[ Darko Nedeljković @ 21.06.2016. 10:38 ] @
Svuda na testovima poznavanja saobracajnih propisa, kod odredjivanja prvenstva prolaza situacija je ilustrovana otprilike ovako:



Medjutim, u svakodnevnom zivotu nikada nemamo situaciju da se svi zaustave ispred raskrsnice pa onda kroz nju prodju po redosledu prvenstva, vec oni koji imaju prvenstvo prolaza prolete kroz raskrsnicu brzinom 50-80 km/h, a motocikli i dvostruko brze od toga. Postavlja se pitanje, ako izlazimo na put koji ima prvenstvo prolaza, da li moramo uociti i propustiti vozila na nekoj udaljenosti od raskrsnice i da li je igde precizirano na kolikoj tacno. Juce sam merio stopericom, u proseku putnickom vozilu koje se zaustavilo ispred raskrsnice treba oko 4 sekunde da krene, skrene ulevo, predje preko obe trake puta sa kojim se ukrsta, i ukljuci se u potpunosti u traku svog novog smera kretanja. Nakon cetvrte sekunde, vozilo dostize brzinu od 25 km/h.

Ako uzmemo da se glavnim putem kretalo vozilo brzinom od 72 km/h (tj. 20 metara u sekundi), i da je u trenutku kada je prvo vozilo zapocelo skretanje, ovo drugo bilo udaljeno 100 metara od raskrsnice, nakon 4 sekunde vozilo koje nema prvenstvo tek napusta raskrsnicu, a vozilo koje ima prvenstvo je na 20 metara ispred raskrsnice.

Hipoteticka situacija, srecom nije iz licnog iskustva, nakon dodatne 2 sekunde dolazi do saobracajne nezgode gde je prvo vozilo dostiglo brzinu od 36 km/h, a dugo se zakucalo u njega nesmanjenom brzinom od 72 km/h, a sve se to dogodilo na 20 m udaljenosti od izlaska iz raskrsnice.

U zavisnosti od procene saobracajne policije i sudije za prekrsaje, moguca su 3 ishoda:
1) kriv je vozac prvog vozila jer je drugom vozilu uskratio prvenstvo
2) kriv je vozac drugog vozila jer brzinu nije prilagodio uslovima saobracaja i van raskrsnice je udario zadnji kraj vozila koje se kretalo putem ispred njega
3) oba vozaca su podjednako kriva za incident

Ja sam u dilemi, tj. trilemi, pa bih voleo da procitam misljenja drugih, kao i citate tekstova koji to regulisu. Da li je vozilo koje nema prvenstvo u obavezi da uoci i propusti vozila koja su udaljena 100 metara od raskrsnice, ili u slucaju motocikla 200 metara? Ili ako vozilo koje nema prvenstvo napusti raskrsnicu pre nego sto ovo koje ima u nju udje, onda cao-zdravo, imas kocnice pa koci?

[ bakara @ 21.06.2016. 10:49 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:Da li je vozilo koje nema prvenstvo u obavezi da uoci i propusti vozila koja su udaljena 100 metara od raskrsnice, ili u slucaju motocikla 200 metara? Ili ako vozilo koje nema prvenstvo napusti raskrsnicu pre nego sto ovo koje ima u nju udje, onda cao-zdravo, imas kocnice pa koci?

Da, ako nije u stanju da zavrsi bezbedno prolazak kroz raskrsnicu duzan je da propusti vozila sa pravom prvenstva.
Ako pogresno proceni, svakako je krivo vozilo bez prava prvenstva.

takodje, krivo je vozilo koje je udarilo vozilo ispred sebe, jer to vozilo tada vec nije bez prvenstva ako je zavrsilo manevar.

Ostatak mi je jako konfuzan za citanje
[ veselinovic @ 21.06.2016. 11:10 ] @
Takav udes bi se vjestacio i bio bi okrivljen onaj koji je izazvao nesrecu.
Hipoteticki ja mogu proci na znak stop i da me sustigne otpozada vozila na putu sa pravom prvenstva poslije 5 km.
da li sam opet kriv.
Ako se kontakt vozila dogodi u samoj raskrsnici, ili neposredno iza velika sansa je da sam kriv.
Ako prodjem 30 metara, onda prakticno i nisam, jer je vozac na glavnom putu mogao izbjeci sudar ( imao je nekih 6-7 sekundi vremena.
Ako vozim kamion ( sporo ubrzava) manja je sansa da budem kriv nego ako vozim startan i brz automobil.
Za donosenje presude bitno je stvarno stanje ukoliko se moze rekonstruisati i kriv je onaj ko je stvarno kriv, a zakon to tesko moze normirati tipa do 20m kriv prvi na 20.05 m kriv drugi.
[ Java Beograd @ 21.06.2016. 11:20 ] @
Oko ovoga smo diskutovali oho-ho. Nebrojeno nesreća se desilo iz ovog ili sličnog razloga (uključujući i Dače Ikodinovića).

Dakle, vozilo koje je imalo prednost je jurilo mnogo na sat, i učesnik u saobraćaju koji je bio dužan da ga propusti pogrešno je procenio da može bezbedno da započne i završi akciju.

Sudska praksa kod svih takvih slučajeva krivnju dosudi učesniku koji nije imao prednost.

"Ali bio je više od 200 metara daleko" - Jbg.
"Ali on je jurio 200 na sat" - Jbg
[ Darko Nedeljković @ 21.06.2016. 12:11 ] @
OK, ja ovde vidim jednim malim delom suprostavljeni stav vas trojice i to u recima:
Citat:
...pogrešno je procenio da može bezbedno da započne i završi akciju...

Citat:
Ako se kontakt vozila dogodi u samoj raskrsnici, ili neposredno iza velika sansa je da sam kriv.
Ako prodjem 30 metara, onda prakticno i nisam

Citat:
to vozilo tada vec nije bez prvenstva ako je zavrsilo manevar


Sa jedne strane, ocekuje se da vozilo koje dolazi sa sporednog puta ne natera vozilo koje se krece glavnim putem da zbog njega koci i usporava. Sa druge strane, ako vozilo dodje sa sporednog, ukljuci se na glavni put i nastavi da vozi brzinom 25km/h (sto zakon ne brani, narocito u naseljenom mestu), onda ce sledeci koji ga sustigne morati da uspori, bez obzira gde se nalazio u trenutku dok je ovaj prolazio kroz raskrsnicu.

Bakara me svojom kratkom i jasnom izjavom ubedio - sad sam sklon misljenju da ako je vozilo izaslo i metar iz raskrsnice, ono vise nije bez prvenstva u odnosu na vozilo koje tek ulazi u raskrsnicu. Java Beograd, da li znas neku situaciju gde je vozilo napustilo raskrsnicu, a vozac ipak bio kriv?
[ Java Beograd @ 21.06.2016. 13:00 ] @
Odmah da ti kažem - ne znam. Što ne znači da nema, nego, jednostavno, otkud meni takvi podaci.

Ovo šta sam napisao je generalni zaključak na osnovu medijski propraćenih saobraćajnih udesa, i na osnovu dosadašnjih diskusija na forumu.

Citat:
Sa jedne strane, ocekuje se da vozilo koje dolazi sa sporednog puta ne natera vozilo koje se krece glavnim putem da zbog njega koci i usporava
Nema tu "očekivanja". Ili je bezbedno završio akciju, ili nije. Ako jeste, onda gotova priča.

Kod sudara koji opisuješ, uvek je kriv onaj koji je pozadi. I na kraju krajeva, to što ima prednost ne znači da može proizvoljno da vozi, ne obazirući se na druge učesnike.

YT je pun video klipova koje opisuješ: neko ko nema prednost uključuje se u glavni put, i vozi relativno sporo. Onaj koji ima prednost je bio 300 metra daleko i jurcao kao lud. Pošto se onaj prvi već uključio u saobraćaj, onda ovaj drugi nema druge nego da naglo koči. Onda trubi, negoduje, psuje, pa namerno zaobiđe ovog, pa ga blokira, pa 'oće da mu se osveti, da se bije ... Hint: road rage revenge
[ bakara @ 21.06.2016. 14:40 ] @
Citat:
Java Beograd:

Dakle, vozilo koje je imalo prednost je jurilo mnogo na sat, i učesnik u saobraćaju koji je bio dužan da ga propusti pogrešno je procenio da može bezbedno da započne i završi akciju.

Sudska praksa kod svih takvih slučajeva krivnju dosudi učesniku koji nije imao prednost.

To je nemoguca situacija.
Ovo cime je @darko zapoceo diskusiju je hipoteticka situacija gde se ucesnici krecu brzinama u okviru ogranicenja.
Ukoliko vozilo sa prvenstvom ide neprilagodjenom brzinom onda je i ta brzina doprinela udesu pa dolazi do deljene krivice.

Citat:
Java Beograd

Nema tu "očekivanja". Ili je bezbedno završio akciju, ili nije. Ako jeste, onda gotova priča.

Kod sudara koji opisuješ, uvek je kriv onaj koji je pozadi. I na kraju krajeva, to što ima prednost ne znači da može proizvoljno da vozi, ne obazirući se na druge učesnike.

Ne moze proizvoljno da vozi, vec po pravilima saobracaja.
Ako je zavrsio manevar i krece se po pravilima, zna se ko je kriv, jer i onaj sto ima prvenstvo je takodje duzan da se krece po pravilima saobracaja, prilagodjenom brzinom i da ne ugrozava ostale ucesnike.

[ botr @ 22.06.2016. 13:09 ] @
Skoro je poginuo jedan moj poznanik na motoru, bajkeri kazu zrtva neukog vozaca koji nije gledao, i standardno baljezganje ....

Vozio je minimum 160-170, zena se ukljucivala sa sporednog puta, sa strane puta kojom je dolazio je duga krivina, na kraju je udario u prednji deo auta, bas prednji, ne krilo ili slicno, u levoj traci, pokusao da izbegne auto. Po meni, nije kriv vozac auta, bez obzira sto nije imao prvenstvo, vec on, tj. njegova brzina kretanja. U trenutku kada je vozac automobila pogledao u levu stranu, dok je izasao u svoju traku, proslo je 4-6 sekundi, po mojoj proceni, znaci on jos nije ni usao u krivinu, nije ni bio na vidiku, kada je auto krenuo.

Ti kao vozac automobila nisi duzan da predvidis da ce se putem kretati kamikaza ko zna kojom brzinom. Vozaci, pre svega motocikla, treba da skapiraju da nije bitno samo da ti vidis, vec i da budes vidjen.
[ Java Beograd @ 22.06.2016. 13:53 ] @
Upravo kao i slučaj sa Dačom Ikodinovićem.
Lik u jugu kenuo da pretiče traktor. Pogledao u retrovizor - nema nikog iza. Krenuo u preticanje, i Dača se zakuca sa dvesta na sat.
[ X Files @ 22.06.2016. 20:58 ] @
Pre oko 10 godina:
http://www.elitemadzone.org/t2...jivanje-krivice-slucaju-sudara
[ Java Beograd @ 23.06.2016. 07:45 ] @
Pa da. Rekoh ja, mnogo smo oko toga već diskutovali.
[ X Files @ 23.06.2016. 12:28 ] @
Ima još:
http://www.elitesecurity.org/t...O-Trag-kocenja-brzina-kretanja



Nego, bila je još jedna interesantna tema, novija od ovih... Ako se dobro sećam, neko se negde u centru BG-a parkirao na trotoaru ili do pola. Njesra se desilo pri nekom obilaženju ili okretanju, sve zbog onog parkiranog. Uglavnom, taj nepropisano parkirani je valjda ispao najpametniji, platio bi samo svoj deo krivice (nepropisno parkiranje), a ostali nek vide šta će sa limom, farovima i sl.