[ Darko Nedeljković @ 17.06.2016. 10:10 ] @
Flota u firmi je dosta brzo narasla od jednog vozila do 13 i to nije konacan broj. Obicno je 10 u upotrebi dok se 3 servisiraju. Troskovi odrzavanja su ternutno oko 1.000.000 dinara godisnje a vozila su i pored toga u nekom poluispravnom stanju. Jedno od vozila je kamion - slep sluzba koji smo nabavili za potrebe dopremanja drugih vozila u servis. Sva vozila zajedno godisnje predju oko 400.000 km. Sluzbenim vozilima se upravlja nesavesno, pa i ona koja su u perfektnom stanju za godinu dana budu svedena na nivo onih starih 15 godina. Cesto se mora voziti makadamom. Mozda bi valjalo uvesti GPS pracenje sa pracenjem parametara kompjutera vozila, ali godisnji trosak te usluge je preko 1.000 evra i pitanje je da li bi usteda pokrila trosak. Novo vozilo ima svoj trosak nabavke/lizinga i kad se to ubaci u racunicu imam utisak da se troskovi samo povecavaju. Secam se da je firma u kojoj sam radio pre 10 godina izracunala da joj se vise isplati da kupi nova vozila nego da koristi postojeca stara 10 godina, ali te firme vise nema, a ja nikako ne dolazim do takvog rezultata. Sve u svemu, poslovi oko voznog parka se obavlajju nekako stihijski, bez jasnog plana i vizije kako je najbolje raditi. Da li neko ima neku statistiku vezano za troskove odrzavanja vozila razlicite starosti ili uopste neki pametan savet?
[ vladd @ 17.06.2016. 11:01 ] @
Pa zar servis ne moze da sam odrzava sopstvena vozila, bar u nekoj meri.

U sustini odgovor se krije u nesavesnom koriscenju, i tada svaka racunica pada u vodu. Najbolje je zaduziti odredjene ljude sa vozilima, pa makar ih oni i ne koristili, vec samo da vode racuna o stanju i nacinu koriscenja, situacija ce se dramaticno promeniti.

A tek tada mogu da pomognu razne kalkulacije, novo ili polovno, ili mozda i povremeni najam vozila...
[ bojan_bozovic @ 17.06.2016. 11:06 ] @
Tako je najveći je vaš problem nesavesno korišćenje, loš i/ili nemaran vozač će da uništi auto u rekordnom roku.
[ bakara @ 17.06.2016. 11:59 ] @
Slazem se...

Kljucno u ovoj problematici je sto ocigledno nema odgovornosti za koriscenje vozila. verovatno vozi sta ko dohvati, a to nije dobar nacin.

Znaci treba snimiti zateceno stanje i zaduziti odredjenog radnika (ili dva) za odredjeno vozilo.

Mozda da si detljnije napisao kakvu vrstu stete prave vozilima i kako ih to habaju pa da radimo dalju analizu :)
[ botr @ 17.06.2016. 15:22 ] @
Znam za slucaj da je motor na novom Citroen Jumperu stradao nakon 10k km, vozio manijak, gazio i kad je trebalo i kad nije trebalo, ostao bez ulja i zaribao motor.

Garancija se ne priznaje u slucaju nesavesnog korisenja, polovno moze da traje, a moze da bude i krs u samom startu. Za ono sto pokvare treba da plate iz svog dzepa, i resen problem, onda bi vodili racuna o autu.
[ goranvasiljevic @ 17.06.2016. 20:12 ] @
Rad, red i disciplina:)

Jedno vozilo - jedan vozač, ako može. Nema prebacivanja odgovornosti u slučaju nastanka eventualne štete.
GPS praćenje obavezno. Nema nenamenskog korišćenja. Samo saznaje da se vozilo prati donosi pozitivne rezultate.
Kontrola potrošnje goriva. Uvesti normative.
Odrediti postojećeg zaposlenog za poslove eksploatacije voznog parka. Od Putnih naloga do kontrole vozila.
Edukacija zaposlenih koji koriste službena vozila.
Kontrola servisiranja i popravki vozila.
Kažnjavanje i sankcije u slučaju nepoštovanja domaćinskog pristupa.

pozdrav

[ Darko Nedeljković @ 17.06.2016. 20:19 ] @
Hvala svima na odgovorima, sklon sam ideji da fiksiram budzet za odrzavanje vozila na naprimer 2 dinara po predjenom kilometru, pa ko trosi vise da mu se to odbija od plate ili bonusa. Slazem se, preduslov za to je da se odredi ko sta vozi. Ne znam sta mislite, da li je 2 din/km malo ili mnogo? Nego, vladd me nesto pogresno razumeo:
Citat:
Pa zar servis ne moze da sam odrzava sopstvena vozila, bar u nekoj meri.

U sastavu firme nema servisa za vozila, a taj kamion slep sluzba sluzi da pokupi ostalih 12 vozila i odveze u servis kad stanu negde. Razmatrao sam mogucnost da se u okviru frme formira auto servis, jer kako sada stvari stoje, 2 automehanicaar rade gotovo samo nasa vozila. Ipak, iz drugih firmi koje su tako nesto pokusale kazu da nije dobra ideja - eksterni servis uvek pruza bolju i brzu uslugu, a na kraju ne ispadne neka razlika u ceni.
[ Lavlja_Jazbina @ 17.06.2016. 21:57 ] @
Citat:
sklon sam ideji da fiksiram budzet za odrzavanje vozila na naprimer 2 dinara po predjenom kilometru,

Citat:
U sastavu firme nema servisa za vozila, a taj kamion slep sluzba sluzi da pokupi ostalih 12 vozila

Da li si fer da zahtevas nesto sto moze da se postavi za ispravna vozila,jer ovaj slep izgleda je cesto u akciji cim je kupljen?!
[ goranvasiljevic @ 18.06.2016. 09:22 ] @
Preračunaj koliko ste puta koristili šlep i koji je izdatak za isti. Uporedi sa uslugom šlepanja trećeg lica pa ćeš videti šta je ekonomski isplativije.

Određivanje iznosa od 2 din po kilometru za popravku ne podržavam. Mogući su kvarovi koji nisu posledica neadekvatnog korišćenja vozila a čiji iznos za popravku zna da bude jako visok.

Praćenje vozila sa meračem goriva..

Citat:
Darko Nedeljković: Sluzbenim vozilima se upravlja nesavesno, pa i ona koja su u perfektnom stanju za godinu dana budu svedena na nivo onih starih 15 godina.



Ovde može da bude rešenje problema.

Kakav asortiman vozila u voznom parku imate?
[ AstralPro @ 18.06.2016. 20:31 ] @
Za pocetak svim vozacima skini 10% od plate na ime troskova popravke vozila.
Sledeci mesec 20% i za tri meseca ces doci u situaciju da ce se jednostavno opametiti ili promeniti radno mesto a tebi ce biti olaksan posao oko vozila.
I obavezno gps u sve osim vozila za slepanje.

Pozdrav.
[ veselinovic @ 18.06.2016. 21:58 ] @
Citat:
AstralPro: Za pocetak svim vozacima skini 10% od plate na ime troskova popravke vozila.
Sledeci mesec 20% i za tri meseca ces doci u situaciju da ce se jednostavno opametiti ili promeniti radno mesto a tebi ce biti olaksan posao oko vozila.
I obavezno gps u sve osim vozila za slepanje.

Pozdrav.


Mislim da je rjesenje problema u potpuno suprotnom pristupu.
Radnik koji radi za malu platu, koji nema dugorocnu sigurnost u firmu je aljkav i nemaran.
Samo zadovoljan radnik je u stanju da kvalitetno i posteno radi u cilju poboljsanja kvaliteta firme, jer je svjestan da time sebi poboljsava kvalitet zivota.
Policijsko islednicke mjere nisu nikad i nikad ni nece dati dugorocne rezultate.
Naravno, kao i u svakom pravilu ima izuzetaka ali oni su na nivou statisticke greske i lako se detekuju.

[ vladd @ 19.06.2016. 06:25 ] @
Nisam zaista mogao da predpostavim da firma nabavlja i drzi slep da sakuplja sopstvna vozila kada se zaglave iz nekog razloga.
AMSJ i dalje funkcionise, a ima i privatnika kao pleve, evro je km, Srbija je 500km sa kraja na kraj, a 500 evra kosta i registracija kamioncine....

Ne moze se odrediti fiksna cena odrzavanja. Razloga ima milion, ni nova vozila nisu savrsena i unificirana sa cenom i kvalitetom...

Potrebno je zaduziti odgovornog za jedno ili vise vozila koce da brine i koriguje sitne nedoslednosti, za koje servis nije neophodan.
Dobro je imati outsorsing servis, koji i potpisuje putne naloge, odnosno ispravnost, pa i u toj relaciji se moze praviti dogovor o pracenju ispravnosti.

Ljudi su raznolike stocice, nema univerzalne formule. Ko uspe da mu radnici firmu posmatraju kao svoju, nema sta da brine.
A koga "nagrizaju" zaposleni, ne pomaze mu ni CIA...
[ botr @ 19.06.2016. 09:33 ] @
@Veselinovic

U principu se slazem, kaznjavanje radnika je kontraproduktivno, posebno kad rade za bednu platu, aali osim prava, postoje i obaveze. Zamisli nov auto koji je unisten nakon jedne godine?!

Mozda bi cak suprotan sistem bio produktivniji, da se umesto kaznjavanja uvede nagradjivanje za one koji vode racuna o svom sluzbenom autu, a ko ne vodi racuna, kaznjavanje.
[ pajapop @ 19.06.2016. 10:51 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:
Flota u firmi je dosta brzo narasla od jednog vozila do 13 i to nije konacan broj.... Obicno je 10 u upotrebi dok se 3 servisiraju. .... Sluzbenim vozilima se upravlja nesavesno, pa i ona koja su u perfektnom stanju za godinu dana budu svedena na nivo onih starih 15 godina. Cesto se mora voziti makadamom. Mozda bi valjalo ....


Mozda bi valjalo razmisliti o tipu vozila, primerenom vrsti posla tj.delatnosti...Na teren moraju izlaziti "terenska" vozila...Svojevremeno, na temi "skidanje akumulatora dok motor radi", nabrajao si neka vozila, pa sam ja stejao utisak da su to vozila iz tvog voznog parka: Mitsubischi Space Star, Peugeot Partner 1.9D, Peugeot 306 1.8 XR, VW Passat 1.9D...Meni to na sve lici sem na terenska vozila...Pri tome ne mislim samo na dzipove, vec na neka vozila koja svojom konstrukcijom mogu izdrzati grublje koriscenje na terenu...I najbolje je flotu svesti na 1-2 ista modela...koja mogu posluziti i za obavljanje poslova po gradu, a i da mogu izaci na makadam...A sto se tice kaznjavanja radnika, to stoji, ali morao bi poci i od sebe...U onoj temi se bas nisi proslavio tehnickom kulturom...
[ bakara @ 19.06.2016. 11:16 ] @
Citat:
botr:


Mozda bi cak suprotan sistem bio produktivniji, da se umesto kaznjavanja uvede nagradjivanje za one koji vode racuna o svom sluzbenom autu, a ko ne vodi racuna, kaznjavanje.

Za sta nagrada?
Za onog ko nije unistio vozilo?
[ vladd @ 19.06.2016. 15:48 ] @
Davnih godina je Citroen, u svom predstavnistvu u Brankovoj, koliko se secam Tehnoservis, radnicima- korisnicima poklanjao sluzbeno vozilo(spacek ili dijana) nakon petogodisnje upotrebe...
E ta su se kola cuvala kao oko u glavi, sto manje ogrebotina, sto redovnije zamene ulja, tacno na vreme, i racionalno rasporedjivanje kilometraze, bez nepotrebnih vozikanja i nepotrebnih predjenih km.

Sto je, sa sadasnjeg aspekta i cene vozila malo(mnogo) radikalno, ali neki slican mehanizam, beneficirane prodaje, beneficiranog koriscenja bi znacajno poboljsao ili stimulisao brigu o vozilu.

Moraju da se uklope interesi, ili da se zavede tortura...dobra volja je retkost, a u pitanju su i poslovni odnosi..sir za pare..kolicina brige za odredjenu kolicinu novca..
[ AstralPro @ 19.06.2016. 22:55 ] @
Neka covek proba sve ali videce da sam u pravu za 10% pa onda 20% ako nastave da skrnave kola.
Nema druge jer su ljudi takvi da ih bas briga za tudju imovinu sve dok na svom novcaniku ne osete posledice.
Briga o vozilu je po meni stvar opste kulture i nesto sasvim normalno jer kao sto pazis svoj licni auto tako treba da pazis i sluzbeni, ako si normalan.

[ Darko Nedeljković @ 20.06.2016. 08:01 ] @
Citat:
AstralPro:
Za pocetak svim vozacima skini 10% od plate na ime troskova popravke vozila.

Ono sto se pokayalo kao veoma lose resenje i sto ulazem ogromne napore da iskorenim to je ta "uravnilovka" - bez obzira sta radio i kako se ponasao kao individua, na kraju meseca te ceka dogadjaj koji nije posledica tvog zalaganja, vec rezultata celog kolektiva. U takvoj situaciji, da li nesto sacuvas ili unistis to veoma malo utice na promenu ukupnog rezultata na koji nemas uticaj. Ono sto bi rekli "ili mora biti, ili mene nece biti" to su sto detaljniji sistemi evaluacije rezultata svakog pojedinca i onda jednima nagrada, drugima kazna. Ovih dana mi je na pamet pala decija prica o trulim jabukama, gde ako drzis zajedno makar jednu truli i sve druge dobre jabuke, za nekoliko dana imas sve trule jabuke. Ovde se to pokazalo kao identicna situacija - ako neko u kolektivu radi nesto pogresno, a rukovodstvo ne reaguje na to vec se prema svima odnosi podjednako, nakon kratkog vremena svi se pokvare. Ali, za razliku od jabuka koje su jednom trule - zauvek trule, mislim da se kod ljudi taj proces nizom adekvatnih i individualno usmerenih akcija kazne-nagrade moze preokrenuti u drugom smeru.

Citat:
Samo zadovoljan radnik je u stanju da kvalitetno i posteno radi u cilju poboljsanja kvaliteta firme, jer je svjestan da time sebi poboljsava kvalitet zivota.
Policijsko islednicke mjere nisu nikad i nikad ni nece dati dugorocne rezultate.

Tako smo i mi mislili i zestoko se prevarili. Svi radnici su prosle godine dobili trinaestu platu. Niko nikad nije pracen niti kaznjen zato sto sluzbenim vozilom zavrsava svoje poslove ili ide u diskoteku. Smatralo se da je dovoljno ljude lepo nagraditi i ostaviti im da se ponasaju u skladu sa sopstvenom savescu, po sistemu - neko koga firma tako mazi i pzi sigurno ne bi krajnjim nemarom unistavao vozila. Promasaj totalni - moj savet je da niko nikada ne bude tako glup pa da pokusa sta smo mi pokusali. To je utopija, mnogo lepo zamisljena prica koja ne funkcionise.

Opet kazem, sve te metode pracenja i evaluacije treba da budu podjednako u sluzbi nagrade i kazne. Probacu ljudima da objasnim da to sto im neki uredjaji i osobe evidentiraju i upisuju svaki korak treba da ima dvostruku ulogu - kaznjavanje najgorih i nagradjivanje najboljih. Od njih zavisi u kojoj grupi ce se naci, uz sve mogucnosti da neko nekad nepravedno bude nagradjen ili kaznjen, ali ne moze se desiti da tako bude svakog meseca do kraja radnog veka, vec je to moguce samo u zanemarljivom procentu slucajeva.

Citat:
Ne moze se odrediti fiksna cena odrzavanja. Razloga ima milion, ni nova vozila nisu savrsena i unificirana sa cenom i kvalitetom...

Mena je odrzavanje svog vozila tokom 4 godine koriscenje izaslo oko pola dinara po kilometru. A moje vozilo je sad najispravnije u firmi, a pre godinu dana nije bilo losijeg vozila od njega, niko drugi nije zeleo da ga uzme. Stanje mog vozila se uopste nije promenilo, ali druga vozila su za godinu dana urnisana. Ajd da kazemo da sam ja imao mnogo srece sa izborom vozila i da retko ko moze da odrzava vozilo sa pola dinara, ali trebalo bi da prosecan covek moze sa dinar po km. Ideja je dati im 2 dinara. Ako godisnje predju 30.000 km, znaci da imaju 60.000 dinara na raspolaganju. Ko pazi svoje vozilo, moze na kraju godine par stotina evra da stavi u dzep. Ko ne pazi, skinuce mu se razlika iz redovnog bonusa. Svestan sam da ce barem jedan imati losu srecu, pa ce i pored najbolje paznje ispucati budzet na neki skup kvar. Ali ce ostalih 10 imati rezultat adekvatan svom zalaganju. I niko nece namerno raditi protiv svog dzepa. Ako neko nesto zna sam da popravi, bice motivisan da to uradi umesto da vozi auto u servis, jer ce tako cenu servisiranja ostaviti u dzepu. Ako ima oca/brata/kuma koji bi mu nesto popravio takodje. To nje bitno, bitno je bice motivisam da neispravnosti otklanja na vreme, pre nego sto nastupe teze posledice.

Naravno, ako je iko posumnjao drugacije, odnos firme prema meni treba da bude isti kao i odnos prema svakom drugom, mada po dosadasnjoj statistici ja bih se nakupio svih mogucih nagrada... Ako se bilo sta definise kao zabranjeno ponasanje, a ja to radim, podrazumeva se da treba da mi sledi kazna.

[quote]Mozda bi valjalo razmisliti o tipu vozila, primerenom vrsti posla tj.delatnosti...Na teren moraju izlaziti "terenska" vozila......A sto se tice kaznjavanja radnika, to stoji, ali morao bi poci i od sebe...[quote]
Postoje terenska vozila, 2 kom Lada Niva i 2 kom terenskih kamiona 4x4 i 6x6. Ipak, ako neko treba da vozi 300km autoputem, da bi potom vozio 3km po makadamu, postavlja se pitanje pravog izbora vozila - svi mi nekad sidjemo na makadam pa ne unistimo svoje putnicko vozilo, ljudi tamo zive i voze svakog dana po makadamu pa nemaju svi terenska vozila. Medjutim, zna se kojom se brzinom vozi sopstveno vozilo po makadamu, a kojom sluzbeno. Pa i u gradu, zna se kako se sopstveno vozilo penje na trotoar, a zna se kako sluzbeno - sa sopstvenim stanes ispred ivicnjaka pa polako na pola kvacila ga popenjes, sa sluzbenim iz zaleta bez usporavanja naskocis i tu ni terensko vozilo ne prolazi bez ostecenja.

Najvise novca odlazi na ta ostecenja - trap, torzije, kugle, ramena, silent blokovi, razbijeni karteri... izlomljene poluosovine, desavalo se ceo motor da otkinu. dva ili tri puta su zaboravili da zatvore haubu, pa tako vozili i razbili i haubu i vetrobransko staklo. Firma platila, niko im reci nije rekao. Svakih par dana neko isece gumu, kako pojma nemam, meni se to nikad nije desilo. Ranije su zaboravljali svetla, pa svako malo ne mogu da pokrenu auto, o cemu smo vec diskutovali. Par vozila se survalo u jendek jer su zaboravili da povuku rucnu i menjac usaltaju u brzinu, oni posle kazu rucna nije radila, menjac sam iskocio, ali da li su ikad ikome pre toga prijavili da im rucna ne radi - nisu. Da li su oterali da se popravi - nisu. Kocnice spale jednim silaskom niz planinu, ko zna u kom stepenu prenosa im je menjac a noga non stop po kocnici. To je suludo ne samo zbog odnosa prema vozilu, vec i prema sopstvenom zivotu. Sve je to tolersano, dok nisu poceli da voze par stotina km bez ulja. Tek tu mi je pukao film.
To je skolski primer sta napravi rukovodstvo firme za godinu dana satlnim ravnomernim nagradjivanjem i odsustvom kaznjavanja. Na rukovodstvu je krivica, ne na radnicima.
[ Darko Nedeljković @ 20.06.2016. 08:19 ] @
Citat:
vladd:
Davnih godina je Citroen, u svom predstavnistvu u Brankovoj, koliko se secam Tehnoservis, radnicima- korisnicima poklanjao sluzbeno vozilo(spacek ili dijana) nakon petogodisnje upotrebe...
E ta su se kola cuvala kao oko u glavi, sto manje ogrebotina, sto redovnije zamene ulja, tacno na vreme, i racionalno rasporedjivanje kilometraze, bez nepotrebnih vozikanja i nepotrebnih predjenih km.

Ja sam isto juce dosao na tu ideju. I probacu to da proguram, zajedno sa normama za gorivo i odrzavanje koje bih relativno visoko postavio, tak da pazljivima moze i od goriva i od odrzavanja da ostane neki bonus. S tim da mi nabavljamo koriscena vozila, pa bih ja to poklanjao i nakon 2-4 godine. Finansijski to moze da prodje, ako se ukine trinaesta plata. A trinasesta plata se ionako potrosi za novogodisnje i bozicne praznike i vec u februaru se ne secas ni da si je dobio. Ovako, svakog dana, svaki put kad stavis kljuc u bravu pomislis "uh, ovo ce biti moje, treba cuvati".
[ bakara @ 20.06.2016. 11:32 ] @
Mnogo ti njima gledas kroz prste i poklanjas.
Treba da napravis mehanizam da znas ko je kakvu stetu napravio, svakodnevna inspekcija vozila, pa nece biti rucna nije radila...
[ botr @ 20.06.2016. 12:25 ] @
Citat:
bakara:
Citat:
botr:


Mozda bi cak suprotan sistem bio produktivniji, da se umesto kaznjavanja uvede nagradjivanje za one koji vode racuna o svom sluzbenom autu, a ko ne vodi racuna, kaznjavanje.

Za sta nagrada?
Za onog ko nije unistio vozilo? :)



Za onog ko pazi i odrzava svoje vozilo.
[ goranvasiljevic @ 20.06.2016. 16:19 ] @
Citat:
bakara: Mnogo ti njima gledas kroz prste i poklanjas.
Treba da napravis mehanizam da znas ko je kakvu stetu napravio, svakodnevna inspekcija vozila, pa nece biti rucna nije radila...


Plus, praćenje putem GPS-a, kontrola potrošnje goriva. Pa im lupaj penale za nesavesno korišćenje
[ bakara @ 20.06.2016. 17:36 ] @
Citat:
botr:
Citat:
bakara:
Citat:
botr:


Mozda bi cak suprotan sistem bio produktivniji, da se umesto kaznjavanja uvede nagradjivanje za one koji vode racuna o svom sluzbenom autu, a ko ne vodi racuna, kaznjavanje.

Za sta nagrada?
Za onog ko nije unistio vozilo? :)



Za onog ko pazi i odrzava svoje vozilo.

Posao vozaca podrazumeva da vodi racuna o vozilu i za to vec prima "nagradu" tj platu.

Ne nagradjujes nekoga sto je svoj posao uradio kako treba vec isplacujes ono sto je zaradio.
[ goat @ 04.07.2016. 14:21 ] @
Darko druže

mogu da zamislim kako ti je...

...svojevremeno sam bio zadužen za 9 vozila (krševa)... imao sam drugi problem - da iskukam osim ulja i za filetr ulja... ulje se menjalo na 19hiljada, 23h nikad pre 15h... imao sam sreće da su momci koji su koristili (polu)vozila bili ljudi ( i ostali su), samo je jedan satrao vozila (ali je tu bio problem manjak inteligencije) ... ja sam službena kola prao i popravljao jer sam sa njima išao završavao posao za firmu jer nisam hteo da se vozim u svinjcu i da vozm dok ne stane na pola puta...

... priča o zadovoljnom radniku je utopija teška!!... zadovoljan radnik ne postoji... postoji radnik - čovek i radnik - čovekolika figura

.. ako u celoj grupi vozača nemaš ni jednog normalnog onda morate da se zapitate veoma ozbiljno šta tu ne štima...

... neke firme obično rukovodiocima "poklone" automobil da ga koristi u službene i privatne svrhe.. to se isplati kada rukovodioca zajašu tako da nema vremena za privatan život...

... znam da je veoma teško naći dobrog radnika, onog što vidi dalje od vrha svog nosa, ali kako se seje tako se i žanje... nažalost ovi prostori ostaju bez dobrog kadra i to galopirajućim tempom, svi na glas pričaju o odlivu "mozgova", a ne o odlivu ljudi koji su spremni da se žrtvuju za svoja pokolenja... ovo što ostaje su izmučeni radnici i paraziti sa sve većim zubima i apetitom...

[ botr @ 04.07.2016. 15:52 ] @
Citat:
bakara:
Citat:
botr:
Citat:
bakara:
Citat:
botr:


Mozda bi cak suprotan sistem bio produktivniji, da se umesto kaznjavanja uvede nagradjivanje za one koji vode racuna o svom sluzbenom autu, a ko ne vodi racuna, kaznjavanje.

Za sta nagrada?
Za onog ko nije unistio vozilo? :)



Za onog ko pazi i odrzava svoje vozilo.

Posao vozaca podrazumeva da vodi racuna o vozilu i za to vec prima "nagradu" tj platu.

Ne nagradjujes nekoga sto je svoj posao uradio kako treba vec isplacujes ono sto je zaradio.


Objasni to to njima. Pas se ne dresira kaznom, vec nagradom, tako treba i sa radnikom.
[ Darko Nedeljković @ 04.07.2016. 18:26 ] @
goat, ne zna se sta je u srbiji gore - radnici ili poslodavci.
botr, sigurno bi se od dresure pasa mogle nauciti neke lekcije - ako nagradjujes veoma obilato podjednako one pse koji daju sve od sebe da izvrse svaku komandu kao i one koji prema komandama osecaju totalnu kurcobolju, zavrsices sa coporom lenjih debelih pasa medju kojima nijedan ne mari za komande.
[ goat @ 06.07.2016. 13:10 ] @
Darko

na deset novoprimljenih na posao, ako se pokaže da je jedan dobar to je uspeh... to je moje iskustvo dok sam bio neki šefčić...

... kada se izgubi svaki smisao, onda mora trpeza da se prečisti - najurite ih sve do jednog, primajte jednog po jednog... mora da se radnik izgradi, da se radi sa njim...

... ja sam imao sličnih problema.... dobijem grupu mladih električara, 5 momaka, trojicu rasporedim u energetiku a dvojicu za elektroniku, dobri momci, vredni, znaju posao i tako oni budu dva tri meseca i posle toga poprime sve osobine starijih kolega koji nisu čuli da je Tito umro, koji smatraju da će poslovne probleme rešiti presednik opštine, štrajk, državni sekretar, ministar zdravlja... krive agenciju za privatizaciju što je našla lošeg kupca koji je posle određenog vremena otišao , a ne pitaju se zbog čega je otišao, i ako se pitaju ne prihvataju da je tome razlog razne diverzije na proizvodnim mašinamam kojima je proizvodnja zaustavljana...
[ qqll @ 06.07.2016. 14:07 ] @
haha ovo sa rucnom i a akumulatorom mi izgleda bas klinacki, ono pozove lift pa pobegne.

Nemam sad vremena ali pisacu kasnije kako sam temeljno i namerno unistavao i unistio 3 vozila u firmi.
[ Caki zemljoradnik @ 06.07.2016. 15:56 ] @
Interesantni upisi. Više puta sam primetio neracionalno ponašanje vozača vozila u bojama ovih velikih firmi. Pitam ja tako jednog lika zašto njegove kolege uvek voze brže od dozvoljenog, obično sa mobilnim u ruci. Vozim kroz naselje i ljudi me pretiču ispred znaka za školu a znam da tu često budu isaobraćajci. Kaže on meni da kad bi svuda poštovao brzinu i stajao pored da se javi menadžeru, nikad ne bi odradio posao. Znači neko u firmi svesno postavlja tempo koji od vozača traži da voze preko granice a to vremenom mora da se odrazi na njihovu spremnost i zainteresovanost za čuvanje tih vozila. Pogotovu ako jedno isto vozilo vozi više vozača. Što bi se neko cimao oko službenog auta kada će posle njega u taj auto da sedne neko drugi manje obazriv. Još može da se desi da taj neko drugi uzme veću kintu na kraju meseca ako postoje nekakvi bonusi za norme i sl. Kao da su neke kompanije svesno ukalkulisale sve to i da im je važnija količina posla i brzina kojom će on biti obavljen nego rok trajanja službenih vozila. U tom slučaju polovni automobili verovatno nisu opcija.

Kod manjih firmi je situacija sigurno drugačija. Tu bih, ako je to moguće, vezao vozilo za vozača. Ako je neka manja kilometraža na godišnjem nivou, mogla bi u obzir da dođe i nabavka mlađih, dobro očuvanih polovnjaka do nekoliko godina starosti. Vidim spominjete i praćenje vozila preko gps-a. Video sam uživo kako to izgleda kod jednog taksi udruženja i deluje mi korisno. Da li je neka firma kod nas ugradila u svoja vozila one kamerice što se masovno koriste po Rusiji zbog osiguravajućih kompanija. Ako mogu Rusi ne vidim što ne bi moglo i kod nas. Bar bi se znalo kako dolazi do brojnih precvikanih guma ...