[ ludidzora28 @ 04.08.2016. 05:21 ] @
Naime pre par dana sam kupio neku Fiestu da imam da se vozikam. Naime motor je 1.1 najobicniji sa karburatorom. Problem je se cuju ventili, bar se nadam da su ini, onako nisu bas ni tihi ali i ne cekicaju bas bas jako ali se cuju. Piranje je koliko je opasno tako voziti? Posto je prethodna vlasnica to terala tako ne zn ni ja kolko. Ja je sad vozim polako, ne idem u velike obrtaje, stedim je na gasu itd. Prestelovacu ih cim nadjem spijune (cekam koleguvsa ppsla da se seti da mi donese) posto ne bih da idem kod mehanicara, nisam u Srbiji a ovde gde sam sisaju samo tako.
[ veselinovic @ 04.08.2016. 06:23 ] @
Ventili lupaju kada se zazor poveca, sto je mnogo bolje nego da se zazor smanji.
Sa tako razdesenim ventilima moze da se vozi dugo, cak su neki majstori namjerno kod stelovanja ventila isli na malo veci zazor od propisanog.
Dakle, ne navodim te da vozis neispravan automobil, ali po meni imas vremena - nije nista urgentno.


[Ovu poruku je menjao veselinovic dana 04.08.2016. u 07:38 GMT+1]
[ ludidzora28 @ 04.08.2016. 06:37 ] @
Ali recimo ako su u pitanju bas veliki zazori, jedno 1mm... Nema neke opasnosti po klackalice, podizace, bregastu ili same ventile?
[ pajapop @ 04.08.2016. 16:22 ] @
Zazor ventila ima uticaj na efikasan rad motora i hladjenje ventila..Zazor je rastojanje izmedju klackalice, tj. potisnika, i vrha vretena ventila, kojim se utice na vreme otvaranja ventila i trajanje perioda "otvorenog ventila"...a kao kompenzacija termickog sirenja tih delova motora. Zato je potrebno povremeno servisno podesavanje ventila u periodu koje propisuje proizvodjac...Ovaj zazor moze da se smanjuje kao posledica istezanja ventila ili utiskivanja ventila u sediste..ili da se poveca zbog trosenja ventilskog menanizma - bregaste osovine ili razlabljivanja klackalica....Ako je zazor suvise veliki, ventili postaju bucni i ne ostaju onoliko dugo otvoreni koliko je potrebno ...to utice na prehranjivanje motora smesom i smanjuje se snaga motora...Takodje, vibracije stabla se prenose na vodjice ventila i one se "razlokavaju"...Ako je zazor suvise mali onda se ventili suvise rano otvaraju, kasnije zatvaraju i ostaju duze otvoreni..sto znaci da ce manje prijanjati na sediste i da ce se gubiti kompresija i da ce se slabije hladiti...Krajnji rezultat ce biti pregorevanje ventila, ostecenje sedista...i ozbiljna reparacija glave motora...MOj ti je savet da to ipak nasteluje majstor...:) nije to za igru i eksperimentisanje ako hoces da duze vozis taj auto...
[ veselinovic @ 04.08.2016. 19:28 ] @
Citat:
ludidzora28: Ali recimo ako su u pitanju bas veliki zazori, jedno 1mm... Nema neke opasnosti po klackalice, podizace, bregastu ili same ventile?


E pa sad.
U principu ventili se steluju tako da se na radnoj temperaturi taj zazor skoro ponisti.
Izmedju bregaste i podizaca udje ulje i smanjuje habanje povrsina.
Kada ventili dobiju veliki zazor ulje vise ne moze da popuni taj zazor a zbog praznine klackalica
dobije efeat ceica. To jos vise nakucava vrat ventila i ima tendenciju da unisti mehanizam.
Dakle, malo veci zazor je podnosljiv, dok mnogo veci zna praviti probleme.
[ Lavlja_Jazbina @ 04.08.2016. 23:11 ] @
Pa usisni su mu 0.22 a izduvni 0.59mm.
[ ludidzora28 @ 05.08.2016. 00:34 ] @
@pajapop, hvala na opsirnom odgovoru, u susti sve ja to znam, sta se desava u slucaju veceg/manjeg zazora, menja se tajming i duzina otvorenosti ventila, ali me cisto zanima neke posledice po ostale delove, klackalice, bregastu... Sto je npr. veselinovic dao neki konkretan odgovor sto me i zanima... Hvala mnogo!

A sto se tice stelovanja, ipak cu ja, hvala na savetu za majstora ali sam i ja sam majstor, druge vrste, nisam specijalizovan za mehaniku, ali radim sa vozilima i imam dosta iskustvava i znanja sa mehanikom, tako da to meni nije problem, mislim ne igram se i ne eksperimentisem. U zivotu sam popravljao i mnogo "krupnije" stvari. Kao sto rekoh, zanimaju me neke posledice duze upotrebe motora u ovakvom stanju, po iskustvu recimo nekih mnogo iskusnijih od mene. Da znam sta moze biti dog ih ne prestelujem...

@Lavlja_Jazbina, to su mere na koje treba nastelovati ili? Posto sam ja nasao na podatak usis 0.20 a izduv 0.30.
[ Lavlja_Jazbina @ 05.08.2016. 05:54 ] @
Citat:
@Lavlja_Jazbina, to su mere na koje treba nastelovati ili? Posto sam ja nasao na podatak usis 0.20 a izduv 0.30.


to su podatci za GSF motor.

----------------------------------------

0.20-0.25 za usis i 0.30-0.35 za izduvne su za motore GUD i GUE.Iste vrednosti su i za G6A ali naglaseno na hladno.
[ ludidzora28 @ 05.08.2016. 13:09 ] @
Ok, iskreno koji je motor tacno nemam pojma, znam da je 1.1 sa karbom i da nema razvodnik paljenja... Videcu tacnu onaku kad dodjem kuci
[ ludidzora28 @ 08.08.2016. 18:35 ] @
E ovako, da dodam da je gore nego sto sam mislio. Dotegao sam malo ventile i opet u sustini isto, cuje se. Sad bi to sto se cuje lupkanje vise prepisao nedostatku ulja gore u glavi. Posto je prethodni vlasnik tj. vladnica izglefa menjala uje mozda jefnom za 23 god koliko ima auto. Znaci kstastrofa ispod dekle kad sam je skinuo, slojevi sagirelog ulja... Uzas... Pitanje je da li ulje uopste i disoeva do klackalica. Sta preflazete, ima li nade za neko ciscenje motora ili sam ga ugasio? ;)


[ Lavlja_Jazbina @ 08.08.2016. 20:39 ] @
Mozda je lose podmazivanje.Golf 1 je imao mazalicu koja je nalivala bregastu i zbog loseg odrzavanja ona se

obavezno zapusivala.Probaj sa nekim sredstvom sa ispiranje motora da razbjes tu garez.Za to gore sto si slikao moze i sprej za

odmascivanje diskova i isusis vazduhom.
[ ludidzora28 @ 09.08.2016. 00:10 ] @
Problem mi je sto sam na "ulici" i nemam kopresora... E da sam kuci lako bi ja. Nego sam ogranicen sredstvima ali smislicu nesto vec. Samo me brine sta zivi tek u karteru...
[ ludidzora28 @ 14.08.2016. 08:27 ] @
Evo mali update, onaj talog izgorelog ili kakvog vec ulja ide kole lako ali nisam se puno pozabavio ciscenjem zog nedostatka kompresora i sto bi sve to padalo dole na zemlju pa bi me verovato uhapsili... :D Nego, sto se tice vinteli, malo sam se opet igrao sa njima. Prosli put kad sam stelovao nabavio sam neke spijune od 0.05 do 0.25 a cak i taj od 0.25 mi je delovao debeo a posto nisam imao cisto 0.30 pa cak ni 0.20 morao sam da kombinujem vise listica, cak i tako sam ih dotegao, ali sad sam kupio "normalne" i imam lepo sve mere pretelujem opet, po proslom stelovanju usisni su bili preko 0.30 a za izduvne nisma ni gledao. Uglavnom nesto sam uradio, dosta manje se cuje, toliko da sad cujem prozvizdali lezaj na alternatoru... ali opet ima taj neki zvuk, ali mi se sad cini da je u pitanju jedan cilidar samo. U voznji imam osecaj kao da je auspuh, ali kad otvorim haubu rekao bih da dolazi kuckaje iz motora. Pretpostavljam da je jedan ili vise bregovan na bregastoj dotrajao i da je tu problem ali svakkao cu probati da prestelujem/prekontrolsem jos jednom kroz par dana. Uglavnom dosta bolje nego sto je bilo, sad mi je malo lakse da ga vozim... :D

E da, bitno pitanje, posto sam ih nastelovao malo "tesnije". spijun prolazi onako, nije bas da moras da ga guras da se krivi ali i ne prolazi bez najmanjeg otpora, sledeci veci za 0.05 ne ulazi uopste, pa se pitam da li je to OK? Posto sam negde na nekom stranom forumu video da neki predlazu da se steluje 0.15 izduv i 0.10 usis, duplo manje od fabricki preorucene mere... racunam da sam ga ja nastelovao 0.03-0.05 manje ne zaci mnogo ili pak da?!
[ pajapop @ 14.08.2016. 22:16 ] @
Citat:
ludidzora28: ... spijun prolazi onako, nije bas da moras da ga guras da se krivi ali i ne prolazi bez najmanjeg otpora, sledeci veci za 0.05 ne ulazi uopste, pa se pitam da li je to OK?


To je OK

Citat:
ludidzora28: ... Posto sam negde na nekom stranom forumu video da neki predlazu da se steluje 0.15 izduv i 0.10 usis, duplo manje od fabricki preorucene mere... racunam da sam ga ja nastelovao 0.03-0.05 manje ne zaci mnogo ili pak da?!


Ako se brines za motor, ne slusaj forumase koji svasta predlazu, vec sledi fabricke instrukcije...Tesnje nastelovanim ventilima se moze dobiti u poboljsanju performanse motora, ali ce ventili biti duze otrvoreni, slabije ce prijanjati na sediste a samim tim ce se i slabije hladiti, jer se oni hlade (narocito izduvni) od odvodjenja toplote kontaktom preko sedista na glavu motora...Bolje je malo veci zazor od malo manjeg...
[ Lavlja_Jazbina @ 14.08.2016. 22:47 ] @
jbt,sutra kisa...Moram se sloziti sa tobom.
[ pajapop @ 14.08.2016. 22:59 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: jbt,sutra kisa...Moram se sloziti sa tobom.

Ajde bre...Imam fobiju od tvojih komentara,,,Mada, moram se i ja stobom sloziti u vezi one teme sa pregrevanjem Golfa...Ona sema koju si postavio...Posle sam je "zumirao" ( *ebi ga, slabo vidim), i vidim da na termoprekidac idu tri zice, tj termoprekidac ima tri kontakta...Znaci, prekidac u seebi sadrzi dva bimetalna kontakta za manju i vecu temperaturu...Samim tim za manju i vecu brzinu ventilatora...Samo, znam da ne volis da se pohvaljujes...
[ kristina990 @ 15.08.2016. 07:49 ] @
...još jedan razlog kuckanja ili kako ga ti već čuješ neprijatnog zvuka može biti prisustvo benzina u ulju koje ga razređuje(posledica propuštanja ac pumpe,karburator ne raspršuje gorivo u maglu već pomalo kapa)pa proveri da li ulje smrdi po benzinu...proveri još jednom ventile,špijun mora da prolazi tesno....motor je baš zapušten,ja bi se tu bojao ići sa nekim engine cleanerom sad odma da se ne otkinu neki veći komadi gareži i začepe kanale u radilici već bi pre išao na zamenu ulja i filtera i to fabričkoj preporuci odnosno po savremenoj preporuci nekog oilfindera mislim da ide 5W30 sintetika koja bi nakon par hljada km rastopila dosta naslaga,pa pre sledeće zamene neki dobar kliner npr motul engine clean....
[ ludidzora28 @ 15.08.2016. 10:03 ] @
Evo prekontrolisao sam ih jos ednom, na 3-4 venila je ulazio i spijun za 0.05mm veci tako da sam prestelovao i prekontrolisao jos jednom i sad je jos bolje, daleko bolje nego sto je bilo. Benzina nem u ulju koliko mi se cine, u tom slucaju bi se nivo penjao? Ali obraticu paznju i na to... Mozda se sad cuje i lanac, ili ko zna sta ali je OK. Nije nov motor, a mislim da ga ne zovu dzabe "cekicar", ili se varam? Sto se tice naslaga ulja, nije ni toliko strasno koliko sam mislio, pocistio sam gore koliko sam mogao, pre zamene ulja cu sa naftom i cetkom da isperem gore, sve se to slije dole, ispustim ulje, skiem karter, isto ga operem i operem doe koliko mogu, naspem novo ulje, nov filter i teraj pa sta mu bude... :D
[ kristina990 @ 15.08.2016. 13:52 ] @
da proveriš da li ima benzina u ulju jednostavno pomirišeš ulje sa šipke....i obavezno stavi ulje propisane gradacije mislim da je 5w30 koje je dosta ređe ...možda je čak tu problem ako je u motoru pregusto ulje plus suženi kanali od taloga pa ulje ne cirkuliše dovoljno...nema potrebe pre zamene ulja da komplikuješ sa naftom,samo dobro zagrej motor na radnu temp da upali ventilator ugasi i odma vruće ispusti ima sve da izađe...da ne napominjem da obavezno zameniš i filter ulja


[Ovu poruku je menjao kristina990 dana 15.08.2016. u 15:06 GMT+1]
[ pajapop @ 15.08.2016. 15:56 ] @
Citat:
ludidzora28:
Evo prekontrolisao sam ih jos ednom, na 3-4 venila je ulazio i spijun za 0.05mm veci tako da sam prestelovao i prekontrolisao jos jednom i sad je jos bolje, daleko bolje nego sto je bilo.


Pa ti prosli put napisa da ne moze deblji spijun za 0,5 da udje, a sad nadje 3-4...? Cini mi se i sledeci put (za kratko vreme) ce da bude isti problem...Kazes mislis da ti se cuje lanac? E pa ako ti se isteglio lanac, tesko da ces pravilno nastelovati ventile, uvek ces imati ponovno dostelavanje, iz prostog razloga sto kod istegljenog lanca nikad neces imati pravilan odnos polozaja radilice i bregaste osovine, sto se odrazava na polozaj podizaca ventila u odnosu na gornju mrtvu tacku (GMT)...tj na polozaj zatvorenih ventila u odnosu na GMT...Uostalom, mozes da izvedes jedan prost test, na brzaka da vidis dal` nesto nije u redu...To je test "balansa snage"...Dok motor radi (na leru), skidaj jedan po jedan kabl sa svecice i osluskuj ili ako ima obrtomer, posmatraj promenu broja obrtaja motora...Kad skines kabl sa jednog cilindra, broj obrtaja mora da se znacajno smanji i da ima tendenciju gasenja...I to znaci da je sa tim cilindrom (ukljucujuci i stanje svecica) sve u redu...Ako promene nema ili je minimalna, onda sa tim cilindrom ili svecicom nesto nije u redu...I to ti je za sada najprostiji pokazatelj ispravnosti motora...Sve druge analize, merenje kompresije, analize izduvnih gasova, merenje vakuma iziskuju radionicarsko ispitivanje...
[ ludidzora28 @ 15.08.2016. 16:54 ] @
Pa jes, rekao sam, ali danas, eto da proverim posle krace voznje od juce i nadjem da negde hoce da udje i sledeci deblji spijun, tesko ali udje. Znam da akonje lanac istegljen nikada nece biti tacan tajming otvaranja ventila. No sad mi je najbitnije da ide i radi dosta lepse nego pre. Napravio sam i jedan snimak, pa ako nekome nesto znaci postavivu. Nego koji god snimak ovog motora da gledam na netu kucka samo tako... Jeste da se na snimku to daleko vise cuje nego u stvarnosti, ali svakinkojibsam pogledao cuje se...

Sto se tice ove provere sa skidanjem kablova, probam pa javim...

https://youtu.be/hLkKWzASASE

Zanemarite ulje po motoru, otisao je dihtung dekle ventila pa curi... Moram ga zameniti i oprati to. ;)

[Ovu poruku je menjao ludidzora28 dana 15.08.2016. u 19:04 GMT+1]
[ ludidzora28 @ 15.08.2016. 17:15 ] @
Evo proverio i ovo sa kablovima, nema bas tendenciju da se ugasi ali bi rekao da se ponasa isto sa svakim cilindrom.

https://youtu.be/NCMOK-PVQag


[Ovu poruku je menjao ludidzora28 dana 15.08.2016. u 19:04 GMT+1]
[ pajapop @ 15.08.2016. 18:47 ] @

Ne radi mi "zvucna kartica" na kompu, ne mogu da cujem, ali ako je svuda isto, onda je to OK...ovako odokativno...Nego, uradi sledece:..uzmi neki poduzi srafciger, ili neki montirac, ili neku sipku ( jer verovatno nemas stetoskop za automehanicare ), pa postavi jedan kraj na svaki cilindar po poklopcu ventila, na razvodnik, na vodenu pumpu, na alternator... drugi kraj na uho...pa osluskuj kavi se sumovi cuju...Tako ces najbolje upoznati svoj autic
[ ludidzora28 @ 19.08.2016. 07:09 ] @
Opet ja sa pitanjima. Nastelovao sam ih jos malo tesnije i jos lepse radi. Pitanje je da li je opasno ili ne? Koliko "tesno" smeju da se steluju? Opet da napomenem da dam na vise mesta video da prepurucuju duplo manje mere, dakle usis 0.10 i izduv 0.15 i vise ljudi je zadovoljno rezultatima posle takvog stelovanja. Ja nisam bas prepolovio mere ali sam smanjio za 0.05, dakle 0.25 izduv i 0.15 usis. Znam sta pretegnutost ventila moze da uradi, ali za nijansu manje ako se nasteluju, da li je i koliko strasno moze biti?
[ Lavlja_Jazbina @ 19.08.2016. 07:20 ] @
Ti opet po svom.Lepo su ti ovde opisali sta znaci pretegnut ventil.

Tebi je glavni problem lanac.Dokle god budes imao stari lanac,ventile mozes i da savijes sa tim savetima koji

odstupaju od fabrickih normi (mera).Figurativno,po pitanju savijanja.
[ ludidzora28 @ 19.08.2016. 08:30 ] @
Dobro brate, lepo sam pitao posto sam video gde na stranom forumu preporucuju i steluju tako. Da li je lanac, jos nije sigurno, mozda je i dobar, mozda i nije, kao sto sam rekao, mozda se on sad cuje! I pitanje je postavljeno zato sto stelovanje za 0.05 manje daje neke rezultate, par po zvuku. A i zato sto na brdo nasih foruma ljudi pisu kako ventili nastelovani na nesto manje od fabrickog doprinose malo performansama, mirnijem radu itd. Mene ne zanimaju performanse, nego da trenutno svedem zvuk kliktanja na minimum. I ne teram po svom nego pitam, znam sta znaci pretegnut ventil, i objasnili su mi samo kad sam spomenuo da neki steluju na duplo manje mere, ne i ja. Ja sam probao za 0.05 i primeti se znatna razlika, pa stoga pitam iskusne mehanicare koliko 0.05 moze da znaci, ne 0.15 manje nego 0.05. Ako je i to pretegnuto, onda OK... Znaci onda ni brucka ispod fabrickih mera?
[ Lavlja_Jazbina @ 19.08.2016. 16:36 ] @
Ne moze nipokakvom zvuku da opusten (pretegnut) ventil daje bolji rad motora !

Nasteluj ventil,tako kako ti mislis,i kada bi hipoteticki okrenuo glavu sta bi dobio.Ventil koji ne naseda na svoj konus.


Kako to moze biti dobro.Ako fabricke mere nisu u mogucnosti das se primene ondas je problem ili u klackalici,lancu,bregastoj ili

čelu ventila.MAJSTOR dolazi kao peta i poslednja opcije.Dalje nema.
[ ludidzora28 @ 20.08.2016. 06:49 ] @
Ok, sve ja razumem, nego sam samo bio pitao posto neki ljudi steluju ventile na manje vrednosti i kad je sve ostalo ispravno, zarad performansi. A opet drugi steluju na manje da smanje buku kao u mom slucaju, kod matorih motora. Jefan je cak otkrio da mu je majstor nastelovao ventile na 0.05 i 0.10, tako je vozio godinu dana i kad je video na koje mere su nastelovani vrati sam na fabricke i cuje se 3 puta gore nego moj... Pa kad sve to vidim po netu, morao sam da se zapitam jos jednom da li moze biti 0.05 manja mera pogubna za motor. No, ti si u pravu, i ja se slazem, treba promeniti i lanac i lancanike pa viditi dalje. Mozda je problem i u klackalici pa manji zazor eliminise zvuk. Za sad ostavljam fabricki, kad zamenim lanac videcu kako se onda ponasa.