena kolicina takvih likova koji uopste ne konstatuju da oko njih takodje postoji zivot. Pre neki dan sam u Austriji vozio regionalnim putem (dozvoljeno 100km/h) nekih 50km i celim putem je bila kolona ali ne videh ni jedno jedino preticanje. Kada se udje u naseljeno mesto svi prikoce na 50km/h, cim se izadje iz naseljenog mesta svi ubrzaju na 100km/h i sve tako. Nema potrebe za preticanjem. A guzva je bila nevidjena i samo sam pomislio "sta bi se desilo da se sad ovde neki magarac nacrta i vozi 70km/h"... i odmah mi se stvorila slika Ibarske :)
[ žutokljunac @ 18.06.2016. 17:08 ] @
Citat:
član:
kad kazes da si necim fasciniran to bi trebalo da ima pozitivno znacenje, ali posledice koje ima veliki intezitetom saobracaja na nemackim auto-putevima (bar na jugu) svakako nije nesto cime je bilo ko fasciniran!


Ono cime sam fasciniran je broj slepera i kamiona. Svako ko to vidi odmah mu je jasno da je Nemacka motor i fabrika citave Evrope. Ono sto je Kina za svet, Nemacka je za Evropu. Nepregledne kolone na bilo kojoj deonici, Neverovatno!
A ono sto mi se svidja je sto im je citava zemlja ispresecana auto-putevima. Drug koji je isao sa mnom mi je objasnjavao kako smo najbl ako uletimo u vreme kada Nemci idu na posao ili se vracaju jer cemo bez problema da zglavimo 2,3 sata u koloni. Cale mu je bio kamiondzija koji je vozio slep automobila po celoj Evropi, a i on je to jedno vreme radio. Pricao mi je kako mu cale nikada nista nije mogao da planira kada je u Nemackoj. Tipa, u bilo kojoj zemlji, sve lepo sracunas, koliko klometara, kada smes da vozis i tacno znas kada stizes, dok mu se milion puta dogodilo da udje u Nemacku, isporuci 2 automobila i ostao mu je jos jedan, a ima fore jos npr 3 sata, dok je to mesto udaljeno 100 km. I covek lepo sav srecan, jedva ceka da zavrsi turu i da se vrati kuci, kad koona na auto-putu u roku od par minuta se stvori. Ceka po dva i po sata i ladno zakasni. Onda mora da ceka do ponedeljka jer ovi ne rade preko vikenda, i ostane da spava u kamionu 2 dana. Tako da znam za jadac po pitanju guzvi na putevima, jer ovaj je kada smo usli u Svabiju, samo udahnuo i rekao, uuuuffff Nemacka, pomozi Boze sad.

A najsmesnje mi je bilo kada smo ustali u pola pet ujutru da bi izbegli guzve i iz Stutgarta izlazimo na auto-put, ja ocekujem nema nikog, kad tamo krkljanac kao kod nas na Autokomandi u cetiri. Pogledam na sat, kad pet i dvadeset. :)))

Svaba brale, samo arbajt, arbajt, nema zezanja.