[ milorad1234 @ 24.06.2016. 15:34 ] @
Imam peugeot 206 1.4 benzinac 2001 god,mislim da mi trosi nekih 10ak litara ako ne i vise po gradu,jel to normalno?
[ bakara @ 24.06.2016. 15:45 ] @
A prosecna brzina?
[ milorad1234 @ 24.06.2016. 15:47 ] @
50 do 60 km/h
[ sasa022 @ 24.06.2016. 17:38 ] @
Norma za 206 1.4b je 5,3 / 6,3 / 8,9

Ako vozas po naselju veoma kratke relacije tako da 100km predjes iz 20-30 startovanja normalno je da trosi oko 10l.
[ vladd @ 24.06.2016. 18:55 ] @
Kako moze da bude prosecna, inace maksimalno dozvoljena gradska brzina.

Bice da je raspon 25-35 km/h za neki prosek
[ Java Beograd @ 25.06.2016. 20:54 ] @
Mnogo je. 206-tica je mali auto, nikako ne bi trebalo da troši preko 7-8 u gradu.
[ sasa022 @ 25.06.2016. 22:13 ] @
@Java Beograd

Nije vazno koliki je auto !!!

http://www.peugeot.hr/media/deliacms/media/4/410-b8e745.pdf

206+ 1.4 benzinac 75KS
vangradska voznja 4,8l
mesovita 6,3l
gradska voznja 9,1l

http://www.cars-data.com/en/peugeot-206-x-line-1.4-specs/34284
5,0/6,3/8,4
https://autodata24.com/peugeot/206/206/14-i-75-hp/details
5,3/6,3/8,9





[Ovu poruku je menjao sasa022 dana 25.06.2016. u 23:27 GMT+1]
[ Darko Nedeljković @ 26.06.2016. 07:36 ] @
Prosecna brzina od 50-60km/h se jedva postigne na ibarskoj magistrali, a u Beogrdu je prema svim istrazivanjima 10-20 km/h. U tabelama potrosnje, podatak za gradsku voznju se meri voznjom na nacin druga-gas-treca-kocnica-druga-gas... i tako sto kilometara. Stajanje na semaforima i voznja prvom ne ulazi u ovaj rezultat, tako da za taj deo obavezno treba povecati fabricke podatke. Takodje, motor do postizanja radne temperature trosi i do 2x vise nego pri normalnom radu, pa ako se voze relacije do 5 km, onda je normalno za takvih 20 voznji potrositi i do 20 litara. Kad se sve to uzme u obzir, za 100 lm beogradske voznje je 10 l/ 100km odlican rezultat koji nije uvek lako postici.
[ pajapop @ 26.06.2016. 08:48 ] @
Citat:
milorad1234:
Imam peugeot 206 1.4 benzinac 2001 god,mislim da mi trosi nekih 10ak litara ako ne i vise po gradu,jel to normalno?


Pa normalno je da svaki auto trosi...samo koliko? Potrosnja u gradu, nije merodavna za utvrdjivanje ispravnosti vozila jer je relativna...Nekad ce biti veca, nekad niza, jer pre svega zavisi od uslova voznje (brzine) i vremena stajanja na semaforima ili u koloni kod zagusenja saobracaja ili kod "uskih grla"...Uopste, na potrosnju vozila utice vise faktora...Na stranu sad sto tehnologija napreduje, pa i veca vozila trose manje od manjih...ali, ako se i na njima nesto pokvari, i ona ce trositi vise od predvidjene potrosnje, pa ce se i njihov vozac naci u panici: "Da li nije nesto u redu???"...Uopsteno, na potrosnju uticu, pre svega "fabricke" performanse samog vozila, tj. tehnologija njegove izrade, resenja sistema za snabdevanje gorivom, paljenje, aerodinamicke performanse i stil voznje...A kasnije zavisi od ispravnosti samog vozila i njegovog odrzavanja... Ispravnost samog motora, stanje kompresije, stanje motornog ulja, ispravnost sistema za ubrizgavanje (karburatora), ispravnost sistema za paljenje, stanje svecica, senzora, momenta paljenja, kablova, bobine, grejaca,...stanje ispravnosti kvacila, lamele, korpe...stanje kocnica, da li postoji neka blokada plocica, paknova...podvoznost lagera...stanje pneumatika...redovnog oipterecivanja vozila nekom tezinom, tj. koliko se osoba vozi, da li se koristi krovni nosac..i pre svega "lakoca na gasu" tj. stil voznje... Sad, pokretac teme nek se "nadje" u svemu ovome pa ce mu biti nesto janije kad sve analizira...
[ Nebojsa Milanovic @ 26.06.2016. 09:15 ] @
Termin "potrošnja u gradu" je potpuno besmislen...hiljadu puta dokazano, pokazano, argumentovano...ne treba o tome uopšte pričati.

Treba voziti koliko je moguće tečno i ekonomično, i to je sve.

A ako ti treba podatak o potrošnji, izmeri ga na druge, mnogo pravilnije načine.
[ vladd @ 26.06.2016. 14:30 ] @
Cinjenica je da je to najnetacnije moguce merenje, ali je i "zla sudbina" prisutna.

Ko mora da se petlja sa spicevima u saobracaju, da npr prelazi brankov most 40 minuta, ili prolazi pored sajma za sat vremena, njemu je ta i takva potrosnja bitna.

Ali to nije potrosnja vozila, vec potrosnja "situacije"..tada je optimalnije racunati potrosnju na sat vremena, a ne na predjenu kilometrazu.
[ Darko Nedeljković @ 26.06.2016. 16:57 ] @
Milorad je gore tvrdio da on vozi prosecnom brzinom 50-60km/h, sto znaci da on ili ne zivi u beogradu, ili brankov most prelazi za manje od pola minuta u proseku, tj. da on 20 puta predje brankov most sa litar benzina i jos se ljuti da mu je to mnogo.
[ bakara @ 26.06.2016. 22:11 ] @
^^ Upravo tako!

Potrosnja zavisi od prosecne brzine.
tj. sto manja prosecna brzina potrosnja je veca.

prosecnih 50-60km/h je ogromna brzina za grad, tako da ili je Milorad pogresio prosecnu brzinu ili je mislio na vangradsku voznju gde bi onih 10l bilo zaista previse.

Ja po Bg imam prosecnu brzinu 28km/h vec godinama unazad i potrosnju oko 9-10l, kad potegnem na prigradske relacije (pancevo, surcin i okolina) navucem oko 35-40 zavisno od guzve i potrosnja drasticno opada na 6-7l benzina.
[ pajapop @ 26.06.2016. 22:31 ] @

Ko bi reko` da postoji i ovakav forum..a tema je slicna : http://www.paluba.info/smf/index.php/topic,9816.0.html
[ sasa022 @ 27.06.2016. 03:42 ] @
Gde moze ( na kom sajtu ) da se pravi poredjenje po fabricki deklarisanoj potrosnji u gradskoj voznji ???
[ Java Beograd @ 27.06.2016. 08:14 ] @
- greška -
[ Java Beograd @ 27.06.2016. 08:15 ] @
1. Mislim da se više ni ne deklariše potrošnja u gradskoj vožnji kao takva.
2. FabričkaDeklaracija potrošnje na otvorenom putu takođe nema veze sa životom, jer to se ne meri tako da auto izađe na put, pa da se onda izmeri koliko je litara goriva potrošio na 100 km, već nešto u nekoj labaratoriji, na valjcima, i meri se emitovani ugljen dioksid, pa se onda preračuna pa se kaže da troši 2.4 l/100 km Nebuloze.

Da bi neko utvrdio da li su ispravni oni motorni sklopovi koji utiču na potrošnju, mora da napuni rezervoar do čepa. Vozi oko 100 km brzinom 120 km/h i onda ponovo nalije do čepa. Po mogućstvu bez preteranih preticanja i slično. Što ravnomernije.
I neka napiše ovde na forumu: auto, marka, model, motor, kubikaža, gorivo ... Pa onda možemo da prokomentarišemo.


Sve drugo, kao što je Nebojša rekao nema mnogo smisla. Ja sam među prvima napisao da "mnogo troši", ali nisam u pravu, To je kad bih ga ja vozio, trasom koju ja najčešće prolazim. Moja Libra troši manje kad ja vozim a znatno više kad sin vozi. Šta reći ?
[ cozmo_im @ 27.06.2016. 08:26 ] @
Citat:
milorad1234:
Imam peugeot 206 1.4 benzinac 2001 god,mislim da mi trosi nekih 10ak litara ako ne i vise po gradu,jel to normalno?


Da. Kao sto su rekli i ostali. Moze i 15 litara ako se voze kratke relacije sa hladnim motorom.

I kao sto je Nebojsa rekao, nema smisla meriti potrosnju u gradskim guzvama, vec treba voziti sto tecnije i uskladjivati brzinu tako da se ubode zeleni talas ili sto manje koci i ubrzava, takodje koristiti manje opterecene saobracajnice bez semafora koliko je to moguce. Nema pravila. Meni nekad Picasso dizel trosi 6,5 a nekad i 8,3 po gradu, skoro dve litre razlike. Sve zavisi od uslova voznje.

Takodje i stil voznje utice na potrosnju.
[ Caki zemljoradnik @ 06.07.2016. 16:04 ] @
Za benzinca potrošnja od 10l ali u pravoj gradskoj vožnji nije neka preterana potrošnja.

koliko ti troši na otvorenom putu bez stajanja pri nekoj brzini od 60-80km/h? Ili recimo na auto putu?
[ JankoNIS @ 06.07.2016. 16:32 ] @
Plus ako se uzme u obzir kvalitet goriva... odma' skace potrosnja bar za 15%.
[ Lavlja_Jazbina @ 06.07.2016. 16:50 ] @
Citat:
oliko ti troši na otvorenom putu bez stajanja pri nekoj brzini od 60-80km/h? Ili recimo na auto putu?

A koja je razlika ako je brzina ista?!Koji ti auto vozis,ako nije tajna?


[ bakara @ 06.07.2016. 19:05 ] @
Potrosnja ce vam biti ista ukoliko je prosecna brzina ista, matematika (tj fizika) ne laze.
[ Nebojsa Milanovic @ 08.07.2016. 12:44 ] @
Uh, nije baš tako, ista prosečna brzina se može ostvariti na vrlo različite načine, a i ona sama ne govori mnogo ako nisu navedeni ostali uslovi vožnje.

Uopšte, termin potrošnja se kod nas masovno zloupotrebljava, bukvalno ima ulogu fetiša, da ne kažem da je blizak terminu "čiji je duži", što je potpuno besmisleno...Kada se čovek malo uputi u problematiku, biće mu jasno i od čega potrošnja zavisi i koji auti manje troše i zašto, i koji i kada više i zašto, ali i da sva ta "manja potrošnja" ili "veća potrošnja" ima svoju cenu, odnosno vrednost, pa ko šta voli...
Evo dva primera od juče:

1. VW Bora 1,8 Turbo remap (200KS), Igumenica (Krf) - Olimpik bič, ruta 336km: 5 osoba + prtljag, na drumu 34-39 stepeni, automatska klima setovana na 23 stepena, pretežno autoput, prosečna brzina na ruti 108km/h, realno u vožnji 110-130, prosečna potrošnja 7,0l/100km.

2. Drugi deo puta, prema Beogradu, ruta oko 680km ali celom trasom jak vetar direktno u auto, potrošnja 7,4 l/100. Prosečnu brzinu sam ovde zaboravio, ali je vožnja slična, sa malo manje autoputa, pa bi potrošnja trebala biti i manja od 7l.

Međutim, bila je veća jer se pojavio ovaj vetar koji je duvao direktno u auto (na prethodnoj deonici je bio bočni), i samo taj vetar potrošnju je digao za skoro pola litre.


[ veselinovic @ 09.07.2016. 07:25 ] @
Potpisujem.
Juce je bila potreba za izuzetno brzom voznjom ( predaja tendera),
i automobil clio 1.5, cija je porsjecna potosnja na zadnjih 50-tak hiljada km bila 3.6 lit,
je na magistralnom putu napravio potrosnju od 6.8 lit, pri prosjecnoj brzini 79km/h.
Raspon brzina od 30 do 170 km/h.
[ AstralPro @ 16.07.2016. 19:23 ] @
Prosek od 3,6l?
Kakva je to voznja tj koja prosecna brzina i na kojim putevima?
[ Java Beograd @ 16.07.2016. 19:32 ] @
Idealna vožnja na idealnim putevima.